abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156318351
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:12 schreef ambertje90 het volgende:
De bakfiets staat er ook hoor:
[ afbeelding ]
Dat is waarschijnlijk niet zijn punt.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156318394
Ziet er op de site van at5 nogal zelfgekuntseld uit (vooral de belijning). Er wordt daar ook betwijfeld of het wel een officieel bordje is.

Zijdelings hiermee te maken: heeft een voor elektrische auto's gereserveerde parkeerplek bij een laadpaal eigenlijk officiële status?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_156318444
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:17 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Dat is waarschijnlijk niet zijn punt.
Maar wel een mooier plaatje.
pi_156318489
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:20 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ziet er op de site van at5 nogal zelfgekuntseld uit (vooral de belijning). Er wordt daar ook betwijfeld of het wel een officieel bordje is.

Zijdelings hiermee te maken: heeft een voor elektrische auto's gereserveerde parkeerplek bij een laadpaal eigenlijk officiële status?
Geen idee. Wat ik wel weet is dat elke gemeente zijn eigen borden heeft.
In Groningen is het een blauwe P en een wit onderbord met een stekker. In Amsterdam is het een P met daarin een auto met stekker in verwerkt. Volgens staat er op het onderbord "alleen elektrische voertuigen".
Geen idee hoe het zit met wettelijke status en of je die geldend kunt laten maken via een lokale verordening. Want volgens mij kent de RVV nog geen bord voor het aangeven van parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen.
pi_156318552
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:25 schreef TwisterNederland het volgende:

Geen idee. Wat ik wel weet is dat elke gemeente zijn eigen borden heeft.
Nee hoor.

quote:
Geen idee hoe het zit met wettelijke status en of je die geldend kunt laten maken via een lokale verordening. Want volgens mij kent de RVV nog geen bord voor het aangeven van parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen.
Gewoon een E4 met daaronder "opladen elektrische voertuigen"
En dat is de enige handhaafbare combinatie. (onder RVV 24 lid 1.d.2 )
  woensdag 23 september 2015 @ 17:16:30 #106
440637 Hamlapje
met honing-mosterdsaus
pi_156325648
Is het nou echt zo moeilijk voor een bedrijf als BMW om werkende knipperlichten te maken voor hun auto's?
pi_156326642
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:16 schreef Hamlapje het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk voor een bedrijf als BMW om werkende knipperlichten te maken voor hun auto's?
Dat zit er op en werkt gewoon.
Nu nog proberen mensen te vinden die ze ook gebruiken.
pi_156327099
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Kun je lang zoeken. Over het algemeen zijn de mensen die zo'n geldverslindende Beier kunnen permiteren, op positie terecht gekomen door vooral niet teveel na te denken over andere mensen en gewoon ongehinderd op hun doel af te rennen.
.
  woensdag 23 september 2015 @ 19:05:50 #109
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156328735
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:12 schreef Fer het volgende:

[..]

Kun je lang zoeken. Over het algemeen zijn de mensen die zo'n geldverslindende Beier kunnen permiteren, op positie terecht gekomen door vooral niet teveel na te denken over andere mensen en gewoon ongehinderd op hun doel af te rennen.
goein trollpost [14.gif]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156329283
quote:
2s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

goein trollpost [14.gif]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik geprobeerd, maar het zuur van deze post brandt gaten in het papier. Ja, allebei de lagen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156329876
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:12 schreef Fer het volgende:

[..]

En tóch geef ik het niet op. ;)
pi_156331781
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 17:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Oh, gaat dat dan niet automatisch in die nieuwe auto's?
pi_156331929
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:33 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Oh, gaat dat dan niet automatisch in die nieuwe auto's?
Jawel, het valt alleen niet op.
  FOK!fotograaf donderdag 24 september 2015 @ 09:21:52 #114
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156343501
Beste Audi rijder... Blijf eens op je eigen weghelft. Je zit niet op een circuit, dus je hoeft niet door de goot aan mijn weghelft heen. Is nogal onpraktisch ook, in een onoverzichtelijke bocht... |:( Je liet me schrikken. }:| }:|
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156343855
Mensen die je gaan duwen als je de maximum snelheid rijdt. :')
pi_156354517
Vind het nog steeds verbazingwekkend hoeveel mensen zonder verlichting rijden, dagrijverlichting staat niet gelijk aan dimlicht :r.
En beste kutbelg als je je niet helemaal veilig voelt in de regen ga dan op de meest rechterrijstrook remmen en niet in het midden met als gevolg dat ik niet naar links of rechts kan uitwijken omdat zij gewoon 100 rijden en jij 80.
There is a time of cumming and going.
pi_156354631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:46 schreef Oceanview het volgende:
Vind het nog steeds verbazingwekkend hoeveel mensen zonder verlichting rijden, dagrijverlichting staat niet gelijk aan dimlicht :r.
En beste kutbelg als je je niet helemaal veilig voelt in de regen ga dan op de meest rechterrijstrook remmen en niet in het midden met als gevolg dat ik niet naar links of rechts kan uitwijken omdat zij gewoon 100 rijden en jij 80.
Ik vermoed dat het toch vaak komt dat in sommige auto's de dashboardverlichting altijd blijft branden, het valt minder snel op dat je verlichtin niet aan staat.

Het is opvallend vaak Volvo, Renault, Toyoto.
.
pi_156354902
Vandaag een lange rij voor de uitvoegstrook, de rij begon al op de vluchtstrook. Dus wat doen we als we dat te laat zien? Juist ja, gewoon midden op de weg remmen en hem ertussen gooien. Mafketels, ga ergens anders heen met je doodswens.
  donderdag 24 september 2015 @ 19:00:35 #119
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_156354907
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het toch vaak komt dat in sommige auto's de dashboardverlichting altijd blijft branden, het valt minder snel op dat je verlichtin niet aan staat.

Je kijkt toch om je heen voordat je wegrijd? Snap die mensen idd niet.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_156355012
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:50 schreef Fer het volgende:

[..]

Vandaag telde ik toch heel veel polo's waarvan alleen de "mistlampen" van branden.
Ik denk mensen die automatische verlichting hebben en daar nooit meer nakijken want het is toch automatisch.
There is a time of cumming and going.
pi_156355539
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:05 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Vandaag telde ik toch heel veel polo's waarvan alleen de "mistlampen" van branden.
Ik denk mensen die automatische verlichting hebben en daar nooit meer nakijken want het is toch automatisch.
Stel je voor dat je alles zelf moet doen.
pi_156355637
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 19:05 schreef Oceanview het volgende:

[..]

Doe ik ook niet meer, in het begin keek ik wel vaak, maar mijn automatische verlichting werkt echt altijd goed, dus ook bij donkere wegen door bossen of donkere bewolking, regen. Alleen 1x was er mist en brak erboven de zon door, toen ging ie dus vanzelf uit.

Het valt ook amper op, omdat je bij VAG op de lichtknop zelf moet kijken, die linksonder het stuur zit.
.
pi_156357815
Gisterenavond drie auto's zonder verlichting. Niet eens dagrijlichten, gewoon niets. Ook op de onverlichte stukken. Of je hebt geen idee wat je aan het doen bent, of ze doen 't expres.
  donderdag 24 september 2015 @ 21:42:25 #124
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156359746
Er reed vanavond een auto met verlichting, maar met aanhanger zonder verlichting. Die gast wist het blijkbaar, want er hing, serieus, een knipperend fietslampje aan. Nee, die zie je ook echt op de snelweg. :')

En ik wil graag de groeten doen aan de kansarme idioot die vanmiddag ruim onder de V-max links bleef plakken (105 waar 130, 2-strooks) en me vervolgens een middelvinger gaf, omdat ik na een halve minuut besloot dat rechts inhalen blijkbaar de enige optie was en z'n poging om me vervolgens klem te rijden op een wel keurig rechts rijdende auto net mislukte.
pi_156359816
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:42 schreef BigSmurf het volgende:
Nee, die zie je ook echt op de snelweg. :')

Jij wel.
pi_156377301
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 18:46 schreef Oceanview het volgende:
...
Op twee stroken tegelijk rijden (op tweebaans snelwegen) is iets nieuws lijkt het. Volgens mij overgewaaid uit oostbloklanden.

Nederlanders beginnen het nu ook te doen want...(heel hollands) dan kan er lekker niemand anders langs! Dus nu zie je dat zodra het verkeer verderop rode remlichtjes laat zien, er mensen op twee stroken tegelijk gaan rijden om mensen te beletten er rechts langs te schieten.

Zolang het een beetje vertraging betreft is dit niet zo erg want het rolt nog, maar het is echt gruwelijk irritant als links vaststaat, maar rechts wél weer wat beweegt of andersom. Want als je het zoveel mogelijk laat doorrollen op een strook, komt dat de doorstroming ten goede en dus lost de file sneller op. Maar dan zit er voor je zo'n Megane of Skoda-haantje te regelneven dat dan voor iedereen beslist dat alles achter hem stil moet staan! :')
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_156377771
Vaak regelneef ik het verkeer ook wel bij ritsstroken, door op de strook die eraf gaat langzaam met het andere verkeer mee te rijden, halverwege het ritsdeel langzaam van strook te wiseelen en dan voor de verdrijvingsstrepen pas helemaal in te voegen. Zodoende voegen er geen tien tegelijk in.

Verder zijn de stroken doorgaans 3,5m breed, je rijdt er zo omheen toch.
.
pi_156377930
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:13 schreef Fer het volgende:
Vaak regelneef ik het verkeer ook wel bij ritsstroken, door op de strook die eraf gaat langzaam met het andere verkeer mee te rijden, halverwege het ritsdeel langzaam van strook te wiseelen en dan voor de verdrijvingsstrepen pas helemaal in te voegen. Zodoende voegen er geen tien tegelijk in.

Waarom zou je uberhaupt voor een ander willen bepalen hoe hard die rijdt?
Professioneel gifmenger.
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:42:19 #129
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156378270
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:22 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Als die ander echt 30 km/h onder de V-max ergens links blijft plakken, dan zou ik dat héél graag bepalen hoor.
pi_156380034
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:22 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, voor de soepele doorstroming. Ik kan ook gewoon invoegen, maar dan gassen er 10 anderen richting het verdrijvingsvlak om daar in te voegen en alles tot stilstand te laten komen.
.
pi_156381466
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:13 schreef Fer het volgende:

Verkeersregelaars :')
Onnodige mensen.
De hele week stonden ze er.
1 dag waren ze er niet, en het verkeer regelde zichzelf gewoon, want mensen hebben ogen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_156396737
In Frankrijk stappen mensen gewoon uit de auto om het verkeer even te regelen, als er iets vast staat of als er iets raars is gebeurd (in ons geval ging het om een ongeluk). In Nederland zou men die 'regelaars' keihard negeren :').
pi_156397446
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:30 schreef Anne het volgende:
In Frankrijk stappen mensen gewoon uit de auto om het verkeer even te regelen, als er iets vast staat of als er iets raars is gebeurd (in ons geval ging het om een ongeluk). In Nederland zou men die 'regelaars' keihard negeren :').
Of proberen ze overhoop te rijden. Google maar eens op "verkeersregelaar aangereden". En dat zijn dan nog vaak mensen die er speciaal voor zijn ingehuurd. Kun je bedenken wat een gewone goedbedoelende burger kan verwachten.
pi_156397503
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:07 schreef deezler het volgende:

[..]

Of proberen ze overhoop te rijden. Google maar eens op "verkeersregelaar aangereden". En dat zijn dan nog vaak mensen die er speciaal voor zijn ingehuurd. Kun je bedenken wat een gewone goedbedoelende burger kan verwachten.
Precies. Maar aan de andere kant zijn dat gelukkig uitzonderingen die de regel bevestigen (misschien heb je die in Frankrijk ook wel). Tenminste; ik zou zoiets niet in mijn hoofd halen en ik denk niet dat ik iemand ken die dat wel zou doen.
  FOK!fotograaf zaterdag 26 september 2015 @ 17:51:17 #135
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156402373
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:07 schreef deezler het volgende:

[..]

In Nederland zitten er ook bijzonder veel zuigerts tussen de verkeersregelaars. Kruising, ene weg loopt een stukje parallel aan de andere. Groep mensen moet oversteken, eerst over de grotere weg, daarna over de kleinere. Nog voordat ze überhaupt zijn begonnen op de grotere weg, stapt de verkeersregelaar van de kleinere weg al de weg op, redelijk kort voor je auto (flink hard moeten remmen om zo'n vrouw niet voor d'r sokken te rijden). Tsja, ik snap agressie tegen verkeersregelaars wel eens.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156404978
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 17:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
Tsja, ik snap agressie tegen verkeersregelaars wel eens.
Ik dus niet.

Dat je kwaad wordt op zo iemand als die een domme fout maakt wel. Dat je dan nog iets roept in zijn of haar richting ook nog. Maar iemand vervolgens bewust aanrijden? Nee, dat snap ik echt niet.
  FOK!fotograaf zondag 27 september 2015 @ 01:59:51 #137
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156414062
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 19:55 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik dus niet.

Dat je kwaad wordt op zo iemand als die een domme fout maakt wel. Dat je dan nog iets roept in zijn of haar richting ook nog. Maar iemand vervolgens bewust aanrijden? Nee, dat snap ik echt niet.
Ik schaar dat, voor het gemak, allemaal even onder dezelfde noemer. Ik kan sowieso niemand iets aandoen, daar ben ik te lief voor, maar ik kom helaas teveel gevallen tegen die geen domme fout maken, maar gewoonweg doelbewust anderen aan het treiteren zijn.
The summer is magic!

Forum Admin zondag 27 september 2015 @ 02:10:05 #138
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156414159
Ik werd gisteren rechts ingehaald door een audi terwijl ik links 140(dus al flink te hard) reed. Het is maar net wat je nodig vindt.

Vooral omdat ik dan later die vent gewoon voorbij rijdt bij het stoplicht, het geslinger van rijbaan had niet echt geholpen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  FOK!fotograaf zondag 27 september 2015 @ 02:31:21 #139
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156414294
Dat betekent dus dat er zat ruimte rechts was en jij onnodig links zat.
The summer is magic!

pi_156418737
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 02:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Dat betekent dus dat er zat ruimte rechts was en jij onnodig links zat.
Nog harder dan 140 is dan ook niet echt nodig.
  zondag 27 september 2015 @ 12:44:19 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156418960
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 12:32 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Nog harder dan 140 is dan ook niet echt nodig.
vind jij... Die meneer in die Audi was misschien wel onderweg naar zijn vrouw die lag te bevallen, of een familielid wat op sterven lag. Who are you to judge?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156420205
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:30 schreef Anne het volgende:
Ik doe dat wel eens als je met meerdere collega's bent, en er achteruit gereden moet worden een straat in of de weg op ofzo, dan zie je die automobilisten echt dom uit hun ogen kijken en willen je negeren..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_156420849
quote:
3s.gif Op zondag 27 september 2015 12:44 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

vind jij... Die meneer in die Audi was misschien wel onderweg naar zijn vrouw die lag te bevallen, of een familielid wat op sterven lag. Who are you to judge?
Daarom vind ik "irritaties" ook een beetje vergezocht. Of dit topic heeft gewoon veel van hetzelfde. Veel incidenten die hier worden gemeld zijn vaak opvallend, onverklaarbaar of gewoon lachwekkend, maar zelden irritant. Linksrijden met twintig onder de maximumsnelheid is irritant, kort over een kantlijn rijden is dat niet. Maar nu gaan we zelfs los op iemand die drie centimeter over een stopstreep voor een rood verkeerslicht staat te wachten.
  zondag 27 september 2015 @ 14:24:33 #144
12221 Tijn