Het ergste is gewoon dat je het ziet gebeurenquote:Op zondag 20 september 2015 21:09 schreef AchJa het volgende:
Na een aantal dagen oefenen trekt Groen Links aan de bel ivm de verhoogde CO2 uitstoot en maant defensie om het voertuigenpark stil te zetten. Door ellenlange vergaderingen van diverse commissies mbt tot het CO2 probleem staan de voertuigen zo lang stil dat er ondertussen blaasvarens onder de voertuigen groeien en hebben de korenwolven er nesten gebouwd, Marianne Thieme stelt meteen een extra verplaatsingsverbod in.
Komt goed, wordt aan gewerkt begreep ik.quote:Op maandag 21 september 2015 20:13 schreef Sgt.Warlock het volgende:
(Denk dat er wel een slotje op zou mogen, of dat het naar onzin mag met iedereen die lekker loopt te trollen. Hoopte op een "derde wereldoorlog" (heb het boek liggen, super boek) achtig topic, net zoals er hier vroeger wel gebeurde, maar blijkbaar is niemand meer te motiveren om er zoiets van te maken)
Daar wordt dit weekend inderdaad aan gewerkt!quote:Op maandag 21 september 2015 21:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Komt goed, wordt aan gewerkt begreep ik.
Dat defensiepersoneel enigszins sarcastisch is geworden na jarenlange bezuinigingen moet je maar even op de koop toe nemen.
Goed, waar is het topic of waar is hetgeen waar aan gewerkt is?quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:49 schreef Awsom het volgende:
[..]
Daar wordt dit weekend inderdaad aan gewerkt!
quote:Op vrijdag 25 september 2015 21:04 schreef Awsom het volgende:
[..]
Herstel: ik maak er wat moois van zodra ik vakantie heb. Soon.
Is dit een serieuze reactie, of gewoon meer frustratie/trolgedrag ?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 07:10 schreef Pumatje het volgende:
En wat wordt er met het vrijgekomen geld gedaan?
Wapens bestellen? Bij wie? Die zijn niet meer te krijgen.
Dit meen ik. Wil je herbewapenen voor een conflict in 2040.. dien je nu te bestellen anders ben je te laat.quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:16 schreef Sgt.Warlock het volgende:
[..]
Is dit een serieuze reactie, of gewoon meer frustratie/trolgedrag ?
Ik begrijp al dat niemand er zin in heeft, want anders hadden mensen allang al gereageerd.
Niek92, bedankt voor het proberen,
onzin, meerdere chemische plants in nederland zijn capabel om binnen 24 uur munitie te draaien.quote:Op maandag 19 oktober 2015 03:09 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dit meen ik. Wil je herbewapenen voor een conflict in 2040.. dien je nu te bestellen anders ben je te laat.
Ik denk dat dat een beetje aan de intentie van Rusland zal liggen... Vallen ze 'alleen' de baltische staten binnen, dan zie ik het niet zo snel gebeuren. Trekken ze echter op richting Parijs/Berlijn/Londen, dan zie ik ze wel vallen.quote:Op maandag 19 oktober 2015 16:49 schreef nixxx het volgende:
Denken jullie dat in dit geval de navo mogelijk (tactische ) kernwapens in zou zetten om een Russische opmars op bepaalde plekken te stoppen? Ik denk dat niemand daar aan wil beginnen, dat het stilzwijgend afgesproken wordt om die krengen in de bunkers te laten. Misschien zelfs dat Oost Europa opgegeven wordt, afhankelijk van hoe snel de Russen hun doel bereiken en hoe snel de navo (lees Amerika ) troepen kan opbouwen in Europa.
Maar zijn de grondstoffen daarvoor ook voldoende aanwezig?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:32 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
onzin, meerdere chemische plants in nederland zijn capabel om binnen 24 uur munitie te draaien.
Je denkt dat ik het over munitie heb? Geniaal.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:32 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
onzin, meerdere chemische plants in nederland zijn capabel om binnen 24 uur munitie te draaien.
Dat mag ik dan wel hopen ja.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:47 schreef Awsom het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een beetje aan de intentie van Rusland zal liggen... Vallen ze 'alleen' de baltische staten binnen, dan zie ik het niet zo snel gebeuren. Trekken ze echter op richting Parijs/Berlijn/Londen, dan zie ik ze wel vallen.
[..]
Maar zijn de grondstoffen daarvoor ook voldoende aanwezig?
Munitie is wel het allerlaatste probleem wat we dan hebben.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:57 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Dat mag ik dan wel hopen ja.
Bedankt voor je constructieve houding!quote:Op zondag 25 oktober 2015 00:07 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Munitie is wel het allerlaatste probleem wat we dan hebben.
Om even wat te noemen, logistiek, materiaal, productielijnen, opleidingen, verbindingsmiddelen, opleiding, wapensystemen, wapens,kleding,kazernes, rangeerterreinen, overslag stations,brandstofvoorraden, opleidingscapaciteiten en ga zo maar door.quote:Op zondag 25 oktober 2015 13:19 schreef Niek92 het volgende:
[..]
Bedankt voor je constructieve houding!
Vertel dan eens waar jij vindt dat de problemen liggen en hoe we die op een realistische manier op zouden kunnen lossen?
En hoe zou je ze oplossen? Problemen benoemen kan ik ook.quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:19 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Om even wat te noemen, logistiek, materiaal, productielijnen, opleidingen, verbindingsmiddelen, opleiding, wapensystemen, wapens,kleding,kazernes, rangeerterreinen, overslag stations,brandstofvoorraden, opleidingscapaciteiten en ga zo maar door.
Het is een gegeven en iedere militair die zich interesseert in zijn beroep en wat kennis heeft van militaire wapensystemen en productie tijden en kosten weet dit.quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:29 schreef Zith het volgende:
MIsschien moet je de volgende keer toch maar op die vacature militair strateeg reageren Pumatje
Wat eigenlijk nog veel erger is is dat we alles 25 jaar geleden nog gewoon "in huis" hadden...quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:29 schreef Zith het volgende:
MIsschien moet je de volgende keer toch maar op die vacature militair strateeg reageren Pumatje
Je verwijt mij niet serieus te zijn en stelt zelf de vraag waarom een eu land een ander eu land nog niet is binnengevallen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:35 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Dus eigenlijk komt het eropneer dat wat er ook gebeurt en wanneer dan ook dat we gewoon niets kunnen. Waarom is er met ons geweldige krijgsapparaat in werking dan nog geen invasie geweest van belgie of duitsland?
Als het werkelijk zo slecht is als je beweert kunnen we het geld van de krijgsmacht beter besteden aan iets anders en ons overgeven net als de fransman...
Waarom kijkt een nederlandse militair altijd in de achteruitkijkspiegel....
hij heeft geen wapen en de uitlaat zegt pang pang dus hij denkt dat hij aangevallen wordt....
33 is ook nog een vvov week hoorquote:Op donderdag 29 oktober 2015 10:15 schreef detaris het volgende:
Als de Russen komen zullen zij dit doen in de zomer. Week 30,31 of 32 om precies te zijn.
Waarom?quote:Op vrijdag 13 november 2015 00:34 schreef Teydelyk het volgende:
Het leger heeft na 30 minuten fel strijden zich overgegeven.
Omdat Nederland voor spek en bonen meedoet in internationale geopolitiek.quote:
Geopolitiek... wat heeft dat met 30 min te maken?quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:58 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Omdat Nederland voor spek en bonen meedoet in internationale geopolitiek.
Ben jij ECHT mod hier?quote:Op vrijdag 13 november 2015 15:50 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Geopolitiek... wat heeft dat met 30 min te maken?
Nee ik verkoop stroopwafels.quote:
Hoeveel vraag je per stroopwafel?quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:59 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee ik verkoop stroopwafels.
Nogmaals.. wat heeft 30 min met je geo onzin te maken.
Dank daar de politiek en de burger voor, niet defensie. Als het aan de krijgsmacht zelf lag zag alles er anders uit.quote:Op zondag 15 november 2015 21:32 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Ik denk dat we dit topic wel weer kunnen sluiten. een extra gat om de broekriem aan te halen is al te duur voor het leger volgens Puma, Enige hulp van het leger kunnen we niet verwachten in geval van een gewapend conflict dus het zijn allemaal jongens die soldaatje spelen zonder training, capaciteit en inzet
Toen Duitsland binnenviel en we nog wel een krijgsmacht hadden duurde het welgeteld 4 dagen voor we capituleerden.quote:Op vrijdag 13 november 2015 17:59 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee ik verkoop stroopwafels.
Nogmaals.. wat heeft 30 min met je geo onzin te maken.
Ja maar dan snap je niet hoe optreden in nato verband werkt. 30 min is natuurlijk een belachelijke termijn. We zitten niet in de grebbelinie.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:07 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Toen Duitsland binnenviel en we nog wel een krijgsmacht hadden duurde het welgeteld 4 dagen voor we capituleerden.
Hij bedoeld in verhouding van toen/nu dat we capituleren na 30 minuten.
Dat is de Duitsers toch ook gelukt om van een relatief ontmantelde krijgsmacht vanaf begin jaren '30 weer fatsoenlijk te herbewapenen? (ok, achteraf hadden ze een paar jaar langer moeten bouwen)quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:27 schreef Pumatje het volgende:
Om even wat te noemen, logistiek, materiaal, productielijnen, opleidingen, verbindingsmiddelen, opleiding, wapensystemen, wapens,kleding,kazernes, rangeerterreinen, overslag stations,brandstofvoorraden, opleidingscapaciteiten, trainingsmomemten, trainingsintensiteit en het totale gebrek aan bepaalde wapensystemen en ervaring om een moderne grote grondoorlog uit te vechten en ga zo maar door.
Wil je dit rechttrekken voor een conflict in 2040 moet er gisteren worden begonnen met het bestellen van wapensystemen en het opzetten van bestedingstrajecten.
A. In het scenario dat we gaan herbewapenen is daar een algemene internationale aanleiding voor. Aangezien Nederland nooit enkelzijdig gaat herbewapenen zonder aanleiding gaan we uit van het principe dat er een dreiging is die navo breed geldt. Dit betekent dat elk Navo land, in ieder geval om ons heen gaan herbewapenen. Dat betekent dat ieder land zo ongeveer tegelijkertijd gaat herbewapenen. Met de beperkte productielijnen van tegenwoordig stapelen de orders zich op en sluit je achter aan in de rij.quote:Op vrijdag 20 november 2015 14:20 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Dat is de Duitsers toch ook gelukt om van een relatief ontmantelde krijgsmacht vanaf begin jaren '30 weer fatsoenlijk te herbewapenen? (ok, achteraf hadden ze een paar jaar langer moeten bouwen)
Dus waarom 25 jaar?
Is het niet gewoon een budgettair probleem?
Als het geld er is dan zijn de schepen/tanks/vliegtuigen binnen een paar jaar gekocht en anders binnen 10 jaar gebouwd.
Trainen kan ook geen 25 jaar duren, de troepen die je nu traint zijn tegen die tijd te oud om nog in te zetten. Hooguit dat je ervaring opdoet op tactisch/strategisch gebied, wat je dan in 2040 goed kan gebruiken.
Aan de andere kant, gebrek aan ervaring met moderne grote grondoorlog.
Dat probleem heeft ieder land toch? Wij (NAVO) hebben Irak en Afghanistan, Rusland heeft Tsjetsjeni. Beiden op geen enkele manier te vergelijken met all out oorlog op het hele Europese gorndgebied.
Beide partijen hebben die ervaring dus niet (meer), dat streept tegen elkaar weg zou je denken.
Omdat dit de burger niet genoeg duidelijk is gemaakt en dat komt omdat politieke partijen niet begrijpen wat ze doen en het woord 'landsbelang' niet begrijpen. Wel het woord populariteit en partijbelang.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:32 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Laten we het dan concreet maken:
Wat is er nodig aan matereel voor
1: Homeland defense tegen terrorisme
2: Het verdedigen van onze eigen landsgrenzen
3: het verdedigen van de belangen van het koninkrijk der nederlanden
En misschien wel belangrijker, waarom is er geen rechtzaak van defensie naar de staat om
voldoende middelen te krijgen voor deel 3 om de middelen alsnog te krijgen?
ooit was dat zo. Na de Caribische crisis (wat volgens bronnen zogenaamd "op het nippertje" was) hebben ze het inderdaad zo besloten. Maar dat waren andere mensen, zoals Roosevelt, Stalin etc. Leiders van een totaal andere niveau dan wat je tegenwoordig op TV ziet. Niemand weet of huidige wereldmachten diezelfde prioriteiten hebben. Westers kant wel, denk ik persoonlijk. Maar Poetin? Daar twijfel ik hele erg aan. Tijdens de rest van de Koude Oorlog, na de Caribische crisis, nooit en door niemand van de wereld leiders was er een uitspraak gedaan over mogelijke gebruik van de kernwapens. Nu ziet het plaatje anders uit in Rusland. Maar hopelijk zullen ze het niet tot zo ver laten komen. Er zijn wel andere methoden om Rusland de kop in te drukken. En ik geloof dat de wereld leiders het wel hebben begrepen.quote:Denken jullie dat in dit geval de navo mogelijk (tactische ) kernwapens in zou zetten om een Russische opmars op bepaalde plekken te stoppen? Ik denk dat niemand daar aan wil beginnen, dat het stilzwijgend afgesproken wordt om die krengen in de bunkers te laten.
Nee hoor,het is ontelbare keren duidelijk geworden en besproken dat de enige mogelijkheid was het het WP tegen te houden de inzet van nucleaire wapens was. Voor en na cuba.quote:Op zaterdag 28 november 2015 22:35 schreef DG1983 het volgende:
[..]
ooit was dat zo. Na de Caribische crisis (wat volgens bronnen zogenaamd "op het nippertje" was) hebben ze het inderdaad zo besloten. Maar dat waren andere mensen, zoals Roosevelt, Stalin etc. Leiders van een totaal andere niveau dan wat je tegenwoordig op TV ziet. Niemand weet of huidige wereldmachten diezelfde prioriteiten hebben. Westers kant wel, denk ik persoonlijk. Maar Poetin? Daar twijfel ik hele erg aan. Tijdens de rest van de Koude Oorlog, na de Caribische crisis, nooit en door niemand van de wereld leiders was er een uitspraak gedaan over mogelijke gebruik van de kernwapens. Nu ziet het plaatje anders uit in Rusland. Maar hopelijk zullen ze het niet tot zo ver laten komen. Er zijn wel andere methoden om Rusland de kop in te drukken. En ik geloof dat de wereld leiders het wel hebben begrepen.
Wat dat betreft heeft Obama denk ik veel te veel zwakte getoond in Syri, met zijn "rode lijn bij chemische wapens " en dan eigenlijk niets doen toen Assad ze gebruikte.quote:Op zondag 29 november 2015 02:48 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Nee hoor,het is ontelbare keren duidelijk geworden en besproken dat de enige mogelijkheid was het het WP tegen te houden de inzet van nucleaire wapens was. Voor en na cuba.
Zijn ook genoeg documentaires van te vinden waarin prominenten dit aangeven die tijdens de koude oorlog in deze posities zaten.
Stalin en Roosevelt hadden ttv Cuba het veld al geruimd hoor.quote:Op zaterdag 28 november 2015 22:35 schreef DG1983 het volgende:
[..]
ooit was dat zo. Na de Caribische crisis (wat volgens bronnen zogenaamd "op het nippertje" was) hebben ze het inderdaad zo besloten. Maar dat waren andere mensen, zoals Roosevelt, Stalin etc. Leiders van een totaal andere niveau dan wat je tegenwoordig op TV ziet. Niemand weet of huidige wereldmachten diezelfde prioriteiten hebben. Westers kant wel, denk ik persoonlijk. Maar Poetin? Daar twijfel ik hele erg aan. Tijdens de rest van de Koude Oorlog, na de Caribische crisis, nooit en door niemand van de wereld leiders was er een uitspraak gedaan over mogelijke gebruik van de kernwapens. Nu ziet het plaatje anders uit in Rusland. Maar hopelijk zullen ze het niet tot zo ver laten komen. Er zijn wel andere methoden om Rusland de kop in te drukken. En ik geloof dat de wereld leiders het wel hebben begrepen.
Mwah daar ben ik niet zo heel zeker van of dat wel zou gebeuren. Europa bestaat nogal veel uit rivieren en kanalen maar ook uit gebergtes/heuvelachtig landschap (lees: bruggen en bergpassen). Hier zou men met een kleine aantal eenheden een flinke grote groep Russen tegen kunnen houden. Tis maar net hoe koelbloedig die SACEUR (Supreme Allied Commander EURope voor de mensen die het niet weten) en andere hoge piefen zijn.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:42 schreef Pumatje het volgende:
Polen zou indien de Koude oorlog heet zou zijn geworden het grootste slachtoffer zijn geworden.
Dat zou kapot worden genuked door de Navo, allereerst tactisch.. om zo de Russen niet teveel te provoceren, alvorens over te stappen ( indien die macht nog in Eigen handen was ) op een full scale exchange. Onlangs nog een interessante documentaire over gezien, onderwerp was Polen's toetreding tot de Navo.
Nou ja laten we zeggen dat de mensen die de plannen hebben geschreven dit zelf aangeven. Polen zou opgeofferd worden. Evenals Oost Duitsland.quote:Op donderdag 3 december 2015 21:15 schreef RaptoR-X het volgende:
[..]
Mwah daar ben ik niet zo heel zeker van of dat wel zou gebeuren. Europa bestaat nogal veel uit rivieren en kanalen maar ook uit gebergtes/heuvelachtig landschap (lees: bruggen en bergpassen). Hier zou men met een kleine aantal eenheden een flinke grote groep Russen tegen kunnen houden. Tis maar net hoe koelbloedig die SACEUR (Supreme Allied Commander EURope voor de mensen die het niet weten) en andere hoge piefen zijn.
Waar je wel mee zit is bevoorrading vanaf je Grootste NATO vriend de U S of A. D'r ligt nogal een flinke plas water tussen ons en hen. Daarentegen kan Rusland gewoon continue blijven bevoorraden.
Nu is dit zoiezo een tricky onderwerp. En dan bedoel ik niet gevoelig maar qua meningen. De een heeft een hele andere visie op dit soort dingen dan de ander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |