120 kilometer per uur is 33 meter per seconde, he.quote:Op zondag 27 september 2015 18:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is 12 meter totaal, maar dan nog heb ik in de regel 20 meter tussenruimte, en dat is nou niet bepaald bumperkleven.. Ok, het is geen 2 seconden, maar dat is ook wel een beetje heel erg overdreven.
Jep, ga jij in de randstad maar eens fijn 70 meter achter je voorganger rijden.. dan maak je vriendenquote:Op zondag 27 september 2015 19:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
120 kilometer per uur is 33 meter per seconde, he.
Er zit natuurlijk nog een hoop tussen 20 en 70 meter. Ik heb het nooit over 2 seconden gehad.quote:Op zondag 27 september 2015 19:07 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, ga jij in de randstad maar eens fijn 70 meter achter je voorganger rijden.. dan maak je vrienden
Gezien 'normaal' verkeersgedrag en normale verkeersdrukte, vind IK 20 meter heel normaal. Daar prak je hands down 2 dikke bakken tussen.quote:Op zondag 27 september 2015 19:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk nog een hoop tussen 20 en 70 meter. Ik heb het nooit over 2 seconden gehad.
Is die meneer arts dan? Die rijden toch meestal geen Audi?quote:Op zondag 27 september 2015 12:44 schreef Sounddragon het volgende:
vind jij... Die meneer in die Audi was misschien wel onderweg naar zijn vrouw die lag te bevallen, of een familielid wat op sterven lag.
Nee, die meneer is een mens, en als er iets mis is met een dierbare en je moet/wilt daar naartoe, dan heb je haast.. Ik wel iig. En dan nog; al heeft 'ie zich gewoon verslapen en probeert hij nog op tijd te komen door effe gas te geven, of nog gekker, verslaapt hij zich vaker en is dit zijn laatste kans, wie ben ik of iemand anders om ie man te belemmeren om dan gas te geven en zich te haasten? Hell, ook als het gewoon een imbeciel is, heb ik hem liever voor me als een meter achter mijn kofferbakquote:Op zondag 27 september 2015 20:48 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Is die meneer arts dan? Die rijden toch meestal geen Audi?
Ja, straatcommando toch ook? Links blijven hangen omdat 140 ook al te hard is en jij dat hard zat vindt, is exact hetzelfde als iemand die 90 links blijft rijden, want dat is ook wel hard zat volgens diegene.quote:Op zondag 27 september 2015 14:52 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar de kans is klein. Veel mensen rijden gewoon te hard, maar dat moeten ze inderdaad zelf weten.
QFTquote:Op zondag 27 september 2015 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, die meneer is een mens, en als er iets mis is met een dierbare en je moet/wilt daar naartoe, dan heb je haast.. Ik wel iig. En dan nog; al heeft 'ie zich gewoon verslapen en probeert hij nog op tijd te komen door effe gas te geven, of nog gekker, verslaapt hij zich vaker en is dit zijn laatste kans, wie ben ik of iemand anders om ie man te belemmeren om dan gas te geven en zich te haasten? Hell, ook als het gewoon een imbeciel is, heb ik hem liever voor me als een meter achter mijn kofferbak
Oh, al rijden ze 200, moeten ze zelf weten als ze zich niet aan de regels kunnen houden. Ik stop in ieder geval niet voor ze als ze zich in de vangrail hebben gevouwen of op hun kop in de berm liggen.quote:Op zondag 27 september 2015 22:22 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
QFT
Niet voor een ander beslissen hoe hard ie mag rijden.
Ik kijk uit op een straat met een speeltuin ernaast. Jammer genoeg rijdt men daar struktureel te snel (30-zone). Maar ik mag er geen mening over hebben?quote:Op zondag 27 september 2015 22:22 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
QFT
Niet voor een ander beslissen hoe hard ie mag rijden.
Je kan het natuurlijk ook weer naar het andere extreme trekken. Van een veilige weg met gescheiden rijbanen (en dus rijrichtingen) waar iedereen in dezelfde richting gaat en alles wel redelijk overzichtelijk is naar een woonwijk met chaos.quote:Op zondag 27 september 2015 23:52 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik kijk uit op een straat met een speeltuin ernaast. Jammer genoeg rijdt men daar struktureel te snel (30-zone). Maar ik mag er geen mening over hebben?
Ja, het zijn vast allemaal mannen met haast omdat hun vrouw aan het bevallen is. Dan zou dit dorp te maken hebben met een niet aflatende stroom geboorten. Het inwonersaantal wordt ieder etmaal met minstens 1000 verhoogd.
Ja, ik ben er ook zo een die het maar laat gaan, maar van iedere verkeersovertreder denken dat hij/zij een goede reden heeft gaat mij wat te ver. In 99 van de honderd gevallen gaat het gewoon om ego, eigenbelang of verkeerde gewoonten.
Vooral dat laatstequote:Op maandag 28 september 2015 01:06 schreef vannelle het volgende:
En mij boeit het niet.
Zo lang mensen die een stuk harder rijden dan toegestaan maar dat op een veilige manier doen (ja, dat kan) mogen ze van mij hun gang gaan.
In woonwijken is de veiligheid al snel in het geding natuurlijk, dat zeg ik er even bij voor ik meerderen over me heen krijg.
Maar serieus, waar maakt men zich druk om?
Laat zo'n figuur toch lekker gaan, op een gegeven moment kent het CJIB zijn voornaam en adres uit het hoofd.
Juist met het dwarszitten van dat soort figuren creëer je zelf mogelijk een gevaarlijke situatie, ook niet echt handig.
Ik lees hier bijvoorbeeld wel eens over "remtesten" die worden gegeven en meer van dat soort acties.
En dat is wél oké?
Gewoon lekker laten gaan en als het echt gevaarlijk is dan bel je handsfree 112.
Maar dat geldt net zo hard voor de regels die overtreden worden. Waarom zou ik op een A2 niet harder dan 100 mogen? Is ook geen goede reden voor.quote:Op maandag 28 september 2015 08:24 schreef Ridocar het volgende:
Ik zat alleen met dat zoeken naar een reden. Er zijn gewoonweg heel weinig redenen om overtredingen goed te praten.
Van mij mag je, maar als het zo druk is dat dat niet mogelijk is, probeer dan niet door bumperkleven mij ertoe te bewegen om ook sneller te gaan rijden. Ik kies er voor om me wel aan de maximum toegestane snelheid te houden (al was het alleen al om die idioot hoge boetes te ontlopen).quote:Op maandag 28 september 2015 09:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar dat geldt net zo hard voor de regels die overtreden worden. Waarom zou ik op een A2 niet harder dan 100 mogen? Is ook geen goede reden voor.
Het gaat mij om de reden van die regel.quote:Op maandag 28 september 2015 09:50 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Van mij mag je, maar als het zo druk is dat dat niet mogelijk is, probeer dan niet door bumperkleven mij ertoe te bewegen om ook sneller te gaan rijden. Ik kies er voor om me wel aan de maximum toegestane snelheid te houden (al was het alleen al om die idioot hoge boetes te ontlopen).
Omdat sommige gek zijn. Net als sommige motorrijders. Tussen druk verkeer door slalommen alsof je de ghostrider bent...quote:Op maandag 28 september 2015 09:53 schreef BMWK111RS het volgende:
Overigens wordt je tijdens motorrijlessen geleerd om je linker gedeelte van je rijstrook te berijden "maak je breed zodat automobilisten je niet als een bromfiets beschouwen en aan de kant proberen te drukken". Waarom zijn er dan veel automobilisten die met opzet naar rechts sturen om rakelings langs je heen te gaan en vervolgens weer "normaal" binnen de lijnen te gaan rijden?
1. Ja, sommige regels zijn bedacht door mensen die achter een bureau zitten en om een voor een normaal mens onverklaarbare reden besluiten nemen.quote:Op maandag 28 september 2015 10:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het gaat mij om de reden van die regel.
[..]
Omdat sommige gek zijn. Net als sommige motorrijders. Tussen druk verkeer door slalommen alsof je de ghostrider bent...
2. Gaat voor mij ook op, als automobilist. Ik weet hoe kwetsbaar een motorrijder is en geef hem gewoon de ruimte. Tijdje terug zat er eentje redelijk dicht achter me op de snelweg aan mijn rechterkant, moest ik vol in de remmen en heb ik hem links bijna tegen de vangrail aan gezet (vol de redresseerstrook op) zodat die motorrijder een autolengte extra ruimte zou hebben. In principe laat ik motorrijders altijd tripleren, hiervoor geef ik de ruimte. Alhoewel ik daar bij bepaalde stoplichten van terug aan het komen ben sinds die stinkscooters dat ook gaan doen...quote:Op maandag 28 september 2015 10:15 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
1. Ja, sommige regels zijn bedacht door mensen die achter een bureau zitten en om een voor een normaal mens onverklaarbare reden besluiten nemen.
2. Die heb je inderdaad ook, maar in die categorie val ik niet. Ik weet hoe kwetsbaar ik ben als motor(scooter)rijder en houd me dus aardig aan de regels. Ook als ik tussen een file doorrij doe ik dat met gebruik van de alarmlichten en stilstaande file vrijwel stapvoets (15-20 km/u). Zodra de file weer gaat rijden voeg ik onmiddellijk weer in, ook al rijdt de file 30 km/u.
Ja, die idioterie heb ik ook nooit begrepen. Motorrijders die mauwen dat automobilisten zo asociaal tegen hun doen en zelf via fietsstroken, busbanen of zelfs over het trottoir de wachtrij voor het verkeerslicht passeren, over de stopstreep demonstratief vooraan gaan staan en dan verbaasd zijn dat de automobilisten achter zich geirriteerd zijn. Met de verandering van de bebording had de overheid een aardige slogan bedacht: "geef je verstand eens voorrang". Helaas moet dat voor vele weggebruikers zijn: "geef je gebrek aan verstand eens voorrang".quote:Op maandag 28 september 2015 10:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
2. Gaat voor mij ook op, als automobilist. Ik weet hoe kwetsbaar een motorrijder is en geef hem gewoon de ruimte. Tijdje terug zat er eentje redelijk dicht achter me op de snelweg aan mijn rechterkant, moest ik vol in de remmen en heb ik hem links bijna tegen de vangrail aan gezet (vol de redresseerstrook op) zodat die motorrijder een autolengte extra ruimte zou hebben. In principe laat ik motorrijders altijd tripleren, hiervoor geef ik de ruimte. Alhoewel ik daar bij bepaalde stoplichten van terug aan het komen ben sinds die stinkscooters dat ook gaan doen...
ja dat snap ik wel..quote:Op maandag 28 september 2015 10:23 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ja, die idioterie heb ik ook nooit begrepen. Motorrijders die mauwen dat automobilisten zo asociaal tegen hun doen en zelf via fietsstroken, busbanen of zelfs over het trottoir de wachtrij voor het verkeerslicht passeren, over de stopstreep demonstratief vooraan gaan staan en dan verbaasd zijn dat de automobilisten achter zich geirriteerd zijn. Met de verandering van de bebording had de overheid een aardige slogan bedacht: "geef je verstand eens voorrang". Helaas moet dat voor vele weggebruikers zijn: "geef je gebrek aan verstand eens voorrang".
quote:Re: Voordringen verkeerslicht met motor, waarom niet?
Berichtdoor zijlvaart67 » 22 Jan 2012 22:25
Zodra er ergens 'een groepje voertuigen rijdt of stilstaat, waarbij de voorste het (tragere) tempo bepaalt', is er sprake van file. Een en ander gebaseerd op vaste jurisprudentie want een wettelijke definitie van een file bestaat er niet.
Links inhalen heeft altijd al gemogen, rechts inhalen mag bij file's ook. Oftewel, tussen het verkeer doorrijden om vooraan te komen is gewoon toegestaan omdat je zowel links als rechts aan 't inhalen bent. Nergens staat ook beschreven dat je voor inhalen een hele rijstrook moet gebruiken.
Zolang het niet gevaarlijk is, is het eea (zoals Fer al heeft aangegeven) gewoon toegestaan. Verhalen van Koos Spee over 'gedogen' is bullshit. De beste man zei dit waarschijnlijk om te zorgen dat de motorrijder voorzichtiger zou gaan rijden en dat was wel nodig ook. Daarnaast is de 'gedragscode' grappig, maar juridisch gezien, nergens op gebaseerd... Feit is echter wel dat er hierdoor een bepaald verwachtingspatroon wordt geschapen (inhalen uitsluitend tussen de 2e linker rijstroken) dat daaraan (!) wel een bepaalde waarde wordt toegekend.
Overigens zou 't wel strafbaar zijn om over een voorsorteervak dat bedoeld is voor een andere rijrichting, naar voren te rijden, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand daarvoor een bekeuring zou uitdelen. Tenminste, niet puur voor dat ene feit. Dan is er vaak meer aan de hand...
Ik had het dus ook over het ge(mis)drag, niet over de reden, niet goed aangegeven dus, sorry. Als je ziet wat voor werkelijk idiote capriolen sommige motorrijders uithalen (zoals ik al aangaf fietsstrook, busbaan, trottoir) dan is irritatie bij automobilisten aardig voor te stellen, zelfs al gedraagt de motorrijder zich op dat moment netjes ("daar heb je weer zo'n aso").quote:Op maandag 28 september 2015 10:58 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja dat snap ik wel..
het gedeelte dat ze vooraan willen staan, of liever gezegd niet achteraan.
je bent gewoon minder zichtbaar, en zeker als je stiltaat achter aan een file voor het stoplicht meer kans om over het hoofd gezien te worden en dan word je gelanceerd op de volgende auto.
het gedeelte dat er bij zijn die idiote touren uithalen om daarvoor te zorgen, dat negeer ik maar.... je hebt er altijd bij die het verzieken.![]()
en ja ik noem de "wachtrij" bewust een file; hier nog wat lees voer over het "voordringen" van motoren bij stoplichten
http://www.infopolitie.nl/forum/viewtopic.php?t=33030
even stukje uit gepakt:
[..]
ja ik snap wat je bedoelt, als je bij sommige mensen alleen al zegt dat je motor rijdt ben je bijvoorbaat al een aso.....quote:Op maandag 28 september 2015 11:09 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Ik had het dus ook over het ge(mis)drag, niet over de reden, niet goed aangegeven dus, sorry. Als je ziet wat voor werkelijk idiote capriolen sommige motorrijders uithalen (zoals ik al aangaf fietsstrook, busbaan, trottoir) dan is irritatie bij automobilisten aardig voor te stellen, zelfs al gedraagt de motorrijder zich op dat moment netjes ("daar heb je weer zo'n aso").
En helaas is dat de manier waarop menig verkeersdeelnemer denkt: 1 motorrijder aso, dan alle motorrijders aso.quote:Op maandag 28 september 2015 11:17 schreef Martijn137 het volgende:
[..]
ja ik snap wat je bedoelt, als je bij sommige mensen alleen al zegt dat je motor rijdt ben je bijvoorbaat al een aso.....![]()
![]()
maar ja dan zou de motorrijder hetzelfde mogen zeggen over automobilisten...![]()
oh dus je rijdt auto ? -> aso.
klaaaaar![]()
over 1 kam scheren.... zo makkelijk....![]()
![]()
maar zo kan ik nog wel ff doorgaan
heb je alles wel gelezen uit de link die ik gaf ?quote:Op maandag 28 september 2015 11:59 schreef ambertje90 het volgende:
Een rij voor een stoplicht is geen file. En de gedragscode geldt alleen op autosnelwegen.
Okidoki!quote:Op maandag 28 september 2015 12:02 schreef Martijn137 het volgende:
en anders mag je even aan komen met de wets definitie van een file
TL;DRquote:Op maandag 28 september 2015 12:15 schreef ambertje90 het volgende:
Tuurlijk heb ik dat niet gelezen.
[..]
Okidoki!
Uit "Wenen" http://wetten.overheid.nl(...)oofdstukII_Artikel11
En om te laten zien dat het hier ook zo is: van het Hof Leeuwarden
http://uitspraken.rechtsp(...)NL:GHLEE:2003:AO0788
Geinige is ook dat in art 11 van Wenen het rijden tussen de file door verboden wordt. NL heeft wat uitzonderingen gemaakt op dat verdrag maar niet op art 11. En daarom zou de minister dat feitelijk verboden moeten stellen. Er is dus weldegelijk gedogen: door de minister.
klopt inderdaad.quote:Op maandag 28 september 2015 12:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
Er bestaat geen duidelijke definitie van een file. Er is al eens een rechter die heeft geoordeeld dat als er een rijtje auto's links rijdt met bijv. 100 km/h waar je 130 mag, dat als file gezien mag worden en er dus rechts ingehaald mag worden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |