abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156279777
quote:
18s.gif Op maandag 21 september 2015 20:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Sommige mensen leren écht niks van de recente geschiedenis. Irak? Afghanistan? 'We' zijn er overal met de staart tussen de benen vertrokken na een bezetting naar aanleiding van precies dit soort praatjes.
Vietnam.
pi_156279857
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:36 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja, dat gaat dus ook boven mijn pet... maar ondertussen moeten deze mensen toch érgens heen...
het is nou eenmaal niet anders.
Met de transportkwaliteiten van Europa moet de opvang binnen de regio in twee weken geregeld kunnen zijn, mits men echt wilt.

Ik vergat trouwens nog wat :@

Die kuthypocrieten in het midden-oosten die niks willen doen, behandel ze als iedere andere mensenrechtenschender. Tenzij ze mee gaan werken. Leg sancties op, bevries tegoeden (Eens zien hoe rijk Qatar en Saoudie Arabie zijn als al hun geld bevroren ligt in trustfunds waar ze niet bij kunnen komen) totdat ze meehelpen aan de oplossing, niet het probleem. Geen vluchtelingen opvangen maar wel miljoenen beschikbaar stellen voor het bouwen van moskees in Europa? Nee, gewoon nee. Bijkomend voordeel is dat Europese bedrijven opeens enorm gaan innoveren in niet-fossiele brandstof.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_156279929
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:44 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Met de transportkwaliteiten van Europa moet de opvang binnen de regio in twee weken geregeld kunnen zijn, mits men echt wilt.

Ik vergat trouwens nog wat :@

Die kuthypocrieten in het midden-oosten die niks willen doen, behandel ze als iedere andere mensenrechtenschender. Tenzij ze mee gaan werken. Leg sancties op, bevries tegoeden (Eens zien hoe rijk Qatar en Saoudie Arabie zijn als al hun geld bevroren ligt in trustfunds waar ze niet bij kunnen komen) totdat ze meehelpen aan de oplossing, niet het probleem. Geen vluchtelingen opvangen maar wel miljoenen beschikbaar stellen voor het bouwen van moskees in Europa? Nee, gewoon nee. Bijkomend voordeel is dat Europese bedrijven opeens enorm gaan innoveren in niet-fossiele brandstof.
Goh, we zijn het met elkaar eens. Ik denk dat ik het licht gevonden heb. Top reactie.
pi_156279996
quote:

[..]

Sommige mensen leren écht niks van de recente geschiedenis. Irak? Afghanistan? 'We' zijn er overal met de staart tussen de benen vertrokken na een bezetting naar aanleiding van precies dit soort praatjes.
Nee, integendeel juist. Men vertrok uit een land met vrijwel geen infrastructuur, geen politiemacht om de openbare orde te handhaven, geen leger om de nationale veiligheid te handhaven en een regering die vrijwel geen steun had van de bevolking.

Met andere woorden, the country's in shambles, mylord. Would you like some more tea?

Ik pleit juist voor het tegenovergestelde nadat de strijd daadwerkelijk gestreden is.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_156280085
quote:

[..]

Moeten zij ons eens bombarderen, en dan een paar jaar achter elkaar. Niet gek dat er haat tegen het westen is. Hier ontstaat al vrij gemakkelijk haat omdat er mensen onderweg zijn. Niet eens drones. Maar, ik las dat het allemaal aan de islam lag :D En hooligans.
  maandag 21 september 2015 @ 20:52:41 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_156280174
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee, integendeel juist. Men vertrok uit een land met vrijwel geen infrastructuur, geen politiemacht om de openbare orde te handhaven, geen leger om de nationale veiligheid te handhaven en een regering die vrijwel geen steun had van de bevolking.

Met andere woorden, the country's in shambles, mylord. Would you like some more tea?

Ik pleit juist voor het tegenovergestelde nadat de strijd daadwerkelijk gestreden is.
Net zoals we Afghanistan hebben opgebouwd, waar de Taliban op dit moment weer districten inneemt?

Net zoals Irak zodanig is opgebouwd na de val van Saddam dat het nu een internationale terreurorganisatie huisvest die een grondgebied in handen heeft waar Al'Qaeda (dat was ooit het originele 'probleem') alleen maar van kon dromen?

Waar 'wij' komen opbouwen, volgt een machtsvacuum en een veel ergere situatie dan waar we mee begonnen.

Maar goed, we zijn wel een beetje offtopic inmiddels.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_156280417
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Net zoals we Afghanistan hebben opgebouwd, waar de Taliban op dit moment weer districten inneemt?

Net zoals Irak zodanig is opgebouwd na de val van Saddam dat het nu een internationale terreurorganisatie huisvest die een grondgebied in handen heeft waarvan Al'Qaeda (dat was ooit het originele 'probleem') alleen maar van kon dromen?

Waar 'wij' komen opbouwen, volgt een machtsvacuum en een veel ergere situatie dan waar we mee begonnen.
Nou, precies niet dus. We hebben niks 'opgebouwd' in Afghanistan en Irak. Een bomkrater in een snelweg herstellen is niet het enige wat je kunt verstaan onder opbouwen. We hebben slechts de puinhopen gemodelleerd naar ons ideaal. Maar dat is slechts een ballon die makkelijk door te prikken is en wat dus ook vrijwel direct gebeurde.

Als in Nederland een buitenlandse interventiemacht met veel geweld en dood en vernieling toeslaat, hoe groot de steun er ook voor is in Nederland zelf, als er blijkt dat er naast de rokende puinhopen er geen feitelijke macht meer is, dan gaat de ellende beginnen.
  maandag 21 september 2015 @ 20:59:42 #158
38496 Perrin
pi_156280447
En dat ga je dus ook krijgen met jouw voorgestelde opbouwmissie in Syrië. De puinhoop gaat er daar alleen maar groter van worden.
pi_156280459
Oh, btw. Er is werkelijk niks opgebouwd in Irak, muv de oliebronnen.
pi_156280504
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:59 schreef Perrin het volgende:
En dat ga je dus ook krijgen met jouw voorgestelde opbouwmissie in Syrië. De puinhoop gaat er daar alleen maar groter van worden.
Waarom? Omdat je ervan uitgaat dat er weer half werk verricht gaat worden? Aan wie ligt dat dan?
pi_156280528
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nou, precies niet dus. We hebben niks 'opgebouwd' in Afghanistan en Irak. Een bomkrater in een snelweg herstellen is niet het enige wat je kunt verstaan onder opbouwen. We hebben slechts de puinhopen gemodelleerd naar ons ideaal. Maar dat is slechts een ballon die makkelijk door te prikken is en wat dus ook vrijwel direct gebeurde.

Als in Nederland een buitenlandse interventiemacht met veel geweld en dood en vernieling toeslaat, hoe groot de steun er ook voor is in Nederland zelf, als er blijkt dat er naast de rokende puinhopen er geen feitelijke macht meer is, dan gaat de ellende beginnen.
Het is op zich wel interessant dat het grootste moslimland ter wereld, waar volgens mij ook weinig problemen met extremisme zijn, uitgerekend een voormalige Nederlandse kolonie is. Misschien valt daarvan nog iets te leren (al zou ik zo op het eerste gezicht niet weten wat precies)? :?
  maandag 21 september 2015 @ 21:01:53 #162
38496 Perrin
pi_156280551
Omdat het onmogelijk is op die manier 'orde op zaken' te stellen, volgens ons eigen inzicht. Tenzij je bereid bent bloedbaden aan te richten. En dan nog, trouwens.
  maandag 21 september 2015 @ 21:02:25 #163
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156280583
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 20:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Net zoals Irak zodanig is opgebouwd na de val van Saddam dat het nu een internationale terreurorganisatie huisvest die een grondgebied in handen heeft waar Al'Qaeda (dat was ooit het originele 'probleem') alleen maar van kon dromen?

Schandalig. Afghanistan en Irak bouwen hard aan hun wederopbouw en we laten ze in de steek na ze bevrijd te hebben van dictatoriale theocratieen.

Je beledigt een grote groep Afghanen en Irakis die van hun land wat proberen te maken. En dat ook grotendeels gedaan hebben. Het grootste gedeelte van Afghanistan en Irak is IS- en Taliban vrij.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 21 september 2015 @ 21:04:55 #164
38496 Perrin
pi_156280686
quote:
13s.gif Op maandag 21 september 2015 21:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Schandalig. Afghanistan en Irak bouwen hard aan hun wederopbouw en we laten ze in de steek na ze bevrijd te hebben van dictatoriale theocratieen.

Je beledigt een grote groep Afghanen en Irakis die van hun land wat proberen te maken. En dat ook grotendeels gedaan hebben. Het grootste gedeelte van Afghanistan en Irak is IS- en Taliban vrij.
Jij zou wel graag zo'n opbouwmissie geleid door het Westen zien in Syrië?
  maandag 21 september 2015 @ 21:06:15 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156280760
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is op zich wel interessant dat het grootste moslimland ter wereld, waar volgens mij ook weinig problemen met extremisme zijn, uitgerekend een voormalige Nederlandse kolonie is. Misschien valt daarvan nog iets te leren (al zou ik zo op het eerste gezicht niet weten wat precies)? :?
Ook in Indië zijn er best wat problemen hoor! Je hoort er minder van. Verder denk ik dat de ethniciteit ook een rol speelt. Indo's zijn aziaten, dat is toch anders dan arabieren.
The End Times are wild
pi_156280854
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Geleid door een coalitiemacht, met landen als Turkije, Libanon en VEA erbij. Desnoods dwing je de laatste aan de hand van de sancties die ik al aangaf.
  maandag 21 september 2015 @ 21:12:00 #167
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156281009
quote:
15s.gif Op maandag 21 september 2015 17:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Rond kerst verwelkomen wij hier 800 asielvrienden. De bedoeling is dat zij zeker tien jaar op een plek midden in de stad gaan wonen. Hoef ik ook niet naar Apeldoorn.
Bofkont. Heb je 800 lieve jongens voor jezelf!
pi_156281035
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Extremisme in de vorm van terrorisme - ik interpreteer het zo maar even - is haast een alleenrecht van Salafisten (en andere zeer conservatie Soennitische stromingen). Ondanks dat Iran als Sjiitisch land extreem conservatief is, heb ik geen wetenschap van grootschalige aanslagen die recentelijk zijn gepleegd door Sjiitische moslims. In Indonesië en Maleisië zijn ze weliswaar ook Soennitisch, maar is de invloed van Saudi-Arabie en de golfstaten veel kleiner. Simpel gezegd denk ik dat je weinig te vrezen hebt voor moslims behalve de Salafistische stromingen, waar aanslagen en de gewelddadige jihad als acceptable uitgangspunten gelden. De moderne bron en financiering van deze stromingen kun je vinden in de zojuist genoemde landen die Amerika consistent 'one of our most loyal allies in the region' noemt.

Helaas hebben wij in Europa de eindeloze stroom van oliegeld naar Europa nooit aangepakt. Het gevolg is meer en meer moskeeën waar deze brutale vorm van Islam wordt gepropageerd. Realiseer je je dat de grote meerderheid van Europese moslims ook Soennitisch is. Ik snap ook niet waarom wij niet gewoon onze eigen imams kunnen opleiden die gewoon in het Nederlands prediken. In mijn optiek zou dat al veel problemen voorkomen.

Edit: toch kun je niet zeggen dat Indonesia totaal gevrijwaard is van terroristisch Salafisme. Zie voor wat meer informatie: http://www.straitstimes.c(...)an-pro-isis-fighters

[ Bericht 0% gewijzigd door Razoemichin op 21-09-2015 21:33:34 ]
  maandag 21 september 2015 @ 21:48:09 #169
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156282515
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 21:04 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja. Assad weg, IS weg en een seculiere staat. Win/win voor iedereen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156282688
Je moet de religie waarin gepropageerd wordt om elkaar de hersens in te slaan een beetje indammen in de wereld, dat is de enige oplossing. En dan moet je dus niet die religie in West Europa gaan invoeren. Maar ik vrees dat deze wijze les van Churchill aan dovemansoren is gericht.
pi_156284391
Waarom gaat een man zonder vrouw en kinderen vluchten, waarom zou je dat als man doen? Vrouwen en kinderen vechten niet.. Ik vertrouw het niet.

We worden zo gemanipuleerd dat niemand meer iemand vertrouwt. Dat is gelijk ook mijn andere punt. We moeten ons geld, huizen en nogmeer afstaan. Ik vind dat je elkaar moet helpen! Maar als de mensen die echt iets kunnen doen dit niet wilden, was dit nooit gebeurd. Er wordt haat en verwarring gezaaid.

Er zijn te veel mensen op de wereld. De wereldbevolking moet weer krimpen. Het had een naam maar ik kan er niet op komen.
pi_156284488
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 22:38 schreef madewithlove het volgende:
Waarom gaat een man zonder vrouw en kinderen vluchten, waarom zou je dat als man doen? Vrouwen en kinderen vechten niet.. Ik vertrouw het niet.

We worden zo gemanipuleerd dat niemand meer iemand vertrouwt. Dat is gelijk ook mijn andere punt. We moeten ons geld, huizen en nogmeer afstaan. Ik vind dat je elkaar moet helpen! Maar als de mensen die echt iets kunnen doen dit niet wilden, was dit nooit gebeurd. Er wordt haat en verwarring gezaaid.

Er zijn te veel mensen op de wereld. De wereldbevolking moet weer krimpen. Het had een naam maar ik kan er niet op komen.
BNW?
pi_156287118
quote:

Ik heb dit weekend best wel veel leuke dingen gedaan zonder m'n vrouw en kinderen. En als hier oorlog komt vlucht ik ook lekker zonder mn vrouw en m'n kinderen. Ik heb namelijk helemaal geen vrouw en kinderen. Ben trouwens ook een belabberd vechter, en vooral tegen een gifgasaanval vechten schijnt onbegonnen werk te zijn. Dus ik denk dat ik ook zal vluchten. Ik zal harder rennen dan Usain Bolt.

Wel een goed punt dat dit allemaal mogelijk is gemaakt door machtige lui die er een stuk beter bij zitten dan wij. Olie, geld, macht en Allah.

Het kan inderdaad zijn dat we een stuk overbevolking hebben (dat woord zocht je denk ik), en het verschil tussen arm en rijk speelt denk ik ook een rol. De 85 rijkste mensen ter wereld bezit meer dan de armste 3,5 miljard mensen. (bron een artikel in de volkskrant vorig jaar, dus cijfers kunnen nu iets verschillen)
pi_156287152
quote:

ah... er stond net en filmpje in een ander topic

Een groep van ongeveer tweehonderd vluchtelingen is in de nacht van donderdag op vrijdag aangekomen in de noodopvang op het terrein van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Het gaat vooral om vrouwen en kinderen.

Dus je kan rustig gaan slapen hoor
pi_156287166
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 22:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

BNW?
:D
pi_156287338
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 00:12 schreef FANN het volgende:

[..]

ah... er stond net en filmpje in een ander topic

Een groep van ongeveer tweehonderd vluchtelingen is in de nacht van donderdag op vrijdag aangekomen in de noodopvang op het terrein van de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Het gaat vooral om vrouwen en kinderen.

Dus je kan rustig gaan slapen hoor
Twee derde van de vluchtelingen is man. Dat is geen toevalligheid.
pi_156287389
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 00:21 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Twee derde van de vluchtelingen is man. Dat is geen toevalligheid.
De jonge gezonde mannen zonder gezin zullen ook de eerste zijn die staan te trappelen om
die klerenzooi te ontvluchten denk ik,gaat ook makkelijker als je geen vrouw en kinderen op
sleeptouw hoef te nemen denk ik, dus héél raar vind ik dat niet eens....
pi_156287412
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 00:24 schreef FANN het volgende:

[..]

De jonge gezonde mannen zonder gezin zullen ook de eerste zijn die staan te trappelen om
die klerenzooi te ontvluchten denk ik,gaat ook makkelijker als je geen vrouw en kinderen op
sleeptouw hoef te nemen denk ik, dus héél raar vind ik dat niet eens....
Het gaat om mannen die hiernaartoe komen om asiel aan te vragen en daarna hun gezin laten overkomen uit de vluchtelingenkampen of Afrika als ze eenmaal een status hebben en daarmee recht op gezinshereniging.
pi_156287497
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 00:25 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Het gaat om mannen die hiernaartoe komen om asiel aan te vragen en daarna hun gezin laten overkomen uit de vluchtelingenkampen of Afrika als ze eenmaal een status hebben en daarmee recht op gezinshereniging.
Ook dat, niet iedereen durft het risico te nemen om zijn kleuters in een bootje te zetten, vandaar
dat ik het niet héél raar vind dat de mannen eerst komen.
  dinsdag 22 september 2015 @ 00:52:12 #180
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_156287867
http://www.rt.com/op-edge/316022-refugees-somalia-congo-eu/

Refugee crisis: Brought to you by Western imperialism
pi_156287936
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2015 00:52 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
http://www.rt.com/op-edge/316022-refugees-somalia-congo-eu/

Refugee crisis: Brought to you by Western imperialism
Geen hond die dat allemaal gaat lezen, wat wil je zeggen?
  dinsdag 22 september 2015 @ 01:08:52 #182
pi_156288069
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 00:58 schreef FANN het volgende:

[..]

Geen hond die dat allemaal gaat lezen, wat wil je zeggen?
Het westen zorgt ervoor dat landen gedestabiliseerd raken, wij willen goedkope of bijna graties grondstoffen, wij plunderen landen als Congo en Syrie en wij zetten legitieme leiders van een land af als ze ons niet bevallen, omdat wij grondstoffen en producten niet goedkoop genoeg krijgen.
Wij zetten leiders af als Allende, wij laten Che Guevara om zeep helpen, wij bestrijden legitieme leiders in Viet Nam, wij doden Saddam, Ghadaffi, Chavez, wij pogen regeringen in Venezuela, Cuba en Syrie omver te werpen.

Logisch dat mensen dan vluchten als al hun huizen tot puin gebombardeerd zijn door het westen. En vervolgens, de paar die het halen naar Europa, worden ook nog eens de toegang geweigerd door landen die zelf de ellende hebben aangericht. :{

We moeten inderdaad geen vluchtelingen meer opvangen, we moeten ophouden hun landen van herkomst te bombarderen, legitieme leiders daar te laten zitten en een eerlijke prijs betalen voor hun waar, opdat de vluchtelingen kunnen doen datgeen dat ze het liefst willen: terug naar huis keren, in een veilig Syrie met Assad, in een veilig Libie met Khadaffi, in een veilig Irak onder Saddam, in een rijk land leven met goede gezondheidszorg, goede educatie, scheiding van moskee en staat, vrouwenrechten, een land zoals Syrie, Irak en Libie was voor de westerse invasies.
pi_156288115
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Het westen zorgt ervoor dat landen gedestabiliseerd raken, wij willen goedkope of bijna graties grondstoffen, wij plunderen landen als Congo en Syrie en wij zetten legitieme leiders van een land af als ze ons niet bevallen, omdat wij grondstoffen en producten niet goedkoop genoeg krijgen.
Wij zetten leiders af als Allende, wij laten Che Guevara om zeep helpen, wij bestrijden legitieme leiders in Viet Nam, wij doden Saddam, Ghadaffi, Chavez, wij pogen regeringen in Venezuela, Cuba en Syrie omver te werpen.

Logisch dat mensen dan vluchten als al hun huizen tot puin gebombardeerd zijn door het westen. En vervolgens, de paar die het halen naar Europa, worden ook nog eens de toegang geweigerd door landen die zelf de ellende hebben aangericht. :{

We moeten inderdaad geen vluchtelingen meer opvangen, we moeten ophouden hun landen van herkomst te bombarderen, legitieme leiders daar te laten zitten en een eerlijke prijs betalen voor hun waar, opdat de vluchtelingen kunnen doen datgeen dat ze het liefst willen: terug naar huis keren, in een veilig Syrie met Assad, in een veilig Libie met Khadaffi, in een veilig Irak onder Saddam, in een rijk land leven met goede gezondheidszorg, goede educatie, scheiding van moskee en staat, vrouwenrechten, een land zoals Syrie, Irak en Libie was voor de westerse invasies.
Ah... dat is duidelijker én korter...

Ja je hebt gelijk, maar ondertussen zijn al die mensen dus wél aan het vluchten, omdat ze wel moeten, ik sta ook niet te zingen en te juichen dat het het zo is, maar het is nou eenmaal zo
en ondertussen kunnen we wel iets menselijker reageren dat sommige hier doen.
  dinsdag 22 september 2015 @ 01:16:08 #184
pi_156288153
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:12 schreef FANN het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk, maar ondertussen zijn al die mensen dus wél aan het vluchten, omdat ze wel moeten, ik sta ook niet te zingen en te juichen dat het het zo is, maar het is nou eenmaal zo
Klopt, ben ik zeker met je eens.
Helaas is internet een verzameling Stormfront-leden en mensen die geloven in reptielen en buitenaardse wezens die de wereld gaan overnemen samen met het Vaticaan op 25 september a.s.
Kortom internet is kut geworden, alleen extreem-rechtse laagopgeleiden vind je er nog. Ik erger me rot aan al die racistische reacties en het feit dat alle moderatoren op vakantie zijn blijkbaar, er wordt in het geheel niet meer gemodereerd, alle doodsverwensingen aan het adres van vluchtelingen zijn toegestaan. Een zorgwekkende situatie. :{

In het echt zijn mensen veel aardiger, tenminste hier in mijn dorpje Hurdegaryp hoor ik nooit van die nare geluiden. Ik zeg internet misschien maar op, ik wil niet langer deel uit maken van stormfront. :'(
pi_156288158
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:12 schreef FANN het volgende:

[..]

Nuance _O_
pi_156288182
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Klopt, ben ik zeker met je eens.
Helaas is internet een verzameling Stormfront-leden en mensen die geloven in reptielen en buitenaardse wezens die de wereld gaan overnemen samen met het Vaticaan op 25 september a.s.
Kortom internet is kut geworden, alleen extreem-rechtse laagopgeleiden vind je er nog. Ik erger me rot aan al die racistische reacties en het feit dat alle moderatoren op vakantie zijn blijkbaar, er wordt in het geheel niet meer gemodereerd, alle doodsverwensingen aan het adres van vluchtelingen zijn toegestaan. Een zorgwekkende situatie. :{

In het echt zijn mensen veel aardiger, tenminste hier in mijn dorpje Hurdegaryp hoor ik nooit van die nare geluiden. Ik zeg internet misschien maar op, ik wil niet langer deel uit maken van stormfront. :'(
Ik zie meer agressie in Europa dan van de vluchtelingen om eerlijk te zijn. Dat baart me meer zorgen. En inderdaad, nooit meer bemoeien met andere regimes. Als het niet te laat is.
  dinsdag 22 september 2015 @ 01:19:33 #187
pi_156288195
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nuance _O_
Tsja, een beetje nuance. Jij, FANN. nog een paar andere kwaliteitsgebruikers van dit forum zorgen ervoor dat ik nog niet geheel weg ben van dit forum.

O+

Ik weet echt dat mensen in het echt veel liever zijn, ik kom eigenlijk nooit van die nare mensen tegen hier in mijn omgeving in het echte leven. Gelukkig maar. :D
  dinsdag 22 september 2015 @ 01:25:15 #188
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156288235
De werkende mens is inmiddels naar bed en het geknuffel gaat hier gewoon verder. Vergeten jullie morgen niet de knuffels uit te delen en de asielzoeker ontbijt te geven?
pi_156288240
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Tsja, een beetje nuance. Jij, FANN. nog een paar andere kwaliteitsgebruikers van dit forum zorgen ervoor dat ik nog niet geheel weg ben van dit forum.

O+

Ik weet echt dat mensen in het echt veel liever zijn, ik kom eigenlijk nooit van die nare mensen tegen hier in mijn omgeving in het echte leven. Gelukkig maar. :D
Haha, dank je ^O^ Soms neem ik wel een dagje fok-vrij omdat het wel een heftig debat is hoor.

Maar denk dat het niet 100% kwaadheid is, of slechte mensen. Ik denk dat mensen als een kind zo bang zijn, met name voor terrorisme en financiële malaise. Alleen is de opstelling die daaruit voortvloeit juist wat meer wrijving geeft. Die cirkel is lastig te doorbreken.
  dinsdag 22 september 2015 @ 01:31:50 #190
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156288285
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

O+

Diep van binnen zijn er een hoop mensen verrot. Haal de consequentie van moreel verwerpelijke meningen weg en hop, IS, extreem rechts en in de Griekse oudheid voor iedere man een slavenjongetje. Of stoere taal op internet.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  dinsdag 22 september 2015 @ 07:52:04 #191
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156289171
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:25 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Haha, dank je ^O^ Soms neem ik wel een dagje fok-vrij omdat het wel een heftig debat is hoor.

Maar denk dat het niet 100% kwaadheid is, of slechte mensen. Ik denk dat mensen als een kind zo bang zijn, met name voor terrorisme en financiële malaise. Alleen is de opstelling die daaruit voortvloeit juist wat meer wrijving geeft. Die cirkel is lastig te doorbreken.
Niemand denkt dat.

Het is ook een tamelijk onzinnige stelling. Maar ook als slechts 1% kwaadheid is, dan zitten we hier al met een gigantisch probleem.
pi_156289197
quote:

[..]

O+

In een dag hebben zich 6.500 vrijwilligers gemeld bij het Rode Kruis.

Dat deden ze na een oproep van de hulporganisatie, die maandag een campagne begon om aan zoveel mogelijk mensen te komen die aan de slag willen voor het Rode Kruis. Het aantal vrijwilligers is nu verdubbeld tot 13.000.

Het Rode Kruis heeft de handen vol aan de vluchtelingen die Nederland binnen komen en is in hoogste staat van paraatheid voor wat de organisatie "de grootste hulpoperatie sinds jaren" noemt.

Ook al hebben zich nu veel mensen gemeld, het Rode Kruis blijft op zoek naar meer mensen die kunnen helpen.

In de praktijk blijkt namelijk dat mensen die zich aanmelden, soms toch niet kunnen omdat ze moeten werken of andere verplichtingen hebben, legt de woordvoerder uit. ''We willen graag minimaal 20.000 vrijwilligers.''

Structurele hulp
Dinsdag verschijnen in kranten en op sociale media advertenties van het Rode Kruis. Er hebben zich ook 1.200 mensen gemeld voor meer structurele hulp aan het Rode Kruis, via hulpvoorvluchtelingen.nl.

Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen die een aantal dagen bij een Welkom Winkel willen werken, of die als arts of verpleegkundige aan het werk willen bij de EHBO-post bij het asielzoekerscentrum in Ter Apel.

Deze helpers worden ingeroosterd, en anderen die zich bij het burgerhulpnetwerk Ready2Help hebben aangeboden, zijn telefonisch oproepbaar.

http://www.nu.nl/binnenla(...)rdubbeld-oproep.html
pi_156289232
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:25 schreef BarryOSeven het volgende:
De werkende mens is inmiddels naar bed en het geknuffel gaat hier gewoon verder. Vergeten jullie morgen niet de knuffels uit te delen en de asielzoeker ontbijt te geven?
Waarom was jij nog wakker dan?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 22 september 2015 @ 09:27:59 #194
440653 BarryOSeven
pi_156290230
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 september 2015 08:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom was jij nog wakker dan?
Omdat ik na 2 jaar buffelen eindelijk een week vakantie heb
pi_156290281
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:27 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Dan heb je het verdiend. Maar dan moet je natuurlijk niet op FOK! rond gaan hangen. Je hoort ergens met je reet op het strand te liggen.

Ik heb volgende week ook eindelijk vakantie en ik vlieg mooi naar de zon.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156290302
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:27 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

En waarom ga je er van uit dat dat bij die andere opblijvers niet het geval is.
Gotcha!
Zo ontstaan vooroordelen. Door selectieve waarneming, en van alles erbij verzinnen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 22 september 2015 @ 09:33:14 #197
440653 BarryOSeven
pi_156290324
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En waarom ga je er van uit dat dat bij die andere opblijvers niet het geval is.
Gotcha!
Zo ontstaan vooroordelen. Door selectieve waarneming, en van alles erbij verzinnen.
Ach soms wil je wel eens wat olie op het vuur gooien op dat tijdstip om jezelf wat te vermaken.
pi_156290331
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan heb je het verdiend. Maar dan moet je natuurlijk niet op FOK! rond gaan hangen. Je hoort ergens met je reet op het strand te liggen.

Pas maar op. Voor je het weet denkt men dat je een aangespoelde gelukszoeker bent.
  dinsdag 22 september 2015 @ 09:33:37 #199
440653 BarryOSeven
pi_156290334
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja dat vind ik dus ook, alleen wordt het een week regen. Maar goed wel eens lekker geen stress.
pi_156290477
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 september 2015 01:08 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit is een onjuiste analyse. Niet het Westen, maar het onderlinge sektarische geweld is de oorzaak dat de verschillende bevolkingsgroepen elkaar naar de strot vliegen. Vroeger werden die groepen met harde hand bedwongen door de dictators ter plaatse en kneep het Westen een oogje dicht. Want het alternatief was waar we nu mee geconfronteerd worden.

De Taliban is jaren door het Westen met rust gelaten, ook al waren de wreedheden en mensenrechtenschendingen bekend. Toch voorkwam dat niet dat Afghanistan een uitvalbasis werd voor terrorisme jegens het Westen, met 09/11 als tragisch dieptepunt.

Saddam Hoessein speelde blufkoker. Schond het luchtruim waar Irak onder ingestelde sancties niet mocht vliegen. Bovendien wees hij meermalen inspecteurs de deur. Dat Saddam Hoessein op zijn minst over chemische wapens heeft beschikt bewijst zijn aanval op de Koerdische bevolking in Irak in de jaren tachtig. Na 09/11 is de wereld veranderd en keek Amerika niet meer de andere kant op. Echter met het afzetten van Saddam Hoessein werd de doos van Pandora geopend. Maar die was vroeg of laat toch geopend.

Arme landen hebben nu eenmaal Westerse technologieën nodig om hun grondstoffen te delven. Conflicthaarden zoals nu in Syrië en Irak hebben uiteindelijk Westerse militaire mogendheden nodig om daar te gaan vechten. Obama heeft zich een tijd ervan afgekeerd en IS was hiervan het gevolg. Het is dus allemaal niet zo zwart-wit zoals het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')