abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156290657
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]
......... wij doden Saddam, Ghadaffi, Chavez, .........
Op deze quote is al veel gereageerd, en ik ben het grotendeels met Elzies eens.

maar 1 zinsnede heeft mijn interesse:
Wij doden Chavez.
Die had toch kanker.

Ghadaffi is trouwens door Libiërs gedood. Maar goed volgens jou zullen daar achter de schermen de westerse machten wel bij betrokken zijn geweest.
Trouwens: toen Ghadaffi er nog zat, zei niemand (ook links niet) "Laat Ghadaffi toch zitten".
of "Westen, blijf van Ghadaffi af"
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 22 september 2015 @ 10:00:10 #202
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156290836
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 september 2015 07:57 schreef FANN het volgende:

[..]

In een dag hebben zich 6.500 vrijwilligers gemeld bij het Rode Kruis.

Dat deden ze na een oproep van de hulporganisatie, die maandag een campagne begon om aan zoveel mogelijk mensen te komen die aan de slag willen voor het Rode Kruis. Het aantal vrijwilligers is nu verdubbeld tot 13.000.

Het Rode Kruis heeft de handen vol aan de vluchtelingen die Nederland binnen komen en is in hoogste staat van paraatheid voor wat de organisatie "de grootste hulpoperatie sinds jaren" noemt.

Ook al hebben zich nu veel mensen gemeld, het Rode Kruis blijft op zoek naar meer mensen die kunnen helpen.

In de praktijk blijkt namelijk dat mensen die zich aanmelden, soms toch niet kunnen omdat ze moeten werken of andere verplichtingen hebben, legt de woordvoerder uit. ''We willen graag minimaal 20.000 vrijwilligers.''

Structurele hulp
Dinsdag verschijnen in kranten en op sociale media advertenties van het Rode Kruis. Er hebben zich ook 1.200 mensen gemeld voor meer structurele hulp aan het Rode Kruis, via hulpvoorvluchtelingen.nl.

Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen die een aantal dagen bij een Welkom Winkel willen werken, of die als arts of verpleegkundige aan het werk willen bij de EHBO-post bij het asielzoekerscentrum in Ter Apel.

Deze helpers worden ingeroosterd, en anderen die zich bij het burgerhulpnetwerk Ready2Help hebben aangeboden, zijn telefonisch oproepbaar.

http://www.nu.nl/binnenla(...)rdubbeld-oproep.html
Vrouwen graag wel met hoofddoek om komen. En s.v.p. niet roken of drinken in het bijzijn van de asielzoekers.
  dinsdag 22 september 2015 @ 10:02:03 #203
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_156290879
Ach ja, als het westen niets doet bij brute dictators is het: 'Waarom grijpt het westen niet in'

En als het westen wel ingrijpt met onder meer deze vluchtelingenstroom als gevolg, hoor je veel van dezelfde mensen roepen. 'Het is onze eigen schuld, dus moeten we de gevolgen dragen.'
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  dinsdag 22 september 2015 @ 10:02:16 #204
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156290886
Sport- en andere verenigingen moeten al jaren schrapen om een vrijwilliger te vinden en nu staan er ineens duizenden binnen een dag klaar?
pi_156290962
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sport- en andere verenigingen moeten al jaren schrapen om een vrijwilliger te vinden en nu staan er ineens duizenden binnen een dag klaar?
Dit geeft een beter gevoel vermoed ik.
pi_156290998
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Verschilt per regio, denk ik. In dit gebied hebben de verenigingen over het algemeen weinig moeite om vrijwilligers te vinden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156291229
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wij doden Chavez.
Die had toch kanker.

Ghadaffi is trouwens door Libiërs gedood. Maar goed volgens jou zullen daar achter de schermen de westerse machten wel bij betrokken zijn geweest.
Trouwens: toen Ghadaffi er nog zat, zei niemand (ook links niet) "Laat Ghadaffi toch zitten".
Ik weet nog goed dat ik las dat Ghadaffi een brief naar Obama had geschreven waarin hij uitlegde dat de zogenaamde demonstranten die democratie wilden, niet waren wat het leek. Toen dacht ik: hopelijk heeft die brief effect, maar nee. Ook Moebarak bracht dat meerdere malen te berde maar niemand wilde luisteren.
Heel veel mensen hadden door dat het niet klopte, behalve Amerika. En nu zit Europa met de gebakken peren, althans het Schengengebied. Mogen al die mensen die de islaminvasie uit het Oosten niet willen, nu naar Amerika of Engeland, ook met gratis huis en uitkering?

[ Bericht 2% gewijzigd door Loekie1 op 22-09-2015 10:23:21 ]
pi_156291422
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit geeft een beter gevoel vermoed ik.
Ja bah... rot mensen...

quote:
Ouderen en Studenten zie ik ;)
pi_156292153
quote:

[..]

Naar mijn idee onzin, de laatste jaren van Ghadaffi's regime werd hij redelijk gerespecteerd als milde dictator die in ieder geval de stammenstrijd een beetje onder controle hield.
٩๏̯͡๏)۶
pi_156292353
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:15 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik weet nog goed dat ik las dat Ghadaffi een brief naar Obama had geschreven waarin hij uitlegde dat de zogenaamde demonstranten die democratie wilden, niet waren wat het leek. Toen dacht ik: hopelijk heeft die brief effect, maar nee. Ook Moebarak bracht dat meerdere malen te berde maar niemand wilde luisteren.
Heel veel mensen hadden door dat het niet klopte, behalve Amerika. En nu zit Europa met de gebakken peren, althans het Schengengebied. Mogen al die mensen die de islaminvasie uit het Oosten niet willen, nu naar Amerika of Engeland, ook met gratis huis en uitkering?
OK, mbt Ghadaffi zal dit wel zo zijn....

blijft over:

quote:
.......... wij doden Saddam, Ghadaffi, Chavez, .........
"Wij doden Chavez"
Volgens mij had Chavez kanker.....
Weet Boomknuffelaar iets wat ik niet weet?
pi_156292525
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 10:02 schreef Dwersdriever het volgende:
Ach ja, als het westen niets doet bij brute dictators is het: 'Waarom grijpt het westen niet in'

En als het westen wel ingrijpt met onder meer deze vluchtelingenstroom als gevolg, hoor je veel van dezelfde mensen roepen. 'Het is onze eigen schuld, dus moeten we de gevolgen dragen.'
Dan is het toch op z'n minst vreemd te noemen dat het westen met dictators uit Afrika totaal geen behoefte voelt om in te grijpen nietwaar? Alsof het ons echt om de morele plicht te doen is _O-
pi_156293420
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan is het toch op z'n minst vreemd te noemen dat het westen met dictators uit Afrika totaal geen behoefte voelt om in te grijpen nietwaar? Alsof het ons echt om de morele plicht te doen is _O-
Raar is alleen dat na 1945 de Europese landen wél in staat waren om een in puin geschoten Europa (voornamelijk door de geallieerden) weer op te bouwen. De Marschallhulp is een fractie van wat het westen inmiddels aan ontwikkelingshulp heeft gegeven aan Afrika en Azië.
Het is allemaal zo politiek correct om de schuld telkens weer bij het westen te leggen.
De optelsom van de prioriteiten die de derde wereld er op na houdt (Deense cartoons, Charlie Hebdo, vrouwenbesnijdenis, burka's, kortom het religieus fundamentalisme) speelt toch ook een hoofdrol in hun blijvende achterstand. En als je dat soort dingen steeds negeert blijf je dweilen met de kraan open.
Het is net zoiets als een alcoholist zielig vinden, en hem elke keer weer helpen met geld, maar nooit de verplichting oplegt te stoppen met zijn alcoholverslaving. Want de ellende uit het verleden was vast en zeker niet zijn eigen schuld.
En Nederland is ook telkens door vreemde mogendheden overheerst geweest. Spanjaarden, Fransen en Duitsers....

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 22-09-2015 12:10:35 ]
pi_156293573
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Raar is alleen dat na 1945 de Europese landen wél in staat waren om een in puin geschoten Europa (voornamelijk door de geallieerden) weer op te bouwen. De Marschallhulp is een fractie van wat het westen inmiddels aan ontwikkelingshulp heeft gegeven aan Afrika en Azië.
Het is allemaal zo politiek correct om de schuld telkens weer bij het westen te leggen.
De optelsom van de prioriteiten die de derde wereld er op na houdt (Deense cartoons, Charlie Hebdo, kortom het religieus fundamentalisme) speelt toch ook een hoofdrol in hun blijvende achterstand. En als je dat soort dingen steeds negeert blijf je dweilen met de kraan open.
Het is net zoiets als een alcoholist zielig vinden, en hem elke keer weer helpen met geld, maar nooit de verplichting oplegt te stoppen met zijn alcoholverslaving. Want de ellende uit het verleden was vast en zeker niet zijn eigen schuld.
En Nederland is ook telkens door vreemde mogendheden overheerst geweest. Spanjaarden, Fransen en Duitsers....
Grappige vergelijking met de alcoholverslaafde, en ook wel een treffende trouwens. Ik denk zelf dat wanneer Amerika 10% van zijn jaarlijkse defensiebudget in ontwikkelingshulp had gestoken de wereld een stuk rustiger was geweest, en Amerika een stuk rijker.
  dinsdag 22 september 2015 @ 12:15:06 #214
79262 Dwersdriever
pi_156293619
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je begrijpt het punt van mijn posting niet, denk ik.
We Came A Long Time Ago
pi_156293717
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:15 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Je begrijpt het punt van mijn posting niet, denk ik.
Oh, excuus. Hoe bedoelde je het dan?
pi_156293830
quote:

[..]

Wij doden Chavez.
Die had toch kanker.

Die zaten allemaal te watertanden en te juichen tijdens de 'Arabische lente' want oe die Gadaffi was zo fout, Moebarak en Assad ook natuurlijk.
Maar nu het een grote puinhoop is gaat het vingertje gewoon naar het 'westen', 'wij' word dan gezegd.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 22 september 2015 @ 12:27:09 #217
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156293846
IK BEN ERUIT, HET IS GEWOON ALLEMAAL KUT EN FOUT
pi_156294203
http://www.telegraaf.nl/b(...)imatum_aan_EU__.html

Fijn, een ultimatum. Dat kunnen we er nog wel bij hebben.
  dinsdag 22 september 2015 @ 12:53:44 #219
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156294361
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:45 schreef Toefjes het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)imatum_aan_EU__.html

Fijn, een ultimatum. Dat kunnen we er nog wel bij hebben.
Wat gaat ie doen dan, oorlogje spelen?

Dacht dat die Kroaten juist iedereen doorsluisden richting Hongarije en Slovenie?
pi_156294426
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat gaat ie doen dan, oorlogje spelen?

Dacht dat die Kroaten juist iedereen doorsluisden richting Hongarije en Slovenie?
Ik ben soms een beetje het overzicht kwijt moet ik eerlijk zeggen. Maar ja, als de wegen van en naar je land geblokkeerd worden door andere landen, dan is dat catastrofaal voor je eigen economie.
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:01:21 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156294542
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:56 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben soms een beetje het overzicht kwijt moet ik eerlijk zeggen. Maar ja, als de wegen van en naar je land geblokkeerd worden door andere landen, dan is dat catastrofaal voor je eigen economie.
Dat laatste klopt zeker, kijk alleen al naar dat Hongaarse hek midden over de snelweg. Ik las vorige week ook ergens dat vrachtwagens aan de Turks/Bulgaarse grens(?) 24 uur moeten wachten.

Overzicht is sowieso totaal zoek, zie ook bv 'corridor' afspraak Hongarije/Kroatie waar Oostenrijk weer helemaal niks vanaf wist. Elk land doet maar wat. En dat is feitelijk nog gevaarlijker dan de instroom van asielzoekers.
pi_156294597
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat laatste klopt zeker, kijk alleen al naar dat Hongaarse hek midden over de snelweg. Ik las vorige week ook ergens dat vrachtwagens aan de Turks/Bulgaarse grens(?) 24 uur moeten wachten.

Overzicht is sowieso totaal zoek, zie ook bv 'corridor' afspraak Hongarije/Kroatie waar Oostenrijk weer helemaal niks vanaf wist. Elk land doet maar wat. En dat is feitelijk nog gevaarlijker dan de instroom van asielzoekers.
Precies. Dit is hopelijk een goed voorbeeld dat het fenomeen grenzen dicht geen problemen oplost, maar problemen verschuift, en vooral heel veel nieuwe, grotere problemen creëert.
pi_156294778
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Precies. Dit is hopelijk een goed voorbeeld dat het fenomeen grenzen dicht geen problemen oplost, maar problemen verschuift, en vooral heel veel nieuwe, grotere problemen creëert.
Ok ik begrijp je deels, maar wat is dan een oplossing voor de huidige situatie? Ik citeer mezelf even omdat ik nog steeds het antwoord niet weet. Wachten tot de al bestaande exodus uit Irak, Afghanistan en Pakistan nog groter gaat worden? (Ja ik vermeld heel doelbewust Syriërs niet.) Denk je ooit dat er een stop op gaat komen? Kun jij het verschil zien tussen een Syriër en een Afghaan indien beide personen zeggen dat zij hun paspoort hebben verloren.
  dinsdag 22 september 2015 @ 13:18:32 #224
79262 Dwersdriever
pi_156294869
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:21 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Oh, excuus. Hoe bedoelde je het dan?
Ik heb het niet over regeringen en hun handelen, maar over een bepaalde groep mensen die vonden dat het westen de zogenoemde Arabische Lente moest ondersteunen en met de kennis van nu ineens beweren dat het westen de vluchtelingenstroom aan zichzelf te wijten heeft. Dat regeringen uit heel andere motieven kunnen handelen, is een andere discussie.
We Came A Long Time Ago
pi_156294946
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 13:13 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Ok ik begrijp je deels, maar wat is dan een oplossing voor de huidige situatie? Ik citeer mezelf even omdat ik nog steeds het antwoord niet weet. Wachten tot de al bestaande exodus uit Irak, Afghanistan en Pakistan nog groter gaat worden? (Ja ik vermeld heel doelbewust Syriërs niet.) Denk je ooit dat er een stop op gaat komen? Kun jij het verschil zien tussen een Syriër en een Afghaan indien beide personen zeggen dat zij hun paspoort hebben verloren.
Ik vind het bizar dat er zo weinig aan de buitengrenzen van Europa gebeurt. Mensen spoelen aan in Italië of Griekenland, en we wensen ze een prettige wandeling. De oplossing weet ik ook niet, maar een leek zou zeggen dat je sowieso een schifting moet maken aan de buitengrens, en daar de samenwerking met Turkije mee moet gaan zoeken. En Turkije vooral tegemoetkomen in de kosten die het eventueel maakt. Zoiets.

Als er berichten doordringen dat Europa niet het walhalla is en alle grenzen hekwerken blijken heb je wel kans dat het ontmoedigt. Maar ja, hoe hou je mensen tegen die toch niks meer te verliezen hebben. Dat kan uiteindelijk toch alleen maar op vervelende manieren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')