abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156454164
Toch is dit soort kindhuwelijken dus al zo'n vijftig jaar aan de orde en noch het COA noch andere insiders hebben al die tijd aan de bel getrokken. Weird!
pi_156454286
Zeer weird. Wat moeten zulke mensen hier met die rare opvattingen.
pi_156454382
En die lui maar lachen, Samson zal het wel weer goedpraten, of oe heet dat broekie met dat zwarte haar Klaver??
pi_156454397
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:58 schreef Rucola het volgende:
Dit mensen hebben hier helemaal niks te zoeken. Sterker nog: ze zouden actief moeten worden geweerd. Dat zou pas echt in het belang zijn van de autochtone bevolking in dit land. Maar nee, Nederland zoekt de problemen liever op en zorgt liever dat de leefbaarheid er nog verder op achteruit gaat.
  maandag 28 september 2015 @ 19:05:06 #155
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_156454463
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:02 schreef Geerd het volgende:
En die lui maar lachen, Samson zal het wel weer goedpraten, of oe heet dat broekie met dat zwarte haar Klaver??
pi_156454514
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2015 19:05 schreef Voszje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Heeee GERDJE!!!!
  maandag 28 september 2015 @ 19:11:28 #157
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156454630
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan doet Syrië toch wel heel erg goed, zelfs vergeleken met een land als NL, dat in alle beschikbare lijstjes zo ongeveer bij de top 5 behoort hè. Zo las ik onlangs, twee weken geleden ongeveer, bijv. dat men een campagne begint tegen de laaggeletterdheid in een wat grotere gemeente hier in de buurt. Kennelijk, ofschoon iedereen naar basisschool, voortgezet onderwijs en vervolgonderwijs gaat tegenwoordig, komt er nog dusdanig veel laaggeletterdheid voor in die gemeente althans dat dit voor een grote groep mensen een beletsel vormt om in voldoende mate te participeren in onze samenleving...
En ja, kijk naar iedereen die sceptisch staat tav de instroom van vluchtelingen nu, die worden toch ook vaak aangemerkt als Tokkies, laagopgeleid, dom, chromosoompje te weinig e.d. inmiddels is dat toch een vrij grote groep aan het worden, vermoed ik...
Ik heb het gisteren toevallig opgezocht voor een andere discussie en 86% van 15 jaar en ouder is geletterd.
In Nederland is dat aantal toch wel een stuk hoger natuurlijk maar het werd wel ieder jaar hoger in Syrië.
Het zijn vooral de ouderen die niet geletterd waren.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 28 september 2015 @ 19:12:31 #158
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_156454662
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:58 schreef Rucola het volgende:
Ons verrijken. Voel je die warmte niet door je aderen stromen? Dan ben je vast een racist.
pi_156454690
Het wordt steeds gekker
pi_156454717
Wat opvalt aan de cijfers van Unicef is dat nationale wetgeving weinig effect heeft op het aantal kindbruiden. Zo is jong uithuwelijken in Bangladesh verboden, terwijl een derde van de vijftienjarige meisjes getrouwd is. Dat is veel meer dan de 10 procent in Jemen, waar jeugdig trouwen wél kan volgens de wet. In Jemen en Saoedi-Arabië geldt geen leeftijdsminimum voor bruiden: meisjes van vijf en zes trouwen daar legaal.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)en-legaliseren.dhtml
  maandag 28 september 2015 @ 19:15:15 #161
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156454733
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2015 19:05 schreef Voszje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Samson _O_ Gert _O_
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 28 september 2015 @ 19:17:43 #162
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156454798
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:12 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Ons verrijken. Voel je die warmte niet door je aderen stromen? Dan ben je vast een racist.
Zoals ik eerder al schreef, ik ben gewoon in zijn geheel geen fan van geloof, maar ik ken ondertussen toch wel zo'n 10+ Syrische mensen en daarnaast andere moslims en ik moet zeggen dat ik al die nare verhalen niet herken.
Mijn kinderen zijn goed bevriend met meerdere moslimkinderen en dat zijn stuk voor stuk lieve, goed opgevoede, vriendelijke kinderen, toen ik laatst mijn dochters ging halen werd ik zowat binnen gesleurd om thee te drinken en cake te eten. Ook heb ik al meerdere keren gehad bij andere moslimgezinnen dat ik een bakje met eten meekreeg of voor de lunch werd uitgenodigd.
En ik moet zeggen, ze kunnen heerlijk koken. :P

Maar ik ken ze dus in persoonlijke ervaring als hartelijke en vriendelijke mensen waar de deur altijd open staat om aan te schuiven.

Natuurlijk heb ik nu niet de illusie dat iedere moslim zo is, maar ik weet dus uit ervaring wel dat echt niet alle moslims van die rare figuren zijn die Europa naar de verdoemenis wil helpen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_156454954
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb het gisteren toevallig opgezocht voor een andere discussie en 86% van 15 jaar en ouder is geletterd.
In Nederland is dat aantal toch wel een stuk hoger natuurlijk maar het werd wel ieder jaar hoger in Syrië.
Het zijn vooral de ouderen die niet geletterd waren.
In NL heb je zoiets als laaggeletterdheid kennelijk. Hoe hoog dat percentage is, is mij onbekend, maar dan sta je in al die lijstjes dus in koppositie, maar dan heb je dus toch nog een groot percentage van je bevolking dat niet fatsoenlijk kan lezen en schrijven...... Maar goed in Syrië ligt dat minder wrs?
I´m back.
pi_156454997
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:54 schreef Loekie1 het volgende:
Toch is dit soort kindhuwelijken dus al zo'n vijftig jaar aan de orde en noch het COA noch andere insiders hebben al die tijd aan de bel getrokken. Weird!
Ik heb weleens aan de bel getrokken toen ik nog met vluchtelingen werkte. Was er ineens een Soedanees meisje van 14 "kwijt". Politie vond haar bij een vent van ver in de dertig. Oh ja, toen herinnerde zich de familie ineens dat ze haar uitgehuwelijkt hadden. Ze hadden er gewoon echt niet op gerekend dat dat niet zomaar kon hiero.

En nu zul je er ookiets mee moeten. Ten eerste zal Jeugdzorg of wat daar van over is vanuit de gemeenten erop moeten zitten. Het is gewoon een kind, Cultuur van daar geldt niet over de wetgeving hier.

Het is te kort door de bocht om het huwelijk uit elkaar te sleuren, want dat kan ook weer gevolgen hebben voor met name het meisje en haar status. Er zal denk ik echt per geval bekeken moeten worden hoe zo'n kind beschermd moet en kan worden tegen haar cultuur en familie. Leerplicht handhaven, er kort op zitten met instanties, zorgen dat ze haar eigen stem kan laten horen, het huis uit komt, haar bewust maken van het bestaan van verkrachting binnen het huwelijk binnen de Nederlandse wetgeving.

Overigens zijn niet alle mannen in zo'n huwelijk monsters of kwijlende verkrachters. Ik heb er ook gekend die hun bruid enorm stimuleerden te gaan leren en alles en echt wachtten met de consummatie van het huwelijk, jarenlang.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_156455016
En als je in een hotel in Valkenburg een 16 jarig hoertje aan duwd mag je een jaar gaan zitten... Nederland op zijn smalst weer.
pi_156455081
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:14 schreef Loekie1 het volgende:
Zo is jong uithuwelijken in Bangladesh verboden, terwijl een derde van de vijftienjarige meisjes getrouwd is. Dat is veel meer dan de 10 procent in Jemen, waar jeugdig trouwen wél kan volgens de wet. In Jemen en Saoedi-Arabië geldt geen leeftijdsminimum voor bruiden: meisjes van vijf en zes trouwen daar legaal.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)en-legaliseren.dhtml
En kijk ook eens wat verder. In gebieden als Bangladesh en India is sprake van een ongebreidelde bevolkingsgroei, net als in delen van Afrika. Overbevolking van deze planeet wordt een steeds groter probleem. In de genoemde landen en regio's is nu al sprake van armoede, dus één keer raden waar ze hun heil komen zoeken.

Als je écht iets wilt doen als Europa, dan investeer je in projecten die ter plekke het leefklimaat verbeteren én je zet vol in op geboortebeperking.
pi_156455102
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:24 schreef hvan het volgende:
En als je in een hotel in Valkenburg een 16 jarig hoertje aan duwd mag je een jaar gaan zitten... Nederland op zijn smalst weer.
Inderdaad. Terwijl de daders in de veronderstelling waren dat het meisje 18 was. Niet om hun gedrag goed te praten, maar scheef is het inderdaad wel.
  maandag 28 september 2015 @ 19:28:38 #168
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_156455142
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al schreef, ik ben gewoon in zijn geheel geen fan van geloof, maar ik ken ondertussen toch wel zo'n 10+ Syrische mensen en daarnaast andere moslims en ik moet zeggen dat ik al die nare verhalen niet herken.
Mijn kinderen zijn goed bevriend met meerdere moslimkinderen en dat zijn stuk voor stuk lieve, goed opgevoede, vriendelijke kinderen, toen ik laatst mijn dochters ging halen werd ik zowat binnen gesleurd om thee te drinken en cake te eten. Ook heb ik al meerdere keren gehad bij andere moslimgezinnen dat ik een bakje met eten meekreeg of voor de lunch werd uitgenodigd.
En ik moet zeggen, ze kunnen heerlijk koken. :P

Maar ik ken ze dus in persoonlijke ervaring als hartelijke en vriendelijke mensen waar de deur altijd open staat om aan te schuiven.

Natuurlijk heb ik nu niet de illusie dat iedere moslim zo is, maar ik weet dus uit ervaring wel dat echt niet alle moslims van die rare figuren zijn die Europa naar de verdoemenis wil helpen.
Zo, je kent er wel meer dan 10. Gelukkig maar want ik was al bang dat je met een nietszeggend aantal zou komen.

En ik moet de eerste PVV'er nog tegenkomen die zal beweren dat 100% van die mensen slecht is. Hoe jullie aan die gedachte komen is mij onbekend. Zelfs Wilders heb ik dit niet horen zeggen.
pi_156455198
Man man man. Alles mag tegenwoordig als je een 'vluchteling' bent. Achterlijk land dit. :')
pi_156455265
Als je in Nederland een meisje neukt die zegt 18 te zijn maar is in werkelijkheid 16 dan is Nederland te klein en trekt OM een blik publiciteit open dat men zichzelf maar aan moeten geven wat resulteert in zelfmoord ed. En dan moeten ze nu nog actie ondernemen tegen kindbruidjes die het land binnenkomen. Krom.....
pi_156455361
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:32 schreef kovenant het volgende:
Als je in Nederland een meisje neukt die zegt 18 te zijn maar is in werkelijkheid 16 dan is Nederland te klein en trekt OM een blik publiciteit open dat men zichzelf maar aan moeten geven wat resulteert in zelfmoord ed. En dan moeten ze nu nog actie ondernemen tegen kindbruidjes die het land binnenkomen. Krom.....
dat was ook dieptriest van die mannen en voor dat meisje van 16.

Maar staat los van deze situatie
  maandag 28 september 2015 @ 19:40:33 #172
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156455486
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:23 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Ik heb weleens aan de bel getrokken toen ik nog met vluchtelingen werkte. Was er ineens een Soedanees meisje van 14 "kwijt". Politie vond haar bij een vent van ver in de dertig. Oh ja, toen herinnerde zich de familie ineens dat ze haar uitgehuwelijkt hadden. Ze hadden er gewoon echt niet op gerekend dat dat niet zomaar kon hiero.

En nu zul je er ookiets mee moeten. Ten eerste zal Jeugdzorg of wat daar van over is vanuit de gemeenten erop moeten zitten. Het is gewoon een kind, Cultuur van daar geldt niet over de wetgeving hier.

Het is te kort door de bocht om het huwelijk uit elkaar te sleuren, want dat kan ook weer gevolgen hebben voor met name het meisje en haar status. Er zal denk ik echt per geval bekeken moeten worden hoe zo'n kind beschermd moet en kan worden tegen haar cultuur en familie. Leerplicht handhaven, er kort op zitten met instanties, zorgen dat ze haar eigen stem kan laten horen, het huis uit komt, haar bewust maken van het bestaan van verkrachting binnen het huwelijk binnen de Nederlandse wetgeving.

Overigens zijn niet alle mannen in zo'n huwelijk monsters of kwijlende verkrachters. Ik heb er ook gekend die hun bruid enorm stimuleerden te gaan leren en alles en echt wachtten met de consummatie van het huwelijk, jarenlang.
Nu heb ik dit van horen zeggen dus geen idee hoe waar dit is, maar ik heb ook wel eens gehoord van mannen die met een jong meisje trouwen juist om haar te beschermen, omdat ze dan ''eigendom'' is van een man en andere haar daarom niet verkrachten of ontvoeren om als prostituee te laten werken.
En dat die man dan verders dus ook niks met dat meisje doet.

Heb jij dit ook wel eens vernomen in jouw werk?
  maandag 28 september 2015 @ 19:44:04 #173
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156455565
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En kijk ook eens wat verder. In gebieden als Bangladesh en India is sprake van een ongebreidelde bevolkingsgroei, net als in delen van Afrika. Overbevolking van deze planeet wordt een steeds groter probleem. In de genoemde landen en regio's is nu al sprake van armoede, dus één keer raden waar ze hun heil komen zoeken.

Als je écht iets wilt doen als Europa, dan investeer je in projecten die ter plekke het leefklimaat verbeteren én je zet vol in op geboortebeperking.
In India en Bangladesh is nu juist vooruitgang bezig, als in meer bewustzijn in geboortebeperking en het gemiddelde aantal kinderen is nu ook afgenomen naar 2 a 3 kinderen per gezin.
Vrouwen krijgen steeds meer rechten, verkrachting wordt steeds serieuzer genomen enz.

Natuurlijk is er nog heel wat te verbeteren, maar er is vooruitgang dus ervan uitgaan dat ze ineens spontaan willen immigreren naar Europa is een beetje vergezocht.
  maandag 28 september 2015 @ 19:45:12 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_156455601
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:28 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Zo, je kent er wel meer dan 10. Gelukkig maar want ik was al bang dat je met een nietszeggend aantal zou komen.

En ik moet de eerste PVV'er nog tegenkomen die zal beweren dat 100% van die mensen slecht is. Hoe jullie aan die gedachte komen is mij onbekend. Zelfs Wilders heb ik dit niet horen zeggen.
Hoeveel ken jij er persoonlijk?
En ik heb toch meerdere mensen zien typen dat geen een moslim goed is enz.
  maandag 28 september 2015 @ 19:45:12 #175
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_156455602
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 19:36 schreef Rucola het volgende:

[..]

dat was ook dieptriest van die mannen en voor dat meisje van 16.

Maar staat los van deze situatie
Niet helemaal want die gasten gaan naar de gevangenis en onze ouwe asielzoeker mag zijn gang gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')