abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:45:06 #201
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156859737
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:29 schreef static het volgende:
Is een upgrade naar 1st class de moeite waard in vergelijking met BC? Wil het toch een keer meemaken denk ik, maar aan de andere kant lig je toch alleen maar te knorren. Gaat om een vlucht tussen Hong Kong en CDG met AF; geen A380 iig.
Als je het gewoon met miles kan aftikken, waarom niet?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 15 oktober 2015 @ 20:57:49 #202
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_156860166
Ja, dat is waar, kom om in de dingen; gebruik ze nooit. Weet alleen niet of je van BC naar 1st kan upgraden met punten. Naja, nog ff om uit te zoeken. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:30:58 #203
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156861440
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:57 schreef static het volgende:
Ja, dat is waar, kom om in de dingen; gebruik ze nooit. Weet alleen niet of je van BC naar 1st kan upgraden met punten. Naja, nog ff om uit te zoeken. :)
Ja hoor, voor status klanten is dat geen probleem. Kost wel aardig wat miles, maar ja. Zo kom je er tenminste vanaf.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:54:33 #204
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156862407
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:57 schreef static het volgende:
Ja, dat is waar, kom om in de dingen; gebruik ze nooit. Weet alleen niet of je van BC naar 1st kan upgraden met punten. Naja, nog ff om uit te zoeken. :)
Dan zou ik die miles gewoon bewaren voor een upgrade naar 1st wanneer je wel een A-380 vlucht maakt. Maar gevoelsmatig zeg ik dat je die upgrade pas very last minute kan aanschaffen, wanneer ze zeker weten dat ze geen 1st ticket zullen verkopen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:33:22 #205
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_156900830
Mensen ervaring met WOW Air en de verschillen met Iceland Air?

En als ik in juli 2016 naar NY wil (of wellicht Boston - NY - Washtington), zou ik dan z.s.m. moeten boeken of wachten tot januari ofzo?

[ Bericht 0% gewijzigd door KaBuf op 18-10-2015 11:13:00 ]
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:46:01 #206
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_156902296
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:54 schreef buzz1291 het volgende:
wanneer je wel een A-380 vlucht maakt.
Is die zoveel beter?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 19:39:20 #207
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156903722
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 18:46 schreef static het volgende:

[..]

Is die zoveel beter?
Is toch wel het flagship van alle maatschappijen, dus verwacht daar dan ook de meest luxueuze first class in. Ooit met AF in 1st naar toen nog DMK gevlogen en dat was luxe hoor. (Wel van de Miles uiteraard). Maar verwacht dat 1st in een A380 helemaal top of the bill is.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:35:48 #208
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156905727
Ik denk dat de verschillen in vliegtuig klein zijn, iig minder met het type vliegtuig te maken hebben dan met de leeftijd van dat vliegtuig (of de laatste renovatie). Dreamliners krijgen momentaan mooie eerste klasses. Het zou mij roesten of het een 777, 787 of a380 is, ik wil ook gewoon een keer eerste klasse op een europese of aziatische maatschappij zien.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 20:37:57 #209
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156905789
Of bij de sjeiks natuurlijk
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_156916509
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 17:33 schreef KaBuf het volgende:
Mensen ervaring met WOW Air en de verschillen met Iceland Air?

En als ik in julie 2016 naar NY wil (of wellicht Boston - NY - Washtington), zou ik dan z.s.m. moeten boeken of wachten tot januari ofzo?
Aangezien deze vluchten van WOW net pas aangekondigd en open voor boeking zijn, zullen de prijzen nu nog het laagst zijn en verder oplopen. Wel goed vergelijken of WOW en Iceland echter wel zo goedkoop zijn als je het gebrek aan comfort, een nachtje en transfer in Reykjavik, eten en drinken, stoelreservering, bagagetoeslag, reserveringskosten etc er bij op geteld hebt.
pi_156960360
Heeft iemand ervaring met Pegasus is dit een betrouwbare maatschappij zo?!
pi_156961050
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 01:33 schreef Slaro het volgende:
Heeft iemand ervaring met Pegasus is dit een betrouwbare maatschappij zo?!
Ja, niets mis mee. Een standaard low cost maatschappij met alleen een ietwat irritante safety video.
pi_156962810
Sorry, het wordt toch Turkish Airlines, dus ervaring met deze maatschappij?! Dan bedoel ik een vlucht binnen Europa naar Turkije in ieder geval.
pi_156964361
Turkish is veel beter als Pegasus, en over het algemeen heb ik zonder meer goeie ervaringen met Turkish. Maar op zich een vlucht van 3 uur. Who cares waar mee je vliet, het is geen wereldreis.
pi_156964841
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:40 schreef Roger_ het volgende:
Turkish is veel beter als Pegasus, en over het algemeen heb ik zonder meer goeie ervaringen met Turkish. Maar op zich een vlucht van 3 uur. Who cares waar mee je vliet, het is geen wereldreis.
Nou, met 2 meter 2 uur in een transavia vliegtuig had ik het wel gehad hoor.
pi_156965108
Zijn er mensen die ervaring hebben met Etihad naar Jakarta? en in vergelijking met KLM of Garuda?

Voor ongeveer 800 kan ik met Etihad naar Jakarta met beide een overstap waarvan 1 ongeveer 6,5 uur. KLM is 900 met directe vlucht maar volgens mij wel tankstop in kuala lumpur. Of Gardua voor 955 ook direct.

Over Etihad lees ik nogal wat negatieve dingen, en op gebruikers review afgaande krijgt jordanian air nog betere beoordelingen.

Dus welke zou bij jullie in dit geval de voorkeur liggen?
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:42:42 #217
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156965283
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:30 schreef kingre het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Etihad naar Jakarta? en in vergelijking met KLM of Garuda?

Voor ongeveer 800 kan ik met Etihad naar Jakarta met beide een overstap waarvan 1 ongeveer 6,5 uur. KLM is 900 met directe vlucht maar volgens mij wel tankstop in kuala lumpur. Of Gardua voor 955 ook direct.

Over Etihad lees ik nogal wat negatieve dingen, en op gebruikers review afgaande krijgt jordanian air nog betere beoordelingen.

Dus welke zou bij jullie in dit geval de voorkeur liggen?
Etihad is qua verzorging aan boord wel goed. Stoel en been ruimte zijn OK. Kwaliteit van het entertainment system afhankelijk van het toestel. Maar 6,5 uur op Abu Dhabi moeten rondlopen is echt een regelrechte ramp. Vreselijk druk, weinig horeca en overvol. Ook in de nieuw aangebouwde terminal, als je de toegang weet te vinden op BG, is het een krappe bedoening. Mijn vliegveld is het in ieder geval niet. Dan nog liever Dubai voor een stopover.

Ik dacht dat Garuda geen tankstop maakte op de outbound vlucht. Inbound wel want ze mogen op dit moment maar met een max. gewicht op de startbaan in Jakarta. KLM maakt een stop in KUL, iets van anderhalf uur, mag je het vliegtuig uit en moet je weer door de security om te boarden.

Op die route is het allemaal wel wat.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:23:35 #218
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_156966064
Er zit echt wel verschil tussen een C klasse in een 777 of een 787. Airline updaten hun interrieur namelijk niet altijd even vaak dus nieuwere kist heeft een beter comfort niveau.

Daarnaast zijn er tal van innovaties die vliegen in het algemeen comfortabeler maken. Het geluidsniveau aan boord maar ook de luchtdruk en luchtvochtigheid maken dat ik volledig uitgerust aankom (icm een goede business class stoel). En dat is best belangrijk als ik diezelfde dag flink aan de bak moet en geen tijd heb om 3 dagen te aclimatiseren (want dan kun je ook wel in economy gaan vliegen)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:50:06 #219
414785 sirdanilot
pi_156966567
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:11 schreef Yreal het volgende:

Turkish is veel beter als Pegasus, en over het algemeen heb ik zonder meer goeie ervaringen met Turkish. Maar op zich een vlucht van 3 uur. Who cares waar mee je vliet, het is geen wereldreis.
Nou, met 2 meter 2 uur in een transavia vliegtuig had ik het wel gehad hoor
Als je echt 2 meter bent moet je gewoon de extra beenruimte stoelen kopen, en anders niet zeuren. :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_156969603
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 13:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als je echt 2 meter bent moet je gewoon de extra beenruimte stoelen kopen, en anders niet zeuren. :')
laatst een keer op rij1 gezeten, zat ik in een soort ijzere rechthoek, dat sloeg echt alles.
pi_156973398
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 12:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nou, met 2 meter 2 uur in een transavia vliegtuig had ik het wel gehad hoor.
Ik ben 1.96 dus ik neem aan dat ik ook mee mag praten over dit dilemma.
Als je, je die twee uur er gewoon even bij neerlegt dat je niet in je luie stoel zit, dan is het allemaal te overleven. En is het echt pijnlijk , moet je dat gewoon melden aan het cabine personeel.
Zelf een keer op een Iberia vlucht dat de afstand tussen de stoelen echt onmogelijk was. ik heb toen de benen in het gang pad gelegd. Ze kwamen effe er aan olla-olla , laten zien dat ik niet in de stoel paste, en weer de benen in het gangpad gelegd. ze zijn braaf met het karretje tot mijn benen gereden, en daarna weer terug.
probleem opgelost.
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:33:06 #222
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156975578
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 16:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

laatst een keer op rij1 gezeten, zat ik in een soort ijzere rechthoek, dat sloeg echt alles.
Nu ben ik niet de langste met 188cm maar tijdje geleden met Transavia AMS-SAW gevlogen op stoel 1F. Was toch een beetje claustrofobisch gevoel met die vaste armleuningen, je voeten niet echt lekker kwijt kunnen en dan ook nog eens die overhangende cabine bekleding en een hoog schot voor je neus. Dan maar oogjes dicht en 3 uur nergens aan denken, maar prettig is anders.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_156986268
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 20:11 schreef Mazou het volgende:
Normaal gesproken is het pas mogelijk om 11 maanden (of officieel dacht ik, 330 dagen) van tevoren tickets te komen. Dan pas worden de stoelen/tarieven vrijgegeven voor de verkoop.
Je bent dus nu nog wat te vroeg :)
Ah, dat heb ik inderdaad ook eens gelezen. Was ik even vergeten. :)

Nog een vraag, wederom uit nieuwsgierigheid: Heeft iemand een idee waarom een retourvlucht AMS-MUC goedkoper is dan een vlucht MUC-AMS? Ik heb het dan over standaard vanaf-prijzen. Ligt zoiets aan waar je belastingen afdraagt?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_156986344
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 20:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nu ben ik niet de langste met 188cm maar tijdje geleden met Transavia AMS-SAW gevlogen op stoel 1F. Was toch een beetje claustrofobisch gevoel met die vaste armleuningen, je voeten niet echt lekker kwijt kunnen en dan ook nog eens die overhangende cabine bekleding en een hoog schot voor je neus. Dan maar oogjes dicht en 3 uur nergens aan denken, maar prettig is anders.
Wij zaten onze laatste Transaviavlucht 1 abc en dat was juist weer erg relaxed...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 21 oktober 2015 @ 11:52:04 #225
414785 sirdanilot
pi_156988494
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 09:56 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ah, dat heb ik inderdaad ook eens gelezen. Was ik even vergeten. :)

Nog een vraag, wederom uit nieuwsgierigheid: Heeft iemand een idee waarom een retourvlucht AMS-MUC goedkoper is dan een vlucht MUC-AMS? Ik heb het dan over standaard vanaf-prijzen. Ligt zoiets aan waar je belastingen afdraagt?
Nee dat ligt aan vraag en aanbod
Er zijn meer mensen die een retourtje munchen moeten hebben, dan mensen die een enkeltje moeten hebben. Zo veel meer dat dat de kosten voor de retourvlucht overstijgt. Daarom is de prijs voor een retourtje lager.

Je kunt dus het beste een retourtje kopen en geen gebruik maken van de terugvlucht, alsj e dat wenst.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 21 oktober 2015 @ 11:53:32 #226
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_156988525
Enkele reizen zitten sowieso in de hoogste prijsklasse (ja, die bestaan ook voor economy en business).
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 21 oktober 2015 @ 16:07:24 #227
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156994060
Let wel op dat je geen retour AMS - MUC AMS boekt als je MUC - AMS wil vliegen (koop dan MUC - AMS - MUC) want afhankelijk van de maatschappij kan een vlucht vervallen als je een voorgaande vlucht in je ticket niet gebruikt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_156995752
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 11:52 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Nee dat ligt aan vraag en aanbod
Er zijn meer mensen die een retourtje munchen moeten hebben, dan mensen die een enkeltje moeten hebben. Zo veel meer dat dat de kosten voor de retourvlucht overstijgt. Daarom is de prijs voor een retourtje lager.

Je kunt dus het beste een retourtje kopen en geen gebruik maken van de terugvlucht, alsj e dat wenst.
Soms kunnen dingen zo eenvoudig zijn dat je er niet aan denkt. ;) Thanks

quote:
99s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 16:07 schreef XL het volgende:
Let wel op dat je geen retour AMS - MUC AMS boekt als je MUC - AMS wil vliegen (koop dan MUC - AMS - MUC) want afhankelijk van de maatschappij kan een vlucht vervallen als je een voorgaande vlucht in je ticket niet gebruikt.
Goed om rekening mee te houden idd als je dit traject vaker vliegt, maar het zal bij mij altijd een retourtje zijn (dat ik ook daadwerkelijk gebruik).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 21 oktober 2015 @ 17:33:44 #229
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_156996115
Ok, ik heb vaak enkeltjes nodig en boek dan retours. Dan leg ik terugvluchten op dagen die ik veel vlieg in de verre toekomst op tijden die ik zelden haal en als ik dan daadwerkelijk op die dag ook daar ben heb ik 2 heenvluchten of 2 terugvluchten en haal soms onmogelijke dingen. Als ik bijv naar München moet, maar terug ga met de trein omdat ik ook naar Nürnberg of Frankfurt moet boek ik een return in de toekomst op 16:00. Als ik dan die dag daadwerkelijk ook naar MUC ga boek ik een ticket voor 18:00 en dan heb ik er twee. Als mijn meeting dan tot 15:00 duurt haal ik soms mijn vlucht van 16:00. Ook moet ik wel eens alleen terug vanuit München, dan kan ik soms zo'n toekomst ticket wijzigen. Alleen indien ik te ver vooruit boek gaat de prijs weer omhoog....
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 21 oktober 2015 @ 18:43:38 #230
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_156997423
Of je boekt gewoon crosstickets als je vaker op dezelfde route vliegt. Dat kan met name op dagretours erg veel schelen maar beperkt wel je flexibiliteit
  woensdag 21 oktober 2015 @ 19:09:54 #231
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156997976
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 18:43 schreef de__vakantieman het volgende:
Of je boekt gewoon crosstickets als je vaker op dezelfde route vliegt. Dat kan met name op dagretours erg veel schelen maar beperkt wel je flexibiliteit
Sinds de goedkope tickets hun intrede hebben gedaan op lijnvluchten en de traditionele maatschappijen wakker geworden zijn, valt daar ook niet veel meer mee te verdienen.

Het enige wat de meeste maatschappijen nogal eens niet onder controle hebben zijn de open jaw ticket prijzen. Daar kom je soms hele verrassende aanbiedingen tegen. Laatst nog BUD-IST-SIN en BKK-IST-AMS gevlogen voor 420 euro bij Turkish. Daarbij een enkeltje SIN-BKK Scoot voor 45 euro.

Cathay Pacific, AMS-HKG-HCM en BKK-HKG-AMS voor 507 euro in het hoogseizoen. Je moet er gewoon een beetje mee willen en kunnen spelen, dan haal je daar aardige voordelen uit. Maa n Europa is het toch hoofdzakelijk point to point vervoer en dus weinig flexibiliteit, want je wil toch ook weer zo snel mogelijk thuis zijn, liefst op donderdag om fris aan het weekend te beginnen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 21 oktober 2015 @ 19:55:34 #232
62913 Blik
The one and Only!
pi_156999265
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 19:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Sinds de goedkope tickets hun intrede hebben gedaan op lijnvluchten en de traditionele maatschappijen wakker geworden zijn, valt daar ook niet veel meer mee te verdienen.

Het enige wat de meeste maatschappijen nogal eens niet onder controle hebben zijn de open jaw ticket prijzen. Daar kom je soms hele verrassende aanbiedingen tegen. Laatst nog BUD-IST-SIN en BKK-IST-AMS gevlogen voor 420 euro bij Turkish. Daarbij een enkeltje SIN-BKK Scoot voor 45 euro.

Cathay Pacific, AMS-HKG-HCM en BKK-HKG-AMS voor 507 euro in het hoogseizoen. Je moet er gewoon een beetje mee willen en kunnen spelen, dan haal je daar aardige voordelen uit. Maa n Europa is het toch hoofdzakelijk point to point vervoer en dus weinig flexibiliteit, want je wil toch ook weer zo snel mogelijk thuis zijn, liefst op donderdag om fris aan het weekend te beginnen.
Doe het regelmatig, maar is dan ook wel een route waar geen low-cost carriers op vliegen, en het scheelt behoorlijk. Heb het dan over amsterdam - helsinki
  woensdag 21 oktober 2015 @ 21:39:45 #233
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_157003238
Ben het niet met je eens. Zeker op de dagreizen die ik zeer regelmatig maak boek ik vaak crosstickets. Als ik 300 euro kwijt ben (2X149eu) tov 2X500 dan heb ik toch aardig wat bespaard.

Wel duidelijk zijn dat ik op die vluchten niet met low cost vlieg. En daar zijn alle tickets op basis van enkele reis (zelfs als je een retour boek koop je 2 enkeltjes)
pi_157015992
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
pi_157016393
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Als KLM nou de enige zou zijn zou je misschien een punt hebben maar kijk eens wat andere maatschappijen doen.....
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 22 oktober 2015 @ 14:35:03 #236
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_157017088
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 19:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]Het enige wat de meeste maatschappijen nogal eens niet onder controle hebben zijn de open jaw ticket prijzen. Daar kom je soms hele verrassende aanbiedingen tegen.
Deze week Amsterdam-Bangalore en Goa-Bangalore-Amsterdam met Etihad geboekt, 650 euro via Expedia. Retourtje AMS-BLR was bij Expedia en ook bij Etihad zelf 750 euro. Je komt bij zo'n open jaw de wildste prijzen tegen, zowel hoog als laag. Is wel wat zoekwerk bij diverse aanbieders.

[ Bericht 0% gewijzigd door 18konijn op 22-10-2015 15:15:05 ]
It's not a lie, if you believe
pi_157017171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Nog best duur. In april nog voor 390 euro via Brussel naar Jakarta met KLM gevlogen.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 15:13:48 #238
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_157017784
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Ik begrijp niks van je kwalificatie. Het is juist goed ondernemerschap om in verschillende markten verschillende prijzen te hanteren. Dat betekent ook meer concurrentie (op de Belgische markt in dit geval) en dus betere prijzen voor de consument. Wil je soms terug naar de tijd dat vliegtickets overal hetzelfde kostten, namelijk overal veel te duur?
It's not a lie, if you believe
pi_157018100
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:13 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Ik begrijp niks van je kwalificatie. Het is juist goed ondernemerschap om in verschillende markten verschillende prijzen te hanteren. Dat betekent ook meer concurrentie (op de Belgische markt in dit geval) en dus betere prijzen voor de consument. Wil je soms terug naar de tijd dat vliegtickets overal hetzelfde kostten, namelijk overal veel te duur?
Vind het juist prijs discriminatie. Ze bieden dezelfde vlucht aan vanaf Amsterdam naar Jakarta. Enigste verschil is dat je vanaf Brussel of Antwerpen nog 2 trein tickets krijgt en 170 euro korting.
Concurrentie is idd niks verkeerd mee maar zelfde product aanbieden met een giga prijs verschil moet je nou ook niet toe gaan juichen.
pi_157018317
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:31 schreef kingre het volgende:

[..]

.. maar zelfde product aanbieden..
Hier ligt de nuance, het is niet hetzelfde product. Het ene is een Amsterdam - Jakarta ticket eb de andere een Brussel - Jakarta ticket. Dit zijn twee verschillende producten met andere marktomstandigheden en prijs dynamieken. Waarbij toevallig de ene 'meer' lijkt te zijn voor een lagere prijs.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_157019357
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 15:42 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Hier ligt de nuance, het is niet hetzelfde product. Het ene is een Amsterdam - Jakarta ticket eb de andere een Brussel - Jakarta ticket. Dit zijn twee verschillende producten met andere marktomstandigheden en prijs dynamieken. Waarbij toevallig de ene 'meer' lijkt te zijn voor een lagere prijs.
Dit zijn 2 producten die een overeenkomende dienst gebruiken.

Sorry maar dit prijs verschil kan je toch niet serieus gaan schijven op andere marktomstandigheden?

Als KLM dan goed wil concurreren zouden ze de vlucht Amsterdam-Jakarta voor dezelfde prijs moeten aanbieden als de Brussel/Antwerpen - Jakarta prijs.
Wij als Nederlanders worden gewoon keihard genaaid en staan dit toe onder het mom van andere marktomstandigheden?

In beide gevallen eindig ik in hetzelfde vliegtuig. Leg mij dan logisch uit waarom het voor mij beginnende in Amsterdam maar uit waarom het 170 euro meer moet kosten.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 16:51:42 #242
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_157019971
Omdat je in de regel met buitenlandse maatschappijen vanaf Amsterdam (met overstap) weer onder de prijs van een direct ticket bij KLM naar Jakarta zou moeten kunnen vliegen.

Het feit dat je een directe vlucht hebt (zonder overstappen) rechtvaardigt een hogere prijs omdat dit voor veel reizigers als premium gezien zou kunnen worden.
pi_157020150
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 16:51 schreef de__vakantieman het volgende:
Omdat je in de regel met buitenlandse maatschappijen vanaf Amsterdam (met overstap) weer onder de prijs van een direct ticket bij KLM naar Jakarta zou moeten kunnen vliegen.

Het feit dat je een directe vlucht hebt (zonder overstappen) rechtvaardigt een hogere prijs omdat dit voor veel reizigers als premium gezien zou kunnen worden.
Op je eerste alinea, dat is toch wat we willen? iemand anders haalde juist aan dat we niet terug willen naar de veel te dure vliegticket prijzen. Dus als KLM zijn vliegtickets even goedkoop aan zou bieden voor de Nederlandse markt als dat voor de Belgische markt dan zouden de buitenlandse maatschappijen weer onder die prijs gaan zitten. Want dan krijg je juist goede concurrentie.

En op de 2e, in mijn ogen heb je nog steeds een directe vlucht. Enkel moet je nu via een bepaald station naar Amsterdam gaan en krijg je daarbij veel korting als je dat doet. Probleem is dat de consument dit nog accepteert ook, dat is de enige reden dat ze de prijzen kunnen hanteren.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 17:05:43 #244
408037 de__vakantieman
Wanneer ga ik weg?
pi_157020322
De KLM weet dat ze hun kisten met dit tarief vanaf Amsterdam voldoende gevuld kunnen krijgen met mensen die wel bereid zijn om het premium bedrag te betalen. Het is volstrekt logisch dat ze dit vragen aangezien diezelfde buitenlandse concurrenten in hun thuismarkt ook duurder zijn op directe vluchten.

Zo snoepen ze elkaars passagiers af. Dat is best raar want als iedereen haar eigen markt zou bedienen dan zou dat een hoop vliegtuigen schelen. Het probleem is dan weer dat een maatschappij als KLM flink moet inkrimpen omdat je nou eenmaal niet zoveel vraag vanuit Nederland hebt om alles te vullen.
pi_157022455
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel? :)
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:24:26 #246
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157023702
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:40 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Nog best duur. In april nog voor 390 euro via Brussel naar Jakarta met KLM gevlogen.
Nee, naar Bangalore is dat beslist niet duur. Jouw ticket naar Jakarta was extreem goedkoop. Tarieven onder de 400 euro naar Azie kom je tegenwoordig zelden nog tegen, hooguit een uitzondering vanaf LHR, maar ook daar is het met een dure Pound geen feest meer.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator donderdag 22 oktober 2015 @ 19:26:13 #247
45833 crew  Fogel
pi_157023766
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel? :)
Nee, dat is niet slim.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:35:54 #248
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157024070
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 13:41 schreef kingre het volgende:
Wat is KLM eigenlijk een schofterig bedrijf zeg. 890 euro retour vanaf schiphol naar Jakarta en 720 euro via Brussel. Verder zelfde vlucht vanaf Amsterdam enigste verschil is dat je vanaf Brussel eerst met de trein naar Amsterdam gaat
Het is en blijft een als consument moeilijk te bevatten materie. KLM zal voor een rechtstreekse vlucht (met stop in KUL) voor die prijs wel voldoende stoelen verkopen. Daarnaast willen ze ook op buitenlandse markten meesnoepen dus droppen ze daar hun prijzen tot onder het nivo van de lokale (en rechtstreekse) aanbieder. Ze zijn er groot mee geworden, laat ons je naar Schiphol vliegen en vandaar brengen we je naar de rest van de wereld. En dan is Schiphol ook nog eens een prima overstap plaats natuurlijk, nu even niet, maar dat daargelaten.

Maar het is dé reden dat ik intercontinentaal zelden met KLM vlieg. Wel moet ik dan opmerken dat ik nooit zo uit het vliegtuig naar kantoor ga. Dan liever een dag eerder aankomen en een goede nacht slaap. Dus maakt een overstap waar dan ook niet zo heel veel uit zolang het maar < 3 uur is. En voor vakanties kijk ik helemaal naar de goedkoopste tarieven, ongeacht het tijdstip van vertrek en aankomst. Of ik nu via Parijs of Hong Kong naar Saigon vlieg, kan me niet zoveel schelen. Jakarta via HKG is dan wel weer een lange reis, maar pak je het slim aan met 30 tot 36 uur stopover in HKG en een hotel overnachting, dan is ook dat best te doen, mits je genoeg dagen hebt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157024235
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel? :)
NEE!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:49:53 #250
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157024511
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Een laptop in je ruimbagage doen is niet zo slim, of wel? :)
Afgezien of het slm is, ik denk dat ze 'm er bij een scan vóór vertrek ook nog eens uitvissen omdat je geen li-ion battery packs mag inchecken. En of ze kunnen zien of er wel of geen battery pack in je laptop zit, geen idee.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')