abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:27:55 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_156518236
quote:
http://www.nu.nl/politiek(...)g-prorail-debat.html
Mansveld nog niet veilig na urenlang Prorail-debat

Oppositiepartijen hebben dinsdag in de Tweede Kamer fel uitgehaald naar staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) wegens de problemen bij spoorbeheerder Prorail. Ver na middernacht werd het debat geschorst om later te worden voortgezet.

Naast de ferme kritiek op de informatievoorziening aan de Kamer kwam Mansveld onder vuur over de tekorten die dreigen te ontstaan voor het onderhoud van het spoor.

Op Prinsjesdag kondigde zij aan dat er op de langere termijn mogelijk een tekort dreigt van 475 miljoen euro, maar de oppositie was ontevreden over de onderbouwing. Een meerderheid van de partijen steunde dan ook na een urenlang debat een voorstel van D66 om een externe partij deze cijfers te laten uitzoeken.

Over een paar weken wordt het debat vervolgd. De staatssecretaris krijgt daarmee tijd om de overige vragen vanuit de Kamer schriftelijk te beantwoorden. De analyse van de cijfers door de externe partij volgt later.

De PVV diende nog een motie van wantrouwen in. Andere partijen willen eerst de antwoorden van de staatssecretaris en het vervolg van het debat afwachten.

Informatievoorziening

Mansveld kwam vooral onder vuur te liggen om de in de ogen van de oppositie gebrekkige informatievoorziening aan de Kamer.

Een kritische rapportage over de financiële toestand bij Prorail werd niet naar de Kamer gestuurd en Mansveld vond dat ook niet nodig, tot verbijstering van de partijen in de Kamer.

De staatssecretaris verdedigde de "inrichting van het model" waarbij de bedrijfsvoering van Prorail een zaak is voor de Raad van Commissarissen en de Raad van Bestuur van Prorail, en het ministerie hierbij als aandeelhouder slechts een toezichthoudende rol op afstand heeft.

Hoofdlijnen

De conclusies uit de rapportages zouden slechts op hoofdlijnen tijdens de aandeelhoudersvergadering met het ministerie zijn gedeeld.

D66-Kamerlid Stientje van Veldhoven stelde "stomverbaasd" te zijn door de houding van Mansveld, die pas afgelopen dinsdag de hele rapportage opvroeg.

Mansveld stelde dat voor haar de goedkeurende verklaring van een accountant over de bedrijfsvoering bij de spoorbeheerder leidend is en dat er verbeterpunten zijn vastgesteld.

Structuur

De staatssecretaris zei dat er wordt gekeken naar verbetering van het financieel beheer, maar ook dat ze "niet kan garanderen dat er niet meer dingen boven water komen". Om problemen actiever aan te kunnen pakken zei ze "met een andere inzet de aandeelhoudersvergadering in te gaan". "Om te voorkomen dat we hier over anderhalf jaar weer zo staan", aldus Mansveld.

Aan het einde van het monsterdebat zegde ze uiteindelijk onder druk van de Kamer toe de notulen van de aandeelhoudersvergadering openbaar te maken. "Dit vind ik een heel onverstandige toezegging, van mezelf", voegde ze toe.
De ellende rondom het al zo goed bekend staande prorail begint voor Wilma Mansveld behoorlijk penibel te worden. Maar ook werkelijk stom hoe ze denkt hiermee weg te komen.

Debat gaat vervolg worden. Dat kan spannend worden en daarom een topic.
pi_156518263
Haar kop gaat er uiteindelijk af denk ik. Dit was uitstel van executie.
pi_156518270
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:27 schreef Hexagon het volgende:
Maar ook werkelijk stom hoe ze denkt hiermee weg te komen.
Mooi toch gewoon lekker de VVD met hun alles privatiseren obsessie terug pakken en zeggen dat het een geprivatiseerd bedrijf is en je als aandeelhouder niet veel met de bedrijfsvoering te maken hebt. :D
pi_156518333
Die hele constructie van aandeelhouder zijn en direct ook opdrachtgever en in sommige gevallen ook toezichthouder is natuurlijk ridicuul.
Spoorwegen hadden nooit geprivatiseerd mogen worden. Daar kan zij natuurlijk niets aan doen, en ze kreeg ook een berg rommel van de voorgangers mee op haar post.

Maar ze heeft bewust informatie achter gehouden, dat is gewoon niet slim. Communicatief is het ook niet wat en ik vind haar niet sterk in haar beslissingen.

Als spoorman zie ik graag een meer gekwalificeerde persoon op die stoel zitten, wat mij betreft dan ook exit.
Doei
pi_156518553
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mooi toch gewoon lekker de VVD met hun alles privatiseren obsessie terug pakken en zeggen dat het een geprivatiseerd bedrijf is en je als aandeelhouder niet veel met de bedrijfsvoering te maken hebt. :D
Alles kan op meerdere manieren worden uitgelegd.

De aandeelhouder is eindverantwoordelijk in dezen.
Naturheilmittel
  donderdag 1 oktober 2015 @ 11:14:10 #6
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156518937
quote:
3s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:34 schreef Treinhoer het volgende:
Die hele constructie van aandeelhouder zijn en direct ook opdrachtgever en in sommige gevallen ook toezichthouder is natuurlijk ridicuul.
Spoorwegen hadden nooit geprivatiseerd mogen worden. Daar kan zij natuurlijk niets aan doen, en ze kreeg ook een berg rommel van de voorgangers mee op haar post.

Maar ze heeft bewust informatie achter gehouden, dat is gewoon niet slim. Communicatief is het ook niet wat en ik vind haar niet sterk in haar beslissingen.

Als spoorman zie ik graag een meer gekwalificeerde persoon op die stoel zitten, wat mij betreft dan ook exit.
Dit,
Maar wie je ook op die post zet veel verschil zal dat niet gaan uitmaken als de constructie zo gehandhaafd blijft.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156519323
Ik vind het wel een beetje sneu. Figuren zoals Schippers, Hennis en Schultz hebben ieder meerdere malen rapporten vervalst/verzwegen en kunnen gewoon altijd blijven zitten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_156519351
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 11:37 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vind het wel een beetje sneu. Figuren zoals Schippers, Hennis en Schultz hebben ieder meerdere malen rapporten vervalst/verzwegen en kunnen gewoon altijd blijven zitten.
Toeval dat het allemaal vrouwen zijn?
Naturheilmittel
pi_156519633
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 11:14 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit,
Maar wie je ook op die post zet veel verschil zal dat niet gaan uitmaken als de constructie zo gehandhaafd blijft.
Precies. Het enige dat het beste is als deze ridicule constructie bestaat is een echte spoorman in hart en nieren er neer zetten. één met kennis van de onderkant van het vak en de top. Iemand die vroeger als schoonmaker --> Conducteur --> Machinist --> Teamleider etc etc naar de top is gekomen. Die zullen er vast wel rondlopen.
Doei
pi_156519660
quote:
3s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 11:56 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Precies. Het enige dat het beste is als deze ridicule constructie bestaat is een echte spoorman in hart en nieren er neer zetten. één met kennis van de onderkant van het vak en de top. Iemand die vroeger als schoonmaker --> Conducteur --> Machinist --> Teamleider etc etc naar de top is gekomen. Die zullen er vast wel rondlopen.
Klopt, ik kan zo 10 mensen noemen die van schoonmaker naar conducteur naar staatssecretaris op kunnen klimmen en daarnaast van de juiste partij zijn. Vandaag nog doen.
pi_156519678
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 11:58 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Klopt, ik kan zo 10 mensen noemen die van schoonmaker naar conducteur naar staatssecretaris op kunnen klimmen en daarnaast van de juiste partij zijn.
Nou ja, misschien zitten ze niet in de politiek, maar in de vrije sector kan je vast wel een vakbekwaam persoon kiezen. Misschien juist goed om een partijloze staatssecretaris (tijdelijk) op zo'n post te hebben zitten om schoon schip te maken.
Doei
  donderdag 1 oktober 2015 @ 12:07:40 #12
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156519797
quote:
3s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 11:56 schreef Treinhoer het volgende:

[..]

Dat heeft daar niets mee te maken. Wie er ook op die post zit al zou het een spoorman zijn zit vast aan de constructie van aandeelhouder, toezichthouder en EU wetgeving. Al heeft men alle kennis in huis dan nog blijft dit een probleem. De wensen en eisen zijn doodeenvoudig niet uitvoerbaar met het budget dat je hebt.

Een heel simpel voorbeeld:
Om een snelheidsbordje te verplaatsen is aanbesteden verplicht. Al is dat 2 meter. Dan weet je het wel. Buiten dat het een jaar duurt alvorens het verplaatst is is het talloze organisaties langsgegaan die iets moeten beoordelen. Jaren geleden wees je een persoon aan en het was binnen een week geregeld zonder al te veel kosten. Gewoon manuren en materialen op de achterkant van een sigarendoosje om het heel simpel uit te drukken. Het is gewoonweg lachwekkend en onwerkbaar. Er worden zelfs gehele foto reportages aan uit gewijd om een lullig bordje. Want ja een aanbesteding moet goed voorbereid worden :)

Hoef je niet te vragen hoe het bij grote projecten eraan toegaat waar meerwerk een zeer grote rol speelt. Zo niet de bepalende factor is.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherna op 01-10-2015 12:22:15 ]
  donderdag 1 oktober 2015 @ 13:13:17 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_156520780
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:07 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat heeft daar niets mee te maken. Wie er ook op die post zit al zou het een spoorman zijn zit vast aan de constructie van aandeelhouder, toezichthouder en EU wetgeving. Al heeft men alle kennis in huis dan nog blijft dit een probleem. De wensen en eisen zijn doodeenvoudig niet uitvoerbaar met het budget dat je hebt.

Niemand kan Wilma het onmogelijke vragen maar ook dat is natuurlijk onderdeel van politiek goed handelen. Als je als bestuurder voor dat soort wensen wordt geplaatst dan moet zo'n tweede kamer keuzes voor zich krijgen over hoe het al dan niet op te lossen.

Bijvoorbeeld de kamer wil dat er 20 stations bij komen en er is maar geld voor 10. Dan kan zo'n bestuurder aan de kamer zeggen "Beste kamer. U wilt er 20. We hebben maar geld voor 10 en dat kan ik aantonen met deze papieren. U kunt kiezen. Of we bouwen maar 10 stations of u maakt geld vrij om het me mogelijk te maken dat er wel 20 stations komen."

Zo is het hier ook. Als je een boel shit aantreft dan moet je daat zo snel mogelijk zo open mogelijk over zijn en de kamer ook vertellen welke opties er zijn. Die zijn immers de baas. Wanneer je rapporten gaat verzwijgen en verder ook eemn lamlendige, reactieve indruk maakt dan kom je bepaald niet over als de juiste vrouw op de juiste plek.
pi_156521046
quote:
6s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:49 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Alles kan op meerdere manieren worden uitgelegd.

De aandeelhouder is eindverantwoordelijk in dezen.
Net zoals bij de banken die door de overheden gered zijn. :W
pi_156521086
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Net zoals bij de banken die door de overheden gered zijn. :W
Klopt, dat was dan ook een grote fout.
Naturheilmittel
  donderdag 1 oktober 2015 @ 13:48:20 #16
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156521369
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niemand kan Wilma het onmogelijke vragen maar ook dat is natuurlijk onderdeel van politiek goed handelen. Als je als bestuurder voor dat soort wensen wordt geplaatst dan moet zo'n tweede kamer keuzes voor zich krijgen over hoe het al dan niet op te lossen.

Bijvoorbeeld de kamer wil dat er 20 stations bij komen en er is maar geld voor 10. Dan kan zo'n bestuurder aan de kamer zeggen "Beste kamer. U wilt er 20. We hebben maar geld voor 10 en dat kan ik aantonen met deze papieren. U kunt kiezen. Of we bouwen maar 10 stations of u maakt geld vrij om het me mogelijk te maken dat er wel 20 stations komen."

Zo is het hier ook. Als je een boel shit aantreft dan moet je daat zo snel mogelijk zo open mogelijk over zijn en de kamer ook vertellen welke opties er zijn. Die zijn immers de baas. Wanneer je rapporten gaat verzwijgen en verder ook eemn lamlendige, reactieve indruk maakt dan kom je bepaald niet over als de juiste vrouw op de juiste plek.
Maar wat als men deze bestuurder voorlegt dat die 20 stations wel haalbaar zijn. Je moet ervan uitgaan dat uitvoerders er alles aan doen om werk binnen te halen. Je zou dan op die departementen mensen moeten plaatsen die thuis zijn in die bouwwereld en bestekken kunnen beoordelen. Ik weet niet of in haar departement die kennis aanwezig is. Daar onthou ik me even van.

In het verleden heb ik gemerkt dat bij opdrachtgevers die kennis niet meer aanwezig was. Alleen de prijs, datum van oplevering was belangrijk en andere juridische zaken. Maar de technische kant van het verhaal is onder gesneeuwd. In de begin jaren 90 hebben veel organisaties zeer waardevolle afdelingen(met technische kennis) binnen hun organisaties gesaneerd. En adviesbureaus die destijds als paddenstoelen uit de grond schoten zijn er om winst te maken ten koste van alles.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 14:27:19 #17
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156521978
@Hexagon. Jij of U zit in de politiek en hebt daar dan een totaal andere kijk op als een techneut die steeds met lede ogen moet aanzien hoe projecten nu zo kunnen falen.

Privatisering kan alleen maar werken als je alle partijen erbij betrekt en niet alleen juristen en economen die alle gaten proberen dicht te timmeren. Cijfers zijn vaak kloppend te maken op papier. Maar iets dat zichtbaar is en uitgevoerd moet worden is dat helaas niet. Meestal is het dan al te laat.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 15:49:02 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_156523674
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:48 schreef Cherna het volgende:

[..]

Maar wat als men deze bestuurder voorlegt dat die 20 stations wel haalbaar zijn. Je moet ervan uitgaan dat uitvoerders er alles aan doen om werk binnen te halen. Je zou dan op die departementen mensen moeten plaatsen die thuis zijn in die bouwwereld en bestekken kunnen beoordelen. Ik weet niet of in haar departement die kennis aanwezig is. Daar onthou ik me even van.

In het verleden heb ik gemerkt dat bij opdrachtgevers die kennis niet meer aanwezig was. Alleen de prijs, datum van oplevering was belangrijk en andere juridische zaken. Maar de technische kant van het verhaal is onder gesneeuwd. In de begin jaren 90 hebben veel organisaties zeer waardevolle afdelingen(met technische kennis) binnen hun organisaties gesaneerd. En adviesbureaus die destijds als paddenstoelen uit de grond schoten zijn er om winst te maken ten koste van alles.
Het hoeft niet per ze aanwezig te zijn als men in ieder geval allerlei plannen onafhankelijk laat toetsen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze bij miljoenenprojecten blind gaan varen op wat bouwbedrijven allemaal beweren. Als dat wel zo is dan zou dat al een motie van wantrouwen op zich waard zijn.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 16:01:04 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_156523957
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 14:27 schreef Cherna het volgende:
@Hexagon. Jij of U zit in de politiek en hebt daar dan een totaal andere kijk op als een techneut die steeds met lede ogen moet aanzien hoe projecten nu zo kunnen falen.

Privatisering kan alleen maar werken als je alle partijen erbij betrekt en niet alleen juristen en economen die alle gaten proberen dicht te timmeren. Cijfers zijn vaak kloppend te maken op papier. Maar iets dat zichtbaar is en uitgevoerd moet worden is dat helaas niet. Meestal is het dan al te laat.
Dit is vooral een politiek probleem. Het gaat om verwachtingen en de realiteit op elkaar afstemmen. Soms wil men iets te graag en worden daarbij realiteit en kwaliteit uit het oog verloren. Dan is de technische kennis echt wel aanwezig maar gaat men politiek met die info om.

Voorbeeld dis de Noord-zuid lijn. Daar heeft de politiek besloten het te doen op basisvan het aller aller zonnigste imago. Omdat men die lijn zo graag wilde. Dat in de praktijk dit soort zeer lastige projecten heel gevoelig zijn voor overschrijdingen wist iedereen maar dat werd maar even terzijde geschoven.

Als men tijdens het besluit de realiteit had gezien dan was er wellicht anders besloten. Of men had het toch gedaan met hogere voorziene kosten en dan had niemand achteraf gezeurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 01-10-2015 16:18:43 ]
  donderdag 1 oktober 2015 @ 16:04:28 #20
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156524024
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:49 schreef Hexagon het volgende:
Het hoeft niet per ze aanwezig te zijn als men in ieder geval allerlei plannen onafhankelijk laat toetsen
Dan zou je daar moeten beginnen hoe dat traject verlopen is. Wie waren deze partijen etc en zijn die rapporten deugdelijk. Als daar deze bestuurder zaken heeft verzwegen moet ze opstappen.

Het gaat niet alleen om bouwbedrijven. Maar adviesbureaus waar het ontwerp en haalbaarheid plaats vind spelen ook een grote rolt. Als je onafhankelijke partijen al met elkander laat concurreren bestaat er al een gevaar.

We hebben uitstekende universiteiten zoals TH Delft en Eindhoven. Lijkt mij een zeer onafhankelijke deskundige partij. Of zeg ik nu iets geks?
  donderdag 1 oktober 2015 @ 16:36:52 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_156524673
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan zou je daar moeten beginnen hoe dat traject verlopen is. Wie waren deze partijen etc en zijn die rapporten deugdelijk. Als daar deze bestuurder zaken heeft verzwegen moet ze opstappen.

Het gaat niet alleen om bouwbedrijven. Maar adviesbureaus waar het ontwerp en haalbaarheid plaats vind spelen ook een grote rolt. Als je onafhankelijke partijen al met elkander laat concurreren bestaat er al een gevaar.

We hebben uitstekende universiteiten zoals TH Delft en Eindhoven. Lijkt mij een zeer onafhankelijke deskundige partij. Of zeg ik nu iets geks?
Een onafhankelijk commercieel adviesbureau heeft er geen baat bij om te gunstige cijfers te leveren aangezien ze dat een slechte reputatie oplevert. Tenzij een ministerie juist opdracht geeft om zo gunstig mogelijk cijfers te presenteren. Dan wordt het een heel ander verhaal.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:34:31 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157156993
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is ook wel een beetje de situatie. Rechts maakt er een puinhoop van, en links krijgt de schuld omdat ze het niet kunnen opruimen. Dat zien we op meer beleidsterreinen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157157047
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is ook wel een beetje de situatie. Rechts maakt er een puinhoop van, en links krijgt de schuld omdat ze het niet kunnen opruimen. Dat zien we op meer beleidsterreinen.
Rechts doet onder (democratische) dwang dingen om links te plezieren. Ja dan gaat het fout.
Naturheilmittel
pi_157157088
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 12:20 schreef Gerolsteiner het volgende:

[..]

Rechts doet onder (democratische) dwang dingen om links te plezieren. Ja dan gaat het fout.
Rechts gedraagt zich ook al als een gemiddelde allochtoon altijd maar in de slachtofferrol kruipen en de rest van de wereld de schuld geven van problemen die men zelf veroorzaakt. :D
pi_157158351
Vanmiddag om 4 uur begrotingsbehandeling IenM. De vraag is met of zonder Mansveld.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 13:40:23 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157158502
Dit gaat heel moeilijk worden voor Mansveld en ook Dijsselbloem krijgt een knauw
http://www.nu.nl/politiek(...)in-fyra-debacle.html
pi_157158535
Camiel heeft ook al wat foutjes gemaakt in deze casus. Maar dat is hem vergeven omdat hij ook veel goeds heeft gedaan, zoals verlenging van de A4.
Naturheilmittel
  woensdag 28 oktober 2015 @ 13:44:37 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157158586
Even TT aangepast
pi_157158597
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 13:42 schreef Gerolsteiner het volgende:
Camiel heeft ook al wat foutjes gemaakt in deze casus. Maar dat is hem vergeven omdat hij ook veel goeds heeft gedaan, zoals verlenging van de A4.
Ook Peijs en Netelenbos en zelfs Schultz zelf deden het niet helemaal eerlijk.
pi_157158905
Bronnen melden Mansveld exit.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:04:19 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157159034
Ik vermoed dat Lodewijk en Didi haar ook wel hebben laten vallen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2015 @ 14:09:29 #33
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_157159148
Aanblijven Mansveld is natuurlijk een gepasseerd station.

stephankoole twitterde op woensdag 28-10-2015 om 14:07:01 Geruchtenmachine draait op volle toeren, Mansveld weg, @sharon_dijksma naar I en M,Roos Vermeij naar EZ reageer retweet
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_157159156
Volgens RTL Sharon Dijksma naar IenM en kamerlid Roos Vermeij naar EZ :')

Van de regen in de drup.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:23:33 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157159351
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:09 schreef opperkleurder het volgende:

Van de regen in de drup.
Dat zou betekenen dat de PvdA haar val al helemaal heeft voorgekookt.
pi_157159363
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat de PvdA haar val al helemaal heeft voorgekookt.
De conclusies zag je al aankomen toch?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2015 @ 14:27:47 #37
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_157159398
Ik hoop eigenlijk dat ze het debat mag doen en daarna de conclusies trekt. Maar dat zal wel niet.
pi_157159400
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:09 schreef opperkleurder het volgende:

Van de regen in de drup.
WTF pakkeer die Sharon liever in de WW.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_157159455
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:27 schreef borisz het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat ze het debat mag doen en daarna de conclusies trekt. Maar dat zal wel niet.
Dat heeft geen enkele zin. Debat zou over de begroting moeten gaan, maar dat gaat het natuurlijk nooit.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:34:29 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157159495
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:27 schreef borisz het volgende:
Lijkt me vrij zinloos als de uitkomst van een debat bij voorbaat vast staat. Dan zou het meer een publieke terechtstelling worden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2015 @ 14:34:36 #41
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_157159496
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:31 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dat heeft geen enkele zin. Debat zou over de begroting moeten gaan, maar dat gaat het natuurlijk nooit.
Debat over dit rapport. :)
pi_157159525
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:34 schreef borisz het volgende:

[..]

Debat over dit rapport. :)
Dat hebben ze van de agenda gehaald afgelopen dinsdag bij de procedurevergadering.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2015 @ 14:46:07 #43
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_157159675
Fritsie meldt haar exit inmiddels
pi_157159683
Dag Mansie :W
pi_157159684
Radio 1 ook
pi_157159691
15.15 persco
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:47:12 #47
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_157159694
Doei Mansveld :W
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:50:14 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157159735
Nu.nl bevestigt ook
http://www.nu.nl/politiek(...)pt-fyra-rapport.html

TT maar weer geactualiseerd
  woensdag 28 oktober 2015 @ 14:51:03 #49
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157159745
zinloos

[ Bericht 98% gewijzigd door Hexagon op 28-10-2015 14:51:42 ]
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_157159810
Dijksma wordt waarschijnlijk de opvolgster

Volgens Frits
pi_157159911
NPO 1 heeft zo journaal en daarna de persco.
pi_157159925
Eindelijk is die faalhaas opgerot.
pi_157159926
en dan niet eens het debat afwachten :N
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:00:55 #54
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157159935

Dijselbloem mag van mij ook weg.
pi_157159938
quote:
13s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:00 schreef marcb1974 het volgende:
en dan niet eens het debat afwachten :N
Debat ging niet over fyra. Alles is al gezegd en geschreven. Dit is voor iedereen beter.
pi_157159974
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:00 schreef Scorpie het volgende:
Hoe is ze precies een faalhaas, ze is pas sinds 2012 staatssecretaris. Alle foute beslissingen over de Fyra waren tegen die tijd al genomen door haar voorgangers.

Laat maar, zag net al de post van hmmmz waarin het allemaal wat duidelijker werd.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:06:07 #57
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157160034
Haar voorgangers hebben de boel ook voorgelogen (Peys en Eurlings). Die zou je alsnog moeten kunnen aanpakken.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:11:34 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_157160126
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:00 schreef hmmmz het volgende:
[ afbeelding ]

Dijselbloem mag van mij ook weg.
Die slachtofferen ze niet, die heeft teveel connecties.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:12:35 #59
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_157160145
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:06 schreef hmmmz het volgende:
Haar voorgangers hebben de boel ook voorgelogen (Peys en Eurlings). Die zou je alsnog moeten kunnen aanpakken.
Op zich, een bankierseed houdt de mensen die daar werken ook tot 5 jaar na dienstverband verantwoordelijk en aansprakelijk. Waarom niet bij een TK of kabinetslid?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:14:37 #60
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157160191
Tja, dit is een optelsom van alle dingen die er gebeurd zijn. Wat mij betreft mag Schultz ook opstappen.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:14:47 #61
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157160196
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:54 schreef Houtenbeen het volgende:
Dijksma wordt waarschijnlijk de opvolgster

Volgens Frits
Sharon Dijksma bedoel je? regen ... drup
Where law ends, tyrrany begins.
pi_157160209
quote:
19s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:14 schreef Gunner het volgende:

[..]

Sharon Dijksma bedoel je? regen ... drup
Ja, dat zei ik ook al.
pi_157160228
Dat is het perscentrum van IenM. Vrij klein zaaltje.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:20:02 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157160276
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Op zich, een bankierseed houdt de mensen die daar werken ook tot 5 jaar na dienstverband verantwoordelijk en aansprakelijk. Waarom niet bij een TK of kabinetslid?
Als echt strafbare feiten gepleegd zijn kunnen politici ook vervolgd worden.
pi_157160319
In het belang van een goed debat stapt ze op. Chique oplossing.
pi_157160380
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:00 schreef Scorpie het volgende:
en de ene faalhaas wordt vervangen door de andere faalhaas sharon dijksma, iemand die ook niks kan....
pi_157160420
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:06 schreef hmmmz het volgende:
En wat wil je dan met ze doen?
pi_157160449
Liegen is niet altijd strafbaar.
Naturheilmittel
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:37:18 #69
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157160570
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:28 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

een levenslang abonnement geven op de NS. Dat zal ze leren de schobbejakken
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:39:27 #70
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157160603
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:28 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Verantwoording laten afleggen.
pi_157160764
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:39 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Verantwoording laten afleggen.
En dan?

Ja, het was niet goed? Oh oke, doei he, ik ga weer verder werken :W
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:49:44 #72
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157160770
Het debacle is dusdanig groot dat je zo ongeveer terug kan tot Hanja Maij-Weggen, maar zo werkt het nu eenmaal niet.
Duidelijk is in ieder geval wel dat Mansveld absoluut geen greep had op ProRail, en om die reden is het terecht dat ze aftreedt.
Het probleem los je er alleen niet mee op. Dat zit namelijk niet bij de minister of staatssecretaris, maar bij de idiote markt/overheidshybride die de infrabeheerder inmiddels is geworden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_157160825
D66 wil met Rutte in debat over aftreden Mansveld.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:54:47 #74
192592 SureD1
------------------------------
pi_157160838
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Als echt strafbare feiten gepleegd zijn kunnen politici ook vervolgd worden.
In eerste en enige aanleg door de Hoge Raad toch, en volgens mij sinds 1848 nog nooit gebeurd...
  woensdag 28 oktober 2015 @ 15:55:57 #75
192592 SureD1
------------------------------
pi_157160854
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:53 schreef opperkleurder het volgende:
D66 wil met Rutte in debat over aftreden Mansveld.
Wat mij betreft mogen Dijsselbloem en Schulz ook vertrekken, while we are at it, laat de Koning maar terugkomen uit China, dat Mark zelf voor de hele kliek bij hem op bezoek gaat...
pi_157161050
17.30 verklaring van Rutte en kort debat.
pi_157161534
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 14:09 schreef borisz het volgende:
Aanblijven Mansveld is natuurlijk een gepasseerd station.

stephankoole twitterde op woensdag 28-10-2015 om 14:07:01 Geruchtenmachine draait op volle toeren, Mansveld weg, @sharon_dijksma naar I en M,Roos Vermeij naar EZ reageer retweet
Maar waarom zou de staatssecretaris van economische zaken staatssecretaris van infrastructuur willen worden? Economische zaken is toch een van de belangrijkste ministeries (samen met buitenlandse zaken, financiën en dat soort ministeries) terwijl infrastructuur dat nou niet echt is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 28 oktober 2015 @ 16:37:00 #78
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_157161604
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:33 schreef zarosje het volgende:

[..]

Maar waarom zou de staatssecretaris van economische zaken staatssecretaris van infrastructuur willen worden? Economische zaken is toch een van de belangrijkste ministeries (samen met buitenlandse zaken, financiën en dat soort ministeries) terwijl infrastructuur dat nou niet echt is.
Omdat er voor de portefeuilles luchtvaart en spoor een zwaargewicht ( :') , lekker dubbel in deze situatie ) nodig is. Dijksma is een ervaren bestuurder en dus is het op zich geen gekke gedachte.
pi_157161800
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:33 schreef zarosje het volgende:

[..]

Grapjas. EZ is echt niet zo van belang in vergelijking met IenM. bij IenM zit veel meer geld en veel meer belangen. Dijksma is vooral bezig met landbouw, je hoort zelden van haar omdat landbouw niet in het middelpunt van de belangstelling staat.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:01:30 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157162123
Ach Dijksma is nu zes jaar bestuurder geweest op twee verschillende terreinen en ik kan me niet heugen dat ze ooit serieus in de problemen is gekomen. Dus ik vind het ook geen aparte keuze.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:04:27 #81
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_157162163
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:01 schreef Hexagon het volgende:
Ach Dijksma is nu zes jaar bestuurder geweest op twee verschillende terreinen en ik kan me niet heugen dat ze ooit serieus in de problemen is gekomen. Dus ik vind het ook geen aparte keuze.
Volgens mij heeft ze gewoon geluk gehad, op mij komt ze in ieder geval niet over als een kundig bestuurster. Maar we zullen zien.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_157162247
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:04 schreef Euribob het volgende:

[..]

Volgens mij heeft ze gewoon geluk gehad, op mij komt ze in ieder geval niet over als een kundig bestuurster. Maar we zullen zien.
Wel heel ervaren politicus ondertussen. In twee termijnen bij elkaar 15 jaar in de kamer gezeten en aan haar tweede periode als stas bezig.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:09:29 #83
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_157162265
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:08 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Wel heel ervaren politicus ondertussen. In twee termijnen bij elkaar 15 jaar in de kamer gezeten en aan haar tweede periode als stas bezig.
Geert Wilders is ondertussen de meest ervaren politicus die Den Haag ons te bieden heeft, toch vertrouw ik hem nog een staspost toe.
pi_157162303
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:09 schreef Euribob het volgende:

[..]

Geert Wilders is ondertussen de meest ervaren politicus die Den Haag ons te bieden heeft, toch vertrouw ik hem nog een staspost toe.
Van Bommel, V/d Staaij en Arib zitten langer in de Kamer dan Wilders.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:12:50 #85
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_157162336
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:11 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Van Bommel, V/d Staaij en Arib zitten langer in de Kamer dan Wilders.
Dat ie er al lang zit lijkt me echter niet te betwisten.
pi_157162362
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:12 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dat ie er al lang zit lijkt me echter niet te betwisten.
Maar meest ervaren is wel te betwisten. Die woorden gebruikte jij.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:15:01 #87
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_157162394
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:13 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Maar meest ervaren is wel te betwisten. Die woorden gebruikte jij.
Oke, dus ik had "één van de meest ervaren" moeten gebruiken, nu tevreden?
pi_157162415
quote:
10s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:15 schreef Euribob het volgende:

[..]

Oke, dus ik had "één van de meest ervaren" moeten gebruiken, nu tevreden?
Ja, dat zou correct zijn geweest.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:44:17 #89
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_157162894
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:37 schreef borisz het volgende:

[..]

Omdat er voor de portefeuilles luchtvaart en spoor een zwaargewicht ( :') , lekker dubbel in deze situatie ) nodig is. Dijksma is een ervaren bestuurder en dus is het op zich geen gekke gedachte.
geen enkele ervaring buiten de politiek. Beroeps politica pur sang.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:51:23 #90
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157163016
Van Dijksma heb ik geen hoge pet op, maar ik kan er ook volledig naast zitten.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:52:44 #91
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_157163037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 16:47 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Grapjas. EZ is echt niet zo van belang in vergelijking met IenM. bij IenM zit veel meer geld en veel meer belangen. Dijksma is vooral bezig met landbouw, je hoort zelden van haar omdat landbouw niet in het middelpunt van de belangstelling staat.
Correct, al heeft ze wel geluk gehad dat er niet een of andere dierziekte is uitgebroken de laatste jaren. Maar Dijksma heeft het volgens mij heel aardig gedaan op EZ, wetsvoorstellen zijn bv tot stand gebracht met niet meer dan het gebruikelijke gemor uit de sector.
pi_157163060
quote:
3s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:34 schreef Treinhoer het volgende:

Ns is nimmer een staatsbedrijf geweest, maar stel dat je van ns een zbo maakt, dan is de overheid nog steeds een soort aandeelhouder(op afstand bestuur), toezichthouder en concessieverlener, dat los je alleen op door ns volledig te verzelfstandigen waar ik geen voorstander van ben.
pi_157163108
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 15:55 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Wat mij betreft mogen Dijsselbloem en Schulz ook vertrekken, while we are at it, laat de Koning maar terugkomen uit China, dat Mark zelf voor de hele kliek bij hem op bezoek gaat...
Hij is morgen thuis.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:57:02 #94
346939 Janneke141
pi_157163109
Privatisering van spoorwegexploitanten is niet zo'n probleem, aangezien die met elkaar kunnen concurreren en dat ook wel degelijk voordeel op kan leveren. Privatisering van de infrastructuur is wel een probleem, aangezien dat per definitie een monopolist oplevert. Breng het dan maar onder bij Rijkswaterstaat, dat is veel effectiever.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:57:11 #95
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_157163114
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:44 schreef Gunner het volgende:

[..]

geen enkele ervaring buiten de politiek. Beroeps politica pur sang.
Ja. Dat hoeft niet per se slecht te zijn. Ik vind het bijvoorbeeld jammer dat er in de Kamer nauwelijks politici zijn met >10-15 jaar ervaring.
pi_157163144
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:57 schreef Janneke141 het volgende:
Privatisering van spoorwegexploitanten is niet zo'n probleem, aangezien die met elkaar kunnen concurreren en dat ook wel degelijk voordeel op kan leveren. Privatisering van de infrastructuur is wel een probleem, aangezien dat per definitie een monopolist oplevert. Breng het dan maar onder bij Rijkswaterstaat, dat is veel effectiever.
Je weet dat de infrastructuur niet geprivatiseerd is?
  woensdag 28 oktober 2015 @ 17:59:18 #97
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_157163145
Er mag ook wel geschoven worden in de portefeuilleverdeling tussen minister en staatssecretaris. De huidige is in ieder geval belachelijk, elk hoofdpijndossier is gedumpt bij de staatssecretaris.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:00:29 #98
346939 Janneke141
pi_157163162
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:59 schreef icloud het volgende:

[..]

Je weet dat de infrastructuur niet geprivatiseerd is?
Dat hangt ervan af hoe je het bekijkt. ProRail is wel degelijk een 'bedrijf', alleen is de staat de enige aandeelhouder. Belangenconflicten omdat ze tevens financier en toezichthouder zijn worden daarmee onvermijdelijk. Het is gewoon een schijnconstructie.
pi_157163204
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af hoe je het bekijkt. ProRail is wel degelijk een 'bedrijf', alleen is de staat de enige aandeelhouder. Belangenconflicten omdat ze tevens financier en toezichthouder zijn worden daarmee onvermijdelijk. Het is gewoon een schijnconstructie.
Dat is bij ns wel, bij prorail niet.

Prorail krijgt al haar geld van het ministerie en functioneert praktisch gewoon als een onderdeel van het ministerie, ik zie niet in welke belangen hier botsen anders dan bij ns die zowel goed vervoer moet verzorgen als winst moet maken.
pi_157163207
Terechte exit. :W
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_157163228
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:03 schreef superniger het volgende:
Terechte exit. :W
Zeker niet, mansveld heeft een beerput gekregen en kan zeer weinig doen aan de huidige problemen.
pi_157163243
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:04 schreef icloud het volgende:
Zeker niet, mansveld heeft een beerput gekregen en kan zeer weinig doen aan de huidige problemen.
Maar in plaats van hem open te trekken heeft ze de bende voortgezet.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:04:52 #103
346939 Janneke141
pi_157163244
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:03 schreef icloud het volgende:

[..]

Dat is bij ns wel, bij prorail niet.

Prorail krijgt al haar geld van het ministerie en functioneert praktisch gewoon als een onderdeel van het ministerie, ik zie niet in welke belangen hier botsen anders dan bij ns die zowel goed vervoer moet verzorgen als winst moet maken.
ProRail is ook gewoon een concessiehouder. De constructie verschilt niet zoveel, alleen valt het bij NS wat meer op omdat ProRail natuurlijk helemaal geen winst kan maken.

Maar goed, het is wat geleuter over de vorm. Het staat buiten kijf dat de staatssecretaris niet de invloed op de spoorbeheerder had, die ze had moeten hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door Janneke141 op 28-10-2015 18:10:06 ]
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:08:36 #104
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157163316
quote:
99s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:04 schreef CrashO het volgende:

[..]

Precies. Ze had open kaart moeten spelen. De problemen open moeten benoemen en oplossingen aandragen aan het parlement.
pi_157163319
quote:
99s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:04 schreef CrashO het volgende:

[..]

Nee, ze heeft ervoor gekozen om zo snel mogelijk treinen op de hsl te willen, en heeft een noodakkoord gesloten met ns/nmbs wat zeker geen schoonheidsprijs verdiend maar denk ik wel het hoogst haalbare is geweest.

Db toetert wel steeds dat zij in 2016 met 250km/h hadden kunnen rijden, maar db heeft heel weinig materiaal wat geschikt is voor nederland, zat en zit krap in de ice en kan ook niet zomaar eentrein toveren, een aanbesteding kan gerust 3 tot 4 jaar duren
pi_157163364
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

ProRail is ook gewoon een concessiehouder. De constructie verschilt niet zoveel, alleen valt het bij NS wat meer op omdat ProRail natuurlijk helemaal geen winst kan maken.
Nee ns is een echte concessiehouder en functioneerd als een privaat bedrijf.

Bij prorail is de concessie niet heel uitgebreid omdat er veel meer directe sturing is, de belangen wijzen dan ook de zelfde richting uit namelijk: prorail voert met het geld van het ministerie de opdrachten uit die in de concessie staan, ik zie niet in welk belang botst.
pi_157163396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:08 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Precies. Ze had open kaart moeten spelen. De problemen open moeten benoemen en oplossingen aandragen aan het parlement.
Het parlement wist allang dat ns, peijs, jorritsma en eurlings er een grote puinhoop van gemaakt hebben.

Oplossingen waren er niet, opnieuw aanbesteden of een noodakkoord sluiten, beide niet geweldig, ze heeft gekozen voor het laatste, uiteraard kun je daar over discussieren maar het is wel de snelste oplossing.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:14:40 #108
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_157163419
quote:

[..]

De waarheid ligt in het midden. Ze had niet bepaald de makkelijkste portefeuille, maar Mansveld heeft de Kamer de laatste jaren te vaak tegen zich in het harnas gejaagd door onhandig optreden.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:21:29 #109
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_157163525
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:59 schreef freako het volgende:
Er mag ook wel geschoven worden in de portefeuilleverdeling tussen minister en staatssecretaris. De huidige is in ieder geval belachelijk, elk hoofdpijndossier is gedumpt bij de staatssecretaris.
Helemaal waar. Schultz had van mij echt mogen opstappen. Volgens mij wist zij heel goed dat dit echt een hoofdpijndossier was waarop vele bewindslieden hun tanden op stuk hadden kunnen bijten. Schultz komt er echt te makkelijk van af.

Al was het opstappen van Mansveld terecht. Dit was een optelsom van de dingen die zij fout had gedaan.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:21:55 #110
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157163531
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:13 schreef icloud het volgende:

[..]

Het parlement wist allang dat ns, peijs, jorritsma en eurlings er een grote puinhoop van gemaakt hebben.

Oplossingen waren er niet, opnieuw aanbesteden of een noodakkoord sluiten, beide niet geweldig, ze heeft gekozen voor het laatste, uiteraard kun je daar over discussieren maar het is wel de snelste oplossing.
Ik zie liever de beste oplossing, niet de snelste.
pi_157163617
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:21 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Ik zie liever de beste oplossing, niet de snelste.
De beste? Opnieuw aanbesteden. Gezellig 3 tot 4 jaar wachten + eventuele rechtszaken en geen enkele garantie dat het dan beter word, daar was de kamer nimmer mee akkoord gegaan.

En na die 4 jaar moeten er nogtreinen besteld worden.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:29:35 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157163651
quote:

[..]

Misschien niet maar ze had dit politiek gezien gewoon anders moeten aanpakken. Als Mansveld gewoon vanaf het begin open en eerlijk was geweest dan was de troep haar niet aangerekend en was het debat meer gericht op oplossingen en leerpunten.

Hoewel ze niet aan de basis van de oorzaken stond is haar houding bij de overname van dit dossier funest geweest.
pi_157163696
Nu de rest nog.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:32:48 #114
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157163710
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 17:09 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ik denk dat Geert dat prima zou kunnen qua politieke skills. Het enige probleem is dat hij als persoon met zijn standpunten overall weerstand oproept.

En ook Dijksma is zeer ervaren in Den Haag en weet veel beter hoe je dergelijke zaken politiek gezien moet aanpakken dan zo'n Mansveld die uit de provincie is geplukt. Het politieke instinct om de zaak onder controle te houden ontbrak daar gewoon.
pi_157163752
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Misschien niet maar ze had dit politiek gezien gewoon anders moeten aanpakken. Als Mansveld gewoon vanaf het begin open en eerlijk was geweest dan was de troep haar niet aangerekend en was het debat meer gericht op oplossingen en leerpunten.

Hoewel ze niet aan de basis van de oorzaken stond is haar houding bij de overname van dit dossier funest geweest.
Volgens mij is ze vrij open geweest, de hele kamer wist al van de puinhopen en troep die mansveld kreeg, ik kan me ook niet herrineren dat de kamer zo hee erg meewerkte aan een oplossing.

De kamer heeft altijd de houding gehad van gaat u de titanic maar waterdicht plakken, dat gaat natuurlijk niet.
pi_157163779
Pechtold is boos omdat Mansveld via de achterdeur is weggaan
pi_157163867
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:36 schreef Evertjan het volgende:
De koning moet haar toch formeel ontslag verlenen? Ze is dus formeel nog lid van het kabinet dus de kamer zou haar naar de kamer kunnen roepen.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:40:14 #118
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157163881
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:27 schreef icloud het volgende:

[..]

De beste? Opnieuw aanbesteden. Gezellig 3 tot 4 jaar wachten + eventuele rechtszaken en geen enkele garantie dat het dan beter word, daar was de kamer nimmer mee akkoord gegaan.

Misschien niet, Maar als ze de keuze daarvoor, met een schets van de bijbehorende gevolgen, bij de kamer had neergelegd dan hadden die de knoop kunnen doorhakken en was het hun verantwoordelijkheid geweest. Als MAnsveld zelf die beslissing neemt zijn de gevolgen geheel voor haar rekening.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:41:04 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157163898
quote:
2s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:36 schreef Evertjan het volgende:
Pechtold zaagt vooral aan de stoelpoten van Schultz
pi_157163912
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Misschien niet, Maar als ze de keuze daarvoor, met een schets van de bijbehorende gevolgen, bij de kamer had neergelegd dan hadden die de knoop kunnen doorhakken en was het hun verantwoordelijkheid geweest. Als MAnsveld zelf die beslissing neemt zijn de gevolgen geheel voor haar rekening.
Die optie is uitgebreid besproken in het debat en der is een brief over gestuurd.

De kamer heeft ZELF gezegd dat zo snel mogelijk een oplossing wilde en treinen op de hsl.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:43:03 #121
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_157163936
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:27 schreef icloud het volgende:

[..]

En na die 4 jaar moeten er nogtreinen besteld worden.
Als dat het beste is heb ik dat liever.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:43:22 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157163947
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:34 schreef icloud het volgende:
Volgens mij is ze vrij open geweest, de hele kamer wist al van de puinhopen en troep die mansveld kreeg, ik kan me ook niet herrineren dat de kamer zo hee erg meewerkte aan een oplossing.

De kamer heeft altijd de houding gehad van gaat u de titanic maar waterdicht plakken, dat gaat natuurlijk niet.
[..]

Dat is dus niet zo. Volgens het rapport heeft ze de kamer onjuist geinformeerd. En dan ga je gewoon nat.
pi_157163966
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:43 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Als dat het beste is heb ik dat liever.
Maar daar was geen meerderheid voor, en niemand weet of dat het beste was, want je moet maar afwachten wie er inschrijft en met wat.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 18:44:52 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_157163985
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:41 schreef icloud het volgende:

[..]

Die optie is uitgebreid besproken in het debat en der is een brief over gestuurd.

De kamer heeft ZELF gezegd dat zo snel mogelijk een oplossing wilde en treinen op de hsl.
Nouja, dan kunnen ze haar daarom niet wegsturen. Maar wel als de kamer in dat proces heeft besloten op basis van onjuiste informatie verstrekt door Mansveld.
pi_157164022
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo. Volgens het rapport heeft ze de kamer onjuist geinformeerd. En dan ga je gewoon nat.
Dan moet je wel even verder lezen, onjuist informeren was veel later en persoonlijk denk ikniet dat het bewust was, eerder incompetenten ambtenaren.
pi_157164082
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja, dan kunnen ze haar daarom niet wegsturen. Maar wel als de kamer in dat proces heeft besloten op basis van onjuiste informatie verstrekt door Mansveld.
Het onjuist informeren is later gebeurd, in het bewust debat heeft de kamer zelf besloten dat 4 jaar aanbesteden en dan nog minimaal 2 jaar wachten geen optie is, dat lijkt me een helder antwoord.

Mansveld is aangewezen als zondebok voor het hele dossier in combi met latere fouten van haarzelf.
pi_157164336
Vrouwen in de politiek, het lijkt in Nederland maar niet goed te kunnen gaan
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_157164388
Oeps, verkeerde topic.
  Donald Duck held woensdag 28 oktober 2015 @ 19:12:06 #129
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_157164776
Dat rapport is een gewoon een compleet boek zeg, 519 pagina's
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_157164878
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat rapport is een gewoon een compleet boek zeg, 519 pagina's
Duhh
  woensdag 28 oktober 2015 @ 22:16:29 #131
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_157171850
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 18:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Pechtold zaagt vooral aan de stoelpoten van Schultz
Waarom heeft ie daar baat bij, specifiek Schultz bedoel ik?
pi_157172087
Ik vind die Mansfeld echt absoluut geen lekker wijf. :{w

Dus ik ben blij dat ze opgerot is.
pi_157172216
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:16 schreef Euribob het volgende:

[..]

Waarom heeft ie daar baat bij, specifiek Schultz bedoel ik?
Schultz heeft bij het aantreden van dit kabinet gewoon dit dossier gedumpt bij haar staatssecretaris. Sowieso is de verhouding in dit kabinet helemaal zoek. Je hebt ministers die de hele dag duimen zitten te draaien (Plasterk Blok en Ploumen) en dan ministers die gewoon al het werk niet aankunnen. (Hennis Dijkhoff bijvoorbeeld).
pi_157175282
Mansveld was ook bepaald geen people person. Ze had zo'n beetje iedereen tegen zich in het harnas gejaagd: van de Pro-Rail directeur tot haar eigen medewerkers.
pi_157175629
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 00:35 schreef FlipjeHolland het volgende:
Mansveld was ook bepaald geen people person. Ze had zo'n beetje iedereen tegen zich in het harnas gejaagd: van de Pro-Rail directeur tot haar eigen medewerkers.
Mensen reageren nu eenmaal minder goed op onaantrekkelijke mensen, dan op knappe.
pi_157175861
Die Mansfeld is van begin af aan natuurlijk keihard genaaid door zondagskind Schultz van Haegen. Maarja, het leven als topgraaier in de publieke sector is nu eenmaal bikkelhard: iedereen wil wel zo'n luizenbaantje, maar alleen de allergrootste ratten, met narcistische en psychopatische neigingen, lukt het om er één te bemachtigen, én het ook nog eens lang vol te houden.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 12:00:57 #137
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_157180183
Ministers met pittig korte kapsels, nee geen goed idee.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_157246122
Ik zit te wachten dat Mw.Schultz bekend gaat maken dat ook zij zal aftreden. Maar ik heb het zware vermoeden dat zij dit niet gaat doen. Ze is nogal verslaafd aan het pluche.
  zondag 1 november 2015 @ 17:10:32 #139
346939 Janneke141
pi_157249019
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:19 schreef Bethsheba het volgende:
Ik zit te wachten dat Mw.Schultz bekend gaat maken dat ook zij zal aftreden. Maar ik heb het zware vermoeden dat zij dit niet gaat doen. Ze is nogal verslaafd aan het pluche.
De coalitiepartijen zullen haar ook niet zo snel laten vallen. Stabiliteit is even iets belangrijker dan individuele politieke verantwoordelijkheid.
pi_157252156
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De coalitiepartijen zullen haar ook niet zo snel laten vallen. Stabiliteit is even iets belangrijker dan individuele politieke verantwoordelijkheid.
En dat laatste is nu elke keer het hele probleem momenteel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')