quote:Op zondag 27 september 2015 16:25 schreef Crutch het volgende:
Ik heb maar één ergernis in het verkeer.Ik ook van jou hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loooooooveeeeequote:
Effe iets aantrekken wat oranje is wil nog wel eens helpen In de omgeving waar ik werk (petrochemie) is het gewoon verboden om achteruit te rijden zonder begeleiding. Als je gesnapt wordt zonder spotter achter je ben je meteen voor het laatstquote:Op zondag 27 september 2015 13:50 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik doe dat wel eens als je met meerdere collega's bent, en er achteruit gereden moet worden een straat in of de weg op ofzo, dan zie je die automobilisten echt dom uit hun ogen kijken en willen je negeren..
Na 90 keer 300 posts wordt het natuurlijk ook lastig om iets tegen te komen wat nog niet eerder is gemeld, en dus is het hier idd veel van hetzelfde.. net alsof er een kras op je CD zitquote:Op zondag 27 september 2015 14:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daarom vind ik "irritaties" ook een beetje vergezocht. Of dit topic heeft gewoon veel van hetzelfde. Veel incidenten die hier worden gemeld zijn vaak opvallend, onverklaarbaar of gewoon lachwekkend, maar zelden irritant. Linksrijden met twintig onder de maximumsnelheid is irritant, kort over een kantlijn rijden is dat niet. Maar nu gaan we zelfs los op iemand die drie centimeter over een stopstreep voor een rood verkeerslicht staat te wachten.
Precies, maar tóch is die kans daar, en zou jij het op je geweten willen hebben om iemand de laatste momenten met een dierbare, of de geboorte van zijn kind te onthouden, omdat je zo nodig de wannabe politie agent uit moet hangen.. Leven en laten leven.. ik rijd veel links omdat ik net als veel anderen nog wel eens lekker op het gas sta.. maar als ik ondanks het feit dat ik boven de max snelheid zit alsnog iemand aan zie komen die meer haast heeft als ik, ga ik gewoon effe naar rechts zodat hij/zij/het erlangs kan.quote:Op zondag 27 september 2015 14:52 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar de kans is klein. Veel mensen rijden gewoon te hard, maar dat moeten ze inderdaad zelf weten.
streep is 3 meter, tussenruimte 9 meter (voor zover ik weet / kan vinden (pdf)), dus streep + tussenruimte is 12 meter. Maar ik snap de frustratie wel als mensen voor je ineens langzamer gaan rijden.quote:Op zondag 27 september 2015 18:06 schreef Sounddragon het volgende:
Kom ook regelmatig van die knakworsten tegen die van 130 teruggaan naar 120 om effe hun punt te maken.. en dat terwijl ik nog niet eens écht aan zit te dringen; meestal heb ik een streep en 2 tussenruimtes* of 2 strepen en één tussenruimte* ertussen, en dan nóg gaan ze zielig zitten doen
* streep is 3 meter, tussenruimte is 12 meter op de snelweg, dus streep plus tussenruimte is 15 meter.
Je hebt gelijk, het is 12 meter totaal, maar dan nog heb ik in de regel 20 meter tussenruimte, en dat is nou niet bepaald bumperkleven.. Ok, het is geen 2 seconden, maar dat is ook wel een beetje heel erg overdreven.quote:Op zondag 27 september 2015 18:41 schreef Light het volgende:
[..]
streep is 3 meter, tussenruimte 9 meter (voor zover ik weet / kan vinden (pdf)), dus streep + tussenruimte is 12 meter. Maar ik snap de frustratie wel als mensen voor je ineens langzamer gaan rijden.
120 kilometer per uur is 33 meter per seconde, he.quote:Op zondag 27 september 2015 18:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is 12 meter totaal, maar dan nog heb ik in de regel 20 meter tussenruimte, en dat is nou niet bepaald bumperkleven.. Ok, het is geen 2 seconden, maar dat is ook wel een beetje heel erg overdreven.
Jep, ga jij in de randstad maar eens fijn 70 meter achter je voorganger rijden.. dan maak je vriendenquote:Op zondag 27 september 2015 19:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
120 kilometer per uur is 33 meter per seconde, he.
Er zit natuurlijk nog een hoop tussen 20 en 70 meter. Ik heb het nooit over 2 seconden gehad.quote:Op zondag 27 september 2015 19:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, ga jij in de randstad maar eens fijn 70 meter achter je voorganger rijden.. dan maak je vrienden
Gezien 'normaal' verkeersgedrag en normale verkeersdrukte, vind IK 20 meter heel normaal. Daar prak je hands down 2 dikke bakken tussen.quote:Op zondag 27 september 2015 19:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk nog een hoop tussen 20 en 70 meter. Ik heb het nooit over 2 seconden gehad.
Is die meneer arts dan? Die rijden toch meestal geen Audi?quote:Op zondag 27 september 2015 12:44 schreef Sounddragon het volgende:
vind jij... Die meneer in die Audi was misschien wel onderweg naar zijn vrouw die lag te bevallen, of een familielid wat op sterven lag.
Nee, die meneer is een mens, en als er iets mis is met een dierbare en je moet/wilt daar naartoe, dan heb je haast.. Ik wel iig. En dan nog; al heeft 'ie zich gewoon verslapen en probeert hij nog op tijd te komen door effe gas te geven, of nog gekker, verslaapt hij zich vaker en is dit zijn laatste kans, wie ben ik of iemand anders om ie man te belemmeren om dan gas te geven en zich te haasten? Hell, ook als het gewoon een imbeciel is, heb ik hem liever voor me als een meter achter mijn kofferbakquote:Op zondag 27 september 2015 20:48 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Is die meneer arts dan? Die rijden toch meestal geen Audi?
Ja, straatcommando toch ook? Links blijven hangen omdat 140 ook al te hard is en jij dat hard zat vindt, is exact hetzelfde als iemand die 90 links blijft rijden, want dat is ook wel hard zat volgens diegene.quote:Op zondag 27 september 2015 14:52 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar de kans is klein. Veel mensen rijden gewoon te hard, maar dat moeten ze inderdaad zelf weten.
QFTquote:Op zondag 27 september 2015 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, die meneer is een mens, en als er iets mis is met een dierbare en je moet/wilt daar naartoe, dan heb je haast.. Ik wel iig. En dan nog; al heeft 'ie zich gewoon verslapen en probeert hij nog op tijd te komen door effe gas te geven, of nog gekker, verslaapt hij zich vaker en is dit zijn laatste kans, wie ben ik of iemand anders om ie man te belemmeren om dan gas te geven en zich te haasten? Hell, ook als het gewoon een imbeciel is, heb ik hem liever voor me als een meter achter mijn kofferbak
Oh, al rijden ze 200, moeten ze zelf weten als ze zich niet aan de regels kunnen houden. Ik stop in ieder geval niet voor ze als ze zich in de vangrail hebben gevouwen of op hun kop in de berm liggen.quote:Op zondag 27 september 2015 22:22 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
QFT
Niet voor een ander beslissen hoe hard ie mag rijden.
Ik kijk uit op een straat met een speeltuin ernaast. Jammer genoeg rijdt men daar struktureel te snel (30-zone). Maar ik mag er geen mening over hebben?quote:Op zondag 27 september 2015 22:22 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
QFT
Niet voor een ander beslissen hoe hard ie mag rijden.
Je kan het natuurlijk ook weer naar het andere extreme trekken. Van een veilige weg met gescheiden rijbanen (en dus rijrichtingen) waar iedereen in dezelfde richting gaat en alles wel redelijk overzichtelijk is naar een woonwijk met chaos.quote:Op zondag 27 september 2015 23:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik kijk uit op een straat met een speeltuin ernaast. Jammer genoeg rijdt men daar struktureel te snel (30-zone). Maar ik mag er geen mening over hebben?
Ja, het zijn vast allemaal mannen met haast omdat hun vrouw aan het bevallen is. Dan zou dit dorp te maken hebben met een niet aflatende stroom geboorten. Het inwonersaantal wordt ieder etmaal met minstens 1000 verhoogd.
Ja, ik ben er ook zo een die het maar laat gaan, maar van iedere verkeersovertreder denken dat hij/zij een goede reden heeft gaat mij wat te ver. In 99 van de honderd gevallen gaat het gewoon om ego, eigenbelang of verkeerde gewoonten.
Vooral dat laatste . Lekker laten gaan, als het echt gevaarlijk wordt kun je altijd nog maatregelen nemen. Als je wilt handhaven ga je maar bij de politie.quote:Op maandag 28 september 2015 01:06 schreef vannelle het volgende:
En mij boeit het niet.
Zo lang mensen die een stuk harder rijden dan toegestaan maar dat op een veilige manier doen (ja, dat kan) mogen ze van mij hun gang gaan.
In woonwijken is de veiligheid al snel in het geding natuurlijk, dat zeg ik er even bij voor ik meerderen over me heen krijg.
Maar serieus, waar maakt men zich druk om?
Laat zo'n figuur toch lekker gaan, op een gegeven moment kent het CJIB zijn voornaam en adres uit het hoofd.
Juist met het dwarszitten van dat soort figuren creëer je zelf mogelijk een gevaarlijke situatie, ook niet echt handig.
Ik lees hier bijvoorbeeld wel eens over "remtesten" die worden gegeven en meer van dat soort acties.
En dat is wél oké?
Gewoon lekker laten gaan en als het echt gevaarlijk is dan bel je handsfree 112.
Maar dat geldt net zo hard voor de regels die overtreden worden. Waarom zou ik op een A2 niet harder dan 100 mogen? Is ook geen goede reden voor.quote:Op maandag 28 september 2015 08:24 schreef Ridocar het volgende:
Ik zat alleen met dat zoeken naar een reden. Er zijn gewoonweg heel weinig redenen om overtredingen goed te praten.
Van mij mag je, maar als het zo druk is dat dat niet mogelijk is, probeer dan niet door bumperkleven mij ertoe te bewegen om ook sneller te gaan rijden. Ik kies er voor om me wel aan de maximum toegestane snelheid te houden (al was het alleen al om die idioot hoge boetes te ontlopen).quote:Op maandag 28 september 2015 09:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar dat geldt net zo hard voor de regels die overtreden worden. Waarom zou ik op een A2 niet harder dan 100 mogen? Is ook geen goede reden voor.
Het gaat mij om de reden van die regel.quote:Op maandag 28 september 2015 09:50 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Van mij mag je, maar als het zo druk is dat dat niet mogelijk is, probeer dan niet door bumperkleven mij ertoe te bewegen om ook sneller te gaan rijden. Ik kies er voor om me wel aan de maximum toegestane snelheid te houden (al was het alleen al om die idioot hoge boetes te ontlopen).
Omdat sommige gek zijn. Net als sommige motorrijders. Tussen druk verkeer door slalommen alsof je de ghostrider bent...quote:Op maandag 28 september 2015 09:53 schreef BMWK111RS het volgende:
Overigens wordt je tijdens motorrijlessen geleerd om je linker gedeelte van je rijstrook te berijden "maak je breed zodat automobilisten je niet als een bromfiets beschouwen en aan de kant proberen te drukken". Waarom zijn er dan veel automobilisten die met opzet naar rechts sturen om rakelings langs je heen te gaan en vervolgens weer "normaal" binnen de lijnen te gaan rijden?
1. Ja, sommige regels zijn bedacht door mensen die achter een bureau zitten en om een voor een normaal mens onverklaarbare reden besluiten nemen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het gaat mij om de reden van die regel.
[..]
Omdat sommige gek zijn. Net als sommige motorrijders. Tussen druk verkeer door slalommen alsof je de ghostrider bent...
2. Gaat voor mij ook op, als automobilist. Ik weet hoe kwetsbaar een motorrijder is en geef hem gewoon de ruimte. Tijdje terug zat er eentje redelijk dicht achter me op de snelweg aan mijn rechterkant, moest ik vol in de remmen en heb ik hem links bijna tegen de vangrail aan gezet (vol de redresseerstrook op) zodat die motorrijder een autolengte extra ruimte zou hebben. In principe laat ik motorrijders altijd tripleren, hiervoor geef ik de ruimte. Alhoewel ik daar bij bepaalde stoplichten van terug aan het komen ben sinds die stinkscooters dat ook gaan doen...quote:Op maandag 28 september 2015 10:15 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
1. Ja, sommige regels zijn bedacht door mensen die achter een bureau zitten en om een voor een normaal mens onverklaarbare reden besluiten nemen.
2. Die heb je inderdaad ook, maar in die categorie val ik niet. Ik weet hoe kwetsbaar ik ben als motor(scooter)rijder en houd me dus aardig aan de regels. Ook als ik tussen een file doorrij doe ik dat met gebruik van de alarmlichten en stilstaande file vrijwel stapvoets (15-20 km/u). Zodra de file weer gaat rijden voeg ik onmiddellijk weer in, ook al rijdt de file 30 km/u.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |