abonnement Unibet Coolblue
pi_156270483
Preview van Gamersnet met de nieuwe features uitgelegd.
quote:
Pro Evolution Soccer 2016 preview

Elk jaar gaan de footies van EA en Konami weer de strijd met elkaar aan en sinds de vorige consolegeneratie is het elk jaar weer FIFA dat als winnaar uit de bus komt. Het lijkt er echter op dat daar dit jaar verandering in komt, want met Pro Evolution Soccer 2016 maakt Konami een ontzettend sterke comeback.

Doeltreffend verbeteren
Vorig jaar legde Konami al de basis door terug te gaan naar de roots van de franchise, maar tegelijkertijd een voetbalgame te af te leveren die anno 2015 zijn mannetje staat. Dit jaar wil de ontwikkelaar die sterke basis verbeteren en dat doet het onder andere door ruim duizend nieuwe animaties toe te voegen. Het resultaat mag er zeker zijn, want de spelers bewegen ongelooflijk realistisch en dit zorgt ervoor dat het voetbalspektakel op het veld echt tot leven komt.

Ook de A.I. van doelmannen is verbeterd. Niet alleen reageren ze accurater dan in PES 2015, ook heeft voortaan elke goalkeeper zijn eigen persoonlijkheid. Weet je ondanks deze slimmere A.I. toch een goal te maken, dan kun je door het indrukken van knoppen zelf kiezen hoe je jouw euforie tot uiting brengt. Het zijn kleine details, maar wel het type gameplay-functies dat typisch is voor PES en de serie een eigen gezicht geeft.

Het kan vriezen...
Eén van de belangrijkste nieuwe toevoegingen in PES 2016 is het dynamische weersysteem. Niet langer zijn weersveranderingen vooraf vastgelegd: onweer of stortregen kan nu op elk moment uitbarsten en dat zorgt voor een constante spanning. Hiermee heeft PES plotseling een grote voorsprong op FIFA, waar een dergelijk systeem nog altijd schittert door afwezigheid.

De laatste opvallende vernieuwing is de dynamische camera. Deze past zich automatisch aan op basis van de balpositie, waardoor je nog meer het idee krijgt te kijken naar een voetbalwedstrijd op tv. Hoewel ik PES 2016 niet ontzettend uitgebreid heb mogen spelen, leek de camera tot dusver goed te werken en te zorgen voor een toffere spelervaring.

Toch is het niet allemaal rozengeur en maneschijn. De PES-games worden al jaren geteisterd door een gebrek aan licenties en dat is in deze game niet anders. Nog steeds mist Konami enkele belangrijke internationele licenties, wat voor veel voetbalfans een groot gemis zal zijn. Tegelijkertijd heeft het wel de UEFA Champions League en UEFA Europa League, twee licenties die FIFA nog niet heeft.

Voorlopige conclusie
Met Pro Evolution Soccer 2016 presenteert Konami zijn beste footie sinds jaren en voor het eerst lijkt EA serieuze concurrentie te hebben. De nieuwe animaties komen geweldig tot hun recht, de verbeterde A.I. van doelmannen is zeer welkom en de dynamische camera zorgt voor veel spektakel. Bovendien heeft PES met het dynamische weersysteem en de UEFA-licenties twee belangrijke voorsprongen op FIFA. Wordt EA dit jaar dan eindelijk van zijn troon gestoten? In september weten we het.





Kit templates:



Dynamic weather:



Het feit dat option files mogelijk is op de PS4 zegt al genoeg _O_
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156270557
Ik vind gamespeed -1 precies goed.
Doe me een beetje aan de oude japanse winning eleven series denken, die waren ook iets trager dan de europese PES variant, maar daardoor wel iets realistischer. :)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_156270575
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:46 schreef venomsnake het volgende:
Ik vind gamespeed -1 precies goed.
Doe me een beetje aan de oude japanse winning eleven series denken, die waren ook iets trager dan de europese PES variant, maar daardoor wel iets realistischer. :)
Ik speelde tot dit jaar altijd op -1 maar vind dat in deze versie echt te langzaam.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156270635
Het wel iets langzamer nu idd. :)
Maar ik vind 0 weer net te snel.

Het is soms net supersnel pingpong met die topteams, vooral online.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_156271071
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 14:49 schreef venomsnake het volgende:
Het wel iets langzamer nu idd. :)
Maar ik vind 0 weer net te snel.

Het is soms net supersnel pingpong met die topteams, vooral online.
Online blijft het gewoon 0 toch?
Van alles is weer waardeloos.
pi_156271142
Net even MyClub opgestart en naast huurspelers Neymar en Hulk in de eerste paar ballen Alaba, Eto'o, Barkley en Destro gehad. Zonder nog maar een coin te besteden. :P
Van alles is weer waardeloos.
pi_156271157
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 15:09 schreef Oldground het volgende:

[..]

Online blijft het gewoon 0 toch?
Yep.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156272251
Vanndaag PES gekocht _O_
pi_156272585
Open een nieuw deel dan...
pi_156272598
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:10 schreef Saekerhett het volgende:
Open een nieuw deel dan...
?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156272709
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:11 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

?
Als jij een nieuw topic opent in een reeks, moet je een nieuw deel openen vanuit de vorige, anders zijn ze niet gelinkt.
pi_156272778
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 16:16 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Als jij een nieuw topic opent in een reeks, moet je een nieuw deel openen vanuit de vorige, anders zijn ze niet gelinkt.
Dat heb ik dan ook gedaan.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156274973
Schiet eens op met die tranfersupdates potverdrie
pi_156275087
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2015 17:40 schreef Doublepain het volgende:
Schiet eens op met die tranfersupdates potverdrie
Transfers kan je toch zelf doen :P
pi_156275366
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 17:45 schreef Tassendief het volgende:

[..]

Transfers kan je toch zelf doen :P
Ja ik ga effe 20 competities doen..
pi_156277176
quote:
14s.gif Op maandag 21 september 2015 17:57 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ja ik ga effe 20 competities doen..
Plus stats updaten/downgraden :')

Hebben jullie overigens ook de trainers en rivaliserende clubs aangepast?
pi_156278849
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 19:21 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Plus stats updaten/downgraden :')

Hebben jullie overigens ook de trainers en rivaliserende clubs aangepast?
Is er wat mis met dat laatste dan?
Van alles is weer waardeloos.
pi_156286056
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:15 schreef Oldground het volgende:

[..]

Is er wat mis met dat laatste dan?
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:15 schreef Oldground het volgende:

[..]

Is er wat mis met dat laatste dan?
Zijn allemaal random namen en je kunt een foto toevoegen. Heb ze net allemaal wel aangepast in de PL maar geen idee waar ik ze tegen zou kunnen komen.
  dinsdag 22 september 2015 @ 01:03:33 #19
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_156288005
Uit nieuwsgierigheid toch even de PC versie erop gezet, viel in het begin niet mee, maar na wat tweakwerk moet ik zeggen, dat ziet er niet verkeerd uit.
Helpt natuurlijk ook mee dat ik vrij makkelijk de resolutie 'omhoog' kon schroeven naar 5120x2880 en op 60FPS bleef hangen. Ideaal al die mods. :D

Straks met alle chant-packs, nieuwe competities, banners, schoenen, ballen, intro's, menu's, legendes van weleer, reclameborden, stadions, sfeeracties inclusief fakkels etc etc verder vrees ik dat de PC toch het platform wordt waarmee ik m'n vrienden kan overtuigen. En slechts een paar muisklikken en alle edits zijn doorgevoerd, ideaal. _O_

Hier even een kiekje van hoe ie nu al draait trouwens. Publiek lijkt nergens op maar zelfs daar had je in 15 al mods voor waardoor het er beter uit zag als nu het geval al is. Gameplay lijkt identiek aan de PS4 versie overigens.

pi_156290604
FIFA 16 reviews online, toch best veel media die roepen dat PES dit jaar de duidelijke winnaar is. :o

Hoelang zou dat geleden zijn...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156291479
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:48 schreef PBateman1978 het volgende:
FIFA 16 reviews online, toch best veel media die roepen dat PES dit jaar de duidelijke winnaar is. :o

Hoelang zou dat geleden zijn...
Welke media, heb je een linkje?
pi_156291512
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156292185
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 23:28 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

[..]

Zijn allemaal random namen en je kunt een foto toevoegen. Heb ze net allemaal wel aangepast in de PL maar geen idee waar ik ze tegen zou kunnen komen.
Dat met die managers snapte ik wel, wel leuk om aan te passen. Misschien dat het doorvloeit naar MyClub ofzo...

Maar vroeg me af of er clubs waren waarvan de rivalen niet zouden kloppen? Of heb je het dan over nieuw samengestelde teams als bijvoorbeeld Schalke en Dortmund?
Van alles is weer waardeloos.
pi_156292829
MyClub begint nu wat leuker te worden, heb echt totaal nog geen behoefte aan FIFA. Dus ben benieuwd wanneer ik die ga halen. Zit nu in Divisie 10.

Opstelling (433).

GK: Ospina/Pantillmon
LB: Darmian (huur)/van Hintum
CV: Coates
CV: Otamendi
RB: Zabaleta
CM: Ruben Michael
C(v)M: Alaba
CM: Williams
LV: Neymar
SP: Huntelaar/Pato
RB: El Ghazi/Suso (huur)

Wil nu eigenlijk nog een sterke middenvelder hebben en het liefst een CV om Coates te vervangen.
pi_156293037
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:34 schreef Alovenac het volgende:
MyClub begint nu wat leuker te worden, heb echt totaal nog geen behoefte aan FIFA. Dus ben benieuwd wanneer ik die ga halen. Zit nu in Divisie 10.

Opstelling (433).

GK: Ospina/Pantillmon
LB: Darmian (huur)/van Hintum
CV: Coates
CV: Otamendi
RB: Zabaleta
CM: Ruben Michael
C(v)M: Alaba
CM: Williams
LV: Neymar
SP: Huntelaar/Pato
RB: El Ghazi/Suso (huur)

Wil nu eigenlijk nog een sterke middenvelder hebben en het liefst een CV om Coates te vervangen.
Prima team al.
Van alles is weer waardeloos.
pi_156293285
Net even die Day One pack van Reddit afgehaald en ga eens even beginnen met de updates.
Van alles is weer waardeloos.
pi_156294008
Al iets bekend over de data update? ;(
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:33:07 #28
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_156295135
Nog niets over bekend helaas, verwacht het sowieso deze week nog niet. :X
pi_156295259
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:59 schreef Oldground het volgende:

[..]

Dat met die managers snapte ik wel, wel leuk om aan te passen. Misschien dat het doorvloeit naar MyClub ofzo...

Maar vroeg me af of er clubs waren waarvan de rivalen niet zouden kloppen? Of heb je het dan over nieuw samengestelde teams als bijvoorbeeld Schalke en Dortmund?
Nee alleen de PL teams, daar moest ik alles toevoegen bijv. Arsenal met als rivalen Chelsea en Tottenham. Was allemaal blanco bij mij.
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:43:13 #30
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_156295342
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:38 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nee alleen de PL teams, daar moest ik alles toevoegen bijv. Arsenal met als rivalen Chelsea en Tottenham. Was allemaal blanco bij mij.
Hier ook trouwens, gelukkig voor de PC wel een file gevonden waarin alles goed stond voor iedere league, al klopten daar sommige opstellingen weer niet waardoor backs standaard op de verkeerde plek stonden of een keeper in de spits. :')

Ach, een week verder en ook die problemen zijn vast wel weer opgelost. :+
pi_156295442
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:38 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Nee alleen de PL teams, daar moest ik alles toevoegen bijv. Arsenal met als rivalen Chelsea en Tottenham. Was allemaal blanco bij mij.
Toen ik net die logo's er in aan t knallen was, zag ik het staan inderdaad. Hadden ze op zich ook wel voor ons kunnen doen, zou je denken. Zit geen licentie op toch? ;)
Van alles is weer waardeloos.
pi_156295511
Carrière is nog niet wat ik gehoopt had. Keepers laten vrijwel alles door, elke counter vliegt erin. Online nog niet gedaan, maar als ze die keepers niet fixen ga ik hem weer verkopen. Speel op 1 na hoogste niveau btw.
pi_156295533
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:52 schreef mrkos het volgende:
Carrière is nog niet wat ik gehoopt had. Keepers laten vrijwel alles door, elke counter vliegt erin. Online nog niet gedaan, maar als ze die keepers niet fixen ga ik hem weer verkopen. Speel op 1 na hoogste niveau btw.
Offline ja? Daar heb ik echt geen problemen met de keepers nml.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:56:15 #34
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_156295590
Hier ook wel een issue met de keepers, valt me op dat ze vooral positioneel gewoon constant verkeerd staan waardoor ze wel leuk duiken naar de bal maar hem maar in 1/10 keer weten te pakken.

Positioneel dus zwak en de reactietijd mag wel wat omhoog. Hoop dat ze daar echt iets aan/mee doen want dat is echt een smet op een verder prima game. Ook op het hoogste niveau scoor ik ze even makkelijk als ik mezelf in de positie weet te krijgen om te schieten, niveautje daaronder is gewoon veel te makkelijk omdat de verdedigers je ook gewoon de ruimte geven om uit te halen of erlangs te gaan.
pi_156295785
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:56 schreef Lastpost het volgende:
Hier ook wel een issue met de keepers, valt me op dat ze vooral positioneel gewoon constant verkeerd staan waardoor ze wel leuk duiken naar de bal maar hem maar in 1/10 keer weten te pakken.

Positioneel dus zwak en de reactietijd mag wel wat omhoog. Hoop dat ze daar echt iets aan/mee doen want dat is echt een smet op een verder prima game. Ook op het hoogste niveau scoor ik ze even makkelijk als ik mezelf in de positie weet te krijgen om te schieten, niveautje daaronder is gewoon veel te makkelijk omdat de verdedigers je ook gewoon de ruimte geven om uit te halen of erlangs te gaan.
Hoe heb je je shooting instellingen staan? Ik heb echt het idee dat het allemaal een stuk moeilijker is geworden sinds ik passing op 0 heb en shooting op advanced. Keepers houden een stuk meer ballen dan hiervoor.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:13:03 #36
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_156295954
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:05 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Hoe heb je je shooting instellingen staan? Ik heb echt het idee dat het allemaal een stuk moeilijker is geworden sinds ik passing op 0 heb en shooting op advanced. Keepers houden een stuk meer ballen dan hiervoor.
Zo heb ik 'm ook staan. Enige ballen die er niet in gaan zijn (even overdrijven) degene die op de paal gaan of overgeschoten worden. :+
Het probleem zit 'm ook niet in de schoten, teveel houdbare ballen worden ineens onhoudbaar doordat de doelman verkeerd staat opgesteld en/of te traag van de lijn komt/reageert.

Qua gameplay echt een van de probleempunten voor mij, verder wel wat schoonheidsfoutjes her en der maar dit begint gewoon vervelende vormen aan te nemen. :)
pi_156296012
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:13 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Zo heb ik 'm ook staan. Enige ballen die er niet in gaan zijn (even overdrijven) degene die op de paal gaan of overgeschoten worden. :+
Het probleem zit 'm ook niet in de schoten, teveel houdbare ballen worden ineens onhoudbaar doordat de doelman verkeerd staat opgesteld en/of te traag van de lijn komt/reageert.

Qua gameplay echt een van de probleempunten voor mij, verder wel wat schoonheidsfoutjes her en der maar dit begint gewoon vervelende vormen aan te nemen. :)
Dan zal jij vast veel beter schieten dan ik. :+
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156296644
Maar begrijp ik nou goed uit de fraaie review dat PES weer terug is waar het ooit begon en waarom echte liefhebbers toen overstapten van FIFA naar PES?
pi_156296805
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:43 schreef Iwanius het volgende:
Maar begrijp ik nou goed uit de fraaie review dat PES weer terug is waar het ooit begon en waarom echte liefhebbers toen overstapten van FIFA naar PES?
Ja.
pi_156297386
Ik zit er aan te denken om PES 2016 te kopen voor mn Xbox 360. Graphics etc. boeit me verder niet, als de gameplay ervaring maar hetzelfde is. Iemand die weet of het de moeite is?
AFCA
✯ ✯ ✯
pi_156297526
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:43 schreef Iwanius het volgende:
Maar begrijp ik nou goed uit de fraaie review dat PES weer terug is waar het ooit begon en waarom echte liefhebbers toen overstapten van FIFA naar PES?
Ik moet lachen om al die conclusies

Pluspunten
Futdraft
Vrouwenvoetbal (dit had pes al)
sterkere verdediging

Minpunt
Minder dan vorig jaar

Zoiets krijgt dus een 8..

Voor een nietszeggende modus en vrouwenvoetbal waar geen hond wat mee kan..
pi_156299204
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:53 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Offline ja? Daar heb ik echt geen problemen met de keepers nml.
ik dus wel. Johan Cruijf schaal Groningen PsV. 5-1 verloren omdat de keepers geen bal heeft gehouden. Staan inderdaad slecht opgesteld en duiken alsof het slow motion is. Verder zijn de ratings drama van de spelers.
pi_156299228
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:38 schreef mrkos het volgende:

[..]

ik dus wel. Johan Cruijf schaal Groningen PsV. 5-1 verloren omdat de keepers geen bal heeft gehouden. Staan inderdaad slecht opgesteld en duiken alsof het slow motion is. Verder zijn de ratings drama van de spelers. Over transfers maar te zwijgen, had namelijk 5 streepjes om Jese van Real over te nemen.
pi_156299952
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 16:39 schreef mrkos het volgende:

[..]

PSV heeft bij mij douglas costa gekocht :')
pi_156304138
Gaan jullie ook zo ver dat jullie Albanië in een correct shirt laten spelen, of ben ik daar alleen in? :P
Van alles is weer waardeloos.
  Moderator dinsdag 22 september 2015 @ 20:05:03 #46
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156304226
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:01 schreef Oldground het volgende:
Gaan jullie ook zo ver dat jullie Albanië in een correct shirt laten spelen, of ben ik daar alleen in? :P
Nee, hier ook :P Helaas is het aantal shirts dat je kan importeren beperkt.
pi_156305025
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:05 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Nee, hier ook :P Helaas is het aantal shirts dat je kan importeren beperkt.
Ja zag ik ook. Maar die reserve keepersshirts kan je er sowieso uit halen. Kun je niet eens gebruiken, of is mij in ieder geval niet gelukt.

Zijn er soms 3 a 4 voor een Nationaal team.

[ Bericht 3% gewijzigd door Oldground op 22-09-2015 21:18:41 ]
Van alles is weer waardeloos.
  dinsdag 22 september 2015 @ 22:33:36 #48
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_156309752
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:05 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Nee, hier ook :P Helaas is het aantal shirts dat je kan importeren beperkt.
Dat is wel balen op de PS4 inderdaad, begrijp heel die limiet daar ook niet trouwens. Maar ik ga zelf ook voor de beste/meest realistische mogelijkheden dus ik ben er ook zo eentje die dat het liefst zou doen haha. Dan maar de PC versie verder modden. :D
pi_156310122
Ik vind het niveau offline alleen niet zo moeilijk. Niks om op te scheppen hoor ofso maar het hoogste niveau win ik altijd, vind ik wel jammer want ben niet van de online.
Niet Fokken met mij.
pi_156314211
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:40 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ik vind het niveau offline alleen niet zo moeilijk. Niks om op te scheppen hoor ofso maar het hoogste niveau win ik altijd, vind ik wel jammer want ben niet van de online.
Je wint alles op Superstar niveau? :o
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156314475
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 06:40 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Je wint alles op Superstar niveau? :o
Ja bijna alles, topspeler echt alles :P
Niet Fokken met mij.
pi_156314836
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 07:52 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Ja bijna alles, topspeler echt alles :P
Doe je goed, ik krijg op Top Player nog op mijn kloten tegen sterke teams.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 23 september 2015 @ 08:51:04 #53
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_156314898
Ik speel op prof en verlies meer dan ik win , speel dan ook met één of ander Italiaans 2e divisie kutclubje in de ML
Ik ben inmiddels overleden
pi_156315407
Wanneer komt die update nou? Ik begin me nu wel te irriteren!
pi_156315517
Eerste jaar dat ik PES heb, het kan voor mij nu al niet meer stuk. _O_
Keepers die over de bal duiken, geen updates....
Het interesseert mij helemaal niks, want er zit tenminste geen scripting/handicap/momentum in.
Eerlijke game _O_

Ik genoot er zelfs een beetje van mijn eerste online match dik te verliezen. :@
Want iemand die beter en ervaren is in een bepaald voetbalspel moet ook gewoon winnen als diegene beter is.
Op dinsdag 11 juni 2019 22:17 schreef MC-Morgan het volgende:
Leuk om te zien dat @ZwevendToetsenbord een betere speler aan het worden is.
  woensdag 23 september 2015 @ 11:21:41 #56
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_156317319
Hehe dat laatste herken ik, ik won een paar potjes online en kwam toen tegen een gozer met Bayern Munchen en ik kwam haast niet aan de bal joh, overal een stap te laat, passes die werden onderschept en het duurde echt 28 minuten voordat ik überhaupt m'n eerste voorzet richting goal wist te geven.

Verloren, maar ik vond het nog leuk ook. :D _O-
pi_156318492
quote:
17s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:21 schreef Lastpost het volgende:
Hehe dat laatste herken ik, ik won een paar potjes online en kwam toen tegen een gozer met Bayern Munchen en ik kwam haast niet aan de bal joh, overal een stap te laat, passes die werden onderschept en het duurde echt 28 minuten voordat ik überhaupt m'n eerste voorzet richting goal wist te geven.

Verloren, maar ik vond het nog leuk ook. :D _O-
Verloor je 2-0? :o :+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator woensdag 23 september 2015 @ 12:29:30 #58
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156318581
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:26 schreef Doublepain het volgende:
Wanneer komt die update nou? Ik begin me nu wel te irriteren!
Eind deze week 'nieuws' :')
pi_156324850
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:29 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Eind deze week 'nieuws' :')
Ga je niet menen hé
pi_156326382
Is er iets van een tutorial? Ik wil wel wat geavanceerdere technieken leren en vooral beter verdedigen
pi_156326534
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:43 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Is er iets van een tutorial? Ik wil wel wat geavanceerdere technieken leren en vooral beter verdedigen
Er is een uitgebreide training mode bij extras.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156330903
Welke formatie spelen jullie? Heb het gevoel dat 433 erg kwetsbaar is deze PES. Neig met my club maar een 4222.
pi_156330975
die keepers offline. :{
9 vd 10 schoten van de ai gaan erin.

op topspeler. maakt t erg lastig om te winnen, een klein foutje en je staat al achter. :')
pi_156331587
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:09 schreef perro. het volgende:
die keepers offline. :{
9 vd 10 schoten van de ai gaan erin.

op topspeler. maakt t erg lastig om te winnen, een klein foutje en je staat al achter. :')
Altijd laag in de hoek ook he, de CPU schiet veel beter dan ik. Denk een potje of 20 gedaan te hebben ong. tegen Top Player AI en mijn overwinningen zijn op 1 hand te tellen. :+
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156332728
Kan je ergens de statistieken van een speler zien in myclub? Het aantal goals bijv.
pi_156332831
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:26 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Altijd laag in de hoek ook he, de CPU schiet veel beter dan ik. Denk een potje of 20 gedaan te hebben ong. tegen Top Player AI en mijn overwinningen zijn op 1 hand te tellen. :+
Met wat voor clubs speel je dan? Ik win op Top Player de meeste wedstrijden vrij gemakkelijk. Moet daar wel bij vermelden dat ik meestal met clubs uit de top of subtop van Europa speel.
pi_156333171
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:26 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Altijd laag in de hoek ook he, de CPU schiet veel beter dan ik. Denk een potje of 20 gedaan te hebben ong. tegen Top Player AI en mijn overwinningen zijn op 1 hand te tellen. :+
ja, idd altijd laag in de hoek. :')
en ik raak overdreven vaak de lat.

frustraties. :P
ik speel een master league met psv als team trouwens.
  woensdag 23 september 2015 @ 21:27:28 #68
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_156333914
Op het hoogste niveau heb ik het enkel moeilijk wanneer ik zelf een subtopper heb en tegen een topteam moet. Raak hier ook wel verdacht vaak de lat trouwens (advanced shooting) en tegenstander scoort inderdaad vooral door laag in de hoek te schieten van relatief dichtbij.
pi_156334269
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:09 schreef perro. het volgende:
die keepers offline. :{
9 vd 10 schoten van de ai gaan erin.

op topspeler. maakt t erg lastig om te winnen, een klein foutje en je staat al achter. :')
Speel voor de grap eens online,

krijg je wedstrijden als 6-7, 5-4 etc
pi_156334652
Een geplaatst schot online tegen houden gebeurd niet nee.
pi_156335272
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:35 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Speel voor de grap eens online,

krijg je wedstrijden als 6-7, 5-4 etc
Sinds ik met manual passing speel en tegenstanders zoek die dat ook doen heb ik geen hoge uitslagen meer gehad.

Oh en ik speel vaak met Utrecht of West Ham.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156335820
Man man man dat niveau op PES, hoe kan dat? Ik ben echt niet goed ofso en heb nooit PES gespeeld maar offline is echt te makkelijk. Heb settings nu op normaal gezet dus alles zelf doen en win nog steeds met Psv bij Mutd met 3-0 op topspeler niveau. Niet leuk meer man.
Niet Fokken met mij.
pi_156335922
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:57 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Sinds ik met manual passing speel en tegenstanders zoek die dat ook doen heb ik geen hoge uitslagen meer gehad.

Oh en ik speel vaak met Utrecht of West Ham.
Beter gaan wij eens tegen elkaar? Heb je ps4?
Niet Fokken met mij.
pi_156336902
Adam_Bhatti twitterde op dinsdag 22-09-2015 om 23:00:23 @Nitti74 online keepers being looked at reageer retweet
pi_156336937
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 21:35 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Speel voor de grap eens online,

krijg je wedstrijden als 6-7, 5-4 etc
Krijg ik offline ook soms, al gaat het nu beter, vooral omdat ik beter verdedig.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:49 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Er is een uitgebreide training mode bij extras.
Top thnx!
  woensdag 23 september 2015 @ 22:45:08 #76
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_156337044
Verdedigen vind ik helemaal niet zo lastig in deze game, dat had ik na een paar potjes wel onder de knie. Als je eenmaal weet wanneer je moet timen voor die staande tackle en gezamenlijk druk zetten, zet je je tegenstander zo vast.

In de 1 op 1 ben ik nog vrij matig en met dribbelen ook, ene keer lukt er iets geweldigs en daarna lukt echt niks meer op dat gebied haha.
pi_156337655
Voor de mensen die er iets van snappen: http://www.jvconsole.com/(...)-file-para-ps4-v0-1/
pi_156343133
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:13 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:

[..]

Beter gaan wij eens tegen elkaar? Heb je ps4?
Yep, DM.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156347626
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_156347786
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 24 september 2015 @ 13:10:37 #81
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_156347820
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:08 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

29 oktober pas? :')
Dit , wat een faalbedrijf blijft het af en toe toch :N
Ik ben inmiddels overleden
pi_156348816
Toch snap ik het niet helemaal, er staat dat je op 1 oktober wel online met de juiste squads speelt, hoe kan het dan nog een maand duren voor dit ook offline geregeld is? Die online update kun je toch ook offline beschikbaar maken dan op 1 okt?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 24 september 2015 @ 14:15:23 #84
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_156349021
Heb een stuk of 4 haat tweets naar dat pauper bedrijf gestuurd. De tering, 29 oktober? Flikker een eind op met je kutspel :r.

Ga zeker geen PES meer halen in de toekomst. Fuck Konami fucking incompetente lijers daar.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 14:20:22 #85
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156349215
Dit is echt zo gaar he...

Je moet verdomme een spel hebben dat de gameplay van PES heeft en de aankleding van FIFA.
pi_156349348
Update van mijn Selectie van mijn club, begint steeds beter te worden, zit alleen te wachten op een 4231 manager (met genoeg managerspunten om alle goede spelers te laten spelen). Heb nu deze keuzes in mijn 433.

GK: Romero (huur)/De Sanctis (huur)/Ospina
LA: Van Hintum/Alaba
CB: Otamendi/Tacalfred/Coates
CB: Thiago Silva (kwam mijn scout mee aanzetten)/Henrique (huur)
RA: Zabaleta
CM: Ruben Michael/Dorrans
CVM: Alaba/Williams
CM: Davis (huur)/Ki
LV: Neymar
SP: Immobile/Huntelaar/Pato
RV: El Ghazi
  donderdag 24 september 2015 @ 14:43:32 #88
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_156349508
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:26 schreef Saekerhett het volgende:
Dit is echt zo gaar he...

Je moet verdomme een spel hebben dat de gameplay van PES heeft en de aankleding van FIFA.
Idd, helaas zullen we dat niet meemaken ;(
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_156351884
Net volgens mij voor het eerst de nul gehouden online, won wel gelijk met 14-0 in divisie 8.
pi_156352139
Wat een schijtmongolen zeg godverdomme, moet ik nog langer wachten met ML :r
pi_156352792
quote:
Ja wat de kanker.. Fuck dit

Dan maar FIFA doen..
pi_156353535
Adam_Bhatti twitterde op donderdag 24-09-2015 om 15:32:43 Hey all, apologies for the roster delay for offline modes, not ideal. Personally working on tonnes of things to make 29th Oct a better day. reageer retweet
Dit is gewoon belachelijk, de transferwindow is al 24 dagen dicht, wat doen ze daar dan? Ze namen allemaal vakantie tot het spel uit was om vervolgens pas te beginnen eraan?
pi_156354831
Begin het spel steeds meer kut te vinden.
  donderdag 24 september 2015 @ 19:05:27 #94
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_156355015
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:57 schreef Bronson_ het volgende:
Begin het spel steeds meer kut te vinden.
Ik de hele situatie, hun communicatie en het feit dat je geen geld kan terugvragen bij digital. Sucks.. had er enorm veel van verwacht nav de demo maar de full game is tot nu toe niet veel bijzonders.

Ook geen respect voor de fans die 60 euro of dollar hebben neergeteld. Dit wisten ze allang namelijk.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_156355170
Haha dit is dan wel weer kansloos zeg, typisch Konami. :')
pi_156355372
Die hele transfer updates boeien mij niet zoveel, ik geniet toch wel van de gameplay.

Maar wat gameplay verbeteringen zouden wel nice zijn, keepers iets beter, en ai die iets meer overtredingen maakt bijvoorbeeld. :)

Paar extra stadions zou ook wel leuk zijn trouwens.

Maargoed, ik speel voornamelijk tegen vrienden (en een beetje masterleague af en toe), en heb de grootste lol met dit spel.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_156355530
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:22 schreef venomsnake het volgende:
Die hele transfer updates boeien mij niet zoveel, ik geniet toch wel van de gameplay.

Maar wat gameplay verbeteringen zouden wel nice zijn, keepers iets beter, en ai die iets meer overtredingen maakt bijvoorbeeld. :)

Paar extra stadions zou ook wel leuk zijn trouwens.

Maargoed, ik speel voornamelijk tegen vrienden (en een beetje masterleague af en toe), en heb de grootste lol met dit spel.
Hoe heb jij het ingesteld met passen en schieten? En op welk niveau speel je in de ML?
pi_156356420
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:29 schreef TvhN het volgende:

[..]

Hoe heb jij het ingesteld met passen en schieten? En op welk niveau speel je in de ML?
In ML heb ik passing assistance op off staan en gamespeed op -1
Ik speel op superstar.

Als we tegen elkaar spelen heb ik passing assistance op 1 staan en gamespeed hebben we ook op -1
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_156361320
Master League begonnen met Paris FC in de Ligue 2, ondanks alle shit rondom die transfers blijft het toch heerlijk spelen hoor. _O_
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156361496
Ik vond MyClub wel echt verrot om te spelen, echt een tegenvaller.
pi_156361600
Ik heb het nooit zo op dat Ultimate Team concept gehad dus ook MyClub speel ik niet.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156363608
Fifa inmiddels ook gespeeld. Online tegen een maat en ik was FC Utrecht en hij FC Groningen. Wat een flipperkast zeg. Zoveel ballen die van je voet ketsen, zeer frustrerend. steekballen zijn ook 10 x moeilijker geworden.
pi_156364656
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:31 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik heb het nooit zo op dat Ultimate Team concept gehad dus ook MyClub speel ik niet.
Ik heb die zwarte ballen even open gemaakt (jeeeh Messi), paar potjes gedaan en was er gelijk alweer klaar mee. Echt geen zak aan nee. Ik zie daar echt de lol niet van in :D.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_156366346
Adam Bhatti, community manager van Konami voor PES krijgt doodsbedreigingen en zijn familie ook, omdat de transferupdate later is.

Mensen en social media :')
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:35:47 #105
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_156366449
Tja ach dat is idd niet tof dat ze zijn familie gaan opzoeken via Facebook enz en dan gaan lopen dreigen. Vrij triest.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_156366671
Intussen bij Konami:
https://twitter.com/RPGSite/status/647244586037866496

Hopelijk halen ze de 29e uberhaupt _O-
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_156369548
Team begint vorm te krijgen, heb als uitschieters
C. Ronaldo
Iniesta
Dante
Griezmann
:9~
ka·na·rie de; m -s geel vogeltje, populair als huisdier
pi_156369564
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:54 schreef ThePlaneteer het volgende:
Intussen bij Konami:
https://twitter.com/RPGSite/status/647244586037866496

Hopelijk halen ze de 29e uberhaupt _O-
Is nep.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156371823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:23 schreef PBateman1978 het volgende:
Master League begonnen met Paris FC in de Ligue 2, ondanks alle shit rondom die transfers blijft het toch heerlijk spelen hoor. _O_
Ik vind het ook heerlijk spelen, heb alleen de champions league gespeeld met barcelona, kom op prof niet verder dan de achtste finale....tegen bayern munchen...

Online is ook supervet!
pi_156371877
Dat muziekje van de Champions League word je alleen helemaal gestoord van.


:')
pi_156371998
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:31 schreef Leonos het volgende:
Dat muziekje van de Champions League word je alleen helemaal gestoord van.


:')
Moet je de Copa Libertadores eens doen, dat liedje vind ik nog vervelender. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156399207
Helaas valt het me tot nu toe tegen.

Op superstar win ik met AS Roma in de ML de meeste wedstrijden vrij gemakkelijk. Passen heb ik op manuel geprobeerd, maar vind dat niet zo lekker spelen.

Hopelijk brengt die patch straks wat veranderingen.
pi_156402662
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:38 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Moet je de Copa Libertadores eens doen, dat liedje vind ik nog vervelender. :P
Die is juist episch _O_
pi_156402678
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 september 2015 14:51 schreef TvhN het volgende:
Helaas valt het me tot nu toe tegen.

Op superstar win ik met AS Roma in de ML de meeste wedstrijden vrij gemakkelijk. Passen heb ik op manuel geprobeerd, maar vind dat niet zo lekker spelen.

Hopelijk brengt die patch straks wat veranderingen.
Ik doe nu BAL mode, ondanks het ontbreken van transfer maakt dat niet echt uit met de BAL mode, je speelt toch alleen met jezelf de rest boeit niet..

Maar ik speel op superstar en maak soms solo's of ik ik op amateur speel ofzo..

Positief punt is wel maar dat is PES gewoon altijd, ik blijf maar spelen, ik heb geen moment dat het boring is. Met FIFA heb ik dat altijd na 3 potjes.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2015 18:10:46 ]
pi_156422203
ik win op topspeler niet echt veel nog niet. misschien omdat ik vanaf 2009 fifa speelde en dus gewend ben op die manier te spelen. rennen en aanvallen. :')

werkt niet. maar hoe kunnen jullie op superstar zo makkelijk winnen dan? op topspeler heb ik niet zo vaak echt uitgespeelde kansen, en dan moet ik ze ook nog scoren wat niet altijd lukt. :P
pi_156447546
quote:
19s.gif Op zondag 27 september 2015 15:25 schreef perro. het volgende:
ik win op topspeler niet echt veel nog niet. misschien omdat ik vanaf 2009 fifa speelde en dus gewend ben op die manier te spelen. rennen en aanvallen. :')

werkt niet. maar hoe kunnen jullie op superstar zo makkelijk winnen dan? op topspeler heb ik niet zo vaak echt uitgespeelde kansen, en dan moet ik ze ook nog scoren wat niet altijd lukt. :P
Ik heb dat ook, fifa gewend, op prof win ik tegen de makkelijkere wel makkelijk maar is het een topteam met ajax dan wordt het heel moeilijk.
pi_156462101
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2015 18:10 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ik doe nu BAL mode, ondanks het ontbreken van transfer maakt dat niet echt uit met de BAL mode, je speelt toch alleen met jezelf de rest boeit niet..

Maar ik speel op superstar en maak soms solo's of ik ik op amateur speel ofzo..

Positief punt is wel maar dat is PES gewoon altijd, ik blijf maar spelen, ik heb geen moment dat het boring is. Met FIFA heb ik dat altijd na 3 potjes.
Je kan zelf wel transfereren toch mag ik hopen?

Bij FIFA kun je niet eens gewisseld worden of invallen. Het is of een basisplek of niet bij de selectie. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Oldground op 29-09-2015 09:48:35 ]
Van alles is weer waardeloos.
pi_156462149
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 september 2015 14:51 schreef TvhN het volgende:
Helaas valt het me tot nu toe tegen.

Op superstar win ik met AS Roma in de ML de meeste wedstrijden vrij gemakkelijk. Passen heb ik op manuel geprobeerd, maar vind dat niet zo lekker spelen.

Hopelijk brengt die patch straks wat veranderingen.
Ook even geprobeerd, maar vond het op zich wel gaan (duurt even voordat je het door hebt), alleen je kan bijna met geen mogelijkheid je backs aanspelen als keeper bij een doeltrap. Daardoor eigenlijk weer teruggezet.
Van alles is weer waardeloos.
pi_156466170
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 22:57 schreef Oldground het volgende:

[..]

Ook even geprobeerd, maar vond het op zich wel gaan (duurt even voordat je het door hebt), alleen je kan bijna met geen mogelijkheid je backs aanspelen als keeper bij een doeltrap. Daardoor eigenlijk weer teruggezet.
Je keeper met zijn gezicht naar de back draaien en dan gewoon rechtdoor uittrappen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156467542
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 07:05 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Je keeper met zijn gezicht naar de back draaien en dan gewoon rechtdoor uittrappen.
Ja, maar dat draaien is dan ook maar beperkt toch? Ik krijg hem in ieder geval niet waar ik hem wil hebben.
Van alles is weer waardeloos.
pi_156467557
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:48 schreef Oldground het volgende:

[..]

Ja, maar dat draaien is dan ook maar beperkt toch? Ik krijg hem in ieder geval niet waar ik hem wil hebben.
Mij lukt het iig wel om naar mijn backs te spelen met manual, je kunt die lijn rechtop de back af laten gaan en dan is het alleen nog een kwestie van trappen. :+
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156469108
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:48 schreef Oldground het volgende:

[..]

Ja, maar dat draaien is dan ook maar beperkt toch? Ik krijg hem in ieder geval niet waar ik hem wil hebben.
Rechter pookje. Wist ik eerst ook niet ;)
pi_156494998

2 full manual spelers, mooi om te zien hoe het dan speelt. :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156507218
Broadcast cam ziet er wel geil uit, speelt alleen niet lekker :/.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_156522427
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:10 schreef PBateman1978 het volgende:

2 full manual spelers, mooi om te zien hoe het dan speelt. :)
PES moet gewoon overstappen op full manual in alle gamemodes. Dat filmpje is echt ziek.
Van alles is weer waardeloos.
pi_156523231
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 14:49 schreef Oldground het volgende:

[..]

PES moet gewoon overstappen op full manual in alle gamemodes. Dat filmpje is echt ziek.
Spelers moeten dat gewoon zelf doen, des te eerder vind ik ook tegenstanders in online games. ;)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156525910
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Spelers moeten dat gewoon zelf doen, des te eerder vind ik ook tegenstanders in online games. ;)
Ja, precies. Ik vond dus helemaal niemand... :'(
Van alles is weer waardeloos.
pi_156526665
Weten jullie misschien nog een site waar je kits kan downloaden.
pi_156526858
Net met 9-0 klop gekregen :') _O-

Moet duidelijk weer even wennen aan PES :P
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_156530960
2 3* scouts en een 4* scout samen op pad gestuurd en ik krijg een witte bal. Ik ben een beetje verdrietig nu :'(
pi_156532684
Beter dat je online nu de juiste squads hebt. :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156534068
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Beter dat je online nu de juiste squads hebt. :)
Ik snap niet waarom dit online wel kan en offline niet. Idioten daar bij Konami.
pi_156534175
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:01 schreef Bronson_ het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom dit online wel kan en offline niet. Idioten daar bij Konami.
Geloof iets met de FIFPro...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156535543
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 22:04 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Geloof iets met de FIFPro...
Wat houdt dat in?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:53:26 #135
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_156543412
Wat is FIFpro idd?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_156543440
De spelersbond van de FIFA zeg maar, ik las dat de hele lijst eerst langs hun moet voor offline games. Weet alleen even niet meer waar. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_156567548
Kan je nog meer met die rechterstick behalve trucjes als je de juiste combinatie maakt?
pi_156572392
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 10:51 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Kan je nog meer met die rechterstick behalve trucjes als je de juiste combinatie maakt?
Spelers diep sturen bij balbezit.
L1 + r3 richting speler wie je diep wil sturen :)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_156581355
Kan je ook de teams uit Duitsland etc toevoegen op de ps4? En de namen van de engelse teams?
pi_156585134
zit de japanse competitie in de game?
There are only 151 Pokémon.
pi_156590031
Waarom stopt mijn verdediger soms ineens met rennen als de aanvaller de bal aanneemt na een diepe bal? Wat doe ik fout? :'(
  zondag 4 oktober 2015 @ 13:28:14 #142
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_156590989
Iemand een tip hoe ik de kleur van de rugnummers kan aanpassen? Chelsea speelt nu bijvoorbeeld met blauwe rugnummers op blauwe shirts.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_156614872
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:28 schreef The_Verve het volgende:
Iemand een tip hoe ik de kleur van de rugnummers kan aanpassen? Chelsea speelt nu bijvoorbeeld met blauwe rugnummers op blauwe shirts.
Dat kun je bij edit data zelf instellen, er zit ergens bij de kit opties ook een optie om de kleur van het rugnummer aan te passen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 5 oktober 2015 @ 10:54:31 #144
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_156614887
Is dit echt de laatste PES?
  maandag 5 oktober 2015 @ 12:02:52 #145
438851 Oldground
El Poderoso
pi_156616013
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:54 schreef Apekoek het volgende:
Is dit echt de laatste PES?
Nee, gerucht is al een tijdje ontkracht.
Van alles is weer waardeloos.
  maandag 5 oktober 2015 @ 15:49:41 #146
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_156619920
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:53 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat kun je bij edit data zelf instellen, er zit ergens bij de kit opties ook een optie om de kleur van het rugnummer aan te passen.
Dank, ga het vanavond even proberen aan te passen.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_156619929
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 15:49 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Dank, ga het vanavond even proberen aan te passen.
Ik moest het ook doen helaas, maar het viel qua tijd mee omdat er ook een aantal teams bij zitten die wel al de juiste kleur hebben. :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 15:53:09 #148
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156619972
Die live-update is wel fijn nu, maar ik wil ondertussen wel een keer beginnen met ML. Frustrerend.

Zijn hier nog PS4 spelers die ik kan toevoegen voor een potje?
pi_156621494
Pff, ik begin het zo langzaam een beetje zat te worden dat ieder schot van mijn tegenstander op goal is en bij mij niet. En dat mijn tegenstander de bal maar bij zich kan houden bij het dribbelen en mijn Ibrahimovic hem aan iedereen verliest :'(

Ik kan er echt helemaal niks van :'(
  maandag 5 oktober 2015 @ 18:06:21 #150
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_156622011
Ik wil wel es online tegen je spelen, wat voor controls gebruik jij? Ben zelf ook niet echt goed
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_156623006
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 18:06 schreef MMaRsu het volgende:
Ik wil wel es online tegen je spelen, wat voor controls gebruik jij? Ben zelf ook niet echt goed
Standaard gewoon denk ik
pi_156664502
433 werkte niet voor mij (ondanks hoge teamgeest), nu een trainer gekocht voor 4231 en is de teamgeest weer laag. Is dit simpel hoger te krijgen of moet er hier nog meer voor gedaan worden?

Want zijn de beste mogelijkheden om teamgeest omhoog te werken?
pi_156684831
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 12:27 schreef Alovenac het volgende:
Want zijn de beste mogelijkheden om teamgeest omhoog te werken?
Winnen :P

Btw ik heb in ML toch best wel vaak korfbal uitslagen, 8-4, 6-5, 4-4.
Konami moet echt de keepers tweaken in de volgende patch (wanneer?!), dit nog liever dan roster updates :)

[ Bericht 20% gewijzigd door Vrieskist op 08-10-2015 10:26:22 ]
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_156685227
WAAR IS DE PATCH EN SPELERS UPDATE?!!!! :( :( :(
  Moderator donderdag 8 oktober 2015 @ 11:11:55 #155
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_156685530
quote:
4s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 10:50 schreef Leonos het volgende:
WAAR IS DE PATCH EN SPELERS UPDATE?!!!! :( :( :(
29 oktober.
pi_156752917
Darmian uit de special agent road to Euro 2016 80+ competitie.

Andere bekers etc. Zijn nu ook open.
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:20:30 #157
438851 Oldground
El Poderoso
pi_156764895
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 08:54 schreef Alovenac het volgende:
Darmian uit de special agent road to Euro 2016 80+ competitie.

Andere bekers etc. Zijn nu ook open.
Ik had Boilesen... :')
Van alles is weer waardeloos.
pi_156783405
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 11:11 schreef Slobeend het volgende:

[..]

29 oktober.
Duurt lang :(
pi_156857564
Ik begin passing assistance op 0 steeds meer te waarderen.
pi_157130846
Bijna update, toch toch toch?!
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:11:59 #161
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_157130876
Donderdag eindelijk ML doen. Blijft toch belachelijk :')
pi_157130893
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 11:11 schreef Slobeend het volgende:
Donderdag eindelijk ML doen. Blijft toch belachelijk :')
Achjaaa, hebben we weer iets om naar uit te kijken :P
pi_157131412
Hoe zit het nu met de keepers? Zijn die echt zo dramatisch of komt daar nog een patch voor uit??
pi_157131788
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 11:10 schreef Leonos het volgende:
Bijna update, toch toch toch?!
Offline tegen elkaar heb je al een tijdje die live-update. Weet niet of dat voor de ML ook al was, niet gekeken.
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 12:09:52 #165
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_157131825
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 12:08 schreef Bronson_ het volgende:

[..]

Offline tegen elkaar heb je al een tijdje die live-update. Weet niet of dat voor de ML ook al was, niet gekeken.
Nee.
pi_157131945
Komt wellicht dan ook de update voor de scheidsrechters en de keepers?
pi_157140024
Hopelijk doen ze ook iets met de keepers, want je scoort echt veel te makkelijk.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:20:00 #168
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_157141589
Beter doen ze daar inderdaad iets aan, wordt een beetje simpel van die 10-goal wedstrijden. _O-
  Moderator woensdag 28 oktober 2015 @ 14:13:20 #169
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_157159215
Weet iemand hoe het zit met aangemaakte spelers/teams na de update morgen? Ik heb bijv. Dortmund voor de helft aangemaakt, met Aubameyang etc. Blijft dat allemaal zo?
pi_157179509
UPDATE DAY ! *O*
pi_157179553
quote:
4s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:19 schreef Leonos het volgende:
UPDATE DAY ! *O*
PS4 update 1.2 is er nu, 1040 MB.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Moderator donderdag 29 oktober 2015 @ 11:27:26 #172
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_157179635
Schijnt dat de roster update tot 30/08 is. Veel spelers zoals Martial nog bij oude clubs. Iedereen mad op Twitter _O- :')
pi_157179852
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:22 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

PS4 update 1.2 is er nu, 1040 MB.
Moet werken ;(

quote:
1s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:27 schreef Slobeend het volgende:
Schijnt dat de roster update tot 30/08 is. Veel spelers zoals Martial nog bij oude clubs. Iedereen mad op Twitter _O- :')
:') :')
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:49:17 #174
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_157179972
Fuck deze shit :') . Ik koop hem voortaan wel 2de hands over 1 week na de release, toch zat teleurgestelde mensen die er van af willen
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_157180609
Wat een ongelooflijke mongolen, ik koop hem ook tweedehands vanaf nu. Heb gelukkig sinds gisteren ook FIFA dus daar is tenminste alles up to date.
pi_157182544
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat een ongelooflijke mongolen, ik koop hem ook tweedehands vanaf nu. Heb gelukkig sinds gisteren ook FIFA dus daar is tenminste alles up to date.
Ja maar die speelt kut. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:38:11 #177
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_157182848
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:14 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ja maar die speelt kut. :P
Dat mag je vinden. Feit blijft dat PES in potentie misschien wel beter is, maar die game is gewoon incompleet. Volgend jaar weer een kans voor Konami.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_157182862
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:38 schreef satecl het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Feit blijft dat PES in potentie misschien wel beter is, maar die game is gewoon incompleet. Volgend jaar weer een kans voor Konami.
Dat mag je vinden, de game is compleet zat en het draait bij mij om de gameplay, niet om de hoeveelheid teams/licenties.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:52:22 #179
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_157183029
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:39 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, de game is compleet zat en het draait bij mij om de gameplay, niet om de hoeveelheid teams/licenties.
Ik speel overigens ook geen FIFA (meer) hoor, ben dus geen fanboy ;)

Maar het lijkt wel of niemand een knap voetbalspel kan maken. Jammer, want met basketbal lukt dat al jaren.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_157184302
Wat je godverredomme moet hebben is een voetbalspel met de compleetheid van FIFA en de gameplay van PES. En dan zonder noemenswaardige bugs. Als er nou een bedrijf was die dit spel eens in de pakweg 5 jaar maakt met tussentijdse roster updates, ben ik een dik tevreden persoon.
pi_157195418
Het blijft verbazend hoe koppig Konami na al die jaren nog steeds is en niet inziet hoe belangrijk die updates zijn.
pi_157201890
Was zoveel tijd nu echt nodig voor de update waarna Poulsen de beste speler van de Eredivisie is...... :{
Op dinsdag 11 juni 2019 22:17 schreef MC-Morgan het volgende:
Leuk om te zien dat @ZwevendToetsenbord een betere speler aan het worden is.
pi_157201999
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 12:27 schreef ZwevendToetsenbord het volgende:
Was zoveel tijd nu echt nodig voor de update waarna Poulsen de beste speler van de Eredivisie is...... :{
Gisteravond ML gedaan met Ajax. Staat de Graafschap 2e :')
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 13:05:28 #184
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_157202637
Ze falen gewoon weer bij Konami. Nu weer de updates en de keepers, altijd wat. :')
pi_157202687
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:05 schreef Lastpost het volgende:
Ze falen gewoon weer bij Konami. Nu weer de updates en de keepers, altijd wat. :')
Ik vind inmiddels, na tig potjes, dat de keepers zo slecht niet zijn. (het helpt sowieso om basic shooting naar advanced of manual te zetten, basic is gewoon te simpel)

In ieder geval een minder groot probleem dan bijvoorbeeld de scheids die maar niet fluit voor een overtreding.

@Leonos:

PES is nooit realistisch geweest wat dat betreft, ik hou daar altijd al rekening mee voor ik een ML begin. Had vorig jaar met FC Utrecht binnen een seizoen spelers als Origi en Iturbe, verre van realistisch natuurlijk maar ik vermaak me altijd wel hoor.

Als ik een realistische voetbalgame wil spelen start ik Football Manager op.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2015 @ 14:38:24 #186
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_157204240
Nu duurt het zeker weer een maand voor de ontbrekende transfers geregeld zijn :') Het blijft akelig stil.
pi_157204339
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:08 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik vind inmiddels, na tig potjes, dat de keepers zo slecht niet zijn. (het helpt sowieso om basic shooting naar advanced of manual te zetten, basic is gewoon te simpel)

In ieder geval een minder groot probleem dan bijvoorbeeld de scheids die maar niet fluit voor een overtreding.

@Leonos:

PES is nooit realistisch geweest wat dat betreft, ik hou daar altijd al rekening mee voor ik een ML begin. Had vorig jaar met FC Utrecht binnen een seizoen spelers als Origi en Iturbe, verre van realistisch natuurlijk maar ik vermaak me altijd wel hoor.

Als ik een realistische voetbalgame wil spelen start ik Football Manager op.
Maar maar, nu won ik gister met Ajax bij Real uit :') Zo is het ook weer niet leuk.
pi_157204875
Dat onrealistische maakt het inderdaad wel dommer. Zie zoveel onrealistische dingen voorbij komen in master league...

Zoals dat ik tegen Pablowisteijn moet in de halve finale europa league als ajax zijnde, dat team bestaat niet eens geloof ik.
En dat ik een aantal keer in het seizoen gevraagd wordt door andere clubs als twente en feyenoord terwijl ik dik boven in sta.
Ook dat ik allang kampioen ben maar dat je daar geen melding van krijgt, zit in de 33e wedstrijd 20 punten voorsprong ofzo...
pi_157220803
Ah zo hatelijk, dan speel je iemand helemaal stuk en scoor je snel de 1-0 dan denk je "makkie"
Vervolgens wordt je helemaal zoek gespeeld en sta je met 1-7 in de rust :')

Om dan in de 2e helft weer te domineren maar niet verder te komen dan 3-7 :( :'(
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:11:25 #190
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_157222335
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2015 13:08 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik vind inmiddels, na tig potjes, dat de keepers zo slecht niet zijn. (het helpt sowieso om basic shooting naar advanced of manual te zetten, basic is gewoon te simpel)

In ieder geval een minder groot probleem dan bijvoorbeeld de scheids die maar niet fluit voor een overtreding.
Ik ben dan toch iets kritischer op dat punt vrees ik, speel al vanaf de demo met die manual settings qua passing, schieten en overige zaken en de keepers zijn gewoon ronduit matig en het niveauverschil tussen een Neuer of Vermeer is voor mij amper zichtbaar omdat ze beiden gewoon op bepaalde gebieden structureel de fout in gaan en/of te laat lijken te reageren, duiken en positioneel gewoon zwak staan opgesteld in veel gevallen.

Als ik al zie wat een moeite ze met een simpele spelersupdate hebben vrees ik het ergste wat betreft mogelijke updates voor de gameplay. :')
pi_157963402
Account van FIFA/Origin is geblocked omdat ik illegaal aan coin farming zou doen. Grote onzin, maar ze reageren niet op mijn mails.
Dan maar PES aanschaffen denk ik. Heb FIFA gespeeld sinds 1999 of zo, dus dat wordt even wennen. Nog nooit PES gespeeld.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  maandag 7 december 2015 @ 10:50:53 #192
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_158074337
Wat is België een heer-lijk team op deze PES... Barcelona, PSG, Real Madrid, allemaal naar de slachtbank. Vandenborre, Fellaini, Witsel, Kompany, Vermaelen, Lukaku zijn allemaal zo verdomd sterk. Sloopmachine.

Keepers heb ik trouwens belachelijke reddingen zien maken, heb niet het idee dat ze nog erg slecht zijn. Gameplay voelt lekker puur.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2015 13:25 schreef -J-D- het volgende:
Account van FIFA/Origin is geblocked omdat ik illegaal aan coin farming zou doen. Grote onzin, maar ze reageren niet op mijn mails.
Dan maar PES aanschaffen denk ik. Heb FIFA gespeeld sinds 1999 of zo, dus dat wordt even wennen. Nog nooit PES gespeeld.
Fifa valt in het niet bij deze PES. PES heeft wellicht licensing issues, maar heerlijke gameplay en een (nagenoeg?) eerlijke Multiplayer. Controls zijn hetzelfde als je ze zo instelt.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_158225010
Kan je eigenlijk instellen dat je tegen mindere teams kan loten?

Want nu loot ik met een 3 sterren team alsnog een 5 sterren team :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_159389002
Is het inmiddels beter speelbaar?

Ergerde me destijds vooral aan de slechte keepers. Heb het spel al maanden niet meer gespeeld..
pi_159828741
quote:
10s.gif Op maandag 25 januari 2016 19:10 schreef TvhN het volgende:
Is het inmiddels beter speelbaar?

Ergerde me destijds vooral aan de slechte keepers. Heb het spel al maanden niet meer gespeeld..
En is eindelijk de ontbrekende rosterupdate uitgekomen? Dus alle transfers die op 31 augustus plaatsvonden?
pi_159832040
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 09:29 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

En is eindelijk de ontbrekende rosterupdate uitgekomen? Dus alle transfers die op 31 augustus plaatsvonden?
Nee volgend jaar.
pi_161802410
Even een schopje omhoog.

https://www.bol.com/nl/p/uefa-euro-2016-ps4/9200000056602235/

Als ik deze game koop begrijp ik dan goed dat ik PES 2016 + UEFA Euro 2016 krijg voor de prijs van ¤ 27,99?? Dat staat namelijk bij de vragen en antwoorden.

Echter lijkt het me sterk omdat de PES 2016 zelf ¤ 49,95 kost?

Geven ze daar gewoon een verkeerd antwoord of zie ik iets anders over het hoofd?
pi_161802590
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2016 16:33 schreef indiaantje89 het volgende:
Even een schopje omhoog.

https://www.bol.com/nl/p/uefa-euro-2016-ps4/9200000056602235/

Als ik deze game koop begrijp ik dan goed dat ik PES 2016 + UEFA Euro 2016 krijg voor de prijs van ¤ 27,99?? Dat staat namelijk bij de vragen en antwoorden.

Echter lijkt het me sterk omdat de PES 2016 zelf ¤ 49,95 kost?

Geven ze daar gewoon een verkeerd antwoord of zie ik iets anders over het hoofd?
Alleen de euro 2016 dlc geloof ik :@
pi_162030329
Fifa is beter.
  maandag 9 mei 2016 @ 12:30:05 #200
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_162034789
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 02:17 schreef Firewarrior het volgende:
Fifa is beter.
Ah je hebt PES16 niet gespeeld zie ik :').

Iemand die vaak pes doet die mij wil toevoegen? Speel alleen tegen een vriend van me op de bank maar ik win 9 van de 10x een beetje uitdaging zou leuk zijn :')

mmarsu is mn psn id
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_162039102
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:30 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Ah je hebt PES16 niet gespeeld zie ik :').

Iemand die vaak pes doet die mij wil toevoegen? Speel alleen tegen een vriend van me op de bank maar ik win 9 van de 10x een beetje uitdaging zou leuk zijn :')

mmarsu is mn psn id
Ik heb de demo gespeeld, maar Fifa heeft betere controls.
  maandag 9 mei 2016 @ 16:50:40 #202
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_162039730
Oke leuk, vast 1x ofzo? De controls zijn niet beter bij fifa, je bent er gewoonweg niet aan gewend, en daardoor suck je erin.

Dat is bij fifa16 net zo, als ik die speel tegen een vriend speelt het alsof ik langzaam stront door een verstopte trechter wil duwen, zo snel reageren mijn poppetjes.

Als ik het een week zou spelen kom ik erin en begint hrt beter te spelen.

De metacritic en algehele reviews voor PES 16 prijzen niet alleen de gameplay maar ook de controls.

Allereerst is pes 60fps en fifa30fps. Daar gaat je vloeiendheid al.

Maargoed ik verw8 dat ik tegen een fifa famboy aan het praten ben die het toch na 1x proberen neerlegt als " de controls zijn geen fifa controls ".

100% zeker dat PES vloeiender en beter speelt dan fifa. Dat is niet alleen mijn mening maar ook die van alle gamespers.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 9 mei 2016 @ 16:52:30 #203
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_162039757
Daarnaast kan je gewoon type 2 pakken, dat zijn bijna dezelfde controls ala fifa lol :').
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_162735412
quote:
Eerste indruk: Pro Evolution Soccer 2017 staat zijn mannetje

Gepubliceerd: 01 juni 2016 09:03 Laatste update: 01 juni 2016 09:23

De Pro Evolution Soccer-reeks van Konami lijkt dit jaar klaar om concurrent FIFA van de troon te stoten. Een eerste speelsessie met PES 2017 maakt direct een goede indruk.

De gameplay van PES 2016 stond vorig jaar al als een huis, en het nieuwe deel bouwt hier duidelijk op voort.

Toch voelt de game anders aan, dankij de toevoeging van de Real Touch-technologie. Die zorgt ervoor dat het aannemen, dribbelen en passen per speler anders aanvoelt.

Dat is meteen merkbaar bij een kleinere speler zoals Santi Carzola en iets grotere spelers zoals Mesut Özil. In combinatie met een reeks van nieuwe toegevoegde animaties voelt de bal vrijer en volgt deze minder afgebakende paden.

Het spel doet in de passing realistischer aan. Hoe hard een bal wordt geraakt, met welk deel van de voet, met welke snelheid een speler loopt: het is allemaal van invloed. Ervaren PES-spelers zullen dat direct opmerken. De controle over de bal is vele malen groter en het leveren van een perfecte pass zorgt voor nog meer voldoening.

Wat ook direct opvalt is dat de keepers, na jarenlang een hekel punt te zijn geweest, flink op de schop zijn gegaan. In PES 2017 zijn de doelmannen beter dan ooit tevoren. Tijdens een eerste speelsessie stuitten we geen enkele keer op rare fratsen. Dat is een verademing.

Ook scheidsrechters reageren veel beter op overtredingen, zonder het spel onnodig te onderbreken.

PES 2017 biedt daarnaast veel meer strategische hulpmiddelen om zelf invloed uit te oefenen op de wedstrijd. Zo kunnen voor een wedstrijd allerlei geavanceerde instructies worden gegeven, bijvoorbeeld om tiki-taka-voetbal te spelen. Dan ligt de prioriteit op het blijven passen van de bal. Spelers nemen hiervoor ook actief betere posities in en rennen niet zomaar de ruimte in.

Weer een andere strategie is False Full Backs, waarbij verdedigers uit hun traditionele positie kruipen en naar het midden van het veld bewegen. Hierdoor krijgt het team tijdelijk meer spelers in het centrum.

In verdedigend opzicht is het mogelijk om ‘de bus te parkeren’ en zo veel mogelijk spelers voor het doel te positioneren. Of om via het zogenoemde Gegenpressing bij balverlies heel veel druk te zetten, iets wat wel veel vraagt van het uithoudingsvermogen. Tijdens de wedstrijd zijn er vier van deze vooraf ingestelde instructies te activeren en dit levert een veel dynamischer spel op.

Dat geldt eveneens voor hoekschoppen, waarbij het mogelijk is om zowel aanvallend als defensief per speler instructies te geven. Een andere strategische optie is de mogelijkheid om tijdens het spelen in één keer van heel verdedigend naar zeer aanvallend te veranderen. Een optie die PES spelers van het eerste uur zonder meer herkennen van jaren terug.
Kunstmatige intelligentie

De allergrootste verandering in PES 2017 lijkt de invoering van kunstmatige intelligentie te zijn. Computertegenstanders leren tijdens een wedstrijd van jouw spel en passen daar hun tactiek op aan.

Komen alle aanvallen via de vleugels, dan worden deze extra afgedekt. Overmatig gebruik van een sterspeler, zoals Antoine Griezmann, levert een dubbele mandekking op. Het zorgt ervoor dat ook ervaren spelers op de hoogste moeilijkheidsgraad nog uitdaging weten te vinden.

PES 2017 zier er ook ruim voor zijn verschijning al indrukwekkend uit. Behalve de nieuwe gameplayelementen maakt ook de grafische engine een stap vooruit.

Dat is vooral te zien in de kleine details: de ademwolkjes in de winter, regendruppels die van het net af spatten, het claimen van een corner bij een achterbal, de spuitbuslijnen bij vrije trappen die langzaam vervagen en de tv-kabels die langs het veld liggen.

Ook andere kleine toevoegingen stemmen ons enthousiast, van de licentie van Arsenal tot bijgewerkte menu’s met kleine foto’s van spelers. Het levert een veelbelovend beeld op van een game die pas in het najaar zal verschijnen
Aldus nu.nl
  Moderator zaterdag 4 juni 2016 @ 11:07:41 #205
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_162735631
_O_
pi_162737298
PES 2016 met een keeper fix zou mij al zo blij maken. Soms rammen ze idiote ballen uit de kruising, en de andere keer valt een slap schot er zo in.

Maar dit lijkt volgens de previews opgelost in 2017, dus dat is mooi :)
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_162737790
Tja, waar ik als pc-speler vooral in geïnteresseerd ben is of PES17 zowel op consoles als pc dezelfde versie is of niet? Ik heb geen zin om een slechtere versie te spelen. Daarom heb ik 16 ook niet gekocht.
pi_162737886
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 12:37 schreef Vrieskist het volgende:
PES 2016 met een keeper fix zou mij al zo blij maken. Soms rammen ze idiote ballen uit de kruising, en de andere keer valt een slap schot er zo in.
Eens. Al wordt het iets lastiger als je schieten ook op manual zet.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 14:06:43 #210
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_162738906
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 12:37 schreef Vrieskist het volgende:
PES 2016 met een keeper fix zou mij al zo blij maken. Soms rammen ze idiote ballen uit de kruising, en de andere keer valt een slap schot er zo in.

Maar dit lijkt volgens de previews opgelost in 2017, dus dat is mooi :)
Bijna net echt dus ;)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_162750842
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:06 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Bijna net echt dus ;)
Ja, maar een leuke voetbalgame hoeft wat mij betreft ook niet helemaal realistisch te zijn :P
There's a frood who really knows where his towel is.
pi_164819821
Kick.

Iemand de demo van PES 2017 al gespeeld?
  Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 19:18:35 #213
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_164819974
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:13 schreef TvhN het volgende:
Kick.

Iemand de demo van PES 2017 al gespeeld?
Ja ik, op PS4.

Speelt erg fijn. Betere duels, drukzettende AI, dribbels iets minder effectief, passysteem beter, voorzetten komen eindelijk lekker voor. Speelsnelheid wel iets trager, daar moest ik even aan wennen.
pi_164820198
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:18 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ja ik, op PS4.

Speelt erg fijn. Betere duels, drukzettende AI, dribbels iets minder effectief, passysteem beter, voorzetten komen eindelijk lekker voor. Speelsnelheid wel iets trager, daar moest ik even aan wennen.
Ook verschil gemerkt m.b.t. de keepers en scheidsrechters ten opzichte van PES 2016?
  Moderator woensdag 24 augustus 2016 @ 21:26:58 #215
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_164824301
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:27 schreef TvhN het volgende:

[..]

Ook verschil gemerkt m.b.t. de keepers en scheidsrechters ten opzichte van PES 2016?
Ja, AI maakt meer overtredingen en scheids fluit sneller. Keepers zijn wel beter maar nog niet zoals het zou moeten zijn is m'n snelle conclusie, maar daarvoor moet ik nog meer potjes spelen.
pi_164827578
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 19:13 schreef TvhN het volgende:
Kick.

Iemand de demo van PES 2017 al gespeeld?
Ja, verslavend !!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_164835911
Iemand al een goedkope pre-order PS4 gespot? :)
  donderdag 25 augustus 2016 @ 14:07:18 #218
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_164841707
2017 is toch wel wat beter dan 2016 mag ik hopen? Die vond ik weinig aan :N
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_164843018
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 14:07 schreef satecl het volgende:
2017 is toch wel wat beter dan 2016 mag ik hopen? Die vond ik weinig aan :N
Veel beter.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_164850948
Toch ben ik bang dat je weer tegen een aantal grote bugs gaat aanlopen, zoals voorgaande jaren het geval was.
pi_164865304
We zien wel. Tot nu toe geniet ik er erg van, vooral ouderwets bank/chips/tegen elkaar is een genot. Like the old pes5 (WE) en pes6 days, spannende wedstrijden met weinig goals, super.

Replays zien er toppie uit.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_164882314
Hoe zit het met online bij PES2016? Is dat nog steeds zo kut?
pi_165270032
Nog 3 dagen. Waarschijnlijk kan ik de verleiding niet weerstaan en ga ik 'm toch halen. :')
pi_165270292
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 00:22 schreef Typisch het volgende:
Hoe zit het met online bij PES2016? Is dat nog steeds zo kut?
Nee.

quote:
6s.gif Op maandag 12 september 2016 13:16 schreef TvhN het volgende:
Nog 3 dagen. Waarschijnlijk kan ik de verleiding niet weerstaan en ga ik 'm toch halen. :')
Ik heb hem in de pre-order staan! Zin! O+
pi_165270314
quote:
4s.gif Op maandag 12 september 2016 13:30 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Ik heb hem in de pre-order staan! Zin! O+
Ik twijfel om hem op te pikken, maar ik moet ook mijn FIFAskills op niveau houden. :{
Struggles.
pi_165270331
quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2016 13:31 schreef Typisch het volgende:

[..]

Ik twijfel om hem op te pikken, maar ik moet ook mijn FIFAskills op niveau houden. :{
Struggles.
Die nieuwe Fifa ziet er helaas weer net zo matig uit als vorig jaar.
pi_165270444
Fifa :') :r
  Moderator maandag 12 september 2016 @ 13:43:52 #228
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_165270543
Er schijnen ook een hoop Classic Players in te zitten met echte ID's en gezichten.
pi_165270842
quote:
4s.gif Op maandag 12 september 2016 13:38 schreef Leonos het volgende:
Fifa :') :r
En al m'n vrienden en collega's blijven het maar spelen. Geven PES niet eens de kans. :')
pi_165270851
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 13:43 schreef Slobeend het volgende:
Er schijnen ook een hoop Classic Players in te zitten met echte ID's en gezichten.
Engelse licentie nu ook toch?
  Moderator maandag 12 september 2016 @ 13:58:44 #231
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_165270862
quote:
4s.gif Op maandag 12 september 2016 13:58 schreef Leonos het volgende:

[..]

Engelse licentie nu ook toch?
Nee alleen Liverpool en Arsenal.
pi_165270874
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 13:58 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Nee alleen Liverpool en Arsenal.
Oh ;(
pi_165270923
quote:
4s.gif Op maandag 12 september 2016 13:59 schreef Leonos het volgende:

[..]

Oh ;(
Komt als het goed is een option file voor.
pi_165270985
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2016 14:01 schreef TvhN het volgende:

[..]

Komt als het goed is een option file voor.
Dat werkt nooit op de Playstation toch?
  maandag 12 september 2016 @ 14:27:06 #235
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_165271443
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2016 13:57 schreef TvhN het volgende:

[..]

En al m'n vrienden en collega's blijven het maar spelen. Geven PES niet eens de kans. :')
Fifa is waardeloos. Maar dat weet je pas als je PES langere tijd speelt en dan weer eens overstapt naar Fifa.

Dan zie je pas wat voor aids het is. En ik speel PES sinds 2 jaar en 2006 :') voor de rest Fifa voor en na.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_165272868
quote:
4s.gif Op maandag 12 september 2016 14:03 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat werkt nooit op de Playstation toch?
http://winningelevenblog.(...)g-confirmed-for-ps4/
pi_165275476
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2016 14:27 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Fifa is waardeloos. Maar dat weet je pas als je PES langere tijd speelt en dan weer eens overstapt naar Fifa.

Dan zie je pas wat voor aids het is. En ik speel PES sinds 2 jaar en 2006 :') voor de rest Fifa voor en na.
Ik speel FIFA ook niet zozeer omdat het de beste game is/moet zijn. Is gewoon lekker makkelijk met en tegen mijn maatjes. En zij gaan niet overstappen naar PES, dus blijf ik bij FIFA. :+
pi_165284696
Spijtig dat meeste FIFA spelers PES geen voor kans willen geven, maar ja die mensen hebben over het algemeen geen smaak en luisteren ook alleen mainstream muziek en kijken alleen series zoals Narcos en Walking Dead
  dinsdag 13 september 2016 @ 01:14:28 #239
444149 Eejit
What's the craic?
pi_165285358
quote:
4s.gif Op maandag 12 september 2016 13:59 schreef Leonos het volgende:

[..]

Oh ;(
Gewoon op PC spelen. Genoeg goede mods.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
pi_165287129
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 01:14 schreef Eejit het volgende:

[..]

Gewoon op PC spelen. Genoeg goede mods.
Nah.
Lekker op de bank liggen O+
pi_165289638
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:07 schreef Kermit. het volgende:
Spijtig dat meeste FIFA spelers PES geen voor kans willen geven, maar ja die mensen hebben over het algemeen geen smaak en luisteren ook alleen mainstream muziek en kijken alleen series zoals Narcos en Walking Dead
Wat is er mis met Narcos?
pi_165290117
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 00:07 schreef Kermit. het volgende:
Spijtig dat meeste FIFA spelers PES geen voor kans willen geven, maar ja die mensen hebben over het algemeen geen smaak en luisteren ook alleen mainstream muziek en kijken alleen series zoals Narcos en Walking Dead
Haten op de Walking Dead :')
pi_165291969
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 11:42 schreef Rijst het volgende:

[..]

Wat is er mis met Narcos?
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 september 2016 12:06 schreef Leonos het volgende:

[..]

Haten op de Walking Dead :')
Jullie kijken die serie alleen maar zodat je mee kan praten met je vrienden en collega's. Jullie hebben niet een smaak ook al denken jullie van wel. :W
  Moderator dinsdag 13 september 2016 @ 14:01:19 #244
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_165292043
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 13:57 schreef Kermit. het volgende:

[..]


[..]

Jullie kijken die serie alleen maar zodat je mee kan praten met je vrienden en collega's. Jullie hebben niet een smaak ook al denken jullie van wel. :W
:') :') :')

Ik doe PES, luister indie maar kijk ook Narcos. Het kan allemaal in deze wereld.
pi_165292221
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 september 2016 14:01 schreef Slobeend het volgende:

[..]

:') :') :')

Ik doe PES, luister indie maar kijk ook Narcos. Het kan allemaal in deze wereld.
Oeh, vrienden worden? O+
pi_165292254
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 13:57 schreef Kermit. het volgende:

[..]


[..]

Jullie kijken die serie alleen maar zodat je mee kan praten met je vrienden en collega's. Jullie hebben niet een smaak ook al denken jullie van wel. :W
oke
pi_165292255
Iemand de game al aan het spelen? Vandaag issie uit toch?
pi_165292276
Wat is het verschil met 16 (qua ML en BAL modus)
pi_165296338
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 14:12 schreef kreuk050 het volgende:
Iemand de game al aan het spelen? Vandaag issie uit toch?
Overmorgen
  dinsdag 13 september 2016 @ 16:52:36 #250
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_165296373
http://www.insidegamer.nl(...)e-gezichten-van-ajax

TERING wat lelijk _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- Tete lijkt meer op van Rhijn. En over de rest .... ach ik hou op. Ik ga stuk hier. :D
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator dinsdag 13 september 2016 @ 17:04:12 #251
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_165296638
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 16:52 schreef satecl het volgende:
http://www.insidegamer.nl(...)e-gezichten-van-ajax

TERING wat lelijk _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- Tete lijkt meer op van Rhijn. En over de rest .... ach ik hou op. Ik ga stuk hier. :D
Nou het is wat zeg. Die van Feyenoord zijn overigens een stuk beter.
pi_165299522
De eerste reviews zijn behoorlijk positief.
  woensdag 14 september 2016 @ 07:47:21 #253
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_165310977
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 16:52 schreef satecl het volgende:
http://www.insidegamer.nl(...)e-gezichten-van-ajax

TERING wat lelijk _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- Tete lijkt meer op van Rhijn. En over de rest .... ach ik hou op. Ik ga stuk hier. :D
ajax ook echt who gives a fuck

die 5000 man in nl die pes halen?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 14 september 2016 @ 07:48:55 #254
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_165310987
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2016 13:57 schreef TvhN het volgende:

[..]

En al m'n vrienden en collega's blijven het maar spelen. Geven PES niet eens de kans. :')
ea schapen

bijna net zo eng als apple fans
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 14 september 2016 @ 07:49:42 #255
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_165310995
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 september 2016 09:27 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nah.
Lekker op de bank liggen O+
Je weet dat dit ook met een pc kan :')

Zelfs met dualshock 4
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_165311248
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 16:52 schreef satecl het volgende:
http://www.insidegamer.nl(...)e-gezichten-van-ajax

TERING wat lelijk _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- Tete lijkt meer op van Rhijn. En over de rest .... ach ik hou op. Ik ga stuk hier. :D
Hahaha zit ie op insidegamer, wat een nerd ben je dan.
  woensdag 14 september 2016 @ 15:17:01 #257
344250 75020
ik weet niet beter
pi_165318420
Wanneer gaat hun service online?
  woensdag 14 september 2016 @ 16:35:42 #258
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_165320033
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 08:16 schreef Bronson_ het volgende:

[..]

Hahaha zit ie op insidegamer, wat een nerd ben je dan.
Ik kreeg de link door in het ajax topic. Tjah, ik zat in een ajax topic, dan ben je meer dan een nerd.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 14 september 2016 @ 16:36:46 #259
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_165320057
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 07:47 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

ajax ook echt who gives a fuck

die 5000 man in nl die pes halen?
Het gaat erom hoe serieus je je publiek neemt. 'Oh er kopen in Nederland maar 5000 mensen PES dus we gaan ons best niet doen voor ajax. Maak van die van Rhijn gewoon Tete niemand die het ziet'! Met zo'n instelling, blijf je zwakzinnig.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator woensdag 14 september 2016 @ 16:42:39 #260
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_165320195
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:36 schreef satecl het volgende:

[..]

Het gaat erom hoe serieus je je publiek neemt. 'Oh er kopen in Nederland maar 5000 mensen PES dus we gaan ons best niet doen voor ajax. Maak van die van Rhijn gewoon Tete niemand die het ziet'! Met zo'n instelling, blijf je zwakzinnig.
Dit is Feyenoord: http://www.pesmaster.com/feyenoord-rotterdam/pes-2017/team/117/
  woensdag 14 september 2016 @ 16:44:28 #261
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_165320222
quote:
Botteghin beter dan Kongolo en Vejinovic de beste middenvelder _O_ Konami Genot! Achahbar nog steeds bij Feyenoord ja??

Is Adriano nog steeds het beste van het spel?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  Moderator woensdag 14 september 2016 @ 16:45:36 #262
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_165320245
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:44 schreef satecl het volgende:

[..]

Botteghin beter dan Kongolo en Vejinovic de beste middenvelder _O_ Konami Genot!

Is Adriano nog steeds het beste van het spel?
Jemig wat ben je zuur.
  woensdag 14 september 2016 @ 16:47:40 #263
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_165320294
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:45 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Jemig wat ben je zuur.
Is vooral een beetje rancune. PES 4 en 5 was zoveel genot! Een van de beste games die ik ooit heb gespeeld. Sowieso de beste voetbalgame. Daarna is het bergafwaarts gegaan. Ik kan er met de pet niet bij dat ze een game maken en nog steeds van die slordige fouten maken. Dat geldt trouwens ook voor FIFA.

Ik zou zeggen: Neem een voorbeeld aan NBA2K. Dat zijn mensen die hun vak wel verstaan.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_165320677
Lekker zeiken over licenties, gaat om de gameplay.
pi_165320931
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:44 schreef satecl het volgende:

[..]

Botteghin beter dan Kongolo en Vejinovic de beste middenvelder _O_ Konami Genot! Achahbar nog steeds bij Feyenoord ja??

Is Adriano nog steeds het beste van het spel?
Lol, speel je voor het eerst PES? Aangezien algemene ratings totaal anders is dan met FIFA.
pi_165320957
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:47 schreef satecl het volgende:

[..]

Is vooral een beetje rancune. PES 4 en 5 was zoveel genot! Een van de beste games die ik ooit heb gespeeld. Sowieso de beste voetbalgame. Daarna is het bergafwaarts gegaan. Ik kan er met de pet niet bij dat ze een game maken en nog steeds van die slordige fouten maken. Dat geldt trouwens ook voor FIFA.

Ik zou zeggen: Neem een voorbeeld aan NBA2K. Dat zijn mensen die hun vak wel verstaan.
NBA2K vind ik ook erg vet, maar sportsgames speel ik voornamelijk om de multiplayer en mijn vrienden (en ikzelf) zijn basketball na een paar potjes vaak weer zat. Terwijl we FIFA ( :r!) hele avonden kunnen spelen.
  Moderator woensdag 14 september 2016 @ 17:26:40 #267
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_165321079
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:47 schreef satecl het volgende:

[..]

Is vooral een beetje rancune. PES 4 en 5 was zoveel genot! Een van de beste games die ik ooit heb gespeeld. Sowieso de beste voetbalgame. Daarna is het bergafwaarts gegaan. Ik kan er met de pet niet bij dat ze een game maken en nog steeds van die slordige fouten maken. Dat geldt trouwens ook voor FIFA.

Ik zou zeggen: Neem een voorbeeld aan NBA2K. Dat zijn mensen die hun vak wel verstaan.
Zo goed als PES 5 is het nooit meer geweest nee. Dat is waar. Maar nu zijn die licenties makkelijk te veranderen via edit mode, stats pas ik ook altijd wat aan. Het blijft op sommige gebieden wat karig maar als ik de reviews mag geloven gaat de gameplay weer richting de old PES days. Dat vind ik eerlijk gezegd het belangrijkste.

NBA2K is inderdaad perfect. MLB The Show ook.
pi_165321144
Zeiken om de gezichtjes :')
Play the fucking game.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_165321290
quote:
14s.gif Op woensdag 14 september 2016 17:17 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Lol, speel je voor het eerst PES? Aangezien algemene ratings totaal anders is dan met FIFA.
Die gast is zo kanjer dom.
pi_165321880
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 17:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zeiken om de gezichtjes :')
Play the fucking game.
Het grappige is dat ze zeiken om gezichten in de Eredivisie, alsof dat in FIFA ooit gedaan is, PES heeft over het algemeen veel Eredivisie spelers goed gedaan.
pi_165322394
quote:
4s.gif Op woensdag 14 september 2016 17:03 schreef Leonos het volgende:
Lekker zeiken over licenties, gaat om de gameplay.
mwah, het is toch wel leuk als je de bekende conpetities hebt.

Want welke clubs en competities bevat deze pes nou eigenlijk? Kan nergens een lijst vinden. En kan je ook zelf toernooien en competities samenstellen van allerlei teams?
There are only 151 Pokémon.
  woensdag 14 september 2016 @ 19:16:09 #272
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_165323354
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 18:38 schreef Eenskijken het volgende:

[..]

mwah, het is toch wel leuk als je de bekende conpetities hebt.

Want welke clubs en competities bevat deze pes nou eigenlijk? Kan nergens een lijst vinden. En kan je ook zelf toernooien en competities samenstellen van allerlei teams?
http://www.pesmyclub.com/pes-2017-teams-full-list-licenses/

Zoeken is heel moeilijk ....
RED ONS HENNIEGOD
pi_165323905
Net pes gekocht bij mm *O*
pi_165324096
hmm dus wel de eredivisie maar niet de duitse competitie? Lol... zo jammer dit.
There are only 151 Pokémon.
pi_165324199
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:47 schreef Eenskijken het volgende:
hmm dus wel de eredivisie maar niet de duitse competitie? Lol... zo jammer dit.
Daar komt wel een option file voor.
pi_165325006
quote:
7s.gif Op woensdag 14 september 2016 19:51 schreef TvhN het volgende:

[..]

Daar komt wel een option file voor.
Dit is echt zo'n achterhaalde jaren 90 houtje touwtje oplossing :')
[P]otverdorie
  woensdag 14 september 2016 @ 20:34:36 #277
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_165325150
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:28 schreef NatteBever het volgende:

[..]

Dit is echt zo'n achterhaalde jaren 90 houtje touwtje oplossing :')
uhh waarom? de teams zullen gewoon 100% kloppen en de kits ook.

Konami gaat er geen geld voor neertellen.

En over die gezichten.. please.. alsof je die ooit langer dan 1sec ziet
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 14 september 2016 @ 20:35:47 #278
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_165325184
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:47 schreef satecl het volgende:

[..]

Is vooral een beetje rancune. PES 4 en 5 was zoveel genot! Een van de beste games die ik ooit heb gespeeld. Sowieso de beste voetbalgame. Daarna is het bergafwaarts gegaan. Ik kan er met de pet niet bij dat ze een game maken en nog steeds van die slordige fouten maken. Dat geldt trouwens ook voor FIFA.

Ik zou zeggen: Neem een voorbeeld aan NBA2K. Dat zijn mensen die hun vak wel verstaan.
Wat is er mis met de gameplay dan want ik zie je alleen maar zeiken over gezichten
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_165326108
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:34 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

uhh waarom? de teams zullen gewoon 100% kloppen en de kits ook.

Konami gaat er geen geld voor neertellen.

En over die gezichten.. please.. alsof je die ooit langer dan 1sec ziet
Het feit dat je ergens een bestand moet downloaden, dat op een USB stickje moet zetten, in je console(!!) moet stoppen en dan lopen pielen met die kits is gewoon niet handig. Dat bedoel ik ermee :)
[P]otverdorie
pi_165327471
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:03 schreef NatteBever het volgende:

[..]

Het feit dat je ergens een bestand moet downloaden, dat op een USB stickje moet zetten, in je console(!!) moet stoppen en dan lopen pielen met die kits is gewoon niet handig. Dat bedoel ik ermee :)
Klopt, maar ik ben liever 10 minuten extra bezig om daarna er een jaar van te genieten
pi_165327999
ik heb de demo ook gespeeld en inderdaad, het speelt erg lekker. maar toch vind ik het jammer van die licenties. en ook de sfeer in het stadium is een beetje mweh, niet te vergelijken met fifa zeg maar. geen commentator, het publiek doet niets, behalve als je een gele kaart krijgt, dan schreeuwen ze opeens als apen etc.

maar eerlijk is eerlijk, de gameplay an sich speelt heerlijk weg. mooie steekballen geven of passes maken, en de AI reageert er goed op.
There are only 151 Pokémon.
pi_165328023
Ben een beetje in dubio nu... want ik ben namelijk wel een fifa speler van origine, en het spelen met mijn favo clubs en spelers, dus de echte licentie, daar hecht ik dan wel waarde aan. Mja..
There are only 151 Pokémon.
pi_165328067
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:01 schreef Eenskijken het volgende:
ik heb de demo ook gespeeld en inderdaad, het speelt erg lekker. maar toch vind ik het jammer van die licenties. en ook de sfeer in het stadium is een beetje mweh, niet te vergelijken met fifa zeg maar. geen commentator, het publiek doet niets, behalve als je een gele kaart krijgt, dan schreeuwen ze opeens als apen etc.

maar eerlijk is eerlijk, de gameplay an sich speelt heerlijk weg. mooie steekballen geven of passes maken, en de AI reageert er goed op.
commentaar zit erin.
  donderdag 15 september 2016 @ 05:24:56 #284
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_165333307
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 21:03 schreef NatteBever het volgende:

[..]

Het feit dat je ergens een bestand moet downloaden, dat op een USB stickje moet zetten, in je console(!!) moet stoppen en dan lopen pielen met die kits is gewoon niet handig. Dat bedoel ik ermee :)
Owneee een bestand downloaden en op een usb stick zetten wat een ramp.

Wat een onzin zeg. Je hoeft niet met kits te pielen, in deze pes kan je het hele optio file gelijk transferen.

En dat kost je misschien 5 minuten???
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 15 september 2016 @ 05:26:22 #285
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_165333308
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:01 schreef Eenskijken het volgende:
ik heb de demo ook gespeeld en inderdaad, het speelt erg lekker. maar toch vind ik het jammer van die licenties. en ook de sfeer in het stadium is een beetje mweh, niet te vergelijken met fifa zeg maar. geen commentator, het publiek doet niets, behalve als je een gele kaart krijgt, dan schreeuwen ze opeens als apen etc.

maar eerlijk is eerlijk, de gameplay an sich speelt heerlijk weg. mooie steekballen geven of passes maken, en de AI reageert er goed op.
Geen enkele pes demo heeft commentaar.

Alle licenties zijn gratis te downloaden.

En pes steekt idd meer tijd in de gameplay dan de presentatie van t publiek
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 15 september 2016 @ 05:26:58 #286
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_165333309
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 22:02 schreef Eenskijken het volgende:
Ben een beetje in dubio nu... want ik ben namelijk wel een fifa speler van origine, en het spelen met mijn favo clubs en spelers, dus de echte licentie, daar hecht ik dan wel waarde aan. Mja..
Dat kan gewoon :'). Moeilijk he google
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_165333411
Zijn mensen echt zo dom? :')
  donderdag 15 september 2016 @ 07:04:56 #288
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_165333423
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 07:00 schreef Doublepain het volgende:
Zijn mensen echt zo dom? :')
Sommige mensen moet je alles voorkauwe
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_165333503
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 05:26 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Dat kan gewoon :'). Moeilijk he google
niet zonder mods. En ik wil niet modden.
There are only 151 Pokémon.
pi_165333508
Sommige mensen hebben geen zin in al dat gepruts. Prima als jij het wel ok vindt maar out of de box zijn er gewoon nauwelijk licenties.
There are only 151 Pokémon.
pi_165333520
Maarja elke vorm van kritiek, ook al valide, wuif je weg in het topic. Wel jammer
There are only 151 Pokémon.
pi_165334366
Straks na werk direct naar MM.
Ik ga voor deze OF trouwens:

http://www.pesgaming.com/showthread.php?t=100497

welke gebruiken jullie? Die PES Universe OF is 5 euro ofzo, is die echt veel beter?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_165334472
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 17:38 schreef Bronson_ het volgende:

[..]

Die gast is zo kanjer dom.
Goeie onderbouwing, miskraam.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_165334686
Gisteravond heel de avond master league gespeeld O+
Zo mooi O+ O+
pi_165334880
quote:
1s.gif Op donderdag 15 september 2016 05:24 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Owneee een bestand downloaden en op een usb stick zetten wat een ramp.

Wat een onzin zeg. Je hoeft niet met kits te pielen, in deze pes kan je het hele optio file gelijk transferen.

En dat kost je misschien 5 minuten???
Haha sorry man, ik wist niet dat je vriendinnetje PES heet :') #fanboy
[P]otverdorie
pi_165335138
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:50 schreef NatteBever het volgende:

[..]

Haha sorry man, ik wist niet dat je vriendinnetje PES heet :') #fanboy
Je bent gewoon een janksmoel.
pi_165335167
Dit topic is elk jaar toch wel weer leuk om te lezen _O- Altijd wel weer paar fanboys die boos worden als je iets van kritiek op het spel hebt. _O-
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator donderdag 15 september 2016 @ 10:14:39 #298
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_165335230
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:11 schreef over_hedge het volgende:
Dit topic is elk jaar toch wel weer leuk om te lezen _O- Altijd wel weer paar fanboys die boos worden als je iets van kritiek op het spel hebt. _O-
Boze fanboys en domme Fifamensen.
pi_165335771
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:08 schreef Bronson_ het volgende:

[..]

Je bent gewoon een janksmoel.
Hahaha, zit er zand in je slipje? Ga lekker dat spelletje spelen joh :W :*
[P]otverdorie
pi_165335964
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 10:49 schreef NatteBever het volgende:

[..]

Hahaha, zit er zand in je slipje? Ga lekker dat spelletje spelen joh :W :*
Mad
pi_165336997
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2016 09:10 schreef ThePlaneteer het volgende:
Straks na werk direct naar MM.
Ik ga voor deze OF trouwens:

http://www.pesgaming.com/showthread.php?t=100497

welke gebruiken jullie? Die PES Universe OF is 5 euro ofzo, is die echt veel beter?
Ik ben totaal niet bekend met option files voor de PS4.
Is dat simpel te installen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')