Op twee stroken tegelijk rijden (op tweebaans snelwegen) is iets nieuws lijkt het. Volgens mij overgewaaid uit oostbloklanden.quote:Op donderdag 24 september 2015 18:46 schreef Oceanview het volgende:
...
En beste kutbelg als je je niet helemaal veilig voelt in de regen ga dan op de meest rechterrijstrook remmen en niet in het midden met als gevolg dat ik niet naar links of rechts kan uitwijken omdat zij gewoon 100 rijden en jij 80.
Waarom zou je uberhaupt voor een ander willen bepalen hoe hard die rijdt?quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:13 schreef Fer het volgende:
Vaak regelneef ik het verkeer ook wel bij ritsstroken, door op de strook die eraf gaat langzaam met het andere verkeer mee te rijden, halverwege het ritsdeel langzaam van strook te wiseelen en dan voor de verdrijvingsstrepen pas helemaal in te voegen. Zodoende voegen er geen tien tegelijk in.
Verder zijn de stroken doorgaans 3,5m breed, je rijdt er zo omheen toch.
Als die ander echt 30 km/h onder de V-max ergens links blijft plakken, dan zou ik dat héél graag bepalen hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:22 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Waarom zou je uberhaupt voor een ander willen bepalen hoe hard die rijdt?
Dat zeg ik toch, voor de soepele doorstroming. Ik kan ook gewoon invoegen, maar dan gassen er 10 anderen richting het verdrijvingsvlak om daar in te voegen en alles tot stilstand te laten komen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:22 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Waarom zou je uberhaupt voor een ander willen bepalen hoe hard die rijdt?
Verkeersregelaarsquote:Op vrijdag 25 september 2015 18:13 schreef Fer het volgende:
Vaak regelneef ik het verkeer ook wel bij ritsstroken, door op de strook die eraf gaat langzaam met het andere verkeer mee te rijden, halverwege het ritsdeel langzaam van strook te wiseelen en dan voor de verdrijvingsstrepen pas helemaal in te voegen. Zodoende voegen er geen tien tegelijk in.
Verder zijn de stroken doorgaans 3,5m breed, je rijdt er zo omheen toch.
Of proberen ze overhoop te rijden. Google maar eens op "verkeersregelaar aangereden". En dat zijn dan nog vaak mensen die er speciaal voor zijn ingehuurd. Kun je bedenken wat een gewone goedbedoelende burger kan verwachten.quote:Op zaterdag 26 september 2015 12:30 schreef Anne het volgende:
In Frankrijk stappen mensen gewoon uit de auto om het verkeer even te regelen, als er iets vast staat of als er iets raars is gebeurd (in ons geval ging het om een ongeluk). In Nederland zou men die 'regelaars' keihard negeren.
Precies. Maar aan de andere kant zijn dat gelukkig uitzonderingen die de regel bevestigen (misschien heb je die in Frankrijk ook wel). Tenminste; ik zou zoiets niet in mijn hoofd halen en ik denk niet dat ik iemand ken die dat wel zou doen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:07 schreef deezler het volgende:
[..]
Of proberen ze overhoop te rijden. Google maar eens op "verkeersregelaar aangereden". En dat zijn dan nog vaak mensen die er speciaal voor zijn ingehuurd. Kun je bedenken wat een gewone goedbedoelende burger kan verwachten.
In Nederland zitten er ook bijzonder veel zuigerts tussen de verkeersregelaars. Kruising, ene weg loopt een stukje parallel aan de andere. Groep mensen moet oversteken, eerst over de grotere weg, daarna over de kleinere. Nog voordat ze überhaupt zijn begonnen op de grotere weg, stapt de verkeersregelaar van de kleinere weg al de weg op, redelijk kort voor je auto (flink hard moeten remmen om zo'n vrouw niet voor d'r sokken te rijden). Tsja, ik snap agressie tegen verkeersregelaars wel eens.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:07 schreef deezler het volgende:
[..]
Of proberen ze overhoop te rijden. Google maar eens op "verkeersregelaar aangereden". En dat zijn dan nog vaak mensen die er speciaal voor zijn ingehuurd. Kun je bedenken wat een gewone goedbedoelende burger kan verwachten.
Ik dus niet.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Tsja, ik snap agressie tegen verkeersregelaars wel eens.
Ik schaar dat, voor het gemak, allemaal even onder dezelfde noemer. Ik kan sowieso niemand iets aandoen, daar ben ik te lief voor, maar ik kom helaas teveel gevallen tegen die geen domme fout maken, maar gewoonweg doelbewust anderen aan het treiteren zijn.quote:Op zaterdag 26 september 2015 19:55 schreef deezler het volgende:
[..]
Ik dus niet.
Dat je kwaad wordt op zo iemand als die een domme fout maakt wel. Dat je dan nog iets roept in zijn of haar richting ook nog. Maar iemand vervolgens bewust aanrijden? Nee, dat snap ik echt niet.
Nog harder dan 140 is dan ook niet echt nodig.quote:Op zondag 27 september 2015 02:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat betekent dus dat er zat ruimte rechts was en jij onnodig links zat.
vind jij... Die meneer in die Audi was misschien wel onderweg naar zijn vrouw die lag te bevallen, of een familielid wat op sterven lag. Who are you to judge?quote:Op zondag 27 september 2015 12:32 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Nog harder dan 140 is dan ook niet echt nodig.
Ik doe dat wel eens als je met meerdere collega's bent, en er achteruit gereden moet worden een straat in of de weg op ofzo, dan zie je die automobilisten echt dom uit hun ogen kijken en willen je negeren..quote:Op zaterdag 26 september 2015 12:30 schreef Anne het volgende:
In Frankrijk stappen mensen gewoon uit de auto om het verkeer even te regelen, als er iets vast staat of als er iets raars is gebeurd (in ons geval ging het om een ongeluk). In Nederland zou men die 'regelaars' keihard negeren.
Daarom vind ik "irritaties" ook een beetje vergezocht. Of dit topic heeft gewoon veel van hetzelfde. Veel incidenten die hier worden gemeld zijn vaak opvallend, onverklaarbaar of gewoon lachwekkend, maar zelden irritant. Linksrijden met twintig onder de maximumsnelheid is irritant, kort over een kantlijn rijden is dat niet. Maar nu gaan we zelfs los op iemand die drie centimeter over een stopstreep voor een rood verkeerslicht staat te wachten.quote:Op zondag 27 september 2015 12:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
vind jij... Die meneer in die Audi was misschien wel onderweg naar zijn vrouw die lag te bevallen, of een familielid wat op sterven lag. Who are you to judge?
Ik erger me eerlijk gezegd zelden echt in het verkeer in Nederland. Over het algemeen rijden mensen best netjes.quote:Op zondag 27 september 2015 14:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daarom vind ik "irritaties" ook een beetje vergezocht. Of dit topic heeft gewoon veel van hetzelfde. Veel incidenten die hier worden gemeld zijn vaak opvallend, onverklaarbaar of gewoon lachwekkend, maar zelden irritant. Linksrijden met twintig onder de maximumsnelheid is irritant, kort over een kantlijn rijden is dat niet. Maar nu gaan we zelfs los op iemand die drie centimeter over een stopstreep voor een rood verkeerslicht staat te wachten.
Rij je dan met een busje ofzo?quote:Op zondag 27 september 2015 13:50 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Ik doe dat wel eens als je met meerdere collega's bent, en er achteruit gereden moet worden een straat in of de weg op ofzo, dan zie je die automobilisten echt dom uit hun ogen kijken en willen je negeren..
Zou kunnen, maar de kans is klein. Veel mensen rijden gewoon te hard, maar dat moeten ze inderdaad zelf weten.quote:Op zondag 27 september 2015 12:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
vind jij... Die meneer in die Audi was misschien wel onderweg naar zijn vrouw die lag te bevallen, of een familielid wat op sterven lag. Who are you to judge?
Busje? Nah, doe maar zo'n grote tourbusquote:Op zondag 27 september 2015 14:25 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Rij je dan met een busje ofzo?
Ik hou op mn werk wel eens een auto op als de vrachtwagen hem langs de weg moet zetten. dan kijken automobilisten ook echt schaapachtig uit hun ogen en rijden gewoon door
Het gaat niet om de snelheid. Als je rechts ingehaald wordt, rij je gewoon onnodig links.quote:Op zondag 27 september 2015 14:52 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar de kans is klein. Veel mensen rijden gewoon te hard, maar dat moeten ze inderdaad zelf weten.
Niet perse. Ik heb wel eens gehad dat ik een treintje vrachtwagens aan het inhalen was met 130 waar je 120 mocht, en dat er net bij zo'n stuk waarbij er wat meer ruimte tussen die vrachtwagens zit er een of andere simpele ziel snoeihard rechts langs me komt zeilen en vlak tussen mij en mijn voorganger weer naar links gaat. Soms kom je bestuurders tegen die hun rijbewijs beter aan een aardappel kunnen geven, die hebben op zo'n moment nog meer verkeersinzicht.quote:Op zondag 27 september 2015 15:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat niet om de snelheid. Als je rechts ingehaald wordt, rij je gewoon onnodig links.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moeder is een hamster
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |