abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 september 2015 @ 10:23:50 #151
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156394781
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:07 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee. Ten eerste doe je Syriza geen recht aan door te zeggen dat die alleen maar zand in de machine gooien.
Geen zand in de machine? Het hele land is piepend en krakend tot stilstand gekomen na de verkiezingen.

En vervolgens heeft Syriza een 180 graden draai gemaakt en een slechtere deal geaccepteerd dan ze oorspronkelijk hadden! Dat is nog erger dan wat Rutte heeft gedaan. Die Grieken zijn door Syriza nog veel harder belazerd dan de Nederlanders door Rutte!

quote:
En ten tweede droop er aan alle kanten vanaf dat beloftes zoals "geen cent meer naar Griekenland" en "1000 euro voor elke werkende" verkiezingsprietpraat zijn. Wie daar in stinkt is gewoon dom en dat Rutte zulke dingen zegt wil ook niet zeggen dat de hele politiek verdorven is.
Wat ik dus al zei: we worden als kleuters behandeld. En jij vind dat kennelijk wel okee. Maar ga dan niet doen alsof het probleem bij de kiezer ligt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156394950
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen zand in de machine? Het hele land is piepend en krakend tot stilstand gekomen na de verkiezingen.

En vervolgens heeft Syriza een 180 graden draai gemaakt en een slechtere deal geaccepteerd dan ze oorspronkelijk hadden! Dat is nog erger dan wat Rutte heeft gedaan. Die Grieken zijn door Syriza nog veel harder belazerd dan de Nederlanders door Rutte!

Lolwut? De deal was precies hetzelfde maar dan voor veel meer geld.
pi_156395142
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:04 schreef Re het volgende:
die vooringenomenheid van GS is best zielig eigenlijk, maar goed kijken wat er gaat gebeuren, denk dat er weinig met het idee gaan stemmen om het verdrag zelf maar om iets geheel anders
Tja dan moet je niet liegen als politieke partij zijnde, persoonlijk ga ik stemmen omdat ik mijn mening wil geven bij zulke beslissing. Maar ik kan heel goed begrijpen dat er mensen zijn die tegenstemmen vanwege het extra geld naar Griekenland, of het vluchtelingenprobleem wat we nu hebben. Wat er mijn inziens mis is met de EU is dat het een ondemocratische janboel is.
Wat ik dan wel weer mooi vind is dat we dat referendum moeten houden terwijl we voorzitter van de EU zijn
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_156395156
Alsof ik ga stemmen.
  zaterdag 26 september 2015 @ 10:59:16 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156395214
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:54 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Alsof ik ga stemmen.
ik wel hoor, tegen Putin
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:07:12 #156
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_156395343
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:46 schreef ZOA het volgende:

[..]

Al ben ik nog zo naief en jij nog zo kritisch .. de EU en VS roeren zich net zo hard in
buurlanden en ver daarbuiten en het zijn toch echt deze 2 mogendheden die Oekraine in de ellende gestort hebben met het associatieverdrag..
Ik zie de EU en de VS nog niet actief oorlog voeren in hun buurlanden. Het is trouwens van den zotte om Russische veroveringsoorlogjes te gaan zitten verdedigen en dan vervolgens te wijzen naar de EU en de VS vanwege hun "bemoeienis". Hypocrisie ten top.
pi_156395401
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:23 schreef SeLang het volgende:

Wat ik dus al zei: we worden als kleuters behandeld. En jij vind dat kennelijk wel okee. Maar ga dan niet doen alsof het probleem bij de kiezer ligt.
Het ligt bij beide partijen. Kiezers begrijpen vaak niet genoeg van de materie en politici maken daar gebruik van.

Die uitspraken van Rutte, die zijn heel bewust gedaan omdat Geert Wilders vliegen af te vangen. Dat gebeurt allemaal onder het mom van 'als wij de zaken niet zo simplistisch brengen, dan doet Geert het en kost het ons stemmen, en éígenlijk willen we ook geen cent meer naar Griekenland en voor iedereen 1000 eu erbij al weten we dat dat niet haalbaar is. We liegen dus eigenlijk niet echt'.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156395414
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:54 schreef hardromacore2.0 het volgende:
Alsof ik ga stemmen.
Als het echt zo ver komt ga ik wel stemmen :)

I love stemmen! O+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_156395474
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Geen zand in de machine? Het hele land is piepend en krakend tot stilstand gekomen na de verkiezingen.

En vervolgens heeft Syriza een 180 graden draai gemaakt en een slechtere deal geaccepteerd dan ze oorspronkelijk hadden! Dat is nog erger dan wat Rutte heeft gedaan. Die Grieken zijn door Syriza nog veel harder belazerd dan de Nederlanders door Rutte!
Niet waar. Syriza's prioriteiten waren en zijn als volgt:
1. In de euro blijven
2. De deal afzwakken.

Dat hebben ze waargemaakt: Griekenland zit nog in de euro en, zoals Nielsch al zei, met de hervormingen die oorspronkelijk alleen voor het overbruggingshalfjaar bedoeld waren hebben ze een heel derde steunpakket gekregen.

De leden van Syriza die de prioriteiten andersom zagen en liever een grexit hadden gehad, hebben bij de laatste verkiezingen onder eigen naam meegedaan maar de meerderheid van de Syriza-regering niet ondermijnd.

De Grieken willen gewoon wat anders dan jij, accepteer dat nou gewoon.
pi_156395503
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 september 2015 10:59 schreef Re het volgende:

[..]

ik wel hoor, tegen Putin
Kan ik ook op Putin stemmen?
pi_156395555
Wat is het probleem nu eigenlijk? Dat iedereen moet gaan betalen, en hervormen, en langer werken, minder geld te spenderen hebben, geen of minder zeggenschap over alles, wie kan daar nu tegen zijn?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:31:10 #162
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156395764
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 08:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Politici vinden jouw soort geweldig. Het argument om - als het wel echt ergens om gaat - ook niks aan het volk te vragen.
Verkiezingen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:32:59 #163
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156395789
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet waar. Syriza's prioriteiten waren en zijn als volgt:
1. In de euro blijven
2. De deal afzwakken.
Zo werd het anders niet gebracht in de campagne :D!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:43:01 #164
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156395949
Zou wel hard zijn als blijkt dat er een absolute status qua op het wereldtoneel is momenteel. Heren politici van alle wereldlanden weten dit net stabiel te houden.

Komt geenpeil met een burgerinitiatief even de hele status quo in de war schoppen waarna er atoombommen over en weer gaan vliegen en de hele wereld naar de klote gaat.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:11:18 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156396386
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Kan ik ook op Putin stemmen?
ja door tegen te stemmen c_/
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2015 @ 12:20:01 #166
230491 Zith
pls tip
pi_156396533
Goed initiatief, officieel gaat het om een verdrag met een land, maar het volk ziet het als een stem voor of tegen Putin.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_156396751
Het zullen ondertussen wel iets van 320k handtekeningen zijn. Toch leuk dat ze doen alsof ze die 300k nog niet gehaald hebben. Levert in ieder geval nog wat extra handtekeningen op voor de foutmarge.
pi_156396783
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:20 schreef Zith het volgende:
Goed initiatief, officieel gaat het om een verdrag met een land, maar het volk ziet het als een stem voor of tegen Putin.
wat? ik denk dat de meerderheid het ziet als een stem tegen de EU
pi_156396876
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Geenstijl draagt een behoorlijk politiek getinte boodschap uit. FOK! is vooral een verzamelbak voor allerlei figuren zonder dat het zelf stelling neemt. Een vreemde vergelijking is het vooral.
Deze man weet. _O_
pi_156397050
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 09:14 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Misschien is D66 wat voor jou? Die hebben het ook niet zo op met democratie en weten het zelf wel beter dan het klootjesvolk (ze hebben zelfs sterke meningen over zaken waar ze geen woord van gelezen hebben en dan nog vinden ze anderen slecht geïnformeerd :D).
Zo'n Pechtold kan vast wel numeriek onderbouwen of het verstandiger is miljoenen euro's naar Oekraine te verschepen (wat het Associatievedrag inhoudt) of dat het rendabeler is om dit geld in Nederland te investeren.
pi_156397074
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 01:26 schreef icloud het volgende:
Ik wil het feestje niet verpesten maar:

De tweede kamer is al akkoord gegaan
De eerste kamer is akkoord.
Nederland is formeel in brussel akkoord gegaan.
Brussel wil het verdrag begin 2016 in werking laten treden.
Plassterk noemt voorjaar 2016 als datum voor het referendum

Waar gaan we dan nog over stemmen? Het is besloten niks kunnen we nog veranderen.
https://twitter.com/fvdem(...)522747211776/photo/1

"Als het referendum er inderdaad komt, wordt de Nederlandse ratificatie tot dat moment opgeschort. En alle EU-landen moeten ermee instemmen.
Zo lang Nederland niet ratificeert kan het verdrag niet op 1 januari in werking treden, aldus Buitenlandse Zaken. Dat laatste wordt bevestigd door een woordvoerder van de Europese Commissie."
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_156397627
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:32 schreef Romanus het volgende:

[..]

wat? ik denk dat de meerderheid het ziet als een stem tegen de EU
Tja dat krijg je als je onduidelijk bent als politiek. Ik zie dit persoonlijk pas als het begin, er zijn nog zoveel onderwerpen aan de kaak te stellen. TTIP bijvoorbeeld.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_156397711
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:18 schreef vipergts het volgende:

[..]

Tja dat krijg je als je onduidelijk bent als politiek. Ik zie dit persoonlijk pas als het begin, er zijn nog zoveel onderwerpen aan de kaak te stellen. TTIP bijvoorbeeld.
TTIP is véél belangrijker dan dit associatieverdrag inderdaad (overigens voert GeenStijl ook een kritische campagne tegen TTIP), maar een referendum over dit associatieverdrag zal natuurlijk met beide handen worden aangegrepen om de discussie breder te trekken dan alleen Oekraïne.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_156397715
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:32 schreef Romanus het volgende:

[..]

wat? ik denk dat de meerderheid het ziet als een stem tegen de EU
Dat krijg je als je als politiek jarenlang doordendert zonder te luisteren naar je volk.

Keur het niet goed, maar de politici hebben dit zelf over zich afgeroepen.
pi_156398080
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat krijg je als je als politiek jarenlang doordendert zonder te luisteren naar je volk.

Keur het niet goed, maar de politici hebben dit zelf over zich afgeroepen.
Absoluut.
pi_156398294
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

TTIP is véél belangrijker dan dit associatieverdrag inderdaad (overigens voert GeenStijl ook een kritische campagne tegen TTIP), maar een referendum over dit associatieverdrag zal natuurlijk met beide handen worden aangegrepen om de discussie breder te trekken dan alleen Oekraïne.
Tegen TTIP zijn ook al zat handtekeningen opgehaald voor een Europees Burger Initiatief. Groot Brittannië krijgt al een referendum over de EU. 2016 word een lastig jaar voor de Europese Unie.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_156398791
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:55 schreef vipergts het volgende:
2016 word een lastig jaar voor de Europese Unie
Ik vrees voor een angstcampagne in Groot-Brittannië door de grote multinationals en de aan hen verwante politici. Een beetje zoals in het Schots referendum gebeurde.
pi_156400376
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:55 schreef vipergts het volgende:

[..]

Tegen TTIP zijn ook al zat handtekeningen opgehaald voor een Europees Burger Initiatief. Groot Brittannië krijgt al een referendum over de EU. 2016 word een lastig jaar voor de Europese Unie.
Ik hoop ook dat de stemgerechtigden hun uitsprak eindelijk eens echt gaan doen. EU moet worden opgedoekt en terug naar de EEG met Schengen. Soevereine staten, met open grenzen en geen bemoeizuchtig en op machtsgericht bureaucratisch conglomeraat waar niemand zich mee kan identificeren.
Europa is te ingewikkeld om zich door 1 centrum te laten besturen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156401919
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat de stemgerechtigden hun uitsprak eindelijk eens echt gaan doen. EU moet worden opgedoekt en terug naar de EEG met Schengen. Soevereine staten, met open grenzen en geen bemoeizuchtig en op machtsgericht bureaucratisch conglomeraat waar niemand zich mee kan identificeren.
Europa is te ingewikkeld om zich door 1 centrum te laten besturen.
Een relevante column van Luuk Koelman in EU verband.

De bestuurslaag van de EU is zo overduidelijk corrupt, slecht, frauduleus, volkverneukend dat het gewoon niet leuk meer is.
Zij moeten weg en wij moeten dat realiseren en daarmee aantonen dat we deze openlijke zwijnerij en pure diefstal van de Europese burger niet accepteren:

http://www.koelman.com/2015/stukje-corruptie-cake/

Ja, schande, ik weet het. Maar nu de crux. De creditcards zijn gekoppeld aan de privé-rekeningen van de EU-ambtenaren. Ze kunnen met de kaart dus ook privé-uitgaven doen. Rijst als vanzelf de vraag: hoe zorgt de EU er nu voor dat u en ik niet opdraaien voor privé-uitgaven van ambtenaren? Antwoord: daar zorgt de EU helemaal niet voor. Uitvogelen welk deel van die 103 miljoen euro privé is en welk deel werkgerelateerd, dat vindt de EU - oh, de ironie - te duur. Bovendien zou het de privacy van de ambtenaren schaden en dat moeten we niet willen met zijn allen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 26-09-2015 17:30:39 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156402103
Wel mooi dat dit topic vooral niet gaat over wat er nu precies mis is met een associatieverdrag met Oekraïne.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')