Natuurlijk je zoekt altijd de zwakste plekken als je de macht wilt grijpen.quote:Op zondag 20 september 2015 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er was sprake van een combinatie van oorzaken. De nazi's speelden slim in op nationalistische gevoelens.
Maar sowieso is nationalisme ongezond.
Dat mag je niet zeggen, want dat is demonisering. Denk toch aan Pim.quote:Op zondag 20 september 2015 10:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Jullie moeten je schamen... niet normaal wat ik hier allemaal lees....
Die mensen vluchten niet voor hun lol, liever waren ze helemaal niet gevlucht, maar ja...
Deze vluchtelingen zijn hier omdat neoliberalen het MO en vele andere delen in de wereld in chaos storten.quote:Op zondag 20 september 2015 10:27 schreef hpeopjes het volgende:
Kijk, laten we gewoon eerlijk zijn... die zogenaamde "vluchtelingen" zijn hier alleen gewenst door linkse mafklappers en gristenhonden.
Deze mensen zijn allemaal, stuk voor stuk VOOR HUN LOL vanuit veilige gebieden naar Europa "gevlucht".quote:Op zondag 20 september 2015 10:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Die mensen vluchten niet voor hun lol, liever waren ze helemaal niet gevlucht, maar ja...
Hoezo is dat diskwalificeren? Ze erkennen de zorg, en ze gaan erop in. Dat is geen diskwalificeren.quote:Op zondag 20 september 2015 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke partijen doen dat? Het enige wat ik ze hoor zeggen is dat ze de zorgen begrijpen maar alles gaat goed komen. Dan doe je dus niets met die zorgen maar diskwalificeer je die mensen.
Lees de link van GeenStijl die ik postte, daar staat het allemaal wat uigebreider in.
Is de titel van dat stukje nou een bewuste aanspeling op "Der Ewige Jude"?quote:Op zondag 20 september 2015 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welke partijen doen dat? Het enige wat ik ze hoor zeggen is dat ze de zorgen begrijpen maar alles gaat goed komen. Dan doe je dus niets met die zorgen maar diskwalificeer je die mensen.
Lees de link van GeenStijl die ik postte, daar staat het allemaal wat uigebreider in.
Tsja, als je alle negateive benamingen ervoor gebruikt dan komt dat zo over. Japan is een eiland naties met een homogeen volk en een redelijk homogene cultuur. Ik vind het niet vreemd dat men dan zo kan gaan denken. Verder is Japan gewoon een vrij en democratisch land.quote:Op zondag 20 september 2015 10:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat ik zie is dat dat nationalistische in stand houden van tradities en gebruiken in de praktijk samengaat met racisme, xenofobie, oorlogszuchtige taal en ontkenning van oorlogsmisdaden uit de geschiedenis. Dat is in Japan ook echt wel iets groters dan alleen 'een puntje uit het regeringsbeleid'.
Een meerderheid van de Nederlanders zijn diep bezorgd over de huidige gang van zaken. Toch wordt het debat niet geregeerd door die zorgen, en degene die die zorgen uit wordt weggehoond. Er is partijen alles aan gelegen om zo min mogelijk discussie hierover te krijgen, dus zend men spotjes uit over gezinnen (welke zwaar in de minderheid zijn) die hierheen komen en laten ze de ongeregeldheden en de kritische noot van mensen niet op tv uitzenden.quote:Op zondag 20 september 2015 10:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat Wilders zijn achterban vertegenwoordigt en dat andere politici dat ook doen.
Ze gaan er niet op in, dat is juist het hele punt. niemand heeft een oplossing.quote:Op zondag 20 september 2015 10:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoezo is dat diskwalificeren? Ze erkennen de zorg, en ze gaan erop in. Dat is geen diskwalificeren.
Het beeld dat je schetst herken ik totaal niet.quote:Op zondag 20 september 2015 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een meerderheid van de Nederlanders zijn diep bezorgd over de huidige gang van zaken. Toch wordt het debat niet geregeerd door die zorgen, en degene die die zorgen uit wordt weggehoond. Er is partijen alles aan gelegen om zo min mogelijk discussie hierover te krijgen, dus zend men spotjes uit over gezinnen (welke zwaar in de minderheid zijn) die hierheen komen en laten ze de ongeregeldheden en de kritische noot van mensen niet op tv uitzenden.
Hoezo de achterban wordt vertegenwoordigd?
Hoog tijd dat de golfstaten eens wat vluchtelingen gaan toelaten, maar de gutmensch zal zeggen, laat ze maar naar Europa komen, waar jullie vrij zijn en verzorgd zullen worden.quote:Op zondag 20 september 2015 10:34 schreef FANN het volgende:
[..]
Het aantal Syriërs in Turkse vluchtelingenkampen is de miljoen gepasseerd, hoeveel denk je dat
er daar nog bij kunnen?
Je hebt geen flauw benul waar je over praat. Je bent gehersenspoeld door de media. Minder dan 1/3e komt uit een oorlogsgebied, de rest komt uit veilige landen. Hou op met je systematische propaganda te verspreiden, die leugens houden geen stand.quote:Op zondag 20 september 2015 10:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat kan, ik en velen met mij herkennen dat beeld maar al te goed.quote:Op zondag 20 september 2015 10:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het beeld dat je schetst herken ik totaal niet.
De zorgen van mensen worden gewoon erkend, bijvoorbeeld ook door gemeenten die besluiten asielzoekers op te vangen. Ik heb colleges tot dusver heel zorgvuldig met deze materie om zien heen gaan, waarbij rekening wordt gehouden met alle meningen.quote:Op zondag 20 september 2015 10:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een meerderheid van de Nederlanders zijn diep bezorgd over de huidige gang van zaken. Toch wordt het debat niet geregeerd door die zorgen, en degene die die zorgen uit wordt weggehoond. Er is partijen alles aan gelegen om zo min mogelijk discussie hierover te krijgen, dus zend men spotjes uit over gezinnen (welke zwaar in de minderheid zijn) die hierheen komen en laten ze de ongeregeldheden en de kritische noot van mensen niet op tv uitzenden.
Hoezo de achterban wordt vertegenwoordigd?
Jij moet je eigen schamen dat je ons wil opzadelen met mensen die vanuit hun geloof ons vijandig gezind zijn. Je kan er ook voor kiezen om mensen te helpen die dat niet zijn bijvoorbeeld arme mensen uit oost Europa.quote:Op zondag 20 september 2015 10:48 schreef FANN het volgende:
[..]
Behalve de AZC's die gebouwd worden, de integratiecursussen die gegeven worden, de ondersteuning van immigranten op verschillende vlakken, om nog maar niet te spreken van de afspraken die momenteel op Europees niveau gemaakt worden. Er wordt al een hele tijd gewerkt aan een boel oplossingen.quote:Op zondag 20 september 2015 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze gaan er niet op in, dat is juist het hele punt. niemand heeft een oplossing.
En zo mag iedereen gewoon stemmen op de partij die 'm goeddunkt en zo kwamen we aan de verdeling zoals die nu in de Kamer zit.quote:Op zondag 20 september 2015 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat kan, ik en velen met mij herkennen dat beeld maar al te goed.
Nee, niet alleen van zijn achterban, ben geen PVV'er en zal er ook nooit op stemmen. Maar ik ben wel van mening dat er absoluut iets moet worden gedaan aan deze (eindeloze) vluchtelingenstroom.quote:Op zondag 20 september 2015 10:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van zijn achterban bedoel je? Nou, dat doet ie inderdaad. De andere politici ook trouwens.
Wat is het punt eigenlijk?
Dat zijn geen oplossingen. Dat zijn doekjes voor het bloeden. Zoethoudertjes, om het volk te kalmeren, te doen geloven dat het wel goedkomt.quote:Op zondag 20 september 2015 10:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Behalve de AZC's die gebouwd worden, de integratiecursussen die gegeven worden, de ondersteuning van immigranten op verschillende vlakken, om nog maar niet te spreken van de afspraken die momenteel op Europees niveau gemaakt worden. Er wordt al een hele tijd gewerkt aan een boel oplossingen.
Dat is wel zo, maar daar is wel tijd voor nodig.quote:Het punt is dat sommige mensen denken dat hun zorgen voldoende reden zijn om de overheid tot verandering van beleid te dwingen. Dat is dus niet zo.
Ja idd hoog tijd dat ze dat doen, maar als zij dat niet doen dan betekent dat dat wij die mensen ook maar moeten laten stikken?quote:Op zondag 20 september 2015 10:52 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Hoog tijd dat de golfstaten eens wat vluchtelingen gaan toelaten, maar de gutmensch zal zeggen, laat ze maar naar Europa komen, waar jullie vrij zijn en verzorgd zullen worden.
De rijke Golfstaten verdommen het gewoon om vluchtelingen op te nemen, de kampenquote:Op zondag 20 september 2015 10:52 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Hoog tijd dat de golfstaten eens wat vluchtelingen gaan toelaten, maar de gutmensch zal zeggen, laat ze maar naar Europa komen, waar jullie vrij zijn en verzorgd zullen worden.
Je doelt op AZC's die zonder inspraak van burgers in een dag worden opgebouwd op geheime locaties die niet gedeeld worden en geheim gehouden moeten worden? Dat is nou precies een punt waarbij men volledig voorbij gaat aan de zorgen van inwoners.quote:Op zondag 20 september 2015 10:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Behalve de AZC's die gebouwd worden, de integratiecursussen die gegeven worden, de ondersteuning van immigranten op verschillende vlakken, om nog maar niet te spreken van de afspraken die momenteel op Europees niveau gemaakt worden. Er wordt al een hele tijd gewerkt aan een boel oplossingen.
Het punt is dat sommige mensen denken dat hun zorgen voldoende reden zijn om de overheid tot verandering van beleid te dwingen. Dat is dus niet zo.
Het lijkt er meer op dat wat jij post net propaganda is. En je hoeft je geen zorgen te maken, maar weinig vluchtelingen krijgen asiel tenzij oorlogsgebiedquote:Op zondag 20 september 2015 10:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt geen flauw benul waar je over praat. Je bent gehersenspoeld door de media. Minder dan 1/3e komt uit een oorlogsgebied, de rest komt uit veilige landen. Hou op met je systematische propaganda te verspreiden, die leugens houden geen stand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |