Tegen TTIP zijn ook al zat handtekeningen opgehaald voor een Europees Burger Initiatief. Groot Brittannië krijgt al een referendum over de EU. 2016 word een lastig jaar voor de Europese Unie.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
TTIP is véél belangrijker dan dit associatieverdrag inderdaad (overigens voert GeenStijl ook een kritische campagne tegen TTIP), maar een referendum over dit associatieverdrag zal natuurlijk met beide handen worden aangegrepen om de discussie breder te trekken dan alleen Oekraïne.
Ik vrees voor een angstcampagne in Groot-Brittannië door de grote multinationals en de aan hen verwante politici. Een beetje zoals in het Schots referendum gebeurde.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:55 schreef vipergts het volgende:
2016 word een lastig jaar voor de Europese Unie
Ik hoop ook dat de stemgerechtigden hun uitsprak eindelijk eens echt gaan doen. EU moet worden opgedoekt en terug naar de EEG met Schengen. Soevereine staten, met open grenzen en geen bemoeizuchtig en op machtsgericht bureaucratisch conglomeraat waar niemand zich mee kan identificeren.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:55 schreef vipergts het volgende:
[..]
Tegen TTIP zijn ook al zat handtekeningen opgehaald voor een Europees Burger Initiatief. Groot Brittannië krijgt al een referendum over de EU. 2016 word een lastig jaar voor de Europese Unie.
Een relevante column van Luuk Koelman in EU verband.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat de stemgerechtigden hun uitsprak eindelijk eens echt gaan doen. EU moet worden opgedoekt en terug naar de EEG met Schengen. Soevereine staten, met open grenzen en geen bemoeizuchtig en op machtsgericht bureaucratisch conglomeraat waar niemand zich mee kan identificeren.
Europa is te ingewikkeld om zich door 1 centrum te laten besturen.
Syriza won begin dit jaar de verkiezingen juist met de inzet dat ze tegen een derde steunpakket waren. Sterker nog, deze zomer hebben ze er zelfs een referendum over gehouden en het volk geadviseerd om tegen te stemmen. Het volk stemde er inderdaad tegen. Maar twee dagen na het referendum hebben ze zelf een 180 graden draai gemaakt en hebben de deal waar het volk tegen had gestemd toch doorgevoerd, maar met slechtere voorwaarden dan het plan waar ze oorspronkelijk tegen hadden gestemd!quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet waar. Syriza's prioriteiten waren en zijn als volgt:
1. In de euro blijven
2. De deal afzwakken.
Dat hebben ze waargemaakt: Griekenland zit nog in de euro en, zoals Nielsch al zei, met de hervormingen die oorspronkelijk alleen voor het overbruggingshalfjaar bedoeld waren hebben ze een heel derde steunpakket gekregen.
De leden van Syriza die de prioriteiten andersom zagen en liever een grexit hadden gehad, hebben bij de laatste verkiezingen onder eigen naam meegedaan maar de meerderheid van de Syriza-regering niet ondermijnd.
De Grieken willen gewoon wat anders dan jij, accepteer dat nou gewoon.
Dan heb je niet opgelet, want Tsipras heeft er in de campagne nadrukkelijk op gewezen dat het referendum niet over het eurolidmaatschap ging en dat een 'nee' dus niet een grexit zou inhouden maar alleen zou dienen om de onderhandelingspositie te versterken.quote:Op zaterdag 26 september 2015 18:00 schreef SeLang het volgende:
[..]
Syriza won begin dit jaar de verkiezingen juist met de inzet dat ze tegen een derde steunpakket waren. Sterker nog, deze zomer hebben ze er zelfs een referendum over gehouden en het volk geadviseerd om tegen te stemmen. Het volk stemde er inderdaad tegen. Maar twee dagen na het referendum hebben ze zelf een 180 graden draai gemaakt en hebben de deal waar het volk tegen had gestemd toch doorgevoerd, maar met slechtere voorwaarden dan het plan waar ze oorspronkelijk tegen hadden gestemd!
-Een deel van het land wil het niet gevolg Rusland steunt die groep wat weer tot gevolg had dat er 198 Nederlanders in een veld verspreid lagen. En degene die het wel willen doen het alleen maar voor het gratis geld.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
Wel mooi dat dit topic vooral niet gaat over wat er nu precies mis is met een associatieverdrag met Oekraïne.
Waarom haal je nu weer de euro erbijquote:Op zaterdag 26 september 2015 18:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan heb je niet opgelet, want Tsipras heeft er in de campagne nadrukkelijk op gewezen dat het referendum niet over het eurolidmaatschap ging en dat een 'nee' dus niet een grexit zou inhouden maar alleen zou dienen om de onderhandelingspositie te versterken.
Omdat die de Grieken uit de euro willen hebben en het Griekse volk dat niet wil.quote:Als het echt allemaal zo is zoals jij beweert, waarom heeft na de splitsing van Syriza de 'Volkseenheid', de nieuwe partij van de Tsipras-critici die uit Syriza zijn gestapt/gezet, dan welgeteld 0 zetels behaald in de afgelopen verkiezingen?
Terwijl jij iemand af zat te maken die, inderdaad, geen sterke argumenten tegen het associatieverdrag had, gaf ik al mijn grootste tegenargument. Maar je verkoos daar niet op in te gaan, of wellicht heb je hem gemist.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
Wel mooi dat dit topic vooral niet gaat over wat er nu precies mis is met een associatieverdrag met Oekraïne.
Dat zeker.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
TTIP is véél belangrijker dan dit associatieverdrag inderdaad (overigens voert GeenStijl ook een kritische campagne tegen TTIP), maar een referendum over dit associatieverdrag zal natuurlijk met beide handen worden aangegrepen om de discussie breder te trekken dan alleen Oekraïne.
Thanks. Was zeker het lezen waard.quote:
Van Geenstijl hoef je bij TTIP denk ik niets te verwachten, sowieso voorlopig waarschijnlijk geen nieuwe referenda uit hun hoek. Je moet wel origineel blijven vermoed ik.quote:Op zaterdag 26 september 2015 20:22 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Dat zeker.
Nogmaals Geenstijl is absoluut mijn soort medium niet, ik kan niet goed tegen schreeuwlelijken namelijk, maar ze zijn wel actiebereid. Ik hoop dat ze nog een keer iets met het vele malen belangrijkere TTIP gaan doen.
Ik vind het treurig dat serieuze kranten als Volkskrant, Trouw en NRC het af laten weten op cruciale punten. Geenstijl dikt de waarheid ook wel aan, maar zaken compleet weglaten zoals sommige serieuze media poogt te doen, is ook een vorm van liegen.
Dat baseer je op jouw eigen gebakken lucht. Je geeft geen enkele onderbouwing voor jouw stellingen. Zeg dan gewoon niets.quote:Op zaterdag 26 september 2015 22:43 schreef UltraR het volgende:
[..]
Van Geenstijl hoef je bij TTIP denk ik niets te verwachten, sowieso voorlopig waarschijnlijk geen nieuwe referenda uit hun hoek. [...]
Zoals ik al zei: Een stem voor of tegen Putin.quote:
Ja vastquote:Op zondag 27 september 2015 00:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De revolutie is bijna een feit![]()
Het volk kan zich met een overweldigende meerderheid uitspreken tegen het associatieverdrag met Oekraïne. Er zal uiteraard ontkend worden dat dit verdrag de eerste stap naar EU-lidmaatschap is, maar dat is bij alle andere "nieuwe" EU-lidstaten ook zo gegaan.
Het gaat ook helemaal niet om het verdrag maar om te kijken of het kabinet "luistert" naar een raadgevend referendum.quote:Op zondag 27 september 2015 00:27 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ja vast, Geenstijl en consorten kunnen lekker gaan rellen oppositiepartijen krijgen wellicht wat zetels erbij maar niet genoeg om mainstream partijen uit een volgende coalitie te houden. En dan begint het liedje weer van voren af aan
Erg interessantquote:Op zaterdag 26 september 2015 22:43 schreef UltraR het volgende:
[quote]Op zaterdag 26 september 2015 19:41 schreef no1uknow het volgende:
Het lezen waard:
GeenPeil-referendum gaat over onze verhouding tot Vladimir Poetin: De ongemakkelijke geschiedenis van het associatieverdrag met Oekraïne
Poetin heeft gelijk. Oekraïne hoort niet bij de EU, maar bij de Euraziatische Unie.quote:Poetin had een tegenvoorstel: zou Oekraïne zich aansluiten bij zijn Euraziatische Unie, samen met andere voormalige Sovjet-republieken, waaronder ook Armenië, dan kon Kiev rekenen op veel geld: miljarden aan subsidies, schuldkwijtscheldingen en tariefvrije importen. Janoekovitsj, die weliswaar bekend stond als pro-Russisch, maar die in werkelijkheid een gecompliceerde relatie onderhield met Poetin – die geen respect voor hem had – koos eieren voor z’n geld.
Ik reageerde vooral op het "muhrevolutie gejank"quote:Op zondag 27 september 2015 00:29 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Het gaat ook helemaal niet om het verdrag maar om te kijken of het kabinet "luistert" naar een raadgevend referendum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |