'Het is onze plicht' roept men altijd. Waar komt die 'plicht' vandaan eigenlijk? Niemand heeft nog precies kunnen aangeven waarom we de zorgen van het hele MO op onze schouders moeten nemen.quote:Op zondag 20 september 2015 10:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja idd hoog tijd dat ze dat doen, maar als zij dat niet doen dan betekent dat dat wij die mensen ook maar moeten laten stikken?
Wilders spreekt niet voor het merendeel van de bevolking. Hij spreekt voor 12% van de bevolking die op hem gestemd heeft.quote:Op zondag 20 september 2015 10:54 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Nee, niet alleen van zijn achterban, ben geen PVV'er en zal er ook nooit op stemmen. Maar ik ben wel van mening dat er absoluut iets moet worden gedaan aan deze (eindeloze) vluchtelingenstroom.
Mijn punt is dat Wilders niet serieus lijkt te worden genomen terwijl hij hier wel iets uitspreekt hoe het merendeel van de Nederlandse bevolking denkt over de hele situatie. En daarbij de regering zou in dienst moeten staan zijn bevolking en er dus ook naar moeten luisteren!
"Negatieve benaming"quote:Op zondag 20 september 2015 10:50 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Tsja, als je alle negateive benamingen ervoor gebruikt dan komt dat zo over. Japan is een eiland naties met een homogeen volk en een redelijk homogene cultuur. Ik vind het niet vreemd dat men dan zo kan gaan denken. Verder is Japan gewoon een vrij en democratisch land.
Je weet dat ik gelijk heb.quote:Op zondag 20 september 2015 10:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het lijkt er meer op dat wat jij post net propaganda is. En je hoeft je geen zorgen te maken, maar weinig vluchtelingen krijgen asiel tenzij oorlogsgebied
Omdat nuance een woord voor policor gutmenschen is en daar wil de schlechtmensch niets mee te maken hebben, want dat zijn landverraders en die moeten vervolgd en opgesloten worden.quote:Op zondag 20 september 2015 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
Het probleem is vooral dat de mensen die willen dat de grenzen op slot gaan voor vluchtelingen, elke andere aanpak beschouwen als het negeren van het probleem. En dat is dus onzin.
Dat is natuurlijk gelul hé. Allemaal maar mooi hun zorg uitroepen maar ondertussen wel mooi van mening dat ze nu maar moeten worden opgevangen. Denk je nou echt dat die mensen ook daadwerkelijk terug gaan wanneer ze uitgeprocedeerd (economische vluchtelingen) zijn?quote:Op zondag 20 september 2015 10:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bullshit. Het enige wat Wilders doet, is die zorg uitspreken op een manier die het xenofobe deel van het volk (en kennelijk is dat groot) aanspreekt. Vrijwel alle partijen spreken hun zorg uit over de gevolgen van immigratie, gebrek aan integratie, etc. Maar ze doen dat op een manier die Henk en Ingrid eigenlijk te moeilijk vinden (want genuanceerd), dus dat telt voor het klootjesvolk niet.
Nee, er wordt gewerkt aan structurele oplossingen om vluchtelingen een menswaardige opvang te geven en zo goed mogelijk te laten integreren.quote:Op zondag 20 september 2015 10:56 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat zijn geen oplossingen. Dat zijn doekjes voor het bloeden. Zoethoudertjes, om het volk te kalmeren, te doen geloven dat het wel goedkomt.
Nee, jouw zorgen zijn geen grond om regeringsbeleid af te dwingen.quote:[..]
Dat is wel zo, maar daar is wel tijd voor nodig.
Staat je goed, die slachtofferrol. Jammer dat je geen kleurtje of bepaald geloof hebt, had je het op discriminatie kunnen gooienquote:Op zondag 20 september 2015 11:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Omdat nuance een woord voor policor gutmenschen is en daar wil de schlechtmensch niets mee te maken hebben, want dat zijn landverraders en die moeten vervolgd en opgesloten worden.
Alsof dat er überhaupt nog toe doet als die lui hier eenmaal onderdak gevonden hebben.quote:Op zondag 20 september 2015 10:58 schreef opgebaarde het volgende:
En je hoeft je geen zorgen te maken, maar weinig vluchtelingen krijgen asiel tenzij oorlogsgebied
Weet niet hoe ze het bij jullie doen, maar hier is de beoogde locatie van het azc gewoon bekendgemaakt. De komende weken gaat de gemeente tijdens verschillende bijeenkomsten in gesprek met de inwoners.quote:Op zondag 20 september 2015 10:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je doelt op AZC's die zonder inspraak van burgers in een dag worden opgebouwd op geheime locaties die niet gedeeld worden en geheim gehouden moeten worden? Dat is nou precies een punt waarbij men volledig voorbij gaat aan de zorgen van inwoners.
Waarom doe je een stroman en doe je alsof mensen met kritiek op de huidige asielstroomverwerking gelijk 'de grenzen dicht' willen? Ik ben kritisch omdat we op dit moment een stroom ongeregistreerde illegalen binnen krijgen die niet te monitoren zijn, het COA het niet meer aankan en we de grip aan het verliezen zijn op deze stroom. Ben ik dan gelijk een 'grenzen dicht' figuur?quote:Op zondag 20 september 2015 10:58 schreef KoosVogels het volgende:
Het probleem is vooral dat de mensen die willen dat de grenzen op slot gaan voor vluchtelingen, elke andere aanpak beschouwen als het negeren van het probleem. En dat is dus onzin.
Nee, ik doel op de verschillende manieren waarop Nederland op nationaal en internationaal niveau probeert de vluchtelingenproblematiek op een structurele manier aan te pakken.quote:Op zondag 20 september 2015 10:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je doelt op AZC's die zonder inspraak van burgers in een dag worden opgebouwd op geheime locaties die niet gedeeld worden en geheim gehouden moeten worden? Dat is nou precies een punt waarbij men volledig voorbij gaat aan de zorgen van inwoners.
En je geeft het zelf al aan: men hoort de zorgen hoogstens aan, maar er iets mee doen ho maar. Zelfs Oppertunist Timmermans zei dat men meer moet doen met de zorgen van burgers.
Ik voel me geen slachtoffer hoor. Zeer zeker niet. Ik voel me juist bijzonder superieur aan de schlechtmensch. Niet vanuit arrogantie, maar uit pure minachting.quote:Op zondag 20 september 2015 11:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Staat je goed, die slachtofferrol. Jammer dat je geen kleurtje of bepaald geloof hebt, had je het op discriminatie kunnen gooien
De meesten zijn geen economische vluchtelingen.quote:Op zondag 20 september 2015 11:00 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gelul hé. Allemaal maar mooi hun zorg uitroepen maar ondertussen wel mooi van mening dat ze nu maar moeten worden opgevangen. Denk je nou echt dat die mensen ook daadwerkelijk terug gaan wanneer ze uitgeprocedeerd (economische vluchtelingen) zijn?
Doen we dat dan? 95 procent wordt opgevangen in de regio.quote:Op zondag 20 september 2015 10:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Het is onze plicht' roept men altijd. Waar komt die 'plicht' vandaan eigenlijk? Niemand heeft nog precies kunnen aangeven waarom we de zorgen van het hele MO op onze schouders moeten nemen.
Jij geeft dus al aan dat er niet gewerkt zal gaan worden aan terugkeer ?quote:Op zondag 20 september 2015 11:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, er wordt gewerkt aan structurele oplossingen om vluchtelingen een menswaardige opvang te geven en zo goed mogelijk te laten integreren.
[..]
Nee, jouw zorgen zijn geen grond om regeringsbeleid af te dwingen.
Dat zie ik niet als oplossing, want dat is helemaal niet in mijn belang.quote:Op zondag 20 september 2015 11:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, er wordt gewerkt aan structurele oplossingen om vluchtelingen een menswaardige opvang te geven en zo goed mogelijk te laten integreren.
Mijn persoonlijke zorgen niet. Maar wel de gedeelde zorgen van velen, van meer dan de helft van de bevolking van Nederland.quote:Nee, jouw zorgen zijn geen grond om regeringsbeleid af te dwingen.
Dat weten we niet want de registratie verloopt op zijn minst chaotisch. Een paspoort is zo gekocht, diploma's ook.quote:Op zondag 20 september 2015 11:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De meesten zijn geen economische vluchtelingen.
Waar moeten ze naar terugkeren?quote:Op zondag 20 september 2015 11:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij geeft dus al aan dat er niet gewerkt zal gaan worden aan terugkeer ?
Wie de schoen past.quote:Op zondag 20 september 2015 11:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom doe je een stroman en doe je alsof mensen met kritiek op de huidige asielstroomverwerking gelijk 'de grenzen dicht' willen? Ik ben kritisch omdat we op dit moment een stroom ongeregistreerde illegalen binnen krijgen die niet te monitoren zijn, het COA het niet meer aankan en we de grip aan het verliezen zijn op deze stroom. Ben ik dan gelijk een 'grenzen dicht' figuur?
Die plicht is de christelijke plicht tot naastenliefde, Zie ook mijn eerdere post:quote:Op zondag 20 september 2015 10:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Het is onze plicht' roept men altijd. Waar komt die 'plicht' vandaan eigenlijk? Niemand heeft nog precies kunnen aangeven waarom we de zorgen van het hele MO op onze schouders moeten nemen.
quote:Op zondag 20 september 2015 10:36 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Laat dat 'soort' maar weg. Het is een religie waarvan de belijders niet weten dat ze een religie aanhangen, waarschijnlijk omdat ze een doorontwikkeling van het christendom zijn en abusievelijk denken dat omdat ze het traditionele christendom verlaten hebben ze wel geen religie meer hebben, quod non natuurlijk. Kortom, zeg maar religie 2.0. Een apart fenomeen, waar echter moeilijk over te publiceren valt omdat de belijders intolerant staan tegenover beschrijvende observaties van hun godsdienstige overtuigingen, rituelen en andere gedragingen.
De meeste mensen zijn gelukkig wat minder egoïstisch.quote:Op zondag 20 september 2015 11:04 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat zie ik niet als oplossing, want dat is helemaal niet in mijn belang.
En hoe kom je erbij dat die zorgen te weinig aangesproken worden?quote:[..]
Mijn persoonlijke zorgen niet. Maar wel de gedeelde zorgen van velen, van meer dan de helft van de bevolking van Nederland.
Dat we het niet 100% zeker weten dat het niet zo is, is geen reden om ervan uit te gaan dat het dan wel zo moet zijn.quote:Op zondag 20 september 2015 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat weten we niet want de registratie verloopt op zijn minst chaotisch. Een paspoort is zo gekocht, diploma's ook.
Laat ze eerst de bron aanpakken.quote:Op zondag 20 september 2015 10:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dit dus. Zoals ik al verschillende keren heb geschreven: in 'de regio' is simpelweg niet de infrastructuur om die vluchtelingen een menswaardige opvang te geven. Door ze te verdelen, kunnen we wel alle (of tenminste: de meeste) vluchtelingen een menswaardige opvang geven. Hoe je daar tegen kunt zijn, gaat mijn verstand te boven...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |