Ik weet niet of je het doorhebt, maar er is al maanden een nationale discussie gaande.quote:Op zondag 20 september 2015 10:22 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er helemaal geen discussie plaatsvindt.
Nee sorry, ik ben nogal goed in wat ik doe, dus dat gaat niet gebeuren.quote:Op zondag 20 september 2015 10:23 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jij bent niet rechts. In een rechts klimaat zou jij vrijwel per direct je baantje kwijtraken.
Jezus, vent. Driekwart van de algemene beschouwingen ging over de vluchtelingen. Waar woon jij? Ergens in een bos of zo?quote:Op zondag 20 september 2015 10:22 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er helemaal geen discussie plaatsvindt.
En de schlechtmensch die juicht en klapt bij dode vluchtelingen is eigenlijk het zuivere goede? De goed geïnformeerde, weldoordachte, supertolerante weldoener?quote:Op zondag 20 september 2015 10:27 schreef Loekie1 het volgende:
We moeten gaan inzien dat de Gutmensch helemaal geen gutmensch is en in feite heel intolerant t.o.v. andere meningen, zich niet wil laten informeren, en jou met je andere mening wegzet als slecht, recht voor z'n raap.
Veel ergers, zoals wat?quote:Op zondag 20 september 2015 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nationalisme is een opmaat voor iets veel ergers. We hebben allemaal kunnen zien waar het toe kan leiden. Let wel: ik maak onderscheid tussen vaderlandsliefde en nationalisme.
Volgens mij hebben we vorige eeuw wel gezien tot wat voor waanzin nationalisme kan leiden.quote:
Goede vraag.quote:Op zondag 20 september 2015 10:32 schreef Njosnavelin het volgende:
De regering laat Loekie1 zomaar dit topic openen. Dit stond in geen enkel partijprogramma. Mag dit wel?
Dus jij hebt geen enkel medeleven? Je denkt ook dat al jouw medestanders geen enkel medeleven hebben?quote:Op zondag 20 september 2015 10:27 schreef hpeopjes het volgende:
Kijk, laten we gewoon eerlijk zijn... die zogenaamde "vluchtelingen" zijn hier alleen gewenst door linkse mafklappers en gristenhonden.
Wat ik zie is dat dat nationalistische in stand houden van tradities en gebruiken in de praktijk samengaat met racisme, xenofobie, oorlogszuchtige taal en ontkenning van oorlogsmisdaden uit de geschiedenis. Dat is in Japan ook echt wel iets groters dan alleen 'een puntje uit het regeringsbeleid'.quote:Op zondag 20 september 2015 10:13 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Tsja, nu pak je iets slechts uit het beleid van die regering. Als je naar het volk kijkt zie je dat ze hun tradities en gebruiken vollop in leven houden. Respect!
Het sociaal nationalisme was een voortvloeisel geen oorzaak.quote:Op zondag 20 september 2015 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we vorige eeuw wel gezien tot wat voor waanzin nationalisme kan leiden.
Het aantal Syriërs in Turkse vluchtelingenkampen is de miljoen gepasseerd, hoeveel denk je datquote:Op zondag 20 september 2015 10:30 schreef raptorix het volgende:
Het is heel simpel, het merendeel van de "vluchtelingen" is afkomstig via Turkije, aangezien dat een veilig land is, is er behalve een economisch motief, geen enkele reden om een gevaarlijke oversteek te wagen, hoe moeilijk is dat nu te begrijpen? En dat heeft niets met links of rechts te maken.
Laat dat 'soort' maar weg. Het is een religie waarvan de belijders niet weten dat ze een religie aanhangen, waarschijnlijk omdat ze een doorontwikkeling van het christendom zijn en abusievelijk denken dat omdat ze het traditionele christendom verlaten hebben ze wel geen religie meer hebben, quod non natuurlijk. Kortom, zeg maar religie 2.0. Een apart fenomeen, waar echter moeilijk over te publiceren valt omdat de belijders intolerant staan tegenover beschrijvende observaties van hun godsdienstige overtuigingen, rituelen en andere gedragingen.quote:Op zondag 20 september 2015 09:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou niet moeten happen, maar:
Voor wereldvreemd links is alles rechts.
De Linkse Kerk is trouwens een vrij achterlijke politieke stroming. Een soort politieke religie.
Er was sprake van een combinatie van oorzaken. De nazi's speelden slim in op nationalistische gevoelens.quote:Op zondag 20 september 2015 10:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het sociaal nationalisme was een voortvloeisel geen oorzaak.
Er is ook nog een enorm tentenkamp in SA beschikbaar.quote:Op zondag 20 september 2015 10:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Het aantal Syriërs in Turkse vluchtelingenkampen is de miljoen gepasseerd, hoeveel denk je dat
er daar nog bij kunnen?
Dit dus. Zoals ik al verschillende keren heb geschreven: in 'de regio' is simpelweg niet de infrastructuur om die vluchtelingen een menswaardige opvang te geven. Door ze te verdelen, kunnen we wel alle (of tenminste: de meeste) vluchtelingen een menswaardige opvang geven. Hoe je daar tegen kunt zijn, gaat mijn verstand te boven...quote:Op zondag 20 september 2015 10:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Het aantal Syriërs in Turkse vluchtelingenkampen is de miljoen gepasseerd, hoeveel denk je dat
er daar nog bij kunnen?
Dat doen ze gewoon af als incidentje, en leven verder in hun waan.quote:Op zondag 20 september 2015 10:21 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Heb je niks beters te doen?
Anyway, lijkt me wel een goed idee, dat al die linkse zelfhaters eens een tijdje voor de islamitische leeuwen worden gegooid. Dan zullen ze zelf vroeg of laat ondervinden dat ze keihard in de maling genomen worden door die zogenaamde "vluchtelingen".
Velen zijn jou hierin al voorgegaan. Alleen de allerdomste, blindste types houden dat werk als vrijwilliger langere tijd vol, de rest taait totaal gedesillusioneerd af.
Zeker.quote:Op zondag 20 september 2015 10:37 schreef Tomatenboer het volgende:
De haat jegens 'links' en jegens vluchtelingen neemt ook ziekelijke, misschien zelfs gevaarlijke, vormen aan trouwens.
Raar he, en dan wel opkomen voor moslims met hun fascistische islam die in de Nederlandse samenleving maar groeit en groeit.quote:Op zondag 20 september 2015 10:27 schreef Loekie1 het volgende:
We moeten gaan inzien dat de Gutmensch helemaal geen gutmensch is en in feite heel intolerant t.o.v. andere meningen, zich niet wil laten informeren, en jou met je andere mening wegzet als slecht, recht voor z'n raap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |