Soms kunnen dingen zo eenvoudig zijn dat je er niet aan denkt. Thanksquote:Op woensdag 21 oktober 2015 11:52 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Nee dat ligt aan vraag en aanbod
Er zijn meer mensen die een retourtje munchen moeten hebben, dan mensen die een enkeltje moeten hebben. Zo veel meer dat dat de kosten voor de retourvlucht overstijgt. Daarom is de prijs voor een retourtje lager.
Je kunt dus het beste een retourtje kopen en geen gebruik maken van de terugvlucht, alsj e dat wenst.
Goed om rekening mee te houden idd als je dit traject vaker vliegt, maar het zal bij mij altijd een retourtje zijn (dat ik ook daadwerkelijk gebruik).quote:Op woensdag 21 oktober 2015 16:07 schreef XL het volgende:
Let wel op dat je geen retour AMS - MUC AMS boekt als je MUC - AMS wil vliegen (koop dan MUC - AMS - MUC) want afhankelijk van de maatschappij kan een vlucht vervallen als je een voorgaande vlucht in je ticket niet gebruikt.
Sinds de goedkope tickets hun intrede hebben gedaan op lijnvluchten en de traditionele maatschappijen wakker geworden zijn, valt daar ook niet veel meer mee te verdienen.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:43 schreef de__vakantieman het volgende:
Of je boekt gewoon crosstickets als je vaker op dezelfde route vliegt. Dat kan met name op dagretours erg veel schelen maar beperkt wel je flexibiliteit
Doe het regelmatig, maar is dan ook wel een route waar geen low-cost carriers op vliegen, en het scheelt behoorlijk. Heb het dan over amsterdam - helsinkiquote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Sinds de goedkope tickets hun intrede hebben gedaan op lijnvluchten en de traditionele maatschappijen wakker geworden zijn, valt daar ook niet veel meer mee te verdienen.
Het enige wat de meeste maatschappijen nogal eens niet onder controle hebben zijn de open jaw ticket prijzen. Daar kom je soms hele verrassende aanbiedingen tegen. Laatst nog BUD-IST-SIN en BKK-IST-AMS gevlogen voor 420 euro bij Turkish. Daarbij een enkeltje SIN-BKK Scoot voor 45 euro.
Cathay Pacific, AMS-HKG-HCM en BKK-HKG-AMS voor 507 euro in het hoogseizoen. Je moet er gewoon een beetje mee willen en kunnen spelen, dan haal je daar aardige voordelen uit. Maa n Europa is het toch hoofdzakelijk point to point vervoer en dus weinig flexibiliteit, want je wil toch ook weer zo snel mogelijk thuis zijn, liefst op donderdag om fris aan het weekend te beginnen.
Als KLM nou de enige zou zijn zou je misschien een punt hebben maar kijk eens wat andere maatschappijen doen.....quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Deze week Amsterdam-Bangalore en Goa-Bangalore-Amsterdam met Etihad geboekt, 650 euro via Expedia. Retourtje AMS-BLR was bij Expedia en ook bij Etihad zelf 750 euro. Je komt bij zo'n open jaw de wildste prijzen tegen, zowel hoog als laag. Is wel wat zoekwerk bij diverse aanbieders.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]Het enige wat de meeste maatschappijen nogal eens niet onder controle hebben zijn de open jaw ticket prijzen. Daar kom je soms hele verrassende aanbiedingen tegen.
Nog best duur. In april nog voor 390 euro via Brussel naar Jakarta met KLM gevlogen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Ik begrijp niks van je kwalificatie. Het is juist goed ondernemerschap om in verschillende markten verschillende prijzen te hanteren. Dat betekent ook meer concurrentie (op de Belgische markt in dit geval) en dus betere prijzen voor de consument. Wil je soms terug naar de tijd dat vliegtickets overal hetzelfde kostten, namelijk overal veel te duur?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Vind het juist prijs discriminatie. Ze bieden dezelfde vlucht aan vanaf Amsterdam naar Jakarta. Enigste verschil is dat je vanaf Brussel of Antwerpen nog 2 trein tickets krijgt en 170 euro korting.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:13 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Ik begrijp niks van je kwalificatie. Het is juist goed ondernemerschap om in verschillende markten verschillende prijzen te hanteren. Dat betekent ook meer concurrentie (op de Belgische markt in dit geval) en dus betere prijzen voor de consument. Wil je soms terug naar de tijd dat vliegtickets overal hetzelfde kostten, namelijk overal veel te duur?
Hier ligt de nuance, het is niet hetzelfde product. Het ene is een Amsterdam - Jakarta ticket eb de andere een Brussel - Jakarta ticket. Dit zijn twee verschillende producten met andere marktomstandigheden en prijs dynamieken. Waarbij toevallig de ene 'meer' lijkt te zijn voor een lagere prijs.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:31 schreef kingre het volgende:
[..]
.. maar zelfde product aanbieden..
Dit zijn 2 producten die een overeenkomende dienst gebruiken.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 15:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Hier ligt de nuance, het is niet hetzelfde product. Het ene is een Amsterdam - Jakarta ticket eb de andere een Brussel - Jakarta ticket. Dit zijn twee verschillende producten met andere marktomstandigheden en prijs dynamieken. Waarbij toevallig de ene 'meer' lijkt te zijn voor een lagere prijs.
Op je eerste alinea, dat is toch wat we willen? iemand anders haalde juist aan dat we niet terug willen naar de veel te dure vliegticket prijzen. Dus als KLM zijn vliegtickets even goedkoop aan zou bieden voor de Nederlandse markt als dat voor de Belgische markt dan zouden de buitenlandse maatschappijen weer onder die prijs gaan zitten. Want dan krijg je juist goede concurrentie.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:51 schreef de__vakantieman het volgende:
Omdat je in de regel met buitenlandse maatschappijen vanaf Amsterdam (met overstap) weer onder de prijs van een direct ticket bij KLM naar Jakarta zou moeten kunnen vliegen.
Het feit dat je een directe vlucht hebt (zonder overstappen) rechtvaardigt een hogere prijs omdat dit voor veel reizigers als premium gezien zou kunnen worden.
Nee, naar Bangalore is dat beslist niet duur. Jouw ticket naar Jakarta was extreem goedkoop. Tarieven onder de 400 euro naar Azie kom je tegenwoordig zelden nog tegen, hooguit een uitzondering vanaf LHR, maar ook daar is het met een dure Pound geen feest meer.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:40 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Nog best duur. In april nog voor 390 euro via Brussel naar Jakarta met KLM gevlogen.
Nee, dat is niet slim.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel?
Het is en blijft een als consument moeilijk te bevatten materie. KLM zal voor een rechtstreekse vlucht (met stop in KUL) voor die prijs wel voldoende stoelen verkopen. Daarnaast willen ze ook op buitenlandse markten meesnoepen dus droppen ze daar hun prijzen tot onder het nivo van de lokale (en rechtstreekse) aanbieder. Ze zijn er groot mee geworden, laat ons je naar Schiphol vliegen en vandaar brengen we je naar de rest van de wereld. En dan is Schiphol ook nog eens een prima overstap plaats natuurlijk, nu even niet, maar dat daargelaten.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
NEE!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel?
Afgezien of het slm is, ik denk dat ze 'm er bij een scan vóór vertrek ook nog eens uitvissen omdat je geen li-ion battery packs mag inchecken. En of ze kunnen zien of er wel of geen battery pack in je laptop zit, geen idee.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel?
Het ligt er maar net aan waar je woont . Brussel/Antwerpen is voor mij dichterbij en dan is het snel geld besparen als ik voor KLM zou kiezen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:26 schreef kingre het volgende:
[..]
Als KLM dan goed wil concurreren zouden ze de vlucht Amsterdam-Jakarta voor dezelfde prijs moeten aanbieden als de Brussel/Antwerpen - Jakarta prijs.
Wij als Nederlanders worden gewoon keihard genaaid en staan dit toe onder het mom van andere marktomstandigheden?
Ik vraag me hierbij alleen altijd af, waar parkeer je je auto in de buurt van Antwerpen Centraal?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 20:00 schreef PirE het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan waar je woont . Brussel/Antwerpen is voor mij dichterbij en dan is het snel geld besparen als ik voor KLM zou kiezen.
Ze dreigen daar al jaren mee, maar ik heb nog nooit gelezen dat iemand daadwerkelijk een toeslag heeft gehad.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:00 schreef de__vakantieman het volgende:
Als je vanaf Amsterdam naar Brussel (of andere airport vliegt) en je koffer gewoon in Amsterdam van de band wil halen moet je zorgen dat er meer dan 12 uur of een nacht tussen je vluchten zit. Je kunt dan bij check in aangeven dat je hem tot Amsterdam wil labelen en zelf zorg draagt voor de verdere afhandeling.
Nee, indien je deze constructie toepast zal de KLM je geen toeslag voor illegale onderbreking opleggen zoals ze wel doen als je dit grapje uithaalt met een overstap van 2.5 uur
Dat stukje naar Antwerpen gewoon met de trein. Reistijd, huis-Schiphol vs huis-antwerpen-schiphol is bijna hetzelfde. Brussel met de auto, is wel minder ideaal omdat je dan langer onderweg bent (maar dat is nog steeds een goed uurtarief).quote:Op donderdag 22 oktober 2015 20:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik vraag me hierbij alleen altijd af, waar parkeer je je auto in de buurt van Antwerpen Centraal?
En de truc om je boarding pas een dag eerder af te laten stempelen werkt ook niet meer sinds KLM verplicht busvervoer geregeld heeft vanaf Antwerpen.
Brussel is nog een ander verhaal. Want dan moet je op de terugweg maar zien dat je op Schiphol je bagage in ontvangst kunt nemen.
Ik heb minimaal 100x een laptop ingechecked, ook richting VS. Heb nog nooit een opmerking daarover gekregen. Houd er wel rekening mee dat sommige maatschappijen hem niet vergoeden als ze je koffer kwijtraken. Als ik training geef vlieg ik met een Flight Case met soms wel 9 laptops erin.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Afgezien of het slm is, ik denk dat ze 'm er bij een scan vóór vertrek ook nog eens uitvissen omdat je geen li-ion battery packs mag inchecken. En of ze kunnen zien of er wel of geen battery pack in je laptop zit, geen idee.
Probeer dat eens in China/Hong Kong.. veel succesquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:45 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb minimaal 100x een laptop ingechecked, ook richting VS. Heb nog nooit een opmerking daarover gekregen. Houd er wel rekening mee dat sommige maatschappijen hem niet vergoeden als ze je koffer kwijtraken. Als ik training geef vlieg ik met een Flight Case met soms wel 9 laptops erin.
Ik was voor training in Hong Kong met flight case en traininslaptop. Was geen enkel probleem. Was wel in 2011 of 2012.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:53 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Probeer dat eens in China/Hong Kong.. veel succes
Ik moest daar bekans mijn portable oplader afstaan omdat het een li-ion batterij was..
Ik vlieg zowat wekelijks vanaf HK (en ook soms van/naar China); werkelijk nog nooit iets over gehoord.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:53 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Probeer dat eens in China/Hong Kong.. veel succes
Ik moest daar bekans mijn portable oplader afstaan omdat het een li-ion batterij was..
Hier ook:quote:•Items not allowed to be carried as checked baggage or in baggage:
The breakable, vulnerable and perishable items and lithium batteries cannot be transported as checked bagged or put into baggage. The lithium ion batteries or battery pack of more than 100Wh but less than 160Wh can be carried as non-checked baggage only; the lithium batteries of over 160Wh are strictly forbidden to be carried. Every passenger only can carry 2 lithium batteries or above battery packs and take preventive measures compliant with the requirements for safe transport of CAAC and China Eastern Airlines. Each standby battery of portable electronic devices must be properly protected to avoid short circuit (Placed in its original retail package, or for insulated electrodes, the exposed electrodes are covered with tape, or each battery is put into a single plastic bag or protection box).
er zijn ook maar weinig batterijen van het litium ion accu type.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 10:15 schreef static het volgende:
[..]
Ik vlieg zowat wekelijks vanaf HK (en ook soms van/naar China); werkelijk nog nooit iets over gehoord.
Nou...quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:33 schreef Roger_ het volgende:
[..]
er zijn ook maar weinig batterijen van het litium ion accu type.
Huh, gaat China Airlines minder vliegen op BKK in december?quote:Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben een vluchtwijziging ontvangen met betrekking tot uw reisschema.
De vlucht die u heeft geboekt wordt niet meer uitgevoerd op de oorspronkelijke dag. Hierdoor wordt u omgeboekt naar de eerst beschikbare vlucht voor de geboekte route:
CI 66S 10DEC 4 AMSBKK TK2 1320 0645 11DEC 5
Graag vernemen wij of u akkoord bent met deze datum wijziging. Uw ticket zal dan worden aangepast.
U kunt reageren op deze mail.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Ze vliegen een beetje een onregelmatig schema op de Amsterdam Bangkok route. Tussen de 2 en 5 wekelijkse vluchten in december. Zie bijvoorbeeld https://www.google.nl/flights/#search;f=AMS,ZYA;t=BKK,DMK;d=2015-12-03;r=2015-12-07;tt=o;a=CI en speel een beetje met de data. Veel concurrentie met erg lage prijzen in deze maanden (China biedt retourtjes van ¤450 aan zie ik), zal daardoor wel wat geschoven zijn en vluchten met slechte bezetting gecombineerd zijn.quote:Op maandag 26 oktober 2015 19:24 schreef APK het volgende:
[..]
Huh, gaat China Airlines minder vliegen op BKK in december?
(Had dezelfde vlucht geboekt voor 9 december.)
Kan het mij haast niet voorstellen, dat toestel zat volgens mij al vol dus kan mij ook niet voorstellen dat er plaats is op de volgende vlucht.
Verkopen ze nu mijn goedkope ticket door en word ik genaaid?
Ik zie dit op hun site staan: http://www.china-airlines(...)ber-en-december-2015quote:Op maandag 26 oktober 2015 19:33 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ze vliegen een beetje een onregelmatig schema op de Amsterdam Bangkok route. Tussen de 2 en 5 wekelijkse vluchten in december. Zie bijvoorbeeld https://www.google.nl/flights/#search;f=AMS,ZYA;t=BKK,DMK;d=2015-12-03;r=2015-12-07;tt=o;a=CI en speel een beetje met de data. Veel concurrentie met erg lage prijzen in deze maanden (China biedt retourtjes van ¤450 aan zie ik), zal daardoor wel wat geschoven zijn en vluchten met slechte bezetting gecombineerd zijn.
Vervelend, maar dit is een al oud (en bekend?) probleem met China en EVA airlines vanaf AMS. Ieder jaar gebeurt het een aantal keren. Onbetrouwbaar dus en dé reden dat ik nooit een ticket bij deze maatschappijen gekocht heb, hoe aantrekkelijk dan ook.quote:Op maandag 26 oktober 2015 19:24 schreef APK het volgende:
[..]
Huh, gaat China Airlines minder vliegen op BKK in december?
(Had dezelfde vlucht geboekt voor 9 december.)
Kan het mij haast niet voorstellen, dat toestel zat volgens mij al vol dus kan mij ook niet voorstellen dat er plaats is op de volgende vlucht.
Verkopen ze nu mijn goedkope ticket door en word ik genaaid?
Dat doet KLM dus niet meer. Vroeger was het zo dat de BC werd opgevuld met FB Platinum houders. Nu alleen nog stiekum voor vrienden van vrienden van de crew, maar de echte policy is dat uitsluitend bij een overboekte economy class er nog wel eens een Platinum member doorgeschoven wordt. Maar het is zelden tegenwoordig.quote:Op maandag 26 oktober 2015 19:44 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zal niet de eerste zijn, en heb er ook al vanalles over gelezen, maar ga het toch vragen. Ik reis alleen, buiten het hoogseizoen, met KLM. Hoe zit het dan met enige mogelijkhede tot het krijgen van een gratis upgrade Heb wel eens gelezen dat dit mensen gelukt is, maar ik ben er wel benieuwd naar Aangezien dit een uitgelezen kans is tov. hoogseizoen met meerdere personen.
Ben je een frequent flyer? Zo ja, dan heb je een kleine kans. Zo nee, dan is de kans erg kleinquote:Op maandag 26 oktober 2015 19:44 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zal niet de eerste zijn, en heb er ook al vanalles over gelezen, maar ga het toch vragen. Ik reis alleen, buiten het hoogseizoen, met KLM. Hoe zit het dan met enige mogelijkhede tot het krijgen van een gratis upgrade Heb wel eens gelezen dat dit mensen gelukt is, maar ik ben er wel benieuwd naar Aangezien dit een uitgelezen kans is tov. hoogseizoen met meerdere personen.
Ik vlieg al 16 jaar met CI en BR, nog nooit last van gehad en had ook niet verwacht dat ze dat midden in het hoogseizoen zouden doenquote:Op maandag 26 oktober 2015 19:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vervelend, maar dit is een al oud (en bekend?) probleem met China en EVA airlines vanaf AMS. Ieder jaar gebeurt het een aantal keren. Onbetrouwbaar dus en dé reden dat ik nooit een ticket bij deze maatschappijen gekocht heb, hoe aantrekkelijk dan ook.
Gewoon maar accepteren en zien of je er een daagje achteraan mag plakken. Ik zou even bellen.
quote:Op maandag 26 oktober 2015 19:44 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zal niet de eerste zijn, en heb er ook al vanalles over gelezen, maar ga het toch vragen. Ik reis alleen, buiten het hoogseizoen, met KLM. Hoe zit het dan met enige mogelijkhede tot het krijgen van een gratis upgrade Heb wel eens gelezen dat dit mensen gelukt is, maar ik ben er wel benieuwd naar Aangezien dit een uitgelezen kans is tov. hoogseizoen met meerdere personen.
quote:Op maandag 26 oktober 2015 19:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat doet KLM dus niet meer. Vroeger was het zo dat de BC werd opgevuld met FB Platinum houders. Nu alleen nog stiekum voor vrienden van vrienden van de crew, maar de echte policy is dat uitsluitend bij een overboekte economy class er nog wel eens een Platinum member doorgeschoven wordt. Maar het is zelden tegenwoordig.
quote:Op maandag 26 oktober 2015 19:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Ben je een frequent flyer? Zo ja, dan heb je een kleine kans. Zo nee, dan is de kans erg klein
Volgens mij doen ze wel veilingen; dus een paar dagen voor de vlucht een bedrag inzetten.quote:Op maandag 26 oktober 2015 19:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Nope niks van frequent flyer of lid oid. Ga er ook al vanuit dat het niet lukt hoor, maar eens rondvragen kost niks natuurlijk. Maar, los van wie/mij, als de BC dus niet vol is, dan blijft deze ook leeg? Zou denken dat het toch niks kost om iemand een plezier met een upgrade te doen, vanmijpart een extra vergoeding voor het eten. Uiteraard geen Sjonnie in sloeber kleren dan, maar gewoon. Je snapt me hehe.
Achja, toch bedankt! Kan het altijd eens vragen dan, toch niks te verliezen he Verder nog iemand leuke tips oid? Zeker aangezien ik nu alleen zal vliegen ben ik me eens wat aan het oriënteren enalles.
Ja, het is natuurlijk belangrijk om je personeel blijer te maken dan betalende klantenquote:Op maandag 26 oktober 2015 20:52 schreef Spaardertje het volgende:
Als je IPB't mag je vaak wel in BC..
Helemaal mee eens! en daarnaast betaal je als IPB'er natuurlijk ook.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk belangrijk om je personeel blijer te maken dan betalende klanten
Alleen wel eens gelachen toen er 2 IPB'ers (grote bek en hard praten zodat iedereen mee kon genieten) in een overboekte BKK-AMS vlucht dachten wel ff op de jumpseat mee te mogen maar die Cpt dat doodleuk weigerde. Stonden ze dan.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk belangrijk om je personeel blijer te maken dan betalende klanten
Indien plaats beschikbaar,quote:
Dus last minute gokken bedoel je? Hmm. Achja, ik weet niet of dit vroeger bijvoorbeeld meer kon dan nu. Soms zie je wel foto's langskomen dat een vlucht (vaak wel korte citytrips) echt 2/3 leeg zijn, dan is veel mogelijk hehe.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:06 schreef mar456 het volgende:
[..]
Indien plaats beschikbaar,
Oftewel vliegen als er nog plaats is voor (veel) minder geld als een "verzekerde" plaats.
Nee, IPB's zijn uitsluitend voor KLM personeel + familie + vrienden etc.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:16 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dus last minute gokken bedoel je? Hmm. Achja, ik weet niet of dit vroeger bijvoorbeeld meer kon dan nu. Soms zie je wel foto's langskomen dat een vlucht (vaak wel korte citytrips) echt 2/3 leeg zijn, dan is veel mogelijk hehe.
Leeg laten. Is alleen voor katholiek opgevoede gevallen zoals ik bv. Maar ik voer dat ook nooit in.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:30 schreef marinos.. het volgende:
Vraagje! Ik kan nu online inchecken voor mijn vlucht van morgen bij Emirates. Heb via schipholtickets geboekt en daar mijn eerste voornaam en achternaam ingevuld. Nu kan ik bij het online inchecken bij Emirates ook een middle name invullen. Is dat dan mijn 2e voornaam in mijn paspoort.
Bijvoorbeeld mijn naam is: Hendrik Johan Jansen
Is mijn voornaam Hendrik
mijn achternaam Jansen
is dan Johan mijn middle name?
Of moet ik dat gewoon leeg laten?
Vooral geen C of G seat nemen want dan zit je rechtervoet angstig dicht bij het gangpad, en als zo'n trolly dollie er overheen rijdt .... . Stoel K is een raamplaats aan de rechterzijde. lijkt me het veiligst.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje. Ik vlieg deze week naar Curaçao vanaf Schiphol, waarschijnlijk met KLM. (Ticket wordt geboekt door werkgever, dus ik weet nog niet onder welk naampje ik ga vliegen). Nu ben ik van plan ruim op tijd in te checken, want heb genoeg te doen achter de gates. Dat heeft als voordeel dat ik met vast met m'n stoel kan spelen tijdens het inchecken, zeker omdat ik alleen reis. Wat raden jullie qua zitplaats aan, als we in de afweging meenemen dat ik een gebroken teen heb aan m'n rechtervoet?
Mijn langste vlucht is 6 uur geweest, dus dit is nieuw voor me.
Dank voor de info. Allemaal nieuw dit voor me. Heb niks van miles/sparen/kaartjes of whatsoever. Vlieg niet vaak structureel (want student) en al helemaal niet vaak met dezelfde maatschappij. Voor een 100je wil ik het zeker wel eens ervaren, maar bij veel meer geldt idd wat je zelf al zegt; beter daar spenderen. Het is natuurlijk ook niet dat de gewone class slecht is op die vluchten, maar heyquote:Op maandag 26 oktober 2015 22:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, IPB's zijn uitsluitend voor KLM personeel + familie + vrienden etc.
Veilingen voor business class upgrades heb ik bij KLM nog nooit gezien. Bij Emirates en Etihad wordt je er mee doodgegooid. Maar dan nog stevig aan de prijs (500 - 800 euro enkele reis) en dat zijn dure glazen champagne zeg maar. Dat bedrag kun je dan op bestemming beter stukslaan aan een fatsoenlijke hotel kamer met alles d'r op en d'r an zoals jij het wilt.
KLM verkoopt die upgrades ook wel. Moet je na de check in naar de transfer balie gaan en vragen of er nog een stoel vrij is. Maar de bijbetaling is dan heel sterk afhankelijk van je boekingsklasse van het ticket. Met FB miles was het wel betaalbaar op een intercontinentale vlucht. Iets van 100 tot 250 euro + 20 tot 40000 miles meen ik me te herrinneren. Regelmatig gedaan op de dagcvlucht AMS-GRU, een zit van 12 uur.
Als IPB'er ben je dan ook nogal naïef.. Alsof ze willen dat je zo'n lange tijd lekker krap met elkaar op de jumpseat gaat zitten. Niet echt fijn voor de crew, maar ook voor de IPB'ers zelf.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Alleen wel eens gelachen toen er 2 IPB'ers (grote bek en hard praten zodat iedereen mee kon genieten) in een overboekte BKK-AMS vlucht dachten wel ff op de jumpseat mee te mogen maar die Cpt dat doodleuk weigerde. Stonden ze dan.
Ik wel, zelfs ook al vlieg ik BC. Was een foutje in het systeem.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Veilingen voor business class upgrades heb ik bij KLM nog nooit gezien.
Ik wel.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Veilingen voor business class upgrades heb ik bij KLM nog nooit gezien.
Ik zou graag voor IPB bedragen vliegen zónder een upgrade, dus dat argument is wat slap.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:50 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! en daarnaast betaal je als IPB'er natuurlijk ook.
Gooi er nog een miles upgrade tegenaan!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 05:29 schreef static het volgende:
Het gaat dus toch gebeuren.
ReisklasseBusiness
Eigenaar toestelAIR FRANCE
VliegtuigtypeAirbus A380-800
Beetje de vorm van de dag en het humeur van de medewerker bij de security.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:35 schreef Nielsch het volgende:
Ik vloog laatst van Londen Gatwick naar Schiphol. Ik had alleen handbagage. Mijn potje cashewnotenpasta (vergelijkbaar met pindakaas) van de Marks & Spencer werd toen ingenomen als zijnde 'vloeistof en te groot'... Klopt dit eigenlijk wel?
Niceeee. Zit ik hier te overwegen of ik economy comfort moet doen of niet, gaat meneer ff business in de a380. Verschil moet er wezen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 05:29 schreef static het volgende:
Het gaat dus toch gebeuren.
ReisklasseBusiness
Eigenaar toestelAIR FRANCE
VliegtuigtypeAirbus A380-800
Economy comfort is best te doen, kost je geloof ik een paar tientjes extraquote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:38 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Niceeee. Zit ik hier te overwegen of ik economy comfort moet doen of niet, gaat meneer ff business in de a380. Verschil moet er wezen.
Kan toch wel aardig oplopen. 70 euro enkele reis voor intercontinentale vluchten is met een gezin van 4 personen toch 600 euroquote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:37 schreef static het volgende:
[..]
Economy comfort is best te doen, kost je geloof ik een paar tientjes extra
Welke maatschappij? KLM?
En ik vlieg altijd business.
`quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Kan toch wel aardig oplopen. 70 euro enkele reis voor intercontinentale vluchten is met een gezin van 4 personen toch 600 euro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |