abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:44:18 #151
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156395960
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:33 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja geef iedereen gelijk. Maar waarom daar niet, en in Enschede wel?
Als het aan mij ligt nergens... Maar als het dan toch moet dan liever in een achterbuurt. Die mensen zijn beter bestand tegen de fratsen van de asielzoekers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:48:14 #152
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156396006
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als het aan mij ligt nergens... Maar als het dan toch moet dan liever in een achterbuurt. Die mensen zijn beter bestand tegen de fratsen van de asielzoekers.
Dat blijkt uit de half gesloopte raadzaal van Purmerend. Eerlijk verdelen die ellende. Ook in die rijke plaatsjes.
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:49:45 #153
440653 BarryOSeven
pi_156396025
Maar het lijkt me niet echt heel erg moeilijk.

Als al die lui straks hun complete familie ook de bijstand in komen halen over drie maandjes. Dan begint de ellende pas echt.

Dan heb je dus 4-5 man zonder werk met 800e per maand. Daar kun je niet tegenaan werken, ook niet als je je modale salaris helemaal afstaat aan de bijstand van die familie.
pi_156396094
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vandaag een verbazingwekkend eerlijk artikel in de Volkskrant over de immigratie:
http://www.geenstijl.nl/a(...)zoekers_nou_png.html
Ja, goed artikel idd.
I´m back.
  zaterdag 26 september 2015 @ 11:57:14 #155
440653 BarryOSeven
pi_156396144
https://news.yahoo.com/fi(...)-back-152042061.html

Asielzoekers in Finland vinden het te koud en te saai. Vertrekken weer. Waarheen weet niemand :P
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:04:25 #156
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156396248
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:57 schreef BarryOSeven het volgende:
https://news.yahoo.com/fi(...)-back-152042061.html

Asielzoekers in Finland vinden het te koud en te saai. Vertrekken weer. Waarheen weet niemand :P
Kregen zeker geen Fifa16 in hun Finse AZC.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:05:54 #157
440653 BarryOSeven
pi_156396272
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kregen zeker geen Fifa16 in hun Finse AZC.
Fifa16 hebben ze wel. Ze kunnen alleen niet roken, en dat speelt niet lekker natuurlijk.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:09:01 #158
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156396337
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 11:49 schreef BarryOSeven het volgende:
Maar het lijkt me niet echt heel erg moeilijk.

Als al die lui straks hun complete familie ook de bijstand in komen halen over drie maandjes. Dan begint de ellende pas echt.

Dan heb je dus 4-5 man zonder werk met 800e per maand. Daar kun je niet tegenaan werken, ook niet als je je modale salaris helemaal afstaat aan de bijstand van die familie.
Dan heeft rechts een mooie case om ons sociaal stelsel af te breken. Dat is een kwestie van tijd.
Dan maakt het ook niets meer uit van welke afkomst je ook bent. Een VS in de maak.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156396393
At yet another migrant camp in Detmold, a city in central Germany, a 13-year-old Muslim girl was raped by a fellow migrant. The child and her mother had fled to Europe to escape a ‘culture of sexual violence’ in their own country.
Astonishingly, police kept silent about the rape, which took place in June. Only this month, after a local newspaper revealed that it had happened — and claimed German authorities are not ‘going public’ about crimes involving migrants because they don’t want to ‘give legitimacy’ to critics of mass migration — did they confirm it had taken place.
The area’s police chief, Bernd Flake, insists the official silence was meant to protect the rape victim. But he adds: ‘We will continue this policy (of not informing the public) whenever crimes are committed in migrant facilities.

(http://www.dailymail.co.u(...)g.html#ixzz3mq0tcPJF)

Meestal is de Daily Mail enorm gekleurd - dit artikel ook hoor - maar er staan toch wel een paar schokkende verhalen in. Moeite waard om het artikel te lezen. Het voorbeeld wat ik aanhaal is slechts en helaas een van de vele voorbeelden die blootleggen dat het samenvoegen van verschillende culturen en gewoontes in een klein gebied gegarandeerd leidt tot disintegratie en disharmonie; twee mooie woorden om het woord chaos te vermijden.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:17:32 #160
440653 BarryOSeven
pi_156396497
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:11 schreef Razoemichin het volgende:
At yet another migrant camp in Detmold, a city in central Germany, a 13-year-old Muslim girl was raped by a fellow migrant. The child and her mother had fled to Europe to escape a ‘culture of sexual violence’ in their own country.
Astonishingly, police kept silent about the rape, which took place in June. Only this month, after a local newspaper revealed that it had happened — and claimed German authorities are not ‘going public’ about crimes involving migrants because they don’t want to ‘give legitimacy’ to critics of mass migration — did they confirm it had taken place.
The area’s police chief, Bernd Flake, insists the official silence was meant to protect the rape victim. But he adds: ‘We will continue this policy (of not informing the public) whenever crimes are committed in migrant facilities.

Meestal is de Daily Mail enorm gekleurd - dit artikel ook hoor - maar er staan toch wel een paar schokkende verhalen in. Moeite waard om het artikel te lezen. Het voorbeeld wat ik aanhaal is slechts en helaas een van de vele voorbeelden die blootleggen dat het samenvoegen van verschillende culturen en gewoontes in een klein gebied gegarandeerd leidt tot disintegratie en disharmonie; twee mooie woorden om het woord chaos te vermijden.
We kunnen ook de moraal aanpassen en beargumenteren waarom verkrachting een goed iets is.

Dan hebben we niets anders dan feest op de AZC. Voorbeeldig gedrag daar.
pi_156396528
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:09 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dan heeft rechts een mooie case om ons sociaal stelsel af te breken. Dat is een kwestie van tijd.
Dan maakt het ook niets meer uit van welke afkomst je ook bent. Een VS in de maak.
Op de langere termijn gaan we daar ook heen natuurlijk. Niet de richting op van een basisinkomen, maar juist van het tegendeel hiervan. Heb je dat interview van Kokkelmans met Kofi Annan gezien toevallig? Komt er op neer dat we in de EU ook de groeiende bevolkingsdruk van Afrika zullen moeten opvangen... Afrika verdubbelt wat populatie betreft in een luttel aantal decennia en wij zitten met vergrijzing...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 26-09-2015 12:26:09 ]
I´m back.
pi_156396553
quote:
Wat goed dat deze ingeburgerde asielzoekers - hooligans rellen immers toch ook? - de plaatselijke bevolking laten zien dat zij ook een plek hebben in de maatschappij. Als ik asielzoeker was zou ik mijn frustratie ook ventileren met de steen en de worp. Die negatieve berichtgeving in de media leidt immers tot vervreemding. En dan begin ik nog niet eens over al die oorlogen die het Westen is begonnen in het Midden Oosten. Afschuwelijk.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:22:14 #163
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156396564
quote:

Och ik ben ervan overtuigd dat onze mooie sociaal democratie waar ik een groot voorstander van ben op de schop gaat. Helaas. Het probleem is dat ik in een andere tijd ben opgegroeid en steeds meer moeite krijg met dit soort vernieuwingen waarvan ik geen enkel voordeel zie. Daarmee zeg ik niet dat vroeger alles beter was. In tegendeel. Maar nu is het door aan het schieten.

De verharding, de onbeschoftheid, niet je eigen verantwoording nemen, de zwakkeren in een onzekere arbeidsmarkt dumpen, sfeer op de werkvloer. Nee dit zijn zaken die in het verleden stukken beter waren.
pi_156396578
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:23:27 #165
440653 BarryOSeven
pi_156396587
quote:
Dit zou ook gewoon strafbaar moeten zijn.
pi_156396610
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:09 schreef Cherna het volgende:

[..]

Amen...

En maar schelden op links. Rechts spint hier juist garen bij: het creëren van een gigantische onderlaag, autochtoon, allochtoon, dat maakt niet uit... Victoriaans tijden herleven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156396624
Nou de Volkskrant ontkracht wel een paar "sprookjes"

De kans is groter dat ze een uitkering krijgen dan een baan.

En die opleiding is al helemaal geen garantie voor werk.

Het hele verhaal dat "migratie" geld oplevert kan de prullenbak in.

De Bron = Volkskrant
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_156396632
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:21 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Deze video is echt om te huilen.
Waar gaat dit over dan? Ik bedoel, ik zie 2 mensen zonder bovenkleding stenen gooien en een stoel vernielen, maar voor de rest kan ik er niet veel uit opmaken.
I´m back.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:25:56 #169
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156396641
quote:
Astonishingly, police kept silent about the rape, which took place in June.

German authorities are not ‘going public’ about crimes involving migrants because they don’t want to ‘give legitimacy’ to critics of mass migration — did they confirm it had taken place.

Typisch symptoom van de politiek correcte rot die er over de westerse wereld waart.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:26:49 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156396655
quote:
Een AZC was toch een grote supermarkt volgens Dijkhof? Waarom zou je die willen weren?

:')
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:27:56 #171
440653 BarryOSeven
pi_156396679
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Amen...

En maar schelden op links. Rechts spint hier juist garen bij: het creëren van een gigantische onderlaag, autochtoon, allochtoon, dat maakt niet uit... Victoriaans tijden herleven.
Al eens in je opgekomen dat er rechtsen zijn die niet het sociale stelsel omver willen werpen? Vind het een prachtig systeem, maar op deze manier gaan we er aan ten onder.

Grenzen dicht of sociale vangnet weg.
pi_156396695
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:25 schreef Buster24 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De Bron = Volkskrant
Ja, dat verhaal over de hoogopgeleide Syriërs duikt nog steeds op, maar dat heeft zijn langste tijd inmiddels wel gehad wrs. Je kon zelf ook wel beredeneren dat het niet steekhoudend was natuurlijk.
I´m back.
pi_156396708
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:27 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Al eens in je opgekomen dat er rechtsen zijn die niet het sociale stelsel omver willen werpen? Vind het een prachtig systeem, maar op deze manier gaan we er aan ten onder.

Uhm, nee, ik heb eigenlijk nog nooit rechtsen gezien die het sociale stelsel een warm hart toedragen. Altijd dat 'in de écht noodzakelijke gevallen (+ disclaimer)' riedeltje. Rechts kan niet wachten om de hele sociale zekerheid te slopen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:29:12 #174
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156396712
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:25 schreef Buster24 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De Bron = Volkskrant
Als zelfs de Volkskrant al wakker wordt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:29:57 #175
440653 BarryOSeven
pi_156396730
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm, nee, ik heb eigenlijk nog nooit rechtsen gezien die het sociale stelsel een warm hart toedragen. Altijd dat 'in de écht noodzakelijke gevallen (+ disclaimer)' riedeltje. Rechts kan niet wachten om de hele sociale zekerheid te slopen.
dan ben ik niet rechts, kom ik net achter.
pi_156396736
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:29 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

dan ben ik niet rechts, kom ik net achter.
Wees blij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:31:19 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156396757
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:29 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Als zelfs de Volkskrant al wakker wordt.
Er worden steeds meer mensen wakker. Als je de kranten en media een beetje volgt dan zie je sinds begin deze week steeds meer negatieve berichtgeving over de migrantencrisis. De ballonnetjes en liedjes worden langzaam vervangen door protesten, onrust, vechtpartijen en realistische cijfers.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:32:51 #178
440653 BarryOSeven
pi_156396793
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Er worden steeds meer mensen wakker. Als je de kranten en media een beetje volgt dan zie je sinds begin deze week steeds meer negatieve berichtgeving over de migrantencrisis. De ballonnetjes en liedjes worden langzaam vervangen door protesten, onrust, vechtpartijen en realistische cijfers.
Dat was al zo, de media volgt nu niet alleen maar nog de knuffelaars.

Ben benieuwd hoe overvol die doofpot inmiddels is.
pi_156396797
quote:

[..]

Extreem ironisch dat zij die zich hebben opgeworpen als de beschermengelen van de welvaartsstaat - onze linke medemensen - tevens de oorzaak zijn van het verval. Een welvaartsstaat valt en staat op de notie van landsgrenzen aangezien er een afgebakende groep mensen moet zijn die gebruik kan maken van en bijdraagt aan de welvaartsstaat. Het verval van landsgrenzen door het toelaten van grote aantallen buitenstaanders impliceert ook het verval van de sociale zekerheid. Helemaal als deze buitenstaanders de taal niet machtig zijn, een beperkte opleiding hebben en andere sociale en culturele normen omarmen.
pi_156396813
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:32 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Extreem ironisch dat zij die zich hebben opgeworpen als de beschermengelen van de welvaartsstaat - onze linke medemensen - tevens de oorzaak zijn van het verval. Een welvaartsstaat valt en staat op de notie van landsgrenzen aangezien er een afgebakende groep mensen moet zijn die gebruik kan maken van en bijdraagt aan de welvaartsstaat. Het verval van landsgrenzen door het toelaten van grote aantallen buitenstaanders impliceert ook het verval de sociale zekerheid. Helemaal als deze buitenstaanders de taal niet machtig zijn, een beperkte opleiding hebben en andere sociale en culturele normen omarmen.
Ja, de SP is wat dat betreft altijd sterk voorstander geweest van massa-immigratie.

|:(
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156396829
quote:

[..]

Extreem ironisch dat zij die zich hebben opgeworpen als de beschermengelen van de welvaartsstaat - onze linke medemensen - tevens de oorzaak zijn van het verval. Een welvaartsstaat valt en staat op de notie van landsgrenzen aangezien er een afgebakende groep mensen moet zijn die gebruik kan maken van en bijdraagt aan de welvaartsstaat. Het verval van landsgrenzen door het toelaten van grote aantallen buitenstaanders impliceert ook het verval van de sociale zekerheid. Helemaal als deze buitenstaanders de taal niet machtig zijn, een beperkte opleiding hebben en andere sociale en culturele normen omarmen.
WIE heeft die grenzen geopend, vriend? Was dat ook niet de VVD? En D'66?

Alles voor de handel, toch?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156396871
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De huidige crisis - die al enige jaren gaande is als je ook de problematiek rondom Lampedusa meeneemt - is toch echt het paradepaardje geworden van de morele superioriteit van links Nederland.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:36:06 #183
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156396875
quote:
Grenzen hoeven niet dicht. Dat is in deze tijd ook niet realistisch. Kernpunt is de regio stabiel maken zodat men in die landen aan hun eigen toekomst kan werken. Degene die niet terug kunnen opleiden en zorgen voor werk en zo snel mogelijk laten integreren en verspreiden. En werk volgens de Nederlandse norm en CAO's die gelden.

Iedereen die werkt draagt bij aan ons systeem. Niets mis mee. Maar vrijwilligers, working poor, zzpers die moeten concurreren tegen bodemprijzen, verplicht werken met behoud van een uitkering dragen nauwelijks bij. Er is werk maar alles moet maar gratis onder erbarmelijke omstandigheden.

Kwaliteit ipv van pulp,rommel en verzadiging.

Er is zoveel mis.
pi_156396890
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:36 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

De huidige crisis - die al enige jaren gaande is als je ook de problematiek rondom Lampedusa meeneemt - is toch echt het paradepaardje geworden van de morele superioriteit van links Nederland.
Dat is geen antwoord op de vraag. WIE stond te springen om de grenzen te openen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:37:10 #185
440653 BarryOSeven
pi_156396896
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:36 schreef Cherna het volgende:

[..]

Grenzen hoeven niet dicht. dat is in deze tijd ook niet realistisch. Kernpunt is de regio stabiel maken zodat men in die landen aan hun eigen toekomst kan werken. Degene die niet terug kunnen opleiden en zorgen voor werk en zo snel mogelijk laten integreren. En werk volgens de Nederlandse norm en CAO's die gelden.

Iedereen die werkt draagt bij aan ons systeem. Niets mis mee. Maar vrijwilligers, working poor, zzpers die moeten concurreren tegen bodemprijzen, verplicht werken met behoud van een uitkering dragen nauwelijks bij. Er is werk maar alles moet maar gratis.

Er is zoveel mis.
Grenzen hoeven niet dicht, maar we moeten onze eigen capaciteit in de gaten houden. De politiek wekt nou niet echt de indruk dat ze daar rekening mee houden.

Dus grenzen op slot, binnenlaten zolang wij het aankunnen. Als het vast loopt, wachten ze maar even totdat we het gefixxed hebben.

Verder tja, het gaat ons sowieso kapot maken als die familie hierheen komt. Dat moet wel echt weg.
pi_156396919
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:36 schreef Cherna het volgende:

[..]

Grenzen hoeven niet dicht. dat is in deze tijd ook niet realistisch. Kernpunt is de regio stabiel maken zodat men in die landen aan hun eigen toekomst kan werken. Degene die niet terug kunnen opleiden en zorgen voor werk en zo snel mogelijk laten integreren. En werk volgens de Nederlandse norm en CAO's die gelden.

Iedereen die werkt draagt bij aan ons systeem. Niets mis mee. Maar vrijwilligers, working poor, zzpers die moeten concurreren tegen bodemprijzen, verplicht werken met behoud van een uitkering dragen nauwelijks bij. Er is werk maar alles moet maar gratis.

Er is zoveel mis.
Zelfs dan zullen ze blijven komen in grote aantallen. De keuze tussen een vluchtelingenkamp of een woning met uitkering is natuurlijk snel gemaakt. Tevens laat het Daily Mail artikel, samen met vele andere artikelen, ook zien dat er vele niet vluchtelingen bijzitten. De Pakistanen die worden vermeld in het artikel zijn naar Europa vertrokken omdat de kans op een welvarend leven gewoonweg beter is in Duitsland.
pi_156396929
quote:

[..]

Nou ja, je kunt ook niet anders dan concluderen dat "links" een net zo'n grote hekel heeft aan de iig de eigen arme mensen dan rechts dat traditioneel al heeft. Wrs komt het voort uit een een meritocratische opvatting. Iedereen heeft hier voldoende kansen om onderwijs te volgen en daardoor een fatsoenlijke baan te bemachtigen. Degenen die dit niet lukt heeft dit gewoon te wijten aan zichzelf, daar hoef je dus geen medelijden meer mee te hebben...
I´m back.
pi_156396977
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, je kunt ook niet anders dan concluderen dat "links" een net zo'n grote hekel heeft aan de iig de eigen arme mensen dan rechts dat traditioneel al heeft. Wrs komt het voort uit een een meritocratische opvatting. Iedereen heeft hier voldoende kansen om onderwijs te volgen en daardoor een fatsoenlijke baan te bemachtigen. Degenen die dit niet lukt heeft dit gewoon te wijten aan zichzelf, daar hoef je dus geen medelijden meer mee te hebben...
De enige merite die nog geldt is of je kapitaal hebt... hoe je daar verder aan komt, criminaliteit, werken, erfenis, loterij, maakt geen donder uit. Als je maar genoeg hebt om geen 'last' te zijn voor de samenleving.

Wat dat betreft zou het gros van de anti-vluchtelingenroepers hier maar wat graag de eigen onrendabele bevolking omruilen voor welke buitenlander met cash dan ook. Maar dat klinkt wat cru tijdens zo'n protest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:41:52 #189
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156396986
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:38 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Zelfs dan zullen ze blijven komen in grote aantallen. De keuze tussen een vluchtelingenkamp of een woning met uitkering is natuurlijk snel gemaakt. Tevens laat het Daily Mail artikel, samen met vele andere artikelen, ook zien dat er vele niet vluchtelingen bijzitten. De Pakistanen die worden vermeld in het artikel zijn naar Europa vertrokken omdat de kans op een welvarend leven gewoonweg beter is in Duitsland.
Als de regio daar stabiel is dan heb je een reden om werkvergunningen af te geven. Daar moet eigenlijk alle aandacht naar uitgaan. Dan gaat het niet meer om vluchtelingen en asiel aanvragen.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:44:32 #190
440653 BarryOSeven
pi_156397041
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja en dat is een direct gevolg van onze vrije moraal. Niet om het even, maar de normen en waarden zijn aanpasbaar tegenwoordig zo zonder het Schriftprinzip. Even andere propaganda op TV en ineens mag het sociale stelsel afgeschaft worden.

Niet dat ik gelovig ben, maar de tien geboden stonden in ieder geval gewoon vast :P

[ Bericht 0% gewijzigd door BarryOSeven op 26-09-2015 12:59:37 ]
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:45:07 #191
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156397053
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dit, en je krijgt dit niet meer teruggedraaid. Daar is het al veel te laat voor en is daarom niet meer realistisch.
pi_156397072
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De enige merite die nog geldt is of je kapitaal hebt... hoe je daar verder aan komt, criminaliteit, werken, erfenis, loterij, maakt geen donder uit. Als je maar genoeg hebt om geen 'last' te zijn voor de samenleving.

Wat dat betreft zou het gros van de anti-vluchtelingenroepers hier maar wat graag de eigen onrendabele bevolking omruilen voor welke buitenlander met cash dan ook. Maar dat klinkt wat cru tijdens zo'n protest.
Nou ja, ik heb tegen linkse professor Leo Lucassen ook gezegd, toen hij het had over dat we de hoogopgeleiden goed konden gebruiken, dat je dan ook consequent moet zijn in je sociaaldarwinisme en de onrendabelen van de eigen bevolking eruit moest zetten.
I´m back.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:47:59 #193
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156397119
De kartrekkers in Brussel hebben te hard aana de kar getrokken en worden door hun eigen op hol geslagen kar aangereden.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:49:51 #194
440653 BarryOSeven
pi_156397160
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:47 schreef Cherna het volgende:
De kartrekkers in Brussel hebben te hard aana de kar getrokken en worden door hun eigen op hol geslagen kar aangereden.
De kar trekkers uit Brussel zijn geen kartrekkers.

Je hebt leiders en bazen. Leiders laten de weg zien waar je heen moet vanuit visie.

Bazen sturen je ergens heen zonder zelf te beseffen wat goed is, en leggen daar consequenties aan op als je het niet doet.

Brussel is een baas. Geen leider.
pi_156397209
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:23 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dit zou ook gewoon strafbaar moeten zijn.
Hoezo zou opkomen voor je eigen buurt strafbaar moeten zijn? Ze overtreden geen enkele regel met deze actie.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:56:16 #196
440653 BarryOSeven
pi_156397264
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:52 schreef Resistor het volgende:

[..]

Hoezo zou opkomen voor je eigen buurt strafbaar moeten zijn? Ze overtreden geen enkele regel met deze actie.
Behalve de regels van de ethiek. Imho een stuk ernstiger.
pi_156397292
Schijnbaar wordt Polen de nieuwe route? Heb er verder weinig over gevonden wel;

In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_156397307
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:44 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Ja en dat is een direct gevolg van onze vrije moraal. Niet om het even, maar de normen en waarden zijn aanpasbaar tegenwoordig zo zonder het Geschriftprinzip. Even andere propaganda op TV en ineens mag het sociale stelsel afgeschaft worden.

Niet dat ik gelovig ben, maar de tien geboden stonden in ieder geval gewoon vast :P
Ik ken die term helemaal niet Geschriftprinzip. Maar kennelijk bedoel je Schriftprinzip of sola scriptura, een onderdeel van de reformatische traditie?

Overigens denk ik dat die meritocratische instelling bij links gewoon voortkomt uit omarming van wat nog steeds gezien wordt als een apocriefe benaming: het neoliberalisme. Het begon in de jaren 90, laatste kabinet Lubbers, met het afschudden van de ideologische veren van de PvdA, toen kreeg je de samenwerking in paars en in die tijd ging men eerst goed aan de slag met deregulering en privatisering. Grappige is dat Kok in het tweeluik dat ondanks werd uitgezonden over hem, toegeeft dat ze toen dingen hebben toegestaan die eigenlijk aan de basis liggen van de crises na 2008 en dat-ie daar niet zo trots op is.
Daarna is het eigenlijk niet meer goed gekomen met "links".
I´m back.
  zaterdag 26 september 2015 @ 12:59:46 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156397323
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:58 schreef Eufonie het volgende:
Schijnbaar wordt Polen de nieuwe route? Heb er verder weinig over gevonden wel;

[ afbeelding ]
Via Roemenie, Oekraine en Polen? Ik wens ze veel succes...
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:00:18 #200
440653 BarryOSeven
pi_156397330
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ken die term helemaal niet Geschriftprinzip. Maar kennelijk bedoel je Schriftprinzip of sola scriptura, een onderdeel van de reformatische traditie?

Overigens denk ik dat die meritocratische instelling bij links gewoon voortkomt uit omarming van wat nog steeds gezien wordt als een apocriefe benaming: het neoliberalisme. Het begon in de jaren 90, laatste kabinet Lubbers, met het afschudden van de ideologische veren van de PvdA, toen kreeg je de samenwerking in paars en in die tijd ging men eerst goed aan de slag met deregulering en privatisering. Grappige is dat Kok in het tweeluik dat ondanks werd uitgezonden over hem, toegeeft dat ze toen dingen hebben toegestaan die eigenlijk aan de basis liggen van de crises na 2008 en dat-ie daar niet zo trots op is.
Daarna is het eigenlijk niet meer goed gekomen met "links".
Excuses je hebt gelijk, aangepast

Bedoelde een moraal gebaseerd op het schift.

Daar valt weinig aan te tweaken als mens zijnde, vergt alleen wel een geloof in de opdrachtgever. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')