Staafgrafiekje komt van de Washington Post, die zich zoals er al opstaat baseren op GovTrack. Deze grafiek komt gewoon overeen met de informatie uit je eigen link?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 19:46 schreef Royyy het volgende:
[..]
Typisch dat je even m'n woorden verdraaid en beweert dat ik vind dat alleen de linkse media dat doet. Zowat alle media is waardeloos als het op zulke zaken aankomt.
Geen idee waar die website die cijfers vandaan haalt. Komt niet overeen met de officiele cijfers van aantallen bills die door de Senate of het House zijn aangenomen, en ook niet met het aantal dat daadwerkelijk wet is geworden.
http://www.senate.gov/ref(...)yearlycomparison.pdf
Leuk trouwens dat je er op wijst dat er minder productiviteit was in jaren dat de Republikeinen een meerderheid kregen. Dat geeft wel aan hoe weinig je van de procedures af weet. Obstructie gebeurt voor het overgrote deel door de partij die in de minderheid is in de Senaat. Als je naar de aantallen filibusters kijkt, zijn de Democraten echt geen haar beter dan de Republikeinen. Ze zijn alleen wat beter met hun PR verhaaltje.
| 1 2 | Year 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Public Laws 88 245 153 241 170 410 136 241 198 300 169 313 180 280 125 258 90 193 73 224 |
Voor sommige jaren komt het overeen, voor andere jaren zitten er verschillen tussen. Maar goed. Zelfs als je naar die staafgrafiek kijkt, is er de laatste 20 jaar (vanaf het 104e Congress), geen duidelijke neerwaardse trend. Ja, er zitten schommelingen in, maar dat is normaal. Zeker als je kijkt in welke van die jaren verschillende partijen de macht hadden in het Huis en de Senaat, of in Congress en het Witte Huis.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 21:49 schreef Gambetta het volgende:
[..]
Staafgrafiekje komt van de Washington Post, die zich zoals er al opstaat baseren op GovTrack. Deze grafiek komt gewoon overeen met de informatie uit je eigen link?
[ code verwijderd ]
Enfin, ik zou de ad hominems achterwege laten, want dat maakt je verhaal er m.i. niet geloofwaardiger op. Ik blijf ook gewoon netjes.
Je definieert obstructie daarnaast wel op nauwe wijze als je zegt dat alleen partijen die in de minderheid in de Senaat zich daar schuldig aan kunnen maken, daar maken beide partijen natuurlijk optimaal gebruik van archaïsche procedurele trucjes. Ik wijs met obstructie echter op het algehele politieke klimaat waar duidelijk zichtbaar is dat de Republikeinen onder druk van hun opkomende rechterflank steeds minder geneigd zijn te onderhandelen en compromissen te sluiten. Dat zagen we twintig jaar geleden en dat zien we nu weer, nu Boehner door een groep van 30-40 radicalen wordt weggejaagd uit de Speakerstoel omdat hij al teveel in zou geven. De huidige fractie is momenteel niet eens in staat een nieuwe leider te verkiezen, zo verdeeld is ze. We zullen zien of dit Republikeinse Congres ondanks dit de komende maanden in staat is het schuldenplafond te verhogen en de overheid te financieren. We zullen zien of het Congres in staat is eindelijk wat te ondernemen op gebied als infrastructuur en criminal justice reform, waar beide partijen niet mijlenver van elkaar verwijderd meer zijn. Ik heb er alvast weinig vertrouwen in.
Tsja, als je het 104e congres als uitgang neemt is er inderdaad weinig verschil. Dat was echter, zoals ik al zei, een uitzonderlijk improductief Congres - vlak na de Republican Revolution. Zowel de congressen daar voor en daar na wisten veel meer wetten uit te vaardigen, dus dat is niet echt een 'eerlijk' ijkpunt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:39 schreef Royyy het volgende:
[..]
Voor sommige jaren komt het overeen, voor andere jaren zitten er verschillen tussen. Maar goed. Zelfs als je naar die staafgrafiek kijkt, is er de laatste 20 jaar (vanaf het 104e Congress), geen duidelijke neerwaardse trend. Ja, er zitten schommelingen in, maar dat is normaal. Zeker als je kijkt in welke van die jaren verschillende partijen de macht hadden in het Huis en de Senaat, of in Congress en het Witte Huis.
Wat de ad hominems betreft, prima. Maar doe dat dan zelf ook, in plaats van mij af te schilderen als iemand die alles wat links is maar bekritiseert zonder feiten.
Ja, er is vanalles mis binnen de GOP, zeker als het gaat om compromisses sluiten. Maar wat dat betreft zijn ze zeker niet de enigen. Obama heeft ook geregeld gezegd dat hij over bepaalde onderwerpen absoluut niet bereid is te onderhandelen. Je kunt het dus net zo goed omdraaien en zeggen dat Obama obstructie pleegt door de wetgevende taak van het Congress zo goed als onmogelijk te maken. De waarheid ligt ergens in het midden, en in beide partijen is er de afgelopen tientallen jaren een enorme polarisatie geweest.
Het wordt tijd dat Congress eens voet bij stuk houdt, en opkomt voor de rechten en taken die ze volgens de grondwet hebben. Ongeacht welke partij in de meerderheid is. Beide partijen hebben veel te veel macht weggegeven aan de executive branch, en dat is misschien wel de belangrijkste reden waarom het al een hele tijd zo'n puinhoop is.
Sorry hoor, je kunt veel van Obama zeggen, maar obstructionist is er niet een van. De eerste zes jaar van zijn presidentschap heeft hij continu geprobeerd om met de Republikeinen te werken. In onderhandelingen begon hij al halverwege zijn eigen positie en die van zijn opponenten. En qua veto's is er geen president in de moderne geschiedenis die er zo weinig heeft uitgesproken als hij. Tot nu toe, met nog maar een jaar te gaan in zijn presidentschap, welgeteld vier. Vergelijk dat maar eens met de 78 veto's waar Ronald Reagan mee op de proppen kwam.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:39 schreef Royyy het volgende:
Ja, er is vanalles mis binnen de GOP, zeker als het gaat om compromisses sluiten. Maar wat dat betreft zijn ze zeker niet de enigen. Obama heeft ook geregeld gezegd dat hij over bepaalde onderwerpen absoluut niet bereid is te onderhandelen. Je kunt het dus net zo goed omdraaien en zeggen dat Obama obstructie pleegt door de wetgevende taak van het Congress zo goed als onmogelijk te maken. De waarheid ligt ergens in het midden, en in beide partijen is er de afgelopen tientallen jaren een enorme polarisatie geweest.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 04:51 schreef Lyrebird het volgende:
President Obama kan met zijn linkse meerderheid in het Hooggerechtshof
Ze worden wanhopig bij de mainstream media.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 16:37 schreef Mani89 het volgende:
Washington Post zet de aanval in op Bernie.
Why Hillary Clinton is more progressive than Bernie Sanders, in one sentence
Mooi.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:51 schreef Elfletterig het volgende:
De New York Times zet uiteen dat Donald Trump al bezig is met een exit-strategie:
http://www.nytimes.com/20(...)esidential-race.html
Whehe, blijft een mooi volk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:12 schreef GSbrder het volgende:
Wat een poppenkast.
Genieten, dit:
http://www.nbcnews.com/vi(...)-nevada-541208643671
Ongeloofwaardig stukquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:51 schreef Elfletterig het volgende:
De New York Times zet uiteen dat Donald Trump al bezig is met een exit-strategie:
http://www.nytimes.com/20(...)esidential-race.html
Ben Carson blijkt dan ook meer en meer een ultieme mongool te zijn wat betreft z'n uitspraken en manier van denken.quote:Op zondag 11 oktober 2015 09:23 schreef Monolith het volgende:
Waarom Ben Carson een nog minder geschikte kandidaat zou zijn dan Donald Trump:
https://www.washingtonpos(...)andidate-isnt-trump/
Als mensen overtuigd creationist zijn heb ik sowieso al twijfels over hun verstandelijke vermogens. Of in ieder geval hun vermogen om ook buiten hun eigen vakgebied rationeel na te denken. Dat zie je ook aan Carson. Briljant neurochirurg, maar van veel andere zaken heeft hij geen kaas gegeten.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:44 schreef OMG het volgende:
[..]
Ben Carson blijkt dan ook meer en meer een ultieme mongool te zijn wat betreft z'n uitspraken en manier van denken.
Hier nog een mooi stukje over wapens, getrainde lui, en waarom Ben Carson's uitspraak en meer wapens niet gaan werken.
Toch iets wat je niet verwacht bij een neurochirurg, andere vakgebieden hebben toch een wat autistischer reputatie op dat gebied.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als mensen overtuigd creationist zijn heb ik sowieso al twijfels over hun verstandelijke vermogens. Of in ieder geval hun vermogen om ook buiten hun eigen vakgebied rationeel na te denken. Dat zie je ook aan Carson. Briljant neurochirurg, maar van veel andere zaken heeft hij geen kaas gegeten.
Okay, dus volgens Kasich zijn wapens niet het probleem. Mental health issues zijn volgens hem het probleem. Die moeten behandeld worden, maar hoe ga je dat doen als dat ook allemaal wordt weggesneden? Ik snap er geen hol meer van, maar hij waarschijnlijk ook niet.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:22 schreef popolon het volgende:
‘Guns are not the problem,’ Kasich says in N.H.
http://www.dispatch.com/c(...)n-kasich-budget.htmlquote:Op zondag 11 oktober 2015 17:04 schreef OMG het volgende:
[..]
Okay, dus volgens Kasich zijn wapens niet het probleem. Mental health issues zijn volgens hem het probleem. Die moeten behandeld worden, maar hoe ga je dat doen als dat ook allemaal wordt weggesneden? Ik snap er geen hol meer van, maar hij waarschijnlijk ook niet.
En die uitspraken in dat social security artikel zijn natuurlijk te achterlijk voor woorden.
Hopelijk wijst dit erop dat hij niet meedoet. Als hij wél zou meedoen, zou het van een enorme zwakte getuigen om bewust één tv-debat te laten schieten.quote:Op zondag 11 oktober 2015 12:36 schreef martijnde3de het volgende:
Trouwens Joe Biden maakt waarschijnlijk vandaag bekend of hij wel of niet meedoet. Ik hoop dat hij het gaat doen. Maar zondag is normaal geen dag dat je een aankondiging doet, dus lijkt mij de nee kans nu iets groter.
Lees nu dat het waarschijnlijk woensdag of donderdag zal worden.
http://nypost.com/2015/10(...)r-democratic-debate/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |