quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:40 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Wheheh, de republikeinen weten het echt niet meer.
Gop peiling klopte niet. Wat per ongeluk 2de keus peiling, klopt nu wel.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:10 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik Trump nog nergens zo laag gezien, ik vraag me af hoe accuraat deze poll is.
Het is een oproep om zich kandidaat te stellen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:38 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Kan hem nu even niet bekijken, maar heeft Biden zich inmiddels ook genomineerd?
quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:06 schreef Monolith het volgende:
Nog een aardige infographic van de WaPo:
[ afbeelding ]
Desalniettemin behouden ze hun psychologische waarde en belang in de pre-verkiezingsperiode, wat naar mijn inziens in veel gevallen nogal overtrokken is. Overigens is Trump de eerste die dweept met dergelijke peilingen waarin hij het goed doet, en lijken sponsoren vooralsnog ook hun geloof in de polls te behouden. Dat Trump er nogal goed voorstaat in het conservatieve kamp lijkt me evident (als ik de vele positieve reacties op Foxnews en Breitbart mag geloven), maar ik vraag mij af in hoeverre er een goed beeld wordt geschetst van de populariteit van Bush en Rubio in de peilingen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 00:32 schreef Gambetta het volgende:
Daar valt wel wat voor te zeggen, zo vind ik het zelf bijvoorbeeld absurd dat voor het derde Republikeinse debat een grens van 3% in de peilingen wordt getrokken om mee te mogen doen. Vrijwel alle peilingen hebben een margin of error die groter is dan die 3%, dus dat lijkt me niet erg fair. Vandaag maakte het gerenommeerde bureau Gallup toevallig bekend dat het voorlopig geen peilingen van de voorverkiezingen zal verrichten, en daar zijn ze niet de enige in. Peilingen worden inderdaad steeds lastiger en minder betrouwbaar.
Geen verrassing.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 15:06 schreef Monolith het volgende:
Nog een aardige infographic van de WaPo:
[ afbeelding ]
Als je dieper in de resultaten van de meeste polls duikt dan zie je dat Carson en Trump het toch niet bepaald slecht doen onder independents, al helemaal niet vergeleken met kandidaten als Bush.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 01:15 schreef Intellectueel het volgende:
Het probleem in de Republikeinse Partij lijkt overigens te liggen in het feit dat 'gematigden' als Bush en Christie, die veel beter in staat zijn om de onafhankelijke, zwevende kiezers aan de GOP te binden in de verkiezingen, nogal moeite hebben om steun te verkrijgen bij een-steeds-groter-wordende vocale groep onder de conservatieven, terwijl figuren als Trump en Carson daar wel toe in staat blijken te zijn maar dan weer het charisma en gematigdheid missen om de onafhankelijke kiezers aan de partij te binden wanneer het er echt op aankomt.
De ontwikkeling van de Tea Party heeft de GOP weinig goeds gedaan. Zo zie je straks dat de GOP-kandidaten die een veel groter kans maken op het presidentschap niet in staat zijn om de voorverkiezingen te winnen.
Dat is inderdaad een lage score. O'Malley zal het uitstekend moeten doen in het tv-debat op 13 oktober. Er is op 6 november nog een debat. Voor zowel O'Malley, Chafee als Webb geldt: als ze dan niet in de lift komen, kunnen ze de strijd staken.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 00:00 schreef Gambetta het volgende:
Slecht nieuws voor Elfletterig: nieuwe poll laat zien dat Martin O'Malley nog maar kan rekenen op 2% steun in zijn thuisstaat Maryland. Dan is naamsbekendheid toch niet alles.
Je zult toch op een gegeven moment ergens eens een streep moeten trekken. Steeds maar 10 of 11 mensen op het podium zetten is ook niet wat. Je moet ook een keer met wat minder kandidaten meer de diepte in kunnen. Het lijkt me reëel om te zeggen dat mensen als Pataki, Jindal en Gillmore geen presidentskandidaat worden namens de Republikeinse partij. Niet voor niets riep Scott Walker laatst, toen hij zelf de handdoek in de ring gooide, meer kandidaten op om zich terug te trekken.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 00:32 schreef Gambetta het volgende:
Daar valt wel wat voor te zeggen, zo vind ik het zelf bijvoorbeeld absurd dat voor het derde Republikeinse debat een grens van 3% in de peilingen wordt getrokken om mee te mogen doen. Vrijwel alle peilingen hebben een margin of error die groter is dan die 3%, dus dat lijkt me niet erg fair. Vandaag maakte het gerenommeerde bureau Gallup toevallig bekend dat het voorlopig geen peilingen van de voorverkiezingen zal verrichten, en daar zijn ze niet de enige in. Peilingen worden inderdaad steeds lastiger en minder betrouwbaar.
Vaak wordt uitgegaan van gemiddeldes over een langere periode. Alles staat of valt dus niet met één poll.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 00:54 schreef Gambetta het volgende:
Mwah, ik denk dat peilingen vooral misbruikt worden wanneer ze worden gebruikt om kleine verschillen mee aan te geven, maar ze kunnen natuurlijk best succesvol zijn in het indelen van kandidaten in verschillende klassen van aanhang/steun. Trump/Carson kunnen momenteel rekenen op de de meeste aanhang, gevolgd door Fiorina/Rubio/Bush en misschien Cruz. Polls kunnen ook in deze fase van de race zeker waarde hebben en een accuraat beeld schetsen van de situatie, mits ze correct worden geïnterpreteerd.
Bron: http://www.latintimes.com(...)dwagon-martin-345851quote:Bernie Sanders Welcomes Hillary Clinton To Trans-Pacific Partnership Bandwagon, Martin O’Malley Says ‘Wow’
Hillary Clinton is opposed to the Trans-Pacific Partnership in its current form despite supporting some of the trade deal’s goals, the former Secretary of State announced on Wednesday.
“I am glad that Secretary Clinton has now come on board,” said rival Democratic presidential candidate Bernie Sanders.
Sanders qualified the “welcome” as a Senator “who voted against the North American Free Trade Agreement, the Central American Free Trade Agreement and Permanent Normal Trade Relations with China and who has helped lead the effort against the Trans-Pacific Partnership.”
In her own statement, she preempted perceived flip-flopping by basing her opinion on available information, not a change of heart.
"I still believe in the goal of a strong and fair trade agreement in the Pacific [...] just as I did as Secretary of State [...] Based on what I have seen, I don't believe this agreement has met [a high bar]."
Hillary Clinton is already taking flack for an apparent reversal of her position on the TPP. Former Maryland Gov. Martin O’Malley also issued a statement on Hillary Clinton’s position. He was far more direct and critical than Sanders.
"Wow! That's a reversal!,” he said in a statement, adding “Secretary Clinton can justify her own reversal of opinion on this, but I didn't have one opinion 8 months ago and switch that opinion on the eve of debates.”
O’Malley pointed out that he already opposed the TPP.
“I was against the Trans Pacific Partnership months and months ago,” he said. “I let people know that from the outset, and I think we need to focus on building up our own economy."
Ik las laatst een stuk over Jindal, en dat gaf me weer hoop. Stiekem is hij toch mijn favoriete kandidaat.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 07:21 schreef Elfletterig het volgende:
Het lijkt me reëel om te zeggen dat mensen als Pataki, Jindal en Gillmore geen presidentskandidaat worden namens de Republikeinse partij.
Op zich staan kandidaten als Jindal en Graham er ongeveer net zo voor als kandidaten als O'Malley, Chafee en Webb. Er is alleen één groot verschil: bij de Republikeinen is het veld veel groter.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 08:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik las laatst een stuk over Jindal, en dat gaf me weer hoop. Stiekem is hij toch mijn favoriete kandidaat.
Het TPP is een ander verdrag dan TTIP, andere oceaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 07:27 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is trouwens ook nog wel interessant: Hillary Clinton is zes dagen voor het eerste tv-debat ineens van mening veranderd over het Trans-Pacific Partnership, bij ons beter bekend als TTIP.
[..]
Bron: http://www.latintimes.com(...)dwagon-martin-345851
twitter:WouterZwart twitterde op donderdag 08-10-2015 om 18:27:51Kevin McCarthy, die door John Boehner naar voren was geschoven om 'm op te volgen als Speaker of the House, trekt zich zeer verrassend terug reageer retweet
Las vanochtend ook nog even snel wat over een andere kandidaat die gesteund werd door de tea party vleugel geloof ik.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 18:38 schreef borisz het volgende:
twitter:WouterZwart twitterde op donderdag 08-10-2015 om 18:27:51Kevin McCarthy, die door John Boehner naar voren was geschoven om 'm op te volgen als Speaker of the House, trekt zich zeer verrassend terug reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |