abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156398294
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

TTIP is véél belangrijker dan dit associatieverdrag inderdaad (overigens voert GeenStijl ook een kritische campagne tegen TTIP), maar een referendum over dit associatieverdrag zal natuurlijk met beide handen worden aangegrepen om de discussie breder te trekken dan alleen Oekraïne.
Tegen TTIP zijn ook al zat handtekeningen opgehaald voor een Europees Burger Initiatief. Groot Brittannië krijgt al een referendum over de EU. 2016 word een lastig jaar voor de Europese Unie.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_156398791
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:55 schreef vipergts het volgende:
2016 word een lastig jaar voor de Europese Unie
Ik vrees voor een angstcampagne in Groot-Brittannië door de grote multinationals en de aan hen verwante politici. Een beetje zoals in het Schots referendum gebeurde.
pi_156400376
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:55 schreef vipergts het volgende:

[..]

Tegen TTIP zijn ook al zat handtekeningen opgehaald voor een Europees Burger Initiatief. Groot Brittannië krijgt al een referendum over de EU. 2016 word een lastig jaar voor de Europese Unie.
Ik hoop ook dat de stemgerechtigden hun uitsprak eindelijk eens echt gaan doen. EU moet worden opgedoekt en terug naar de EEG met Schengen. Soevereine staten, met open grenzen en geen bemoeizuchtig en op machtsgericht bureaucratisch conglomeraat waar niemand zich mee kan identificeren.
Europa is te ingewikkeld om zich door 1 centrum te laten besturen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156401919
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 15:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik hoop ook dat de stemgerechtigden hun uitsprak eindelijk eens echt gaan doen. EU moet worden opgedoekt en terug naar de EEG met Schengen. Soevereine staten, met open grenzen en geen bemoeizuchtig en op machtsgericht bureaucratisch conglomeraat waar niemand zich mee kan identificeren.
Europa is te ingewikkeld om zich door 1 centrum te laten besturen.
Een relevante column van Luuk Koelman in EU verband.

De bestuurslaag van de EU is zo overduidelijk corrupt, slecht, frauduleus, volkverneukend dat het gewoon niet leuk meer is.
Zij moeten weg en wij moeten dat realiseren en daarmee aantonen dat we deze openlijke zwijnerij en pure diefstal van de Europese burger niet accepteren:

http://www.koelman.com/2015/stukje-corruptie-cake/

Ja, schande, ik weet het. Maar nu de crux. De creditcards zijn gekoppeld aan de privé-rekeningen van de EU-ambtenaren. Ze kunnen met de kaart dus ook privé-uitgaven doen. Rijst als vanzelf de vraag: hoe zorgt de EU er nu voor dat u en ik niet opdraaien voor privé-uitgaven van ambtenaren? Antwoord: daar zorgt de EU helemaal niet voor. Uitvogelen welk deel van die 103 miljoen euro privé is en welk deel werkgerelateerd, dat vindt de EU - oh, de ironie - te duur. Bovendien zou het de privacy van de ambtenaren schaden en dat moeten we niet willen met zijn allen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 26-09-2015 17:30:39 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156402103
Wel mooi dat dit topic vooral niet gaat over wat er nu precies mis is met een associatieverdrag met Oekraïne.
  zaterdag 26 september 2015 @ 18:00:49 #181
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156402511
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Niet waar. Syriza's prioriteiten waren en zijn als volgt:
1. In de euro blijven
2. De deal afzwakken.

Dat hebben ze waargemaakt: Griekenland zit nog in de euro en, zoals Nielsch al zei, met de hervormingen die oorspronkelijk alleen voor het overbruggingshalfjaar bedoeld waren hebben ze een heel derde steunpakket gekregen.

De leden van Syriza die de prioriteiten andersom zagen en liever een grexit hadden gehad, hebben bij de laatste verkiezingen onder eigen naam meegedaan maar de meerderheid van de Syriza-regering niet ondermijnd.

De Grieken willen gewoon wat anders dan jij, accepteer dat nou gewoon.
Syriza won begin dit jaar de verkiezingen juist met de inzet dat ze tegen een derde steunpakket waren. Sterker nog, deze zomer hebben ze er zelfs een referendum over gehouden en het volk geadviseerd om tegen te stemmen. Het volk stemde er inderdaad tegen. Maar twee dagen na het referendum hebben ze zelf een 180 graden draai gemaakt en hebben de deal waar het volk tegen had gestemd toch doorgevoerd, maar met slechtere voorwaarden dan het plan waar ze oorspronkelijk tegen hadden gestemd!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156402601
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:00 schreef SeLang het volgende:

[..]

Syriza won begin dit jaar de verkiezingen juist met de inzet dat ze tegen een derde steunpakket waren. Sterker nog, deze zomer hebben ze er zelfs een referendum over gehouden en het volk geadviseerd om tegen te stemmen. Het volk stemde er inderdaad tegen. Maar twee dagen na het referendum hebben ze zelf een 180 graden draai gemaakt en hebben de deal waar het volk tegen had gestemd toch doorgevoerd, maar met slechtere voorwaarden dan het plan waar ze oorspronkelijk tegen hadden gestemd!
Dan heb je niet opgelet, want Tsipras heeft er in de campagne nadrukkelijk op gewezen dat het referendum niet over het eurolidmaatschap ging en dat een 'nee' dus niet een grexit zou inhouden maar alleen zou dienen om de onderhandelingspositie te versterken.

Als het echt allemaal zo is zoals jij beweert, waarom heeft na de splitsing van Syriza de 'Volkseenheid', de nieuwe partij van de Tsipras-critici die uit Syriza zijn gestapt/gezet, dan welgeteld 0 zetels behaald in de afgelopen verkiezingen?

O ja, de moraal van het verhaal: de Grieken durven dus wel degelijk een nieuwe, radicale partij de grootste te maken, als die datgene probeert wat veel mensen graag willen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2015 18:15:32 ]
pi_156402868
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
Wel mooi dat dit topic vooral niet gaat over wat er nu precies mis is met een associatieverdrag met Oekraïne.
-Een deel van het land wil het niet gevolg Rusland steunt die groep wat weer tot gevolg had dat er 198 Nederlanders in een veld verspreid lagen. En degene die het wel willen doen het alleen maar voor het gratis geld.
-Sowieso veroorzaakt de EU gigantische spanningen met Rusland en waarom? om 3 kutlandjes
-Het wordt maar door je strot geduwd iedere keer weer, en als het over een paar jaar gigantische hoeveelheden geld gaat kosten wil ik wel kunnen zeggen dat ik er een stem in heb gehad
-Die referendum wet is er en als het aan mij ligt komt er nog veel vaker zoiets op tafel, ik denk dat we de nationale en Europese politiek meer dan genoeg kansen hebben geboden om van Europa wat te maken als ik ze door middel van een referendum kort kan houden dan zal ik dat zeker doen

In mijn ogen is het tijd om met de bezem door Europa te gaan
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 26 september 2015 @ 18:48:16 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156403356
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan heb je niet opgelet, want Tsipras heeft er in de campagne nadrukkelijk op gewezen dat het referendum niet over het eurolidmaatschap ging en dat een 'nee' dus niet een grexit zou inhouden maar alleen zou dienen om de onderhandelingspositie te versterken.
Waarom haal je nu weer de euro erbij :? Dat is nooit een discussiepunt geweest. De EU wil de Grieken binnenhouden en de meerderheid van de Grieken (incl Syriza) wil dat ook. Dat is tot nu toe nog nooit anders geweest.

Waar het om ging: Syriza wou niet meer onder de knoet van de Troika en daarom waren ze tegen een derde steunpakket. Dat hebben ze tot het einde volgehouden, inclusief een referendum daarover deze zomer. En daarna hebben ze plotseling een 180 graden draai gemaakt en een slechtere deal geaccepteerd dan er oorspronkelijk lag.

quote:
Als het echt allemaal zo is zoals jij beweert, waarom heeft na de splitsing van Syriza de 'Volkseenheid', de nieuwe partij van de Tsipras-critici die uit Syriza zijn gestapt/gezet, dan welgeteld 0 zetels behaald in de afgelopen verkiezingen?
Omdat die de Grieken uit de euro willen hebben en het Griekse volk dat niet wil.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156404053
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
Wel mooi dat dit topic vooral niet gaat over wat er nu precies mis is met een associatieverdrag met Oekraïne.
Terwijl jij iemand af zat te maken die, inderdaad, geen sterke argumenten tegen het associatieverdrag had, gaf ik al mijn grootste tegenargument. Maar je verkoos daar niet op in te gaan, of wellicht heb je hem gemist.

Uit het verdrag: ’Oekraïne komt in aanmerking voor financiële bijstand via de relevante EU-mechanismen en -instrumenten voor financiering.'
En officiële wanbetaler Oekraïne kan zo een werkelijk bodemloze put worden om EU-subsidies in te dumpen. En raad eens wie dat mag betalen?

Met de reeds bestaande structurele geldstroom van noord-west naar zuid-oost heb ik niet meer argumenten nodig om, naast het grotere EU-vraagstuk, ook tegen het associatieverdrag inhoudelijk te zijn.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_156404062
Edit: Dubbel.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  zaterdag 26 september 2015 @ 20:22:20 #188
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_156405736
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

TTIP is véél belangrijker dan dit associatieverdrag inderdaad (overigens voert GeenStijl ook een kritische campagne tegen TTIP), maar een referendum over dit associatieverdrag zal natuurlijk met beide handen worden aangegrepen om de discussie breder te trekken dan alleen Oekraïne.
Dat zeker.
Nogmaals Geenstijl is absoluut mijn soort medium niet, ik kan niet goed tegen schreeuwlelijken namelijk, maar ze zijn wel actiebereid. Ik hoop dat ze nog een keer iets met het vele malen belangrijkere TTIP gaan doen.

Ik vind het treurig dat serieuze kranten als Volkskrant, Trouw en NRC het af laten weten op cruciale punten. Geenstijl dikt de waarheid ook wel aan, maar zaken compleet weglaten zoals sommige serieuze media poogt te doen, is ook een vorm van liegen. :{
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:37:52 #189
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_156409895
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_156410120
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 september 2015 20:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dat zeker.
Nogmaals Geenstijl is absoluut mijn soort medium niet, ik kan niet goed tegen schreeuwlelijken namelijk, maar ze zijn wel actiebereid. Ik hoop dat ze nog een keer iets met het vele malen belangrijkere TTIP gaan doen.

Ik vind het treurig dat serieuze kranten als Volkskrant, Trouw en NRC het af laten weten op cruciale punten. Geenstijl dikt de waarheid ook wel aan, maar zaken compleet weglaten zoals sommige serieuze media poogt te doen, is ook een vorm van liegen. :{
Van Geenstijl hoef je bij TTIP denk ik niets te verwachten, sowieso voorlopig waarschijnlijk geen nieuwe referenda uit hun hoek. Je moet wel origineel blijven vermoed ik.

Desondanks sluit ik een referendumverzoek over TTIP uit andere hoek niet uit (volgens mij voldoende partijen en organisaties die er grote problemen mee hebben) en dan zal ik dat verzoek zeker steunen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  zaterdag 26 september 2015 @ 22:56:51 #191
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_156410709
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 22:43 schreef UltraR het volgende:

[..]

Van Geenstijl hoef je bij TTIP denk ik niets te verwachten, sowieso voorlopig waarschijnlijk geen nieuwe referenda uit hun hoek. [...]
Dat baseer je op jouw eigen gebakken lucht. Je geeft geen enkele onderbouwing voor jouw stellingen. Zeg dan gewoon niets.
pi_156410831
[...]
  † In Memoriam † zaterdag 26 september 2015 @ 23:56:42 #194
230491 Zith
pls tip
pi_156412210
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_156412795
De revolutie is bijna een feit *O*

Het volk kan zich met een overweldigende meerderheid uitspreken tegen het associatieverdrag met Oekraïne. Er zal uiteraard ontkend worden dat dit verdrag de eerste stap naar EU-lidmaatschap is, maar dat is bij alle andere "nieuwe" EU-lidstaten ook zo gegaan.
pi_156412848
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 00:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De revolutie is bijna een feit *O*

Het volk kan zich met een overweldigende meerderheid uitspreken tegen het associatieverdrag met Oekraïne. Er zal uiteraard ontkend worden dat dit verdrag de eerste stap naar EU-lidmaatschap is, maar dat is bij alle andere "nieuwe" EU-lidstaten ook zo gegaan.
Ja vast :'), Geenstijl en consorten kunnen lekker gaan rellen oppositiepartijen krijgen wellicht wat zetels erbij maar niet genoeg om mainstream partijen uit een volgende coalitie te houden. En dan begint het liedje weer van voren af aan
pi_156412870
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 00:27 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ja vast :'), Geenstijl en consorten kunnen lekker gaan rellen oppositiepartijen krijgen wellicht wat zetels erbij maar niet genoeg om mainstream partijen uit een volgende coalitie te houden. En dan begint het liedje weer van voren af aan
Het gaat ook helemaal niet om het verdrag maar om te kijken of het kabinet "luistert" naar een raadgevend referendum.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_156413148
quote:
Erg interessant

Alinea uit het artikel:
quote:
Poetin had een tegenvoorstel: zou Oekraïne zich aansluiten bij zijn Euraziatische Unie, samen met andere voormalige Sovjet-republieken, waaronder ook Armenië, dan kon Kiev rekenen op veel geld: miljarden aan subsidies, schuldkwijtscheldingen en tariefvrije importen. Janoekovitsj, die weliswaar bekend stond als pro-Russisch, maar die in werkelijkheid een gecompliceerde relatie onderhield met Poetin – die geen respect voor hem had – koos eieren voor z’n geld.
Poetin heeft gelijk. Oekraïne hoort niet bij de EU, maar bij de Euraziatische Unie.
pi_156413160
Als het referendum er komt, zal ongetwijfeld aan de politieke partijen worden gevraagd wat hun stemadvies is. Zij zullen dus moeten verantwoorden en onderbouwen waarom zij vóór of tegen hebben gestemd. Zal interessant zijn om de precieze beweegredenen te krijgen, bij bijvoorbeeld D66 weten we al dat die in ieder geval niet in het verdrag zelf liggen (immers heeft Pechtold dat verdrag niet gelezen). De Kiesraad zegt op haar eigen website dat er geld beschikbaar wordt gesteld voor het 'organiseren van het maatschappelijk debat over de wet'.

Ik heb veel respect voor de houding van de ChristenUnie. Zij geven aan voor het verdrag te zijn, maar zij zeggen ook de uitslag te zullen respecteren, zo hoort het te gaan.
pi_156413960
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 00:29 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Het gaat ook helemaal niet om het verdrag maar om te kijken of het kabinet "luistert" naar een raadgevend referendum.
Ik reageerde vooral op het "muhrevolutie gejank"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')