Plus dat we per definitie links of christelijk zijnquote:Op zondag 20 september 2015 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
Wel mooi dat bepaalde users het nogal moeilijk kunnen verkroppen dat er mensen bestaan die geen moeite hebben met de opvang van vluchtelingen.
Dan wordt er plots gesproken over zelfhaat, een religie, weg-met-ons en natuurlijk de gutmensch.
Net zoals het systematisch brandstichten bij asielzoekerscentra in Duitsland hier door types zoals jij wordt afgedaan als "Ik keur dit incidentje af maar eigenlijk begrijp ik het wel dat mensen dat doen."?quote:Op zondag 20 september 2015 10:37 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dat doen ze gewoon af als incidentje, en leven verder in hun waan.
Doet een beetje denken aan dat stukje van (volgens mij) De Speld waarin Wilders stelde dat het volk niet deugt.quote:Op zondag 20 september 2015 10:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Zeker.
En als je het over "zelfhaat" en "je eigen nest bevuilen" hebt - 5 op de 6 Nederlanders is bijv géén aanhanger van de PVV. Al die haat en overdraagzaamheid die vanuit die hoek komt is dus juist bij uitstek haat jegens (het grootste deel van) het eigen land en het bevuilen van het eigen nest.
Deze discussie zou echt een stuk beter lopen als je niet voortdurend stropoppen zou aanvallen.quote:Op zondag 20 september 2015 10:40 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Raar he, en dan wel opkomen voor moslims met hun fascistische islam die in de Nederlandse samenleving maar groeit en groeit.
Wilders mag dan wel gek zijn maar is de enige die hier een zeer grote zorg van veel Nederlanders durft uit te spreken.quote:Op zondag 20 september 2015 09:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wilders is gek en roept vrijwel uitsluitend gestoorde dingen.
Waar zie je dat staan? Voor mensen die werkelijk, buiten hun eigen schuld om, in nood verkeren, heb ik wel medeleven hoor.quote:Op zondag 20 september 2015 10:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dus jij hebt geen enkel medeleven?
Deze conclusie is twee bruggen tever, zegmaar.quote:Je denkt ook dat al jouw medestanders geen enkel medeleven hebben?
En dit vier bruggen...quote:Met andere woorden; jij wilt mensen in nood en levensgevaar gewoon laten verrekken?
Jij gaat hier de emo-toer op. Een walgelijke manier van discussiëren, waarmee je elke vorm van rationele discussie de nek omdraait.quote:De angst voor de toestroom voor een grote groep vluchtelingen kan ik tot zekere hoogte wel begrijpen, maar het totale gebrek aan empathie en menselijkheid kan ik niet begrijpen.
Ik denk namelijk dat het in onze natuur zit om mensen in nood te helpen.
Soms wel, maar niet altijd. Ik ken er wel waarbij de schellen uiteindelijk van de ogen zijn gevallen.quote:Op zondag 20 september 2015 10:37 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Dat doen ze gewoon af als incidentje, en leven verder in hun waan.
je zegt het goed, kan leiden. als je gewoon die skinhead en neo-nazi achterwege laat, dan zou je zien dat er ook andere smaken zijn. Lekker simplistisch weer dit, maarja de grootse schreeuwers vallen ook het meeste op.quote:Op zondag 20 september 2015 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we vorige eeuw wel gezien tot wat voor waanzin nationalisme kan leiden.
Tja, in 1938 werden de Joodse vluchtelingen teruggestuurd naar Duitsland, daar lijkt hetquote:Op zondag 20 september 2015 10:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dit dus. Zoals ik al verschillende keren heb geschreven: in 'de regio' is simpelweg niet de infrastructuur om die vluchtelingen een menswaardige opvang te geven. Door ze te verdelen, kunnen we wel alle (of tenminste: de meeste) vluchtelingen een menswaardige opvang geven. Hoe je daar tegen kunt zijn, gaat mijn verstand te boven...
Van zijn achterban bedoel je? Nou, dat doet ie inderdaad. De andere politici ook trouwens.quote:Op zondag 20 september 2015 10:42 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Wilders mag dan wel gek zijn maar is de enige die hier een zeer grote zorg van veel Nederlanders durft uit te spreken.
Godwinnen om een discussie dood te slaan, ga je kapot schamen.quote:Op zondag 20 september 2015 10:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Tja, in 1938 werden de Joodse vluchtelingen teruggestuurd naar Duitsland, daar lijkt het
een beetje op nu...
Bullshit. Het enige wat Wilders doet, is die zorg uitspreken op een manier die het xenofobe deel van het volk (en kennelijk is dat groot) aanspreekt. Vrijwel alle partijen spreken hun zorg uit over de gevolgen van immigratie, gebrek aan integratie, etc. Maar ze doen dat op een manier die Henk en Ingrid eigenlijk te moeilijk vinden (want genuanceerd), dus dat telt voor het klootjesvolk niet.quote:Op zondag 20 september 2015 10:42 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Wilders mag dan wel gek zijn maar is de enige die hier een zeer grote zorg van veel Nederlanders durft uit te spreken.
Dat je het je strot uitkrijgt, ongelofelijk.quote:Op zondag 20 september 2015 10:44 schreef FANN het volgende:
[..]
Tja, in 1938 werden de Joodse vluchtelingen teruggestuurd naar Duitsland, daar lijkt het
een beetje op nu...
Jij denkt dat mensen die kritiek hebben op de huidige gang van zaken omtrent asielzoekers alleen PVV stemmen?quote:Op zondag 20 september 2015 10:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van zijn achterban bedoel je? Nou, dat doet ie inderdaad. De andere politici ook trouwens.
Wat is het punt eigenlijk?
Als je goed had gelezen, dan had je geweten dat ik een eerdere post onderscheid maakte tussen nationalisme en vaderlandsliefde.quote:Op zondag 20 september 2015 10:43 schreef Odaiba het volgende:
[..]
je zegt het goed, kan leiden. als je gewoon die skinhead en neo-nazi achterwege laat, dan zou je zien dat er ook andere smaken zijn. Lekker simplistisch weer dit, maarja de grootse schreeuwers vallen ook het meeste op.
Ik heb inderdaad ook andere belangrijke zaken te doen, maar ik kan mijn tijd zelf indelen, dus dit kan er wel bij.quote:
Nee, ik denk dat Wilders zijn achterban vertegenwoordigt en dat andere politici dat ook doen.quote:Op zondag 20 september 2015 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij denkt dat mensen die kritiek hebben op de huidige gang van zaken omtrent asielzoekers alleen PVV stemmen?
quote:Op zondag 20 september 2015 10:46 schreef Jigzoz het volgende:
O ja, deze.
Wilders: ‘Dit is een nepvolk’
Maar het is daar toch veilig?!quote:Op zondag 20 september 2015 10:44 schreef FANN het volgende:
[..]
een beetje op nu...
Welke partijen doen dat? Het enige wat ik ze hoor zeggen is dat ze de zorgen begrijpen maar alles gaat goed komen. Dan doe je dus niets met die zorgen maar diskwalificeer je die mensen.quote:Op zondag 20 september 2015 10:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Bullshit. Het enige wat Wilders doet, is die zorg uitspreken op een manier die het xenofobe deel van het volk (en kennelijk is dat groot) aanspreekt. Vrijwel alle partijen spreken hun zorg uit over de gevolgen van immigratie, gebrek aan integratie, etc. Maar ze doen dat op een manier die Henk en Ingrid eigenlijk te moeilijk vinden (want genuanceerd), dus dat telt voor het klootjesvolk niet.
Jullie moeten je schamen... niet normaal wat ik hier allemaal lees....quote:Op zondag 20 september 2015 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Godwinnen om een discussie dood te slaan, ga je kapot schamen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |