Nou, ik moet eigenlijk zeggen dat ik dit kabinet helemaal niet zo vreselijk vind. Oké, Paars 1 was beter, maar die hadden de tijd ook nogal mee.quote:Op zondag 20 september 2015 11:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik geloof al jaren niet in Rutte en dit kabinet, maar dat heeft niks te maken met vluchtelingenpolitiek. Er zijn wel belangrijkere zaken in dit land die me wel raken.
Dit lot staat ons allemaal te wachten trouwens met deze tsunami van islamitische strijders.quote:Op zondag 20 september 2015 11:31 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Al zie ik jou er eerder voor aan om zo'n haatbaard ("met van die mooie donkere ogen") van straat te plukken, maar wat je wil, een Fatimaatje mag natuurlijk ook.
Houd er wel rekening mee dat Fatimaatje absoluut niets in de huidhouding zal doen en jij dus effectief haar slaaf zal zijn.
Normaal een discussie voeren is echt lastig voor jou, of niet?quote:Op zondag 20 september 2015 11:31 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ja, waarom niet? Al zie ik jou er eerder voor aan om zo'n haatbaard ("met van die mooie donkere ogen") van straat te plukken, maar wat je wil, een Fatimaatje mag natuurlijk ook.
Houd er wel rekening mee dat Fatimaatje absoluut niets in de huidhouding zal doen en jij dus effectief haar slaaf zal zijn.
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij? Het is juist compleet bon ton geworden om hier zo ongenuanceerd mogelijk over te klagen in kranten, televisieprogramma's, fora en andere media en in de Tweede Kamer.quote:Op zondag 20 september 2015 09:31 schreef Loekie1 het volgende:
Er is een totalitaire politieke correctheid ingestampt waardoor niemand er iets van durft te zeggen.
Je zet iedereen die kritiek heeft anders systematisch weg als hater. Waarom is dat ?quote:Op zondag 20 september 2015 11:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, kritiek is kritiek en haat is haat. Beetje nuance.
Je portemonnee ?quote:Op zondag 20 september 2015 11:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik geloof al jaren niet in Rutte en dit kabinet, maar dat heeft niks te maken met vluchtelingenpolitiek. Er zijn wel belangrijkere zaken in dit land die me wel raken.
Als je ergens voor bent, moet je er eerst zelf alles aan doen om het te bewerkstelligen. Dan pas mag je bij de politiek gaan klagen.quote:Op zondag 20 september 2015 11:29 schreef FANN het volgende:
[..]
Waarom zo'n opmerking, waarom moet je meteen vluchtelingen in huis nemen als je hier een
andere mening hebt?
Doe ik niet en deed ik niet.quote:Op zondag 20 september 2015 11:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zet iedereen die kritiek heeft anders systematisch weg als hater. Waarom is dat ?
Dat doe je structureel.quote:
Waarom staan de voorstanders van de grenzen dicht dan nog niet voor de grens om deze af te sluiten?quote:Op zondag 20 september 2015 11:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je ergens voor bent, moet je er eerst zelf alles aan doen om het te bewerkstelligen. Dan pas mag je bij de politiek gaan klagen.
Zo werken de voorstanders van de JSF wekelijks drie onbezoldigde diensten in de vliegtuigfabriek, degenen die een dierenpolitie willen patrouilleren zelf iedere avond twee uurtjes op zoek naar dierenmishandeling, en de mensen die vinden dat ouderen regelmatig gewassen moeten worden, gaan regelmatig op het tehuis bejaardenbillen wassen.
Zo werkt het nou eenmaal in Nederland.
Als je niet zeker weet dat men ooit terug gaat, kun je maar beter de zaak goed aanpakken en deze mensen zo snel als mogelijk laten integreren. De hoop om op een korte termijn(binnen vijf jaar) het MO stabiel te krijgen heb ik allang verloren.quote:Op zondag 20 september 2015 11:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, dan duurt die oorlog nog tien of twintig jaar, en over vijf jaar gaan kortzichtige Kozen zoals jij klagen dat die rot-Syriërs nog niet geïntegreerd zijn en dat ze eigenlijk wel wat dankbaarder mogen zijn richting het land dat hen opgevangen heeft.
Dat hele 'niet integreren want ze gaan uiteindelijk toch weer terug' hebben we in de jaren '50 en '60 ook geprobeerd met de arbeidsmigranten. We weten allemaal hoe dat is afgelopen...
Het is gewoon absurd er zijn miljoenen mensen op de vlucht die asiel zoeken in andere landen.quote:Niet meer dan duizend asielzoekers per jaar
Het in huis nemen van vluchteling wordt ook niet helemaal niet geadviseerd,quote:Op zondag 20 september 2015 11:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als je ergens voor bent, moet je er eerst zelf alles aan doen om het te bewerkstelligen. Dan pas mag je bij de politiek gaan klagen.
Daarom werken de voorstanders van de JSF wekelijks drie onbezoldigde diensten in de vliegtuigfabriek, degenen die een dierenpolitie willen patrouilleren zelf iedere avond twee uurtjes op zoek naar dierenmishandeling, en de mensen die vinden dat ouderen regelmatig gewassen moeten worden, gaan enkele dagen in de week op het tehuis bejaardenbillen wassen.
Zo werkt het nou eenmaal in Nederland.
Die zaken worden er echter ook niet beter op door grootschalige opvang van migranten.quote:Op zondag 20 september 2015 11:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, schedelmeter Joost Niemoller. Onmogelijk serieus te nemen, die randmongool.quote:Op zondag 20 september 2015 11:38 schreef Achterhoker het volgende:
Volgens mij beseffen sommige mensen zich hier echt niet wat voor gevolg deze hele volksverhuzing over tientallen jaren kan hebben voor Europa.
http://joostniemoller.nl/(...)ar-een-burgeroorlog/
Geoden vraag. Die kun je beter aan de voorstanders zelf stellen.quote:Op zondag 20 september 2015 11:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom staan de voorstanders van de grenzen dicht dan nog niet voor de grens om deze af te sluiten?
Ja, burgeroorlog. Denk het ook wel ja.quote:Op zondag 20 september 2015 11:38 schreef Achterhoker het volgende:
Volgens mij beseffen sommige mensen zich hier echt niet wat voor gevolg deze hele volksverhuzing over tientallen jaren kan hebben voor Europa.
http://joostniemoller.nl/(...)ar-een-burgeroorlog/
AZC's zijn inderdaad tijdelijke opvang. Je zult hopelijk niet denken dat het goed is voor de integratie om in een veredeld hostel te wonen.quote:Op zondag 20 september 2015 11:37 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als je niet zeker weet dat men ooit terug gaat, kun je maar beter de zaak goed aanpakken en deze mensen zo snel als mogelijk laten integreren. De hoop om op een korte termijn(binnen vijf jaar) het MO stabiel te krijgen heb ik allang verloren.
Een overheid die roept dat het tijdelijke opvang is strooit met propaganda. Maar net als Jan Kees de Jager kun je mensen wat in de nek lullen over we krijgen alles terug. Die wist ook dat hij niet eeuwig deze functie zou vervullen. Maar persoonlijk wist ik al dat we daar nooit iets van zullen terug zien.
Dit zei Kim Putters van het Sociaal en Cultureel Planbureau in een interview:quote:Op zondag 20 september 2015 11:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lijkt mij niet wijs omdat de burger al een mening heeft zonder de inhoud te kennen en vanuit een xenofobe gedachte redeneert.
Maar ik ben dan ook in zijn algemeenheid tegen een referendum
Hier zou een referendum over gehouden moeten worden.quote:Op zondag 20 september 2015 09:29 schreef Loekie1 het volgende:
In geen enkel partijprogram stond dat de regering, mocht het zo uitkomen, honderddduizenden asielzoekers zou toelaten. En nu gebeurt het zonder slag of stoot zonder dat op enige manier de bevolking wordt geraadpleegd.
Ik vraag me af of dat zomaar kan.
Heb je het gelezen?quote:Op zondag 20 september 2015 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, schedelmeter Joost Niemoller. Onmogelijk serieus te nemen, die randmongool.
Uiteraard niet. Dat geef ik ook aan. Het word geen tijdelijke opvang. Het conflict in het MO is niet zo snel opgelost. Juist mensen wijsmaken dat het om tijdelijke opvang gaat brengt problemen. Als vluchtelingen te lang in een AZC verblijven zonder scholing etc dan word het een probleem.quote:Op zondag 20 september 2015 11:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
AZC's zijn inderdaad tijdelijke opvang. Je zult hopelijk niet denken dat het goed is voor de integratie om in een veredeld hostel te wonen.
Die zaken werden door dit kabinet al gesloopt voordat er sprake was van vluchtelingen. Mijn mening is dan ook niet veranderd het laatste jaar, in tegenstelling tot de mensen die een jaar geleden hosanna riepen over het kabinet, omdat het de 'werkloze uitvretende uitkeringstrekkers' (om maar een voorbeeld te noemen) aanpakte en die nu vooraan staan om te ropen 'kruisigt hem' omdat diezelfde regering toevallig iets doet wat hen niet aanstaat.quote:Op zondag 20 september 2015 11:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Die zaken worden er echter ook niet beter op door grootschalige opvang van migranten.
Waarbij opvang natuurlijk niet de juiste term is, omdat dat iets tijdelijks impliceert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |