abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156267832
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:48 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee, waarmee ik laat zien dat men een moraliteit overneemt van een zeer discutabele bron
Dat maak jij er van. Jij vroeg mij wat bepaalt dat je niet mag doden. Mijn antwoord is het strafrecht, en veel normen daaruit komen uiteindelijk van de Bijbel (Gij zult niet doden). Verder heeft die bijbel er natuurlijk helemaal niets mee te maken en debiele dingen die uit naam van de Bijbel gedaan zijn of worden al helemaal niet.
pi_156267838
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:49 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee jij praat onzin. staan we quite. De wet kan trouwens wel iets vaststellen, het bepaald de grenzen, en aan die grenzen is men gebonden
Je reageert verder nauwelijks op mijn post. En je laatste stelling klopt niet. De wet bepaalt de grenzen, en mensen moeten vaststellen of iets binnen of buiten die grenzen valt.
pi_156267842
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2015 12:46 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Antwoord waarop?
Ik ben tegen de doodstraf omdat het onomkeerbaar is. Levenslang is een veel langer durende straf.
En dat dat geld kost is niet boeiend, dat zijn kosten die je nu eenmaal hebt als beschaafd land.
Als iemand 100 euro steelt, moet die het dan teruggeven?
pi_156267852
quote:

[..]

Ja.
pi_156267877
quote:

[..]

Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden.
pi_156267885
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2015 12:51 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Een gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden.
Goed van toepassing op dit topic.
pi_156267896
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2015 12:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Goed van toepassing op dit topic.
Ja, dit gaat nergens meer over.
pi_156267905
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, ik bepaal helemaal niets.
Jawel, jij was bereid dat risico te accepteren,
pi_156267924
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:52 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Jawel, jij was bereid dat risico te accepteren,
Dat klopt ook. Ik loop niet weg voor die mening. Jij vraagt me alleen waarom ik dat mag bepalen voor een ander, en het simpele antwoord daarop is dat ik dat helemaal niet mag of kan. Ik heb me te schikken naar de huidige Nederlandse regels. Maar op dit punt ben ik het wel met die regels eens.
pi_156267943
quote:
3s.gif Op maandag 21 september 2015 12:29 schreef Tijn het volgende:

[..]

Omdat dat een beschaafde maatschappij oplevert.
Bepaal jij dat? Waarom is het dan zo'n bende? Levert het wel een beschaafde maatschappij op? Wie bepaald de norm van beschaafd? Volgens welke moraal?
pi_156267967
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:54 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Bepaal jij dat? Waarom is het dan zo'n bende? Levert het wel een beschaafde maatschappij op? Wie bepaald de norm van beschaafd? Volgens welke moraal?
Jouw tactiek is gewoon om een vraag te stellen, het antwoord af te wachten, niet op het antwoord te reageren en dan meer vragen te stellen. En leer alsjeblieft spellen.
pi_156268033
Voor.
Het mensenleven van een moordenaar is sowieso overrated. Doe de gemeenschap een plezier en verwijder deze gasten permanent vervroegd uit de maatschappij.
Gezeur over "degene die de doodstraf moet uitvoeren is net zo erg" slaat natuurlijk nergens op; militairen worden ook betaald om burgers te beschermen, zijn dat ook moordenaars?
Wat maakt opsluiten sowieso voor indruk als je met een koelbloedige moord op een politicus na 12 jaar weer op straat rondloopt?
Racist
  maandag 21 september 2015 @ 12:59:54 #138
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156268048
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 12:35 schreef richolio het volgende:

[..]

Dan is de dood nog een makkelijke uitweg voor hun, tot hun dood opgesloten zitten is vele malen erger imo. Dan word je gek, in zo'n klein kutcelletje.
Dat vraag ik mij af. Er zijn ook mensen die feitelijk geen geweten hebben, of überhaupt maar iets dat op een zielsleven lijkt zoals normale mensen dat hebben. Dat zijn echte monsters in een mensenpakje. Het is zelfs vrij aannemelijk dat zij nauwelijks echt lijden kennen. Het zijn simpelweg ijskoude wezens. Die groep heeft werkelijk niemand iets aan. Ook het straffen door opsluiting heeft waarschijnlijk niets van effect. Beter gewoon verwijderen van deze planeet zou ik zeggen.

Ik zie hier in dit topic allerlei reacties van mensen voorbij komen, zoals 'niemand heeft het recht een ander te doden' en zo. Maar dan heb je volgens mij weer een redelijk naïef mensbeeld, en heb je niet werkelijk veel weet van wat er allemaal onze deze horizon leeft. Van die mensen die sommige filmpjes op internet bijvoorbeeld niet wensen te zien 'want daar kan ik echt niet tegen hoor!', dat type. Dat type zal zoiets als de doodstraf en de NOODZAAK anderen soms te doden idd niet inzien.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_156268078
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:59 schreef Toga het volgende:

Gezeur over "degene die de doodstraf moet uitvoeren is net zo erg" slaat natuurlijk nergens op; militairen worden ook betaald om burgers te beschermen, zijn dat ook moordenaars?
Vind dit flauw. Militairen hebben een taak waarvoor het doden van mensen -helaas- onvermijdelijk is. Er is in elk geval een rechtvaardiging. De doodstraf uitvoeren is niet noodzakelijk.
pi_156268097
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 09:54 schreef -AMG- het volgende:
Voor. Bewezen moordenaars mogen van mij dood. Nu leveren ze alleen werk/onkosten op voor normale mensen.
Wanneer is het bewezen? Als de rechter dat vindt? Kijk naar zaken als Lucia de B. of de Putten moordzaak. Die hebben gezeten voor iets wat ze niet gedaan hebben. Nu kun je de rechterlijke dwaling of onkunde nog goed maken met een zak geld, een uitgevoerde executie is niet terug te draaien.
pi_156268117
Uiteraard tegen, 1 onschuldig mens die de doodstraf heeft gekregen is al te veel.
pi_156268133
quote:
9s.gif Op maandag 21 september 2015 12:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jouw tactiek is gewoon om een vraag te stellen, het antwoord af te wachten, niet op het antwoord te reageren en dan meer vragen te stellen. En leer alsjeblieft spellen.
Nee, mijn tactiek? Ik heb geen tactiek. Ik ben niet per definitie tegen de doodstraf en verdedig dat
pi_156268145
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Vind dit flauw. Militairen hebben een taak waarvoor het doden van mensen -helaas- onvermijdelijk is. Er is in elk geval een rechtvaardiging. De doodstraf uitvoeren is niet noodzakelijk.
:? De vergelijking staat nog overeind. Doodstraf heeft net zo goed rechtvaardiging en het Nederlandse leger heeft vrijwel nooit "noodzakelijk" oorlog gevoerd.
Conscience do cost.
  maandag 21 september 2015 @ 13:05:51 #144
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156268160
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 12:17 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

O, dus de enige reden dat je eigenlijk moordenaars niet de doodstraf moet geven is omdat het werk oplevert? |:(
Jij komt zelf met het argument om de doodstraf in te voeren omdat het geld zou besparen. |:(
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156268164
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:03 schreef Pizzakoppo het volgende:
Uiteraard tegen, 1 onschuldig mens die de doodstraf heeft gekregen is al te veel.
En 1 slachtoffer van een recidiverende moordenaar of ontsnapte moordenaar compenseert het weer.
pi_156268180
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:06 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

En 1 slachtoffer van een recidiverende moordenaar of ontsnapte moordenaar compenseert het weer.
:') echt hè
pi_156268188
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:06 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Jij vindt een onschuldige die door de staat geëxecuteerd wordt hetzelfde is als een "normaal" slachtoffer van moord? Interessant.
pi_156268195
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:05 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Jij komt zelf met het argument om de doodstraf in te voeren omdat het geld zou besparen. |:(
Maar dat is niet de reden dat ik voor de doodstraf ben alleen hoor. Maar wel een goede reden. Niet de doodstraf uitvoeren om banen te creeeren is wel heel erg krom
pi_156268228
quote:
2s.gif Op maandag 21 september 2015 13:07 schreef Nemephis het volgende:

[..]

:') echt hè
Waarom niet? Beiden zijn onschuldig slachtoffer toch? Waarom is het wel een punt als je stelt dat 1 onschuldig veroordeelde moordenaar ter dood word gebracht? Maar niet wanneer je recidive van een moordenaar voorkomt? Leg eens uit?
pi_156268242
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 13:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jij vindt een onschuldige die door de staat geëxecuteerd wordt hetzelfde is als een "normaal" slachtoffer van moord? Interessant.
Die voorkomen had kunnen worden ja. leg eens uit waarom het 1 wel waar is en het ander niet?

Waarom is jouw argument wel geldig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')