abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156429099
Wordt het een bindend referendum?

Indien niet, heeft het weinig zin.
pi_156429110
quote:
6s.gif Op zondag 27 september 2015 19:31 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Kan dat niet harder?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_156429120
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:35 schreef Ludd het volgende:
Wordt het een bindend referendum?

Indien niet, heeft het weinig zin.
Onder een steen gelegen?
pi_156429122
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:34 schreef Igen het volgende:

[..]

Ben geen partijlid maar heb wel vaker op ze gestemd.
Zou je nu ook stemmen?
I´m back.
  zondag 27 september 2015 @ 19:36:04 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156429130
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 19:34 schreef d4v1d het volgende:
Dat plaatje updated automatisch met het huidig aantal stemmen
Die moet in de OP!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156429140
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:35 schreef Ludd het volgende:
Wordt het een bindend referendum?

Indien niet, heeft het weinig zin.
Een raadgevend referendum.
  zondag 27 september 2015 @ 19:36:34 #37
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_156429152
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 19:35 schreef Karrs het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
PARTYTOPPER!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_156429153
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zou je nu ook stemmen?
Nou dat hangt er dus vanaf hè! Vandaar dat ik benieuwd ben naar de reactie van D66 nu. ;)
pi_156429157
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 19:33 schreef SeLang het volgende:
Pechtholt ligt nu te huilen in z'n bedje
"ich habe es nicht gewusst"
pi_156429163
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:36 schreef SeLang het volgende:

[..]

Die moet in de OP!
De OP mag sowieso wel even op de schop. Loopt een behoorlijk tijdje achter.
pi_156429173
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 19:35 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Onder een steen gelegen?
Ik heb me hier niet echt in verdiept nee. Wat is het antwoord?
pi_156429179
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:35 schreef Ludd het volgende:
Wordt het een bindend referendum?

Indien niet, heeft het weinig zin.
Niet bindend. En de kans is groot dat de regering de uitslag dan ook gaat negeren wanneer mensen massaal tegen stemmen. En dat is nu net een groot doel van dit referendum, om aan te geven dat de regering schijt heeft aan de mening van het volk die zij (horen) te vertegenwoordigen.
pi_156429195
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:35 schreef Ludd het volgende:
Wordt het een bindend referendum?

Indien niet, heeft het weinig zin.
Klopt kunnen ze niet uitvoeren. Maar wat zou het effect zijn als 2/3 bevolking op komt draven en daarvan 2/3 nee zegt? Denk je niet dat de politici huiveren, iig een beetje?
I´m back.
pi_156429196
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:36 schreef Infection het volgende:

[..]

Een raadgevend referendum.
Jammer.
pi_156429203
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:37 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik heb me hier niet echt in verdiept nee. Wat is het antwoord?
De referendumwet voorziet in raadgevende referenda.
  zondag 27 september 2015 @ 19:38:00 #46
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_156429213
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:37 schreef Ludd het volgende:

[..]

Jammer.
Schijndemocratie.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_156429228
Ik vind het mooi dat het Geenstijl is gelukt om de burgers te mobiliseren. Helaas veranderd het kwa koers niks, maar heeft het me mooi laten zien hoe D66 werkt.
pi_156429239
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zeker zijn hè. Het is niet zo dat bijna de helft van de inzenders de boel vernacheld omdat Erik de Vlieger of Geenstijl er achter zit...
Die zekerheid hebben ze nu toch ook nog niet?
Ze tellen er nu 150000 meer bij dan gisteren.
En bij die stand van gisteren zaten zelfs de ingestuurde brieven erbij.
pi_156429246
En dan zijn het alleen nog maar de digitale handtekeningen. Dat worden wel zo'n 600 of 700k handtekeningen in totaal volgensmij.
  zondag 27 september 2015 @ 19:39:10 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156429262
Uit de oude doosch:

quote:
Dutch say 'No' to EU constitution

Voters in the Netherlands have overwhelmingly rejected the proposed European Union constitution.
Provisional final results indicated that 61.6% of voters said "No" to the charter and 38.4% approved it.



Prime Minister Jan Peter Balkenende, who campaigned for a "Yes" vote, said he would respect the result.



The Dutch people have spoken tonight. Naturally I am very disappointed - Jan-Peter Balkenende, Dutch Prime Minister

http://news.bbc.co.uk/1/hi/4601439.stm
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156429272
quote:
99s.gif Op zondag 27 september 2015 19:37 schreef CrashO het volgende:

[..]

Niet bindend. En de kans is groot dat de regering de uitslag dan ook gaat negeren wanneer mensen massaal tegen stemmen. En dat is nu net een groot doel van dit referendum, om aan te geven dat de regering schijt heeft aan de mening van het volk die zij (horen) te vertegenwoordigen.
Ik moet het nog zien dat ze de uitslag durven negeren. Een klein jaar later zijn er namelijk landelijke verkiezingen.
pi_156429287
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 19:38 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die zekerheid hebben ze nu toch ook nog niet?
Ze tellen er nu 150000 meer bij dan gisteren.
En bij die stand van gisteren zaten zelfs de ingestuurde brieven erbij.
Dan haal je zeker die 300K, mensen kunnen nog tot 23.00 via internet hun handtekening zetten...
I´m back.
pi_156429290
(she/her)
pi_156429299
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt kunnen ze niet uitvoeren. Maar wat zou het effect zijn als 2/3 bevolking op komt draven en daarvan 2/3 nee zegt? Denk je niet dat de politici huiveren, iig een beetje?
Nee, ik denk het niet. We zijn daar inmiddels wel aan gewend. Het zal ongetwijfeld tot ontevreden reacties leiden, maar ik denk niet dat de politici daar echt wakker van zullen liggen.

Ik kan me nog herinneren dat een meerderheid tegen een Europese grondwet stemde. Toch is deze uiteindelijk, in marginaal aangepast vorm, er doorheen gesluisd. Met medewerking van partijen, waar men daarna vrolijk weer op stemde.

Dat was de eerste keer dat ik deel nam aan een referendum, en gelijk ook de laatste keer.
pi_156429325
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:39 schreef Fylax het volgende:
[ afbeelding ]
Fapje gemacht.
pi_156429343
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor een D66-er zou dit inderdaad eigenlijk een prachtig moment moeten zijn. Ben benieuwd wat Pechtold erover te zeggen heeft! :D
Ik kost op elke D66-er :r
pi_156429362
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik kost op elke D66-er :r
Ik heb bij de provinciale staten d66 gestemd, was toen net 18 en had me vlugjes verdiept.

Nooit meer :')
pi_156429371
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:34 schreef Fylax het volgende:
Over jaren:

''Waar was jij toen de uitslag van GeenPeil bekend werd gemaakt?''

O+
Thuis CS:GO spelen :')
pi_156429389
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik kost op elke D66-er :r
Boris van der Ham vond ik wel ok, maar die zit niet meer bij D66 (gelukkig).
  zondag 27 september 2015 @ 19:42:36 #60
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_156429395
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')