Waar blijven de theisten met hun argumenten?quote:Op donderdag 24 september 2015 16:30 schreef Hexx. het volgende:
Waar blijven de atheïsten met hun argumenten?
2 woorden.quote:Op donderdag 24 september 2015 20:32 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Waar blijven de theisten met hun argumenten?
Kortom, afvalligen worden verbannen.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:13 schreef Hexx. het volgende:
[..]
De regel in mijn geloof is dat we een soort afstand nemen van iemand die eruit is gestapt. Als zelfbescherming maar ook zodat de persoon inziet hoe het leven is zonder God. We kijken niet neer op ze, we vinden ze niet minderwaardig. Die twee zijn volgens mij niet hetzelfde. Althans, ik zie het niet zo.
Voor een buitenstaander lijkt het daar misschien op, maar wij zien het niet als afvallig of verbannen.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:30 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Kortom, afvalligen worden verbannen.
Nou, aan deze praktijken doen JG gelukkig niet. Geen één beoordeelt of iemand goed of slecht heeft geleefd.quote:Persoonlijk vind ik het prima om de maatschappij te delen met mensen die in een hogere macht geloven die na het overlijden de balans opmaakt of de gelovige in kwestie goed zijn best heeft gedaan om een goed persoon te zijn. Maar van dergelijke praktijken kan ik best misselijk worden.
Alleen als de 'grote dag' is aangebroken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:44 schreef Hexx. het volgende:
Nou, aan deze praktijken doen JG gelukkig niet. Geen één beoordeelt of iemand goed of slecht heeft geleefd.
En voor de gene waar het contact mee verbroken wordt? Zou die het wellicht wel als verbanning ervaren?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:44 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Voor een buitenstaander lijkt het daar misschien op, maar wij zien het niet als afvallig of verbannen.
Maar dat stelde ik ook niet, met die hogere macht doelde ik op een god/allah/hoe de gelovige in kwestie hem ook maar noemt.quote:[..]
Nou, aan deze praktijken doen JG gelukkig niet. Geen één beoordeelt of iemand goed of slecht heeft geleefd.
^ Dit is hem.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:24 schreef Odaiba het volgende:
Zullen we anders eens beginnen met het afschaffen van het religeus onderwijs? Of misschien geen gebedshuizen meer bouwen?
Wie slecht is bepalen wij niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:47 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Alleen als de 'grote dag' is aangebroken.
Dan worden 'de slechten' uitgeroeid.
Dat hoeft niet zo te zijn. En het contact wordt ook niet volledig verbroken.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 11:55 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
En voor de gene waar het contact mee verbroken wordt? Zou die het wellicht wel als verbanning ervaren?
Het is gewoon bescherming. Het zal ook niet begrepen worden als je zelf geen JG bent, of bent geweest.quote:M.i. is dit een pressiemiddel om personen in de gemeenschap te houden en geen lastige vragen te laten stellen.
Daar is God toch voor?quote:Maar dat stelde ik ook niet, met die hogere macht doelde ik op een god/allah/hoe de gelovige in kwestie hem ook maar noemt.
Hoe werkt dat dan voor een volwassen persoon van pak hem beet een jaartje of 21? Kan die nog bij zijn/haar ouders inwonen als die aangeeft niet in een god te geloven?quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:05 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Dat hoeft niet zo te zijn. En het contact wordt ook niet volledig verbroken.
[..]
Het is gewoon bescherming. Het zal ook niet begrepen worden als je zelf geen JG bent, of bent geweest.
Ik geloof zelf niet, maar zoals ik al postte kan ik het geen probleem vinden dat anderen dat wel geloven.quote:Daar is God toch voor?
Jullie oordelen wel of iemand goed of slecht doet. En isoleren zo iemand.quote:
Op grond van wat vage teksten uit de brieven. Jezus daarentegen deed niet aan isolatie/uitstoting of verbanning. Hij ging om met zijn naaste, of die nou "goed " was of "slecht"...quote:Het is gewoon bescherming. Het zal ook niet begrepen worden als je zelf geen JG bent, of bent geweest.
het geloven in hem verandert voortdurend en zal ook steeds blijven veranderen. Het godsbeeld van nu is bijvoorbeeld heel anders dan de godsbeleving in de 18e of 19e eeuw.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:02 schreef Goudhartje het volgende:
Hij is waarlijk Degene die in acht genomen dient te worden en Degene die gerespecteerd dient te worden.
Het geloven in Hem zal dan ook voor altijd bestaan.
Natuurlijk wel. Niemand wordt verplicht in God te geloven.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 12:16 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan voor een volwassen persoon van pak hem beet een jaartje of 21? Kan die nog bij zijn/haar ouders inwonen als die aangeeft niet in een god te geloven?
[..]
En ik zeg van niet.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:13 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Jullie oordelen wel of iemand goed of slecht doet. En isoleren zo iemand.
Nee, JG ook niet.quote:Op grond van wat vage teksten uit de brieven. Jezus daarentegen deed niet aan isolatie/uitstoting of verbanning.
Op een bepaalde manier. Zo ook JG.quote:Hij ging om met zijn naaste, of die nou "goed " was of "slecht"...
Wil je beweren dat JG een apostels voorbeeld navolgen?quote:En wiens voorbeeld dienen wij na te volgen? Jezus of een apostel die hem nooit gekend heeft?
Wie bepaalt dan of iemand wordt uitgestoten?quote:
Wat voor "bepaalde" manier?quote:Op een bepaalde manier. Zo ook JG.
Jazekers. Jezus was niet zo'n regeltjesvolger, zoals bekend. Meer een rebel.quote:[..]
Wil je beweren dat JG een apostels voorbeeld navolgen?
Maar hij had wel regels gemaakt.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 14:38 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Wie bepaalt dan of iemand wordt uitgestoten?
[..]
Wat voor "bepaalde" manier?
[..]
Jazekers. Jezus was niet zo'n regeltjesvolger, zoals bekend. Meer een rebel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |