Geen idee, eerlijk verdelen over de landen van Europa naar draagkracht lijkt mij het meest logisch. En dan zoveel vluchtelingen die hulp nodig hebben.quote:Op maandag 28 september 2015 16:25 schreef Ali-Chemicali het volgende:
[..]
Hoeveel vluchtelingen maximaal moet Nederland opnemen volgens jou dan?
Ben benieuwd nu
Daar begint het probleem.quote:Op maandag 28 september 2015 16:16 schreef snakelady het volgende:
Kindhuwelijken zijn in Nederland bij de wet verboden dus willen ze hier wonen moet het huwelijk ontbonden worden en de kinderen bij een ander gezin onder toezicht komen te staan.
Dat zijn er heeel veel.quote:Op maandag 28 september 2015 16:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
Geen idee, eerlijk verdelen over de landen van Europa naar draagkracht lijkt mij het meest logisch. En dan zoveel vluchtelingen die hulp nodig hebben.
Dit gaat geen jaar meer goed. Draagvlak is bij een heel groot deel van de Europeanen volkomen weg.quote:Op maandag 28 september 2015 16:29 schreef Ali-Chemicali het volgende:
[..]
Dat zijn er heeel veel.
Sws een paar mill dat kan toch nooit goedgaan.
Ik probeer haar alleen duidelijk te maken, dat je niet zomaar alles moet binnenlaten, liefst niks natuurlijk.quote:Op maandag 28 september 2015 16:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit gaat geen jaar meer goed. Draagvlak is bij een heel groot deel van de Europeanen volkomen weg.
PvdA/GL/D66 hebben toentertijd ingestemd met het tolereren van geïmporteerde kinderneukers.quote:Op maandag 28 september 2015 15:49 schreef UltraR het volgende:
[..]
Wie zijn er verantwoordelijk voor dat de huidige wet werd aangenomen die dergelijke praktijken dus gewoon wettelijk erkent? Dat wil ik wel eens weten.
Je weet dat ze toen niet hebben voorzien dat dit zou gebeuren he. Anders hadden ze het niet gedaan. Daarom ligt er nu een wet in de Eerste Kamer om dit aan te passen.quote:Op maandag 28 september 2015 16:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
PvdA/GL/D66 hebben toentertijd ingestemd met het tolereren van geïmporteerde kinderneukers.
In Syrië heb je natuurlijk ook uitzonderingen op het beginsel van minimum 16-jaar. En in landen als Somalië en Pakistan zal het helemaal kommer en kwel zijn.quote:Op maandag 28 september 2015 17:31 schreef kipknots het volgende:
Maar goed, dit verhaal is onzin. Nederland erkent inderdaad huwelijken die in het buitenland zijn gesloten. In Syrie is dat dus minimaal 16 jaar. 13 a 14 jarigen kunnen daar niet legaal zijn getrouwd, dus die huwelijken worden niet erkend.
Dat is dan weer jammer inderdaad.quote:Op maandag 28 september 2015 16:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Daar begint het probleem.
De Nederlandse seculiere wijze van toewijzing van pleegkinderen is inmiddels onderworpen aan de strenge Islamitische normen.
Iedereen die belast is met het aanwijzen van pleeggezinnen dient de hele koran inclusief alle soera's uit het hoofd te kennen.
Anders krijg je het zelfs met Erdogan aan de stok!
Want één foutje in de toewijzing van pleegouders en de pleegouders mogen onderduiken.
http://nos.nl/video/48500(...)-yunus-ongepast.html
en verder....
NWS / Stichting Moslimpleegkind: blanke pleegouders zijn stom!
Ook allemaal onderdeel van de propaganda. Syrie stond niet op het laagste niveau van ontwikkeling, maar op het één na laagste. Gewoon een ontwikkelingsland dus.quote:Op maandag 28 september 2015 17:44 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn dat wel Syriërs dan? Want ik begreep van verschillende mensen dat Syrië juist een uiterst moderne samenleving was, met een veel hoger percentage hoogopgeleiden dan NL, en dus kan ik me niet voorstellen dat zulke archaïsch patriarchale toestanden als kindhuwelijken er nog voorkomen...
En ik bedoel als kindhuwelijken voorkomen zal er ook eerwraak voorkomen, vrees ik...
Vrouwenbesnijdenis misschien ook wel?
Volgens de wet mag je in Syrië ook niet trouwen onder de 16 jaar. Dus ik sta hier ook wel van te kijken inderdaad.quote:Op maandag 28 september 2015 17:44 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn dat wel Syriërs dan? Want ik begreep van verschillende mensen dat Syrië juist een uiterst moderne samenleving was, met een veel hoger percentage hoogopgeleiden dan NL, en dus kan ik me niet voorstellen dat zulke archaïsch patriarchale toestanden als kindhuwelijken er nog voorkomen...
En ik bedoel als kindhuwelijken voorkomen zal er ook eerwraak voorkomen, vrees ik...
Vrouwenbesnijdenis misschien ook wel?
100% van de kinderen ging naar school. Dus in ieder geval een basisopleiding is normaal daar.quote:Op maandag 28 september 2015 17:54 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ook allemaal onderdeel van de propaganda. Syrie stond niet op het laagste niveau van ontwikkeling, maar op het één na laagste.
"Hoogopgeleid" daar betekent dus ook iets totaal anders dan hoogopgeleid hier.
En hoe los je dit dan op?quote:Op maandag 28 september 2015 17:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is dan weer jammer inderdaad.
Ik ben zelf niet gelovig, ik respecteer andermans geloof tot op zekere hoogte, ik vind sowieso je kind een geloof opdringen een kwalijk iets.
Heb je er voor gekozen je kind uit te huwelijken, en je wil dat je kind in Nederland gaat wonen dan ben je wat mij betreft alle ouderlijke rechten kwijt en dus ook je recht om je kind een geloof op te dringen.
Maar misschien ben ik wat drastisch hier in.
Misschien werd het dan wel officieel niet toegestaan, maar officieus gedoogd? Regime van vader en zoon Assad komt voort uit de seculiere Ba'ath partij, maar het wemelt er van verschillende etnische en religieuze groeperingen en bevolkingsdelen, die het regime onder bepaalde voorwaarden in het zadel moesten houden. Eén van die voorwaarden zou kunnen zijn dat het regime dit soort archaïsche praktijken door de vingers zag?quote:Op maandag 28 september 2015 17:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Volgens de wet mag je in Syrië ook niet trouwen onder de 16 jaar. Dus ik sta hier ook wel van te kijken inderdaad.
Lijkt mij niet dat deze drie partijen ooit een meerderheid hebben gehad, wie nog meer?quote:Op maandag 28 september 2015 16:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
PvdA/GL/D66 hebben toentertijd ingestemd met het tolereren van geïmporteerde kinderneukers.
Waarschijnlijk in de tijd dat pedofilie hier op het punt stond een normale zaak te worden. Dat is een tijdje zo geweest, met name links was hier een voorstander van. Moest allemaal kunnen, vond men. Als het kind het ook goed vond, enzovoort. De pedofielen wisten met hun aandoenlijke verhalen bijna de publieke opinie zover te krijgen om het te gedogen.quote:Op maandag 28 september 2015 16:50 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dan doet Syrië toch wel heel erg goed, zelfs vergeleken met een land als NL, dat in alle beschikbare lijstjes zo ongeveer bij de top 5 behoort hè. Zo las ik onlangs, twee weken geleden ongeveer, bijv. dat men een campagne begint tegen de laaggeletterdheid in een wat grotere gemeente hier in de buurt. Kennelijk, ofschoon iedereen naar basisschool, voortgezet onderwijs en vervolgonderwijs gaat tegenwoordig, komt er nog dusdanig veel laaggeletterdheid voor in die gemeente althans dat dit voor een grote groep mensen een beletsel vormt om in voldoende mate te participeren in onze samenleving...quote:Op maandag 28 september 2015 17:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
100% van de kinderen ging naar school. Dus in ieder geval een basisopleiding is normaal daar.
Daarnaast ken ik meerdere mensen uit Syrië en die hebben allemaal een degelijke opleiding gevolgd, ook de vrouwen.
We hebben het allemaal al veel te ver op z'n beloop gelaten. We hebben verzuimd om slecht geïntegreerde migranten de wacht aan te zeggen. We hebben nagelaten om ze tot betere integratie te verplichten. We hebben het niet aangedurfd om de probleemgevallen ons land uit te trappen, omdat we steevast het braafste jongetje van de klas willen zijn en omdat we kennelijk geilen op onze eigen, verstikkende politieke-correctheid.quote:Op maandag 28 september 2015 18:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
En hoe los je dit dan op?
Het blijkt wel weer welke paarden van Troje je binnenhaalt met islamitische vluchtelingen. De gebruiken gaan generatie op generatie door en blijken telkens overenigbaar met de Nederlandse cultuur.
Andere voorbeelden naast de Yunus affaire:
http://www.volkskrant.nl/(...)vreemde-man~a901173/
en dan de affaire met de Ibn Ghaldoun school.
Dit mensen hebben hier helemaal niks te zoeken. Sterker nog: ze zouden actief moeten worden geweerd. Dat zou pas echt in het belang zijn van de autochtone bevolking in dit land. Maar nee, Nederland zoekt de problemen liever op en zorgt liever dat de leefbaarheid er nog verder op achteruit gaat.quote:Op maandag 28 september 2015 18:58 schreef Rucola het volgende:
Zeer weird. Wat moeten zulke mensen hier met die rare opvattingen.
quote:Op maandag 28 september 2015 19:02 schreef Geerd het volgende:
En die lui maar lachen, Samson zal het wel weer goedpraten, of oe heet dat broekie met dat zwarte haar Klaver??
Ik heb het gisteren toevallig opgezocht voor een andere discussie en 86% van 15 jaar en ouder is geletterd.quote:Op maandag 28 september 2015 18:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan doet Syrië toch wel heel erg goed, zelfs vergeleken met een land als NL, dat in alle beschikbare lijstjes zo ongeveer bij de top 5 behoort hè. Zo las ik onlangs, twee weken geleden ongeveer, bijv. dat men een campagne begint tegen de laaggeletterdheid in een wat grotere gemeente hier in de buurt. Kennelijk, ofschoon iedereen naar basisschool, voortgezet onderwijs en vervolgonderwijs gaat tegenwoordig, komt er nog dusdanig veel laaggeletterdheid voor in die gemeente althans dat dit voor een grote groep mensen een beletsel vormt om in voldoende mate te participeren in onze samenleving...
En ja, kijk naar iedereen die sceptisch staat tav de instroom van vluchtelingen nu, die worden toch ook vaak aangemerkt als Tokkies, laagopgeleid, dom, chromosoompje te weinig e.d. inmiddels is dat toch een vrij grote groep aan het worden, vermoed ik...
Ons verrijken. Voel je die warmte niet door je aderen stromen? Dan ben je vast een racist.quote:Op maandag 28 september 2015 18:58 schreef Rucola het volgende:
Zeer weird. Wat moeten zulke mensen hier met die rare opvattingen.
Zoals ik eerder al schreef, ik ben gewoon in zijn geheel geen fan van geloof, maar ik ken ondertussen toch wel zo'n 10+ Syrische mensen en daarnaast andere moslims en ik moet zeggen dat ik al die nare verhalen niet herken.quote:Op maandag 28 september 2015 19:12 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ons verrijken. Voel je die warmte niet door je aderen stromen? Dan ben je vast een racist.
In NL heb je zoiets als laaggeletterdheid kennelijk. Hoe hoog dat percentage is, is mij onbekend, maar dan sta je in al die lijstjes dus in koppositie, maar dan heb je dus toch nog een groot percentage van je bevolking dat niet fatsoenlijk kan lezen en schrijven...... Maar goed in Syrië ligt dat minder wrs?quote:Op maandag 28 september 2015 19:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb het gisteren toevallig opgezocht voor een andere discussie en 86% van 15 jaar en ouder is geletterd.
In Nederland is dat aantal toch wel een stuk hoger natuurlijk maar het werd wel ieder jaar hoger in Syrië.
Het zijn vooral de ouderen die niet geletterd waren.
Ik heb weleens aan de bel getrokken toen ik nog met vluchtelingen werkte. Was er ineens een Soedanees meisje van 14 "kwijt". Politie vond haar bij een vent van ver in de dertig. Oh ja, toen herinnerde zich de familie ineens dat ze haar uitgehuwelijkt hadden. Ze hadden er gewoon echt niet op gerekend dat dat niet zomaar kon hiero.quote:Op maandag 28 september 2015 18:54 schreef Loekie1 het volgende:
Toch is dit soort kindhuwelijken dus al zo'n vijftig jaar aan de orde en noch het COA noch andere insiders hebben al die tijd aan de bel getrokken. Weird!
En kijk ook eens wat verder. In gebieden als Bangladesh en India is sprake van een ongebreidelde bevolkingsgroei, net als in delen van Afrika. Overbevolking van deze planeet wordt een steeds groter probleem. In de genoemde landen en regio's is nu al sprake van armoede, dus één keer raden waar ze hun heil komen zoeken.quote:Op maandag 28 september 2015 19:14 schreef Loekie1 het volgende:
Zo is jong uithuwelijken in Bangladesh verboden, terwijl een derde van de vijftienjarige meisjes getrouwd is. Dat is veel meer dan de 10 procent in Jemen, waar jeugdig trouwen wél kan volgens de wet. In Jemen en Saoedi-Arabië geldt geen leeftijdsminimum voor bruiden: meisjes van vijf en zes trouwen daar legaal.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)en-legaliseren.dhtml
Inderdaad. Terwijl de daders in de veronderstelling waren dat het meisje 18 was. Niet om hun gedrag goed te praten, maar scheef is het inderdaad wel.quote:Op maandag 28 september 2015 19:24 schreef hvan het volgende:
En als je in een hotel in Valkenburg een 16 jarig hoertje aan duwd mag je een jaar gaan zitten... Nederland op zijn smalst weer.
Zo, je kent er wel meer dan 10. Gelukkig maar want ik was al bang dat je met een nietszeggend aantal zou komen.quote:Op maandag 28 september 2015 19:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al schreef, ik ben gewoon in zijn geheel geen fan van geloof, maar ik ken ondertussen toch wel zo'n 10+ Syrische mensen en daarnaast andere moslims en ik moet zeggen dat ik al die nare verhalen niet herken.
Mijn kinderen zijn goed bevriend met meerdere moslimkinderen en dat zijn stuk voor stuk lieve, goed opgevoede, vriendelijke kinderen, toen ik laatst mijn dochters ging halen werd ik zowat binnen gesleurd om thee te drinken en cake te eten. Ook heb ik al meerdere keren gehad bij andere moslimgezinnen dat ik een bakje met eten meekreeg of voor de lunch werd uitgenodigd.
En ik moet zeggen, ze kunnen heerlijk koken.
Maar ik ken ze dus in persoonlijke ervaring als hartelijke en vriendelijke mensen waar de deur altijd open staat om aan te schuiven.
Natuurlijk heb ik nu niet de illusie dat iedere moslim zo is, maar ik weet dus uit ervaring wel dat echt niet alle moslims van die rare figuren zijn die Europa naar de verdoemenis wil helpen.
dat was ook dieptriest van die mannen en voor dat meisje van 16.quote:Op maandag 28 september 2015 19:32 schreef kovenant het volgende:
Als je in Nederland een meisje neukt die zegt 18 te zijn maar is in werkelijkheid 16 dan is Nederland te klein en trekt OM een blik publiciteit open dat men zichzelf maar aan moeten geven wat resulteert in zelfmoord ed. En dan moeten ze nu nog actie ondernemen tegen kindbruidjes die het land binnenkomen. Krom.....
Nu heb ik dit van horen zeggen dus geen idee hoe waar dit is, maar ik heb ook wel eens gehoord van mannen die met een jong meisje trouwen juist om haar te beschermen, omdat ze dan ''eigendom'' is van een man en andere haar daarom niet verkrachten of ontvoeren om als prostituee te laten werken.quote:Op maandag 28 september 2015 19:23 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik heb weleens aan de bel getrokken toen ik nog met vluchtelingen werkte. Was er ineens een Soedanees meisje van 14 "kwijt". Politie vond haar bij een vent van ver in de dertig. Oh ja, toen herinnerde zich de familie ineens dat ze haar uitgehuwelijkt hadden. Ze hadden er gewoon echt niet op gerekend dat dat niet zomaar kon hiero.
En nu zul je er ookiets mee moeten. Ten eerste zal Jeugdzorg of wat daar van over is vanuit de gemeenten erop moeten zitten. Het is gewoon een kind, Cultuur van daar geldt niet over de wetgeving hier.
Het is te kort door de bocht om het huwelijk uit elkaar te sleuren, want dat kan ook weer gevolgen hebben voor met name het meisje en haar status. Er zal denk ik echt per geval bekeken moeten worden hoe zo'n kind beschermd moet en kan worden tegen haar cultuur en familie. Leerplicht handhaven, er kort op zitten met instanties, zorgen dat ze haar eigen stem kan laten horen, het huis uit komt, haar bewust maken van het bestaan van verkrachting binnen het huwelijk binnen de Nederlandse wetgeving.
Overigens zijn niet alle mannen in zo'n huwelijk monsters of kwijlende verkrachters. Ik heb er ook gekend die hun bruid enorm stimuleerden te gaan leren en alles en echt wachtten met de consummatie van het huwelijk, jarenlang.
In India en Bangladesh is nu juist vooruitgang bezig, als in meer bewustzijn in geboortebeperking en het gemiddelde aantal kinderen is nu ook afgenomen naar 2 a 3 kinderen per gezin.quote:Op maandag 28 september 2015 19:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En kijk ook eens wat verder. In gebieden als Bangladesh en India is sprake van een ongebreidelde bevolkingsgroei, net als in delen van Afrika. Overbevolking van deze planeet wordt een steeds groter probleem. In de genoemde landen en regio's is nu al sprake van armoede, dus één keer raden waar ze hun heil komen zoeken.
Als je écht iets wilt doen als Europa, dan investeer je in projecten die ter plekke het leefklimaat verbeteren én je zet vol in op geboortebeperking.
Hoeveel ken jij er persoonlijk?quote:Op maandag 28 september 2015 19:28 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Zo, je kent er wel meer dan 10. Gelukkig maar want ik was al bang dat je met een nietszeggend aantal zou komen.
En ik moet de eerste PVV'er nog tegenkomen die zal beweren dat 100% van die mensen slecht is. Hoe jullie aan die gedachte komen is mij onbekend. Zelfs Wilders heb ik dit niet horen zeggen.
Niet helemaal want die gasten gaan naar de gevangenis en onze ouwe asielzoeker mag zijn gang gaan.quote:Op maandag 28 september 2015 19:36 schreef Rucola het volgende:
[..]
dat was ook dieptriest van die mannen en voor dat meisje van 16.
Maar staat los van deze situatie
Nogal logisch dat er vooruitgang is. Achteruitgang was immers niet meer mogelijkquote:Op maandag 28 september 2015 19:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
In India en Bangladesh is nu juist vooruitgang bezig, als in meer bewustzijn in geboortebeperking en het gemiddelde aantal kinderen is nu ook afgenomen naar 2 a 3 kinderen per gezin.
Vrouwen krijgen steeds meer rechten, verkrachting wordt steeds serieuzer genomen enz.
Natuurlijk is er nog heel wat te verbeteren, maar er is vooruitgang dus ervan uitgaan dat ze ineens spontaan willen immigreren naar Europa is een beetje vergezocht.
Nu brengen sommige het alsof het zo erg is dat die mannen een jaar de cel in moeten en dat vluchtelingen vrij spel krijgen en dat dat oneerlijk is.quote:Op maandag 28 september 2015 19:45 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Niet helemaal want die gasten gaan naar de gevangenis en onze ouwe asielzoeker mag zijn gang gaan.
Maar vind jij het dan niet erg dat een asielzoeker zijn 13 jarige "vrouw" legaal mag uitwonen terwijl een Nederlander die met een 16 jarige naar bed gaat 1 jaar cel krijgt?quote:Op maandag 28 september 2015 19:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu brengen sommige het alsof het zo erg is dat die mannen een jaar de cel in moeten en dat vluchtelingen vrij spel krijgen en dat dat oneerlijk is.
Ik mag toch hopen dat het zo niet bedoeld is maar dat die vluchteling ook niet weg mogen komen met deze praktijken in Nederland.
Natuurlijk vind ik dat erg, dat zeg ik ook al de hele tijd.quote:Op maandag 28 september 2015 19:52 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Maar vind jij het dan niet erg dat een asielzoeker zijn 13 jarige "vrouw" legaal mag uitwonen terwijl een Nederlander die met een 16 jarige naar bed gaat 1 jaar cel krijgt?
Zijn jouw kinderen atheist?quote:Op maandag 28 september 2015 19:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik eerder al schreef, ik ben gewoon in zijn geheel geen fan van geloof, maar ik ken ondertussen toch wel zo'n 10+ Syrische mensen en daarnaast andere moslims en ik moet zeggen dat ik al die nare verhalen niet herken.
Mijn kinderen zijn goed bevriend met meerdere moslimkinderen
Atheïst is een groot woord, ik heb ze verteld over alle gangbare geloven en ook de evolutietheorie uitgelegd, de oudste gelooft in de evolutie en niet in een God, de jongste weet het niet maar gelooft wel in de hemel en dat haar overleden huisdieren daar zijn.quote:
Moslim ook.quote:
Dat is literatuur toch? Ik bedoel, hier in het westen heb je Nabokov.quote:Op maandag 28 september 2015 19:59 schreef Loekie1 het volgende:
De profeet Mohammed trouwde met een zesjarig meisje, dus wat wil je.
Daarom moet je dat geloof ook indammen en niet overal binnenhalen.
Mwoah, het percentage westerlingen die zich op Nabokov beroepen om hun lolita te nemen ligt denk ik wat lager dan bij de Mohammedanen en hun minderjarige chickies.quote:Op maandag 28 september 2015 20:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is literatuur toch? Ik bedoel, hier in het westen heb je Nabokov.
Ze legt vooral uit hoe de vork in de steel zit, hoe men daar denkt. We kunnen hooguit nog eens (ten overvloede) vaststellen dat dat mijlenver af ligt van hoe wij hier in het leven staan.quote:Op maandag 28 september 2015 19:46 schreef Chewie het volgende:
Zo kun je het ook relativeren
http://content.omroep.nl/(...)h-deskundige_XHQ.mp4
Igen is het hier niet mee eens. Deze mensen delen onze normen en waarden.quote:Op maandag 28 september 2015 20:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ze legt vooral uit hoe de vork in de steel zit, hoe men daar denkt. We kunnen hooguit nog eens (ten overvloede) vaststellen dat dat mijlenver af ligt van hoe wij hier in het leven staan.
Nou ze heeft natuurlijk wel gelijk. Daarom vind ik dan ook dat die mensen hier niet passen en beter in hun eigen regio kunnen blijven.quote:Op maandag 28 september 2015 19:46 schreef Chewie het volgende:
Zo kun je het ook relativeren
http://content.omroep.nl/(...)h-deskundige_XHQ.mp4
Met een uitzondering voor mensen die een sociaal-liberale inborst hebben en echt deel willen uitmaken van een tamelijk verlichte samenleving en die ook nog iets kunnen. Helaas zullen dit ook vaak de mensen zijn die in Nederlandse asielzoekerscentra door islamitische godsdienstwaanzinnigen (pleonasme?) worden gepest, aangerand, in elkaar geslagen allemaal onder het knipogende oog van het SOA.quote:Op maandag 28 september 2015 21:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou ze heeft natuurlijk wel gelijk. Daarom vind ik dan ook dat die mensen hier niet passen en beter in hun eigen regio kunnen blijven.
Probleem is ook dat de linkse intellectuelen telkens zeggen dat de zogenaamde islam-critici zo harteloos zijn. Maar het tegendeel is waar! Als er van meet af aan een heel streng beleid zou zijn geweest van "je laat die fundamentalistische islam-flauwe kul achter in jouw land waarvan je vlucht en waar jij jouw ellende überhaupt aan te danken hebt" dan zouden deze asielzoekers met een schone lei kunnen beginnen en waren ze "verlicht religieus" geweest, net als vrijwel alle Christenen in Nederland. En waren we allemaal rijk en gelukkig geweest.quote:Op maandag 28 september 2015 18:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
We hebben het allemaal al veel te ver op z'n beloop gelaten. We hebben verzuimd om slecht geïntegreerde migranten de wacht aan te zeggen. We hebben nagelaten om ze tot betere integratie te verplichten. We hebben het niet aangedurfd om de probleemgevallen ons land uit te trappen, omdat we steevast het braafste jongetje van de klas willen zijn en omdat we kennelijk geilen op onze eigen, verstikkende politieke-correctheid.
Nu er zo veel nieuwe moslimmigranten binnenkomen, worden veel van de problemen die er in Nederland allang zijn, nog eens extra goed zichtbaar. Maar wat doen we? Helemaal niks. Gewoon lekker de grenzen open. Politici komen niet verder dan roepen dat Nederland dit aankan. De belangen van de autochtone bevolking in dit land zijn totaal ondergeschikt geworden.
Altijd grappig dat zo'n geitenwollensokkenfiguur zelf niet met oplossingen komt. Ze roept "ach en wee" en "tsja, het is de cultuur", maar mijn vraag is "en wat nu?".quote:Op maandag 28 september 2015 21:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou ze heeft natuurlijk wel gelijk. Daarom vind ik dan ook dat die mensen hier niet passen en beter in hun eigen regio kunnen blijven.
Dus jij zegt hier 'gewoon kinderverkrachting en kinderuithuwelijking lekker laten doorgaan omdat het moslims zijn en het daar normaal is, anders is het fascisme.quote:Op maandag 28 september 2015 16:03 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Nee, dat ook weer niet. Gewoon de wet navolgen. Blijkt dat zo'n man zich alsnog vergrijpt aan zijn 'vrouw' dan volgens Nederlands recht berechten.
Beleid voeren op basis van iemand zijn ideologie (gedachten/overtuigingen) is een enge manier van handelen. Riekt sterk naar een vorm van fascisme/totalitarisme
Handelingen voorkomend uit die ideologie kun je wel gewoon berechten, als het in strijdt is met de Nederlandse wet, maar niet voor dat die handeling ook echt uitgevoerd is.
Nou, nee. Je kunt die huwelijken wel 'erkennen', maar zodra je bewijs hebt dat een man van 38 seks heeft gehad met een meisje van 13, dan kun je natuurlijk tot vervolging overgaan.quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus jij zegt hier 'gewoon kinderverkrachting en kinderuithuwelijking lekker laten doorgaan omdat het moslims zijn en het daar normaal is, anders is het fascisme.
![]()
![]()
Waaw.
Tevens als je die gasten wil bestraffen volgens het NL'se recht, zitten ze nog in een 6sterren hotel in vergelijking met wat ze daar zouden krijgen. Dit soort beesten wil je gewoon niet hebben. Wegwezen er mee.
Het maakt eigenlijk niet uit hoeveel leuke moslims jij kent, het is een feit dat er getrouwde minderjarige meisjes komen en dat is weird. En past echt niet hier in Nederland, dus eigenlijk moeten mensen met zulke zieke (want dat vind ik) opvattingen hier helemaal niet komen. Dan weet je zeker dat als deze mensen ooit ook kinderen hebben, minderjarige meisjes ook weer opgedrongen wordt om te trouwen.quote:Op maandag 28 september 2015 19:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn kinderen zijn goed bevriend met meerdere moslimkinderen en dat zijn stuk voor stuk lieve, goed opgevoede, vriendelijke kinderen, toen ik laatst mijn dochters ging halen werd ik zowat binnen gesleurd om thee te drinken en cake te eten. Ook heb ik al meerdere keren gehad bij andere moslimgezinnen dat ik een bakje met eten meekreeg of voor de lunch werd uitgenodigd.
En ik moet zeggen, ze kunnen heerlijk koken.
Maar ik ken ze dus in persoonlijke ervaring als hartelijke en vriendelijke mensen waar de deur altijd open staat om aan te schuiven.
Natuurlijk heb ik nu niet de illusie dat iedere moslim zo is, maar ik weet dus uit ervaring wel dat echt niet alle moslims van die rare figuren zijn die Europa naar de verdoemenis wil helpen.
Dit slaat nergens op. Laat zo'n meisje voor getrouwde 'vrouw' spelen, maar zodra d'r seks is dan opeens vervolgen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou, nee. Je kunt die huwelijken wel 'erkennen', maar zodra je bewijs hebt dat een man van 38 seks heeft gehad met een meisje van 13, dan kun je natuurlijk tot vervolging overgaan.
Maar probeer dit maar eens als beide partijen het zullen ontkennen (dus ook het slachtoffer), want familie eer etc.
Omdat, zoals ik al zei, je nooit een bekentenis dan wel een verklaring van de dader of het slachtoffer zult krijgen waar je iets mee kunt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:14 schreef Rucola het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Laat zo'n meisje voor getrouwde 'vrouw' spelen, maar zodra d'r seks is dan opeens vervolgen.Die seks is er vast ook wel, waarom wil je wachten tot bewijs. Onrealistisch en pervers. Laat een kind lekker kind zijn.
Waarom zou het hier legaal moeten zijn dat een volwassen man met een kind trouwt en dat huwelijk voortzet in Nederland? Als ze dat graag willen moeten ze daar blijven, vind ik. Maar hier is zoiets pervers en ziek (gelukkig).quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:20 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Omdat, zoals ik al zei, je nooit een bekentenis dan wel een verklaring van de dader of het slachtoffer zult krijgen waar je iets mee kunt.
Dus een andere objectieve partij zal het vast moeten stellen, liefst met bewijsmateriaal.
Jij wilt iemand vervolgen op een vermoeden? Hoe groot acht je de kans dat dat lukt zonder bewijs en verklaringen?
Had niemand dan de neiging om het bij de politiek aan te kaarten of journalisten te bellen?quote:Op maandag 28 september 2015 19:23 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik heb weleens aan de bel getrokken toen ik nog met vluchtelingen werkte. Was er ineens een Soedanees meisje van 14 "kwijt". Politie vond haar bij een vent van ver in de dertig. Oh ja, toen herinnerde zich de familie ineens dat ze haar uitgehuwelijkt hadden. Ze hadden er gewoon echt niet op gerekend dat dat niet zomaar kon hiero.
En nu zul je er ookiets mee moeten. Ten eerste zal Jeugdzorg of wat daar van over is vanuit de gemeenten erop moeten zitten. Het is gewoon een kind, Cultuur van daar geldt niet over de wetgeving hier.
Het is te kort door de bocht om het huwelijk uit elkaar te sleuren, want dat kan ook weer gevolgen hebben voor met name het meisje en haar status.
De wet in Nederland erkent dit soort huwelijken (nog wel). Dus het simpele feit dat ze getrouwd zijn is (nog) niet strafbaar/illegaal.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:49 schreef Rucola het volgende:
[..]
Waarom zou het hier legaal moeten zijn dat een volwassen man met een kind trouwt en dat huwelijk voortzet in Nederland? Als ze dat graag willen moeten ze daar blijven, vind ik. Maar hier is zoiets pervers en ziek (gelukkig).
Hypocriete bedoeling. De politici die eerst tegen de zin van de meeste Nederlanders deze economische gelukszoekers massaal binnenhaalt gaan zich nu ineens beklagen over de gewoontes en gebruiken van die andere cultuur in eigen land? Iedereen weet dat pedofilie en uithuwelijking geaccepteerd is binnen de Islam. Dan weet je wat je binnenhaalt. Nogmaals, hun cultuur en onze cultuur is onverenigbaar. Daar gaat alleen nog maar méér problemen van komen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De wet in Nederland erkent dit soort huwelijken (nog wel). Dus het simpele feit dat ze getrouwd zijn is (nog) niet strafbaar/illegaal.
Dus dan moet je ze op iets anders proberen te pakken. Seks met minderjarigen (seksueel misbruik dus eigenlijk) is wel strafbaar dus dan zul je ze daarop moeten proberen te vervolgen.
Maar zoals ik al zei wordt dat erg moeilijk te bewijzen.
Nee dat zeg ik niet. Leer eerst maar eens lezen, voordat je je over dit soort zaken buigt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus jij zegt hier 'gewoon kinderverkrachting en kinderuithuwelijking lekker laten doorgaan omdat het moslims zijn en het daar normaal is, anders is het fascisme.
![]()
![]()
Waaw.
Tevens als je die gasten wil bestraffen volgens het NL'se recht, zitten ze nog in een 6sterren hotel in vergelijking met wat ze daar zouden krijgen. Dit soort beesten wil je gewoon niet hebben. Wegwezen er mee.
Als je dat niet zegt, waarom bl@@t je dan dat soort onzin uit?quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:16 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Leer eerst maar eens lezen, voordat je je over dit soort zaken buigt.
Ne dat heb ik nooit meegemaakt. Het kan wel natuurlijk, maar dan zou zo'n man daar ook makkelijk voor uit kunnen komen, klinkt niet als iets om je voor te schamen. Dus als het zou bestaan, dan zouden er denk ik meer gevallen van bekend zijn.quote:Op maandag 28 september 2015 19:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nu heb ik dit van horen zeggen dus geen idee hoe waar dit is, maar ik heb ook wel eens gehoord van mannen die met een jong meisje trouwen juist om haar te beschermen, omdat ze dan ''eigendom'' is van een man en andere haar daarom niet verkrachten of ontvoeren om als prostituee te laten werken.
En dat die man dan verders dus ook niks met dat meisje doet.
Heb jij dit ook wel eens vernomen in jouw werk?
Volgens de wet ben je meerderjarig als je gehuwd bent. Dus daar kunnen ze zo'n man ook niet op pakken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
De wet in Nederland erkent dit soort huwelijken (nog wel). Dus het simpele feit dat ze getrouwd zijn is (nog) niet strafbaar/illegaal.
Dus dan moet je ze op iets anders proberen te pakken. Seks met minderjarigen (seksueel misbruik dus eigenlijk) is wel strafbaar dus dan zul je ze daarop moeten proberen te vervolgen.
Maar zoals ik al zei wordt dat erg moeilijk te bewijzen.
Is dat echt zo? Want zelfs dan heb je denk ik toch nog een bepaling die verkrachting binnen het huwelijk strafbaar stelt. Het lijkt me heel krom dat een (bijvoorbeeld) negenjarige anders zogenaamd seks kan hebben met wederzijdse toestemming.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens de wet ben je meerderjarig als je gehuwd bent. Dus daar kunnen ze zo'n man ook niet op pakken.
Ik vind het gedogen van de islam die vrouwen als niet gelijkwaardig aan de man stelt ook behoorlijk krom. IMO is dit in strijd met de rechten van de mens.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:19 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Want zelfs dan heb je denk ik toch nog een bepaling die verkrachting binnen het huwelijk strafbaar stelt. Het lijkt me heel krom dat een (bijvoorbeeld) negenjarige anders zogenaamd seks kan hebben met wederzijdse toestemming.
quote:Wetsvoorstel tegengaan huwelijksdwang
Op het moment ligt het Wetsvoorstel tegengaan huwelijksdwang1 bij de Eerste Kamer. Het
wetsvoorstel betreft de huwelijksleeftijd, de huwelijksbeletselen, de nietigverklaring van een
huwelijk en de erkenning van in het buitenland gesloten huwelijken. Het voorstel houdt
belangrijke wijzigingen van 1:233 en 10:32 BW in. Zo staat in 10:32 BW dat een buiten
Nederland gesloten huwelijk niet zal worden erkend als één of beide echtgenoten de leeftijd
van achttien jaar nog niet heeft bereikt. Artikel 1:233 wordt dusdanig gewijzigd dat een
huwelijk en een meerderjarigheidsverklaring een minderjarige niet meer meerderjarig zal
maken. Ieder persoon beneden de leeftijd van 18 is minderjarig, geen uitzonderingen.
quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je dat niet zegt, waarom bl@@t je dan dat soort onzin uit?
Dat gaat anders al decennia prima.quote:Op maandag 28 september 2015 10:42 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
De Islam en het Westen kunnen niet met elkaar samenleven. Het is het een of het ander.
Dat mag tegen die tijd niet meer.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:12 schreef Rucola het volgende:
[..]
Het maakt eigenlijk niet uit hoeveel leuke moslims jij kent, het is een feit dat er getrouwde minderjarige meisjes komen en dat is weird. En past echt niet hier in Nederland, dus eigenlijk moeten mensen met zulke zieke (want dat vind ik) opvattingen hier helemaal niet komen. Dan weet je zeker dat als deze mensen ooit ook kinderen hebben, minderjarige meisjes ook weer opgedrongen wordt om te trouwen.
Omdat ze een minderheid vormen. Noem 5 Islamitische landen waar niet-moslims, homoseksuelen en vrouwen gelijke rechten hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gaat anders al decennia prima.
Jouw definitie van 'prima' is heel anders dan die van de rest van de wereld lijkt het.quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat gaat anders al decennia prima.
China. Amerika. Italie. Rusland. Polen.quote:Op woensdag 30 september 2015 07:51 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Omdat ze een minderheid vormen. Noem 5 Islamitische landen waar niet-moslims, homoseksuelen en vrouwen gelijke rechten hebben.
De Islam is een godsgeschenk aan de vrouw. Verdiep je er eens in.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het gedogen van de islam die vrouwen als niet gelijkwaardig aan de man stelt ook behoorlijk krom. IMO is dit in strijd met de rechten van de mens.
http://www.mensenhandelwe(...)elijk%20-notitie.pdf
[..]
Dus niet de islam is fout, maar de beoefenaars van de islam zijn fout?quote:Op woensdag 30 september 2015 08:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De Islam is een godsgeschenk aan de vrouw. Verdiep je er eens in.
Het is de man en cultuur die de vrouw klein houdt.
Op woensdag 30 september 2015 08:24 schreef DustPuppy het volgende:
Er staan toch anders een aantal niet malse uitspraken in de Koran en de Hadith. Ook met betrekking tot de ongelovigen. Hoe verklaar je dat dan?quote:Op woensdag 30 september 2015 08:31 schreef Stimorol- het volgende:
De volgers volgen niet wat het geloof zegt. Wat dat het maakt weet ik niet. Het maakt ze in ieder geval niet de moslim waarop je meteen een heel geloof op veroordeelt zonder je erin te verdiepen.
Dat staat ook in de bijbel, toch volgen de meeste christen dat ook niet, naast de Westboro baptist church natuurlijk.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er staan toch anders een aantal niet malse uitspraken in de Koran en de Hadith. Ook met betrekking tot de ongelovigen. Hoe verklaar je dat dan?
Ja, dat bedoel ik dus. Wat definieert een religie? Is het de letter van de wet (zoals die in het bijbehorende 'heilige' boek staat) of is het de alledaagse praktijk van de volgers?quote:Op woensdag 30 september 2015 08:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat staat ook in de bijbel, toch volgen de meeste christen dat ook niet, naast de Westboro baptist church natuurlijk.
Hadith volg ik niet. Die zijn voor mij niet geldig.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:34 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Er staan toch anders een aantal niet malse uitspraken in de Koran en de Hadith. Ook met betrekking tot de ongelovigen. Hoe verklaar je dat dan?
de islam is de vloek van de vele volkeren die er het slachtoffer van zijn geworden. Ze houden de vrouw in een wurggreep en bezorgen de mannen een hele slechte naam omdat zij gebruik maken van een religie die aanpassing aan nieuwe denkbeelden, humanere zeden en gewoonten niet toestaat.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De Islam is een godsgeschenk aan de vrouw. Verdiep je er eens in.
Het is de man en cultuur die de vrouw klein houdt.
Maar God's wetten zijn dus veranderlijk naarmate het tijdsbeeld?quote:Op woensdag 30 september 2015 08:40 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hadith volg ik niet. Die zijn voor mij niet geldig.
Wb de Koran, naar tijdsgeest lezen en er svp context bij halen. In 2015 lezen zonder enige kennis van toen is lastig.
Verwerp je hierdoor ook het jodendom en christendom trouwens?
ahh, krijgen we dit weer.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:40 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Hadith volg ik niet. Die zijn voor mij niet geldig.
Wb de Koran, naar tijdsgeest lezen en er svp context bij halen. In 2015 lezen zonder enige kennis van toen is lastig.
Verwerp je hierdoor ook het jodendom en christendom trouwens?
Je zou ook gewoon normaal kunnen reageren op mijn vraag.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:51 schreef Stimorol- het volgende:
Discussieren met fokkers over Islam. Het blijft apart.
Het is geen wet om een ongelovige te moorden.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:41 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Maar God's wetten zijn dus veranderlijk naarmate het tijdsbeeld?
En uiteraard verwerp ik die ook.
Je vermijdt de onderliggende vraag.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is geen wet om een ongelovige te moorden.
Maar je komt er wel mee in de hemel.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:56 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is geen wet om een ongelovige te moorden.
Leuk voor je, valt Nederland daaronder?quote:Op woensdag 30 september 2015 08:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
China. Amerika. Italie. Rusland. Polen.
Ow w8. Dit zijn niet moslim landen die gays respecteren.
Jij hebt het over versen waarin men het over ongelovigen heeft. Ik zeg je dat je dat moet lezen en begrijpen zoals dat toen gewoon was. Jij komt met wetten veranderen.quote:Op woensdag 30 september 2015 08:57 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je vermijdt de onderliggende vraag.
Zijn God's wetten veranderlijk op basis van de heersende zeitgeist?
Nee hoor. Ik haal je makkelijke steek naar de islam onderuit.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:32 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Leuk voor je, valt Nederland daaronder?
Waarom probeer je het trouwens goed te praten?
Waar lees je dat?quote:Op woensdag 30 september 2015 09:15 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Maar je komt er wel mee in de hemel.
Nee, de letter is onveranderlijk. Jij zegt net dat je die teksten moet lezen in de context van de tijd waarin ze geschreven zijn. Wat dus feitelijk betekent dat die teksten iets anders betekenen/ander geïnterpreteerd worden op basis van de tijd waarin ze gelezen worden.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:35 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij hebt het over versen waarin men het over ongelovigen heeft. Ik zeg je dat je dat moet lezen en begrijpen zoals dat toen gewoon was. Jij komt met wetten veranderen.
Snap jij mij niet of?
Wettelijk gezien zijn homo's in al die landen beschermt. Dat het er in de praktijk anders aan toe gaat is jammerlijk. In Islamitische landen worden ze door de staat gedood of in de gevangenis gegooid.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik haal je makkelijke steek naar de islam onderuit.in Turkije kunnen ze tenminste nog vrij rondlopen. In Rusland niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |