abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156517636
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Zit een kern van waarheid in. Het is het continu willen afzetten tegen de grote boze blanke. Is een beetje calimero achtig in mijn ogen. Beetje zielig.
Je hoeft maar Quinsy's twitter account te checken en het is een en al afgeven op de 'grote boze blanke'. Wanneer we het hebben over de fanatieke tegenstanders van ZP, dan zit er in Hexx's post m.i. inderdaad wel een kern van waarheid. Onzekerheid heeft daarin zeker wel een rol.

Ik zou het alleen niet op 'de onzekere neger' in het algemeen gooien.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_156517643
quote:
8s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:32 schreef 24Fan het volgende:
een nationaal volksfeest van vele eeuwen oud
In 1800 heette onze kindervriend nog "Jan". Vlak na de Tweede Wereldoorlog gedroeg Piet zich als volgt:

quote:
Bij de eerste naoorlogse intochten stormde hij langs de rijen, schudde met zijn roe, rinkelde met zijn kettingen en gooide keihard pepernoten naar de kinderen, die daar slechts aarzelend de tanden inzetten omdat het vermalen leeftijdgenootjes betrof. Een informant wist te vertellen dat in het Friese Staveren tot 1953 kinderen door Zwarte Piet in de zak werden gestopt en enkele straten verder volkomen verdoofd werden losgelaten.
Kijk dit eens een eeuwenoude, vaststaande traditie zijn _O_ . Zwarte Piet droeg zestig jaar geleden nog kettingen, man :') .

Sinterklaas is bovendien a eeuwen al een vriendelijke kindervriend geweest, een leuk Sinterklaasfeest voor iedereen!!

Ik bedoel, je mag best voor of tegen ZP zijn hoor, allemaal prima, maar doe niet alsof de huidige versie van Sinterklaas al eeuwenlang een gegeven is in de samenleving.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 09:55:57 #253
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_156517759
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In 1800 heette onze kindervriend nog "Jan". Vlak na de Tweede Wereldoorlog gedroeg Piet zich als volgt:

[..]

Kijk dit eens een eeuwenoude, vaststaande traditie zijn _O_ . Zwarte Piet droeg zestig jaar geleden nog kettingen, man :') .

Sinterklaas is bovendien a eeuwen al een vriendelijke kindervriend geweest, een leuk Sinterklaasfeest voor iedereen!!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik bedoel, je mag best voor of tegen ZP zijn hoor, allemaal prima, maar doe niet alsof de huidige versie van Sinterklaas al eeuwenlang een gegeven is in de samenleving.
Dat het er vroeger anders aan toe ging dan nu snap ik ook wel. Ik heb dan ook niet gezegd dat het altijd hetzelfde is geweest. Dat het een oud Hollands volksfeest is, staat wel vast. En dat er in net verleden zaken moesten veranderen ook, wat je nu aangeeft. Dat men uiteindelijk bij al die veranderingen een lijn trekt en zegt: tot hier en niet verder, lijkt me ook logisch. Want je kunt niet het hele feest compleet aanpassen aan ieder persoon of iedere groep. Ik hou niet van rode kleuren, moet de mijter van Sinterklaas dan maar groen worden? Mijn buurman houd niet van groen, dus dat wordt ook weer lastig. Zwarte piet is altijd zwart geweest en nee dat heeft niks met racisme te maken, maar met de kleur van het roet uit de schoorsteen. Ik ben in ieder geval pro-zwarte piet en dat zal ik ook blijven. Dat ik en velen met mij in het verdomhoekje van racisme worden geduwd, vind ik nog wel het ergste.
₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ ₂₄fᵃⁿ₂₄fᵃⁿ
pi_156517874
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als ik zo de argumenten zie, zitten de racisten toch vooral in het kamp dat voor Zwarte Piet is.
Nu moet het niet veel gekker worden. Wij zijn niet begonnen met het ondermijnen van een prachtig kinderfeest. Dit is juist een omgekeerde vorm van racisme. Racisme naar blanken toe.

Het ergste is dat deze dwaze multiculturele idealisten hun eigen culturele roots verloochenen en capituleren voor blank racisme. Onze voorouders zouden zich diep schamen voor hun nageslacht. Waar is onze VOC-mentaliteit gebleven? Toen we nog trotse en fiere Nederlanders waren met een gevoel van eigenwaarde. Daar is binnen deze discussie weinig van overgebleven. :r
pi_156517892
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nu moet het niet veel gekker worden. Wij zijn niet begonnen met het ondermijnen van een prachtig kinderfeest. Dit is juist een omgekeerde vorm van racisme. Racisme naar blanken toe.

Het ergste is dat deze dwaze multiculturele idealisten hun eigen culturele roots verloochenen en capituleren voor blank racisme. Onze voorouders zouden zich diep schamen voor hun nageslacht. Waar is onze VOC-mentaliteit gebleven? Toen we nog trotse en fiere Nederlanders waren met een gevoel van eigenwaarde. Daar is binnen deze discussie weinig van overgebleven. :r
Dat gedweep altijd met onze voorouders. :') In die tijd stonden we juist bekend om pragmatisme en tolerantie. Daar is niet heel veel van over gebleven als ik dit topic mag geloven.
pi_156517895
Albert Heijn: Zwarte Piet hoort erbij

Goed zo AH! 8} <O)

En waarom niet, als de meerderheid nog voor ZP is snij je jezelf toch in de vingers?
pi_156517937
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat gedweep altijd met onze voorouders. :') In die tijd stonden we juist bekend om pragmatisme en tolerantie. Daar is niet heel veel van over gebleven als ik dit topic mag geloven.
Hou toch op met dat sprookje over tolerantie. Nederlanders zijn nooit tolerant geweest. Dat wordt ons steeds door een minderheid aangepraat. We waren juist kolonisten, slavenhandelaren en kooplieden bij uitstek. Daar moet je goede vaardigheden voor hebben en tolerantie hoort daar echt niet bij. Wel een sluw handelsinstinct.
pi_156517942
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:06 schreef WhateverWhatever het volgende:
Albert Heijn: Zwarte Piet hoort erbij

Goed zo AH! 8} <O)

En waarom niet? Als de meerderheid nog voor ZP is snij je jezelf toch in de vingers?
Ze zeggen eigenlijk dat ze zp nog niet geheel afschaffen. Naast witte pieten hebben ze ook nog zwarte pietjes hoor. Want zwarte piet hoort er eigenlijk ook wel een beetje bij.

En jij trapt er in. :N

Nee, we mogen niet blij zijn dat ze zo aardig zijn geweest ook nog af en toe een zwarte piet te gebruiken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156517988
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:09 schreef Elzies het volgende:

[..]

We waren juist kolonisten, slavenhandelaren
Maar verder heeft ZP weinig met racisme van doen.
pi_156518011
quote:
6s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:11 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, want Zwarte Piet is een mythologisch niet bestaand figuur. Zijn kleur refereert naar zo zwart als roet. Schoorstenen dus.
pi_156518024
quote:

[..]

En als je blank bent wordt je nooit gediscrimineerd, want blank.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:13:53 #262
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_156518031
quote:

[..]

Klopt.
pi_156518049
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:03 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') ___! Niet alleen is het geen racisme, het is ook nog eens de schuld van negers die zich nog niet op een zo moreel verheven punt bevinden als de blanke medemensch _O_ .
Dit maak jij ervan.

Kijk eens naar de Nederlandse koloniën en Suriname. Iedereen (ook de negers) doen vrolijk mee met het feest. Zij associeren het niet met het zwart zijn omdat ze niet eens dénken aan racisme. Degenen die denken dat het racistisch is, denken zelf aan racisme. Je hoeft er geen neger voor te zijn.

En degenen die het feest helemaal willen afschaffen, hebben er zelf nooit plezier aan en zien het dus liever verdwijnen. Heeft dus niets met zp te maken.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:16:05 #264
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_156518064
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het feest is in de loop van de tijd door natuurlijke verloop meeveranderd met de sentimenten in de samenleving. Op dit moment is er nog altijd een ruime meerderheid die Zwart Piet wil behouden zoals die nu is. Misschien veranderd dat in de toekomst, maar misschien ook niet.

Of wil je nu de mening van een minderheid doordrukken tegen de wil van de meerderheid? Dat geeft altijd conflicten. Een verandering kun je niet afdwingen!
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:18:03 #265
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_156518078
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:16 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Het feest is in de loop van de tijd door natuurlijke verloop meeveranderd met de sentimenten in de samenleving. Op dit moment is er nog altijd een ruime meerderheid die Zwart Piet wil behouden zoals die nu is. Misschien veranderd dat in de toekomst, maar misschien ook niet.

Of wil je nu de mening van een minderheid doordrukken tegen de wil van de meerderheid? Dat geeft altijd conflicten. Een verandering kun je niet afdwingen!
Hear hear!!!
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:18:47 #266
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156518084
quote:

[..]

Het had er niks mee vandoen totdat racistische mensen er op eens iets racistisch in wilden zien.
Tot die tijd was zp gewoon zp. 8}

Als er mensen zijn die problemen hebben met hun eigen racistische gedachten zou ik zeggen : doe er wat aan. Maar val er anderen niet mee lastig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 10:19:38 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156518094
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je hoeft maar Quinsy's twitter account te checken en het is een en al afgeven op de 'grote boze blanke'. Wanneer we het hebben over de fanatieke tegenstanders van ZP, dan zit er in Hexx's post m.i. inderdaad wel een kern van waarheid. Onzekerheid heeft daarin zeker wel een rol.

Ik zou het alleen niet op 'de onzekere neger' in het algemeen gooien.
er zit totaal geen kern van waarheid in, gaat echt helemaal nergens over man _O-

als je Quincy's twitter account checked dan zie je geen onzekere neger met een minderwaardigheidscomplexje maar een met een meerderwaardigheidscomplex die misschien iets TE zeker van zijn zaak is

Hexx heeft er niets van begrepen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_156518106
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:12 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee, want Zwarte Piet is een mythologisch niet bestaand figuur. Zijn kleur refereert naar zo zwart als roet. Schoorstenen dus.
Nee, dat is een vergelijking. Roet is zwart, zwarte piet ook. Zwart als roet. Niet zwart van roet, dan hadden ze dat wel geschreven in de liedjes.

Knecht Ruprecht, uit Duitsland, komt wel door de schoorsteen en heeft schoorsteenroet op zijn gezicht.
pi_156518119
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:04 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je ziet natuurlijk die agressie in dit zp-debat. Soms is die agressie duidelijk racisme van blanke mensen.

quote:
Waar is onze VOC-mentaliteit gebleven? Toen we nog trotse en fiere Nederlanders waren met een gevoel van eigenwaarde. Daar is binnen deze discussie weinig van overgebleven. :r
Waar is die VOC-mentaliteit gebleven. Gans vergeten ?
Zie dit aspect:
quote:
Volgens Baay was het aantal tot slaaf gemaakten in “de Oost”, dat wil zeggen: in Nederlands-Indië, minstens zo omvangrijk als in “de West”, dus in Suriname en op de Nederlandse Antillen. Des te ontstellender is het dat de VOC-slavernij vrijwel geheel uit het collectieve bewustzijn lijkt te zijn verdwenen
http://www.doorbraak.eu/o(...)oet-worden-herdacht/

f*k die VOC-mentaliteit
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:21:37 #270
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156518125
Zouden er serieus mensen zijn die slapeloze nachten hebben omdat zwarte piet zwart is? :o _O-
Tering, wat een triest gebeuren is het ook eigenlijk. Ik hoop echt dat deze onzin snel voorbij is, dat zwarte piet gewoon blijft zoals ie is en iedereen weer verder gaat met belangrijke zaken.
pi_156518130
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:13 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

En als je blank bent wordt je nooit gediscrimineerd, want blank.
Ik denk dat je als blanke met een stuk minder discriminatie in aanraking komt dan als zwarte, ja.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:23:45 #272
220317 24Fan
Ik ben 12, wat is dit?
pi_156518157
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat je als blanke met een stuk minder discriminatie in aanraking komt dan als zwarte, ja.
Dus komt het niet voor?
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 10:23:56 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156518158
quote:

[..]

dat ligt er maar net aan in welke wijk je woont

maar de meerderheid zal er altijd minder last van hebben dan de minderheid, dat lijkt me evident
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 10:24:09 #274
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_156518163
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:23 schreef 24Fan het volgende:

[..]

Dus komt het niet voor?
stuk minder lijkt me
  donderdag 1 oktober 2015 @ 10:24:30 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_156518168
quote:

[..]

Een zwarte voelt zich al gediscrimineerd als hij/zij een keer aangekeken wordt :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')