Fir3fly | dinsdag 29 september 2015 @ 20:45 |
Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Chassis/Motor: Mercedes F1 W06 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008/2014 06. Nico Rosberg Chassis/Motor: RB11 - Renault V6 turbo 03. Daniel Ricciardo 26. Daniil Kvyat Chassis/Motor: Williams FW37 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas Chassis/Motor: Ferrari F15-T - Ferrari V6 05. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 Chassis/Motor: McLaren MP4-30 - Honda V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 Chassis/Motor: Lotus E23 - Mercedes V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado Chassis/Motor: Force India VJM08 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez Chassis/Motor: Toro Rosso STR10 - Renault V6 Turbo 33. Max Verstappen 55. Carlos Sainz Jr. Chassis/Motor: Sauber C34 - Ferrari V6 Turbo 09. Marcus Ericsson? 12. Felipe Nasr? 36. Giedo van der Garde Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 28. Will Stevens 98. Roberto Merhi Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Racekalender 2015 Wijzigingen 2015 uitgelegd | |
Nattekat | dinsdag 29 september 2015 @ 20:50 |
Wat traag van begrip? Vanmiddag ook al. Het gaat er om dat die twee teams blijven bestaan. Het maakt voor de sport echt niet uit of het Red Bull, Porsche of Spyker heet. | |
Peterselieman | dinsdag 29 september 2015 @ 20:50 |
Je bent echt wereldvreemd. Fans zitten niet te wachten op eindeloos gezeur, maar willen de auto's en hun helden zien racen. Wil Red Bull blijven dan opereert het niet slim, wil Red Bull uit de Formule 1. Prima, een verlies voor de korte termijn misschien, maar dan komt er wel weer een ander en gaat de sport een andere richting op | |
Fir3fly | dinsdag 29 september 2015 @ 20:56 |
Wereldvreemd ! Alsof iemand ook maar een reet geeft om wat de fans willen zien. Of dat dit iets te maken heeft met 'fans'. Bovendien is 'de fans' zo'n heterogene groep dat zulke generaliserende uitspraken volledig zinloos zijn. Zucht . Dat heb ik al meerdere keren weggelegd. En als je nog niet kan zien waarom dit allemaal symptomen zijn van een veel groter probleem ben je nog dommer dan ik dacht. | |
Fir3fly | dinsdag 29 september 2015 @ 20:58 |
Als je dat denkt heb je echt geen flauw idee wat er nou precies aan de hand is. Ik heb het nu al drie keer uitgelegd. Dit is een symptoom van een veel groter probleem wat betreft de regelgeving in F1. Daar zijn ik en sasquatch het zelfs over eens! Wederom, denk eens na. Wat doet Red Bull allemaal voor de F1? En wie zou het team kopen als het er mee stopt? Hoe weet je zo zeker dat er iemand zich aan wil branden in het huidige klimaat in F1? Godverdomme je moet het ook allemaal voorkauwen hier . | |
Nattekat | dinsdag 29 september 2015 @ 21:08 |
Wat is er volgens jou aan de hand dan? Ook toen het team Jaguar heette verliep het prima in de sport. En wat doet RB allemaal voor de sport dan? Volgens mij is het nu niks meer dan een groot bedrijf dat een meerderheidsbelang heeft in twee teams, en in het verleden wel eens wat gesponsord heeft. Wie het zou kopen? Geen idee, maar een achterhoedeteam in grote financiële problemen heeft het ook voor elkaar gekregen. Een groot team zonder financiële ellende en dat meedoet om de podia is voor een investeerder toch interessanter. | |
Fir3fly | dinsdag 29 september 2015 @ 21:10 |
Deze domme vragen ga ik niet eens meer beantwoorden. Lees het vorige topic maar eens terug. Sowieso is de implicatie dat de naam of eigenaar van het team te maken heeft met de stand van de huidige F1 is bijna te dom om te geloven . | |
Peterselieman | dinsdag 29 september 2015 @ 21:12 |
de sport kan niet zonder fans en die lopen hard weg door alle politieke spelletjes die de sport blijven overschaduwen. Dan kiezen ze wel iets anders, keuze genoeg. Daarom moet je de fans iets bieden en dat kan nog een stuk beter dan nu. Daarmee diskwalificeer je jezelf, omdat je niet vatbaar bent voor een iets andere insteek die bijna op hetzelfde neerkomt. Kan Red Bull zonder de Formule 1? Ja. Kan de Formule 1 zonder Red Bull? Ja. Is de huidige Formule 1 gezond? Verre van. Het is niet voor niets dat Force India en Sauber nu een klacht hebben neergelegd bij de Europese Unie. Zij zien geen andere manier om de sport gezonder te maken. Is de sport zonder Red Bull beter af? Misschien wel, omdat er dan dwang is om het businessmodel aan te passen. | |
Fir3fly | dinsdag 29 september 2015 @ 21:15 |
Mooi dat je jezelf volledig tegenspreekt . Het 'gejank' van Red Bull is dus constructief als ik deze post mag geloven. Bovendien is het 'gejank' een gevolg van die politieke spelletjes zoals jij het noemt, niet een oorzaak. Zie je wel, zo moeilijk is het niet. Als je gewoon even goed nadenkt en niet met domme oneliners over 'gejank' komt. | |
Nattekat | dinsdag 29 september 2015 @ 21:15 |
Jij claimt dat de Formule 1 niet zonder RB kan, ik zeg vervolgens dat dat prima mogelijk is. Wat heeft dat precies met de gezondheid van de sport te maken? Mij zal je echt niet horen zeggen dat het goed gaat. | |
Fir3fly | dinsdag 29 september 2015 @ 21:15 |
Neen. | |
Nattekat | dinsdag 29 september 2015 @ 21:17 |
Mooi, dan zijn we uitgepraat. | |
sasquatsch | dinsdag 29 september 2015 @ 21:18 |
Red Bull zit pas 10 jaar in de F1. Daarvoor ging het ook prima zonder. | |
Sinister-D- | dinsdag 29 september 2015 @ 21:18 |
Zullen we dit topic maar "Fir3fly vs. de rest" noemen | |
Nattekat | dinsdag 29 september 2015 @ 21:19 |
Ok | |
Sinister-D- | dinsdag 29 september 2015 @ 21:21 |
Fir3fly | dinsdag 29 september 2015 @ 21:24 |
"Nodig hebben" is wat anders dan "niet zonder kunnen" maar ik verwacht niet dat jij die naunce kan maken. Geeft niet. Punt is dat het terugtrekken van Red Bull een enorme klap zou zijn en je bent wel erg naïef om te denken dat dat niet zo is. Of te denken dat er een relatie is tussen hoe de F1 er tien jaar geleden voor stond en tegenwoordig. | |
Nattekat | dinsdag 29 september 2015 @ 21:26 |
Nee hoor, Red Bull vertrekt, ander neemt het over. Team krijgt een andere naam, maar verder niks aan de hand. Het zou pas een klap zijn als het team niet overgenomen gaat worden. | |
Fir3fly | dinsdag 29 september 2015 @ 21:28 |
Ook geen Mercedes. Zullen we die dan maar de schuld geven? | |
Peterselieman | dinsdag 29 september 2015 @ 21:28 |
je vat het helaas volledig verkeerd op. Bij Red Bull is het minder constructief dan bij anderen en ze veroorzaken er juist politieke spelletjes mee, in plaats van dat het een gevolg is. | |
Fir3fly | dinsdag 29 september 2015 @ 21:29 |
En hoe weet je dat dat niet gaat gebeuren? Hoezo ben je er zo zeker van dat er iemand klaar staat met een zak geld? Daarnaast is het erg dom om te denken dat een team met 4 auto's die opstapt vanwege de regelgeving geen schade aan de F1 oplevert. Of dat het onderliggende probleem ook maar iets wordt opgelost als er toevallig een of andere oliesjeik instapt. | |
Sinister-D- | dinsdag 29 september 2015 @ 21:32 |
de kans daarbij is heel groot en reëel dat daarmee een kanshebber van overwinningen, en daarmee de titels, wegvalt. Ze smijten er aardig wat geld tegenaan, en dat eventueel de volgende dat ook gaat doen is klein. En daarmee zou de sport wel zeker iets mee verliezen. | |
Fir3fly | dinsdag 29 september 2015 @ 21:33 |
Je spreekt jezelf tegen. Had je net zo'n goede post gemaakt, moet je het weer verpesten . Red Bull wil gewoon motoren hebben, daar is niets politieks aan. Het feit dat ze die misschien niet kunnen krijgen, dát is het probleem. Bovendien 'jankt' iedereen. Mensen zijn gewoon erg selectief in waar ze over klagen en waar niet over. Is iedereen januari alweer vergeten met het hele gezeik over Honda, hun tokens en hun homologatie? Allemaal politieke spelletjes en gezeik. Allemaal het gevolg van belachelijk slecht uitgedachte regelgeving. Mensen gebruiken gewoon deze situatie om hun gal te spuwen over een team dat ze om een of andere irrationele reden niet leuk vinden. Over kinderachtig gesproken. | |
Nattekat | dinsdag 29 september 2015 @ 21:43 |
Denk dat dat wel meevalt. Vergeet niet dat een overname betekent dat al het personeel, alle ontwerpers, alle gegevens en data meegaan. En met het huidige baggerseizoen is er niet veel meer te verliezen. Die constructie heeft Red Bull naar de top geleid. Het zou me niks verbazen als een toekomstige eigenaar in een soortgelijke constructie terecht komt. 10 jaar geleden was dat... Bron | |
Peterselieman | dinsdag 29 september 2015 @ 21:45 |
En hoe komt het dat ze die motor niet kunnen krijgen? De nogal moeizame relatie met Renault is hiervoor iig niet bevorderlijk geweest Dan gaat het tenminste nog ergens over. Bij Red Bull is het bashen op Renault. Niet een jaar, maar jaar na jaar. Er klonk dit jaar geen spirit meer om de schouders eronder te zetten om samen tot een oplossing te komen en daarnaast kreeg Renault nooit de waardering voor de motor, ook niet als het wel goed ging. Red Bull is een prima team, afgezien van het voortdurende gezeik. | |
Nattekat | dinsdag 29 september 2015 @ 21:46 |
Of dit komt uit | |
Fir3fly | dinsdag 29 september 2015 @ 21:51 |
De moeizame relatie is er omdat Renault simpelweg een baggermotor bouwt en in plaats van die te verbeteren alleen maar meer achterstand oploopt. Wat vind je van Lotus dan, die hadden vorig jaar nog veel meer kritiek en zijn overgestapt op Mercedes. Het feit dat Red Bull überhaupt Renault nog een jaar gaf was al genereus. Daarnaast heette het team Infinity Red Bull racing, ook toen het aan het winnen was. Èigen schuld als Renault vindt dat ze daar niet genoeg uit gehaald hebben. Bovendien heeft Renault nu zelf ook door dat het leveren van klantenteams geen goede manier is om exposure te krijgen in F1 dus gaan ze terug naar een fabrieksteam. Renault is al lang blij dat ze geen motoren hoeven te leveren aan Red Bull. En de reden dat ze geen motoren krijgen van Mercedes en Ferrari is, voor de honderdste keer, omdat die bang zijn verslagen te worden door Red Bull. Maar Mercedes wil wel leveren aan Manor. | |
Fir3fly | dinsdag 29 september 2015 @ 21:53 |
Ach, ik zit te discussiëren met lui die een week of wat geleden nog geloofden dat Red Bull door VW gekocht zou worden . Ik hou het denk ik maar bij sasquatch, die heeft tenminste nog een flinke kennis van zaken en maakt af en toe uitstekende punten. Dat houdt de geest scherp . | |
Fopje | dinsdag 29 september 2015 @ 22:14 |
Sjonge jonge jonge Je bent geweldig jongen. | |
Fir3fly | dinsdag 29 september 2015 @ 22:31 |
Als je het niet van mij wil horen, DC zegt ongeveer hetzelfde: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/34389232 Hij suggereert dat betere communicatie een oplossing zou kunnen zijn maar dat maakt een motor niet magisch meer pk produceren. | |
Nattekat | dinsdag 29 september 2015 @ 22:36 |
Wat precies zegt hij wat wij niet willen geloven? | |
Meike26 | dinsdag 29 september 2015 @ 22:47 |
Je vind jezelf wel geweldig zo, of niet ? Eerst al die Hmmmz, nu jij die deze topics vol kwakt met irritant betweterig gedrag. Toevallig vroeg Beach of Geralt het vorige week nog waar de anderen gebleven zijn.. Die anderen zijn volgens mij verstandig geweest en zijn hem hier al gepeerd.. Als je zo door blijft gaan ben ik hier ook pleite. Ergens anders weer een leuk F1 forum vinden of opzetten. | |
Meike26 | dinsdag 29 september 2015 @ 22:59 |
Jammer maar helaas voor hem, ik laat mij het plezier van het lezen van F1 topics hier niet vergallen door 1 zo'n narcistisch vuurvliegje.. Ik heb er melding van gemaakt. Ik zal niet de enige zijn die zich stoort aan zijn gedrag. | |
Fopje | dinsdag 29 september 2015 @ 23:18 |
Dat ben je zeker niet, tering | |
Radegast | woensdag 30 september 2015 @ 00:27 |
Oh ja? Waar heeft hij dat laten zien dan? Ik heb juist een beetje het tegenovergestelde idee. | |
TheFreshPrince | woensdag 30 september 2015 @ 00:29 |
Op de motor heeft hij weinig invloed. Maar afstelling en feedback heeft hij veel ervaring in. | |
Geralt | woensdag 30 september 2015 @ 00:49 |
Goedenavond heren en Meike. Wat een gezellig topic zo. Ik ben voor Fir3fly, al was het alleen maar omdat jullie met zn allen op die ene en dat is niet eerlijk. HET IS NIET EERLIJK MET ZN ALLEN OP ENE!!!!!! | |
Geralt | woensdag 30 september 2015 @ 00:49 |
Zo, nu eens even lezen waar het nou allemaal precies over gaat | |
Radegast | woensdag 30 september 2015 @ 01:00 |
Ik vraag het nog maar een keertje dan: waar heeft Button laten zien dat hij een goede ontwikkelingscoureur is? Welke auto werd nou beter naarmate Button er langer inzat? Niet de McLaren met Mercedes-motoren. Niet de fabrieks-Honda. De BAR/Honda daarvoor wellicht? Benetton/Renault? Williams? Brawn? | |
Geralt | woensdag 30 september 2015 @ 01:15 |
Nergens ben ik van mening. Anyway, over dat hele Fir3fly tegen de rest geneuzel ben ik het eigenlijk wel eens met Swets. Dat het absurd is dat je een motor moet afnemen van iemand die zelf ook een team hebben en er dus alle belang bij hebben dat ze winnen van degene aan wie ze de klantenmotor geven. Dus als er iets hypocriet is dan is het wel Ferrari wat (naar het schijnt) alleen de 2015 spec wil leveren aan RB; terwijl Sauber en Haas (op papier toch een bak mindere teams) wél de 2016 spec zouden krijgen. Dat slaat nergens op. Geef ze of allemaal die 2016 versie of voor mijn part allemaal de 2015 versie. En dan gaat mijn voorkeur uit naar de 2016 versie en dan moet de fabrikant van het ding met zijn eigenste F1 team maar gewoon heel erg goed zijn best doen om voor de klantenteams te finishen. Ow en verder vind ik nog dat Meike niet zo moet Me( i)kkeren ( ) over van nou dan ga ik wel ergens een ander F1 forum opzoeken. Dat is nergens voor nodig. Doe eens wat aardiger allemaal We zijn toch allemaal vrinden. Ouwe jongens krentenbrood. Ik neem nog een pot bier. En nog een. En nog een. | |
Geralt | woensdag 30 september 2015 @ 01:17 |
2de man bij Haas niet bekend gemaakt vandaag? Alleen stokbrood? Dat wisten we toch al? | |
THEFXR | woensdag 30 september 2015 @ 01:29 |
BAR/Honda met de verborgen benzinetank | |
Meike26 | woensdag 30 september 2015 @ 07:35 |
Geralt, Firefly gaf commentaar op iedereen, constant weer plaatsen en meneer weet heet continu beter. Als je het niet eens met iemand met bent, prima, maar de reacties van Firefly naar anderen en op laatst naar mij waren gewoon niet fair en hebben naar mijn idee veel lezers afgeschrikt. Het is de laatste edities ook een stuk rustiger in de topics met een handvol reaguurders. Dit heeft ie echt aan zichzelf te danken. | |
Tarado | woensdag 30 september 2015 @ 07:52 |
dat kan toch ook een logistiek verhaal zijn van Ferrari, je moet wel de capaciteit hebben, het is geen off the rack product | |
TheFreshPrince | woensdag 30 september 2015 @ 08:11 |
Het lijkt me goedkoper en eenvoudiger om 50x dezelfde motor met dezelfde specs te leveren dan 2 lijnen te hanteren met een A- en B-spec motor | |
nils7 | woensdag 30 september 2015 @ 08:31 |
Allemaal lief doen | |
Benoves | woensdag 30 september 2015 @ 09:57 |
Ik denk dat RedBull en STR gewoon f1 rijden volgend jaar. Ze zijn volop in beeld en hebben een leuk team. Voor hun imago kiezen ze voor een andere motorleverancier en stappen ze niet zo uit de F1. | |
Fuhrer_Sid | woensdag 30 september 2015 @ 10:29 |
Hoo hoo dat in beeld was natuurlijk een snaai van Bernie. | |
opreis | woensdag 30 september 2015 @ 11:15 |
Rb/tr hebben een heel groot aandeel in de sport. En dan is TR ook nog eens echt een opleidingsteam voor talenten. Honderd keer liever TR dan bv Sauber | |
Geralt | woensdag 30 september 2015 @ 11:19 |
Ik heb hem nergens lelijk zien doen eigenlijk? Althans niet in die mate dat ik me er door af zou laten schrikken En dat zou niemand moeten doen. We hoeven het toch allemaal niet met elkaar eens te zijn? Zo vind ik nog altijd dat het de schuld van HHF is (de lul ), en daar is ook lang niet iedereen het mee eens | |
Nattekat | woensdag 30 september 2015 @ 11:22 |
Er missen wat posts... En nou genoeg over fir3fly. | |
Geralt | woensdag 30 september 2015 @ 11:25 |
Ja zeg hoor eens even hier; als jij van allerlei posts gaat lopen verwijderen dan kan je mij natuurlijk niet kwalijk nemen dat ik niet alles gelezen heb omdat ik druk doende was de crisis af te wenden en de maatschappij draaiende te houden he Van mij mag iedereen roepen wat ie wil op internet. Om er dan maar even een nieuwtje tegenaan te gooien: Max mag vanaf vandaag een pilsje bestellen in de kroeg hier | |
Twieki | woensdag 30 september 2015 @ 11:57 |
Jemig. Even unfollowen dit topic. Of is dit inmiddels niet meer nodig? Je hóéft het niet met elkaar eens te zijn hoor. | |
Nattekat | woensdag 30 september 2015 @ 12:00 |
Er was meer aan de hand dan dat. Als het echt daarover ging, was het vorige deel al ontploft En natuurlijk niet meer nodig. | |
Geralt | woensdag 30 september 2015 @ 12:34 |
Ik lees dat Max niet de enige F1 coureur is die jarig is vandaag. Ook Jochen Mass is jarig. 69 jaar geworden | |
Beach | woensdag 30 september 2015 @ 13:08 |
Ik lees dat McLaren een nieuwe hoofdsponsor aan gaat kondigen, | |
Fopje | woensdag 30 september 2015 @ 13:13 |
Ik denk dat het Aixam wordt. | |
KingRadler | woensdag 30 september 2015 @ 13:14 |
Formule 1-coureur Max Verstappen mag nu ook met een auto de openbare weg op. Hij behaalde woensdag, op zijn 18e verjaardag, zijn rijbewijs. Verstappen maakte dat via Twitter bekend. De coureur van Toro Rosso gebruikte zijn vakantie in juli om wat rijlessen te nemen. Verstappen woont in België, waar je verplicht een minimum aantal rijlessen gehad moet hebben voor je examen af kan leggen. Zijn theorie-examen haalde hij al eerder binnen. http://www.1limburg.nl/max-verstappen-18-slaagt-voor-rijexamen | |
Fiorano | woensdag 30 september 2015 @ 13:18 |
1 of ander alcohol merk. Iniedergeval weer wat money erbij aldaar | |
Geralt | woensdag 30 september 2015 @ 13:33 |
Zenuwachtig voor een rijexamen en met 300 buitenom Blanchimont inhalen Overigens een Clio RS op je 1ste dag van je 1de jaar is ook heel niet verkeerd | |
KingRadler | woensdag 30 september 2015 @ 13:42 |
zal Max een Renault kopen | |
Pagan | woensdag 30 september 2015 @ 13:45 |
McLaren heeft de champagne voor dit jaar toch weten te regelen. | |
Geralt | woensdag 30 september 2015 @ 13:48 |
Hij heeft een eigen Clio RS zoals ik lees. Geen idee of hij die zelf gekocht heeft of dat zijn pa die gekocht heeft of dat dat part of the deal was en gekregen heeft. Leuke hot hatch in elk geval; 200pk en onder de 7 seconden naar de 100. | |
Fiorano | woensdag 30 september 2015 @ 14:00 |
Die zal gesponsord zijn. Ongetwijfeld zal hij zelf nog wel een keer wat anders komen, maar voor de pers zal hij dit vertellen denk ik. | |
Nattekat | woensdag 30 september 2015 @ 15:10 |
| |
THEFXR | woensdag 30 september 2015 @ 16:16 |
nou,nou, de druk loopt wel op zo, je ontwikkelt niet zomaar nieuwe banden in een paar maanden. | |
Twieki | woensdag 30 september 2015 @ 16:18 |
Niet echt een nieuwtje, maar ik twijfel tussen het GP-topic en dit topic. Mijn keuze valt op dit topic omdat eh... geen idee. De GP van Amerika wordt 25 oktober verreden. Juist die dag ga ik naar België. Iemand die weet of deze race uitgezonden wordt op de BBC of op één of andere Belgische zender? | |
Nattekat | woensdag 30 september 2015 @ 16:24 |
Algemene F1 topic | |
sasquatsch | woensdag 30 september 2015 @ 16:27 |
Ze hebben een contract voor 2016 en daarna kan Michelin mooi instappen. Krijgen we in ieder geval betere banden. | |
Wombcat | woensdag 30 september 2015 @ 17:02 |
Nou ja, andere. Of het beter wordt is nog maar afwachten. Het gaat toch over de races, dus zou dan in dat topic moeten? | |
Nattekat | woensdag 30 september 2015 @ 17:09 |
Muah. Kan ook, maar die leeft alleen tijdens weekenden. Hier iig niet | |
King_Merc | woensdag 30 september 2015 @ 17:17 |
Johnny Walker gestopt met sponsoring ? | |
Sinister-D- | woensdag 30 september 2015 @ 17:23 |
BBC heeft hem niet dat weekend. Heel makkelijk zelf te zoeken met Google hoor. En in België worden de races in het Vlaams uitgezonden op Sporting Telenet, achter de decoder. In het Frans op de La Deux, en die is gewoon op de kabel te krijgen. In sommige regio's is RTL+ te ontvangen, dat hangt dan af van de distributeur. Telenet heeft 'm iig niet meer op de kabel. Belgacom/Proximus wel nog. Het Waalse VOO ook nog. | |
Sjemmert | woensdag 30 september 2015 @ 18:38 |
net op radio veronica gehoord dat max verstappen volgend jaar augustus wereld kampioen wordt. Bron: een waarzegster van astro tv. | |
borisz | woensdag 30 september 2015 @ 19:17 |
Eurosport koopt rechten voor de F1 in Portugal http://www.sportspromedia(...)1_rights_in_portugal T/m 2018 is sport1 nog de rechtenhouder in NL, maar daarna zou het best eens Eurosport kunnen worden. | |
Kanjer | woensdag 30 september 2015 @ 19:32 |
Dat is goed nieuws! Thanks! Ben even weg, op naar het wedkantoor. | |
Nattekat | woensdag 30 september 2015 @ 19:33 |
Ik heb het dan toch echt liever bij Sport1. Eurosport heb ik geen goed gevoel bij, het is gewoonweg geen autosportzender. | |
Fopje | woensdag 30 september 2015 @ 21:16 |
Ik zou het wel graag op Eurosport zien, tenminste geen gezeik meer met steams. | |
Wombcat | woensdag 30 september 2015 @ 21:26 |
Wel veel reclame. | |
j95 | woensdag 30 september 2015 @ 21:28 |
Eurosport, alleen maar reclame man. | |
Nattekat | woensdag 30 september 2015 @ 21:43 |
FIA publiceert voorlopige F1-kalender Mijn potentiële België-plannen hoeven niet de prullenbak in | |
THEFXR | woensdag 30 september 2015 @ 21:49 |
goh, die is weer anders dan wat ik gisteren las | |
Fopje | woensdag 30 september 2015 @ 22:03 |
Ik wil volgend jaar ook naar Belgie | |
Ferry_76 | woensdag 30 september 2015 @ 22:34 |
Dus geen Le Mans voor Hulkenberg volgend jaar.. | |
Nattekat | woensdag 30 september 2015 @ 22:38 |
Zuur | |
alwaysonhold | woensdag 30 september 2015 @ 23:05 |
Goed nieuws las ik op Gpupdate.nl 20:50 – Met ingang van volgend seizoen zullen de Formule 1-auto's weer meer herrie gaan maken. De World Motor Sport Council heeft woensdag bij de vergadering in Parijs ingestemd met het voorstel van de F1 Strategy Group om het uitlaatsysteem aan te passen zodat het geluidniveau toeneemt, zonder dat dit invloed heeft op het vermogen en de uitlaatgassen. Sinds de ingebruikname van de V6-turbo in de hoogste klasse van de autosport, in 2014, is er veel negativisme over de geluidsproductie van de wagens. De fans geven aan het lawaai van de 'huilende' V8-, V10- of zelfs V12-motoren waarmee in het verleden werd gereden te missen. Als een coureur er verantwoordelijk voor is dat de start moet worden afgebroken, zelfs al kan hij deelnemen aan de nieuwe formatieronde, is hij vanaf volgend jaar veroordeeld tot een start uit de pitstraat. Tevens komt de WMSC met een nieuwe regel wat betreft het overschrijden van de 'track limits'. "Coureurs moeten alle redelijke moeite doen om binnen de baan te blijven en mogen niet zonder goede reden het circuit verlaten." Als een coureur voordeel haalt uit het overschrijden van de 'track limits', dan kan hij nog steeds een straf tegemoet zien. | |
Nattekat | woensdag 30 september 2015 @ 23:07 |
Oja... die was er ook nog. Te veel nieuws binnen weinig tijd | |
WEST | woensdag 30 september 2015 @ 23:18 |
De mijne ook niet | |
sasquatsch | donderdag 1 oktober 2015 @ 00:20 |
Baku zit te dicht op Canada imho, dus misschien verandert dat nog. | |
Geralt | donderdag 1 oktober 2015 @ 11:26 |
Button bijgetekend voor komend jaar. Ja ok leuk en alles. Waar moet Stoffel heen dan? Die moet toch echt een stoeltje krijgen lijkt me toch? | |
Geralt | donderdag 1 oktober 2015 @ 11:33 |
Het zal toch niet dat de beste GP2 rijder ooit komend jaar zonder stoeltje gaat komen te zitten wel? Dan zouden ze zichzelf behoorlijk belachelijk maken Ik kijk in elk geval al uit naar over een paar jaar. Dikke clash tussen Nederland en België als die 2 allebei bij een winnend team zitten En Ocon ook erbij. Dat zou leuk zijn | |
Beach | donderdag 1 oktober 2015 @ 11:38 |
Pastor heeft gewoon een contract voor volgend jaar hoor. | |
sasquatsch | donderdag 1 oktober 2015 @ 11:46 |
Het is een trend om GP2 kampioenen niet te laten promoveren naar de F1. Grosjean was de laatste 4 jaar geleden. De drie daaropvolgende zijn allemaal nog niet in de F1 terecht gekomen. | |
Nattekat | donderdag 1 oktober 2015 @ 11:48 |
Ehm... nee. | |
ueberduitser | donderdag 1 oktober 2015 @ 12:15 |
dat is hier ook het plan. Mijn laatste en enige F1-bezoek was in '99 op Spa. Volgend jaar maar eens kijken of we dat weekend kunnen evenaren (ik vrees van niet, dat kost me m'n gezondheid) | |
nils7 | donderdag 1 oktober 2015 @ 12:31 |
Hamilton heeft toch gewoon een contract voor volgend jaar? Manor samen met Wehrlein? | |
Geralt | donderdag 1 oktober 2015 @ 12:35 |
| |
Peterselieman | donderdag 1 oktober 2015 @ 12:44 |
Alonso heeft nog een doorlopend contract, maar de vraag na afgelopen weekend is of hij nog blijft | |
Spooky4u | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:31 |
Volgens mij gaan wij geen Ocon meer zien in de F1, ja hij is Fransman, maar volgens berichten van vorig jaar was hij nu niet bepaald uitblinkend in de tests (Force India en Lotus) | |
Fer | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:36 |
Hopelijk kunnen we nu horen hoe vaak en hoe lang de waste gate open gaat en de coureur een banker draait | |
THEFXR | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:38 |
welke teams zijn voor hem een optie? | |
sasquatsch | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:41 |
Porsche. | |
Fer | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:49 |
Renault | |
nils7 | donderdag 1 oktober 2015 @ 13:50 |
Dan heeft ie letterlijk een GP2 engine | |
sasquatsch | donderdag 1 oktober 2015 @ 14:09 |
Alsof de Honda beter is. | |
Beach | donderdag 1 oktober 2015 @ 14:11 |
Manor | |
Mexicanobakker | donderdag 1 oktober 2015 @ 14:29 |
Je slaat weer eens door. De beste 2 ooit halen top 3 in het huidige kampioenschap | |
sasquatsch | donderdag 1 oktober 2015 @ 15:54 |
Alguersuari stopt met racen
| |
Ferry_76 | donderdag 1 oktober 2015 @ 16:41 |
Wél nog steeds de enige Formule 2/Formule 3000/GP2 kampioen die ook Formule 1 kampioen is geworden! | |
Sjemmert | donderdag 1 oktober 2015 @ 16:43 |
hebben volgend jaar tenminste wel een Mercedes PU. | |
SnowOokami | donderdag 1 oktober 2015 @ 19:15 |
Respect van Button en misschien ook wel een goeie zet, als ik Japanners een beetje ken was die insult van Alonso genoeg om ze hard aan het werk te zetten straks rijden ze Mercedes er nog uit | |
Wombcat | donderdag 1 oktober 2015 @ 19:23 |
Of ze plegen allemaal harakiri | |
SnowOokami | donderdag 1 oktober 2015 @ 20:02 |
Nee dat is pas als ze ontslagen worden | |
Izzy73 | donderdag 1 oktober 2015 @ 20:21 |
Was jij niet een keer in de uitzending bij man bijt hond? Die gozer die zijn hele kamer vol had hangen met foto's van Maldonado, met een Maldonado dekbedje en bijbehorende pyjama? | |
TheFreshPrince | donderdag 1 oktober 2015 @ 21:46 |
Ik heb een Minichamps schaalmodel besteld van de Lotus met Maldonado! Heel gedetailleerd, er mist een wiel en een voorvleugel, net als in het echt! | |
Fopje | donderdag 1 oktober 2015 @ 21:50 |
Ik zat er wel aan te denken, 1 van de mooiste autos die er rond rijdt. Maar ik heb er al 5 van Verstappen besteld Wanneer denken jullie dat er een beslissing komt over RB? Moet toch wel heel erg binnenkort zijn? | |
TheFreshPrince | donderdag 1 oktober 2015 @ 22:03 |
M'n garp, wat doe je... | |
Nattekat | donderdag 1 oktober 2015 @ 22:05 |
Voor algemene F1 zaken en slowchat zie SPT / [Formule 1] Algemeen F1 topic #1 Echt... | |
TheFreshPrince | donderdag 1 oktober 2015 @ 22:10 |
FOK! begint echt steeds meer op Tweakers te lijken met de "regeltjes zus en regeltjes zo". Er lopen verdomme 4 F1 topics doorelkaar, denk je dat ik na 8 pagina's doorlezen nog weet in welk topic ik reageer? Ik reageer op wat ik lees. | |
Nattekat | donderdag 1 oktober 2015 @ 22:12 |
Je hoeft je niet aangesproken te voelen, het zijn ook geen harde grenzen, maar soms wordt het even iets te | |
Beach | donderdag 1 oktober 2015 @ 22:30 |
Gelukkig niet zeg, ik heb een teringhekel aan Man bijt hond plus ik heb geen Pastor merchandise. | |
Beach | donderdag 1 oktober 2015 @ 22:38 |
4 topics vind ik ook nergens op slaan 2 is meer dan zat (races + algemeen samenvoegen) (nieuwtjes+silly season samenvoegen) Nu wordt er driftig geëdit en weten mensen (waaronder ik) niet meer precies waar iets moet komen te staan. Daardoor heb ik weinig zin meer om nieuwtjes te posten. | |
Meike26 | donderdag 1 oktober 2015 @ 22:41 |
+1 ! Helemaal mee eens | |
THEFXR | donderdag 1 oktober 2015 @ 22:56 |
zie ik ook wel zitten,ja | |
Nattekat | donderdag 1 oktober 2015 @ 22:57 |
Zal eindigen met het dumpen van GPs en Silly Season. Valt te overwegen | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:10 |
Ik denk dat dat wel meevalt.. Races + algemeen is gedurende het jaar voornamelijk GP - gerelateerd en in de winter/zomerstop een rehab van verslaafde F1 fans die blijven mauwen om waneer de eerst volgende test/training/race is.. Nieuwtjes & silly season gaan ook goed samen want alles wat betrekking heeft op silly season zijn nieuwtjes.. Enige waar je aan zou kunnen denken om meer met de FP of een wiki te doen op fok en alle nieuwtjes/geruchten daar te verzamelen en per deel de hoogtepunten (belangrijkste nieuwtjes) in de OP te noemen. | |
sasquatsch | vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:41 |
| |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:50 |
Zoals http://formule1.fok.nl ? | |
Tarado | vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:37 |
GP's vind ik juist wel leuk, Silly Season en Nieuwtjes kunnen wat mij betreft ook wel samen, wat is er verder nog? | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:42 |
... Ik zit al jaren in dit topic en ik kijk dus al jaren over deze fp heen.. Oké | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:43 |
Waar denk je dat die tag in mijn naam voor staat? | |
Tarado | vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:47 |
Probleem is dat het altijd oud nieuws is op http://frontpage.fok.nl/formule1 | |
sasquatsch | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:11 |
Het Silly Season topic is zo'n beetje mijn geesteskindje geweest, vandaar. Maar als dat wordt samengevoegd met het nieuwtjes topic, ga ik daar wel verder met mijn gespam. | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:25 |
Ehm... Nee. Regelmatig eerder dan GPUpdate. Nieuwtjes uit dit topic probeer ik ook zo snel mogelijk te plaatsen. Sterker nog, Manor met Mercedes stond 5 dagen geleden al op FOK!sport | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:29 |
Dus silly hierheen (sorry sasquatsch ). GPs naar Algemeen is dan nog een tweede oplossing, dan is er altijd een topic ipv enkel rond een weekend. | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:30 |
Algemeen naar GP's zou ik doen | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:33 |
Er zit nog een gedachte achter algemeen, er is een reden geweest om die te openen. Als je die weer wegneemt, heb je twee specifieke topics over, met weinig ruimte voor randzaken. In algemeen kan dan gewoon alles uit GPs, inclusief de OP, meegenomen worden. De twee elimineren en een nieuw topic kan ook natuurlijk. | |
Tarado | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:37 |
OK misschien is het nu verbeterd, ik heb al een tijd niet meer gekeken vanwege dat oude nieuws | |
Tarado | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:40 |
Wat let je om er gewoon mee door te gaan, ik zie het probleem niet, er komen zoveel dingen dubbel voorbij en als mensen het niet willen volgen dan klikken ze toch op "stop volgen" | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:51 |
Hmmm, ik snap je gedachte, maar persoonlijk vind ik het prettiger als ik in mijn actieve topic lijst kijk en de GP titel + reeks ummer zie, ipv dat er altijd maar algemeen staat + gp op het eind.. Het zoekt gewoon fijner en naar mijn idee is juist algemeen er gekomen vanwege het slowchat gebeuren, iets waar ik totaal geen moeite mee heb (behalve als het een discussie word die langer gaat duren dan 2 pagina's of er al een topic over is, zoals de F1 spellen. | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:54 |
De titel hoeft natuurlijk niet hetzelfde te blijven Vooral vanwege sc in dit topic ja, en om het andere topic ook gewoon ontopic te houden. Ruimte voor schaalmodellen, leuke foto's, overige dingen enzulks was er niet. | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:01 |
Mwah, ik vond dat wel meevallen.. het is F1 gerelateerd, dus zou moeten kunnen. Zoals eerder al aangegeven, vind ik het Hardloop topic waar ook MoBlo in post het goede voorbeeld. Daar word echt van van alles besproken, gedeeld en gegrapt. Eigenlijk is alles daar wel ontopic. Schoenen, trainingen, wedstrijden, vakanties, blessures, nieuwe 'leden'.. iedereen en alles is welkom. Zo mag dit topic met F! races + algemeen ook wel worden, als er maar niet over 1 ding/actie/modelletje 3 pagina's door gezanikt word. | |
KingRadler | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:09 |
Max Verstappen is deze week 18 geworden. En wat krijgt een jonge knul die Formule 1 rijdt voor auto van zijn werkgever? Juist, een gruwelijk snelle hatchback met 200 pk. Renault heeft Verstappen een Clio R.S. gegeven. Absoluut niet verkeerd voor een 'beginnend bestuurder'. De Clio heeft een 1.6 liter viercilinder turbomotor onder de kap met 200 pk. Net als in zijn Formule 1-auto heeft Max een setje schakelflippers aan het stuur waarmee hij van versnelling kan wisselen. Het is maar te hopen voor Max dat deze Renault hem niet zo vaak in de steek laat als in de Formule 1 het geval is. bron: 1Limburg | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:19 |
Ná dit jaar zet hij de Clio in de stalling en gaat hij in de Audi van paps rijden | |
alwaysonhold | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:23 |
Honda zegt nee tegen motoren leveren aan Toro Rosso http://www.motorsport.com(...)rosso-engine-deal-2/ | |
Schunckelstar | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:24 |
Een clio... Nou ja, die zal het op marktplaats wel goed doen als ie zijn handtekening op de zonneklep zet | |
Geralt | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:32 |
Dat voedt natuurlijk weer geruchten dat Max part of the deal voor 2017 gaat zijn als Ferrari aan TR/RB gaat leveren. We zien wel. Eerst maar eens dit jaar afmaken | |
alwaysonhold | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:38 |
Ik zie Red Bull en Toro Rosso vertrekken. Ferrari moet als ze motoren leveren de nieuwe motoren leveren aan beide Red Bull en Toro Rosso volgens bekend autosport verslaggever Jon Noble. Had hij net op Twitter gezet. Dan gaat die Red Bull en Toro Rosso straks harder dan de Ferrari zelf. Gaat niet gebeuren. | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:45 |
Wat dat betreft zou een leverancier toch mogen zeggen.. joh, prima, jullie krijgen nieuwe motor van ons, maar met 20% minder power... Dan nog heeft RBR en TR een ijzersterke deal vanwege hun sterke chassis, nu lijkt Ferrari dus vast te zitten aan nieuwe motor en zonder motor restrictie te leveren aan RBR ? Ja logisch dat ze (waarschijnlijk) nee zeggen. | |
sasquatsch | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:52 |
2015 motoren wordt geblokt door Red Bull omdat dat unaniem moet en RB geheid tegen zal zijn. Zoals in het artikel staat zullen ze waarschijnlijk ook de in-season development gaan blokken om te zorgen dat ze leverage hebben. Dus heeft Ferrari de keuze, of niet leveren en geen in-season development, of leveren en wel in-season development toestaan. Verder zie ik RB niet zo snel vertrekken. Nergens anders krijgen ze zo'n return on investment op marketing. Vergelijk het met Ferrari die niet adverteert omdat hun deelname aan de F1 (en andere raceklassen zoals de GT) reclame genoeg is. Net zoals Mercedes in de F1 gestapt is vanwege de marketing en dat al meer dan 2 miljard per jaar opgeleverd heeft. Dus zal de FIA een van de leveranciers moeten dwingen om motoren te leveren. Aangezien Mercedes en Ferrari al 4 en 3 teams hebben, zal dit dus Honda en/of Renault moeten zijn. | |
Geralt | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:53 |
Het is wel een lastige situatie. Red Bull kan de handdoek in de ring gooien en zeggen wij zijn het niet schuld. Als ze vertrekken kijkt iedereen Ferrari met de nek aan, want die wilden niet leveren. Natteschnitzel is er hard genoeg voor om gewoon de stekker eruit te trekken denk ik. Lastig parket voor Ferrari. Die zijn sowieso de verliezer. Als ze dezelfde motoren leveren verliezen ze. Leveren ze niks dan zijn ze de boeman en verliezen ze. Ik kan me zo voorstellen dat op erg hoog niveau binnen Ferrari hierover gepraat wordt en dat beide opties voor- en tegenstanders kennen. | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:55 |
Dat artikel staat op FOK!, als eerste Nederlandse website | |
SnowOokami | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:56 |
Aangezien RB zelf de grootste bek heeft en omzich heen loopt te schoppen zie ik STR nog wel een motor aangeboden krijgen geef STR anders de 2015 Ferrari motor... | |
Geralt | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:57 |
Als Max maar niet "het kind van de rekening" gaat worden om maar even als die oetlul van een van Dam te praten | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:58 |
ik zie nog wel een aanbod andersom komen. 2015-motor Red Bull en 2016-motor Toro Rosso | |
sasquatsch | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:59 |
Moet RB dat wel goedkeuren, want zonder hun goedkeuring mag er volgend jaar geen 2015 motoren gebruikt worden. | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:59 |
onee... | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:00 |
weet ik, maar het zou zomaar in een voorstel kunnen komen te staan | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:01 |
Zijn de 2015 motoren volgend jaar nog wel legitiem met andere uitlaten etc ? | |
SnowOokami | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:03 |
Lol, Christian Horne krijgt een hartinfarct bij zo'n aanbieding xD | |
Geralt | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:05 |
Dan moet Max een eventueel aanbod om naar RB te gaan maar afslaan | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:07 |
Of Max heeft een Clio gekregen vanwege een andere deal.. Het stoeltje van Stokbrood vullen ? | |
SnowOokami | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:07 |
Bij STR blijven is sowieso wel een goede zet voor Max denk ik. | |
sasquatsch | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:08 |
Nee, motoren van 2015 zijn volgend jaar sowieso niet legitiem. Dat is het drukmiddel van RB om 2016 motoren te krijgen. Ze zullen zo'n voorstel om dat toe te staan (zoals dit jaar voor Manor) blokkeren. | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:09 |
Ik vraag het mij af wat er gebeurd als STR en RBR indd de F1 gaan verlaten.. 2 teams minder op de grid? Zie ik niet gebeuren. Voor Max maak ik mij geen zorgen, eerder Ricciardo die hierdoor echt de pineut kan worden. | |
Geralt | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:09 |
Zeker, maar aangezien hij bij RB onder contract staat kan het zomaar zijn dat RB zegt overstappen naar ons. Dan heeft Max weinig in te brengen. | |
Geralt | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:10 |
Ik denk dat het voor alle 4 de coureurs onzeker zal zijn. Ook Max is er dan niet zeker van om ergens op de grid te staan volgend jaar. | |
Geralt | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:11 |
Ja misschien bij een derderangs gaar kutteam. Waar je weinig tot niks kan laten zien. En dan raak je al snel in de vergetelheid bij de topteams natuurlijk. Laten we hopen dat dat niet het geval gaat zijn. Ik hoop dat ze er gewoon bij blijven, TR en RB | |
SnowOokami | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:13 |
1 team minder, Haas F1 komt erbij. | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:14 |
kijk, er is iemand wakker | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:15 |
Zonder chauvenistisch te zijn of oranje bril op te hebben, maar Max is denk ik al van zo'n grote waarde dat alle advocaatjes bij de teams in de papieren gaan duiken om te zien welke coureur er het heetst op de schopstoel zit. Ik denk dat Ericson zich dan wel zorgen mag gaan maken.. | |
Geralt | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:16 |
| |
Geralt | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:17 |
Sauber is navenant failliet en kwalificeert inmiddels (imo dan) wel voor derderangs gaar kutteam. Dus of Max daar zo blij mee zou moeten zijn waag ik te betwijfelen | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:18 |
True.. Toch weten ze zich nog wel eens in de kijker te rijden met die ikea wagens.. En dat zijn 'slechts' Nasr en Ericson. | |
SnowOokami | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:18 |
Grosjean gaat toch naar Haas? Dan kan Max toch naar Renault Lotus | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:19 |
Maar hij rijdt dan wel.. tuurlijk, het is speculaas (dol op) en zoals het nu lijkt een zeer betrouwbare krachtbron, hele jaar door vuurwerk in 2016 ! | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:20 |
Die deur is indd ook nog open en ik vind het persoonlijk vreemd dat Renault, aan het einde van deal met RB, nog een Clio cadeau doet aan Max.. Edit: Als je er zo over nadenkt, wel ideale situatie om teammaat te zijn van Pastor.. hij ramt je niet van de baan.. | |
Geralt | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:23 |
Alsof Crashtornado nog nooit Stokbrood vabn de baan gecrashed heeft | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:23 |
Dat was tijdens zijn rijlessen-jaar.. | |
SnowOokami | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:28 |
Nja eerst maar afwachten wat die nieuwe Renault motor gaat doen, hopelijk zet STR hem in. | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:57 |
Het zou kunnen als Toro Rosso uit de boedel van Red Bull gehaald wordt. Het team staat bij mijn weten nog steeds te koop en als Bernie in 2016 twintig auto's op de grid wil hebben kan dit wel een optie zijn. | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:07 |
Leuk om te horen dat deze reeks weer iemand is kwijtgeraakt.. hoera | |
SnowOokami | vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:11 |
Hoe bedoel je? | |
Nattekat | vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:11 |
Dit topic is veel te vaak offtopic of sc, er lopen mensen weg om die reden, mensen die je ook niet meer terugziet. | |
SnowOokami | vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:30 |
Maar ik ben er bij gekomen | |
Afhaalchinees | vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:45 |
lekker boeiend mensen komen en gaan. Ga lekker op een besloten forum zitten anders als je zo graag een vast groepje wilt houden | |
Fiorano | vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:49 |
Little drama Queens hier. Anyway, de beide teams zullen gewoon op de grid staan denk ik. Bernie verzint wel een oplossing. | |
Beach | vrijdag 2 oktober 2015 @ 15:07 |
rust in vrede | |
alwaysonhold | vrijdag 2 oktober 2015 @ 15:58 |
Deze week zou er meer bekend worden voor Red Bull zei de heer Helmut Marko afgelopen weekend in Japan. Wanneer hebben we witte rook?! | |
King_Merc | vrijdag 2 oktober 2015 @ 16:27 |
Als Max door z,n volgende motortje heen is... | |
THEFXR | vrijdag 2 oktober 2015 @ 17:38 |
Ik snap echt niet dat RB die renault motoren opzegt zonder plan voor vervanging, Bernie was hun wilde gok? | |
alwaysonhold | vrijdag 2 oktober 2015 @ 18:16 |
Gewoon niet vooruitkijkend. | |
Meike26 | vrijdag 2 oktober 2015 @ 18:43 |
Of hadden een pitbord voor hun kop. Zoals ik ook ergens anders heb gelezen, is het wel bewonderenswaardig hoe RB huilie doet als ze geen kans meer maken op het podium, terwijl McLaren en Williams (al helemaal), een aantal jaar zwaar tegenvallen en de winning spirit houden om weer naar voren te komen. Wat dat betreft moeten we misschien maar blij zijn als RB het toneel verlaat en er weer echte teams gaan meedoen, die niet vies zijn van wat tegenslag. | |
Fopje | vrijdag 2 oktober 2015 @ 18:48 |
Stiekem hoop ik dat Renault de verrassing van 2016 wordt. | |
JopJuh | vrijdag 2 oktober 2015 @ 18:49 |
Of ... Redbullt stopt, Jos vindt wat sponsors (wie wil Max niet sponsoren?) en neemt STR over voor 1euro (scheelt immers RB een boete), regelen deal met Ferrari (want alleen TR willen ze best leveren). Max in 2017 naar Ferrari. | |
Fer | vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:04 |
Of misschien komt er wel weer een geheimzinnig Zwitsers-Arabisch consortium van rijke oliesjeiks, die anoniem wensen te blijven, die de treams wil overnemen. | |
Swetsenegger | vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:28 |
Mjah het gaat gewoon om heul veul geld. En kan me niet voorstellen dat er op dit (zakelijk) niveau zulke beslissingen uit emotie genomen worden. Die deal met renault opzeggen was een wel overwogen beslissing. Naar het waarom kan je heel lang zoeken, maar denk niet dat je het echte verhaal de eerst komende 10 jaar hoort. | |
ESF1Gamer | vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:50 |
Dus we wachten alleen maar totdat RB officieel zegt: Keine formule1 *gaat popcorn erbij pakken en geeft een biertje aan geralt* | |
Sunri5e | vrijdag 2 oktober 2015 @ 19:55 |
Max heeft direct een ander team als RB eruit stapt | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:02 |
Hij zal nu al inzet van de onderhandelingen zijn | |
Sunri5e | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:06 |
Max naar Ferrari, RB de motor van 2016 van Ferrari Zou perfect zijn | |
Beach | vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:22 |
Red Bull heeft toch nog steeds Ilmor, zijn die toch niet stiekem aan de gang gegaan? | |
alwaysonhold | vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:25 |
Geen team wat voor de prijzen gaat.... | |
SnowOokami | vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:34 |
Je hebt het zitje bij Renault Lotus nog | |
THEFXR | vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:38 |
wat als RB, manor koopt voor de motoren? | |
alwaysonhold | vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:40 |
Het wordt met de dag gekker 😊 | |
Fer | vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:13 |
Misschien zinspelen ze erop dat niemand hen 2016 motoren wil leveren en proberen ze zo de fia overstag te laten gaan met welk snode plannetje dan ook, wat ze uitspoken. | |
sasquatsch | vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:39 |
Ilmor is van Mercedes tegenwoordig. Die hebben de huidige F1 motor gebouwd. | |
Peterselieman | vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:59 |
Je hebt twee Ilmors. Het ene bedrijf is van Mercedes en nu genaamd Mercedes-Benz High Performance Engines Ltd . Het andere bedrijf is Ilmor Engineering Ltd en is weer in handen van Roger Penske en Mario Illien. https://en.wikipedia.org/wiki/Ilmor | |
TheFreshPrince | zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:07 |
http://www.telegraaf.nl/t(...)en_niet_kwijt__.html
| |
SnowOokami | zaterdag 3 oktober 2015 @ 10:42 |
*pakt popcorn* wordt steeds spannender zo. | |
Breaker.Faker | zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:02 |
Ik denk dat RB geen Ferrari motoren krijgt omdat RB veel te lang heeft gewacht. En Ferrari niet kan leveren. En RB en STR zijn alle 2 exit. Ik vraag me ook af heeft Ferrari ook de middelen om aan 2 extra teams te leveren. Ik heb jaren RB en STR een mooi team gevonden maar de laatste tijd niet meer. Sinds dat het wat minder gaat lopen ze alleen maar te zeiken. Ze zijn hierdoor een motor leverancier kwijt. Ze kunnen beter een voorbeeld nemen aan Honda of aan Ferrari toen het minder ging met hun. | |
Fer | zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:07 |
Redbull verdwijnt niet, ze zijn te belangrijk voor Bernie. En Ferrari heeft hulp nodig om Mercedes te verslaan, dus Redbull en Bernie hebben echt wel leverage, Arrivabene is een kei in het politieke spel en zal wel overstag gaan, zodra ze kriigen van fia, wat ze nodig hebben. | |
THEFXR | zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:58 |
nee joh, die teams blijven bestaan, Bernie dwingt wel een motor af. | |
LWD-Godius | zondag 4 oktober 2015 @ 10:39 |
Ja een gehomologeerde motor, niet perse een 2016 spec als ik het goed begrijp. | |
sasquatsch | zondag 4 oktober 2015 @ 10:48 |
Nee, maar wel 1 per fabrikant per jaar. Dus je mag niet en 2015 en 2016 spec motoren leveren. Uit de Sporting regulations voor volgend jaar:
| |
Meike26 | zondag 4 oktober 2015 @ 11:24 |
Maar dan de vraag, mag je als leverancier je klanten een 2016 spec leveren met een begrenzer = 10/15 procent minder vermogen ? Want Ferrari wil op zich wel leveren, maar niet aan een team die met een sterke motor + goed chassis je eigen team om de oren kan rijden.. Dat wil je gewoon niet. Als dit mag, zie ik het nog wel gebeuren dat ze STR een minder geknepen motor leveren dan RBR. Ze willen eerder Max zien winnen/scoren, dan een Ricciardo waar ze niets aan hebben. | |
Fer | zondag 4 oktober 2015 @ 11:34 |
Welnee joh, stiekem hebben ze liever dat Redbull wint van Mercedes, zolang er een Ferrari achterin zit, maar ze willen gewoon iets van de FIA. Desnoods mocht het erop aan komen schroeven ze het verbruik wat omhoog oud. Ferrari kan nog zoveel stiekem uithalen met de motor, dat weet Redbull ook, dus liever een 2016 motor. Dan 2015 waar Ferrari alsnog truukjes mee kan uithalen. | |
Nieuwschierig | zondag 4 oktober 2015 @ 12:38 |
Wat blijft er eigenlijk over van het idee om de F1 toegankelijker te maken met deze high-tech motoren die bijna niemand kan bouwen Dan liever een simpele V8 die door veel meer motorenbouwers geleverd kan worden. | |
Sinister-D- | zondag 4 oktober 2015 @ 12:48 |
Waarom denk je dat PURE overkop is gegaan voordat ze ook maar goed begonnen waren? De kosten voor ontwerp en productie voor die power-units ligt dusdanig hoog dat zich er niemand aan wil wagen, toch niet als non-fabrikant. | |
Nattekat | zondag 4 oktober 2015 @ 12:50 |
Dat mag gewoon. Er staat nergens in de regels dat de klantenmotors dezelfde specs moeten hebben. | |
Sinister-D- | zondag 4 oktober 2015 @ 13:00 |
dat lees ik toch anders in Sasq zijn post... SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 183 | |
Nattekat | zondag 4 oktober 2015 @ 13:01 |
Slechte woordkeuze Doelde meer op het gevalletje Sauber dat een update achterloopt op Ferrari. | |
sasquatsch | zondag 4 oktober 2015 @ 15:09 |
Geldt dus niet meer als er gedurende het seizoen niet meer gesleuteld mag worden. Dan kun je hooguit nog wat doen met de software van de ECU. | |
Kanjer | maandag 5 oktober 2015 @ 14:07 |
STR en dus Max toch met een Ferrarimotor in 2016! Wel de 2015 spec. | |
franklop | maandag 5 oktober 2015 @ 14:18 |
waar heb je dat gezien? | |
Beach | maandag 5 oktober 2015 @ 14:21 |
http://www.f1today.net/nl(...)verancier-toro-rosso | |
Kanjer | maandag 5 oktober 2015 @ 14:23 |
F1today.net | |
THEFXR | maandag 5 oktober 2015 @ 14:30 |
http://www.f1today.net/nl(...)verancier-toro-rosso | |
trein2000 | maandag 5 oktober 2015 @ 14:34 |
Bron? | |
THEFXR | maandag 5 oktober 2015 @ 14:35 |
wel kut dat ze dus het hele jaar met die 2015 spec rijden, dan vallen ze terug later in het jaar, als de andere motoren hun tokens gebruiken. | |
Nattekat | maandag 5 oktober 2015 @ 14:41 |
Ten opzichte van hun huidige motor gaan ze vooruit, dus zo veel maakt dat ook niet echt uit. Het enige verschil met volgend jaar zal de betrouwbaarheid zijn. | |
THEFXR | maandag 5 oktober 2015 @ 14:46 |
we zijn al blij dat Max kan rijden eigenlijk | |
franklop | maandag 5 oktober 2015 @ 14:50 |
als dit echt gebeurd, mogen ze dan ook weer tokens gebruiken om deze motor te updaten gedurende het jaar? | |
Nattekat | maandag 5 oktober 2015 @ 14:51 |
Mag wel, gaat niet gebeuren. | |
THEFXR | maandag 5 oktober 2015 @ 14:57 |
nee, dat is al de hoogste update van 2015, dan zouden ze de 2016 moeten krijgen en dat mag niet. | |
LWD-Godius | maandag 5 oktober 2015 @ 14:57 |
Dit is een interpretatiekwestie. Vanuit het Red Bull-perspectief klopt jouw stelling. Maar zowel Mercedes als Ferrari houden de andere interpretatie er op na die ik in de eerdere post gegeven heb. Hetgeen al gebeurt met Manor F1 die 2014 spec Ferrari motoren gebruikt. Daarnaast stond dit jaar tokenontwikkeling gedurende het seizoen ook open wat een situatie opleverde dat Sauber de 2015 versie van het begin van het seizoen tot een paar races geleden moest gebruiken. Daar waar Ferrari al 2 stappen verder ontwikkelde 2015 gebruikte in Monza ( de andere was volgens mij in Canada geïntroduceerd). | |
Nattekat | maandag 5 oktober 2015 @ 15:00 |
Gaat toch mooi worden met het geluid. 18xfantastisch 2xgrasmaaier | |
SnowOokami | maandag 5 oktober 2015 @ 15:14 |
De 2015 motor moet sowieso een update krijgen dat hij "legaal" is voor 2016 toch? Dus waarschijnlijk gaat die hetzelfde geluid geven als de 2016 motor | |
Nattekat | maandag 5 oktober 2015 @ 15:15 |
Nope. 2015 is 2015. Ga het voor de zekerheid nog even nakijken | |
Nattekat | maandag 5 oktober 2015 @ 15:28 |
Met andere woorden: de motor van 2015 mag niet opnieuw gehomologeerd worden als Ferrari al een nieuwe motor heeft voor 2016. Tokensysteem voor 2016 geeft mij hoofdpijn, maar ga er maar niet van uit dat er ook maar iets veranderd gaat worden. | |
SnowOokami | maandag 5 oktober 2015 @ 15:32 |
Alleen de uitlaat dan | |
sasquatsch | maandag 5 oktober 2015 @ 15:39 |
Dit kan niet met de huidige regelgeving voor 2016. Ferrari mag volgend jaar maar een soort motor inzetten en dat is de 2016 spec motor. Er is dus met de huidige regelgeving geen team dat met een 2015 motor mag rijden. Willen ze dit überhaupt voor elkaar krijgen zal eerst de regelgeving aangepast moeten worden en daar zal elk team mee moeten instemmen. De kans dat dat gebeurt is vooralsnog erg klein omdat ieder team wel een 2016 motor wil hebben. Verder heb ik nog geen enkele andere bron gezien van dit gerucht, dus neem ik het vooralsnog met een korreltje zout. (In tegenstelling tot Fok! ) [ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 05-10-2015 15:47:27 ] | |
sasquatsch | maandag 5 oktober 2015 @ 15:43 |
Dat zijn de 2015 regels, die voor 2016 zijn dichtgetimmerd omdat daar geen in-season development meer mogelijk is (homologatiedatum van 28 februari). Manor heeft voor 2015 een uitzondering gekregen waar alle teams mee in hebben moeten stemmen. Dus zonder nieuwe aanpassingen in de regels (waar elk team unaniem mee in moet stemmen) is er geen in-season development mogelijk en geen gebruik van meerdere specs van een motor. | |
SnowOokami | maandag 5 oktober 2015 @ 15:50 |
Dus als er een fout in de motor zit en hij valt elke race uit heb je gewoon pech de rest van het seizoen?? wat een rare regel | |
Nattekat | maandag 5 oktober 2015 @ 15:51 |
Met een bepaalde interpretatie van de regels zou je lezen dat het wel mag. Een fabrikant mag niet meer dan één spec homologeren, maar de 2015 motor is al gehomologeerd en bestaat dus al. Als ze vervolgens de 2016 versie homologeren (wat een kutwoord trouwens ), is er geen enkele reden om de 2015 versie niet mee te laten doen. Sterker nog, die regel is geschrapt uit de 2016-regels. | |
Nattekat | maandag 5 oktober 2015 @ 15:54 |
Je mag de motor aanpassen als er een betrouwbaarheidsprobleem is | |
Fopje | maandag 5 oktober 2015 @ 15:57 |
1 van de vele geruchten Hopelijk wordt er snel een knoop doorgehakt voor wat duidelijkheid. | |
SnowOokami | maandag 5 oktober 2015 @ 16:00 |
Hoe controleren ze dat? xD straks levert dat oplossen van het probleem ook opeens 50bhp extra op | |
Nattekat | maandag 5 oktober 2015 @ 16:01 |
Ze moeten toestemming hebben om een verandering door te voeren. Hoe ze het controleren maakt niet echt uit dan. | |
sasquatsch | maandag 5 oktober 2015 @ 16:04 |
Waar dan? Als ik de regels lees wordt er gesproken over re-homologatie van een power unit en je mag maar een gehomologeerde motor leveren. Ik zie nergens in de regels dat je meerdere gehomologeerde versies hebt.
| |
merino | maandag 5 oktober 2015 @ 16:16 |
Dus blijven de Toro Rosso's volgend jaar in ieder geval wel heel maar worden ze er op motorkracht uitgereden door zowel Manor, Sauber en Haas. Afhankelijk van hun aero pakket (die dit jaar erg sterk was maar dat niet altijd geweest is) is Max volgend jaar dus mogelijk volledig kansloos. Leuk dit | |
Nattekat | maandag 5 oktober 2015 @ 16:16 |
Wat ik zei: het staat nergens. Die regel in 4) heb ik over het hoofd gezien, maar er zal wel een loophole in zitten. Misschien met toestemming van de FIA. Het gaat dan ook om een specificatie van een gehomologeerde motor, misschien is die van 2015 iets heel anders. | |
SnowOokami | maandag 5 oktober 2015 @ 16:29 |
Wie zegt dat de 2015 (veel) onder doet voor de 2016 motor? Maar idd als ze zo snel zijn als Manor dit jaar dan blijft er weinig motivatie over om nog door te gaan. | |
TagForce | maandag 5 oktober 2015 @ 16:31 |
Dus... Ferrari mag maar 1 power unit homologeren, maar eventuele aanpassingen daaraan welke goedgekeurd worden door de FIA en overige leveranciers, geeft de mogelijkheid om met verschillende motoren te rijden. Aangezien de 2015 motor al gehomologeerd is, en het inzetten van de 2015 motor met kostenbesparing te maken heeft zie ik ze onder deze uitzondering wel deze power unit kunnen inzetten. | |
Fopje | maandag 5 oktober 2015 @ 16:31 |
Hoezo? Nu hebben ze toch ook veel minder PK dan de rest van het veld? Ik denk dat er minder verschil zit tussen de 2015/2016 motor van Ferrari dan tussen de Renault 2015 / Ferrari 2015. | |
Nattekat | maandag 5 oktober 2015 @ 16:31 |
Dat zijn dus de 2015-regels Was er zelf ook even ingetrapt | |
TagForce | maandag 5 oktober 2015 @ 16:37 |
Hmmmzzz... Je hebt gelijk Edit: Als ik de wijzigingen er bij pak (een PDFje later), dan lijkt het inderdaad dat Ferrari alleen de 2016 spec motor aan alle teams mag leveren... Tenzij je het woordje "supply" letterlijk neemt en Ferrari/Ferrari niet als klantteam ziet (en ze daar dus niet aan supply-en), dan zou Ferrari aan alle teams de 2015 motor kunnen leveren. Maar ik zie zo gauw geen loop-holes die het mogelijk maken om een 2016 motor aan het ene team, en de 2015 aan het andere team te leveren. | |
sasquatsch | maandag 5 oktober 2015 @ 16:40 |
Er is sprake van het gebruik van 2015 motoren, maar hiervoor moeten alle teams toestemming geven, omdat dit een verandering is van de regels na 1 maart 2015(?). RB gebruikt dit als leverage om toch 2016 motoren te kunnen krijgen. Krijgen ze die niet, stemmen ze niet met de regelwijziging in. Net zoals er sprake is van een cost-cap voor de motoren en eventueel in-season development (of zelfs een complete unfreeze van de motoren). Er wordt allemaal over gesproken, maar is nog niet vastgelegd in nieuwe regelgeving, omdat alle teams daarover moeten stemmen. | |
merino | maandag 5 oktober 2015 @ 16:40 |
Dat is net zozeer gissen als dat ik nu doe. Vind het geen rare aanname dat de 2016 PU's een stuk meer PK's gaan hebben. Ferrari heeft ook geen grote problemen met betrouwbaarheid dus kunnen ze zich volledig op performance focussen bij het ontwikkelen van de motor. | |
SnowOokami | maandag 5 oktober 2015 @ 16:45 |
Iedereen zit nog steeds met het rev. en benzine limiet. Mijn auto 1.6 16v motor kan ook zonder problemen naar de 200pk opgekrikt worden maar dan verbruikt ie wel "iets" meer brandstof met meer rpm. | |
Fer | maandag 5 oktober 2015 @ 19:04 |
Het gaat om de efficientie, daar werken ze momenteel aan. Eigenlijk zoveel mogelijk energie uit die uitlaatgassen halen met de turbine en mgu-h, terwijl de backpressure laag blijft. Of de hogere efficientie gebruiken om vaker met de wastegate open te kunnen rijden. | |
alwaysonhold | maandag 5 oktober 2015 @ 19:25 |
Olav Mol bevestigt net op Twitter dan Toro Rosso definitief 2015 spec Ferrari motoren gaat krijgen. Beter dan niks natuurlijk voor Max Verstappen. | |
alwaysonhold | maandag 5 oktober 2015 @ 19:41 |
De vraag is wel of het mag met de nieuwe regels. Nou, iedergeval 20 auto's op de grid in 2016! Top nieuws, eind van deze week meer nieuws over Red Bull denk ik. | |
Meike26 | maandag 5 oktober 2015 @ 19:42 |
Kijk naar de snelheid van de Saubers af en toe (en dat zonder upgrade) + het chassis van de TR, ik denk ook dat we een leuk seizoen gaan krijgen | |
THEFXR | maandag 5 oktober 2015 @ 19:43 |
er is dus bevestiging van meerdere bronnen over die ferrari motoren? | |
Nattekat | maandag 5 oktober 2015 @ 19:44 |
Je kan nu niet meer zeggen dat er niks is... | |
alwaysonhold | maandag 5 oktober 2015 @ 19:44 |
Van toro rosso ja, Red Bull afwachten | |
Fopje | maandag 5 oktober 2015 @ 19:45 |
Waar staat dat dan? | |
franklop | maandag 5 oktober 2015 @ 19:46 |
dat zal ook erg afhankelijk zijn van de verbeteringen van de 2016 tov 2015 motoren | |
alwaysonhold | maandag 5 oktober 2015 @ 19:50 |
In olav mol zijn tweet | |
sasquatsch | maandag 5 oktober 2015 @ 19:50 |
Nee dus, want volgens diezelfde Olaf Mol weet hij niet of het al rond is. En nog een
[ Bericht 23% gewijzigd door sasquatsch op 05-10-2015 19:55:53 ] | |
Fopje | maandag 5 oktober 2015 @ 19:51 |
Het is nog helemaal niet officieel. | |
ElmarO | maandag 5 oktober 2015 @ 19:52 |
Zou me niks verbazen als Horner vanavond hierover iets gaat zeggen op Servus TV. | |
sasquatsch | maandag 5 oktober 2015 @ 19:56 |
Dan moeten eerst de regels voor 2016 weer aangepast worden. Dat is vorige week niet gebeurd door de WMSC op het gebied van het gebruik van een jaar oude motoren, dus nog niet officieel. | |
Pagan | maandag 5 oktober 2015 @ 20:06 |
OT Raar, ik volg Olav maar zijn tweets komen niet binnen (android), straks maar eens op de pc kijken. | |
sasquatsch | maandag 5 oktober 2015 @ 20:08 |
Zelfs op mijn PC niet. Ik zie ze alleen als ik Olav's profiel opvraag en dan klik op Tweets en antwoorden. | |
Nattekat | maandag 5 oktober 2015 @ 20:10 |
Het is een antwoord op een andere tweet. | |
Meike26 | maandag 5 oktober 2015 @ 20:12 |
Heb ik ook last van. Normaal gesproken zie je alle tweets, ook mentions naar anderen kan je lezen, nu helemaal niets, alleen als ik er echt op zoek. | |
sasquatsch | maandag 5 oktober 2015 @ 20:15 |
Zo maar even Servus TV kijken. | |
Pagan | maandag 5 oktober 2015 @ 20:16 |
Mijn vrouw, achter de pc, heeft ook hetzelfde als jij en ik. Edit: Hij tweet niet zelf maar beantwoord tweets van anderen, die krijgen we dus niet in onze tijdlijn te zien. Nooit aan gedacht. | |
Meike26 | maandag 5 oktober 2015 @ 20:16 |
Ik wacht het even af.. Komt vanzelf op YT ! | |
Pagan | maandag 5 oktober 2015 @ 20:23 |
Dat dachten wij ook al, thanks (1vingertypen op een klein schermpje duurt wat langer). Kvyat naar Haas, Max naar RB met de 2016 ferrari motor en aansluitend in 2017 naar Ferrari zelf?! | |
THEFXR | maandag 5 oktober 2015 @ 20:38 |
wat ben jij nu aan het fantaseren? | |
alwaysonhold | maandag 5 oktober 2015 @ 21:08 |
Vanavond geen nieuws. Zozo, nog geen beslissing genomen dus voor Red Bull. Red Bull heeft nog niks. | |
alwaysonhold | maandag 5 oktober 2015 @ 21:10 |
Zijn nog in gesprek met Mercedes en Ferrari met Red Bull. | |
SnowOokami | maandag 5 oktober 2015 @ 21:23 |
Lol | |
Meike26 | maandag 5 oktober 2015 @ 21:31 |
Enige alternatief wat ik kan bedenken is dat Kvyat naar Renault gaat (Rus, Lada is Russisch, wat weer onderdeel is van Renault) en Max naar RBR. Maar ze houden denk ik Max Liever in de Tr dan dat hij naar Rbr gaat en mogelijk minder kan schitteren en leren. Bij RB blijft het gewoon zoals het is en word het een race tussen meerdere coureurs bij Haas en Renault. | |
THEFXR | maandag 5 oktober 2015 @ 21:32 |
hoe zit het met de max van 2016 qua gebruik van het aantal motoren? | |
Fer | maandag 5 oktober 2015 @ 23:23 |
Wat moet Max nog leren, dat je moet oppassen met Grosjean, Perez en Maldonado? Bedenk dat Hamilton kampioen kon worden in zin debuutjaar bij McLaren. Vettel was al goed in 2008 en deed ook al poging voor wdc in 2009, alleen de voorsprong van Button was te groot. Goed iets meer ervaring in gp2 misschien, maar ik zie niet in waarom Max volgend jaar niet bij een topteam kan. | |
Geralt | maandag 5 oktober 2015 @ 23:30 |
Ik kan me haast niet aan de indruk onttrekken dat dat jochie toch eens een jaar a la stokbrood mee moet maken. Dat kán toch gewoon haast niet anders? Alles waar hij gereden heeft heeft hij bijzondere en hele mooie dingen laten zien. Dat moet toch haast een keer gewoon een jaar gigantisch KUT gaan? Maargoed, ik zie ook niet in waarom hij nog per se een jaar TR zou moeten doen. Goed voor wat extra ervaring en alles, maar dat heeft hij in het verleden ook niet echt nodig gehad als hij een stapje (of een hele flinke stap!) omhoog deed. Max heeft altijd tegen oudere gasten met veel meer ervaring gereden en heeft ze altijd de oren gewassen. Dat geeft wel aan wat voor talent het is. Voor mij is ie ook wel klaar voor een team waarmee podiums tot de mogelijkheid behoren en misschien wel een overwinning, maar je zal net zien dat áls je die stap maakt dat je dan net een gigantisch kutjaar hebt. | |
THEFXR | dinsdag 6 oktober 2015 @ 00:35 |
wat een lul van een journalist, ik wist het al 2 weken,maar mocht niks zeggen, man,man | |
nils7 | dinsdag 6 oktober 2015 @ 08:04 |
Niet bekend met NDA's? | |
Meike26 | dinsdag 6 oktober 2015 @ 08:07 |
Juist ! Zo zie ik het ook, vanuit de achterhoede zie en beleef je meer als rijder, die ervaring neem je mee als je in een gp-winnende auto komt,Grosjean had dat Crashtestdummie jaar ook niet nodig gehad als hij in de F1 was gekomen bij een lager team. Het hangt dan veel meer af van anticiperen en ja Max is echt wel een groter talent dan Crashjean was, maar aan de kop van het veld word het lastiger inhalen en raak je eerder gefrustreerd, die situatie heeft Max nog niet gehad. Hoe gaat hij dan met de druk om? Ik denk ook wel heel goed, maar je weet nooit. Ik denk dat nog een jaar STR hem beter zou doen dan nu naar RBR te gaan. | |
sasquatsch | dinsdag 6 oktober 2015 @ 08:09 |
En later ontkent hij zelfs dat hij het wist, maar verwacht dat het die kant op gaat. | |
Swetsenegger | dinsdag 6 oktober 2015 @ 08:47 |
Ja, dat heet embargo. Dat schenden en je hoort nooit meer iets. | |
Meike26 | dinsdag 6 oktober 2015 @ 08:56 |
Pcies, je snijdt je alleen maar in eigen vingers dat embargo te schenden. Door je aan embargo te houden maakt je vertrouwd en krijg je vaker nieuwtjes die jevwel/niet mag doorsijpelen of gebruiken voor lange achtergrond verhalen die niemand anders heeft. | |
Nattekat | dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:41 |
Volgens mij is Olav geen journalist | |
Peterselieman | dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:57 |
Dit | |
THEFXR | dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:56 |
of hij lult achteraf dat hij het wist, om interessant te doen |