Ik moet het nog zien dat ze de uitslag durven negeren. Een klein jaar later zijn er namelijk landelijke verkiezingen.quote:Op zondag 27 september 2015 19:37 schreef CrashO het volgende:
[..]
Niet bindend. En de kans is groot dat de regering de uitslag dan ook gaat negeren wanneer mensen massaal tegen stemmen. En dat is nu net een groot doel van dit referendum, om aan te geven dat de regering schijt heeft aan de mening van het volk die zij (horen) te vertegenwoordigen.
Dan haal je zeker die 300K, mensen kunnen nog tot 23.00 via internet hun handtekening zetten...quote:Op zondag 27 september 2015 19:38 schreef Physsic het volgende:
[..]
Die zekerheid hebben ze nu toch ook nog niet?
Ze tellen er nu 150000 meer bij dan gisteren.
En bij die stand van gisteren zaten zelfs de ingestuurde brieven erbij.
Nee, ik denk het niet. We zijn daar inmiddels wel aan gewend. Het zal ongetwijfeld tot ontevreden reacties leiden, maar ik denk niet dat de politici daar echt wakker van zullen liggen.quote:Op zondag 27 september 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt kunnen ze niet uitvoeren. Maar wat zou het effect zijn als 2/3 bevolking op komt draven en daarvan 2/3 nee zegt? Denk je niet dat de politici huiveren, iig een beetje?
Ik kost op elke D66-erquote:Op zondag 27 september 2015 19:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor een D66-er zou dit inderdaad eigenlijk een prachtig moment moeten zijn. Ben benieuwd wat Pechtold erover te zeggen heeft!
Ik heb bij de provinciale staten d66 gestemd, was toen net 18 en had me vlugjes verdiept.quote:
Thuis CS:GO spelenquote:Op zondag 27 september 2015 19:34 schreef Fylax het volgende:
Over jaren:
''Waar was jij toen de uitslag van GeenPeil bekend werd gemaakt?''
Nou ja, dit associatieverdrag kunnen zie niet doorvoeren als 1 lid dat niet doet. Ze kunnen dan dit referendum niet uitvoeren, naast zich neerleggen, wat denk je dan dat het effect is op de eigen politiek hier?quote:Op zondag 27 september 2015 19:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, ik denk het niet. We zijn daar inmiddels wel aan gewend. Het zal ongetwijfeld tot ontevreden reacties leiden, maar ik denk niet dat de politici daar echt wakker van zullen liggen.
Ik kan me nog herinneren dat een meerderheid tegen een Europese grondwet stemde. Toch is deze uiteindelijk, in marginaal aangepast vorm, er doorheen gesluisd. Met medewerking van partijen, waar men daarna vrolijk weer op stemde.
Dat was de eerste keer dat ik deel nam aan een referendum, en gelijk ook de laatste keer.
Raadgevend referendum, dus ze kunnen hem de kliko in gooien ja.quote:Op zondag 27 september 2015 19:43 schreef Kandijfijn het volgende:
Kan iemand het bevestigen of ontkrachten als ik het goed zie.
Wanneer de opkomst meer dan 30% is en de meerderheid stemt tegen deze wet. Deze wet nogmaals door de kamer moet. Alwaar hij alsnog aangenomen kan worden?
Jaquote:Op zondag 27 september 2015 19:43 schreef Kandijfijn het volgende:
Kan iemand het bevestigen of ontkrachten als ik het goed zie.
Wanneer de opkomst meer dan 30% is en de meerderheid stemt tegen deze wet. Deze wet nogmaals door de kamer moet. Alwaar hij alsnog aangenomen kan worden?
In ieder geval zullen ze er iets mee moeten, ze zullen in ieder geval kleur moeten bekennen in Den Haag. Daar komt bij dat het de vorige keer een referendum was dat uitgeschreven werd door de regering. Dit nieuwe referendum is uit het volk gekomen, de uitslag daarvan zomaar opzij schuiven met landelijke verkiezingen maar een jaar weg. Ik moet het nog zien.quote:Op zondag 27 september 2015 19:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, ik denk het niet. We zijn daar inmiddels wel aan gewend. Het zal ongetwijfeld tot ontevreden reacties leiden, maar ik denk niet dat de politici daar echt wakker van zullen liggen.
Ik kan me nog herinneren dat een meerderheid tegen een Europese grondwet stemde. Toch is deze uiteindelijk, in marginaal aangepast vorm, er doorheen gesluisd. Met medewerking van partijen, waar men daarna vrolijk weer op stemde.
Dat was de eerste keer dat ik deel nam aan een referendum, en gelijk ook de laatste keer.
Het is een raadgevend referendum. Dus de tweede kamer kan het naast zich neerleggen.quote:Op zondag 27 september 2015 19:43 schreef Kandijfijn het volgende:
Kan iemand het bevestigen of ontkrachten als ik het goed zie.
Wanneer de opkomst meer dan 30% is en de meerderheid stemt tegen deze wet. Deze wet nogmaals door de kamer moet. Alwaar hij alsnog aangenomen kan worden?
Het effect? Zoals ik al zei. Wat geklaag over kloof tussen burger en politiek, en de volgende verkiezingen stemt men gewoon weer op een van de gevestigde partijen. Dat is wat ik denk dat er gebeurt.quote:Op zondag 27 september 2015 19:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, dit associatieverdrag kunnen zie niet doorvoeren als 1 lid dat niet doet. Ze kunnen dan dit referendum niet uitvoeren, naast zich neerleggen, wat denk je dan dat het effect is op de eigen politiek hier?
Betere vraag is eigenlijk:"is het mogelijk om de uitslag van het referendum te accepteren" (in geval dat het een vette NEE wordt).quote:Op zondag 27 september 2015 19:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik moet het nog zien dat ze de uitslag durven negeren. Een klein jaar later zijn er namelijk landelijke verkiezingen.
Het is een niet bindend, raadgevend referendum. Bedank Hans Wiegel maar.quote:Op zondag 27 september 2015 19:43 schreef Kandijfijn het volgende:
Kan iemand het bevestigen of ontkrachten als ik het goed zie.
Wanneer de opkomst meer dan 30% is en de meerderheid stemt tegen deze wet. Deze wet nogmaals door de kamer moet. Alwaar hij alsnog aangenomen kan worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |