Thanks. Dan moeten we maar snel gaan schaven aan die referendumwet. Het is het paard achter de wagen spannen als het volk pas kan optreden nadat een wet reeds is aangenomen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:20 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Er kan enkel een referendum aangevraagd worden over wetten die door de Tweede Kamer zijn aangenomen. Er is nog geen wet over TTIP aangenomen en dus kan er ook geen referendum worden aangevraagd.
Oekraïne wou het zelf...quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:02 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ja ... dat is wel een reden en argument dat Oekraine er ook bij moest, maakt niet uit hoe
Volgens mij heeft Oekraine het in November 2013 afgewezen... toen moest er een staatsgreep gepleegd worden..quote:
Er valt weinig zinnigs te zeggen hierover.quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:10 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Echt veel zinnige inbreng heb je steeds niet met je fipo's he?
Ik denk dat ze het wel gaan halen, de eindsprint de laatste dagen gaat hard, zeker met de inmiddels gekomen media aandacht, en steeds meer mensen zien dit als een interessant democratisch experiment, net als ik
Ja, als je dit nog steeds zo ziet dan valt er ook niet te praten verder.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:24 schreef ZOA het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Oekraine het in November 2013 afgewezen... toen moest er een staatsgreep gepleegd worden..
dat valt het ook niet... de feiten liggen zoquote:Op vrijdag 25 september 2015 23:27 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ja, als je dit nog steeds zo ziet dan valt er ook niet te praten verder.
Ik zou uitgaan van een foutpercentage van minstens 10%, dus ze kunnen alle extra handtekeningen nog gebruiken.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:04 schreef Zipportal het volgende:
Lees op Twitter dat de 300.000+ is gehaald. Zou mooi zijn.
Ja, dat sowieso.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:16 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik zou uitgaan van een foutpercentage van minstens 10%, dus ze kunnen alle extra handtekeningen nog gebruiken.
quote:BREKEND: GEENPEIL HAALT DE 300.000 HANDTEKENINGEN!
Zojuist brekend nieuws, de aanvraag voor het raadgevend referendum over het Associatieverdrag van de Oekraiene dat georaniseerd wordt door Geenstijl onder de naam GeenPeil is geslaagd. Met nog een 2 dagen voor de deadline is de grens van 300.000 handtekeningen ruim gehaald.
Vanochtend berichtte Geenstijl al op de website dat er 289.000 digitale handtekeningen binnen waren, die laatste 11.000 zijn inmiddels binnen en gecombineerd met de naar schatting 30.000 “natte” handtekeningen die veelal door vrijwilligers opgehaald zijn is de in de wet gestelde eis van 300.000 handtekeningen dus dik gehaald. Bij deze dus, namens de voltallige Retecool redactie van harte gefeliciflapstaart Geenstijl met deze eclatante overwinning! Een taart met het uiteindelijke definitieve aantal zal te zijner tijd zijn weg vinden naar de roze redactieburelen, bij deze alvast een goed krat *plop* en nootjes en namens de reaguurders een kaasplankje, maar vergeet niet maandag de hele papieren shitzooi achter de deur bij de Kiesraad te schuiven, dus laat er ten minste 1 iemand de BOB zijn vanavond.
Natuurlijk kan het geen kwaad om voor de zekerheid er nog meer handtekeningen bij te werven, dus als je nog niet getekend hebt, doe dat dan HIERRR, zodat die blije brave roze buren maandag met gegarandeerd voldoende krabbeltjes bij de Kiesraad voor de deur staan, want net als met *plop*, meer is beter.
Dus?quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:52 schreef defokkingfoker het volgende:
[..]
Jij mag niet stemmen, je bent nog 16*
Faragequote:Op zaterdag 26 september 2015 00:59 schreef maryen65 het volgende:
In Engeland weten ze er ook al van, met Nigel op de foto
[ afbeelding ]
Typischquote:Op zaterdag 26 september 2015 00:59 schreef maryen65 het volgende:
In Engeland weten ze er ook al van, met Nigel op de foto
[ afbeelding ]
Niets moet.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:55 schreef Fir3fly het volgende:
Godverdomme. Moet ik weer gaan stemmen op iets compleet onzinnigs.
Dat klopt, ik hoop er dan ook op dat de opkomst keihard tegenvalt.quote:
Daar zal ook een hoop aangedaan worden, alles zodat ze de uitslag kunnen negeren. Door van te voren te zeggen dat je de uitslag zal negeren, zorg je dat er minder mensen komen opdagen, waardoor je vervolgens kunt roepen, zie je wel, het leeft niet/men vindt het niet belangrijk.quote:Op zaterdag 26 september 2015 01:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, ik hoop er dan ook op dat de opkomst keihard tegenvalt.
Wat. Wat een geraaskalquote:Op zaterdag 26 september 2015 01:24 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Daar zal ook een hoop aangedaan worden, alles zodat ze de uitslag kunnen negeren. Door van te voren te zeggen dat je de uitslag zal negeren, zorg je dat er minder mensen komen opdagen, waardoor je vervolgens kunt roepen, zie je wel, het leeft niet/men vindt het niet belangrijk.
Nederland heeft nog niet geratificeerd, en om in te gaan moeten alle landen ratificeren dacht ik.quote:Op zaterdag 26 september 2015 01:26 schreef icloud het volgende:
Nederland is formeel in brussel akkoord gegaan.
Dat kan dus niet.quote:Op zaterdag 26 september 2015 00:54 schreef luxerobots het volgende:
Joepie een referendum over het associatieverdrag met Oekraïne.
Wat? Ik wil gewoon tegen de EU stemmen!
Als de politiek de afgelopen 20 jaar wat democratischer en open was geweest en de EU niet zo keihard had doorgedenderd toen de meerderheid vond dat het teveel was geweest, dan waren dit soort protestacties misschien niet nodig geweest. De politiek heeft hier zelf voor gekozen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 07:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat kan dus niet.
Maar als jij en iedereen nou gewoon braaf je mening over dit verdrag geeft waar het referendum over gaat, ipv. er een proteststem tegen de hele EU / de euro / de regering / wat dan ook van te maken, misschien dat de politiek het dan ooit aandurft om over meer soorten dingen een referendum te houden.
"Ja maar hij..."quote:Op zaterdag 26 september 2015 08:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als de politiek de afgelopen 20 jaar wat democratischer en open was geweest en de EU niet zo keihard had doorgedenderd toen de meerderheid vond dat het teveel was geweest, dan waren dit soort protestacties misschien niet nodig geweest. De politiek heeft hier zelf voor gekozen.
Politici vinden jouw soort geweldig. Het argument om - als het wel echt ergens om gaat - ook niks aan het volk te vragen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 01:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, ik hoop er dan ook op dat de opkomst keihard tegenvalt.
Er is geen sprake van "ja maar hij..."quote:Op zaterdag 26 september 2015 08:05 schreef Igen het volgende:
[..]
"Ja maar hij..."
Nee.
Als je als burger serieus wil worden genomen moet je je verantwoordelijk gedragen. Punt. En dit wordt de kans om dat te laten zien.
quote:Op zaterdag 26 september 2015 08:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er is geen sprake van "ja maar hij..."
Actie - reactie. En de politiek kan een protestreactie verwachten. Eigen schuld.
Het probleem is natuurlijk precies het omgekeerde: als je als een klein kind wordt behandeld dan ga je je daar ook naar gedragen. Een overweldigende meerderheid stemde in 2005 tegen die Europese grondwet. Maar nee, pappa weet wat goed voor jullie is dus we trekken ons er niets van aan! Op die manier kun je natuurlijk ook niet anders meer doen dan een beetje keet gaan schoppen en zand in de machine gooien.quote:Op zaterdag 26 september 2015 08:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je er op die manier in gaat dan geef je de politiek alleen maar opnieuw argumenten om de uitslag te negeren, want een 'nee' is dan dus helemaal geen teken dat men het met het besluit in kwestie echt oneens is. Je onderstreept dan het idee dat indirecte democratie beter is waarbij heet domme volk niet zelf mag beslissen maar alleen maar verstandige politici mag uitkiezen.
Is dat wat je wil als resultaat van het referendum? Nee toch!?
Ik wil een goed draaiend land, geen land waar mensen over en weer kinderachtig doen en zand in de machine gooien totdat alle radertjes stil staan.quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk precies het omgekeerde: als je als een klein kind wordt behandeld dan ga je je daar ook naar gedragen. Een overweldigende meerderheid stemde in 2005 tegen die Europese grondwet. Maar nee, pappa weet wat goed voor jullie is dus we trekken ons er niets van aan! Op die manier kun je natuurlijk ook niet anders meer doen dan een beetje keet gaan schoppen en zand in de machine gooien.
De kiezer hoeft niets te bewijzen naar de politiek toe. Het is precies andersom
quote:DE LAATSTE GEENPEIL TUSSENSTAND!
Hahahaha. 299.000? Dat gelooft toch helemaal niemand? Klopt. Dit getal klopt niet. Het is hoger. Of lager. Weet u veel. Wij weten het wel. Maar we hebben nog twee dagen - zaterdag en zondag - om GeenPeil over de drempel van 300.000 geldige handtekeningen te trekken. Dat vinden ze in Den Haag niet leuk. Dus we doen er nog even het zwijgen toe en hopen dat iedereen blijft tekenen. Zodat we marge kunnen bouwen. Marge is mooi. Marge is nodig. Marge is het duwtje over de drempel van de digitale democratie. Marge is het toverwoord van dit weekend. Dus blijf (mensen oproepen om te) tekenen. Op teken.geenpeil.nl. Doe mee. Red de democratie. En schrijf geschiedenis.
quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:10 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bron: http://www.geenstijl.nl/m(...)n_de_democratie.html
![]()
![]()
Reken maar dat ze een dikke foutmarge hebben ingerekend
Misschien is D66 wat voor jou? Die hebben het ook niet zo op met democratie en weten het zelf wel beter dan het klootjesvolk (ze hebben zelfs sterke meningen over zaken waar ze geen woord van gelezen hebben en dan nog vinden ze anderen slecht geïnformeerdquote:Op zaterdag 26 september 2015 09:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil een goed draaiend land, geen land waar mensen over en weer kinderachtig doen en zand in de machine gooien totdat alle radertjes stil staan.
Maar goed, elk volk krijgt de leiders die het verdient, dus als een meerderheid het zo wil dan zij het zo. Dan ben ik alleen wel blij dat er een EU met vrij verkeer van personen/werknemers bestaat.
Doe niet zo flauw: ik heb getekend vóór het referendum. Helemaal op papier met envelop en postzegel enzo zelfs. En ik hoop dat 'de mensen' het referendum serieus nemen, hun stem laten afhangen van wat ze écht vinden van het onderwerp waar het over gaat (het Associatieverdrag met Oekraïne), dat de opkomst hoog is en dat de politiek dus vooral argumenten krijgt om de uitslag níét naast zich neer te leggen. Wat die uitslag ook maar moge zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Misschien is D66 wat voor jou? Die hebben het ook niet zo op met democratie en weten het zelf wel beter dan het klootjesvolk (ze hebben zelfs sterke meningen over zaken waar ze geen woord van gelezen hebben en dan nog vinden ze anderen slecht geïnformeerd).
quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Doe niet zo flauw: ik heb getekend vóór het referendum. Helemaal op papier met envelop en postzegel enzo zelfs. En ik hoop dat 'de mensen' het referendum serieus nemen, hun stem laten afhangen van wat ze écht vinden van het onderwerp waar het over gaat (het Associatieverdrag met Oekraïne), dat de opkomst hoog is en dat de politiek dus vooral argumenten krijgt om de uitslag níét naast zich neer te leggen. Wat die uitslag ook maar moge zijn.
Er zijn eigenlijk geen realistische democratische middelen meer om dit monster nog te stoppen. Deze zomer hebben we het ook weer gezien toen de VVD die de verkiezingen had gewonnen vanwege "geen cent naar de Grieken" toch weer een dikke cheque uitschreef. Dus het idee dat je op een partij kunt stemmen die jou vertegenwoordigt gaat gewoon mank. Dit soort bedrog is echt het failliet van de democratie.quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik wil een goed draaiend land, geen land waar mensen over en weer kinderachtig doen en zand in de machine gooien totdat alle radertjes stil staan.
Maar goed, elk volk krijgt de leiders die het verdient, dus als een meerderheid het zo wil dan zij het zo. Dan ben ik alleen wel blij dat er een EU met vrij verkeer van personen/werknemers bestaat.
Van de VVD was dat toch 100% te verwachten? Het is op Europees niveau immers de partij van Verhofstadt!quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:23 schreef SeLang het volgende:
[..]
Er zijn eigenlijk geen realistische democratische middelen meer om dit monster nog te stoppen. Deze zomer hebben we het ook weer gezien toen de VVD die de verkiezingen had gewonnen vanwege "geen cent naar de Grieken" toch weer een dikke cheque uitschreef. Dus het idee dat je op een partij kunt stemmen die jou vertegenwoordigt gaat gewoon mank. Dit soort bedrog is echt het failliet van de democratie.
Dus leg mij bijvoorbeeld maar eens uit wat de meerderheid van de bevolking die tegen transfers naar het zuiden is daar nog tegen kan doen.
Je bevestigt hier dus gewoon mijn punt dat we als een stelletje kleine kinderen worden behandeld, dat we 100% moeten verwachten dat politici hun expliciete beloften breken en dat we dus alleen nog maar zand in de machine kunnen gooien zoals de Grieken hebben gedaan. Want een verantwoordelijk doordachte stem op basis van standpunten en verkiezingsprogramma's vergelijken e.d. is kennelijk voor suckers.quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Van de VVD was dat toch 100% te verwachten? Het is op Europees niveau immers de partij van Verhofstadt!
Als het de kiezer echt menens is dan moeten die maar eens massaal op de PVV, SP, PvdD, CU of SGP gaan stemmen. Net zoals de Grieken hebben gedaan.
Nee. Ten eerste doe je Syriza geen recht aan door te zeggen dat die alleen maar zand in de machine gooien. En ten tweede droop er aan alle kanten vanaf dat beloftes zoals "geen cent meer naar Griekenland" en "1000 euro voor elke werkende" verkiezingsprietpraat zijn. Wie daar in stinkt is gewoon dom en dat Rutte zulke dingen zegt wil ook niet zeggen dat de hele politiek verdorven is.quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Je bevestigt hier dus gewoon mijn punt dat we als een stelletje kleine kinderen worden behandeld, dat we 100% moeten verwachten dat politici hun expliciete beloften breken en dat we dus alleen nog maar zand in de machine kunnen gooien zoals de Grieken hebben gedaan. Want een verantwoordelijk doordachte stem op basis van standpunten en verkiezingsprogramma's vergelijken e.d. is kennelijk voor suckers.
Je kan in ieder geval een poging wagen, ipv. je te laten bedonderen met valse verkiezingsbeloftes en uit boosheid daarover weer op dezelfde politicus te stemmen.quote:En de partijen die je daar noemt hebben met uitzondering van CU ook nog nooit geregeerd dus je weet helemaal niet wat die in de praktijk doen als het erop aan komt. Neemt niet weg dat mijn volgende stem waarschijnlijk op één uit dat rijtje gaat zijn want de rest staat inmiddels op de zwarte lijst. Het is nu gewoon een afstreep versje geworden.
Joh.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:04 schreef Re het volgende:
die vooringenomenheid van GS is best zielig eigenlijk, maar goed kijken wat er gaat gebeuren, denk dat er weinig met het idee gaan stemmen om het verdrag zelf maar om iets geheel anders
ja daar is het dus niet voor bedoeld, en dan maar jammeren en klagen over de voorstanders van de EUquote:
No shit.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:04 schreef Re het volgende:
die vooringenomenheid van GS is best zielig eigenlijk, maar goed kijken wat er gaat gebeuren, denk dat er weinig met het idee gaan stemmen om het verdrag zelf maar om iets geheel anders
wat is vermakelijk dan?quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:19 schreef eriksd het volgende:
Geen idee wat je wil zeggen. Het is gewoon vermakelijk.
SP en PvdD ook niet trouwens. Roemer had voor de vorige verkiezingen een grote mond dat ze geen boete gingen betalen als ze boven de 3,5% begrotingstekort uit zouden komen. Toen ze de grootste waren in de peilingen slikte hij deze woorden alweer in, was 65 geen 65 meer en ga zo maar door. Als ze op het pluche zitten zal het niet anders zijn dan bijvoorbeeld de PvdA.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:16 schreef Tomatenboer het volgende:
ChristenUnie en SGP zijn toch helemaal niet zo EU kritisch
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |