Goh, als je het hebt over geld in een kringetje doorgeven. Het lijkt de directie van ABN wel!quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:38 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
de uitkeringen moeten gewoon omhoog, dan kunnen we allemaal meer doneren zodat de vluchtelingen meer geld kunnen krijgen elke week
Ze zouden gewoon de markt moeten opengooien en het dan verder via de huursubsidie moeten regelen. Dan kan er door de marktwerking rendabel gebouwd worden en kun je de sociale subsidie aan iemand wiens inkomen gestegen is stoppen zonder hem of haar het huis uit te gooien. Maar zoiets durft de politiek niet aan, jammer genoeg. Het blijft een stoelendans met hier en daar wat bijschaven om de ene groep weer wat meer ruimte te geven ten koste van een andere groep.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:36 schreef Belabor het volgende:
[..]
Er moet gewoon meer ruimte komen, dat is het hele probleem. Investeringen in de huizenmarkt zijn na het begin van de crisis compleet ingestort. Die wachtrijen waren voor 2009 absoluut zo lang niet.
Bovendien denk ik dat de overheid meer moet doen om mensen die nu sociaal huren snel naar een hogere categorie van woning te bonjouren. Zoiets moet niet voor de lange termijn zijn, in mijn ogen.
En echte vluchteling...quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Die figuur wou peuken en beltegoed. Dat vind ik niet wereldschokkend eerlijk gezegd. Al is het natuurlijk altijd beter om te stoppen met roken, maar goed.
Er zijn te veel subsidies voor verschillende mensen in verschillende situaties. Als er dan geen basisinkomen komt, laat er dan een basissubsidie komen voor huurders. Er zijn nu gewoon duizenden mensen die er bewust voor kiezen om een betere baan niet aan te nemen omdat ze daarmee meer subsidie zouden verliezen dan ze er aan loon op vooruit gaan. Dat is te belachelijk voor woorden, zo verniel je dus als overheid je eigen woningmarkt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Ze zouden gewoon de markt moeten opengooien en het dan verder via de huursubsidie moeten regelen. Dan kan er door de marktwerking rendabel gebouwd worden en kun je de sociale subsidie aan iemand wiens inkomen gestegen is stoppen zonder hem of haar het huis uit te gooien. Maar zoiets durft de politiek niet aan, jammer genoeg. Het blijft een stoelendans met hier en daar wat bijschaven om de ene groep weer wat meer ruimte te geven ten koste van een andere groep.
Een echte vluchteling die zeikt niet over peuken en beltegoed.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:44 schreef Igen het volgende:
[..]
God maakt bij nicotineverslaving een uitzondering voor echte vluchtelingen?
Nou, ik hoop maar dat jij nooit een echte vluchteling wordt en dan tegenover jezelf komt te staan.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:47 schreef kawotski het volgende:
[..]
Een echte vluchteling die zeikt niet over peuken en beltegoed.
Wat is dat voor onzin? Het is precies dat soort onzin die jij uitkraamt op dit onderwerp waarbij de term vluchteling misbruikt wordt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, ik hoop maar dat jij nooit een echte vluchteling wordt en dan tegenover jezelf komt te staan.
Nee, ik gun iedereen het beste, dus de wens die ik uitte meende ik vanuit het diepst van mijn hart.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:50 schreef kawotski het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin? Het is precies dat soort onzin die jij uitkraamt op dit onderwerp waarbij de term vluchteling misbruikt wordt.
Zou jij uit opportunisme er voor kiezen om huis en haard te verlaten, je familie achter te laten en het risico te lopen dat alles niet zo loopt als je had verwacht? Enkel omdat je in een ander land hoopt wat meer gratis geld te kunnen ontvangen?quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:48 schreef Morendo het volgende:
Deze types kwamen overigens ook niet echt over als de personen die vanwege hun christelijke levensovertuiging of homofiele geaardheid vanwege de dreiging door IS stante pede huis en haard moesten ontvluchten. Ik vrees dat de meesten hier zijn vanwege een soort opportunisme en vermeende goede economische kansen. Ik vind het allemaal prima, maar thuis komen van een koude kermis doen ze nu dus wel.
Nou, dan breng jij die personen toch hun peuken en weet ik veel wat ze nog missen. Waarom moet ik en de rest van Europa daarvoor opdraaien?quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, ik gun iedereen het beste, dus de wens die ik uitte meende ik vanuit het diepst van mijn hart.
Familie kun je laten overkomen en Syrië was voor de burgeroorlog begon al een tamelijk arm land. Never waste a good crisis, zullen velen gedacht hebben: op naar Europa. Dat zal voor veel Syriërs gelden.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:51 schreef Belabor het volgende:
[..]
Zou jij uit opportunisme er voor kiezen om huis en haard te verlaten, je familie achter te laten en het risico te lopen dat alles niet zo loopt als je had verwacht? Enkel omdat je in een ander land hoopt wat meer gratis geld te kunnen ontvangen?
Ik vind dat nogal ver gezocht eigenlijk, maar misschien ligt dat gewoon aan mij hoor.
Die mensen zullen inderdaad van een koude kermis thuiskomen. Want die familie even laten overkomen en die goede economische voorwaarden zullen voor hen pas na een aantal jaar gaan gelden, als ze in staat zijn om tegen die tijd aan alle voorwaarden voor een verblijfsstatus te voldoen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
Familie kun je laten overkomen en Syrië was voor de burgeroorlog begon al een tamelijk arm land. Never waste a good crisis, zullen velen gedacht hebben: op naar Europa. Dat zal voor veel Syriërs gelden.
Ongetwijfeld. Hebben ongetwijfeld Cruyff in hun achterhoofd met "elk nadeel heb z'n voordeel" en dat kun je hen toch niet kwalijk nemen (wat niet wil zeggen dat je ze allemaal hun zin moet geven).quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
Familie kun je laten overkomen en Syrië was voor de burgeroorlog begon al een tamelijk arm land. Never waste a good crisis, zullen velen gedacht hebben: op naar Europa. Dat zal voor veel Syriërs gelden.
Als Syriërs in gelijke mate bedreigd worden, op welke manier dan ook, zodat ze als vluchteling kwalificeren waarom is het over-over-overgrote merendeel van de immigranten dan een man tussen de 18 en 35? Ik vind het nogal merkwaardig. Deze groep valt natuurlijk samen met de groep van deserteurs binnen het leger maar dat kan niet de enige verklaring zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:57 schreef Belabor het volgende:
[..]
Die mensen zullen inderdaad van een koude kermis thuiskomen. Want die familie even laten overkomen en die goede economische voorwaarden zullen voor hen pas na een aantal jaar gaan gelden, als ze in staat zijn om tegen die tijd aan alle voorwaarden voor een verblijfsstatus te voldoen.
Ik denk niet dat die groep groot is. Ik denk dat mensen zo'n beslissing pas maken als ze echt geen hoop meer hebben op een betere toekomst in hun eigen land of onder dwang van geweld, ziekte of oorlog eigenlijk geen keuze hebben.
Inderdaad, en maar klagen.quote:
Je moet ook in je achterhoofd houden dat de cultuur in die landen heel anders is en de vrouwen en kinderen wel echt een kleinere rol in de samenleving spelen dan de mannen. Jonge mannen staan bovendien nog positief tegenover de toekomst en hebben wellicht nog geen vrouw en kinderen, dus die kiezen er veel sneller voor om te vertrekken.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:02 schreef Morendo het volgende:
Als Syriërs in gelijke mate bedreigd worden, op welke manier dan ook, zodat ze als vluchteling kwalificeren waarom is het over-over-overgrote merendeel van de immigranten dan een man tussen de 18 en 35? Ik vind het nogal merkwaardig. Deze groep valt natuurlijk samen met de groep van deserteurs binnen het leger maar dat kan niet de enige verklaring zijn.
Hier kan ik het alleen maar heel erg eens mee zijn. Het duurt allemaal veel te lang!quote:Ik erken ook wel dat zij momenteel absoluut geen (economische) toekomst hebben in Syrië, en ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan, maar in godsnaam laat Rusland, Amerika, Iran, Turkije en de Golfstaten eens opschieten met een politiek akkoord over Syrië.
Omdat dat natuurlijk altijd de groep met pioniers is. Het is makkelijker de jonge man vooruit te sturen en als die gesettled is de rest te laten overkomen, dan met het hele gezin met kleine kinderen en opa en oma aan een ongewisse reis te beginnen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:02 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als Syriërs in gelijke mate bedreigd worden, op welke manier dan ook, zodat ze als vluchteling kwalificeren waarom is het over-over-overgrote merendeel van de immigranten dan een man tussen de 18 en 35? Ik vind het nogal merkwaardig. Deze groep valt natuurlijk samen met de groep van deserteurs binnen het leger maar dat kan niet de enige verklaring zijn.
Nog meer van die logica?quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat dat natuurlijk altijd de groep met pioniers is. Het is makkelijker de jonge man vooruit te sturen en als die gesettled is de rest te laten overkomen, dan met het hele gezin met kleine kinderen en opa en oma aan een ongewisse reis te beginnen.
Evident. Maar de jolige, ietwat dikke lesbo zal door IS ook echt wel van het dak worden gegooid. Waarom zie ik haar dan nooit in items? De mannen zoals in het filmpje zijn ongetwijfeld beklagenswaardig maar simpelweg vaak geen vluchteling. En ik zie ze ook niet als panacee voor elk mogelijk gebrek op de arbeidsmarkt. 'Te weinig regionale journalisten in de Achterhoek?' 'Dan scholen we Mohamed uit Damascus toch even om?'quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Omdat dat natuurlijk altijd de groep met pioniers is. Het is makkelijker de jonge man vooruit te sturen en als die gesettled is de rest te laten overkomen, dan met het hele gezin met kleine kinderen en opa en oma aan een ongewisse reis te beginnen.
(Alhoewel het ook afhangt van de rol van man en vrouw. In bijv. Oost-Duitsland zijn het juist vooral de jonge vrouwen die hun heil ver van huis zoeken, omdat die daar intussen beter presteren op school etc.)
Dat zal voor een klein gedeelte opgaan maar Syriërs maken tussen de 25 en 40% uit van de totale vluchtelingenstroom waaronder veel alleen reizende mannen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:07 schreef Igen het volgende:
[..]
(Alhoewel het ook afhangt van de rol van man en vrouw. In bijv. Oost-Duitsland zijn het juist vooral de jonge vrouwen die hun heil ver van huis zoeken, omdat die daar intussen beter presteren op school etc.)
Echte leiders staan op in crisissituaties, maar dat Rutte & co geen leiders zijn wisten we natuurlijk al langer.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:26 schreef Belabor het volgende:
[..]
En dat zal ook niet gebeuren. Wat de overheid moet doen is duidelijke grenzen trekken over hoeveel vluchtelingen dit jaar nog opgevangen kunnen worden, en het liefst vanavond nog. Hoe langer dit duurt, hoe groter het probleem gaat worden.
Dat is het grote gebrek wat de overheid in deze situatie heeft. Geen communicatie, geen daadkracht, geen oplossing!
Daarom hebben we nu ook een radicale herbezinning nodig over alles wat met vluchtelingen en immigratie te maken heeft. Een nogal volatiel land als Nigeria heeft in 2050 een half miljard inwoners. Ik vrees dat daar de spanningen tussen bijv. Boko Haram en andere groeperingen ook nog wel eens hoog kunnen oplopen. En kijk eens naar de bevolkingsgroei van Noord-Afrika die werkelijk explodeert.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:14 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dat zal voor een klein gedeelte opgaan maar Syriërs maken tussen de 25 en 40% uit van de totale vluchtelingenstroom waaronder veel alleen reizende mannen.
Vluchtelingenwerk komt ook met dit verhaal maar kan dit niet cijfermatig onderbouwen alleen met een enkel voorbeeld.
In de uitzending van Nieuwsuur over de jongeren die Gambia verlaten kan je zien dat het, in iedere geval als het over Gambia gaat, niet om gezinnen maar om alleenstaande jongeren gaat.
http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)=ga-niet-naar-europa
Ik betwijfel of er in Syrië veel ietwat dikke praktiserende lesbo's zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Evident. Maar de jolige, ietwat dikke lesbo zal door IS ook echt wel van het dak worden gegooid. Waarom zie ik haar dan nooit in items? De mannen zoals in het filmpje zijn ongetwijfeld beklagenswaardig maar simpelweg vaak geen vluchteling.
Daar moet idd niet te makkelijk over worden gedacht.quote:En ik zie ze ook niet als panacee voor elk mogelijk gebrek op de arbeidsmarkt. 'Te weinig regionale journalisten in de Achterhoek?' 'Dan scholen we Mohamed uit Damascus toch even om?'
Plus de klimaatverandering, die in Syrië ook een rol gespeeld schijnt te hebben (http://www.huffingtonpost(...)hange_n_6786364.html). Er zullen in de toekomst inderdaad vast meer gevallen komen met zo'n explosieve mix van overbevolking, veel jonge mensen, tegenvallende landbouwopbrengsten en reli-gekkies die op de loer liggen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Daarom hebben we nu ook een radicale herbezinning nodig over alles wat met vluchtelingen en immigratie te maken heeft. Een nogal volatiel land als Nigeria heeft in 2050 een half miljard inwoners. Ik vrees dat daar de spanningen tussen bijv. Boko Haram en andere groeperingen ook nog wel eens hoog kunnen oplopen. En kijk eens naar de bevolkingsgroei van Noord-Afrika die werkelijk explodeert.
Betonrot zie je ook pas als het te laat is, maar het is er wel al heel lang.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vandaar dat er al decennialang moslims wonen hier die net zo'n leven leiden als de rest van het land.
En die mogen van Pechtold allemaal naar Nederland komen!quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Plus de klimaatverandering, die in Syrië ook een rol gespeeld schijnt te hebben (http://www.huffingtonpost(...)hange_n_6786364.html). Er zullen in de toekomst inderdaad vast meer gevallen komen met zo'n explosieve mix van overbevolking, veel jonge mensen, tegenvallende landbouwopbrengsten en reli-gekkies die op de loer liggen.
Dat is niet ver gezocht, maar de trieste waarheid.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:51 schreef Belabor het volgende:
[..]
Zou jij uit opportunisme er voor kiezen om huis en haard te verlaten, je familie achter te laten en het risico te lopen dat alles niet zo loopt als je had verwacht? Enkel omdat je in een ander land hoopt wat meer gratis geld te kunnen ontvangen?
Ik vind dat nogal ver gezocht eigenlijk, maar misschien ligt dat gewoon aan mij hoor.
Nederland doet er verstandig om aan heel duidelijk te maken dat er hier geen gouden bergen zijn voor opportunisten. Dat Nederland geen walhalla is en dat ze net zo goed in Oostenrijk of Slovenie kunnen blijven. Of beter nog, niet zomaar aan de hele tocht te beginnen. Veel van deze 'vluchtelingen' denken daadwerkelijk dat bij aankomst het huis, de baan en de 1000 euro zakgeld per week klaarliggen. Dat wordt ze ongetwijfeld door mensensmokkelaars wijsgemaakt. Dan zitten ze opeens wekenlang in tentjes en de komende paar jaar in een klein kamertje in een AZC. En dan begint het gemor. Dat moet je niet willen, daar hebben die mensen geen baat bij en wij al helemaal niet. Een toekomst zoeken in Nederland prima, maar dan wel z.s.m. aanpassen en handen uit de mouwen om er zelf iets van te maken!quote:Op zaterdag 26 september 2015 01:17 schreef luxerobots het volgende:
Bij Pauw altijd hetzelfde VARA-riedeltje over hopeloze mensen die opgevangen moeten worden. Nu ging het over Frankrijk, vluchtelingen willen niet naar Frankrijk omdat er woningnood is en het slecht met de economie gaat.
Als je als vluchteling niet naar Frankrijk wil, ben je geen vluchteling, maar gelukszoeker.
Grappig, je kijkt dus vrij regelmatig naar een programma waarin dingen gezegd worden waar je het niet mee eens bent. Tot er iets gezegd wordt waarvan je denkt "daar kan ik wel iets meequote:Op zaterdag 26 september 2015 01:17 schreef luxerobots het volgende:
Bij Pauw altijd hetzelfde VARA-riedeltje over hopeloze mensen die opgevangen moeten worden. Nu ging het over Frankrijk, vluchtelingen willen niet naar Frankrijk omdat er woningnood is en het slecht met de economie gaat.
Als je als vluchteling niet naar Frankrijk wil, ben je geen vluchteling, maar gelukszoeker.
Maar dat is dan juist weer lastig in Nederland. De procedures duren lang, in het filmpje klaagde iemand dat een Nederlandse taalcursus was uitgesloten zolang de procedure nog loopt, en ook als erkende vluchteling kun je alleen werken als de werkgever eerst een tewerkstellingsvergunning aanvraagt, wat weer bureaucratische rompslomp is en tijd kost en dus ervoor zorgt dat werkgevers wrs. liever voor een Pool kiezen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 08:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nederland doet er verstandig om aan heel duidelijk te maken dat er hier geen gouden bergen zijn voor opportunisten. Dat Nederland geen walhalla is en dat ze net zo goed in Oostenrijk of Slovenie kunnen blijven. Veel van deze 'vluchtelingen' denken daadwerkelijk dat bij aankomst het huis, de baan en de 1000 euro zakgeld per week klaarliggen. Dan zitten ze opeens wekenlang in tentjes en de komende paar jaar in een klein kamertje in een AZC. En dan begint het gemor. Dat moet je niet willen, daar hebben die mensen geen baat bij en wij al helemaal niet. Een toekomst zoeken in Nederland prima, maar dan wel z.s.m. aanpassen en handen uit de mouwen om er zelf iets van te maken!
Mmmmmmmmmm die taalcursus kon niet omdat het om noodopvang gaat, ik ga er vanuit dat in de "normale" opvang wel de mogelijkheid voor een taalcursus is.quote:Op zaterdag 26 september 2015 08:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is dan juist weer lastig in Nederland. De procedures duren lang, in het filmpje klaagde iemand dat een Nederlandse taalcursus was uitgesloten zolang de procedure nog loopt,
Nu zijn kleine kinderen weer wel erg?quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:07 schreef Loekie1 het volgende:
Het meest erge vind ik de kleine kinderen die vanuit een natuurlijk gevoel de 'vluchtelingen' verwelkomen, niet wetende wat ze in de toekomst te wachten staat. Degenen die het wel weten, kijken de andere kant op.
Dit is dan ook het grootste probleem. Die AZCs en noodopvang zorgen voor veel overlast. Iemand die dat ontkent heeft boter op zijn hoofd.quote:Op zaterdag 26 september 2015 08:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is dan juist weer lastig in Nederland. De procedures duren lang, in het filmpje klaagde iemand dat een Nederlandse taalcursus was uitgesloten zolang de procedure nog loopt, en ook als erkende vluchteling kun je alleen werken als de werkgever eerst een tewerkstellingsvergunning aanvraagt, wat weer bureaucratische rompslomp is en tijd kost en dus ervoor zorgt dat werkgevers wrs. liever voor een Pool kiezen.
Heel gek, in Afrika doen ze dat niet! Maar daar hebben ze wel het luilekkerland-idee opgedaan. En tegen de tijd dat ze doorhebben dat dat hier tegenvalt, en ze tot de onderkant van de samenleving behoren, gaan ze zich afzetten tegen onze maatschappij. Alle reden om ze niet hier binnen te willen hebben!quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:03 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Inderdaad, en maar klagen.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
quote:Een vluchtelingenopvang in Oudenbosch gaat niet door, als het aan een tiental rijke bewoners van de buurten Pagnevaart en Albano ligt. Ze willen daartoe het voormalige VES-voetbalterrein kopen.
Daar zouden wellicht 750 asielzoekers worden geherbergd, zo schrijft BNDeStem. Eergisteren scandeerden mensen uit die gemeente nog "Wij zeggen nee tegen het azc".
De doortastende NIMBY's moeten samen 570.000 euro's ophoesten voor de aanschaf van het terrein. "In de Vossenberg zit nu antikraak", verklaart Victor Timmermans. Hij is woordvoerder namens de poepchique initiatiefnemers. "Niks mis mee en ik vind evengoed dat er een humane oplossing moet komen voor alle vluchtelingen. Maar 750 mensen op een veld stoppen met een groot hek erom geeft geheid problemen."
De gemeente heeft nog niet op het initiatief gereageerd.
http://www.powned.tv/nieu(...)luchtelingen_10.html
Natuurlijk, Ze staan als huichelende bende te roepen dat we iedereen moeten helpen, maar als wij er maar geen last van ondervinden. Maar goed deze mensen gaat het niet om humane hulp maar hebben een geheel andere agenda mbt tot vluchtelingen(goedkope arbeidskrachten).quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:52 schreef Mani89 het volgende:
Kijk zo doe je dat als je rijk bent.
[..]
Dat artikel kan ik niet lezen, omdat ik geen FD account heb. Maar de kop kan ik wel lezen en die luidt:quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:04 schreef Ryan3 het volgende:
Interessant: interview met Paul Schäfer in FD.
http://fd.nl/economie-pol(...)uropa-niet-te-dragen
Vandaag een verbazingwekkend eerlijk artikel in de Volkskrant over de immigratie:quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat artikel kan ik niet lezen, omdat ik geen FD account heb. Maar de kop kan ik wel lezen en die luidt:
'Grenzeloze solidariteit is voor Europa niet te dragen'
Dat noemen wij ook wel: een open deur intrappen.
En of ze gelijk hebben. 750 van die gasten naast de deur. Daar ben je mooi klaar mee.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:28 schreef BarryOSeven het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)luchtelingen_10.html
Daar begint het gezeik al. De rijken willen geen AZC dus kopen ze het voetbalveld.
Jeetje, een verzoek indien: wat een rompslomp.quote:Op zaterdag 26 september 2015 08:43 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dat is dan juist weer lastig in Nederland. De procedures duren lang, in het filmpje klaagde iemand dat een Nederlandse taalcursus was uitgesloten zolang de procedure nog loopt, en ook als erkende vluchteling kun je alleen werken als de werkgever eerst een tewerkstellingsvergunning aanvraagt, wat weer bureaucratische rompslomp is en tijd kost en dus ervoor zorgt dat werkgevers wrs. liever voor een Pool kiezen.
Ja geef iedereen gelijk. Maar waarom daar niet, en in Enschede wel?quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En of ze gelijk hebben. 750 van die gasten naast de deur. Daar ben je mooi klaar mee.
Spijker, kop. Dat de welkom-roepers dit maar niet begrijpen. Snappen ze echt niet dat ze nu zelf concentratiekampen aan het bouwen zijn?quote:"Niks mis mee en ik vind evengoed dat er een humane oplossing moet komen voor alle vluchtelingen. Maar 750 mensen op een veld stoppen met een groot hek erom geeft geheid problemen."
Scheffer was binnen de PvdA eigenlijk de eerste die het ontbreken van integratie van allochtonen bespreekbaar maakte eind jaren 90 en daarna. Dit artikel geeft een zeer realistisch beeld van wat ons eigenlijk te wachten staat. Prikt een aantal drogredeneringen door die bij nog al wat mensen leven die deze massale opvang kritiekloos toe juichen ook. Uiteindelijk stelt Scheffer dat het belangrijk is om aan te geven wat de maximale capaciteit is die wij kunnen opvangen. Uiteindelijk zul je de buitengrenzen van Europa toch op slot moeten doen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat artikel kan ik niet lezen, omdat ik geen FD account heb. Maar de kop kan ik wel lezen en die luidt:
'Grenzeloze solidariteit is voor Europa niet te dragen'
Dat noemen wij ook wel: een open deur intrappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |