Had niemand dan de neiging om het bij de politiek aan te kaarten of journalisten te bellen?quote:Op maandag 28 september 2015 19:23 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik heb weleens aan de bel getrokken toen ik nog met vluchtelingen werkte. Was er ineens een Soedanees meisje van 14 "kwijt". Politie vond haar bij een vent van ver in de dertig. Oh ja, toen herinnerde zich de familie ineens dat ze haar uitgehuwelijkt hadden. Ze hadden er gewoon echt niet op gerekend dat dat niet zomaar kon hiero.
En nu zul je er ookiets mee moeten. Ten eerste zal Jeugdzorg of wat daar van over is vanuit de gemeenten erop moeten zitten. Het is gewoon een kind, Cultuur van daar geldt niet over de wetgeving hier.
Het is te kort door de bocht om het huwelijk uit elkaar te sleuren, want dat kan ook weer gevolgen hebben voor met name het meisje en haar status.
De wet in Nederland erkent dit soort huwelijken (nog wel). Dus het simpele feit dat ze getrouwd zijn is (nog) niet strafbaar/illegaal.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:49 schreef Rucola het volgende:
[..]
Waarom zou het hier legaal moeten zijn dat een volwassen man met een kind trouwt en dat huwelijk voortzet in Nederland? Als ze dat graag willen moeten ze daar blijven, vind ik. Maar hier is zoiets pervers en ziek (gelukkig).
Hypocriete bedoeling. De politici die eerst tegen de zin van de meeste Nederlanders deze economische gelukszoekers massaal binnenhaalt gaan zich nu ineens beklagen over de gewoontes en gebruiken van die andere cultuur in eigen land? Iedereen weet dat pedofilie en uithuwelijking geaccepteerd is binnen de Islam. Dan weet je wat je binnenhaalt. Nogmaals, hun cultuur en onze cultuur is onverenigbaar. Daar gaat alleen nog maar méér problemen van komen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De wet in Nederland erkent dit soort huwelijken (nog wel). Dus het simpele feit dat ze getrouwd zijn is (nog) niet strafbaar/illegaal.
Dus dan moet je ze op iets anders proberen te pakken. Seks met minderjarigen (seksueel misbruik dus eigenlijk) is wel strafbaar dus dan zul je ze daarop moeten proberen te vervolgen.
Maar zoals ik al zei wordt dat erg moeilijk te bewijzen.
Nee dat zeg ik niet. Leer eerst maar eens lezen, voordat je je over dit soort zaken buigt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus jij zegt hier 'gewoon kinderverkrachting en kinderuithuwelijking lekker laten doorgaan omdat het moslims zijn en het daar normaal is, anders is het fascisme.
![]()
![]()
Waaw.
Tevens als je die gasten wil bestraffen volgens het NL'se recht, zitten ze nog in een 6sterren hotel in vergelijking met wat ze daar zouden krijgen. Dit soort beesten wil je gewoon niet hebben. Wegwezen er mee.
Als je dat niet zegt, waarom bl@@t je dan dat soort onzin uit?quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:16 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Leer eerst maar eens lezen, voordat je je over dit soort zaken buigt.
Ne dat heb ik nooit meegemaakt. Het kan wel natuurlijk, maar dan zou zo'n man daar ook makkelijk voor uit kunnen komen, klinkt niet als iets om je voor te schamen. Dus als het zou bestaan, dan zouden er denk ik meer gevallen van bekend zijn.quote:Op maandag 28 september 2015 19:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu heb ik dit van horen zeggen dus geen idee hoe waar dit is, maar ik heb ook wel eens gehoord van mannen die met een jong meisje trouwen juist om haar te beschermen, omdat ze dan ''eigendom'' is van een man en andere haar daarom niet verkrachten of ontvoeren om als prostituee te laten werken.
En dat die man dan verders dus ook niks met dat meisje doet.
Heb jij dit ook wel eens vernomen in jouw werk?
Volgens de wet ben je meerderjarig als je gehuwd bent. Dus daar kunnen ze zo'n man ook niet op pakken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De wet in Nederland erkent dit soort huwelijken (nog wel). Dus het simpele feit dat ze getrouwd zijn is (nog) niet strafbaar/illegaal.
Dus dan moet je ze op iets anders proberen te pakken. Seks met minderjarigen (seksueel misbruik dus eigenlijk) is wel strafbaar dus dan zul je ze daarop moeten proberen te vervolgen.
Maar zoals ik al zei wordt dat erg moeilijk te bewijzen.
Is dat echt zo? Want zelfs dan heb je denk ik toch nog een bepaling die verkrachting binnen het huwelijk strafbaar stelt. Het lijkt me heel krom dat een (bijvoorbeeld) negenjarige anders zogenaamd seks kan hebben met wederzijdse toestemming.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens de wet ben je meerderjarig als je gehuwd bent. Dus daar kunnen ze zo'n man ook niet op pakken.
Ik vind het gedogen van de islam die vrouwen als niet gelijkwaardig aan de man stelt ook behoorlijk krom. IMO is dit in strijd met de rechten van de mens.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:19 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Want zelfs dan heb je denk ik toch nog een bepaling die verkrachting binnen het huwelijk strafbaar stelt. Het lijkt me heel krom dat een (bijvoorbeeld) negenjarige anders zogenaamd seks kan hebben met wederzijdse toestemming.
quote:Wetsvoorstel tegengaan huwelijksdwang
Op het moment ligt het Wetsvoorstel tegengaan huwelijksdwang1 bij de Eerste Kamer. Het
wetsvoorstel betreft de huwelijksleeftijd, de huwelijksbeletselen, de nietigverklaring van een
huwelijk en de erkenning van in het buitenland gesloten huwelijken. Het voorstel houdt
belangrijke wijzigingen van 1:233 en 10:32 BW in. Zo staat in 10:32 BW dat een buiten
Nederland gesloten huwelijk niet zal worden erkend als één of beide echtgenoten de leeftijd
van achttien jaar nog niet heeft bereikt. Artikel 1:233 wordt dusdanig gewijzigd dat een
huwelijk en een meerderjarigheidsverklaring een minderjarige niet meer meerderjarig zal
maken. Ieder persoon beneden de leeftijd van 18 is minderjarig, geen uitzonderingen.
quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je dat niet zegt, waarom bl@@t je dan dat soort onzin uit?
Dat gaat anders al decennia prima.quote:Op maandag 28 september 2015 10:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
De Islam en het Westen kunnen niet met elkaar samenleven. Het is het een of het ander.
Dat mag tegen die tijd niet meer.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:12 schreef Rucola het volgende:
[..]
Het maakt eigenlijk niet uit hoeveel leuke moslims jij kent, het is een feit dat er getrouwde minderjarige meisjes komen en dat is weird. En past echt niet hier in Nederland, dus eigenlijk moeten mensen met zulke zieke (want dat vind ik) opvattingen hier helemaal niet komen. Dan weet je zeker dat als deze mensen ooit ook kinderen hebben, minderjarige meisjes ook weer opgedrongen wordt om te trouwen.
Omdat ze een minderheid vormen. Noem 5 Islamitische landen waar niet-moslims, homoseksuelen en vrouwen gelijke rechten hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gaat anders al decennia prima.
Jouw definitie van 'prima' is heel anders dan die van de rest van de wereld lijkt het.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gaat anders al decennia prima.
China. Amerika. Italie. Rusland. Polen.quote:Op woensdag 30 september 2015 07:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Omdat ze een minderheid vormen. Noem 5 Islamitische landen waar niet-moslims, homoseksuelen en vrouwen gelijke rechten hebben.
De Islam is een godsgeschenk aan de vrouw. Verdiep je er eens in.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het gedogen van de islam die vrouwen als niet gelijkwaardig aan de man stelt ook behoorlijk krom. IMO is dit in strijd met de rechten van de mens.
http://www.mensenhandelwe(...)elijk%20-notitie.pdf
[..]
Dus niet de islam is fout, maar de beoefenaars van de islam zijn fout?quote:Op woensdag 30 september 2015 08:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De Islam is een godsgeschenk aan de vrouw. Verdiep je er eens in.
Het is de man en cultuur die de vrouw klein houdt.
Op woensdag 30 september 2015 08:24 schreef DustPuppy het volgende:
Er staan toch anders een aantal niet malse uitspraken in de Koran en de Hadith. Ook met betrekking tot de ongelovigen. Hoe verklaar je dat dan?quote:Op woensdag 30 september 2015 08:31 schreef Stimorol- het volgende:
De volgers volgen niet wat het geloof zegt. Wat dat het maakt weet ik niet. Het maakt ze in ieder geval niet de moslim waarop je meteen een heel geloof op veroordeelt zonder je erin te verdiepen.
Dat staat ook in de bijbel, toch volgen de meeste christen dat ook niet, naast de Westboro baptist church natuurlijk.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er staan toch anders een aantal niet malse uitspraken in de Koran en de Hadith. Ook met betrekking tot de ongelovigen. Hoe verklaar je dat dan?
Ja, dat bedoel ik dus. Wat definieert een religie? Is het de letter van de wet (zoals die in het bijbehorende 'heilige' boek staat) of is het de alledaagse praktijk van de volgers?quote:Op woensdag 30 september 2015 08:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat staat ook in de bijbel, toch volgen de meeste christen dat ook niet, naast de Westboro baptist church natuurlijk.
Hadith volg ik niet. Die zijn voor mij niet geldig.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er staan toch anders een aantal niet malse uitspraken in de Koran en de Hadith. Ook met betrekking tot de ongelovigen. Hoe verklaar je dat dan?
de islam is de vloek van de vele volkeren die er het slachtoffer van zijn geworden. Ze houden de vrouw in een wurggreep en bezorgen de mannen een hele slechte naam omdat zij gebruik maken van een religie die aanpassing aan nieuwe denkbeelden, humanere zeden en gewoonten niet toestaat.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De Islam is een godsgeschenk aan de vrouw. Verdiep je er eens in.
Het is de man en cultuur die de vrouw klein houdt.
Maar God's wetten zijn dus veranderlijk naarmate het tijdsbeeld?quote:Op woensdag 30 september 2015 08:40 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hadith volg ik niet. Die zijn voor mij niet geldig.
Wb de Koran, naar tijdsgeest lezen en er svp context bij halen. In 2015 lezen zonder enige kennis van toen is lastig.
Verwerp je hierdoor ook het jodendom en christendom trouwens?
ahh, krijgen we dit weer.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:40 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hadith volg ik niet. Die zijn voor mij niet geldig.
Wb de Koran, naar tijdsgeest lezen en er svp context bij halen. In 2015 lezen zonder enige kennis van toen is lastig.
Verwerp je hierdoor ook het jodendom en christendom trouwens?
Je zou ook gewoon normaal kunnen reageren op mijn vraag.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:51 schreef Stimorol- het volgende:
Discussieren met fokkers over Islam. Het blijft apart.
Het is geen wet om een ongelovige te moorden.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar God's wetten zijn dus veranderlijk naarmate het tijdsbeeld?
En uiteraard verwerp ik die ook.
Je vermijdt de onderliggende vraag.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is geen wet om een ongelovige te moorden.
Maar je komt er wel mee in de hemel.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is geen wet om een ongelovige te moorden.
Leuk voor je, valt Nederland daaronder?quote:Op woensdag 30 september 2015 08:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
China. Amerika. Italie. Rusland. Polen.
Ow w8. Dit zijn niet moslim landen die gays respecteren.
Jij hebt het over versen waarin men het over ongelovigen heeft. Ik zeg je dat je dat moet lezen en begrijpen zoals dat toen gewoon was. Jij komt met wetten veranderen.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je vermijdt de onderliggende vraag.
Zijn God's wetten veranderlijk op basis van de heersende zeitgeist?
Nee hoor. Ik haal je makkelijke steek naar de islam onderuit.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:32 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Leuk voor je, valt Nederland daaronder?
Waarom probeer je het trouwens goed te praten?
Waar lees je dat?quote:Op woensdag 30 september 2015 09:15 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Maar je komt er wel mee in de hemel.
Nee, de letter is onveranderlijk. Jij zegt net dat je die teksten moet lezen in de context van de tijd waarin ze geschreven zijn. Wat dus feitelijk betekent dat die teksten iets anders betekenen/ander geïnterpreteerd worden op basis van de tijd waarin ze gelezen worden.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij hebt het over versen waarin men het over ongelovigen heeft. Ik zeg je dat je dat moet lezen en begrijpen zoals dat toen gewoon was. Jij komt met wetten veranderen.
Snap jij mij niet of?
Wettelijk gezien zijn homo's in al die landen beschermt. Dat het er in de praktijk anders aan toe gaat is jammerlijk. In Islamitische landen worden ze door de staat gedood of in de gevangenis gegooid.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik haal je makkelijke steek naar de islam onderuit.in Turkije kunnen ze tenminste nog vrij rondlopen. In Rusland niet.
In die tijd waren kruistochten etc normaal. Dus laat ik het aan jou over hoe je dat verder wil invullen.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:47 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nee, de letter is onveranderlijk. Jij zegt net dat je die teksten moet lezen in de context van de tijd waarin ze geschreven zijn. Wat dus feitelijk betekent dat die teksten iets anders betekenen/ander geïnterpreteerd worden op basis van de tijd waarin ze gelezen worden.
Wat dus feitelijk betekent dat God's woord mee veranderd met de tijdsgeest. Is dit correct volgens jou?
quote:Op woensdag 30 september 2015 10:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
In die tijd waren kruistochten etc normaal. Dus laat ik het aan jou over hoe je dat verder wil invullen.
Ik merk dat je geen antwoord op mijn vraag wilt geven. Jammer.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
In die tijd waren kruistochten etc normaal. Dus laat ik het aan jou over hoe je dat verder wil invullen.
Discussiëren met een islamiet over de islam. Dat blijft apart.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:51 schreef Stimorol- het volgende:
Discussieren met fokkers over Islam. Het blijft apart.
Goh. Je kent mij echt merk ik. Ik heb nooit kritiek op de islam. Never. Dat vraagt Allah ook niet. Allah wil dat ik leef onder dwang en niet onderzoek. Zodoende trek ik nu even mijn djelleba aan en ga brood halen bij de aldi, want mijn 5 kinderen moeten eten. De eerste is bijna 12 en nou; bijna feest he.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Discussiëren met een islamiet over de islam. Dat blijft apart.
Stukje kritiek? Fascistische islamofoob!!!
Persoonlijke interpretatie of niet, feit blijft dat het een zieke opvatting is dat je een 12 jarig meisje uithuwelijkt en het goed probeert te praten 'cultuur', 'levenswijze' en 'geloof'. Als de islam zo'n 'godsgeschenk is', waarom zijn de vrouwen dan zo minderwaardig in bijna alle versies?
Die middeleeuwse zandbak ideologie hoort gewoon niet in het westen thuis, in geen enkele vorm die nu wordt gebezigd in het MO. Een verlichte versie waarin vrouwen, homo's en andersdenkenden als gelijke worden gezien wel. Alleen met termen als 'kaffir' nog steeds duidelijk aanwezig, is er nog een lange weg te gaan qua tolerantie.
quote:Op woensdag 30 september 2015 10:39 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wat heb je precies aan mijn mening daarover?quote:Op woensdag 30 september 2015 10:46 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik merk dat je geen antwoord op mijn vraag wilt geven. Jammer.
Dus vroeger mocht je, de ongelovige broeder vermoorden maar nu niet meer?quote:Op woensdag 30 september 2015 11:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wat heb je precies aan mijn mening daarover?
Je leest het met je 2015 gedachten. En daar passen die gebeurtenissen niet bij nee. Dus interpreteer mijn antwoord zoals jij wenst.
Lekker genuanceerd weer dit.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Dus vroeger mocht je, de ongelovige broeder vermoorden maar nu niet meer?
Goh, wil je een constructieve discussie aan, bij voorbaat al cynisch. Lekker dit. Wat doe je hier op een discussieforum?quote:Op woensdag 30 september 2015 11:05 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Goh. Je kent mij echt merk ik. Ik heb nooit kritiek op de islam. Never. Dat vraagt Allah ook niet. Allah wil dat ik leef onder dwang en niet onderzoek. Zodoende trek ik nu even mijn djelleba aan en ga brood halen bij de aldi, want mijn 5 kinderen moeten eten. De eerste is bijna 12 en nou; bijna feest he.
Je kunt moeilijk alle pedo's en andere criminelen vanuit de hele wereld naar NL halen zodat ze hier allemaal een Pieter-Baan-rapportje krijgen en daarna een TBS-behandelprogramma krijgen aangeboden in een kliniek ergens op de Veluwe met een fraai gemaaid gazon er om heen.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:34 schreef Re het volgende:
ons morele kompas over meerder/minderjarigheid is natuurlijk ook onderhevig aan veranderingen, vrij recentelijk ook nog. Sowieso is ook uithuwelijken iets waar we ons morele sausje over gegooid hebben. De combinatie is dan een dubbele morele waarde die we er aan gegeven hebben.
Meisjes tot 15 jaar zijn al beschermd in Nederland, voor15/16-jarige zal de wet zo snel mogelijk aangepast moeten worden om adequate zorg te kunnen verlenen.
Een ander morele discussie is dat we blijkbaar dit soort mannen hier niet willen hebben, de consequentie daarvan is is dat deze jonge meisjes dus ook achter moeten blijven bij hun man, maar dan boeit het ons weer weinig omdat dat dan weer ver van ons bed is
wat heeft dit met pedofilie te maken?quote:Op woensdag 30 september 2015 11:39 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Je kunt moeilijk alle pedo's en andere criminelen vanuit de hele wereld naar NL halen zodat ze hier allemaal een Pieter-Baan-rapportje krijgen en daarna een TBS-behandelprogramma krijgen aangeboden in een kliniek ergens op de Veluwe met een fraai gemaaid gazon er om heen.
Ik vind 15 jaar bij een volwassen man redelijk in de richting van pedofilie.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:40 schreef Re het volgende:
[..]
wat heeft dit met pedofilie te maken?
Ze deden het niet met elkaar. Schijnt.quote:Op woensdag 30 september 2015 12:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Maar 't schijnt dat Mohammed (vzmh) het met een 9 jarige deed. Ik weet niet of dit klopt.
dan zou ik de definitie eens opzoeken want het is verre van richting pedofilie en altijd leuk om mohammed er bij te betrekken, maar we hebben het hier over 13-16 -jarigen...quote:Op woensdag 30 september 2015 12:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik vind 15 jaar bij een volwassen man redelijk in de richting van pedofilie.
Maar 't schijnt dat Mohammed (vzmh) het met een 9 jarige deed. Ik weet niet of dit klopt.
Pedo's bekt beter dan efebo's?quote:Op woensdag 30 september 2015 11:40 schreef Re het volgende:
[..]
wat heeft dit met pedofilie te maken?
zelfs daar heeft het weinig mee te maken, de wet spreekt niet voor niets over misbruik van minderjarigen. En seksueel misbruik is niet eens wat hier speelt, dat is nog een aanname.quote:Op woensdag 30 september 2015 12:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Pedo's bekt beter dan efebo's?
Dan denk ik eerder aan frituurmuren ..
Goed punt.quote:Op woensdag 30 september 2015 12:31 schreef Re het volgende:
[..]
zelfs daar heeft het weinig mee te maken, de wet spreekt niet voor niets over misbruik van minderjarigen. En seksueel misbruik is niet eens wat hier speelt, dat is nog een aanname.
quote:Op woensdag 30 september 2015 08:24 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dus niet de islam is fout, maar de beoefenaars van de islam zijn fout?
Wat maakt een religie als het niet zijn volgelingen zijn?
Laten we om te beginnen eerst vaststellen dat uithuwelijking wordt afgewezen in die bronnen.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Want die wet voorziet ook in het nietig verklaren van al gesloten kindhuwelijken.quote:Op woensdag 30 september 2015 12:26 schreef probeer het volgende:
Waar ik vast overheen gelezen heb ...
Als die wet wordt aangenomen, is dat dan met terugwerkende kracht?
Of zijn de al afgesloten kind-huwelijken dan nog steeds wel geldig?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |