abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156383661
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, dat heb je niet goed gelezen.

De AIVD heeft alleen verklaard dat:

zij geen signalen hebben ontvangen dat er golven van IS-strijders zijn

Dat kun je op verschillende manieren interpreteren:

1. Er zijn wel golven van IS-strijders, alleen heeft de AIVD daar nog geen signalen van ontvangen.

of

2. De AIVD heeft weliswaar signalen ontvangen van IS-strijders, maar niet van golven van IS -strijders.

of

3. De AIVD liegt.
Die laatste optie vind ik ook erg reëel. Mocht de AIVD, IS-strijders in Nederland op het oog hebben. Dan zeggen ze dat natuurlijk niet. Dan komt er ook een ontkennend bericht. De AIVD doet altijd of haar neus bloedt, ze houden graag geheim wat ze doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door luxerobots op 25-09-2015 21:51:27 ]
pi_156384048
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Vast niet en de oorlog viel volgens mij ook nog wel mee anders had hij nu niet zoveel praatjes gehad. :P
Eh, het gaat hier niet over hongerbuik-kindertjes uit de Afrikaanse rimboe. Ik weet niet of jij (en anderen) het doorhebben, maar in grote delen van de wereld wonen hele gewone mensen die een gewoon huisje-boompje-beestje-leven leiden. Het is volstrekt logisch dat die bepaalde verwachtingen hebben en niet, omdat hun huis kapot is geschoten, de rest van hun leven wél als hongerbuik-kindertjes behandeld willen worden die voor elke rijstkorrel dankbaar moeten zijn.
  vrijdag 25 september 2015 @ 21:40:36 #78
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_156384163
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:06 schreef tralalala het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)t_kijkje_in_azc.html

:') Very cold, die krijgen het nog zwaar als de winter begint.
"I want money". De brutaliteit, wees dankbaar dat je een bed en te eten hebt.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_156384212
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Eh, het gaat hier niet over hongerbuik-kindertjes uit de Afrikaanse rimboe. Ik weet niet of jij (en anderen) het doorhebben, maar in grote delen van de wereld wonen hele gewone mensen die een gewoon huisje-boompje-beestje-leven leiden. Het is volstrekt logisch dat die bepaalde verwachtingen hebben en niet, omdat hun huis kapot is geschoten, de rest van hun leven wél als hongerbuik-kindertjes behandeld willen worden die voor elke rijstkorrel dankbaar moeten zijn.
Als je naar een ander land gaat (duizenden kilometers van je thuisland), gratis een bed toegewezen krijgt, gratis te eten krijgt en ook nog luxe als internet tot je beschikking hebt.

Dan vind ik dat je eigenlijk weinig recht hebt op gezeik.
pi_156384707
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als je naar een ander land gaat (duizenden kilometers van je thuisland), gratis een bed toegewezen krijgt, gratis te eten krijgt en ook nog luxe als internet tot je beschikking hebt.

Dan vind ik dat je eigenlijk weinig recht hebt op gezeik.
Je hoeft niet iedereen z'n zin te geven want Nederland kan nou eenmaal ook niet de hele wereld redden. Maar dat maakt de wensen van mensen nog niet onterecht.
pi_156384883
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:40 schreef PirE het volgende:

[..]

Dat is dan ook de belofte die hen gedaan is door de mensensmokkelaars.
pi_156384980
We houden het probleem zelf in stand, zolang iedereen hier opgevangen wordt en grote kans maakt op een gratis huurwoning met uitkering. Blijven ze komen.
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:02:41 #83
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156385130
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:59 schreef luxerobots het volgende:
We houden het probleem zelf in stand, zolang iedereen hier opgevangen wordt
Dat gebeurt niet.
quote:
...en grote kans maakt op een gratis huurwoning met uitkering
Dat is geen kans, daarvoor moet je als vluchteling net zo goed aan voorwaarden voldoen als een Nederlander.

Maar Nederland mag wel eens wat een duidelijkere boodschap uit gaan zenden zodat de vluchtelingen inderdaad niet het verkeerde beeld krijgen, want dat speelt nu dus wel. Zelfs de Nederlanders weten niet meer wat er nou eigenlijk gaande is.
pi_156385209
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:40 schreef PirE het volgende:

[..]

Die figuur wou peuken en beltegoed. Dat vind ik niet wereldschokkend eerlijk gezegd. Al is het natuurlijk altijd beter om te stoppen met roken, maar goed.
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:05:34 #85
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156385240
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet logisch om te verwachten dat je alles krijgt aan gereikt huis/inkomen en de rest omdat er toevallig oorlog is in je eigen land. Maar dat komt wrs omdat mijn ouders in en dergelijke positie hebben verkeerd en die moesten zelf een woning zoeken en voor inkomen zorgen. Ze kregen wel een lening om te beginnen en die hebben ze moeten terug betalen.
Dat hadden ze niet gehoeven als mijn vader vanwege zijn KZsyndroom ( opgelopen in het jappenkamp) geen opvang in een opvangkamp geweigerd had. Maar toch....
Ik zie helemaal niet waarom zij zoveel eisen mogen stellen. Maar ik vind dan ook dat de oorlog niet alleen maar de schuld is van * iemand * anders. Het is hun land en het is hun oorlog. Zoiets ontstaat niet zomaar toevallig in die landen.
Duizenden kilometers ver gaan naar een land dat helemaal niks met jou heeft, en dan ook nog eisen durven stellen ? Je moet maar durven.
Alleen de klacht van te weinig brood vind ik wel zonder meer terecht. Schandalig om een volwassen man maar 2 sneetjes brood te gunnen. Laat ze gewoon zoveel brood eten als ze lusten. Dat lijkt mij toch wel redelijk. Belachelijk dat die mensen honger moeten lijden. Ze nog geen boterham extra gunnen. Holland op zijn smalst hoor. :N
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156385286
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:02 schreef Belabor het volgende:

[..]

Dat gebeurt niet.

[..]

Dat is geen kans, daarvoor moet je als vluchteling net zo goed aan voorwaarden voldoen als een Nederlander.

Maar Nederland mag wel eens wat een duidelijkere boodschap uit gaan zenden zodat de vluchtelingen inderdaad niet het verkeerde beeld krijgen, want dat speelt nu dus wel. Zelfs de Nederlanders weten niet meer wat er nou eigenlijk gaande is.
Onee? Kan je vertellen waar asielzoekers op straat bivakkeren? Ze worden allemaal netjes naar de opvang gebracht, waar ze inderdaad grote kans maken op een woning en bijstand. Ze maken inderdaad kans omdat ze van te voren natuurlijk ook niet weten of ze mogen blijven.
pi_156385410
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet logisch om te verwachten dat je alles krijgt aan gereikt huis/inkomen en de rest omdat er toevallig oorlog is in je eigen land. Maar dat komt wrs omdat mijn ouders in en dergelijke positie hebben verkeerd en die moesten zelf een woning zoeken en voor inkomen zorgen. Ze kregen wel een lening om te beginnen en die hebben ze moeten terug betalen.
Dat hadden ze niet gehoeven als mijn vader vanwege zijn KZsyndroom ( opgelopen in het jappenkamp) geen opvang in een opvangkamp geweigerd had. Maar toch....
Ik zie helemaal niet waarom zij zoveel eisen mogen stellen. Maar ik vind dan ook dat de oorlog niet alleen maar de schuld is van * iemand * anders. Het is hun land en het is hun oorlog. Zoiets ontstaat niet zomaar toevallig in die landen.
Duizenden kilometers ver gaan naar een land dat helemaal niks met jou heeft, en dan ook nog eisen durven stellen ? Je moet maar durven.
Alleen de klacht van te weinig brood vind ik wel zonder meer terecht. Schandalig om een volwassen man maar 2 sneetjes brood te gunnen. Laat ze gewoon zoveel brood eten als ze lusten. Dat lijkt mij toch wel redelijk. Belachelijk dat die mensen honger moeten lijden. Ze nog geen boterham extra gunnen. Holland op zijn smalst hoor. :N
Het is maar moeilijk te controleren in hoeverre het verhaal klopt, misschien krijgen ze nog wel iets naast het brood zoals vla of yoghurt. Ik weet ook niet hoe lang ze al in die opvang zaten, maar geen enkele asielzoeker zag er ondervoed uit.
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:09:33 #88
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156385415
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Onee? Kan je vertellen waar asielzoekers op straat bivakkeren? Ze worden allemaal netjes naar de opvang gebracht, waar ze inderdaad grote kans maken op een woning en bijstand. Ze maken inderdaad kans omdat ze van te voren natuurlijk ook niet weten of ze mogen blijven.
Wil jij dan dat ze op straat gaan bivakkeren? Het lijkt me heel logisch dat ze ergens worden ondergebracht, dan wel tijdelijk of voor langere tijd in een AZC.

Die woning en bijstand komt pas als ze een verblijfsvergunning hebben. Dat duurt in de meeste situaties toch wel minstens een jaar of twee. Een kamertje in een AZC kan ik geen "woning" noemen, dat is nauwelijks groter dan een Nederlandse cel. En de Nederlandse cellen zijn bovengemiddeld groot!
pi_156385520
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:05 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet logisch om te verwachten dat je alles krijgt aan gereikt huis/inkomen en de rest omdat er toevallig oorlog is in je eigen land.
Het is idd niet logisch om te verwachten dat je het krijgt. Maar het is wel logisch om het te willen en daar evt iets voor te willen doen. Een van diegenen klaagde bijv. dat het niet eens mogelijk is om een talencursus te doen. Die is dus blijkbaar best bereid om moeite voor het een of ander te doen.
quote:
Je kan mensen niet individueel verantwoordelijk houden voor wat andere mensen uit hetzelfde land fout doen. Ik voel me bijv. ook niet verantwoordelijk voor de problemen op de Nederlandse woningmarkt, want ik ben het nooit met het Nederlandse woningmarktbeleid eens geweest. Als iemand dan mij in een bepaalde behandeling wil geven in het buitenland omdat e.e.a. toch 'eigen schuld' ofzo is, dan zou ik daar erg boos om worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2015 22:12:37 ]
pi_156385552
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:09 schreef Belabor het volgende:

[..]

Wil jij dan dat ze op straat gaan bivakkeren? Het lijkt me heel logisch dat ze ergens worden ondergebracht, dan wel tijdelijk of voor langere tijd in een AZC.

Die woning en bijstand komt pas als ze een verblijfsvergunning hebben. Dat duurt in de meeste situaties toch wel minstens een jaar of twee. Een kamertje in een AZC kan ik geen "woning" noemen, dat is nauwelijks groter dan een Nederlandse cel. En de Nederlandse cellen zijn bovengemiddeld groot!
Ze maken dan toch kans op een woning en bijstand?

Vind het uitermate vreemd dat mensen van heinde en verre hier opgevangen worden, daarna een woning en bijstand krijgen. In mijn woonplaats is de wachtlijst voor een sociale huurwoning 7+ jaar
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:16:38 #91
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156385711
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:12 schreef luxerobots het volgende:
Ze maken dan toch kans op een woning en bijstand?
Ik noem dat geen kans. Zoiets moet je opbouwen. En die bullshit die je zo vaak hoort dat vluchtelingen "voorgetrokken" worden boven autochtone sociale huurders is gewoon niet waar. Het speelveld is eerlijk verdeeld. Dat moet ik anders formuleren: de vluchtelingen met enkel een speciale verblijfsstatus of een psychische aandoening krijgen voorrang. De overige vluchtelingen niet.

Het probleem wat mensen eigenlijk hebben is dat de markt voor sociale huurwoningen meer verzadigd wordt doordat er dus meer kandidaten zijn. Maar dat is iets wat de overheid door investeringen in sociale huur op moet lossen, dat kan ik de vluchtelingen niet kwalijk nemen.

quote:
Vind het uitermate vreemd dat mensen van heinde en verre hier opgevangen worden, daarna een woning en bijstand krijgen. In mijn woonplaats is de wachtlijst voor een sociale huurwoning 7+ jaar
Dat is, zoals al zo vaak gezegd is, een probleem van Nederland, gecreëerd door de Nederlanders. Dat is niet iets waar de vluchtelingen aan bijdragen of de oorzaak van zijn.

De provincies en gemeenten moeten er gewoon voor gaan zorgen dat er meer huurwoningen komen, zo simpel is het. Genoeg lege panden die al jaren op een nieuwe bestemming wachten, maar waarvoor gebrek aan geld altijd de grootste belemmering geweest is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Belabor op 25-09-2015 22:23:20 ]
pi_156385954
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:16 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik noem dat geen kans. Zoiets moet je opbouwen. En die bullshit die je zo vaak hoort dat vluchtelingen "voorgetrokken" worden boven autochtone sociale huurders is gewoon niet waar. Het speelveld is eerlijk verdeeld.

Het probleem wat mensen eigenlijk hebben is dat de markt voor sociale huurwoningen meer verzadigd wordt doordat er dus meer kandidaten zijn. Maar dat is iets wat de overheid door investeringen in sociale huur op moet lossen, dat kan ik de vluchtelingen niet kwalijk nemen.

[..]

Dat is, zoals al zo vaak gezegd is, een probleem van Nederland, gecreëerd door de Nederlanders. Dat is niet iets waar de vluchtelingen aan bijdragen of de oorzaak van zijn.

De provincies en gemeenten moeten er gewoon voor gaan zorgen dat er meer huurwoningen komen, zo simpel is het. Genoeg lege panden die al jaren op een nieuwe bestemming wachten, maar waarvoor gebrek aan geld altijd de grootste belemmering geweest is.
Een Nederlander mag jarenlang op een wachtlijst staan terwijl een asielzoeker met drie maanden een woning krijgt. Vreemd, het speelveld is eerlijk verdeeld, nietwaar?
pi_156385966
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:16 schreef Belabor het volgende:

[..]

Ik noem dat geen kans. Zoiets moet je opbouwen. En die bullshit die je zo vaak hoort dat vluchtelingen "voorgetrokken" worden boven autochtone sociale huurders is gewoon niet waar. Het speelveld is eerlijk verdeeld.

[..]

Maar je moet wel rekening ermee houden, wat mogelijk is. Als er gewoon echt geen huizen zijn (op dit moment), dan kun je niet eindeloos veel vluchtelingen langdurig gaan opvangen in sport- en evenementenhallen enzo.
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:24:41 #94
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156385999
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:23 schreef luxerobots het volgende:
Een Nederlander mag jarenlang op een wachtlijst staan terwijl een asielzoeker met drie maanden een woning krijgt. Vreemd, het speelveld is eerlijk verdeeld, nietwaar?
Tsja, hoe vaak komt dat eigenlijk voor? Ik heb de cijfers niet, jij wel?
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:26:17 #95
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156386068
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar je moet wel rekening ermee houden, wat mogelijk is. Als er gewoon echt geen huizen zijn (op dit moment), dan kun je niet eindeloos veel vluchtelingen langdurig gaan opvangen in sport- en evenementenhallen enzo.
En dat zal ook niet gebeuren. Wat de overheid moet doen is duidelijke grenzen trekken over hoeveel vluchtelingen dit jaar nog opgevangen kunnen worden, en het liefst vanavond nog. Hoe langer dit duurt, hoe groter het probleem gaat worden.

Dat is het grote gebrek wat de overheid in deze situatie heeft. Geen communicatie, geen daadkracht, geen oplossing!
pi_156386307
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:24 schreef Belabor het volgende:

[..]

Tsja, hoe vaak komt dat eigenlijk voor? Ik heb de cijfers niet, jij wel?
Ik heb de cijfers ook niet.

Kwam wel dit tegen: http://www.volkskrant.nl/(...)uisvesting~a4133958/

quote:
In de eerste helft van dit jaar kregen een kleine 9 duizend asielzoekers een woning, de taakstelling was 14 duizend. De opdracht voor de tweede helft van dit jaar is nog eens 15 duizend plus een opgelopen achterstand van ruim vijfduizend mensen.
pi_156386487
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:26 schreef Belabor het volgende:

[..]

En dat zal ook niet gebeuren. Wat de overheid moet doen is duidelijke grenzen trekken over hoeveel vluchtelingen dit jaar nog opgevangen kunnen worden, en het liefst vanavond nog. Hoe langer dit duurt, hoe groter het probleem gaat worden.

Dat is het grote gebrek wat de overheid in deze situatie heeft. Geen communicatie, geen daadkracht, geen oplossing!
Ok, ik geloof dat we het dan met elkaar eens zijn! :D
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:36:00 #98
198365 Morendo
The Real Deal
pi_156386496
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 21:29 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Vast niet en de oorlog viel volgens mij ook nog wel mee anders had hij nu niet zoveel praatjes gehad. :P
Maar 2 sneetjes brood is idd wel erg weinig. Vreemd dat ze zo schriel zijn met brood.
Het zou mij bevreemden mocht dit waar zijn. Maar goed, geen geld voor peuken, je kunt filmpjes niet goed streamen door gebrekkig internet en Ali kreeg een leuke sweater terwijl die van mij zeker niet modieus te noemen valt. Zijn er nog meer dingen waar de prima donna's problemen mee hebben? Wat een flippo's.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:36:03 #99
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156386498
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:31 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb de cijfers ook niet.

Kwam wel dit tegen: http://www.volkskrant.nl/(...)uisvesting~a4133958/
Er moet gewoon meer ruimte komen, dat is het hele probleem. Investeringen in de huizenmarkt zijn na het begin van de crisis compleet ingestort. Die wachtrijen waren voor 2009 absoluut zo lang niet.

Bovendien denk ik dat de overheid meer moet doen om mensen die nu sociaal huren snel naar een hogere categorie van woning te bonjouren. Zoiets moet niet voor de lange termijn zijn, in mijn ogen.
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:38:11 #100
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156386588
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:36 schreef Belabor het volgende:

[..]

Er moet gewoon meer ruimte komen, dat is het hele probleem. Investeringen in de huizenmarkt zijn na het begin van de crisis compleet ingestort. Die wachtrijen waren voor 2009 absoluut zo lang niet.

Bovendien denk ik dat de overheid meer moet doen om mensen die nu sociaal huren snel naar een hogere categorie van woning te bonjouren. Zoiets moet niet voor de lange termijn zijn, in mijn ogen.
de uitkeringen moeten gewoon omhoog, dan kunnen we allemaal meer doneren zodat de vluchtelingen meer geld kunnen krijgen elke week
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')