Ik zeg nergens dat wij Assad bewapend hebben, ik probeer enkel de situatie voor je te schetsen.quote:Op zondag 20 september 2015 13:22 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wederom wij hebben Assad nooit bewapend aangezien Rusland dit doet. De stelling dat wij beide partijen voorzien van wapens is aldus incorrect omdat wij enkel en alleen de FSA hebben bewapend (samen met andere oppositiepartijen). Sorry maar echt intelligent ben je niet he. Je blijft maar leugens verspreiden.
^ Wat hij zegt!quote:Op zondag 20 september 2015 13:24 schreef Confetti het volgende:
Ik word een beetje moe van die wereldvreemde lieden hier die niet willen begrijpen dat de Staat der Nederlanden primair verantwoordelijk is voor haar onderdanen en subsidiair, als daar ruimte voor is, voor het welzijn van een select groepje buitenlanders.
Dat is het hele fundament van de natiestaat. Anders kunnen we net zo goed het paspoort afschaffen en iedereen dezelfde rechten geven als Nederlanders. Eens kijken of we dan morgenavond nog halen.
Echt een totale non-discussie.
Een verzorgingsstaat kan uitsluitend functioneren binnen een natiestaat met streng gecontroleerde grenzen.quote:Op zondag 20 september 2015 13:26 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Onze vrijdenkers die enerzijds de verzorgingsstaat omarmen begrijpen anderzijds niet dat die verzorgingsstaat is gebaseerd op landsgrenzen. Het is inderdaad frustrerend om te realiseren dat die lieden zo achterlijk zijn dat ze die vertaalslag niet kunnen maken.
Dat zeg je wel. Ik citeer je letterlijk 'Als je beide partijen van conflicten over de hele wereld voorziet van wapens om elkaar af te maken'. Dit klopt dus gewoon niet. Wij hebben nooit Assad bewapend. Het conflict in Syria is ook helemaal niet gecreëerd door ons. Elke insinuatie die hier wel op ziet is gewoonweg onjuist.quote:Op zondag 20 september 2015 13:28 schreef Tempa het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat wij Assad bewapend hebben, ik probeer enkel de situatie voor je te schetsen.
Je persoonlijke aanvallen zijn zinloos.
Ja.quote:Op zondag 20 september 2015 13:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heb je daar ook bewijzen van of roep je gewoon graag wat?
0,1% van Afrika is zeer veel. Tot 2000 waren er meer Europeanen dan Afrikanen, sindsdien is het aantal Afrikanen een veelvoud van het aantal Europeanen. Er is een gigantische bevolkingsexplosie gaande waar echt niets anders tegen te doen is dan het optrekken van onneembare grenzen.quote:Op zondag 20 september 2015 13:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^ Wat hij zegt!
0,1% van Afrika komt naar Europa en het zorgt voor een enorme chaos en spliting in twee partijen. 99,9% zit daar nog en wil ook graag hierheen komen...
Als niemand wapens levert zijn er geen gewapende conflicten. Ook dat is een feit.quote:Op zondag 20 september 2015 13:17 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Dus indien iemand wapens heeft geleverd die worden gebruikt in een conflict draagt men verantwoordelijkheid. Kunnen we dan zeggen dat Rusland met haar AK-47 verantwoordelijk is voor elk gewapend conflict op de wereld?
Jij springt van de hak op de tak door Irak gelijk te stellen aan Syrië. Je hebt werkelijk geen idee waarover je spreekt.
Juist dankzij de aanwezigheid van wapens kan vrede gehandhaafd worden.quote:Op zondag 20 september 2015 13:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als niemand wapens levert zijn er geen gewapende conflicten. Ook dat is een feit.
Wel apart dat je me letterlijk citeert en dan niet tot de conclusie komt dat ik nergens zeg dat Nederland Assad bewapend heeft. Dat iemand verkrachtingen faciliteert betekent niet dat ze elke verkrachting hebben gefaciliteerd. Zo kun je bijvoorbeeld ook mensen tegen elkaar opzetten zonder daar zelf een aandeel in te hebben. Best handig hoor.quote:Op zondag 20 september 2015 13:30 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Dat zeg je wel. Ik citeer je letterlijk 'Als je beide partijen van conflicten over de hele wereld voorziet van wapens om elkaar af te maken'. Dit klopt dus gewoon niet. Wij hebben nooit Assad bewapend. Het conflict in Syria is ook helemaal niet gecreëerd door ons. Elke insinuatie die hier wel op ziet is gewoonweg onjuist.
Sorry maar dit is achterlijk dan achterlijk. Want voor de wapenhandel waren er immers geen conflicten op de wereld? Sorry maar je bent het echt kwijt. Weliswaar zouden er geen conflicten met vuurwapens zijn, maar die conflicten zouden worden beslecht door speren wat immers ook 'wapens' zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 13:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als niemand wapens levert zijn er geen gewapende conflicten. Ook dat is een feit.
Als niemand vuurwapens heeft, gaat men verder met speren en kapmessen..quote:Op zondag 20 september 2015 13:30 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoe hebben wij Assad opgezet tegen de oppositie? Dit is wederom complete onzin. Je hebt geen bron om je bewering te staven.quote:Op zondag 20 september 2015 13:32 schreef Tempa het volgende:
[..]
Wel apart dat je me letterlijk citeert en dan niet tot de conclusie komt dat ik nergens zeg dat Nederland Assad bewapend heeft. Dat iemand verkrachtingen faciliteert betekent niet dat ze elke verkrachting hebben gefaciliteerd. Zo kun je bijvoorbeeld ook mensen tegen elkaar opzetten zonder daar zelf een aandeel in te hebben. Best handig hoor.
Totdat iemand vuurwapens (her)uitvindt.quote:Op zondag 20 september 2015 13:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als niemand vuurwapens heeft, gaat men verder met speren en kapmessen..
Nou ik vind je niet echt heel vriendelijk in de discussie eigenlijk. Waarom steeds die krachttermen in de strijd proberen te gooien?quote:Op zondag 20 september 2015 13:33 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Sorry maar dit is achterlijk dan achterlijk. Want voor de wapenhandel waren er immers geen conflicten op de wereld? Sorry maar je bent het echt kwijt. Weliswaar zouden er geen conflicten met vuurwapens zijn, maar die conflicten zouden worden beslecht door speren wat immers ook 'wapens' zijn.
Deze mensen zijn zo compleet wereldvreemd en incapabel om een onderbouwd argument te geven dat ik denk dat we maar beter kunnen stoppen.quote:Op zondag 20 september 2015 13:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Totdat iemand vuurwapens (her)uitvindt.
Het is geen drogreden, we zijn niet het land om heel de wereld aan onderwijs en voedsel te helpen.quote:Op zondag 20 september 2015 12:48 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat soort drogredenaties gaan er in als zoete koek
Is een zwaktebodquote:Op zondag 20 september 2015 13:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou ik vind je niet echt heel vriendelijk in de discussie eigenlijk. Waarom steeds die krachttermen in de strijd proberen te gooien?
Kun je nadenken? Ik word zo misselijk van die totale idiotie die jullie uiten. Probeer mijn punt eens te ontkrachten in plaats van kritiek te geven op mijn taalgebruik.quote:Op zondag 20 september 2015 13:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou ik vind je niet echt heel vriendelijk in de discussie eigenlijk. Waarom steeds die krachttermen in de strijd proberen te gooien?
Sorry maar dit is achterlijk dan achterlijk. Want voor de wapenhandel waren er immers geen conflicten op de wereld? Sorry maar je bent het echt kwijt. Weliswaar zouden er geen conflicten met vuurwapens zijn, maar die conflicten zouden worden beslecht door speren wat immers ook 'wapens' zijn.quote:
Klopt, en dat doen we dan ook niet.quote:Op zondag 20 september 2015 13:36 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Het is geen drogreden, we zijn niet het land om heel de wereld aan onderwijs en voedsel te helpen.
Omdat je met de meest absurde stellingen komt, zonder enige onderbouwing.quote:Op zondag 20 september 2015 13:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou zeg, doe je het weerquote:Op zondag 20 september 2015 13:37 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Kun je nadenken? Ik word zo misselijk van die totale idiotie die jullie uiten. Probeer mijn punt eens te ontkrachten in plaats van kritiek te geven op mijn taalgebruik.
Ik zie geen nut om het beeld verder voor je te schetsen.quote:Op zondag 20 september 2015 13:34 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Hoe hebben wij Assad opgezet tegen de oppositie? Dit is wederom complete onzin. Je hebt geen bron om je bewering te staven.
Wij zijn inderdaad niet medeschuldig aan de huidige situatie in Syrië. Weliswaar kun je Amerika bekritiseren aangezien zij wapens hebben geleverd aan de FSA. Maar wij als Nederland zijnde niet. Die zin klopt ook niet, ik heb geen een keer gezegd dat wij als westen (wat dat ook moge zijn) niet medeschuldig zijn aan de problematiek in het midden oosten. Ik heb mij altijd beperkt tot Syrië. Je leest gewoon niet dus.quote:Op zondag 20 september 2015 13:38 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou zeg, doe je het weer![]()
Maar ontkennen dat het westen mede schuldig is aan de situatie is een beetje wegkijken van de werkelijkheid.
en die hele wereld zit nu in Nederland? wordt lekker druk zoquote:Op zondag 20 september 2015 13:36 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Het is geen drogreden, we zijn niet het land om heel de wereld aan onderwijs en voedsel te helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |