abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 september 2015 @ 20:32:38 #201
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156357335
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 16:30 schreef Hexx. het volgende:
Waar blijven de atheïsten met hun argumenten?
Waar blijven de theisten met hun argumenten?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  donderdag 24 september 2015 @ 21:23:03 #202
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156359037
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:32 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Waar blijven de theisten met hun argumenten?
2 woorden.

Presuppositional apologetics. O+

Nog het beste gedemonstreerd door Sye Ten Bruggencate. Dat gevoel dat je zin krijgt om hem te wurgen is normaal trouwens. Dat hoort bij de ervaring.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156359135
Verander de TT in: Uitbannen van hebzucht en jalousie, wraakzucht en egoïsme is de negatieve zin van het woord en we zijn er.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  vrijdag 25 september 2015 @ 17:03:07 #204
439698 hel_en_omstreken
Draak van een kerel
pi_156376330
Maar het probleem is niet religie, het probleem is de onderliggende onzekerheid van de mens en nog meer zijn emoties, voornamelijk zijn angsten. Religie kan gewoon een excuus zijn, een bevestiging, het afschudden van je eigen verantwoordelijkheid.

Religie kan ook iets zijn dat ons boven onszelf doet uitstijgen.
Het ligt volledig aan wie het geloof hanteert.
  vrijdag 25 september 2015 @ 17:07:27 #205
439698 hel_en_omstreken
Draak van een kerel
pi_156376405
En het idee alleen al dat men het geloof wil uitbannen is te idioot voor woorden.
Ik weet letterlijk niet waar ik moet beginnen met uitleggen waarom dat een belachelijk idee is.
pi_156376585
Vreemd. Als ik iets belachelijks zie is dat juist meestal heel makkelijk om uit te leggen, ander zou ik het niet belachelijk vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door ems. op 27-09-2015 15:29:43 ]
Conscience do cost.
pi_156376999
Wie moeten we dan op het Fok! Forum - filosofie en levensbeschouwing pesten?
pi_156422273
....

[ Bericht 100% gewijzigd door 0000 op 27-09-2015 15:40:43 ]
  woensdag 7 oktober 2015 @ 11:30:59 #209
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_156663354
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:13 schreef Hexx. het volgende:

[..]

De regel in mijn geloof is dat we een soort afstand nemen van iemand die eruit is gestapt. Als zelfbescherming maar ook zodat de persoon inziet hoe het leven is zonder God. We kijken niet neer op ze, we vinden ze niet minderwaardig. Die twee zijn volgens mij niet hetzelfde. Althans, ik zie het niet zo.
Kortom, afvalligen worden verbannen.

Persoonlijk vind ik het prima om de maatschappij te delen met mensen die in een hogere macht geloven die na het overlijden de balans opmaakt of de gelovige in kwestie goed zijn best heeft gedaan om een goed persoon te zijn. Maar van dergelijke praktijken kan ik best misselijk worden.
pi_156663563
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:30 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Kortom, afvalligen worden verbannen.

Voor een buitenstaander lijkt het daar misschien op, maar wij zien het niet als afvallig of verbannen.

quote:
Persoonlijk vind ik het prima om de maatschappij te delen met mensen die in een hogere macht geloven die na het overlijden de balans opmaakt of de gelovige in kwestie goed zijn best heeft gedaan om een goed persoon te zijn. Maar van dergelijke praktijken kan ik best misselijk worden.
Nou, aan deze praktijken doen JG gelukkig niet. Geen één beoordeelt of iemand goed of slecht heeft geleefd.
pi_156663614
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:44 schreef Hexx. het volgende:
Nou, aan deze praktijken doen JG gelukkig niet. Geen één beoordeelt of iemand goed of slecht heeft geleefd.
Alleen als de 'grote dag' is aangebroken.

Dan worden 'de slechten' uitgeroeid.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 11:55:50 #212
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_156663776
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:44 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Voor een buitenstaander lijkt het daar misschien op, maar wij zien het niet als afvallig of verbannen.
En voor de gene waar het contact mee verbroken wordt? Zou die het wellicht wel als verbanning ervaren?

M.i. is dit een pressiemiddel om personen in de gemeenschap te houden en geen lastige vragen te laten stellen.

quote:
[..]

Maar dat stelde ik ook niet, met die hogere macht doelde ik op een god/allah/hoe de gelovige in kwestie hem ook maar noemt.
pi_156663823
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:24 schreef Odaiba het volgende:
Zullen we anders eens beginnen met het afschaffen van het religeus onderwijs? Of misschien geen gebedshuizen meer bouwen?
^ Dit is hem.

Er zijn er maar weinig die vanuit het niets bekeren tot islam echt klein %, meeste wordt doorgegeven door de ouders. Dit kun je niet stoppen maar om dat nou extra kracht te zetten op school is echt van de zotte. Scholen zijn om iets te leren en moet echt niets met religie te maken hebben.
pi_156663840
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:47 schreef hardromacore2.0 het volgende:

[..]

Alleen als de 'grote dag' is aangebroken.

Dan worden 'de slechten' uitgeroeid.
Wie slecht is bepalen wij niet.
pi_156663972
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:55 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

En voor de gene waar het contact mee verbroken wordt? Zou die het wellicht wel als verbanning ervaren?

Dat hoeft niet zo te zijn. En het contact wordt ook niet volledig verbroken.

quote:
M.i. is dit een pressiemiddel om personen in de gemeenschap te houden en geen lastige vragen te laten stellen.

Het is gewoon bescherming. Het zal ook niet begrepen worden als je zelf geen JG bent, of bent geweest.

quote:
Maar dat stelde ik ook niet, met die hogere macht doelde ik op een god/allah/hoe de gelovige in kwestie hem ook maar noemt.
Daar is God toch voor? :D
  woensdag 7 oktober 2015 @ 12:16:23 #216
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_156664199
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 12:05 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dat hoeft niet zo te zijn. En het contact wordt ook niet volledig verbroken.

[..]

Het is gewoon bescherming. Het zal ook niet begrepen worden als je zelf geen JG bent, of bent geweest.
Hoe werkt dat dan voor een volwassen persoon van pak hem beet een jaartje of 21? Kan die nog bij zijn/haar ouders inwonen als die aangeeft niet in een god te geloven?

quote:
Daar is God toch voor? :D
Ik geloof zelf niet, maar zoals ik al postte kan ik het geen probleem vinden dat anderen dat wel geloven.
Zolang mensen prettig in de omgang zijn, meer heb ik ook niet van ze te wensen.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 14:02:35 #217
449079 Goudhartje
Marokkaanse hartje.
pi_156666415
Hij is waarlijk Degene die in acht genomen dient te worden en Degene die gerespecteerd dient te worden.

Het geloven in Hem zal dan ook voor altijd bestaan.
  woensdag 7 oktober 2015 @ 14:13:06 #218
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156666640
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 11:59 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Wie slecht is bepalen wij niet.
Jullie oordelen wel of iemand goed of slecht doet. En isoleren zo iemand.

quote:
Op grond van wat vage teksten uit de brieven. Jezus daarentegen deed niet aan isolatie/uitstoting of verbanning. Hij ging om met zijn naaste, of die nou "goed " was of "slecht"...

En wiens voorbeeld dienen wij na te volgen? Jezus of een apostel die hem nooit gekend heeft?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 14:18:25 #219
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156666739
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:02 schreef Goudhartje het volgende:
Hij is waarlijk Degene die in acht genomen dient te worden en Degene die gerespecteerd dient te worden.

Het geloven in Hem zal dan ook voor altijd bestaan.
het geloven in hem verandert voortdurend en zal ook steeds blijven veranderen. Het godsbeeld van nu is bijvoorbeeld heel anders dan de godsbeleving in de 18e of 19e eeuw.
pi_156666885
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 12:16 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan voor een volwassen persoon van pak hem beet een jaartje of 21? Kan die nog bij zijn/haar ouders inwonen als die aangeeft niet in een god te geloven?

[..]

Natuurlijk wel. Niemand wordt verplicht in God te geloven.
pi_156666967
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:13 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jullie oordelen wel of iemand goed of slecht doet. En isoleren zo iemand.

En ik zeg van niet.

quote:
Op grond van wat vage teksten uit de brieven. Jezus daarentegen deed niet aan isolatie/uitstoting of verbanning.
Nee, JG ook niet.

quote:
Hij ging om met zijn naaste, of die nou "goed " was of "slecht"...
Op een bepaalde manier. Zo ook JG.

quote:
En wiens voorbeeld dienen wij na te volgen? Jezus of een apostel die hem nooit gekend heeft?
Wil je beweren dat JG een apostels voorbeeld navolgen?
  woensdag 7 oktober 2015 @ 14:38:55 #222
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156667098
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:33 schreef Hexx. het volgende:

[..]

En ik zeg van niet.
Wie bepaalt dan of iemand wordt uitgestoten?

quote:
Op een bepaalde manier. Zo ook JG.
Wat voor "bepaalde" manier?
quote:
[..]

Wil je beweren dat JG een apostels voorbeeld navolgen?
Jazekers. Jezus was niet zo'n regeltjesvolger, zoals bekend. Meer een rebel.
pi_156670974
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 14:38 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wie bepaalt dan of iemand wordt uitgestoten?

[..]

Wat voor "bepaalde" manier?

[..]

Jazekers. Jezus was niet zo'n regeltjesvolger, zoals bekend. Meer een rebel.
Maar hij had wel regels gemaakt.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 08:14:50 #224
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156683271
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2015 17:58 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Maar hij had wel regels gemaakt.
Ja heb uw naaste en God lief. Eigenlijk: heb lief!
pi_156689156
Gaat jullie toch nooit lukken.. Want tegen god is een ieder onmachtig. Zeker met een gerevolutioneerd godsdenken is het natuurlijker te geloven dan niet te geloven. Alleen vooral westerlingen rammen dat doelloze gebeuren door je strot.
pi_156689168
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:19 schreef bechirti het volgende:
Gaat jullie toch nooit lukken.. Want tegen god is een ieder onmachtig. Zeker met een geevolutioneerd godsdenken is het natuurlijker te geloven dan niet te geloven. Alleen vooral westerlingen rammen dat doelloze gebeuren door je strot.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:24:42 #227
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156689265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:19 schreef bechirti het volgende:
Gaat jullie toch nooit lukken.. Want tegen god is een ieder onmachtig. Zeker met een gerevolutioneerd godsdenken is het natuurlijker te geloven dan niet te geloven. Alleen vooral westerlingen rammen dat doelloze gebeuren door je strot.
Als ik zo onmachtig ben, waarom houdt God mij dan niet tegen voordat ik Hem een loser noem? Waarom stopt Hij mij niet als ik Hem een wanhopige dictator noem? Waarom steekt Hij er geen stokje voor wanneer ik Hem een latente homoseksueel noem?
pi_156689349
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als ik zo onmachtig ben, waarom houdt God mij dan niet tegen voordat ik Hem een loser noem? Waarom stopt Hij mij niet als ik Hem een wanhopige dictator noem? Waarom steekt Hij er geen stokje voor wanneer ik Hem een latente homoseksueel noem?
Vermoedelijk omdat die god nog doellozer is dan de goddelozen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156689408
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Omdat hij te goed is om zich om zulke gekkigheden druk te maken. Jij hebt een vrije wil gekregen om uit eigen vrije wil gek te doen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:38:11 #230
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156689494
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:33 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Omdat hij te goed is om zich om zulke gekkigheden druk te maken. Jij hebt een vrije wil gekregen om uit eigen vrije wil gek te doen.
Maar Hij vindt het kennelijk wel kei erg, aangezien hij bereid is mij daarvoor een eeuwigheid te martelen (of, volgens jullie JG's; de allerzwaarste straf te geven). Waarom voorkomt hij dan niet gewoon dat ik zulke dingen zeg? Dan heeft hij niets om erg te vinden, en ik word niet voor de eeuwigheid gemarteld.

Hij kan vast wel een manier vinden om dat te doen zonder mijn vrije wil aan te tasten. God is toch almachtig?
pi_156689560
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Maar Hij vindt het kennelijk wel kei erg, aangezien hij bereid is mij daarvoor een eeuwigheid te martelen (of, volgens jullie JG's; de allerzwaarste straf te geven). Waarom voorkomt hij dan niet gewoon dat ik zulke dingen zeg? Dan heeft hij niets om erg te vinden, en ik word niet voor de eeuwigheid gemarteld.

Hij kan vast wel een manier vinden om dat te doen zonder mijn vrije wil aan te tasten. God is toch almachtig?
Almachtig maar geen dictator.
Waarom zou hij jou zijn wil opleggen als hij jou zelf een vrije wil heeft gegeven?
En hij martelt jou niet voor de eeuwigheid. Welke horrorfilm heb je gezien?

Het enige wat kan gebeuren is dat je na je dood nooit meer gaat bestaan. Vindt jij dat eeuwige marteling?
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:48:41 #232
224960 highender
Travellin' Light
pi_156689646
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:43 schreef Hexx. het volgende:
Het enige wat kan gebeuren is dat je na je dood nooit meer gaat bestaan. Vindt jij dat eeuwige marteling?
Een eeuwige marteling voor diegene die van Ser_C houden? Of is het geheugen in het hiernamaals ook aan slijtage onderhevig?
pi_156689703
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:48 schreef highender het volgende:

[..]

Een eeuwige marteling voor diegene die van Ser_C houden?

Of is het geheugen in het hiernamaals ook aan slijtage onderhevig?
Die zullen hem na vijf jaar wel vergeten zijn. Of af en toe terug aan hem denken met soms een lach en soms een traan... Een marteling zal het niet zijn..

Oh, en er is geen hiernamaals.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2015 14:53:06 ]
  donderdag 8 oktober 2015 @ 14:53:23 #234
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156689734
quote:

[..]

Waarom zou hij jou zijn wil opleggen als hij jou zelf een vrije wil heeft gegeven?
Waarom zou hij mij eerst een vrije wil geven en vervolgens de zwaarste straf geven die hij kan bedenken als ik gebruik maak van die vrijheid?

Dat is alsof je je kind een snoepje geeft en hem volledig in elkaar mept als hij het opeet.
quote:
En hij martelt jou niet voor de eeuwigheid. Welke horrorfilm heb je gezien?

Die eeuwige marteling is wat de meeste christenen geloven. Zoals ik al aangaf, is het ophouden te bestaan volgens de JG's de zwaarste straf die God kan geven.
pi_156689873
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Waarom zou hij mij eerst een vrije wil geven en vervolgens de zwaarste straf geven die hij kan bedenken als ik gebruik maak van die vrijheid?

Dat is alsof je je kind een snoepje geeft en hem volledig in elkaar mept als hij het opeet.

Je neemt ten onrechte aan dat God iedereen gaat "straffen" die niet in hem geloven.
Alleen mensen met een slecht hart (zoals Hitler :@ maar zelfs dát weten wij niet zeker of is niet aan ons om te denken) of mensen die precies weten maar bewust niet willen, hebben kans om nooit meer te bestaan.
Dus wees gerust, wie weet kom jij nog in het paradijs...

quote:
Die eeuwige marteling is wat de meeste christenen geloven. Zoals ik al aangaf, is het ophouden te bestaan volgens de JG's de zwaarste straf die God kan geven.
Ja, toch liefdevol, nietwaar? Want voor hetzelfde geld kon hij je ook de eeuwige marteling in de hel geven.
pi_156689899
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat de hel een slecht oord zou zijn eigenlijk. Ik zou het in ieder geval prefereren boven het zogenaamde paradijs vol met gelovigen. Dan is het meteen geen paradijs meer :P
Conscience do cost.
pi_156689980
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:01 schreef ems. het volgende:
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat de hel een slecht oord zou zijn eigenlijk. Ik zou het in ieder geval prefereren boven het zogenaamde paradijs vol met gelovigen. Dan is het meteen geen paradijs meer :P
Haha!

Maar als het paradijs niet in je hart zit zal je daar ook niet terecht komen...
pi_156690078
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:05 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Maar als het paradijs niet in je hart zit zal je daar ook niet terecht komen...
Maar een "paradijs" is onderhevig aan interpretatie lijkt me. Wat voor de een een paradijs is is, zoals mijn voorbeeld al aangeeft, een hel. Is het paradijs in kwestie een statisch iets waar alle goody-goodies (wat is goed?) heengaan of krijgt iedereen een persoonlijk paradijs?
Conscience do cost.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:12:10 #239
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156690111
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:00 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Je neemt ten onrechte aan dat God iedereen gaat "straffen" die niet in hem geloven.
Alleen mensen met een slecht hart (zoals Hitler :@ maar zelfs dát weten wij niet zeker of is niet aan ons om te denken) of mensen die precies weten maar bewust niet willen, hebben kans om nooit meer te bestaan.
Dus wees gerust, wie weet kom jij nog in het paradijs...
Als ik naar het paradijs ga zolang ik maar naar eer en geweten een goed mens ben, wat is dan nog de meerwaarde van religie? Waarom zou ik mij lastigvallen met willekeurige regeltjes als ik ook kan doen wat ik wil?
quote:
[..]

Ja, toch liefdevol, nietwaar? Want voor hetzelfde geld kon hij je ook de eeuwige marteling in de hel geven.
Als ik jou morgen in elkaar sla omdat je niet doet wat ik wil, vind je dat dan liefdevol omdat ik je niet vermoord heb?
pi_156690184
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:10 schreef ems. het volgende:

[..]

Maar een "paradijs" is onderhevig aan interpretatie lijkt me. Wat voor de een een paradijs is is, zoals mijn voorbeeld al aangeeft, een hel. Is het paradijs in kwestie een statisch iets waar alle goody-goodies (wat is goed?) heengaan of krijgt iedereen een persoonlijk paradijs?
Er is één paradijs voor eensgezinden. Het is niet een wereld waar je elk uur tot God moet bidden. Het is een wereld waar geen pijn meer gaat zijn, geen dood, geen misdaad. Kortom, een wereld waar geen kwaadheid is. Zou dat voor jou ook niet het paradijs zijn?
pi_156690301
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als ik naar het paradijs ga zolang ik maar naar eer en geweten een goed mens ben, wat is dan nog de meerwaarde van religie? Waarom zou ik mij lastigvallen met willekeurige regeltjes als ik ook kan doen wat ik wil?

Ik weet zeker dat ik ooit heb gezegd dat die "regeltjes" er zijn om je door deze wereld heen te gidsen. En religie is er om God een plaats te geven en gezamenlijk elkaar te steunen terwijl men zich laat gidsen.

quote:
Als ik jou morgen in elkaar sla omdat je niet doet wat ik wil, vind je dat dan liefdevol omdat ik je niet vermoord heb?
Wat is dat nou voor een vergelijking. Wanneer heeft God jou geslagen?
pi_156690435
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:16 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Er is één paradijs voor eensgezinden.
En de goede mensen die niet eensgezind zijn wat betreft het paradijs vallen dan buiten de boot?
quote:
Het is niet een wereld waar je elk uur tot God moet bidden.
Even los van het gelovig zijn of niet, bedoel ik.
quote:
Het is een wereld waar geen pijn meer gaat zijn, geen dood, geen misdaad. Kortom, een wereld waar geen kwaadheid is. Zou dat voor jou ook niet het paradijs zijn?
Dood gaan vind ik niet zo erg. Ik heb liever een paradijs met cocktails en bitches in bikini. Als ik omringd zou zijn door gelovigen ga ik liever dood, ja :P
Conscience do cost.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 15:29:07 #243
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156690467
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:16 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Er is één paradijs voor eensgezinden. Het is niet een wereld waar je elk uur tot God moet bidden. Het is een wereld waar geen pijn meer gaat zijn, geen dood, geen misdaad. Kortom, een wereld waar geen kwaadheid is. Zou dat voor jou ook niet het paradijs zijn?
Het absolute niets wat de meeste ongelovigen zich voorstellen komt daar wel mooi mee overeen, dan. Waarom zou ik voor die tijd in jouw specifieke waanbelden moeten geloven als die toekomst toch al vast staat?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156690676
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:27 schreef ems. het volgende:

[..]

En de goede mensen die niet eensgezind zijn wat betreft het paradijs vallen dan buiten de boot?

Je belandt niet gelijk in de eeuwige paradijs. Je hebt duizend jaar om jezelf te bewijzen. Degenen die in die duizend jaar blijk geven niet geschikt te zijn voor het paradijs, zullen samen met satan voor altijd vernietigd worden.

Dit is een lang verhaal. Eerst wordt satan gevangen gezet en na duizend vrij gelaten. Dat is waar het tof gaat worden.

quote:
Even los van het gelovig zijn of niet, bedoel ik.

[..]

Dood gaan vind ik niet zo erg. Ik heb liever een paradijs met cocktails en bitches in bikini. Als ik omringd zou zijn door gelovigen ga ik liever dood, ja :P
Ik zal heel voorzichtig zeggen dat je misschien, heel misschien toch geen paradijs mens bent... ;)
pi_156690699
quote:
7s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het absolute niets wat de meeste ongelovigen zich voorstellen komt daar wel mooi mee overeen, dan. Waarom zou ik voor die tijd in jouw specifieke waanbelden moeten geloven als die toekomst toch al vast staat?
Omdat je voor eeuwig zou willen leven? Om je door deze wereld te gidsen, met pijn en dergelijke leren omgaan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2015 15:41:16 ]
pi_156690982
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:38 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Je belandt niet gelijk in de eeuwige paradijs. Je hebt duizend jaar om jezelf te bewijzen. Degenen die in die duizend jaar blijk geven niet geschikt te zijn voor het paradijs, zullen samen met satan voor altijd vernietigd worden.
Maar Satan is niet vernietigd. Bovendien lijkt het paradijs me dan een beetje een onnodige tussenstop. Als we dan toch 1000 jaar hebben om ons te bewijzen was het misschien handiger om mensen de leeftijd van 1000 te laten bereiken.
quote:
Dit is een lang verhaal. Eerst wordt satan gevangen gezet en na duizend vrij gelaten. Dat is waar het tof gaat worden.
Is Satan op dit moment gevangen dan? Hoe lang heeft hij nog te gaan?

quote:
Ik zal heel voorzichtig zeggen dat je misschien, heel misschien toch geen paradijs mens bent... ;)
Dat gevoel is geheel wederzijds. Daarom lijkt het me des te onlogischer dat er 1 paradijs zou zijn.
Conscience do cost.
pi_156691086
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:39 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Omdat je voor eeuwig zou willen leven? Om je door deze wereld te gidsen, met pijn en dergelijke leren omgaan?
Niet schrikken.. Je leeft ook eeuwig!

Kwam ik laatst achter :P
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:03:16 #248
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156691181
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 14:33 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Hij is anders niet te druk om af en toe vreselijk kinderachtig uit de bus te komen. Althans als je de bijbelse verhalen gelooft. Ik denk nu bv aan het verhaal van de beren die kinderen verscheuren omdat ze een profeet uitscholden.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:05:33 #249
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156691216
quote:

[..]

Het is al een tig aantal keren hier aangetoond dat als je in een almachtige god gelooft dat dan de vrije wil niet kan bestaan. Waarom kom je er nu WEER mee aanzetten? Lees je het niet? Dringt het niet tot je door wat hier gezegd wordt?

Je lijkt Sjoemie wel, dat is ook net een muur af en toe...
  donderdag 8 oktober 2015 @ 16:07:24 #250
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156691247
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 15:39 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik opteer voor dood=dood. Zand erover.

Een eeuwig leven, ik moet er niet aan denken....... -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')