abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 oktober 2015 @ 11:53:32 #226
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_156988525
Enkele reizen zitten sowieso in de hoogste prijsklasse (ja, die bestaan ook voor economy en business).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 21 oktober 2015 @ 16:07:24 #227
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156994060
Let wel op dat je geen retour AMS - MUC AMS boekt als je MUC - AMS wil vliegen (koop dan MUC - AMS - MUC) want afhankelijk van de maatschappij kan een vlucht vervallen als je een voorgaande vlucht in je ticket niet gebruikt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_156995752
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:52 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee dat ligt aan vraag en aanbod
Er zijn meer mensen die een retourtje munchen moeten hebben, dan mensen die een enkeltje moeten hebben. Zo veel meer dat dat de kosten voor de retourvlucht overstijgt. Daarom is de prijs voor een retourtje lager.

Je kunt dus het beste een retourtje kopen en geen gebruik maken van de terugvlucht, alsj e dat wenst.
Soms kunnen dingen zo eenvoudig zijn dat je er niet aan denkt. ;) Thanks

quote:
99s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 16:07 schreef XL het volgende:
Let wel op dat je geen retour AMS - MUC AMS boekt als je MUC - AMS wil vliegen (koop dan MUC - AMS - MUC) want afhankelijk van de maatschappij kan een vlucht vervallen als je een voorgaande vlucht in je ticket niet gebruikt.
Goed om rekening mee te houden idd als je dit traject vaker vliegt, maar het zal bij mij altijd een retourtje zijn (dat ik ook daadwerkelijk gebruik).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 17:33:44 #229
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156996115
Ok, ik heb vaak enkeltjes nodig en boek dan retours. Dan leg ik terugvluchten op dagen die ik veel vlieg in de verre toekomst op tijden die ik zelden haal en als ik dan daadwerkelijk op die dag ook daar ben heb ik 2 heenvluchten of 2 terugvluchten en haal soms onmogelijke dingen. Als ik bijv naar München moet, maar terug ga met de trein omdat ik ook naar Nürnberg of Frankfurt moet boek ik een return in de toekomst op 16:00. Als ik dan die dag daadwerkelijk ook naar MUC ga boek ik een ticket voor 18:00 en dan heb ik er twee. Als mijn meeting dan tot 15:00 duurt haal ik soms mijn vlucht van 16:00. Ook moet ik wel eens alleen terug vanuit München, dan kan ik soms zo'n toekomst ticket wijzigen. Alleen indien ik te ver vooruit boek gaat de prijs weer omhoog....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 21 oktober 2015 @ 18:43:38 #230
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_156997423
Of je boekt gewoon crosstickets als je vaker op dezelfde route vliegt. Dat kan met name op dagretours erg veel schelen maar beperkt wel je flexibiliteit
  woensdag 21 oktober 2015 @ 19:09:54 #231
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156997976
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:43 schreef de__vakantieman het volgende:
Of je boekt gewoon crosstickets als je vaker op dezelfde route vliegt. Dat kan met name op dagretours erg veel schelen maar beperkt wel je flexibiliteit
Sinds de goedkope tickets hun intrede hebben gedaan op lijnvluchten en de traditionele maatschappijen wakker geworden zijn, valt daar ook niet veel meer mee te verdienen.

Het enige wat de meeste maatschappijen nogal eens niet onder controle hebben zijn de open jaw ticket prijzen. Daar kom je soms hele verrassende aanbiedingen tegen. Laatst nog BUD-IST-SIN en BKK-IST-AMS gevlogen voor 420 euro bij Turkish. Daarbij een enkeltje SIN-BKK Scoot voor 45 euro.

Cathay Pacific, AMS-HKG-HCM en BKK-HKG-AMS voor 507 euro in het hoogseizoen. Je moet er gewoon een beetje mee willen en kunnen spelen, dan haal je daar aardige voordelen uit. Maa n Europa is het toch hoofdzakelijk point to point vervoer en dus weinig flexibiliteit, want je wil toch ook weer zo snel mogelijk thuis zijn, liefst op donderdag om fris aan het weekend te beginnen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 21 oktober 2015 @ 19:55:34 #232
62913 Blik
The one and Only!
pi_156999265
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 19:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Sinds de goedkope tickets hun intrede hebben gedaan op lijnvluchten en de traditionele maatschappijen wakker geworden zijn, valt daar ook niet veel meer mee te verdienen.

Het enige wat de meeste maatschappijen nogal eens niet onder controle hebben zijn de open jaw ticket prijzen. Daar kom je soms hele verrassende aanbiedingen tegen. Laatst nog BUD-IST-SIN en BKK-IST-AMS gevlogen voor 420 euro bij Turkish. Daarbij een enkeltje SIN-BKK Scoot voor 45 euro.

Cathay Pacific, AMS-HKG-HCM en BKK-HKG-AMS voor 507 euro in het hoogseizoen. Je moet er gewoon een beetje mee willen en kunnen spelen, dan haal je daar aardige voordelen uit. Maa n Europa is het toch hoofdzakelijk point to point vervoer en dus weinig flexibiliteit, want je wil toch ook weer zo snel mogelijk thuis zijn, liefst op donderdag om fris aan het weekend te beginnen.
Doe het regelmatig, maar is dan ook wel een route waar geen low-cost carriers op vliegen, en het scheelt behoorlijk. Heb het dan over amsterdam - helsinki
  woensdag 21 oktober 2015 @ 21:39:45 #233
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_157003238
Ben het niet met je eens. Zeker op de dagreizen die ik zeer regelmatig maak boek ik vaak crosstickets. Als ik 300 euro kwijt ben (2X149eu) tov 2X500 dan heb ik toch aardig wat bespaard.

Wel duidelijk zijn dat ik op die vluchten niet met low cost vlieg. En daar zijn alle tickets op basis van enkele reis (zelfs als je een retour boek koop je 2 enkeltjes)
pi_157015992
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
pi_157016393
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Als KLM nou de enige zou zijn zou je misschien een punt hebben maar kijk eens wat andere maatschappijen doen.....
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 22 oktober 2015 @ 14:35:03 #236
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_157017088
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 19:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]Het enige wat de meeste maatschappijen nogal eens niet onder controle hebben zijn de open jaw ticket prijzen. Daar kom je soms hele verrassende aanbiedingen tegen.
Deze week Amsterdam-Bangalore en Goa-Bangalore-Amsterdam met Etihad geboekt, 650 euro via Expedia. Retourtje AMS-BLR was bij Expedia en ook bij Etihad zelf 750 euro. Je komt bij zo'n open jaw de wildste prijzen tegen, zowel hoog als laag. Is wel wat zoekwerk bij diverse aanbieders.

[ Bericht 0% gewijzigd door 18konijn op 22-10-2015 15:15:05 ]
It's not a lie, if you believe
pi_157017171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Nog best duur. In april nog voor 390 euro via Brussel naar Jakarta met KLM gevlogen.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 15:13:48 #238
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_157017784
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Ik begrijp niks van je kwalificatie. Het is juist goed ondernemerschap om in verschillende markten verschillende prijzen te hanteren. Dat betekent ook meer concurrentie (op de Belgische markt in dit geval) en dus betere prijzen voor de consument. Wil je soms terug naar de tijd dat vliegtickets overal hetzelfde kostten, namelijk overal veel te duur?
It's not a lie, if you believe
pi_157018100
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:13 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Ik begrijp niks van je kwalificatie. Het is juist goed ondernemerschap om in verschillende markten verschillende prijzen te hanteren. Dat betekent ook meer concurrentie (op de Belgische markt in dit geval) en dus betere prijzen voor de consument. Wil je soms terug naar de tijd dat vliegtickets overal hetzelfde kostten, namelijk overal veel te duur?
Vind het juist prijs discriminatie. Ze bieden dezelfde vlucht aan vanaf Amsterdam naar Jakarta. Enigste verschil is dat je vanaf Brussel of Antwerpen nog 2 trein tickets krijgt en 170 euro korting.
Concurrentie is idd niks verkeerd mee maar zelfde product aanbieden met een giga prijs verschil moet je nou ook niet toe gaan juichen.
pi_157018317
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:31 schreef kingre het volgende:

[..]

.. maar zelfde product aanbieden..
Hier ligt de nuance, het is niet hetzelfde product. Het ene is een Amsterdam - Jakarta ticket eb de andere een Brussel - Jakarta ticket. Dit zijn twee verschillende producten met andere marktomstandigheden en prijs dynamieken. Waarbij toevallig de ene 'meer' lijkt te zijn voor een lagere prijs.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_157019357
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:42 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Hier ligt de nuance, het is niet hetzelfde product. Het ene is een Amsterdam - Jakarta ticket eb de andere een Brussel - Jakarta ticket. Dit zijn twee verschillende producten met andere marktomstandigheden en prijs dynamieken. Waarbij toevallig de ene 'meer' lijkt te zijn voor een lagere prijs.
Dit zijn 2 producten die een overeenkomende dienst gebruiken.

Sorry maar dit prijs verschil kan je toch niet serieus gaan schijven op andere marktomstandigheden?

Als KLM dan goed wil concurreren zouden ze de vlucht Amsterdam-Jakarta voor dezelfde prijs moeten aanbieden als de Brussel/Antwerpen - Jakarta prijs.
Wij als Nederlanders worden gewoon keihard genaaid en staan dit toe onder het mom van andere marktomstandigheden?

In beide gevallen eindig ik in hetzelfde vliegtuig. Leg mij dan logisch uit waarom het voor mij beginnende in Amsterdam maar uit waarom het 170 euro meer moet kosten.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 16:51:42 #242
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_157019971
Omdat je in de regel met buitenlandse maatschappijen vanaf Amsterdam (met overstap) weer onder de prijs van een direct ticket bij KLM naar Jakarta zou moeten kunnen vliegen.

Het feit dat je een directe vlucht hebt (zonder overstappen) rechtvaardigt een hogere prijs omdat dit voor veel reizigers als premium gezien zou kunnen worden.
pi_157020150
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:51 schreef de__vakantieman het volgende:
Omdat je in de regel met buitenlandse maatschappijen vanaf Amsterdam (met overstap) weer onder de prijs van een direct ticket bij KLM naar Jakarta zou moeten kunnen vliegen.

Het feit dat je een directe vlucht hebt (zonder overstappen) rechtvaardigt een hogere prijs omdat dit voor veel reizigers als premium gezien zou kunnen worden.
Op je eerste alinea, dat is toch wat we willen? iemand anders haalde juist aan dat we niet terug willen naar de veel te dure vliegticket prijzen. Dus als KLM zijn vliegtickets even goedkoop aan zou bieden voor de Nederlandse markt als dat voor de Belgische markt dan zouden de buitenlandse maatschappijen weer onder die prijs gaan zitten. Want dan krijg je juist goede concurrentie.

En op de 2e, in mijn ogen heb je nog steeds een directe vlucht. Enkel moet je nu via een bepaald station naar Amsterdam gaan en krijg je daarbij veel korting als je dat doet. Probleem is dat de consument dit nog accepteert ook, dat is de enige reden dat ze de prijzen kunnen hanteren.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 17:05:43 #244
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_157020322
De KLM weet dat ze hun kisten met dit tarief vanaf Amsterdam voldoende gevuld kunnen krijgen met mensen die wel bereid zijn om het premium bedrag te betalen. Het is volstrekt logisch dat ze dit vragen aangezien diezelfde buitenlandse concurrenten in hun thuismarkt ook duurder zijn op directe vluchten.

Zo snoepen ze elkaars passagiers af. Dat is best raar want als iedereen haar eigen markt zou bedienen dan zou dat een hoop vliegtuigen schelen. Het probleem is dan weer dat een maatschappij als KLM flink moet inkrimpen omdat je nou eenmaal niet zoveel vraag vanuit Nederland hebt om alles te vullen.
pi_157022455
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel? :)
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:24:26 #246
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157023702
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:40 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Nog best duur. In april nog voor 390 euro via Brussel naar Jakarta met KLM gevlogen.
Nee, naar Bangalore is dat beslist niet duur. Jouw ticket naar Jakarta was extreem goedkoop. Tarieven onder de 400 euro naar Azie kom je tegenwoordig zelden nog tegen, hooguit een uitzondering vanaf LHR, maar ook daar is het met een dure Pound geen feest meer.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator donderdag 22 oktober 2015 @ 19:26:13 #247
45833 crew  Fogel
pi_157023766
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel? :)
Nee, dat is niet slim.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:35:54 #248
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157024070
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Het is en blijft een als consument moeilijk te bevatten materie. KLM zal voor een rechtstreekse vlucht (met stop in KUL) voor die prijs wel voldoende stoelen verkopen. Daarnaast willen ze ook op buitenlandse markten meesnoepen dus droppen ze daar hun prijzen tot onder het nivo van de lokale (en rechtstreekse) aanbieder. Ze zijn er groot mee geworden, laat ons je naar Schiphol vliegen en vandaar brengen we je naar de rest van de wereld. En dan is Schiphol ook nog eens een prima overstap plaats natuurlijk, nu even niet, maar dat daargelaten.

Maar het is dé reden dat ik intercontinentaal zelden met KLM vlieg. Wel moet ik dan opmerken dat ik nooit zo uit het vliegtuig naar kantoor ga. Dan liever een dag eerder aankomen en een goede nacht slaap. Dus maakt een overstap waar dan ook niet zo heel veel uit zolang het maar < 3 uur is. En voor vakanties kijk ik helemaal naar de goedkoopste tarieven, ongeacht het tijdstip van vertrek en aankomst. Of ik nu via Parijs of Hong Kong naar Saigon vlieg, kan me niet zoveel schelen. Jakarta via HKG is dan wel weer een lange reis, maar pak je het slim aan met 30 tot 36 uur stopover in HKG en een hotel overnachting, dan is ook dat best te doen, mits je genoeg dagen hebt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157024235
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel? :)
NEE!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:49:53 #250
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157024511
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel? :)
Afgezien of het slm is, ik denk dat ze 'm er bij een scan vóór vertrek ook nog eens uitvissen omdat je geen li-ion battery packs mag inchecken. En of ze kunnen zien of er wel of geen battery pack in je laptop zit, geen idee.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 22 oktober 2015 @ 20:00:41 #251
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_157024804
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:26 schreef kingre het volgende:

[..]

Als KLM dan goed wil concurreren zouden ze de vlucht Amsterdam-Jakarta voor dezelfde prijs moeten aanbieden als de Brussel/Antwerpen - Jakarta prijs.
Wij als Nederlanders worden gewoon keihard genaaid en staan dit toe onder het mom van andere marktomstandigheden?
Het ligt er maar net aan waar je woont ;). Brussel/Antwerpen is voor mij dichterbij en dan is het snel geld besparen als ik voor KLM zou kiezen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 22 oktober 2015 @ 20:32:44 #252
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157025659
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:00 schreef PirE het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan waar je woont ;). Brussel/Antwerpen is voor mij dichterbij en dan is het snel geld besparen als ik voor KLM zou kiezen.
Ik vraag me hierbij alleen altijd af, waar parkeer je je auto in de buurt van Antwerpen Centraal?

En de truc om je boarding pas een dag eerder af te laten stempelen werkt ook niet meer sinds KLM verplicht busvervoer geregeld heeft vanaf Antwerpen.

Brussel is nog een ander verhaal. Want dan moet je op de terugweg maar zien dat je op Schiphol je bagage in ontvangst kunt nemen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 22 oktober 2015 @ 21:00:04 #253
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_157026543
Als je vanaf Amsterdam naar Brussel (of andere airport vliegt) en je koffer gewoon in Amsterdam van de band wil halen moet je zorgen dat er meer dan 12 uur of een nacht tussen je vluchten zit. Je kunt dan bij check in aangeven dat je hem tot Amsterdam wil labelen en zelf zorg draagt voor de verdere afhandeling.

Nee, indien je deze constructie toepast zal de KLM je geen toeslag voor illegale onderbreking opleggen zoals ze wel doen als je dit grapje uithaalt met een overstap van 2.5 uur
  Moderator donderdag 22 oktober 2015 @ 21:04:59 #254
45833 crew  Fogel
pi_157026756
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:00 schreef de__vakantieman het volgende:
Als je vanaf Amsterdam naar Brussel (of andere airport vliegt) en je koffer gewoon in Amsterdam van de band wil halen moet je zorgen dat er meer dan 12 uur of een nacht tussen je vluchten zit. Je kunt dan bij check in aangeven dat je hem tot Amsterdam wil labelen en zelf zorg draagt voor de verdere afhandeling.

Nee, indien je deze constructie toepast zal de KLM je geen toeslag voor illegale onderbreking opleggen zoals ze wel doen als je dit grapje uithaalt met een overstap van 2.5 uur
Ze dreigen daar al jaren mee, maar ik heb nog nooit gelezen dat iemand daadwerkelijk een toeslag heeft gehad.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 22 oktober 2015 @ 23:31:58 #255
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_157032775
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik vraag me hierbij alleen altijd af, waar parkeer je je auto in de buurt van Antwerpen Centraal?

En de truc om je boarding pas een dag eerder af te laten stempelen werkt ook niet meer sinds KLM verplicht busvervoer geregeld heeft vanaf Antwerpen.

Brussel is nog een ander verhaal. Want dan moet je op de terugweg maar zien dat je op Schiphol je bagage in ontvangst kunt nemen.
Dat stukje naar Antwerpen gewoon met de trein. Reistijd, huis-Schiphol vs huis-antwerpen-schiphol is bijna hetzelfde. Brussel met de auto, is wel minder ideaal omdat je dan langer onderweg bent (maar dat is nog steeds een goed uurtarief).
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:45:18 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157036247
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Afgezien of het slm is, ik denk dat ze 'm er bij een scan vóór vertrek ook nog eens uitvissen omdat je geen li-ion battery packs mag inchecken. En of ze kunnen zien of er wel of geen battery pack in je laptop zit, geen idee.
Ik heb minimaal 100x een laptop ingechecked, ook richting VS. Heb nog nooit een opmerking daarover gekregen. Houd er wel rekening mee dat sommige maatschappijen hem niet vergoeden als ze je koffer kwijtraken. Als ik training geef vlieg ik met een Flight Case met soms wel 9 laptops erin.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:53:25 #257
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_157036378
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 09:45 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb minimaal 100x een laptop ingechecked, ook richting VS. Heb nog nooit een opmerking daarover gekregen. Houd er wel rekening mee dat sommige maatschappijen hem niet vergoeden als ze je koffer kwijtraken. Als ik training geef vlieg ik met een Flight Case met soms wel 9 laptops erin.
Probeer dat eens in China/Hong Kong.. veel succes :)

Ik moest daar bekans mijn portable oplader afstaan omdat het een li-ion batterij was..
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:01:04 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157036499
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 09:53 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Probeer dat eens in China/Hong Kong.. veel succes :)

Ik moest daar bekans mijn portable oplader afstaan omdat het een li-ion batterij was..
Ik was voor training in Hong Kong met flight case en traininslaptop. Was geen enkel probleem. Was wel in 2011 of 2012.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:15:43 #259
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_157036715
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 09:53 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Probeer dat eens in China/Hong Kong.. veel succes :)

Ik moest daar bekans mijn portable oplader afstaan omdat het een li-ion batterij was..
Ik vlieg zowat wekelijks vanaf HK (en ook soms van/naar China); werkelijk nog nooit iets over gehoord.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:21:56 #260
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_157036836
Het is iets van de laatste tijd, volgens mij zijn ze er in Januari 2015 mee begonnen. Er zijn zware restricties op het vliegen met li-ion batterij, zowel in de koffer als aan boord.
Bij de security checks op de diverse vliegvelden staan waarschuwingen (HKG, CAN bijv.)

quote:
•Items not allowed to be carried as checked baggage or in baggage:

The breakable, vulnerable and perishable items and lithium batteries cannot be transported as checked bagged or put into baggage. The lithium ion batteries or battery pack of more than 100Wh but less than 160Wh can be carried as non-checked baggage only; the lithium batteries of over 160Wh are strictly forbidden to be carried. Every passenger only can carry 2 lithium batteries or above battery packs and take preventive measures compliant with the requirements for safe transport of CAAC and China Eastern Airlines. Each standby battery of portable electronic devices must be properly protected to avoid short circuit (Placed in its original retail package, or for insulated electrodes, the exposed electrodes are covered with tape, or each battery is put into a single plastic bag or protection box).
Hier ook:
http://www.china-airlines.com/en/check/check_ba2-3.htm
(kijk bij Lithium Ion)

Op Guangzhou wilden ze mijn draagbare oplader in beslag nemen :(
Het is me gelukt om dat te voorkomen met handen en voetenwerk


Ook op Flyertalk soortgelijke verhalen
http://www.flyertalk.com/(...)-asian-airlines.html

[ Bericht 7% gewijzigd door MartijnUK op 23-10-2015 10:29:13 ]
pi_157042903
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:15 schreef static het volgende:

[..]

Ik vlieg zowat wekelijks vanaf HK (en ook soms van/naar China); werkelijk nog nooit iets over gehoord.
er zijn ook maar weinig batterijen van het litium ion accu type.
pi_157043012
Dat heeft toch te maken met wat van die dingen die oververhit raakte en in brand vlogen de laatste tijd? Gevaarlijker dan een pot pindakaas met nootjes, dus opzich begrijpelijk dat ze er wat aan willen doen.
pi_157053907
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:33 schreef Roger_ het volgende:

[..]

er zijn ook maar weinig batterijen van het litium ion accu type.
Nou...

Als je het over losse batterijen hebt wellicht. Maar zoek eens een telefoon, tablet of laptop op met een ander soort batterijtype, volgens mij bestaat dat amper nog?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:24:22 #264
6941 APK
Factual, I think.
pi_157117218
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben een vluchtwijziging ontvangen met betrekking tot uw reisschema.
De vlucht die u heeft geboekt wordt niet meer uitgevoerd op de oorspronkelijke dag. Hierdoor wordt u omgeboekt naar de eerst beschikbare vlucht voor de geboekte route:

CI 66S 10DEC 4 AMSBKK TK2 1320 0645 11DEC 5

Graag vernemen wij of u akkoord bent met deze datum wijziging. Uw ticket zal dan worden aangepast.

U kunt reageren op deze mail.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Huh, gaat China Airlines minder vliegen op BKK in december? :o
(Had dezelfde vlucht geboekt voor 9 december.)
Kan het mij haast niet voorstellen, dat toestel zat volgens mij al vol dus kan mij ook niet voorstellen dat er plaats is op de volgende vlucht.

Verkopen ze nu mijn goedkope ticket door en word ik genaaid? :{
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157117583
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:24 schreef APK het volgende:

[..]

Huh, gaat China Airlines minder vliegen op BKK in december? :o
(Had dezelfde vlucht geboekt voor 9 december.)
Kan het mij haast niet voorstellen, dat toestel zat volgens mij al vol dus kan mij ook niet voorstellen dat er plaats is op de volgende vlucht.

Verkopen ze nu mijn goedkope ticket door en word ik genaaid? :{
Ze vliegen een beetje een onregelmatig schema op de Amsterdam Bangkok route. Tussen de 2 en 5 wekelijkse vluchten in december. Zie bijvoorbeeld https://www.google.nl/flights/#search;f=AMS,ZYA;t=BKK,DMK;d=2015-12-03;r=2015-12-07;tt=o;a=CI en speel een beetje met de data. Veel concurrentie met erg lage prijzen in deze maanden (China biedt retourtjes van ¤450 aan zie ik), zal daardoor wel wat geschoven zijn en vluchten met slechte bezetting gecombineerd zijn.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:39:34 #266
6941 APK
Factual, I think.
pi_157117803
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:33 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ze vliegen een beetje een onregelmatig schema op de Amsterdam Bangkok route. Tussen de 2 en 5 wekelijkse vluchten in december. Zie bijvoorbeeld https://www.google.nl/flights/#search;f=AMS,ZYA;t=BKK,DMK;d=2015-12-03;r=2015-12-07;tt=o;a=CI en speel een beetje met de data. Veel concurrentie met erg lage prijzen in deze maanden (China biedt retourtjes van ¤450 aan zie ik), zal daardoor wel wat geschoven zijn en vluchten met slechte bezetting gecombineerd zijn.
Ik zie dit op hun site staan: http://www.china-airlines(...)ber-en-december-2015

Is een bericht van 13 oktober, lekker snel dus van de booking agent.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:42:15 #267
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157117895
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:24 schreef APK het volgende:

[..]

Huh, gaat China Airlines minder vliegen op BKK in december? :o
(Had dezelfde vlucht geboekt voor 9 december.)
Kan het mij haast niet voorstellen, dat toestel zat volgens mij al vol dus kan mij ook niet voorstellen dat er plaats is op de volgende vlucht.

Verkopen ze nu mijn goedkope ticket door en word ik genaaid? :{
Vervelend, maar dit is een al oud (en bekend?) probleem met China en EVA airlines vanaf AMS. Ieder jaar gebeurt het een aantal keren. Onbetrouwbaar dus en dé reden dat ik nooit een ticket bij deze maatschappijen gekocht heb, hoe aantrekkelijk dan ook.

Gewoon maar accepteren en zien of je er een daagje achteraan mag plakken. Ik zou even bellen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157117981
Ik zal niet de eerste zijn, en heb er ook al vanalles over gelezen, maar ga het toch vragen. Ik reis alleen, buiten het hoogseizoen, met KLM. Hoe zit het dan met enige mogelijkhede tot het krijgen van een gratis upgrade :P :@ Heb wel eens gelezen dat dit mensen gelukt is, maar ik ben er wel benieuwd naar :D Aangezien dit een uitgelezen kans is tov. hoogseizoen met meerdere personen.
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:51:39 #269
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157118278
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:44 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zal niet de eerste zijn, en heb er ook al vanalles over gelezen, maar ga het toch vragen. Ik reis alleen, buiten het hoogseizoen, met KLM. Hoe zit het dan met enige mogelijkhede tot het krijgen van een gratis upgrade :P :@ Heb wel eens gelezen dat dit mensen gelukt is, maar ik ben er wel benieuwd naar :D Aangezien dit een uitgelezen kans is tov. hoogseizoen met meerdere personen.
Dat doet KLM dus niet meer. Vroeger was het zo dat de BC werd opgevuld met FB Platinum houders. Nu alleen nog stiekum voor vrienden van vrienden van de crew, maar de echte policy is dat uitsluitend bij een overboekte economy class er nog wel eens een Platinum member doorgeschoven wordt. Maar het is zelden tegenwoordig.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:52:08 #270
62913 Blik
The one and Only!
pi_157118294
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:44 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zal niet de eerste zijn, en heb er ook al vanalles over gelezen, maar ga het toch vragen. Ik reis alleen, buiten het hoogseizoen, met KLM. Hoe zit het dan met enige mogelijkhede tot het krijgen van een gratis upgrade :P :@ Heb wel eens gelezen dat dit mensen gelukt is, maar ik ben er wel benieuwd naar :D Aangezien dit een uitgelezen kans is tov. hoogseizoen met meerdere personen.
Ben je een frequent flyer? Zo ja, dan heb je een kleine kans. Zo nee, dan is de kans erg klein
pi_157118432
Nope niks van frequent flyer of lid oid. Ga er ook al vanuit dat het niet lukt hoor, maar eens rondvragen kost niks natuurlijk. Maar, los van wie/mij, als de BC dus niet vol is, dan blijft deze ook leeg? Zou denken dat het toch niks kost om iemand een plezier met een upgrade te doen, vanmijpart een extra vergoeding voor het eten. Uiteraard geen Sjonnie in sloeber kleren dan, maar gewoon. Je snapt me hehe.

Achja, toch bedankt! Kan het altijd eens vragen dan, toch niks te verliezen he :) Verder nog iemand leuke tips oid? Zeker aangezien ik nu alleen zal vliegen ben ik me eens wat aan het oriënteren enalles.
  maandag 26 oktober 2015 @ 20:00:28 #272
6941 APK
Factual, I think.
pi_157118545
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:42 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Vervelend, maar dit is een al oud (en bekend?) probleem met China en EVA airlines vanaf AMS. Ieder jaar gebeurt het een aantal keren. Onbetrouwbaar dus en dé reden dat ik nooit een ticket bij deze maatschappijen gekocht heb, hoe aantrekkelijk dan ook.

Gewoon maar accepteren en zien of je er een daagje achteraan mag plakken. Ik zou even bellen.
Ik vlieg al 16 jaar met CI en BR, nog nooit last van gehad en had ook niet verwacht dat ze dat midden in het hoogseizoen zouden doen }:|
Dagje later terug is ook geen optie ivm geboekte binnenlandse vlucht en jetlag op het werk...

Bugger :{
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 26 oktober 2015 @ 20:11:30 #273
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_157118912
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:44 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zal niet de eerste zijn, en heb er ook al vanalles over gelezen, maar ga het toch vragen. Ik reis alleen, buiten het hoogseizoen, met KLM. Hoe zit het dan met enige mogelijkhede tot het krijgen van een gratis upgrade :P :@ Heb wel eens gelezen dat dit mensen gelukt is, maar ik ben er wel benieuwd naar :D Aangezien dit een uitgelezen kans is tov. hoogseizoen met meerdere personen.
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat doet KLM dus niet meer. Vroeger was het zo dat de BC werd opgevuld met FB Platinum houders. Nu alleen nog stiekum voor vrienden van vrienden van de crew, maar de echte policy is dat uitsluitend bij een overboekte economy class er nog wel eens een Platinum member doorgeschoven wordt. Maar het is zelden tegenwoordig.
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Ben je een frequent flyer? Zo ja, dan heb je een kleine kans. Zo nee, dan is de kans erg klein
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Nope niks van frequent flyer of lid oid. Ga er ook al vanuit dat het niet lukt hoor, maar eens rondvragen kost niks natuurlijk. Maar, los van wie/mij, als de BC dus niet vol is, dan blijft deze ook leeg? Zou denken dat het toch niks kost om iemand een plezier met een upgrade te doen, vanmijpart een extra vergoeding voor het eten. Uiteraard geen Sjonnie in sloeber kleren dan, maar gewoon. Je snapt me hehe.

Achja, toch bedankt! Kan het altijd eens vragen dan, toch niks te verliezen he :) Verder nog iemand leuke tips oid? Zeker aangezien ik nu alleen zal vliegen ben ik me eens wat aan het oriënteren enalles.
Volgens mij doen ze wel veilingen; dus een paar dagen voor de vlucht een bedrag inzetten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 26 oktober 2015 @ 20:52:09 #274
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_157120236
Als je IPB't mag je vaak wel in BC.. *O*
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  Moderator maandag 26 oktober 2015 @ 21:44:11 #275
45833 crew  Fogel
pi_157122446
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 20:52 schreef Spaardertje het volgende:
Als je IPB't mag je vaak wel in BC.. *O*
Ja, het is natuurlijk belangrijk om je personeel blijer te maken dan betalende klanten ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 26 oktober 2015 @ 21:50:37 #276
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_157122782
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk belangrijk om je personeel blijer te maken dan betalende klanten ;)
Helemaal mee eens! :) en daarnaast betaal je als IPB'er natuurlijk ook.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  maandag 26 oktober 2015 @ 21:59:02 #277
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157123275
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ja, het is natuurlijk belangrijk om je personeel blijer te maken dan betalende klanten ;)
Alleen wel eens gelachen toen er 2 IPB'ers (grote bek en hard praten zodat iedereen mee kon genieten) in een overboekte BKK-AMS vlucht dachten wel ff op de jumpseat mee te mogen maar die Cpt dat doodleuk weigerde. Stonden ze dan. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157123362
IPB :?

:@
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:06:27 #279
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_157123611
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:00 schreef MrBanaan1 het volgende:
IPB :?

:@
Indien plaats beschikbaar,

Oftewel vliegen als er nog plaats is voor (veel) minder geld als een "verzekerde" plaats.
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
pi_157123940
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:06 schreef mar456 het volgende:

[..]

Indien plaats beschikbaar,

Oftewel vliegen als er nog plaats is voor (veel) minder geld als een "verzekerde" plaats.
Dus last minute gokken bedoel je? Hmm. Achja, ik weet niet of dit vroeger bijvoorbeeld meer kon dan nu. Soms zie je wel foto's langskomen dat een vlucht (vaak wel korte citytrips) echt 2/3 leeg zijn, dan is veel mogelijk hehe.
pi_157124339
Vraagje! Ik kan nu online inchecken voor mijn vlucht van morgen bij Emirates. Heb via schipholtickets geboekt en daar mijn eerste voornaam en achternaam ingevuld. Nu kan ik bij het online inchecken bij Emirates ook een middle name invullen. Is dat dan mijn 2e voornaam in mijn paspoort.

Bijvoorbeeld mijn naam is: Hendrik Johan Jansen

Is mijn voornaam Hendrik
mijn achternaam Jansen

is dan Johan mijn middle name?

Of moet ik dat gewoon leeg laten?
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:30:50 #282
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157124361
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:16 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Dus last minute gokken bedoel je? Hmm. Achja, ik weet niet of dit vroeger bijvoorbeeld meer kon dan nu. Soms zie je wel foto's langskomen dat een vlucht (vaak wel korte citytrips) echt 2/3 leeg zijn, dan is veel mogelijk hehe.
Nee, IPB's zijn uitsluitend voor KLM personeel + familie + vrienden etc.

Veilingen voor business class upgrades heb ik bij KLM nog nooit gezien. Bij Emirates en Etihad wordt je er mee doodgegooid. Maar dan nog stevig aan de prijs (500 - 800 euro enkele reis) en dat zijn dure glazen champagne zeg maar. Dat bedrag kun je dan op bestemming beter stukslaan aan een fatsoenlijke hotel kamer met alles d'r op en d'r an zoals jij het wilt. ;)

KLM verkoopt die upgrades ook wel. Moet je na de check in naar de transfer balie gaan en vragen of er nog een stoel vrij is. Maar de bijbetaling is dan heel sterk afhankelijk van je boekingsklasse van het ticket. Met FB miles was het wel betaalbaar op een intercontinentale vlucht. Iets van 100 tot 250 euro + 20 tot 40000 miles meen ik me te herrinneren. Regelmatig gedaan op de dagcvlucht AMS-GRU, een zit van 12 uur.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:32:07 #283
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157124399
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:30 schreef marinos.. het volgende:
Vraagje! Ik kan nu online inchecken voor mijn vlucht van morgen bij Emirates. Heb via schipholtickets geboekt en daar mijn eerste voornaam en achternaam ingevuld. Nu kan ik bij het online inchecken bij Emirates ook een middle name invullen. Is dat dan mijn 2e voornaam in mijn paspoort.

Bijvoorbeeld mijn naam is: Hendrik Johan Jansen

Is mijn voornaam Hendrik
mijn achternaam Jansen

is dan Johan mijn middle name?

Of moet ik dat gewoon leeg laten?
Leeg laten. Is alleen voor katholiek opgevoede gevallen zoals ik bv. Maar ik voer dat ook nooit in.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157124639
Vraagje. Ik vlieg deze week naar Curaçao vanaf Schiphol, waarschijnlijk met KLM. (Ticket wordt geboekt door werkgever, dus ik weet nog niet onder welk naampje ik ga vliegen). Nu ben ik van plan ruim op tijd in te checken, want heb genoeg te doen achter de gates. Dat heeft als voordeel dat ik met vast met m'n stoel kan spelen tijdens het inchecken, zeker omdat ik alleen reis. Wat raden jullie qua zitplaats aan, als we in de afweging meenemen dat ik een gebroken teen heb aan m'n rechtervoet?

Mijn langste vlucht is 6 uur geweest, dus dit is nieuw voor me.
  Moderator maandag 26 oktober 2015 @ 22:47:23 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_157124733
In ieder geval niet het gangpad aan je rechterkant hebben. Je wilt niet dat een of andere malloot tegen je zere voet aanloopt (of erger nog, de sterwardessentrolley tegen je voet aanrijdt :X )
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:50:17 #286
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157124792
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje. Ik vlieg deze week naar Curaçao vanaf Schiphol, waarschijnlijk met KLM. (Ticket wordt geboekt door werkgever, dus ik weet nog niet onder welk naampje ik ga vliegen). Nu ben ik van plan ruim op tijd in te checken, want heb genoeg te doen achter de gates. Dat heeft als voordeel dat ik met vast met m'n stoel kan spelen tijdens het inchecken, zeker omdat ik alleen reis. Wat raden jullie qua zitplaats aan, als we in de afweging meenemen dat ik een gebroken teen heb aan m'n rechtervoet?

Mijn langste vlucht is 6 uur geweest, dus dit is nieuw voor me.
Vooral geen C of G seat nemen want dan zit je rechtervoet angstig dicht bij het gangpad, en als zo'n trolly dollie er overheen rijdt .... :( . Stoel K is een raamplaats aan de rechterzijde. lijkt me het veiligst.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157124934
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee, IPB's zijn uitsluitend voor KLM personeel + familie + vrienden etc.

Veilingen voor business class upgrades heb ik bij KLM nog nooit gezien. Bij Emirates en Etihad wordt je er mee doodgegooid. Maar dan nog stevig aan de prijs (500 - 800 euro enkele reis) en dat zijn dure glazen champagne zeg maar. Dat bedrag kun je dan op bestemming beter stukslaan aan een fatsoenlijke hotel kamer met alles d'r op en d'r an zoals jij het wilt. ;)

KLM verkoopt die upgrades ook wel. Moet je na de check in naar de transfer balie gaan en vragen of er nog een stoel vrij is. Maar de bijbetaling is dan heel sterk afhankelijk van je boekingsklasse van het ticket. Met FB miles was het wel betaalbaar op een intercontinentale vlucht. Iets van 100 tot 250 euro + 20 tot 40000 miles meen ik me te herrinneren. Regelmatig gedaan op de dagcvlucht AMS-GRU, een zit van 12 uur.
Dank voor de info. Allemaal nieuw dit voor me. Heb niks van miles/sparen/kaartjes of whatsoever. Vlieg niet vaak structureel (want student) en al helemaal niet vaak met dezelfde maatschappij. Voor een 100je wil ik het zeker wel eens ervaren, maar bij veel meer geldt idd wat je zelf al zegt; beter daar spenderen. Het is natuurlijk ook niet dat de gewone class slecht is op die vluchten, maar hey :P

Ach we zullen zien, komt ooit nog wel eens. Maar eens een stewardes hosselen danmaar :D
  maandag 26 oktober 2015 @ 23:50:22 #288
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_157126326
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Alleen wel eens gelachen toen er 2 IPB'ers (grote bek en hard praten zodat iedereen mee kon genieten) in een overboekte BKK-AMS vlucht dachten wel ff op de jumpseat mee te mogen maar die Cpt dat doodleuk weigerde. Stonden ze dan. ;)
Als IPB'er ben je dan ook nogal naïef.. Alsof ze willen dat je zo'n lange tijd lekker krap met elkaar op de jumpseat gaat zitten. Niet echt fijn voor de crew, maar ook voor de IPB'ers zelf.

Overigens is het bij ons wel 1 keer voorgekomen, maar dat was een Europese vlucht.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 02:14:12 #289
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_157127558
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Veilingen voor business class upgrades heb ik bij KLM nog nooit gezien.
Ik wel, zelfs ook al vlieg ik BC. Was een foutje in het systeem.

http://zakenreis.nl/luchtvaart/klm-veilt-upgrades/
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_157128068
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:30 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Veilingen voor business class upgrades heb ik bij KLM nog nooit gezien.
Ik wel.
Toen ik naar Hong Kong ging in mei reisde ik alleen en toen kon ik bieden op een plek in de BC.
Het start bod is volgens mij 350 euro
  Moderator dinsdag 27 oktober 2015 @ 07:38:57 #291
45833 crew  Fogel
pi_157128207
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:50 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Helemaal mee eens! :) en daarnaast betaal je als IPB'er natuurlijk ook.
Ik zou graag voor IPB bedragen vliegen zónder een upgrade, dus dat argument is wat slap.
Maargoed, ik verwacht dat, als KLM de huidige lijn van versombering doorzet, dat ze eerder betaling voor de WC gaan vragen dan Ryanair. De betalende klant moet zo veel mogelijk extra betalen ala LCC in plaats van gewoon een servicemaatschappij te blijven. Maar wel voor de volle mep qua ticketprijs natuurlijk. Niet raar dat het slecht gaat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_157135830
Nog mensen toevallig ervaringen met Oman Air?
Volgens verschillende sites genoeg beenruimte(84/86cm), vriendelijk personeel al wordt dat minder. Alleen de meeste reviews zijn wat ouder.
Tickets zijn nu namelijk vrij goedkoop vanaf Frankfurt richting Sri Lanka.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 05:29:05 #293
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_157153522
Het gaat dus toch gebeuren. :)

ReisklasseBusiness
Eigenaar toestelAIR FRANCE
VliegtuigtypeAirbus A380-800
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 28 oktober 2015 @ 07:09:23 #294
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157153633
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 05:29 schreef static het volgende:
Het gaat dus toch gebeuren. :)

ReisklasseBusiness
Eigenaar toestelAIR FRANCE
VliegtuigtypeAirbus A380-800
Gooi er nog een miles upgrade tegenaan!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_157154801
Ik vloog laatst van Londen Gatwick naar Schiphol. Ik had alleen handbagage. Mijn potje cashewnotenpasta (vergelijkbaar met pindakaas) van de Marks & Spencer werd toen ingenomen als zijnde 'vloeistof en te groot'... Klopt dit eigenlijk wel?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 28 oktober 2015 @ 09:38:40 #296
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157154845
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:35 schreef Nielsch het volgende:
Ik vloog laatst van Londen Gatwick naar Schiphol. Ik had alleen handbagage. Mijn potje cashewnotenpasta (vergelijkbaar met pindakaas) van de Marks & Spencer werd toen ingenomen als zijnde 'vloeistof en te groot'... Klopt dit eigenlijk wel?
Beetje de vorm van de dag en het humeur van de medewerker bij de security.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_157154847
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 05:29 schreef static het volgende:
Het gaat dus toch gebeuren. :)

ReisklasseBusiness
Eigenaar toestelAIR FRANCE
VliegtuigtypeAirbus A380-800
Niceeee. Zit ik hier te overwegen of ik economy comfort moet doen of niet, gaat meneer ff business in de a380. Verschil moet er wezen.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 11:37:08 #298
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_157156375
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 09:38 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Niceeee. Zit ik hier te overwegen of ik economy comfort moet doen of niet, gaat meneer ff business in de a380. Verschil moet er wezen.
Economy comfort is best te doen, kost je geloof ik een paar tientjes extra :)
Welke maatschappij? KLM?

En ik vlieg altijd business. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 28 oktober 2015 @ 11:41:51 #299
62913 Blik
The one and Only!
pi_157156439
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:37 schreef static het volgende:

[..]

Economy comfort is best te doen, kost je geloof ik een paar tientjes extra :)
Welke maatschappij? KLM?

En ik vlieg altijd business. :+
Kan toch wel aardig oplopen. 70 euro enkele reis voor intercontinentale vluchten is met een gezin van 4 personen toch 600 euro
  woensdag 28 oktober 2015 @ 11:54:40 #300
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_157156653
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 11:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Kan toch wel aardig oplopen. 70 euro enkele reis voor intercontinentale vluchten is met een gezin van 4 personen toch 600 euro
`
Ze gaat alleen. :)

KAA / c_c's antiliaanse emigratie-topic
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')