abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 oktober 2015 @ 20:00:41 #251
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_157024804
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:26 schreef kingre het volgende:

[..]

Als KLM dan goed wil concurreren zouden ze de vlucht Amsterdam-Jakarta voor dezelfde prijs moeten aanbieden als de Brussel/Antwerpen - Jakarta prijs.
Wij als Nederlanders worden gewoon keihard genaaid en staan dit toe onder het mom van andere marktomstandigheden?
Het ligt er maar net aan waar je woont ;). Brussel/Antwerpen is voor mij dichterbij en dan is het snel geld besparen als ik voor KLM zou kiezen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 22 oktober 2015 @ 20:32:44 #252
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157025659
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:00 schreef PirE het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan waar je woont ;). Brussel/Antwerpen is voor mij dichterbij en dan is het snel geld besparen als ik voor KLM zou kiezen.
Ik vraag me hierbij alleen altijd af, waar parkeer je je auto in de buurt van Antwerpen Centraal?

En de truc om je boarding pas een dag eerder af te laten stempelen werkt ook niet meer sinds KLM verplicht busvervoer geregeld heeft vanaf Antwerpen.

Brussel is nog een ander verhaal. Want dan moet je op de terugweg maar zien dat je op Schiphol je bagage in ontvangst kunt nemen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 22 oktober 2015 @ 21:00:04 #253
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_157026543
Als je vanaf Amsterdam naar Brussel (of andere airport vliegt) en je koffer gewoon in Amsterdam van de band wil halen moet je zorgen dat er meer dan 12 uur of een nacht tussen je vluchten zit. Je kunt dan bij check in aangeven dat je hem tot Amsterdam wil labelen en zelf zorg draagt voor de verdere afhandeling.

Nee, indien je deze constructie toepast zal de KLM je geen toeslag voor illegale onderbreking opleggen zoals ze wel doen als je dit grapje uithaalt met een overstap van 2.5 uur
  Moderator donderdag 22 oktober 2015 @ 21:04:59 #254
45833 crew  Fogel
pi_157026756
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:00 schreef de__vakantieman het volgende:
Als je vanaf Amsterdam naar Brussel (of andere airport vliegt) en je koffer gewoon in Amsterdam van de band wil halen moet je zorgen dat er meer dan 12 uur of een nacht tussen je vluchten zit. Je kunt dan bij check in aangeven dat je hem tot Amsterdam wil labelen en zelf zorg draagt voor de verdere afhandeling.

Nee, indien je deze constructie toepast zal de KLM je geen toeslag voor illegale onderbreking opleggen zoals ze wel doen als je dit grapje uithaalt met een overstap van 2.5 uur
Ze dreigen daar al jaren mee, maar ik heb nog nooit gelezen dat iemand daadwerkelijk een toeslag heeft gehad.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
  donderdag 22 oktober 2015 @ 23:31:58 #255
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_157032775
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:32 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik vraag me hierbij alleen altijd af, waar parkeer je je auto in de buurt van Antwerpen Centraal?

En de truc om je boarding pas een dag eerder af te laten stempelen werkt ook niet meer sinds KLM verplicht busvervoer geregeld heeft vanaf Antwerpen.

Brussel is nog een ander verhaal. Want dan moet je op de terugweg maar zien dat je op Schiphol je bagage in ontvangst kunt nemen.
Dat stukje naar Antwerpen gewoon met de trein. Reistijd, huis-Schiphol vs huis-antwerpen-schiphol is bijna hetzelfde. Brussel met de auto, is wel minder ideaal omdat je dan langer onderweg bent (maar dat is nog steeds een goed uurtarief).
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:45:18 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157036247
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Afgezien of het slm is, ik denk dat ze 'm er bij een scan vóór vertrek ook nog eens uitvissen omdat je geen li-ion battery packs mag inchecken. En of ze kunnen zien of er wel of geen battery pack in je laptop zit, geen idee.
Ik heb minimaal 100x een laptop ingechecked, ook richting VS. Heb nog nooit een opmerking daarover gekregen. Houd er wel rekening mee dat sommige maatschappijen hem niet vergoeden als ze je koffer kwijtraken. Als ik training geef vlieg ik met een Flight Case met soms wel 9 laptops erin.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:53:25 #257
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_157036378
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 09:45 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb minimaal 100x een laptop ingechecked, ook richting VS. Heb nog nooit een opmerking daarover gekregen. Houd er wel rekening mee dat sommige maatschappijen hem niet vergoeden als ze je koffer kwijtraken. Als ik training geef vlieg ik met een Flight Case met soms wel 9 laptops erin.
Probeer dat eens in China/Hong Kong.. veel succes :)

Ik moest daar bekans mijn portable oplader afstaan omdat het een li-ion batterij was..
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:01:04 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157036499
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 09:53 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ik moest daar bekans mijn portable oplader afstaan omdat het een li-ion batterij was..
Ik was voor training in Hong Kong met flight case en traininslaptop. Was geen enkel probleem. Was wel in 2011 of 2012.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:15:43 #259
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_157036715
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 09:53 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Ik vlieg zowat wekelijks vanaf HK (en ook soms van/naar China); werkelijk nog nooit iets over gehoord.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:21:56 #260
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_157036836
Het is iets van de laatste tijd, volgens mij zijn ze er in Januari 2015 mee begonnen. Er zijn zware restricties op het vliegen met li-ion batterij, zowel in de koffer als aan boord.
Bij de security checks op de diverse vliegvelden staan waarschuwingen (HKG, CAN bijv.)

quote:
•Items not allowed to be carried as checked baggage or in baggage:

The breakable, vulnerable and perishable items and lithium batteries cannot be transported as checked bagged or put into baggage. The lithium ion batteries or battery pack of more than 100Wh but less than 160Wh can be carried as non-checked baggage only; the lithium batteries of over 160Wh are strictly forbidden to be carried. Every passenger only can carry 2 lithium batteries or above battery packs and take preventive measures compliant with the requirements for safe transport of CAAC and China Eastern Airlines. Each standby battery of portable electronic devices must be properly protected to avoid short circuit (Placed in its original retail package, or for insulated electrodes, the exposed electrodes are covered with tape, or each battery is put into a single plastic bag or protection box).
Hier ook:
http://www.china-airlines.com/en/check/check_ba2-3.htm
(kijk bij Lithium Ion)

Op Guangzhou wilden ze mijn draagbare oplader in beslag nemen :(
Het is me gelukt om dat te voorkomen met handen en voetenwerk

Ook op Flyertalk soortgelijke verhalen
http://www.flyertalk.com/(...)-asian-airlines.html

[ Bericht 7% gewijzigd door MartijnUK op 23-10-2015 10:29:13 ]
pi_157042903
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 10:15 schreef static het volgende:

[..]

Ik vlieg zowat wekelijks vanaf HK (en ook soms van/naar China); werkelijk nog nooit iets over gehoord.
er zijn ook maar weinig batterijen van het litium ion accu type.
pi_157043012
Dat heeft toch te maken met wat van die dingen die oververhit raakte en in brand vlogen de laatste tijd? Gevaarlijker dan een pot pindakaas met nootjes, dus opzich begrijpelijk dat ze er wat aan willen doen.
pi_157053907
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 15:33 schreef Roger_ het volgende:

[..]

er zijn ook maar weinig batterijen van het litium ion accu type.
Nou...

Als je het over losse batterijen hebt wellicht. Maar zoek eens een telefoon, tablet of laptop op met een ander soort batterijtype, volgens mij bestaat dat amper nog?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:24:22 #264
6941 APK
Factual, I think.
pi_157117218
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben een vluchtwijziging ontvangen met betrekking tot uw reisschema.
De vlucht die u heeft geboekt wordt niet meer uitgevoerd op de oorspronkelijke dag. Hierdoor wordt u omgeboekt naar de eerst beschikbare vlucht voor de geboekte route:

CI 66S 10DEC 4 AMSBKK TK2 1320 0645 11DEC 5

Graag vernemen wij of u akkoord bent met deze datum wijziging. Uw ticket zal dan worden aangepast.

U kunt reageren op deze mail.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Huh, gaat China Airlines minder vliegen op BKK in december? :o
(Had dezelfde vlucht geboekt voor 9 december.)
Kan het mij haast niet voorstellen, dat toestel zat volgens mij al vol dus kan mij ook niet voorstellen dat er plaats is op de volgende vlucht.

Verkopen ze nu mijn goedkope ticket door en word ik genaaid? :{
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157117583
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:24 schreef APK het volgende:

[..]

Kan het mij haast niet voorstellen, dat toestel zat volgens mij al vol dus kan mij ook niet voorstellen dat er plaats is op de volgende vlucht.

Ze vliegen een beetje een onregelmatig schema op de Amsterdam Bangkok route. Tussen de 2 en 5 wekelijkse vluchten in december. Zie bijvoorbeeld https://www.google.nl/flights/#search;f=AMS,ZYA;t=BKK,DMK;d=2015-12-03;r=2015-12-07;tt=o;a=CI en speel een beetje met de data. Veel concurrentie met erg lage prijzen in deze maanden (China biedt retourtjes van ¤450 aan zie ik), zal daardoor wel wat geschoven zijn en vluchten met slechte bezetting gecombineerd zijn.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:39:34 #266
6941 APK
Factual, I think.
pi_157117803
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:33 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ze vliegen een beetje een onregelmatig schema op de Amsterdam Bangkok route. Tussen de 2 en 5 wekelijkse vluchten in december. Zie bijvoorbeeld https://www.google.nl/flights/#search;f=AMS,ZYA;t=BKK,DMK;d=2015-12-03;r=2015-12-07;tt=o;a=CI en speel een beetje met de data. Veel concurrentie met erg lage prijzen in deze maanden (China biedt retourtjes van ¤450 aan zie ik), zal daardoor wel wat geschoven zijn en vluchten met slechte bezetting gecombineerd zijn.
Ik zie dit op hun site staan: http://www.china-airlines(...)ber-en-december-2015

Is een bericht van 13 oktober, lekker snel dus van de booking agent.
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:42:15 #267
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157117895
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:24 schreef APK het volgende:

[..]

Vervelend, maar dit is een al oud (en bekend?) probleem met China en EVA airlines vanaf AMS. Ieder jaar gebeurt het een aantal keren. Onbetrouwbaar dus en dé reden dat ik nooit een ticket bij deze maatschappijen gekocht heb, hoe aantrekkelijk dan ook.

Gewoon maar accepteren en zien of je er een daagje achteraan mag plakken. Ik zou even bellen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157117981
Ik zal niet de eerste zijn, en heb er ook al vanalles over gelezen, maar ga het toch vragen. Ik reis alleen, buiten het hoogseizoen, met KLM. Hoe zit het dan met enige mogelijkhede tot het krijgen van een gratis upgrade :P :@ Heb wel eens gelezen dat dit mensen gelukt is, maar ik ben er wel benieuwd naar :D Aangezien dit een uitgelezen kans is tov. hoogseizoen met meerdere personen.
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:51:39 #269
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157118278
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:44 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik zal niet de eerste zijn, en heb er ook al vanalles over gelezen, maar ga het toch vragen. Ik reis alleen, buiten het hoogseizoen, met KLM. Hoe zit het dan met enige mogelijkhede tot het krijgen van een gratis upgrade :P :@ Heb wel eens gelezen dat dit mensen gelukt is, maar ik ben er wel benieuwd naar :D Aangezien dit een uitgelezen kans is tov. hoogseizoen met meerdere personen.
Dat doet KLM dus niet meer. Vroeger was het zo dat de BC werd opgevuld met FB Platinum houders. Nu alleen nog stiekum voor vrienden van vrienden van de crew, maar de echte policy is dat uitsluitend bij een overboekte economy class er nog wel eens een Platinum member doorgeschoven wordt. Maar het is zelden tegenwoordig.
  maandag 26 oktober 2015 @ 19:52:08 #270
62913 Blik
The one and Only!
pi_157118294
quote:
Ben je een frequent flyer? Zo ja, dan heb je een kleine kans. Zo nee, dan is de kans erg klein
pi_157118432
Nope niks van frequent flyer of lid oid. Ga er ook al vanuit dat het niet lukt hoor, maar eens rondvragen kost niks natuurlijk. Maar, los van wie/mij, als de BC dus niet vol is, dan blijft deze ook leeg? Zou denken dat het toch niks kost om iemand een plezier met een upgrade te doen, vanmijpart een extra vergoeding voor het eten. Uiteraard geen Sjonnie in sloeber kleren dan, maar gewoon. Je snapt me hehe.

Achja, toch bedankt! Kan het altijd eens vragen dan, toch niks te verliezen he :) Verder nog iemand leuke tips oid? Zeker aangezien ik nu alleen zal vliegen ben ik me eens wat aan het oriënteren enalles.
  maandag 26 oktober 2015 @ 20:00:28 #272
6941 APK
Factual, I think.
pi_157118545
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:42 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Vervelend, maar dit is een al oud (en bekend?) probleem met China en EVA airlines vanaf AMS. Ieder jaar gebeurt het een aantal keren. Onbetrouwbaar dus en dé reden dat ik nooit een ticket bij deze maatschappijen gekocht heb, hoe aantrekkelijk dan ook.

Gewoon maar accepteren en zien of je er een daagje achteraan mag plakken. Ik zou even bellen.
Ik vlieg al 16 jaar met CI en BR, nog nooit last van gehad en had ook niet verwacht dat ze dat midden in het hoogseizoen zouden doen }:|
Dagje later terug is ook geen optie ivm geboekte binnenlandse vlucht en jetlag op het werk...

Bugger :{
  maandag 26 oktober 2015 @ 20:11:30 #273
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_157118912
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat doet KLM dus niet meer. Vroeger was het zo dat de BC werd opgevuld met FB Platinum houders. Nu alleen nog stiekum voor vrienden van vrienden van de crew, maar de echte policy is dat uitsluitend bij een overboekte economy class er nog wel eens een Platinum member doorgeschoven wordt. Maar het is zelden tegenwoordig.
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Ben je een frequent flyer? Zo ja, dan heb je een kleine kans. Zo nee, dan is de kans erg klein
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 19:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Nope niks van frequent flyer of lid oid. Ga er ook al vanuit dat het niet lukt hoor, maar eens rondvragen kost niks natuurlijk. Maar, los van wie/mij, als de BC dus niet vol is, dan blijft deze ook leeg? Zou denken dat het toch niks kost om iemand een plezier met een upgrade te doen, vanmijpart een extra vergoeding voor het eten. Uiteraard geen Sjonnie in sloeber kleren dan, maar gewoon. Je snapt me hehe.

Achja, toch bedankt! Kan het altijd eens vragen dan, toch niks te verliezen he :) Verder nog iemand leuke tips oid? Zeker aangezien ik nu alleen zal vliegen ben ik me eens wat aan het oriënteren enalles.
Volgens mij doen ze wel veilingen; dus een paar dagen voor de vlucht een bedrag inzetten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 26 oktober 2015 @ 20:52:09 #274
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_157120236
Als je IPB't mag je vaak wel in BC.. *O*
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
  Moderator maandag 26 oktober 2015 @ 21:44:11 #275
45833 crew  Fogel
pi_157122446
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 20:52 schreef Spaardertje het volgende:
Als je IPB't mag je vaak wel in BC.. *O*
Ja, het is natuurlijk belangrijk om je personeel blijer te maken dan betalende klanten ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')