Helemaal mee eens!quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk belangrijk om je personeel blijer te maken dan betalende klanten
Alleen wel eens gelachen toen er 2 IPB'ers (grote bek en hard praten zodat iedereen mee kon genieten) in een overboekte BKK-AMS vlucht dachten wel ff op de jumpseat mee te mogen maar die Cpt dat doodleuk weigerde. Stonden ze dan.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, het is natuurlijk belangrijk om je personeel blijer te maken dan betalende klanten
Indien plaats beschikbaar,quote:
Dus last minute gokken bedoel je? Hmm. Achja, ik weet niet of dit vroeger bijvoorbeeld meer kon dan nu. Soms zie je wel foto's langskomen dat een vlucht (vaak wel korte citytrips) echt 2/3 leeg zijn, dan is veel mogelijk hehe.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:06 schreef mar456 het volgende:
[..]
Indien plaats beschikbaar,
Oftewel vliegen als er nog plaats is voor (veel) minder geld als een "verzekerde" plaats.
Nee, IPB's zijn uitsluitend voor KLM personeel + familie + vrienden etc.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:16 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dus last minute gokken bedoel je? Hmm. Achja, ik weet niet of dit vroeger bijvoorbeeld meer kon dan nu. Soms zie je wel foto's langskomen dat een vlucht (vaak wel korte citytrips) echt 2/3 leeg zijn, dan is veel mogelijk hehe.
Leeg laten. Is alleen voor katholiek opgevoede gevallen zoals ik bv. Maar ik voer dat ook nooit in.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:30 schreef marinos.. het volgende:
Vraagje! Ik kan nu online inchecken voor mijn vlucht van morgen bij Emirates. Heb via schipholtickets geboekt en daar mijn eerste voornaam en achternaam ingevuld. Nu kan ik bij het online inchecken bij Emirates ook een middle name invullen. Is dat dan mijn 2e voornaam in mijn paspoort.
Bijvoorbeeld mijn naam is: Hendrik Johan Jansen
Is mijn voornaam Hendrik
mijn achternaam Jansen
is dan Johan mijn middle name?
Of moet ik dat gewoon leeg laten?
Vooral geen C of G seat nemen want dan zit je rechtervoet angstig dicht bij het gangpad, en als zo'n trolly dollie er overheen rijdt ....quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje. Ik vlieg deze week naar Curaçao vanaf Schiphol, waarschijnlijk met KLM. (Ticket wordt geboekt door werkgever, dus ik weet nog niet onder welk naampje ik ga vliegen). Nu ben ik van plan ruim op tijd in te checken, want heb genoeg te doen achter de gates. Dat heeft als voordeel dat ik met vast met m'n stoel kan spelen tijdens het inchecken, zeker omdat ik alleen reis. Wat raden jullie qua zitplaats aan, als we in de afweging meenemen dat ik een gebroken teen heb aan m'n rechtervoet?
Mijn langste vlucht is 6 uur geweest, dus dit is nieuw voor me.
Dank voor de info. Allemaal nieuw dit voor me. Heb niks van miles/sparen/kaartjes of whatsoever. Vlieg niet vaak structureel (want student) en al helemaal niet vaak met dezelfde maatschappij. Voor een 100je wil ik het zeker wel eens ervaren, maar bij veel meer geldt idd wat je zelf al zegt; beter daar spenderen. Het is natuurlijk ook niet dat de gewone class slecht is op die vluchten, maar heyquote:Op maandag 26 oktober 2015 22:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, IPB's zijn uitsluitend voor KLM personeel + familie + vrienden etc.
Veilingen voor business class upgrades heb ik bij KLM nog nooit gezien. Bij Emirates en Etihad wordt je er mee doodgegooid. Maar dan nog stevig aan de prijs (500 - 800 euro enkele reis) en dat zijn dure glazen champagne zeg maar. Dat bedrag kun je dan op bestemming beter stukslaan aan een fatsoenlijke hotel kamer met alles d'r op en d'r an zoals jij het wilt.
KLM verkoopt die upgrades ook wel. Moet je na de check in naar de transfer balie gaan en vragen of er nog een stoel vrij is. Maar de bijbetaling is dan heel sterk afhankelijk van je boekingsklasse van het ticket. Met FB miles was het wel betaalbaar op een intercontinentale vlucht. Iets van 100 tot 250 euro + 20 tot 40000 miles meen ik me te herrinneren. Regelmatig gedaan op de dagcvlucht AMS-GRU, een zit van 12 uur.
Als IPB'er ben je dan ook nogal naïef.. Alsof ze willen dat je zo'n lange tijd lekker krap met elkaar op de jumpseat gaat zitten. Niet echt fijn voor de crew, maar ook voor de IPB'ers zelf.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Alleen wel eens gelachen toen er 2 IPB'ers (grote bek en hard praten zodat iedereen mee kon genieten) in een overboekte BKK-AMS vlucht dachten wel ff op de jumpseat mee te mogen maar die Cpt dat doodleuk weigerde. Stonden ze dan.
Ik wel, zelfs ook al vlieg ik BC. Was een foutje in het systeem.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Veilingen voor business class upgrades heb ik bij KLM nog nooit gezien.
Ik wel.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:30 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Veilingen voor business class upgrades heb ik bij KLM nog nooit gezien.
Ik zou graag voor IPB bedragen vliegen zónder een upgrade, dus dat argument is wat slap.quote:Op maandag 26 oktober 2015 21:50 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Helemaal mee eens!en daarnaast betaal je als IPB'er natuurlijk ook.
Gooi er nog een miles upgrade tegenaan!quote:Op woensdag 28 oktober 2015 05:29 schreef static het volgende:
Het gaat dus toch gebeuren.
ReisklasseBusiness
Eigenaar toestelAIR FRANCE
VliegtuigtypeAirbus A380-800
Beetje de vorm van de dag en het humeur van de medewerker bij de security.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:35 schreef Nielsch het volgende:
Ik vloog laatst van Londen Gatwick naar Schiphol. Ik had alleen handbagage. Mijn potje cashewnotenpasta (vergelijkbaar met pindakaas) van de Marks & Spencer werd toen ingenomen als zijnde 'vloeistof en te groot'... Klopt dit eigenlijk wel?
Niceeee. Zit ik hier te overwegen of ik economy comfort moet doen of niet, gaat meneer ff business in de a380. Verschil moet er wezen.quote:Op woensdag 28 oktober 2015 05:29 schreef static het volgende:
Het gaat dus toch gebeuren.
ReisklasseBusiness
Eigenaar toestelAIR FRANCE
VliegtuigtypeAirbus A380-800
Economy comfort is best te doen, kost je geloof ik een paar tientjes extraquote:Op woensdag 28 oktober 2015 09:38 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Niceeee. Zit ik hier te overwegen of ik economy comfort moet doen of niet, gaat meneer ff business in de a380. Verschil moet er wezen.
Kan toch wel aardig oplopen. 70 euro enkele reis voor intercontinentale vluchten is met een gezin van 4 personen toch 600 euroquote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:37 schreef static het volgende:
[..]
Economy comfort is best te doen, kost je geloof ik een paar tientjes extra
Welke maatschappij? KLM?
En ik vlieg altijd business.
`quote:Op woensdag 28 oktober 2015 11:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Kan toch wel aardig oplopen. 70 euro enkele reis voor intercontinentale vluchten is met een gezin van 4 personen toch 600 euro
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |