SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en als je de laatste post te pakken hebt wordt een fraaie anaalplaat op prijs gesteld.
[ Bericht 0% gewijzigd door JDude op 18-09-2015 11:13:03 ]It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
1999 belde, ze wilden hun anti-deeplinkplaatjes terug.
Ik ga gauw iets anders zoeken.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Vast een oud plaatje, maar ik kende het nog niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Kijfhoek?quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:31 schreef b2py het volgende:
Raadplaatje, waar is deze foto genomen?
[ afbeelding ]Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Maasvlakte?quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:31 schreef b2py het volgende:
Raadplaatje, waar is deze foto genomen?
[ afbeelding ]It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
twitter:r0eland twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 12:57:06Vanuit station Antwerpen Centraal een luide knal, zou gaan om gecontroleerde ontploffing object door DOVO, de explosieve opruimingsdienst reageer retweet
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Mooi werk. Volgende week een rondvaart daar, zal ook ongetwijfeld imposant zijn.quote:It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
2 weken denk ikquote:Op vrijdag 18 september 2015 14:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat is de gemiddelde responstijd voor een GtbV?Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
trenitalia al geprobeerd?quote:Op vrijdag 18 september 2015 15:03 schreef Yreal het volgende:
Ik krijg turin airport > turin niet in hafas. Wie heeft de dienstregeling?
http://www.aeroportoditor(...)g-transport/by-train staat ook een diensregeling, maar die is niet heel duidelijk
laat maar dat is de bus![]()
t/m 12 decemberquote:Op vrijdag 18 september 2015 15:03 schreef Yreal het volgende:
Ik krijg turin airport > turin niet in hafas. Wie heeft de dienstregeling?
http://www.gtt.to.it/cms/risorse/ferrovie/orari_torino_ceres.pdfI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Jaquote:In combinatie met een NS-abonnement reist u gratis met ICE binnen NederlandAlleen bij reizen op saldo vol tarief of meereizend met iemand met een abonnement betaal je toeslagquote:Gratis bij studentenabonnementen en NS-Business CardsPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Welk jaar dienstregelingquote:Op vrijdag 18 september 2015 15:03 schreef Yreal het volgende:
Ik krijg turin airport > turin niet in hafas. Wie heeft de dienstregeling?![]()
Topquote:Op vrijdag 18 september 2015 16:47 schreef dennistd het volgende:
Ja
[..]
[..]
Alleen bij reizen op saldo vol tarief of meereizend met iemand met een abonnement betaal je toeslag![]()
![]()
Is ook een abonnementquote:Op vrijdag 18 september 2015 16:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Is Dalvoordeel, valt dat ook onder abbonement of is dat een produkt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Het is ook niet heel duidelijk, die topic op het NS Forum is duidelijker: https://forum.ns.nl/abonnementen-2/ice-toeslag-1318quote:Op vrijdag 18 september 2015 16:51 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh cool, dat wist ik niet, heb ik vorige keer voor Jean Lul een toeslag gekocht...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dus stel dat ik een Belg achter een loket zo gek krijg om mij een kaartje Rotterdam-Amsterdam met 100% korting te 'verkopen' dan hoef ik geen toeslag voor de IC Defect te betalen? Het is immers een internationaal vervoerbewijsquote:Let op: wanneer u in het bezit bent van een internationaal vervoerbewijs voor Intercity Brussel tussen Amsterdam en Rotterdam of v.v., hoeft u geen Toeslag voor de Intercity direct te kopen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
nice, gewoon halfuurs. Thanks.quote:Op vrijdag 18 september 2015 16:11 schreef bork het volgende:
[..]
t/m 12 december
http://www.gtt.to.it/cms/risorse/ferrovie/orari_torino_ceres.pdf![]()
Enkeltje Essen(b) -> roosendaal grens is 1.20 ofzo...quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:05 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dus stel dat ik een Belg achter een loket zo gek krijg om mij een kaartje Rotterdam-Amsterdam met 100% korting te 'verkopen' dan hoef ik geen toeslag voor de IC Defect te betalen? Het is immers een internationaal vervoerbewijs![]()
Dat zou goedkoper zijn dan iedere keer een ICd ticket kopenquote:Op vrijdag 18 september 2015 17:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Enkeltje Essen(b) -> roosendaal grens is 1.20 ofzo...![]()
![]()
Wat heeft de Tubantia nou weer voor een Arriva-trein van wikipedia geplukt? Een Poolse of zo? http://www.tubantia.nl/re(...)p-mansveld-1.5253705PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Mooie loophole he? Ik gebruik die dingen altijd voor een dubbele ov truc als ik moet reizen naar een station met dichte poortjes.quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat zou goedkoper zijn dan iedere keer een ICd ticket kopen![]()
wat niet?quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:32 schreef dcm360 het volgende:
Het voldoet alleen niet aan de voorwaarde...![]()
Hoe dan?quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mooie loophole he? Ik gebruik die dingen altijd voor een dubbele ov truc als ik moet reizen naar een station met dichte poortjes.![]()
Bij vertrek koop je een kaartje van essen(b) naar ergens in NL en selecteer je NL gratis. Dan check je ov kaart 1 in. Op je bestemming check je alleen dat Essen kaartje uit, en bij de weg terug gebruik je kaart 2.quote:
Op buitenland kaartjes zit geen 1 euro toeslag![]()
![]()
Dan koop je Amsterdam-Essen met NL-traject gratisquote:Op vrijdag 18 september 2015 17:54 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Een kaartje Essen - Roosendaal kopen terwijl er in de voorwaarde Amsterdam - Rotterdam staat.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dus daarvoor heb je wel 2 chipkaarten nodig?quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bij vertrek koop je een kaartje van essen(b) naar ergens in NL en selecteer je NL gratis. Dan check je ov kaart 1 in. Op je bestemming check je alleen dat Essen kaartje uit, en bij de weg terug gebruik je kaart 2.
Op buitenland kaartjes zit geen 1 euro toeslag
En dan Check je beide kaarten uit als je weer 'thuis' bent..Nee wacht? want dan betaal je voor
kaart 1 het instaptarief
Nee wacht ik mis iets...![]()
Je moet inderdaad wel twee stations hebben die relatief dicht bij elkaar liggen om 1 uit te checken. Voor mij handig, want ik ga altijd met de motor naar het station. Dan stop ik dus weer op het andere station waar ik dan met kaart 2 in kan, en ze weer beide uit check.quote:Op vrijdag 18 september 2015 17:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus daarvoor heb je wel 2 chipkaarten nodig?
En dan Check je beide kaarten uit als je weer 'thuis' bent..Nee wacht? want dan betaal je voor
kaart 1 het instaptarief
Nee wacht ik mis iets...![]()
In de praktijk is dat dus als volgend.
Rij naar Zoetermeer.
Check anonieme kaart in
Reis naar Amsterdam
Check in Amsterdam dalvrij kaart in
Reis terug naar Zoetermeer
Check dalvrij uit
Rij naar Zoetermeer oost.
Check dalvrij in
Check dalvrij uit
Check anonieme kaart uit
Rij naar huis![]()
En daar bereik je mee...?quote:Op vrijdag 18 september 2015 18:12 schreef Yreal het volgende:
In de praktijk is dat dus als volgend.
Rij naar Zoetermeer.
Check anonieme kaart in
Reis naar Amsterdam
Check in Amsterdam dalvrij kaart in
Reis terug naar Zoetermeer
Check dalvrij uit
Rij naar Zoetermeer oost.
Check dalvrij in
Check dalvrij uit
Check anonieme kaart uit
Rij naar huis100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Waarom Dalvrij in en uitchecken op Oost?quote:Op vrijdag 18 september 2015 18:12 schreef Yreal het volgende:
In de praktijk is dat dus als volgend.
Rij naar Zoetermeer.
Check anonieme kaart in
Reis naar Amsterdam
Check in Amsterdam dalvrij kaart in
Reis terug naar Zoetermeer
Check dalvrij uit
Rij naar Zoetermeer oost.
Check dalvrij in
Check dalvrij uit
Check anonieme kaart uit
Rij naar huis
En bij een station met gesloten poortjes gebruik je dus een essen kaartje?![]()
Om erin te komen zodat ik kan uitcheckenquote:Op vrijdag 18 september 2015 19:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Waarom Dalvrij in en uitchecken op Oost?
En bij een station met gesloten poortjes gebruik je dus een essen kaartje?
precies. Die heb je nodig als op je bestemming de poortjes dicht zijn![]()
Ik heb hem, het is de 2 kaarten truc met (als er poortjes zijn op je aankomst station) De Essen truc. Waarmee je het lange traject uiteraard met je dalvrij/persoonlijke ov chipkaart doet...quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Om erin te komen zodat ik kan uitchecken
precies. Die heb je nodig als op je bestemming de poortjes dicht zijn
Loont voor mij (nog) niet.
Misschien dat ik wel met 2 chipkaarten ga werken als de hoekse lijn vermetroot.
Dan kan ik met de essen truc niet hoeven uitchecken op Rotterdam en zodoende telt ie mn terugreis door op degressief tarief.![]()
Nee dit doe ik dus enkel als ik heen moet reizen in de spitsquote:Op vrijdag 18 september 2015 19:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb hem, het is de 2 kaarten truc met (als er poortjes zijn op je aankomst station) De Essen truc. Waarmee je het lange traject uiteraard met je dalvrij/persoonlijke ov chipkaart doet...
Loont voor mij (nog) niet.
Misschien dat ik wel met 2 chipkaarten ga werken als de hoekse lijn vermetroot.
Dan kan ik met de essen truc niet hoeven uitchecken op Rotterdam en zodoende telt ie mn terugreis door op degressief tarief.![]()
![]()
Jup. Een PESA 218M voor Arriva Polenquote:Op vrijdag 18 september 2015 17:31 schreef dennistd het volgende:
Wat heeft de Tubantia nou weer voor een Arriva-trein van wikipedia geplukt? Een Poolse of zo? http://www.tubantia.nl/re(...)p-mansveld-1.5253705
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pesa_218M#Arriva_RPAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Raadplaatje:
Waarom hangen die bezems daar?
Antwoord:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
reminder; morgen gaat er een stoomtreinrit van Stoom Stichting Nederland vanuit Rotterdam naar Heerhugowaard. ter ere van het 15 jarig bestaan van een modelbouwwinkel. doorkomsttijden te Castricum staan er niet bij, ik gok zo tussen 10:00 en 10:25. in ieder geval vertrekt de trein in Alkmaar richting heerhugowaard om 10:38
http://www.stoomstichting(...)ief_11_sept_2015.pdfRoses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Hier wat meer tijden:quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
reminder; morgen gaat er een stoomtreinrit van Stoom Stichting Nederland vanuit Rotterdam naar Heerhugowaard. ter ere van het 15 jarig bestaan van een modelbouwwinkel. doorkomsttijden te Castricum staan er niet bij, ik gok zo tussen 10:00 en 10:25. in ieder geval vertrekt de trein in Alkmaar richting heerhugowaard om 10:38
http://www.stoomstichting(...)ief_11_sept_2015.pdfquote:Op woensdag 16 september 2015 01:45 schreef dennistd het volgende:
Trouwens nog even de dienstregeling voor de stoomtrein zaterdag, in een speciaal formaat voor Fles:
DATUM: ZATERDAG 19 SEP 2015
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
LM 88300 DE-LOC 6400 1
(Rtng V 7:05 - Rtd A 7:19)
leeg stoom. Over op 38100
Rtng 103 V 07:05 103,ZF 70 (0)
Rtngw ZF D 07:07
Hlba ZD D 07:11 ZF,2,ZD
Az ZC2 D 07:13
Wspl ZB D 07:15 ZD,ZC2,ZC1,ZB
Rtd 11 A 07:19 ZB,ZA,11 [173A-R,
+ 265A-L]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
11-Sep-2015 17:10 1 / 7
Publicatie nummer: 1562 DB_Schenker
status: proefdruk
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
IC 38100 DE-LOC 6400 1
(Rtd V 7:41 - Hwd A 10:45)
stoom. Besloten reizigersvervoer
Rtd 11 V 07:41 11,XA1,XA2 [275B-R, 70 (0)
+ 293B-L]
Wspl XA2 D 07:43 XA2,XB,XC,XD [407A-R
+]
Az XD D 07:44
Hlba XE D 07:45 XD,1,XF
Rtngw XG D 07:46
Rtngo XH D 07:47 XF,XG,XH,XJ
Rta 1 D 07:48
Nwk 1 D 07:52
Nwki RP D 07:53 XJ,RP
Mdo RO D 07:56 RP,RO [283B-R]
Hgwbr RN D 07:57
Gd 3B A 07:59 RO,RN,3B instappen reizigers
3B V 08:01 3B,3A,GP [151B-R]
Gdg 1 D 08:05 GP,1,GO [475B-R]
Odw 103 D 08:09 GO,103,GN
Wdo TK D 08:13
Wd KH D 08:14 GN,TK,TC,204,KH,
+KL [1211B-R,
+ 1115B-R]
Hmla KL D 08:17 KL,KR,KS,BA
Hmlba BA D 08:18
Bkla BA D 08:23 BA,711,702,AP8,AP7,
+AP6,AP5,AP4,AP3,AP2,
+AP1 [3661-R]
Bkl 2 D 08:24
Aco 672 D 08:32
Ac 2 D 08:33 AP1,672,AN3,2
Asb 3 D 08:34 AN2,AN1,613,3,593
Dvaz 593 D 08:35
Dvd 5 D 08:36 593,5,UP
Asa 1 D 08:38
Asdm 8 D 08:40 8,MV
Asdma MV D 08:41
Asd 14A A 08:47 MV,71,14B,14AM,14A reizigers instappen
14A V 08:49 14A,SF [2551B-R,
+ 2523B-R]
Sgra SN D 08:51 SN O1
Asdta SN D 08:52
Awhv 184 D 08:54
Awhv 1001 A 09:00
1002 V 10:02
Awhvw 189 D 10:07
Rdwa TB D 10:09 189,502,TB
11-Sep-2015 17:10 2 / 7
Publicatie nummer: 1562 DB_Schenker
status: proefdruk
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
Hmta TB D 10:11 TB,TJ [317B-R]
Zd 2 D 10:14 TJ,2,421,WO [257B-R]
Wm 2 D 10:18 WO,2,WN
Nnvbr B1 D 10:19
Utg 2A D 10:23 WN,2B,2A,UN
Amr 2 A 10:36 UN,31,2
2 V 10:38 2,HA reizigers instappen
Nhkbr HA D 10:39
Bol B2 D 10:42
Hwd 3 A 10:45 HA,HB,3 [1295B-R]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
IC 38101 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 11:17 - Amr A 11:27)
stoomtrein
Hwd 3 V 11:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 11:19
Nhkbr B2 D 11:24
Amr 2 A 11:27 HN,2
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
IC 38102 DE-LOC 6400 1
(Amr V 11:37 - Hwd A 11:44)
stoom. Besloten reizigersvervoer
Amr 2 V 11:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen
Nhkbr HA D 11:38
Bol B2 D 11:41
Hwd 3 A 11:44 HA,HB,3 [1295B-R]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
IC 38103 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 12:17 - Amr A 12:27)
stoomtrein
Hwd 3 V 12:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 12:19
Nhkbr B2 D 12:24
Amr 2 A 12:27 HN,2
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
IC 38104 DE-LOC 6400 1
(Amr V 12:37 - Hwd A 12:44)
stoom. Besloten reizigersvervoer
Amr 2 V 12:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen
Nhkbr HA D 12:38
Bol B2 D 12:41
Hwd 3 A 12:44 HA,HB,3 [1295B-R]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
11-Sep-2015 17:10 3 / 7
Publicatie nummer: 1562 DB_Schenker
status: proefdruk
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
IC 38105 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 13:17 - Amr A 13:27)
stoomtrein
Hwd 3 V 13:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 13:19
Nhkbr B2 D 13:24
Amr 2 A 13:27 HN,2
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
IC 38106 DE-LOC 6400 1
(Amr V 13:37 - Hwd A 13:44)
stoom. Besloten reizigersvervoer
Amr 2 V 13:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen
Nhkbr HA D 13:38
Bol B2 D 13:41
Hwd 3 A 13:44 HA,HB,3 [1295B-R]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
IC 38107 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 14:17 - Amr A 14:27)
stoomtrein
Hwd 3 V 14:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 14:19
Nhkbr B2 D 14:24
Amr 2 A 14:27 HN,2
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
IC 38108 DE-LOC 6400 1
(Amr V 14:37 - Hwd A 14:44)
stoom. Besloten reizigersvervoer
Amr 2 V 14:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen
Nhkbr HA D 14:38
Bol B2 D 14:41
Hwd 3 A 14:44 HA,HB,3 [1295B-R]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
IC 38109 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 15:17 - Amr A 15:27)
stoomtrein
Hwd 3 V 15:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 15:19
Nhkbr B2 D 15:24
Amr 2 A 15:27 HN,2
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
IC 38110 DE-LOC 6400 1
(Amr V 15:37 - Hwd A 15:44)
stoom. Besloten reizigersvervoer
Amr 2 V 15:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen
Nhkbr HA D 15:38
Bol B2 D 15:41
Hwd 3 A 15:44 HA,HB,3 [1295B-R]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
11-Sep-2015 17:10 4 / 7
Publicatie nummer: 1562 DB_Schenker
status: proefdruk
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
IC 38111 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 16:17 - Amr A 16:27)
stoomtrein
Hwd 3 V 16:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 16:19
Nhkbr B2 D 16:24
Amr 2 A 16:27 HN,2
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
IC 38112 DE-LOC 6400 1
(Amr V 16:37 - Hwd A 16:44)
stoom. Besloten reizigersvervoer
Amr 2 V 16:37 2,HA 70 (0) reizigers instappen
Nhkbr HA D 16:38
Bol B2 D 16:41
Hwd 3 A 16:44 HA,HB,3 [1295B-R]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
11-Sep-2015 17:10 5 / 7
Publicatie nummer: 1562 DB_Schenker
status: proefdruk
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
IC 38113 DE-LOC 6400 1
(Hwd V 18:17 - Rtd A 22:22)
stoomtrein
Hwd 3 V 18:17 3,HB,HN 70 (0)
Bol B1 D 18:19
Nhkbr B2 D 18:24
Amr 2 A 18:27 HN,2
2 V 18:34 2,32,UA
Utg 3 D 18:49 UA,3,WA
Nnvbr B2 D 18:54
Wm 4 A 18:56 WA,4
4 V 19:04 4,453B,WB
Zd 4 D 19:12 WB,422,4,TL
Hmta TH D 19:16
Hrpa TF D 19:17 TL,TH,TF
Rdwa 502 D 19:18 F
Awhvw 189 A 19:21
189 V 19:21
Awhv 1002 A 19:30 water tanken
1005 V 20:35
Awhv 184 D 20:42
Asdta 84 D 20:51
Sgra SO D 20:53 184,84,SO,SE [431A-L
+]
Sgbr SE D 20:54
Asd 5B A 20:56 SE,5A,5B [2503A-R,
+ 2515A-R, 2529A-R]
5B V 20:58 5B,5C,70,MU [283A-R, uitstappen reizigers
+ 295A-R]
Asdma MU D 21:02
Asdm 9 D 21:02 MU,9
Asa 4 D 21:04
Dvd 8 D 21:06 UB,8,598
Dvaz 598 D 21:07
Asb 8 D 21:08 598,8,UN1,UN2
Ashd 5 D 21:11
Ac 3 D 21:14 5,UN3,673,UP1,UP2,
+UP3,UP4,UP5,UP6,UP7
Aco UP1 D 21:15
Bkl 3 D 21:23 UP7,UP8,703,712,BN
Bkla 703 D 21:24
Hmlba DQ A 21:31 BN,DQ [1021A-R]
DQ V 21:38 DQ,DL,DE,DF
Hmla DE D 21:40
Wd 2 D 21:44 DF,2,TE,TL,GA
Wdo TL D 21:45
Odw GB D 21:50 GA,102,GB [91A-R]
Gdg 3 D 21:55 GB,706,3,GC
11-Sep-2015 17:10 6 / 7
Publicatie nummer: 1562 DB_Schenker
status: proefdruk
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
Gd 8 A 21:58 GC,8 [147A-L]
8 V 22:00 8,RA,RB [195A-L,
+ 223A-L]
Hgwbr RB D 22:02
Mda RC D 22:03 RB,RC
Mdo RD D 22:04 RC,RD
Nwki ZJ D 22:07 RD,ZJ [293A-R]
Nwk 2 D 22:08
Rta 2 D 22:12
Rtngo ZH D 22:14 ZJ,ZG,ZF
Rtngw ZF D 22:15
Hlba ZD D 22:17 ZF,2,ZD
Az ZC2 D 22:18
Wspl ZB D 22:19 ZD,ZC2,ZC1,ZB
Rtd 13 A 22:22 ZB,ZA,13 [173A-L,
+ 263A-L]
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————<
LM 88301 DE-LOC 6400 1
(Rtd V 22:28 - Rtng A 22:37)
leeg van stoom
Rtd 13 V 22:28 13,XA1,XA2 [277B-R, 75 (0)
+ 293B-L]
Wspl XA2 D 22:30 XA2,XB,XC,XD [407A-R
+]
Az XD D 22:31
Hlba XE D 22:32 XD,1,XF
Rtngw XF D 22:35
Rtng 103 A 22:37 XF,103
———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
En de vertragingsduur?quote:Op zaterdag 19 september 2015 00:34 schreef DriekOplopers het volgende:
Storingen Schiphol stevenen af op recordaantal.
http://www.parool.nl/paro(...).VfxHzhjegjk.twitter![]()
Een VIRM als sprinter, die heb ik nog niet eerder meegemaakt op groningen-zwolle.
En die zelfde VIRM gaat door als extra trein ri Utrecht, stopt niet op Amersfoort. Coupe voor mezelf ipv proppen in de IC rotterdam.
_o_ NS.
[ Bericht 27% gewijzigd door ZwarteKater op 19-09-2015 08:46:08 ]{content}![]()
quote:Op vrijdag 18 september 2015 21:25 schreef _JdM_ het volgende:
Raadplaatje:
[ afbeelding ]
Waarom hangen die bezems daar?
Antwoord:Op Fles' oude werkplek hangt er ook 1.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik vond de 1e klas van de sprinter Enschede-Zwolle al zo druk, maar na een controle bleek waarom: zes van de acht hadden een 2e klas kaartje maar waren 1e klas gaan zitten omdat de 2e klas 'vol was'...
Helaas alleen weggestuurd en geen boetesPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
'Al zo'n 5 jaar', onder de verantwoordelijkheid van Gout dus.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:03 schreef b2py het volgende:
Financiële puinhoop bij Prorail: http://m.telegraaf.nl/bin(...)noeit-met-de-cijfers
Dag Mansveld![]()
![]()
VIRM rijdt wel vaker in de sprinter tussen Groningen en Zwolle.quote:Op zaterdag 19 september 2015 07:46 schreef ZwarteKater het volgende:
Een VIRM als sprinter, die heb ik nog niet eerder meegemaakt op groningen-zwolle.
En die zelfde VIRM gaat door als extra trein ri Utrecht, stopt niet op Amersfoort. Coupe voor mezelf ipv proppen in de IC rotterdam.
_o_ NS.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
De kwestie is wel een spoeddebat met de fractievoorzitters waard nuquote:Op zaterdag 19 september 2015 12:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
'Al zo'n 5 jaar', onder de verantwoordelijkheid van Gout dus.
Dag MansveldAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Na de afgelopen tien spoeddebatten is er iets veranderd wou je zeggen?quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De kwestie is wel een spoeddebat met de fractievoorzitters waard nu
Bier.![]()
Fractievoorzitters kunnen het bewindspersonen vaak lastiger maken dan gewone parlementsledenquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Na de afgelopen tien spoeddebatten is er iets veranderd wou je zeggen?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Rekening gehouden met uur tijdsverschil?quote:Op zaterdag 19 september 2015 18:07 schreef greavy het volgende:
Volgens de website van BBC komt het er nu niet voor?![]()
Ik zie het heulemaal niet in de programmering op de BBC-site staan, maar op enkele andere sites weer wel. Vaag.![]()
Whoopsiequote:Op zaterdag 19 september 2015 19:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
wat http://www.cbc.ca/radio/t(...)es-missing-1.3224670wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op zaterdag 19 september 2015 19:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
wat http://www.cbc.ca/radio/t(...)es-missing-1.3224670
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Loks. Gok ik dan eah. 47 bakken is wel iets waar ze meestal 2 a 3 zesassers voorzetten meestal.Bier.![]()
niet goed op slot gezet? ik zet mijn trein altijd met extra stevig kettingslot vast. ART4Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
15.47 aankomst in venloquote:Op donderdag 17 september 2015 00:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik las het ja, heb je toevallig tijden?![]()
Zal toch wel laat worden, en moet om 17u werken...
[ afbeelding ]![]()
groepen mensen vonden het nodig om op het spoor, midden op een overweg, te wachten op de stoomtrein. pas bij het rinkelen van bellen, bedacht men dat het handig was om langs het spoor te wachten.
als de trein eenmaal voorbij was, meteen weer op de overweg gaan staan. want ja, dan heb je toch een prachtige foto.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
http://www.bndestem.nl/re(...)uit-elkaar-1.5253524quote:"Specialisten van de leverancier komen nu alle puien op de door de huurders gehanteerde openings- en sluittijden openen en sluiten."
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Daar zijn wel meer domme fouten gemaakt.quote:Na de opening van de noordkant van het station, ruim twee jaar geleden, ontstonden diverse problemen door ontwerp-, materiaal- of uitvoeringsfouten. Zo ontstonden er ernstige lekkages in de vloer van het busdek, met waterschade in de publiekshal tot gevolg. De urinoirs moesten gesloopt en hersteld worden omdat ze te smal waren, en vanwege een verkeerde materiaalkeuze begonnen te stinken.
Ook moet het voorplein nog een keer opnieuw bestraat worden omdat het verzakt is, terwijl ook de natuurstenen goten al kapot gereden zijn.![]()
Ik was donderdag voor de tweede keer in Tivoli-Vredenburg en daar waren de wasbakken bij de Pandora-zaal uit hun multi-plex blad gebarsten/omhoog komen zetten. Zelfde idee, nieuw gebouw en dan dit soort stomme constructies en/of gebruik van goedkoop materiaal, triestquote:Op zondag 20 september 2015 01:37 schreef James1988 het volgende:
Twee jaar geleden? Één jaar geleden!![]()
zo'n ontzettend mooi gebouw en nu al verneukt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
En dan beginnen we nog niets eens over de geluidslekkage van de Pandora-zaalquote:Op zondag 20 september 2015 02:27 schreef bork het volgende:
[..]
Ik was donderdag voor de tweede keer in Tivoli-Vredenburg en daar waren de wasbakken bij de Pandora-zaal uit hun multi-plex blad gebarsten/omhoog komen zetten. Zelfde idee, nieuw gebouw en dan dit soort stomme constructies en/of gebruik van goedkoop materiaal, triest![]()
zo'n ontzettend mooi gebouw en nu al verneukt.
![]()
![]()
Een vraagje voor de NS-wetenschappers hierzo
Ik ga aankomende week vanuit Eindhoven naar tilburg toe. Echter moet ik nog een pakket afgeven in Den Bosch...
Kan ik inchecken in Eindhoven, afreizen naar Den Bosch en daar even een uur of 2 rondlopen en dan vervolgens doorreizen naar Tilburg om daar uit te checken?
Dan zou de NS kunnen denken: Ingecheckt op Eindhoven, uitgecheckt op Tilburg; dus enkeltje Eindhoven - Tilburg betalen (ipv: Ehv - DB - Tb betalen)
scheelt geld enzo
![]()
Dat kan ja. Echter zal je bij een controle tussen Den Bosch en Tilburg een boete krijgen omdat je om reist![]()
Den Bosch heeft geen poortjes, dus pas uitchecken net voordat je aan de reis naar Tilburg begint en dan meteen weer inchecken bij een ander paaltje. Dan is het namelijk een overstap en geen nieuwe reis. Kost je dan ¤9,80 ipv (6,20+4,60=) ¤10,80PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
https://scontent-ams2-1.x(...)128bdc64&oe=566ABEA7
Hij is weer in Nederland![]()
Vind dat bruin niet misstaan, wel even wennen...![]()
Het is weer eens een ander kleurtje. Als de 1315 ook bruin is zijn er nog steeds twee gele 1300'en (de 1312 en een plukloc van het spoorwegmuseum)PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Is dit toch ff fleuriger.
Zondag 20 September 2015 - Terwijl half hobbyend Nederland achter het transport van de 1315 naar Blerick aan ging vanuit Horb, hield ik het dichtbij huis. Dit omdat ik morgen weer vroeg op mag voor het werk.
Sinds enkele dagen heeft ERS Railways een nieuw bestickerde lok beschikbaar, ter promotie van Vincent van Gogh. De kleuren zijn erg fraai en fleurig.
De eerste trein die deze fraaie lok vanuit Nederland mocht trekken, betreft de Poznan-shuttle terug naar het Poolse Poznan. Deze werd echter via de Betuweroute omgeleid vanwege werkzaamheden in Twente.
Hier passeert deze fraaie trein de 3 toegestroomde fotografen bij Hardinxveld / Giessenburg.![]()
In Breda is spoor 6 opgesplitst in twee delen, eentje voor de trein uit Utrecht en eentje voor de trein uit Den Haag.
Ze hebben zelfs een juk gezet![]()
![]()
Zowel de HSL 1300'en als de loc met één oor zullen ook nog wel naar Twente komen neem ik aan.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Normaalgesproken had die 189 206 vandaag zelfs via Twente moeten rijden, maarja, als er werkzaamheden zijn ri. Bentheim verkiest men de Betuweroute weer.![]()
Wel opmerkelijk dat deze werkzaamhedensessie in Breda nog steeds goederentreinen (quote:Op zondag 20 september 2015 19:16 schreef James1988 het volgende:
In Breda is spoor 6 opgesplitst in twee delen, eentje voor de trein uit Utrecht en eentje voor de trein uit Den Haag.
Ze hebben zelfs een juk gezet) door Breda konden. Er was één pad per uur per richting beschikbaar tussen Tilburg en Lage Zwaluwe via spoor 8 in Breda. Dit was ook in overleg met NS, voor NS is het "duidelijk"(lees: makkelijker) om met deze zeer beperkte capaciteit alleen bussen in te zetten.
![]()
Godverdommequote:Op zaterdag 19 september 2015 23:33 schreef dennistd het volgende:
http://www.bndestem.nl/re(...)uit-elkaar-1.5253524
[..]. Zulke schatjes die daar werken bij de Starbucks
![]()
![]()
Er gaan testritten komen met een ICE op het oostelijke deel van de Betuweroute (Geldermalsen - Elst). Als de proeven slagen wordt dit een omleidingsroute voor wanneer Utrecht - Arnhem gestremd is bij werkzaamheden.![]()
Apart. Zeker omdat de vluchtwegen op de Betuweroute op 4 personen zijn berekend, en niet op een reizigerstrein. Daardoor mag er geen reizigerstrein overheen. Havenspoorlijn mag het, als Prorail Incidentenbestrijding met de trein meerijdt, want moeten dan binnen 2 minuten na een incident bij de trein kunnen zijn.![]()
Zijn er veel vluchtwegen tussen Geldermalsen en Elst die niet gewoon uitkomen op de A15 dan? Dat valt wel mee toch?
De tunnel bij Zevenaar kom je niet tegen, want bij Elst gaat de trein weer van de BR af om naar Arnhem te rijden.![]()
Vmax 300?quote:Op zondag 20 september 2015 20:19 schreef James1988 het volgende:
Er gaan testritten komen met een ICE op het oostelijke deel van de Betuweroute (Geldermalsen - Elst). Als de proeven slagen wordt dit een omleidingsroute voor wanneer Utrecht - Arnhem gestremd is bij werkzaamheden.![]()
![]()
Ben ik weerTopweek gehad in Berlijn! Even voorstellen: dit is Icke, de nieuwste metro voor het kleinprofielnet
doei![]()
ah ja, dan zou het net aan moeten kunnen en blijft de vertraging beperkt tot een half uurtjequote:Op zondag 20 september 2015 20:36 schreef James1988 het volgende:
Zijn er veel vluchtwegen tussen Geldermalsen en Elst die niet gewoon uitkomen op de A15 dan? Dat valt wel mee toch?
De tunnel bij Zevenaar kom je niet tegen, want bij Elst gaat de trein weer van de BR af om naar Arnhem te rijden.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Mooi dingquote:Op zondag 20 september 2015 21:00 schreef Prins_Pils het volgende:
Ben ik weerTopweek gehad in Berlijn! Even voorstellen: dit is Icke, de nieuwste metro voor het kleinprofielnet
[ afbeelding ]Het scheelt als het goed is een keer kopmaken in Den Bosch, dat scheelt al veelquote:Op zondag 20 september 2015 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah ja, dan zou het net aan moeten kunnen en blijft de vertraging beperkt tot een half uurtje![]()
![]()
Bron?quote:Op zondag 20 september 2015 20:19 schreef James1988 het volgende:
Er gaan testritten komen met een ICE op het oostelijke deel van de Betuweroute (Geldermalsen - Elst). Als de proeven slagen wordt dit een omleidingsroute voor wanneer Utrecht - Arnhem gestremd is bij werkzaamheden.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
quote:Op zondag 20 september 2015 21:00 schreef Prins_Pils het volgende:
Ben ik weerTopweek gehad in Berlijn! Even voorstellen: dit is Icke, de nieuwste metro voor het kleinprofielnet
[ afbeelding ]I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Wordt de ICE niet standaard langs Eindhoven geleid als Arnhem <-> Utrecht niet beschikbaar is?quote:Op zondag 20 september 2015 21:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mooi ding
[..]
Het scheelt als het goed is een keer kopmaken in Den Bosch, dat scheelt al veel![]()
Soms wel, soms niet. Hangt echt van de bijsturing af, zo lijkt hetquote:Op zondag 20 september 2015 22:27 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wordt de ICE niet standaard langs Eindhoven geleid als Arnhem <-> Utrecht niet beschikbaar is?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Bij incidenten wordt hij via Den Bosch gestuurd, omdat je anders ook de stops in Arnhem en in Duitsland niet bedient. Bij werkzaamheden hangt het van de situatie af.quote:Op zondag 20 september 2015 22:27 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wordt de ICE niet standaard langs Eindhoven geleid als Arnhem <-> Utrecht niet beschikbaar is?![]()
Die dingen maken echt zo ongelofelijk veel herrie <3quote:Op maandag 21 september 2015 00:15 schreef Prins_Pils het volgende:
Ik zag maandag in Bad Bentheim trouwens nog dit eeh DINGWat is deze?
[ afbeelding ]Bier.![]()
Birmingham New Street station officially reopensquote:New Street facts
170,000 passengers a day use Birmingham New Street, nearly triple the 60,000 a day it was designed for when it was last rebuilt in the 1960s
The new station can now handle 300,000 passengers per day
New Street is the busiest station outside London, with a train leaving every 37 seconds
36 new escalators and 15 lifts, serving every platform, have been installed
About 60% of rainwater "harvested" from the new-look building's facade will be used to flush the station's toilets
About 1,000 workers were on site, 24 hours a day, seven days a week during the five-year revamp - increasing to 3,500 in its final monthsI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ja.quote:Op maandag 21 september 2015 10:17 schreef b2py het volgende:
Zijn gewoon de doorgetrokken Essen treinen toch?![]()
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik vergeet in Enschede tenminste nooit meer in en uit te checken of krijg het gevoel dat ik dat vergeten ben![]()
![]()
Ik herken dat, ik schrik er tegenwoordig van als de poorten niet dicht zijn en het dus veel te makkelijk vergeet. Ergo, mijn twee meestbezochte stations hebben allebei gesloten poorten.quote:Op maandag 21 september 2015 13:40 schreef boriq het volgende:
Ik vergeet in Enschede tenminste nooit meer in en uit te checken of krijg het gevoel dat ik dat vergeten ben![]()
Dit ja. Het zal niet elke keer zijn geweest, maar vaak genoeg in Zwolle ingestapt ri. Enschede en dan naast de PI een kleine hartverzakkinging krijgen omdat ik niet meer wist of ik ingecheckt had.quote:Op maandag 21 september 2015 13:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik herken dat, ik schrik er tegenwoordig van als de poorten niet dicht zijn en het dus veel te makkelijk vergeet. Ergo, mijn twee meestbezochte stations hebben allebei gesloten poorten.![]()
Dit, maar dan thv de (oude) wasstraat bij Enschede. toen de poortjes nog open waren. Of een kwartier overstap tijd in Hengelo hebben en dan ALSNOG vergeten om te checken voor het Syntus treintjequote:Op maandag 21 september 2015 13:46 schreef boriq het volgende:
[..]
Dit ja. Het zal niet elke keer zijn geweest, maar vaak genoeg in Zwolle ingestapt ri. Enschede en dan naast de PI een kleine hartverzakkinging krijgen omdat ik niet meer wist of ik ingecheckt had.
Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Zie net op FB een machinist voorbijkomen die een trein heeft met 'nieuwe GSM-R', wordt er wat nieuws ingefaseerd?![]()
Jaquote:Op maandag 21 september 2015 16:32 schreef boriq het volgende:
Zie net op FB een machinist voorbijkomen die een trein heeft met 'nieuwe GSM-R', wordt er wat nieuws ingefaseerd?![]()
Het worden dezelfde GSM-R apparaten die ook al in de Traxx locs zitten, voor zover ik weet. Elke materieelsoort wordt in de komende weken in de rijdende dienst beproefd. De uitrol voor alle treinen zou vanaf april volgend jaar moeten volgen.![]()
Beantwoording Kamervragen over de aanhoudende problemen op het spoor in de Achterhoek.
Staatssecretaris Mansveld (IenM) beantwoordt vragen van het Kamerlid Bashir (SP) over de aanhoudende problemen op het spoor in de Achterhoek.![]()
Geen Nederland in elk gevalPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Iets Frans met (vermoedelijk) 1500 V-bovenleiding.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Bovenleiding spanning klopt (En ik hoor graag eens hoe je dat ziet)quote:Op maandag 21 september 2015 23:06 schreef Duvel het volgende:
Iets Frans met (vermoedelijk) 1500 V-bovenleiding.![]()
Gespot: 1 van prorails bovenleiding expertsquote:Op maandag 21 september 2015 23:06 schreef Duvel het volgende:
Iets Frans met (vermoedelijk) 1500 V-bovenleiding.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
De isolatoren zijn ook geschikt voor 3KV maar een dubbele rijdraad wordt in Oost-Europa nauwelijks gebruikt dus Noord-Frankrijk zou ook mijn gok geweest zijn.Bier.![]()
Neen.quote:Op maandag 21 september 2015 23:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gespot: 1 van prorails bovenleiding expertsNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Noord-Frankrijk is juist veel 25kV, toch? Degene die het post en de schermen op de perrons verraden voor mij Frankrijk.quote:Op maandag 21 september 2015 23:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De isolatoren zijn ook geschikt voor 3KV maar een dubbele rijdraad wordt in Oost-Europa nauwelijks gebruikt dus Noord-Frankrijk zou ook mijn gok geweest zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Hint, deze lijn heeft 2 Spanningen.quote:Op maandag 21 september 2015 23:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Noord-Frankrijk is juist veel 25kV, toch? Degene die het post en de schermen op de perrons verraden voor mij Frankrijk.![]()
Ja, klopt!quote:Op maandag 21 september 2015 23:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Noord-Frankrijk is juist veel 25kV, toch? Degene die het post en de schermen op de perrons verraden voor mij Frankrijk.Bier.![]()
Frankrijk is een redelijk blinde vlek voor mij, maar ik heb nog twee Franse treinenbladen liggen om daar wat aan te doen.quote:Op maandag 21 september 2015 23:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hint, deze lijn heeft 2 Spanningen.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Het is een RER-station, vermoedelijk RER A, omdat die multicourant materieel vereist maar welke? Geen ideeAltijd onderweg naar het avontuur![]()
is ook zo ongeveer het enige station dat ik zou herkennen hoorquote:Op maandag 21 september 2015 23:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
U gaat door voor d'n Frigo![]()
![]()
Leesvoer http://carto.metro.free.fr/documents/CartoRerIdf.v2.5.pdfquote:Op maandag 21 september 2015 23:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Frankrijk is een redelijk blinde vlek voor mij, maar ik heb nog twee Franse treinenbladen liggen om daar wat aan te doen.
Voor iedereen wel![]()
![]()
Lijn B en lijn N ookquote:Op maandag 21 september 2015 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een RER-station, vermoedelijk RER A, omdat die multicourant materieel vereist maar welke? Geen idee![]()
![]()
Ja want SACEM enenen huuuuhuuu geilquote:Op maandag 21 september 2015 23:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, maar die zijn minder interessant dan RER A![]()
![]()
Relatief dunne rijdraad, en ook nog eens dubbel uitgevoerd. 25 kV gebruikt een enkele draad die wat dikker isquote:Op maandag 21 september 2015 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Bovenleiding spanning klopt (En ik hoor graag eens hoe je dat ziet)![]()
![]()
Binnenkort nog een station dat van naam verandert: Enschede de Eschmarke -> Enschede AZCPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Nooit gezien dat daar een ziekenhuis stond...quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:15 schreef dennistd het volgende:
Binnenkort nog een station dat van naam verandert: Enschede de Eschmarke -> Enschede AZC![]()
quote:Op dinsdag 22 september 2015 04:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nooit gezien dat daar een ziekenhuis stond...![]()
![]()
Ik zou het nieuws nog een keer lezen als ik jou wasquote:Op dinsdag 22 september 2015 04:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nooit gezien dat daar een ziekenhuis stond...Eindelijk meer in- en uitstappers daar?quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:15 schreef dennistd het volgende:
Binnenkort nog een station dat van naam verandert: Enschede de Eschmarke -> Enschede AZCAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Goedkleuring claim Geld terug bij vertraging is binnen, 8 dagen na het indienen van de claim.
Had op 13 september de claim ingediend.
De Sprinter van Zwolle naar Amsterdam Centraal van 06:55 is vandaag uitgevoerd door 3x Plan V met treinnummer 4620.
Het ging retour van Amsterdam Centraal naar Zwolle op 08:40. Met treinnummer 4627 zijn 3x Mat '64 onderweg.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Voor de 2de keer zijn ze nou mijn brief voor taxivergoeding kwijtgeraakt, inc alle bewijs stukken...![]()
een ganzennest op de hsl ?quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:17 schreef MTL het volgende:
Raadplaatje:
[ afbeelding ]
Waar sta ik momenteel?![]()
Maar dan heb je ook nog 15kV en 3kV of wist je al dat het Frankrijk was?quote:Op maandag 21 september 2015 23:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Relatief dunne rijdraad, en ook nog eens dubbel uitgevoerd. 25 kV gebruikt een enkele draad die wat dikker isKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Westbahn expands to meet demand
AUSTRIAN open-access operator Westbahn has announced it will introduce additional Friday, Saturday and Sunday peak services between Vienna and Linz from October 2 to accommodate rising demand.
Westbahn will operate some trains in multiple by using its seventh EMU, which is usually kept as a maintenance reserve. The company says that this move will only have a very limited impact on performance due to high availability of the Stadler Kiss trains.
However, from October 16, Westbahn will hire a locomotive and four coaches from German Rail (DB), which will be used on Vienna - Linz services. These trains will have a lower-specification interior than Westbahn's EMUs and will branded "Formel 5" to distinguish them from its other services. The name indicates that a price of ¤5 is being charged for each leg of the trip (Vienna - St.Pölten, St.Pölten - Amstetten, and Amstetten - Linz). If these services are commercially successful they may continue to operate in 2016.
From December, Vienna – Salzburg journey times will be cut by four minutes to 2h 26min and there will also be an additional express Salzburg - Vienna West service in the morning with only one intermediate stop at Linz. This will offer a 2h 10min journey time between the two cities, Westbahn's fastest service. Austrian Federal Railways' (ÖBB) will also accelerate its fastest Vienna - Salzburg Railjet service from December, but this will still be slower than Westbahn with a journey time of 2h 22min .
A Salzburg - Innsbruck train (out in the evening and back in the morning) is still in the planning phase as there are problems with path allocation in the Innsbruck area and capacity constraints between Salzburg and Kufstein due to engineering possessions planned by German infrastructure manager DB Networks.![]()
Het zijn de standaard RATP/STIF schermen, dus dat was een eitjequote:Op dinsdag 22 september 2015 10:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar dan heb je ook nog 15kV en 3kV of wist je al dat het Frankrijk was?![]()
![]()
Aha, nog nooit in Frankrijk in een trein gezetenquote:Op dinsdag 22 september 2015 10:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Het zijn de standaard RATP/STIF schermen, dus dat was een eitje
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik herkende de uitstraling van de perrons.quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar dan heb je ook nog 15kV en 3kV of wist je al dat het Frankrijk was?![]()
Welke uitstraling?quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik herkende de uitstraling van de perrons.![]()
![]()
Die kans zit er wel inquote:Op dinsdag 22 september 2015 08:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zou het nieuws nog een keer lezen als ik jou was
[..]
Eindelijk meer in- en uitstappers daar?
Het station is destijds aangelegd voor de wijk die er zou komen, maar er bijna 15 jaar later nog steeds niet is. En de komende 10 jaar staat daar dus een AZC.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik neem dat je wel kopietjes van de bewijzen gemaakt hebt?quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:03 schreef Yreal het volgende:
Voor de 2de keer zijn ze nou mijn brief voor taxivergoeding kwijtgeraakt, inc alle bewijs stukken...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
ik mis dus het treinkaartje...quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik neem dat je wel kopietjes van de bewijzen gemaakt hebt?![]()
Je mag ze alweer bezorgen? Geldig vanaf 1 oktober zo te zien: https://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/spoordeelweken-najaarPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Zit niet echt iets bij deze keer, ik wel die avondretourtjes nog een keertje hebben, die waren ok.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:31 schreef dennistd het volgende:
Je mag ze alweer bezorgen? Geldig vanaf 1 oktober zo te zien: https://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes/spoordeelweken-najaarI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ik denk dat dat wel meevalt. Het zijn vooral personenwagens waar mee gerommeld wordt. De diesel van VW is echt het topje van de ijsberg, want de testresultaten van vrijwel alle auto's komen niet overeen met praktijksituatiesquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zouden er ook dieseltreinen zijn met SjoemelSoftware?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Die Mercedes V12 van die 6400 trok vanochtend mooi blauw weg dus ik denk het nietquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zouden er ook dieseltreinen zijn met SjoemelSoftware?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
En nieuws is het ook niet.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt. Het zijn vooral personenwagens waar mee gerommeld wordt. De diesel van VW is echt het topje van de ijsberg, want de testresultaten van vrijwel alle auto's komen niet overeen met praktijksituatiesBier.![]()
Ik snap het probleem niet echt, hoeveel diesels rijden er nou in de VS? Niet zoveel lijkt meKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Mijn sprinter die 21.30 den haag cs hoort binnen te komen staat al bijna 10 minuten te wachten op een kruisende treinwelke dan
![]()
![]()
Misschien een vertrekkende trein waar geen machinist in zit. Dan mag de treindienstleider het sein niet herroepen (hij kan immers net vertrekken op het moment dat het sein rood wordt maar hij hem al niet meer ziet).PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
ja maar hoe dan? De sprinter uit Zoetermeer komt binnen op 6. Is echt niks wat hem gaat kruisen. En niks gezien overigens.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:47 schreef dennistd het volgende:
Misschien een vertrekkende trein waar geen machinist in zit. Dan mag de treindienstleider het sein niet herroepen (hij kan immers net vertrekken op het moment dat het sein rood wordt maar hij hem al niet meer ziet).![]()
Rangeerbeweging?quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja maar hoe dan? De sprinter uit Zoetermeer komt binnen op 6. Is echt niks wat hem gaat kruisen. En niks gezien overigens.![]()
Staat een beveiliger nu tegen zijn collega luidkeels uit te leggen dat is niet hetzelfde is als de islam. Man man Gedraag je eens professioneel.![]()
Zaterdag nog niks te doen?quote:Bezoek Geerdijk en in gesprek met Locon
Het einde van het station van Geerdijk is voorzien; het is dus de hoogste tijd om daar eens te gaan kijken! De NVBS afdeling Jongeren gaat op zaterdag 26 september naar Overijssel om een kort (foto)bezoek te brengen. Maar: goederenliefhebbers komen deze dag ook aan hun trekken!
Aan het eind van de ochtend zullen we het altijd drukke Geerdijk bezoeken en enkele foto′s kunnen nemen van de blauwe Lint-treinstellen van Arriva. Via Mariënberg reizen we door naar Zwolle. In Mariënberg zullen we nog even de tijd nemen om ook de comfortabele blauwe GTW′s van Arriva te fotograferen.
In de NedTrain-werkplaats in Zwolle zal Toon Habers, de oprichter van Locon Benelux, een presentatie geven over zijn bedrijf Locon. Toon heeft eerder ook voor NS gewerkt en heeft daar het postvervoer gecoördineerd. Ook hier zal hij leuk over vertellen.
Na dit informatieve werkplaatsbezoek bestaat de mogelijkheid om nog even samen op de lijn Zwolle-Almelo bovenleidingloze plaatjes te schieten van de inmiddels bedreigde Buffels.
Kortom: een afwisselend uitstapje met leeftijdsgenoten met dezelfde hobby!
Leuk, ik wil mee!
Meld je dan snel aan door een mailtje te sturen aan jongeren@nvbs.com en we houden je op de hoogte van de precieze reisplannen. De kosten voor ons gecombineerd reizigers/goederentripje zijn precies ¤0,00 (niets dus!). We reizen per trein tussen Geerdijk en Zwolle, dus zorg wel zelf voor een eigen vervoerbewijs. Aankomst Geerdijk 10.27u (vanuit Zwolle vertrek om 9.50u) of 11.06u (vanuit Almelo om 10.48u). Einde bezoek Locon rond 16:00 uur.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
'Machtspositie NS belemmert concurrentie' http://nu.nl/economie/413(...)rt-concurrentie.html (via @NUnl)
FNV Spoor dringt aan op meer geld spooronderhoud http://nu.nl/politiek/413(...)-spooronderhoud.html (via @NUnl)![]()
entwitter:NS_online twitterde op woensdag 23-09-2015 om 10:43:17Naarden Bussum-Weesp: er rijden geen treinen van ca 10.50 tot 11.20 uur door herstelwerkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO #Ndb reageer retweet
Iets goed kapot?twitter:NS_online twitterde op woensdag 23-09-2015 om 12:25:10Naarden Bussum-Weesp+Almere-Naarden Bussum/Weesp: geen treinen v. 14.10 tot 15.00 uur door herstelwerkzaamheden. http://t.co/axyyfHaEPO #Ndb reageer retweet
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
PKP Cargo heeft 15 meersysteems-Vectrons besteld bij Siemens. Een deel van deze locs zal ook voor Nederland geschikt worden gemaakt.![]()
Jammer, geen Oost Europese locs dus. Vond dat materiaal dat wel grappig met die enorme frontseinenquote:Op woensdag 23 september 2015 13:23 schreef James1988 het volgende:
PKP Cargo heeft 15 meersysteems-Vectrons besteld bij Siemens. Een deel van deze locs zal ook voor Nederland geschikt worden gemaakt.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ik heb een reisje van een kleine drie weken in Oost-Europa gemaakt; van Krakau naar Lviv naar Kiev naar Odessa naar Tiraspol naar Chisinau naar Iasi alles met de treinVanuit Iasi ben ik met de bus naar Brasov gegaan vanwaar ik via Sighisoara en Cluj-Napoca naar Budapest getreind ben.
In Roemenië vond ik het omroepdeuntje echt belachelijk, in Moldavië rijden alleen maar diesels waarop bij sommige locomotieven nog een zegel van de Sovjetunie prijkt, en in Oekraïne vond de spoorwegen prachtig; de infrastructuur heeft echter behoefte aan een flinke opfrisbeurt want het schudt behoorlijk. Dat geldt eigenlijk ook voor heel Roemenië en Moldavië, ook het aloude kedeng-kedeng geluid is overal nog alom aanwezig.
[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2015 14:36:01 ]![]()
Dat is wel erg gaaf, was je alleen?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:33 schreef J.B. het volgende:
Ik heb een reisje van een kleine drie weken in Oost-Europa gemaakt; van Krakau naar Lviv naar Kiev naar Odessa naar Tiraspol naar Chisinau naar Iasi alles met de treinVanuit Iasi ben ik met de bus naar Brasov gegaan vanwaar ik via Sighisoara en Cluj-Napoca naar Budapest getreind ben.
In Roemenië vond ik het omroepdeuntje echt belachelijk, in Moldavië rijden alleen maar diesels waarop bij sommige locomotieven nog een zegel van de Sovjetunie prijkt, en in Oekraïne vond de spoorwegen prachtig; de infrastructuur heeft echter behoefte aan een flinke opfrisbeurt want het schudt behoorlijk. Dat geldt eigenlijk ook voor heel Roemenië en Moldavië, ook het aloude kedeng-kedeng geluid is overal nog alom aanwezig.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Unter dem Motto „Mobilität erleben“ hat die Deutsche Bahn heute zahlreiche neue Angebote und Produktverbesserungen vorgestellt.
Höhepunkt war die Vorstellung des neuen Intercity 2. Die umweltfreundlichen Doppelstockzüge sollen ab 2016 eingesetzt werden und bieten den Reisenden auf gleich zwei Ebenen eine Vielzahl von Annehmlichkeiten wie mehr Komfort, mehr Service und mehr Platz. Zudem rollt der neue Zug ruhig, geräuscharm, luftgefedert und umweltfreundlich durchs Land: Er verbraucht 20 Prozent weniger Energie als die heutigen IC Züge und trägt so einen Teil zur grünen Mobilität bei.
meer info op: http://www.deutschebahn.c(...)rt=0&itemsPerPage=15I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
En daar stopte ik met lezenquote:Op woensdag 23 september 2015 14:40 schreef bork het volgende:
Unter dem Motto „Mobilität erleben“ hat die Deutsche Bahn heute zahlreiche neue Angebote und Produktverbesserungen vorgestellt.
[ afbeelding ]
Höhepunkt war die Vorstellung des neuen Intercity 2. Die umweltfreundlichen...
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Grootste deel wel, ik kende wel mensen in Krakau, Kiev en Budapest maar dat was het dan ook. Onderweg uiteraard wel met andere reizigers opgetrokken.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:38 schreef bork het volgende:
[..]
Dat is wel erg gaaf, was je alleen?![]()
Hee die heb ik op weg naar Berlijn ergens zien staanquote:Op woensdag 23 september 2015 14:40 schreef bork het volgende:
Unter dem Motto „Mobilität erleben“ hat die Deutsche Bahn heute zahlreiche neue Angebote und Produktverbesserungen vorgestellt.
[ afbeelding ]
(blablabla)Ben alleen vergeten waar..
doei![]()
Het maakt mij niet uit waar het potje vandaan gaat komen en hoeveel arbeiders je nodig hebt, maar voor dienstregeling 2017 ligt de nieuwe boog er bij Hoogeveen zonder station. Hopelijk stoppen ze dan met het 'bedenken van alternatieven.'![]()
Is normaal prima te doen, 5 minuten om de overweg over te steken (doe dat wel meteen want anders heb je bij een vertraagde trein uit Zwolle de kans dat je te laat bent)quote:Op woensdag 23 september 2015 15:57 schreef boriq het volgende:
Iemand die weet hoe de overstap Almelo -> Zwolle op Marienberg is? Beetje te doen of te krap?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
preciesquote:Op woensdag 23 september 2015 17:10 schreef boriq het volgende:
Het maakt mij niet uit waar het potje vandaan gaat komen en hoeveel arbeiders je nodig hebt, maar voor dienstregeling 2017 ligt de nieuwe boog er bij Hoogeveen zonder station. Hopelijk stoppen ze dan met het 'bedenken van alternatieven.'
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Voor het plannetje wat ze nu bedacht hebben, het koppelen van de stoptrein in Zwolle, maakt dat natuurlijk niks uit.quote:Op woensdag 23 september 2015 17:10 schreef boriq het volgende:
Het maakt mij niet uit waar het potje vandaan gaat komen en hoeveel arbeiders je nodig hebt, maar voor dienstregeling 2017 ligt de nieuwe boog er bij Hoogeveen zonder station. Hopelijk stoppen ze dan met het 'bedenken van alternatieven.'
(Niet dat dat wil zeggen dat ze hun zin moeten krijgen, laat dat duidelijk zijn)![]()
Genieten.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Alstom tipped to win Amtrak high-speed train contract
Alstom is to be awarded a $2.5 billion order for new Northeast Corridor high-speed train sets, according to US Senator Charles Schumer. Amtrak’s board is expected to finalise the contract in December which will see 28 new trains built at Alstom’s Hornell factory.
The initial Request for Proposals (RFP) specified units with 40 per cent more seating capacity than the existing Acela Express fleet, which Alstom supplied alongside Bombardier, and an operating speed in excess of 250 km/h. The new trains will augment, and eventually replace, the existing fleet – the leases for which will expire in the next six to eight years.
Schumer said: “This contract will add a massive injection of economic energy and hundreds of good-paying jobs for the economically struggling Southern Tier. “It will prove to be a win-win-win that would improve rail safety, bring jobs to Upstate New York, and improve the Amtrak experience for passengers along the entire Northeast Corridor.” Further approval will be sought from the US Department of Transportation for funding through its Railroad Rehabilitation & Improvement Financing (RRIF) programme.![]()
95 miljoen dollar per stuk? Is dat niet wat aan de prijzige kant of haal ik wat cijfers door elkaar?Bier.![]()
14 TGV Duplexen voor de ONCF kosten ¤400m. Dat is iets meer dan 28 per stuk. Ben benieuwd wat die Amerikanen besteld hebben. En NTV betaalde $965m voor 25 AGV treinstellen.
http://www.railway-techno(...)igh-speed-rail-line/
en
http://www.railway-techno(...)speed-trains-france/![]()
Dat hangt af van de eisen die voor deze treinen gaan gelden en wat bij de prijs zit inbegrepen, denk ik. Als ze gebouwd moeten zijn zoals een tank en er ook 30 jaar onderhoud bij zit zullen ze een stuk duurder zijn dan een Europese order zonder onderhoud.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
95 miljoen dollar per stuk? Is dat niet wat aan de prijzige kant of haal ik wat cijfers door elkaar?![]()
NEC heeft afwijkende veiligheidseisen vanwege gescheiden verkeer voor het HSL-gedeelte, daarom vond ik het een ietsiepietsie aan de hoge kant. Maar inclusief het onderhoud; fair enough.Bier.![]()
twitter:Veermus twitterde op woensdag 23-09-2015 om 21:58:35Broer zat in beschoten trein bij Weesp, bizar... #trein #weesp @NS_online http://t.co/JUiVb1forC reageer retweet
![]()
![]()
De foto hierboven doet toch iets anders vermoedentwitter:AntoinRTLNieuws twitterde op woensdag 23-09-2015 om 22:06:30Volgens de politie Midden-Nederland is er absoluut geen sprake van een schietincident in een trein bij Weesp. reageer retweet
![]()
![]()
Gaten kunnen ook gemaakt worden door andere dingen maar zelfs als het zo is vraag ik me af of de trein bewust beschoten is.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:07 schreef boriq het volgende:
De foto hierboven doet toch iets anders vermoedentwitter:AntoinRTLNieuws twitterde op woensdag 23-09-2015 om 22:06:30Volgens de politie Midden-Nederland is er absoluut geen sprake van een schietincident in een trein bij Weesp. reageer retweet
Bier.![]()
Er is ook een verschil met 'in trein geschoten' en 'van buiten op trein'. Arme Antoin.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:07 schreef boriq het volgende:
De foto hierboven doet toch iets anders vermoedentwitter:AntoinRTLNieuws twitterde op woensdag 23-09-2015 om 22:06:30Volgens de politie Midden-Nederland is er absoluut geen sprake van een schietincident in een trein bij Weesp. reageer retweet
![]()
Eh, RTL meldt toch juist dat er volgens de politie niet is geschoten - terwijl een twitteraar iets anders beweert? Of heb ik wat gemist?![]()
Ik heb een hekel aan RTL gekregen sinds Humberto zo'n draak uithangt. Ik heb misschien mijn mening daardoor laten beinvloeden.![]()
Ohja, één programma is kut DUS de hele zender is kut
Heeft SBS het al over 'misschien wel driehonderd doden'?doei![]()
Nee. Die sturen Patty en Victor er op af om te vragen wat voor gevoel de slachtoffers nu hebben. En of ze echt niet gewonden zijn. Maar nu eerst reclame.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:21 schreef Prins_Pils het volgende:
Ohja, één programma is kut DUS de hele zender is kut
Heeft SBS het al over 'misschien wel driehonderd doden'?Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Alsof RTL meer is dan Humbertoquote:Op woensdag 23 september 2015 22:21 schreef Prins_Pils het volgende:
Ohja, één programma is kut DUS de hele zender is kut
Heeft SBS het al over 'misschien wel driehonderd doden'?![]()
![]()
Niet gewoon de trein mee naar huis nemenquote:.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
http://m.telegraaf.nl/article/24531453/vaker-staan-in-de-trein
Laat Mat'64 doorrijden tot DDM1 op de baan is.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Er zijn al zoveel treinen die structureel te krap zijn ingepland.quote:Op donderdag 24 september 2015 09:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
http://m.telegraaf.nl/article/24531453/vaker-staan-in-de-trein
Laat Mat'64 doorrijden tot DDM1 op de baan is.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?![]()
Zoals in Op de rails staat kent NS geen tekort omdat de telcijfers matchen met de hoeveelheid zitplaatsen. Daarom is er volgens NS ook geen probleem.quote:Op donderdag 24 september 2015 09:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
http://m.telegraaf.nl/article/24531453/vaker-staan-in-de-trein
Laat Mat'64 doorrijden tot DDM1 op de baan is.![]()
Ja omdat die roodhemde alleen tellen als ze de trein door kunnen komen. Ergo, niet als we als haringen in een ton zitten.quote:Op donderdag 24 september 2015 09:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Zoals in Op de rails staat kent NS geen tekort omdat de telcijfers matchen met de hoeveelheid zitplaatsen. Daarom is er volgens NS ook geen probleem.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat zou ik ook zeggen. Het rijdt nu al zoveel jaar op de baan, waar doen ze (NS en overheid) moeilijk over. Hoeveel echt dodelijke ongelukken zijn er de laatste 10 jaar met die dingen gebeurd?quote:Op donderdag 24 september 2015 09:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
http://m.telegraaf.nl/article/24531453/vaker-staan-in-de-trein
Laat Mat'64 doorrijden tot DDM1 op de baan is.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Je mag je melden bij VBOV. Die vonden na Teuge dat het weg moest.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen. Het rijdt nu al zoveel jaar op de baan, waar doen ze (NS en overheid) moeilijk over. Hoeveel echt dodelijke ongelukken zijn er de laatste 10 jaar met die dingen gebeurd?![]()
HS2: George Osborne urges China to pitch for £11.8bn contractsquote:Chancellor George Osborne has urged Chinese investors to bid for contracts to build HS2, as he opened the bidding process for the high-speed rail line.
Speaking in China, he urged firms to bid for seven contracts worth £11.8bn in total - covering the first phase of HS2, between London and Birmingham.
Mr Osborne also invited bids for £24bn of investment in northern England.
Critics say opening HS2 bidding before Parliament has approved the scheme "smacks of a mercenary approach"
note: 400 km/h btw.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
De kerststemming zit er al lekker in. De intercity Den Bosch - Tilburg heeft een kalkoen doodgereden.![]()
Treinreizen uitzoeken in Schotland is best een uitdaging. Wat hebben die een bizar systeem met 15051151 maatschappijen en 5166166 soorten kaarten.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Is gewoon NS hoorquote:Op donderdag 24 september 2015 11:56 schreef Ajaxfan het volgende:
Treinreizen uitzoeken in Schotland is best een uitdaging. Wat hebben die een bizar systeem met 15051151 maatschappijen en 5166166 soorten kaarten.![]()
Sinds wanneer luistert de NS naar hun klanten? Alleen als het hun uitkomt blijkbaar.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Je mag je melden bij VBOV. Die vonden na Teuge dat het weg moest.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Idealiter zouden zij klanten vertegenwoordigen toch?quote:Op donderdag 24 september 2015 12:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Sinds wanneer is VBOV een klant.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Het is daar inderdaad wat complexer dan hier.quote:Op donderdag 24 september 2015 11:56 schreef Ajaxfan het volgende:
Treinreizen uitzoeken in Schotland is best een uitdaging. Wat hebben die een bizar systeem met 15051151 maatschappijen en 5166166 soorten kaarten.
Je gaat naar ScotRail voor reizen binnen Schotland (wordt uitgevoerd door Abellio), voor reizen naar Engeland ga je naar Virgin Trains (West Coast, via Birmingham) of Virgin Trains East Coast (via Newcastle). Behalve als je met een nachttrein wilt reizen, want dan moet je aankloppen bij Caledonian Sleeper (uitgevoerd door Serco).
Voor tickets en reisadvies kun je ook nog terecht bij National Rail Enquiries (www.nationalrail.co.uk) of bij The Trainline.![]()
Hmm dacht dat 'Scotrail' geen NS was..quote:![]()
verder heb je hemmes: Virgin Trains East Coast
Ik ben ook wel een fan van overdrijven.![]()
Kaartjes wel iets meer een uitdaging. Verschil tussen specifieke trein of 'anytime' is best groot. Iets meer puzzelen dus.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Moeten deze dappere dodo's hun systeem even updaten: http://www.thetrainline.com/quote:Op donderdag 24 september 2015 13:13 schreef MTL het volgende:
Sinds April is Scotrail NS
Nou ja, om precies te zijn Abellio.
Of ik minder lui zijn natuurlijk.* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
ScotRail als merk blijft gewoon bestaan boor, het enige wat er is veranderd is de vervoerder die erachter zit. Dat was een paar maanden terug FirstGroup, nu is het Abellio.quote:Op donderdag 24 september 2015 13:15 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Moeten deze dappere dodo's hun systeem even updaten: http://www.thetrainline.com/
Of ik minder lui zijn natuurlijk.![]()
Nieuws over ScotRail
Train driver jobs: 12,700 people apply for 100 vacanciesquote:More than 12,000 people have applied for 100 train driver jobs advertised by ScotRail - in just one week.
The rail operator is recruiting drivers across the country, from Aberdeen to Tweedbank. Trainees will be paid £24,559, increasing up to £43,212.
The posts announced last Thursday have attracted about 12,700 applications.
A ScotRail spokeswoman said: "We're very happy with the response - it's great to see so many people who want to join the organisation."I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Lief dagboek. Net een klein stukje (voor mij) nieuw spoor bereden. De trein naar Groningen vertrok in Rotterdam van spoor 7.![]()
Op OVNL is er een die in de begintijd iedere dag vertelde dat IC nummer 329874923847239874 naar Dinges via wissels 3498374b ipv 32908402374a ging. En dan ook altijd zo van; Jeetje jongens wat ik NU toch weer zag toen ik uit mijn raam keek!quote:Op donderdag 24 september 2015 18:13 schreef ReisT het volgende:
Lief dagboek. Net een klein stukje (voor mij) nieuw spoor bereden. De trein naar Groningen vertrok in Rotterdam van spoor 7.
Bier.![]()
Eerste designs onthuld van nieuwe metrostation voor de 'Grand Paris Express', genaamd St. Denis Pleyel. Onderstaande afbeeldingen via: http://www.globalrailnews(...)press-metro-station/![]()
![]()
Dat buigen zie ik hier niet gebeuren, die "secret button" dikke likequote:![]()
.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Buigen hoeft voor mij niet zo nodig, voelde ik me toch vaak wat ongemakkelijk bij, maar dat je tijdens je treinreis ook daadwerkelijk frequent het personeel zag in plaats van dat ze na het blazen op hun fluitje wegduiken in hun afgesloten cabine vond ik wel een verademing.quote:Op donderdag 24 september 2015 22:58 schreef bork het volgende:
[..]
Dat buigen zie ik hier niet gebeuren![]()
quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:35 schreef b2py het volgende:
Wilma weet van niets http://www.telegraaf.nl/b(...)ien_rapporten__.htmlBier.![]()
Het zou toch eigenlijk niet uit mogen maken of ze belangrijke rapporten over mismanagement heeft gezien maar niet heeft gehandeld, of dat ze belangrijke rapporten over mismanagement die ze had moeten zien niet heeft gezien door nog meer mismanagement.quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:35 schreef b2py het volgende:
Wilma weet van niets http://www.telegraaf.nl/b(...)ien_rapporten__.html![]()
![]()
Ha, eindelijk het kortinggraaiersritueeltje om 8:55 eens met eigen ogen kunnen zien.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Die automaten die binnen de poortjes staan op Rotterdam? Zit daar een volledig assortiment in of kan je daar je boete kopen zoals ook in Frankrijk dat kan?![]()
Afgelopen dinsdag zelf meegedaanquote:Op vrijdag 25 september 2015 08:56 schreef JDude het volgende:
Ha, eindelijk het kortinggraaiersritueeltje om 8:55 eens met eigen ogen kunnen zien.
Bier.![]()
om 16.04 is leuker.quote:Op vrijdag 25 september 2015 08:56 schreef JDude het volgende:
Ha, eindelijk het kortinggraaiersritueeltje om 8:55 eens met eigen ogen kunnen zien.![]()
En dan natuurlijk allemaal rennen naar de ICd van 8:56 die om 9:05 een keer vertrekt.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Je kunt er alleen je saldo opwaarderen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die automaten die binnen de poortjes staan op Rotterdam? Zit daar een volledig assortiment in of kan je daar je boete kopen zoals ook in Frankrijk dat kan?![]()
Ja wat als je 20 Euro erop hebt staan, je checkt in en jakkert t maximum bedrag 1e klas erdoorheen ..kom je er dan niet uit?quote:Op vrijdag 25 september 2015 09:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je kunt er alleen je saldo opwaarderen.![]()
Ik heb dat altijd grappig gevonden eigenlijk in Frankrijk, met de RER het station niet uit kunnen. Prima kijkvoer natuurlijk, al die toeristen die zich in een kaartje vergist hebben.
Aan de andere kant, wat willen ze er nou mee, volgensmij is er echt niemand die denkt 'oh ik mag er niet uit, laat ik maar weer terug gaan'![]()
nopquote:Op vrijdag 25 september 2015 09:59 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja wat als je 20 Euro erop hebt staan, je checkt in en jakkert t maximum bedrag 1e klas erdoorheen ..kom je er dan niet uit?![]()
Antwerpen CS, op de tussenverdieping zit een goed Frietkotquote:Op vrijdag 25 september 2015 10:06 schreef Yreal het volgende:
Waar kan ik rond Brussel zuid of Antwerpen cs een goed frietje scoren?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: