abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2015 @ 21:59:27 #1
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156155912
quote:
De twee dagen na Prinsjesdag staan in het teken van de ‘Algemene Politieke Beschouwingen’. De Kamer vergadert op woensdag 16 en donderdag 17 september over de miljoenennota en de rijksbegroting die de minister van Financiën op Prinsjesdag aangeboden heeft.

HET HELE KABINET EN ALLE KAMERLEDEN ZIJN AANWEZIG
Bij de algemene politieke beschouwingen zijn alle ministers, staatssecretarissen en Tweede Kamerleden aanwezig. De minister-president voert het woord namens de regering. De fractievoorzitters spreken namens hun partijen. Op de eerste dag kunnen de fractievoorzitters vragen stellen over de Miljoenennota en de Rijksbegroting. Op de tweede dag is het woord aan de minister-president om te reageren op de vragen uit de Kamer. De fractievoorzitters krijgen daarna nogmaals het woord en kunnen moties indienen om hun bezwaren kenbaar te maken of om het kabinet op te roepen tot aanpassingen in het beleid. De beschouwingen eindigen met een laatste reactie van de minister-president hierop.

BELANGRIJK DEBAT

De Algemene Politieke Beschouwingen gelden als een belangrijk debat, omdat daarin duidelijk wordt welke ruimte het kabinet heeft om zijn plannen daadwerkelijk uit te voeren en hoe groot de steun daarvoor is. De media besteden er veel aandacht aan.

VOLGORDE EN SPREEKTIJDEN
Tijdens de eerste termijn op woensdag 16 september 2015 geven de fractievoorzitters hun mening over de miljoenennota en de rijksbegroting. Dit gebeurt volgens de onderstaande volgorde. Het aantal minuten geeft de spreektijd per fractievoorzitter aan. Als Kamerleden de woordvoerder onderbreken om vragen te stellen, gaat dit niet van hun tijd af. Ook het antwoord op deze vragen (de zogenaamde interrupties) gaat niet ten koste van de spreektijd.

• Emile Roemer, Tweede Kamerlid (SP), 30 minuten
• Halbe Zijlstra, Tweede Kamerlid (VVD), 40 minuten
• Sybrand van Haersma Buma, Tweede Kamerlid (CDA), 30 minuten
• Diederik Samsom, Tweede Kamerlid (PvdA), 40 minuten
• Geert Wilders, Tweede Kamerlid (PVV), 30 minuten
• Alexander Pechtold, Tweede Kamerlid (D66), 30 minuten
• Arie Slob, Tweede Kamerlid (ChristenUnie), 25 minuten
• Jesse Klaver, Tweede Kamerlid (GroenLinks), 25 minuten
• Kees van der Staaij, Tweede Kamerlid (SGP), 20 minuten
• Marianne Thieme, Tweede Kamerlid (PvdD), 20 minuten
• Henk Krol, Tweede Kamerlid (50PLUS), 15 minuten
• Tunahan Kuzu, Tweede Kamerlid (GrKÖ), 10 minuten
• Joram van Klaveren, Tweede Kamerlid (GrBvK), 10 minuten
• Norbert Klein, Tweede Kamerlid (Klein), 5 minuten
De algemene politieke beschouwingen zijn in de plenaire zaal en beginnen zowel op woensdag 16, als op donderdag 17 september om 10.30 uur.

Live via politiek 24: http://nos.nl/livestream/npo-politiek.html
Live via NPO1
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_156155936
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nergens. Dat is het enige punt wat ik Wilders zijn betoog mis.
Ook is er geen ongerepte natuur en geen serieuze populatie wilde dieren met bijv. wolven (de Oostvaardersplassen zijn gewoon een hertenkamp)
Je kan natuurlijk best Nederland zo inrichten als Hong Kong. Dan heb je zeeën van ruimte voor natuur. Alleen willen mensen ook niet zo hutje-mutje op elkaar wonen maar een rijtjeshuis, en willen 'we' ook onze wereldwijd vooraanstaande landbouwsector niet kwijt. Dat de natuur het onderspit delft is een politieke keuze.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:02:22 #3
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156156046
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk best Nederland zo inrichten als Hong Kong. Dan heb je zeeën van ruimte voor natuur. Alleen willen mensen ook niet zo hutje-mutje op elkaar wonen maar een rijtjeshuis, en willen 'we' ook onze wereldwijd vooraanstaande landbouwsector niet kwijt. Dat de natuur het onderspit delft is een politieke keuze.
Het is geen argument, want er is geen gebrek aan natuur en ook geen gebrek aan kavels die ingericht kunnen worden voor woningbouw. Ja, daarvoor moet je wel ver buiten de Randstad zoeken, maar ook in de steden (voornamelijk op de oude industrieterreinen!) zijn nog plekken die ingericht kunnen worden voor dit soort situaties.

Echt, de onzin die uit de monden van de mensen komt die enkel argumenten herhalen zonder er zelf bij na te denken... het is ongelooflijk.
pi_156156111
Waarom mag Henk Krol trouwens 15 minuten spreken en Norbert Klein maar 5 minuten? Krol heeft maar één zetel.
pi_156156143
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:58 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dan doen we geen asielzoekers opvangen. Heb je enig idee hoe snel dit land vergrijst? Als ik 40 ben, over pak-hem-beet 15 jaar, dan zitten er meer mensen in pensioen dan dat er mensen werken.

Dat geld moet ook ergens vandaan komen. Mensen beseffen het niet, maar vluchtelingen zijn, mits we ze goed opleiden, een geschenk uit de hemel.
Iedere demograaf weet dat immigratie niet helpt tegen vergrijzing. Het levert een nieuwe vergrijzingsgolf op, waardoor het probleem wordt verplaatst. Daar komen nog de problemen met immigranten bij.

Denk je nou echt dat deze mensen ons iets opleveren? (beelden van vandaag, bij de Hongaarse grens; verrijkers die doorgang eisen naar Duitsland en Nederland)
pi_156156251
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[ afbeelding ]
Denk je nou echt dat deze mensen ons iets opleveren? (beelden van vandaag, bij de Hongaarse grens; verrijkers die doorgang eisen naar Duitsland en Nederland)
Dank voor de beschrijving van de foto, dacht even dat het Rotterdamse voetbalsupporters waren.
  † In Memoriam † woensdag 16 september 2015 @ 22:07:57 #7
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_156156287
quote:
• Arie Slob, Tweede Kamerlid (ChristenUnie), 25 minuten
• Jesse Klaver, Tweede Kamerlid (GroenLinks), 25 minuten
• Kees van der Staaij, Tweede Kamerlid (SGP), 20 minuten
• Marianne Thieme, Tweede Kamerlid (PvdD), 20 minuten
• Henk Krol, Tweede Kamerlid (50PLUS), 15 minuten
• Tunahan Kuzu, Tweede Kamerlid (GrKÖ), 10 minuten
• Joram van Klaveren, Tweede Kamerlid (GrBvK), 10 minuten
• Norbert Klein, Tweede Kamerlid (Klein), 5 minuten
Dit moet allemaal nog, nachtwerk dus tenzij interrupties uitblijven
:')
pi_156156340
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Het minst relevante deel van de kamer. Backbenchers die toch fractievoorzitter zijn :')
Niet omdat ze weinig zetels hebben, maar door totale overbodigheid. Alleen SGP en VNL doen er toe.
pi_156156381
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Vorig jaar duurde het tot 1:00, denk dat ze nu sneller klaar zijn
pi_156156436
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Iedere demograaf weet dat immigratie niet helpt tegen vergrijzing. Het levert een nieuwe vergrijzingsgolf op, waardoor het probleem wordt verplaatst. Daar komen nog de problemen met immigranten bij.

[ afbeelding ]
Ik zou ze met alle liefde en plezier ruilen tegen vaak laagopgeleide mensen met een jarenlange bijstandsuitkering die totaal geen zin hebben om iets aan de maatschappij bij te dragen. Toevallig heten die mensen vaak Henk en Ingrid.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 16 september 2015 @ 22:11:52 #11
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_156156451
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ja. Dat denk ik. Met goed onderwijs kunnen zij én hun kinderen iets bijdragen. Dat zie ik in mijn omgeving ook.

Maar het humaan aspect staat voorop, dat zou voor mij al genoeg argument zijn om alles te doen wat we kunnen (en misschien zelfs meer) om deze mensen op te vangen en te helpen.
pi_156156490
quote:
9s.gif Op woensdag 16 september 2015 21:58 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, want een land met een BBP per inwoner van >45.000 euro gaat helemaal onderdoor aan wat vluchtelingen.
niet met 100.000. Maar met 1 miljoen (aan de huidige stroom met 10 jaar bereikt) of 5 miljoen of alle 2 miljard mogelijke economische vluchtelingen (om maar even te forceren) zeer zeker wel.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_156156504
Jesse Klaver zal nog wel aangepakt worden, GL staat in de peilingen weer op dusdanig veel zetels dat ze een rol zullen spelen bij verkiezingen
pi_156156507
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:11 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ja. Dat denk ik. Met goed onderwijs kunnen zij én hun kinderen iets bijdragen. Dat zie ik in mijn omgeving ook.

Maar het humaan aspect staat voorop, dat zou voor mij al genoeg argument zijn om alles te doen wat we kunnen (en misschien zelfs meer) om deze mensen op te vangen en te helpen.
De belangen van Nederland staan voorop.
Humaan voorop stellen klinkt heel sympathiek, maar dan moet je voor 3 miljard mensen die onvoldoende te eten hebben opvang regelen. Veel succes ermee.
  † In Memoriam † woensdag 16 september 2015 @ 22:13:42 #15
pi_156156518
Nou joh rolstoelgebruikers hebben het toch wel prima..
pi_156156530
Slob is wel saai, jammer want hij was vanochtend en vanmiddag echt ijzersterk in zijn interrupties
pi_156156558
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik zou ze met alle liefde en plezier ruilen tegen vaak laagopgeleide mensen met een jarenlange bijstandsuitkering die totaal geen zin hebben om iets aan de maatschappij bij te dragen. Toevallig heten die mensen vaak Henk en Ingrid.
Die laatste zin is totaal irrelevant voor de discussie.
Ik kan mij voorstellen dat je af wil van mensen die totaal geen zin hebben om bij te dragen, maar als het Nederlanders zijn, dan zijn wij er wel voor verantwoordelijk. En dat is het verschil: Voor mensen die niet Nederlander zijn, zijn wij niet verantwoordelijk.
  † In Memoriam † woensdag 16 september 2015 @ 22:15:45 #18
pi_156156587
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik kan mij voorstellen dat je af wil van mensen die totaal geen zin hebben om bij te dragen, maar als het Nederlanders zijn, dan zijn wij er wel voor verantwoordelijk. En dat is het verschil: Voor mensen die niet Nederlander zijn, zijn wij niet verantwoordelijk.
En wanneer ben je dan 'echt Nederlander'?
pi_156156610
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

En wanneer ben je dan 'echt Nederlander'?
Irrelevante en domme vraag. Nederlander is gewoon een nationaliteit. Die staat vast.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:16:55 #20
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_156156620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De belangen van Nederland staan voorop.
Humaan voorop stellen klinkt heel sympathiek, maar dan moet je voor 3 miljard mensen die onvoldoende te eten hebben opvang regelen. Veel succes ermee.
3 miljard????

Het gaat om oorlogsvluchtelingen uit Syrie. Niet om heel Afrika
pi_156156624
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:14 schreef Max23 het volgende:
Slob is wel saai, jammer want hij was vanochtend en vanmiddag echt ijzersterk in zijn interrupties
Slob is interessanter als hij met het kabinet meedenkt (cq. constructieve partner) dan wanneer hij het standaard CU-verhaaltje opdreunt.

Tot dusver geen enkele interruptie....
pi_156156657
Na Wilders heb ik het een beetje het gevoel na een hoogtepunt. De spanning is weg.
pi_156156703
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:16 schreef n00b13 het volgende:

[..]

3 miljard????

En in Afrika hebben ze geen recht op eten en veiligheid? discriminatie, rascisme!
Twitch.tv/bensel15
pi_156156712
quote:
9s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:17 schreef Confetti het volgende:
Na Wilders heb ik het een beetje het gevoel na een hoogtepunt.
Vies?
pi_156156729
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Irrelevante en domme vraag. Nederlander is gewoon een nationaliteit. Die staat vast.
En die kan je ook krijgen als je hier een aantal jaar bent, dan heb je dus ook die nationaliteit en staat vanaf die datum ook vast.
pi_156156753
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Die opmerking is dusdanig relevant dat de mensen die op basis van hun eigen keuzes aan de zijlijn staan en al jarenlang een uitkering krijgen, terwijl ze prima zouden kunnen werken, opvallend vaak tot het electoraat van de heer Wilders behoren.
pi_156156760
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:19 schreef Max23 het volgende:

[..]

En die kan je ook krijgen als je hier een aantal jaar bent, dan heb je dus ook die nationaliteit en staat vanaf die datum ook vast.
Niet als we voortaan geen niet-westerse mensen meer toelaten.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:20:55 #28
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156156764
quote:

[..]

3 miljard????

Doe niet zo naïef. Dit is een sneeuwbal die gaat rollen: het is in Europa nog altijd beter dan in alle omringende landen. Daarom zoveel mogelijk doen om die sneeuwbal te stoppen in plaats van de open armen. Er zijn inmiddels 700 asielzoekers per dag die aankomen in Nederland. Dat is niet vol te houden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156156776
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Die opmerking is dusdanig relevant dat de mensen die op basis van hun eigen keuzes aan de zijlijn staan en al jarenlang een uitkering krijgen terwijl ze prima zouden kunnen werken opvallend vaak tot het electoraat van de heer Wilders behoren.
Waar baseer je dit op? Als je dit soort dingen beweert, is een bronvermelding wel nodig om het geloofwaardig te maken.
pi_156156789
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Vies?
Voldaan.
pi_156156796
quote:

[..]

3 miljard????

Slechts een deel komt uit Syrië. Het meerendeel van de "vluchtelingen" in Europa zijn Afghanen en Afrikanen die profiteren van de chaotische situatie.
pi_156156839
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Niet als we voortaan geen niet-westerse mensen meer toelaten.
Ah, dus een Fransman mag van jou wel Nederlander worden?
  woensdag 16 september 2015 @ 22:23:39 #33
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156156855
Wilders is 15?
pi_156156881
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:23 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ah, dus een Fransman mag van jou wel Nederlander worden?
Offtopic.
pi_156156882
quote:
9s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:17 schreef Confetti het volgende:
Na Wilders heb ik het een beetje het gevoel na een hoogtepunt. De spanning is weg.
Je wordt door Klaver op je wenken bediend qua uitlatingen.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:24:43 #36
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156156900
Wat een huilverhaal weer gvd.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156156908
Mooi verhaal van Jesse Klaver, die ik wat betreft mijn gevoel van harte kan (en wil) volgen. Helaas niet realistisch tot zoverre en te idealistisch.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_156156917
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Offtopic.
Nee hoor, jij ontwijkt gewoon de vraag omdat je weet dat je anders racistisch overkomt
  woensdag 16 september 2015 @ 22:25:13 #39
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156156918
Heeft klaver slaaptekort trouwens? Zijn ogen :').
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156156921
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op? Als je dit soort dingen beweert, is een bronvermelding wel nodig om het geloofwaardig te maken.
Ik baseer me op mensen in mijn directe omgeving, die zelf werkloos thuis zitten, zich te goed voelen voor een baantje in een fabriek, torenhoge schulden opbouwen, een uitkering trekken en vervolgens de schuld aan buitenlanders geven. En dat beeld komt ook naar voren als je het electoraat van Wilders op tv, radio en het net bezig ziet.
pi_156156931
Roept Klaver weer op om KLM-vliegtuigen in te zetten om ze op te halen?
pi_156156932
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:25 schreef Max23 het volgende:

[..]

Nee hoor, jij ontwijkt gewoon de vraag omdat je weet dat je anders racistisch overkomt
Ik heb geen boodschap aan racisme-roepers.
pi_156156940
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:24 schreef Smoofie het volgende:
Wat een huilverhaal weer gvd.
Hij heeft gewoon een punt, wat is daar in hemelsnaam huilerig aan? :')

Mensen hebben gewoon geluk om welvarend en gezond geboren te worden, waar of niet?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_156156943
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik baseer me op mensen in mijn directe omgeving, die zelf werkloos thuis zitten, zich te goed voelen voor een baantje in een fabriek, torenhoge schulden opbouwen, een uitkering trekken en vervolgens de schuld aan buitenlanders geven. En dat beeld komt ook naar voren als je het electoraat van Wilders op tv, radio en het net bezig ziet.
Dat is geen bron. Waardeloze reactie dus, die je beter achterwege had kunnen laten.
pi_156156964
Ik val net weer in. Is Jesse Klaver al lang bezig? Ik zie namelijk dat na hem Kees van de Staaij komt en dat lijkt me nog wel leuk om te horen. Maar eigenlijk wil ik ook naar bed...
Somebody that I used to know
pi_156156976
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik heb geen boodschap aan racisme-roepers.
Ik heb geen boodschap aan mensen die onderscheid maken tussen westerse en niet-westerse mensen. Op het punt van het verkrijgen van een nationaliteit.
pi_156156985
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat is geen bron. Waardeloze reactie dus, die je beter achterwege had kunnen laten.
Inderdaad is het net zo'n stupide reactie als waarvan hij de PVV-ers beschuldigd.
pi_156156987
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ja want je moet je kennis en mening uit een bron halen en niet uit eigen observaties.
pi_156157008
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:27 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja want je moet je kennis en mening uit een bron halen en niet uit eigen observaties.
Ja, omdat je eigen observaties vrijwel altijd per definitie te beperkt zijn.
pi_156157010
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:26 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ik heb geen boodschap aan mensen die onderscheid maken tussen westerse en niet-westerse mensen. Op het punt van het verkrijgen van een nationaliteit.
Jammer voor je. Zelfs de EU doet het (EU-onderdanen mogen zich overal vestigen binnen de EU, niet-westerse mensen mogen dat niet).
pi_156157011
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:19 schreef Max23 het volgende:

[..]

Ik ben eens naar een theatervoorstelling in Duitsland geweest. Het onderwerp was integratie, gespeeld door een stel allochtone jongeren die de vraag opriepen naar hun identiteit.

Het gekke was: in Duitsland val ik niet op als afwijkend, maar ik ben een buitenlander. Zij zijn Duitser en zijn in Duitsland geboren en opgegroeid, maar hebben toch het gevoel in Duitsland niet helemaal erbij te horen.

Gek gevoel geeft dat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2015 22:28:24 ]
  woensdag 16 september 2015 @ 22:28:56 #52
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156157028
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon een punt, wat is daar in hemelsnaam huilerig aan? :')

Mensen hebben gewoon geluk om welvarend en gezond geboren te worden, waar of niet?
Ja, ik heb ook liever dat iedereen welvaart heeft. Gaat mij er meer om, wat heeft het voor nut dat te zeggen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156157056
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:28 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook liever dat iedereen welvaart heeft. Gaat mij er meer om, wat heeft het voor nut dat te zeggen.
Klopt, de constatering op zich lost weinig op inderdaad, dat is nu eenmaal een gegeven. Het is een mooi idealistisch verhaal, met een kern van waarheid, maar weinig pragmatisch en realistisch wat betreft een oplossing op dit moment.

Maar dat zei je niet. :P
  woensdag 16 september 2015 @ 22:31:06 #54
192592 SureD1
------------------------------
pi_156157101
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Mooi verhaal van Jesse Klaver, die ik wat betreft mijn gevoel van harte kan (en wil) volgen. Helaas niet realistisch tot zoverre en te idealistisch.
Idealisme is niet verkeerd, sterker nog dàt zou de motor van de politiek moeten zijn, niet de excel sheetjes van Jeroen Dijsselbloem.

Mijn stem heeft hij (en dat is er eentje bij voor GL)
  woensdag 16 september 2015 @ 22:32:44 #55
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156157167
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:29 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Klopt, de constatering op zich lost weinig op inderdaad. Het is een mooi idealistisch verhaal, met een kern van waarheid, maar weinig pragmatisch en realistisch wat betreft een oplossing op dit moment.

Maar dat zei je niet. :P
Misschien was mijn verwoording wat te grof ja. Klaver slaat wel veel met zijn handen op tafel overigens. Erg irritant zo naast de microfoon.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156157186
Thieme: "Het kabinet die..." en "De enige partij dat..."

Kan iemand dat mens naar een cursus Nederlands sturen?
  woensdag 16 september 2015 @ 22:33:47 #57
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156157198
quote:
15s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:33 schreef Elfletterig het volgende:
Thieme: "Het kabinet die..." en "De enige partij dat..."

Kan iemand dat mens naar een cursus Nederlands sturen?
Wil ik haar wel persoonlijk geven.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156157280
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Jammer voor je. Zelfs de EU doet het (EU-onderdanen mogen zich overal vestigen binnen de EU, niet-westerse mensen mogen dat niet).
Verkeerd voorbeeld dan, wat als Australiërs hier komen wonen?
  woensdag 16 september 2015 @ 22:37:17 #59
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156157320
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:36 schreef Max23 het volgende:

[..]

Opgeleid en westers.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156157336
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:36 schreef Max23 het volgende:

[..]

dan volgen ze de procedures, en komen ze niet ineens de grens over.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 16 september 2015 @ 22:38:30 #61
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156157358
Klaver moet echt ff stoppen met die kut duim en vuist :{
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156157393
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:37 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Opgeleid en westers.
Dus welkom.
Het is zo simpel: Geen mensen uit achterlijke landen en/of landen waar niet de Europese normen en waarden worden gehanteerd. En dat zijn alle niet-westerse landen. Mensen uit Europa (m.u.v. islamitische landen), VS, Canada, Australië, van harte welkom.
Als je dat racistisch vindt, jammer dan.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:39:45 #63
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_156157401
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:19 schreef Bensel het volgende:

[..]

En in Afrika hebben ze geen recht op eten en veiligheid? discriminatie, rascisme!
Nou. We kunnen natuurlijk meer geld naar Afrika sturen om de problemen daar op te lossen, maar daar zijn jullie ook niet voor he...
pi_156157439
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:39 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nou. We kunnen natuurlijk meer geld naar Afrika sturen om de problemen daar op te lossen, maar daar zijn jullie ook niet voor he...
Dat doen we al 70 jaar, en het enige dat het heeft opgeleverd is een krankzinnige bevolkingsexplosie.
pi_156157440
quote:

[..]

met hoeveel geld denk je uit te kunnen, en hoe snel denk je dat vrij te kunnen maken?
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 16 september 2015 @ 22:40:53 #66
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156157452
quote:

[..]

Is ook nutteloos.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 16 september 2015 @ 22:42:30 #67
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_156157510
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Slechts een deel komt uit Syrië. Het meerendeel van de "vluchtelingen" in Europa zijn Afghanen en Afrikanen die profiteren van de chaotische situatie.
Dan moeten die mensen dus goed geregistreerd worden en indien ze niet uit Erithrea of Syrie komen: terug sturen.

Iedereen terugsturen of de grenzen volledig sluiten is onhumaan, achterlijk, wereldvreemd, dom en bovendien heel erg triest.
pi_156157525
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:40 schreef Bensel het volgende:

[..]

met hoeveel geld denk je uit te kunnen, en hoe snel denk je dat vrij te kunnen maken?
Inderdaad, iedereen die Afrika zielig vindt kan doneren aan een van de vele organisaties die daar actief zijn.
pi_156157562
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:42 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dan moeten die mensen dus goed geregistreerd worden en indien ze niet uit Erithrea of Syrie komen: terug sturen.

Iedereen terugsturen of de grenzen volledig sluiten is onhumaan, achterlijk, wereldvreemd, dom en bovendien heel erg triest.
Dat valt in de praktijk tegen. Als ze hun paspoort "kwijt" zijn, dan worden ze toch toegelaten. Syriërs toelaten is ook onzinnig, er is opvang in de eigen regio. Het probleem is geld, maar daarom moet het geld dat wij besparen door geen asielzoekers op te vangen naar de regio gaan.
pi_156157571
Als ze aanspoelen op een onbewoond eiland, nou dat zou een lekkere bende worden :')
Do what you love, love what you do!
  woensdag 16 september 2015 @ 22:44:12 #71
192592 SureD1
pi_156157573
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is lastig discussiëren als je aan de ene kant harde criteria gebruikt als nationaliteit en EU Burgerschap en aan de andere kant subjectieve kwalificaties als 'niet-westerse mensen'.

Iemand die in Syrië geboren en getogen is en na vijf jaar legaal verblijf een Nederlands paspoort aanvraagt, en krijgt, is volgens je eigen standaarden een Nederlander. Een Fransman die een extremistische stroming van de Islam aanhangt mag zich vrij en probleemloos bewegen binnen de EU. Een Amerikaan daarentegen moet zich aan precies dezelfde regels houden als iemand uit Afghanistan of Niger. Dus of je hebt het verschil EU burger of niet, of je gebruikt je subjectieve indeling... Maar je moet ze niet mixen want dat vertroebelt de discussie...
pi_156157587
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Inderdaad, iedereen die Afrika zielig vindt kan doneren aan een van de vele organisaties die daar actief zijn.
Doneren aan goede doelen is weggegooid geld. Niet alleen door de immense overhead bij die organisaties en het bettutelende karakter ervan (iemand ooit de docu 'enjoy poverty' gezien bijvoorbeeld?) maar meer omdat het niets opschiet zolang we niets doen aan de grote problemen waarom daar zo'n armoede is, zoals de slechte handelsvoorwaarden die die landen hebben met het westen.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:45:46 #73
192592 SureD1
pi_156157614
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dus welkom.
Het is zo simpel: Geen mensen uit achterlijke landen en/of landen waar niet de Europese normen en waarden worden gehanteerd. En dat zijn alle niet-westerse landen. Mensen uit Europa (m.u.v. islamitische landen), VS, Canada, Australië, van harte welkom.
Als je dat racistisch vindt, jammer dan.
Ah ik zie dat je die keuze al gemaakt hebt. Wat betreft de kwalificatie van je keuze, wie de schoen past trekke hem aan..
pi_156157619
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Doneren aan goede doelen is weggegooid geld. Niet alleen door de immense overhead bij die organisaties en het bettutelende karakter ervan (iemand ooit de docu 'enjoy poverty' gezien bijvoorbeeld?) maar meer omdat het niets opschiet zolang we niets doen aan de grote problemen waarom daar zo'n armoede is, zoals de slechte handelsvoorwaarden die die landen hebben met het westen.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat neemt niet weg dat mensen die er wel in geloven in alle vrijheid hun eigen geld kunnen donderen.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:45:58 #75
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_156157623
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat doen we al 70 jaar, en het enige dat het heeft opgeleverd is een krankzinnige bevolkingsexplosie.
We sturen al 70 jaar blind geld over een schutting naar dictators.

We hebben nog helemaal niets gedaan. Laat bedrijven daar investeren met belastingkorting.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:47:06 #76
192592 SureD1
pi_156157667
quote:

[..]

Afrika is ook een ander probleem, daar dienen de VS en de EU de hand flink in eigen boezem te steken. Afrika wordt arm gehouden...
  woensdag 16 september 2015 @ 22:48:02 #77
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156157694
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:47 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Afrika is ook een ander probleem, daar dienen de VS en de EU de hand flink in eigen boezem te steken. Afrika wordt arm gehouden...
Zijn ze ook zelf deels debet aan.

SGP :D
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156157701
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:45 schreef n00b13 het volgende:

[..]

We sturen al 70 jaar blind geld over een schutting naar dictators.

We hebben nog helemaal niets gedaan. Laat bedrijven daar investeren met belastingkorting.
Dat gebeurd al op grote schaal (althans in Afrika) en is één van de grote problemen dat de landen daar zo arm zijn. Omdat bedrijven daar veel grondstoffen komen plunderen maar geen belasting afdragen en de winsten terugsluizen naar het westen.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:48:53 #79
192592 SureD1
pi_156157729
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:48 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Zijn ze ook zelf deels debet aan.

SGP :D
Ze worden afgeknepen door handelsakkoorden, er is potentieel genoeg daar...
  woensdag 16 september 2015 @ 22:50:48 #80
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_156157792
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat valt in de praktijk tegen. Als ze hun paspoort "kwijt" zijn, dan worden ze toch toegelaten. Syriërs toelaten is ook onzinnig, er is opvang in de eigen regio. Het probleem is geld, maar daarom moet het geld dat wij besparen door geen asielzoekers op te vangen naar de regio gaan.
Er is opvang in de eigen regio. De omstandigheden zijn er bar en barslecht. Ik snap dat mensen dan doorreizen. Gaat meer geld echt helpen? Weet je hoeveel geld Saudi Arabië geeft aan de VN?

Geld lijkt niet echt te helpen.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:50:57 #81
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156157799
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:48 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Ze worden afgeknepen door handelsakkoorden, er is potentieel genoeg daar...
Bad Government, corruptie, stammen die elkaar haten, islam problematiek en burgeroorlogen.

Het westen doet er niet iets tegen, maar het is ook niet allemaal onze schuld dat het daar slecht gaat.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 16 september 2015 @ 22:52:07 #82
192592 SureD1
pi_156157840
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:50 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Bad Government, corruptie, stammen die elkaar haten, islam problematiek en burgeroorlogen.

Het westen doet er niet iets tegen, maar het is ook niet allemaal onze schuld dat het daar slecht gaat.
Agreed, niet alleen onze schuld.
pi_156157844
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:50 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Er is opvang in de eigen regio. De omstandigheden zijn er bar en barslecht. Ik snap dat mensen dan doorreizen. Gaat meer geld echt helpen? Weet je hoeveel geld Saudi Arabië geeft aan de VN?

Wel! De UNHCR geeft zelf aan dat de bottleneck zit bij de financiën, niet bij de ruimte. En geld dat hebben wij wel. Er moet dus veel meer geld naar de opvang in de regio en geen geld meer naar opvang in Nederland.
pi_156157884
Preek gewoon?
I´m back.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:53:17 #85
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_156157892
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat gebeurd al op grote schaal (althans in Afrika) en is één van de grote problemen dat de landen daar zo arm zijn. Omdat bedrijven daar veel grondstoffen komen plunderen maar geen belasting afdragen en de winsten terugsluizen naar het westen.
Uiteraard moet je als overheid regelen dat lokale bevolking meegenomen wordt en er ook beter van wordt als je subsidie geeft.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:53:46 #86
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_156157900
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:52 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wel! De UNHCR geeft zelf aan dat de bottleneck zit bij de financiën, niet bij de ruimte. En geld dat hebben wij wel. Er moet dus veel meer geld naar de opvang in de regio en geen geld meer naar opvang in Nederland.
Heb je daar een linkje van?
pi_156157917
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

dan nogmaals, hoeveel geld is Afrika nodig om iedereen van bed bad en brood (en veiligheid) te kunnen voorzien voor een periode van minimaal 10 jaar? Doe eens een schatting. Ik durf te wedden dat dit (vele) meerdere keren ons BNP zal zijn.

En dan komen we weer terug op de vraag: waarom dan wel de syrische vluchtelingen (moeten) opvangen, maar de Afrikanen laten stikken. Of de arme delen van het verre oosten. Want immers moet iedereen gelijk kunnen delen in onze rijkdom, toch?

Het punt is: we kunnen niet de gehele wereld voorzien van bed, bad en brood. Dat is allereerst de verantwoordelijkheid van de mensen in die gebieden zelf. Je kunt er ook voor kiezen om de wapens te laten liggen en ipv daarvan je land eens op te gaan bouwen. Dat hebben wij gedaan na de laatste grote oorlog, en als beloning daarvan mogen we nu genieten van rijkdom. En als het misgaat kunnen we ondersteunen, het grootste leed verzachten, maar we kunnen niet alles opvangen. En daartoe hebben we mijns inziens dus ook totaal geen morele plicht.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 16 september 2015 @ 22:54:33 #88
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_156157924
Stiekem vind ik het verhaaltje van de SGP wel mooi...
  woensdag 16 september 2015 @ 22:55:04 #89
192592 SureD1
pi_156157937
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:50 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Dat is de ziekte van de huidige (niet alleen de Nederlandse) maatschappij. Alles moet maar kwantificeerbaar zijn. Dit moet in de eerste plaats om medemenselijkheid gaan.

VD Staaij (en dat zeg ik als niet praktiserend katholiek) geeft Wilders hier een lesje Christelijke waarden overigens...
  woensdag 16 september 2015 @ 22:58:18 #90
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156158021
Moeten gewoon minimaal 2% uitgeven aan defensie.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156158081
gelovigen horen niet in de politiek, staat ongetwijfeld in hun boekje.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 september 2015 @ 23:00:55 #92
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_156158103
Zeg Kees de abortusaantallen zijn al jaren stabiel laag.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_156158110
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:00 schreef Nober het volgende:
gelovigen horen niet in de politiek, staat ongetwijfeld in hun boekje.
Bij jehova's staat dat inderdaad in hun boekje.
pi_156158144
Tot hoeveel weken is abortus toegestaan trouwens?
pi_156158237
Sterke interruptie van Pechtold
pi_156158241
Je kan veel zeggen maar Kees blijft netjes en rustig waar Pechtold met megastemverheffing rondrent.
pi_156158254
Heel even zien we weer een glimp van de seculiere partij die D66 ooit was, voordat het moslims kritiekloos begon te pleasen.
pi_156158257
neemt niet weg dat pechtold gelijk heeft
pi_156158281
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:04 schreef Ajacied422 het volgende:
Je kan veel zeggen maar Kees blijft netjes en rustig waar Pechtold met megastemverheffing rondrent.
Dat toontje van Pechtold gebruikt -ie eigenlijk bijna altijd. Het keert zich ook tegen hem. En het leidt af van de inhoud. Wat dat hij gelijk heeft, bestrijdt haast geen weldenkend mens.
  woensdag 16 september 2015 @ 23:06:17 #100
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156158287
Abortus als moord slaat ook nergens op. Dan is een rat doden ook moord.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156158290
Ah, de zondagsrust O+.
pi_156158303
Gaat Kees nog zingen?
pi_156158315
Gedwongen zondagsarbeid :')
  woensdag 16 september 2015 @ 23:07:30 #104
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156158321
Zou er een politicus in de zaal sos in zn neus hebben, of pep?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156158416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:07 schreef Smoofie het volgende:
Zou er een politicus in de zaal sos in zn neus hebben, of pep?
Van der Staaij natuurlijk. :)

Hij lijkt wel te gaan zingen in ieder geval... :P
  woensdag 16 september 2015 @ 23:11:50 #106
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156158445
:D
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 16 september 2015 @ 23:12:21 #107
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156158462
Niet eens applaus voor Staaij.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156158470
ouch :D
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 16 september 2015 @ 23:12:43 #109
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156158477
Thieke op hakken. Would fuck
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156158493
Thieme, die verdenk ik ervan telkens dezelfde speech te hebben :')
  woensdag 16 september 2015 @ 23:13:22 #111
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156158496
Al dat gezeik over lastenverlichting :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156158500
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:12 schreef Smoofie het volgende:
Thieke op hakken. Would fuck
Nee joh, zij is al uitgescheurd. :P
pi_156158568
Ze komt echt heel slecht uit d'r woorden _O-
  woensdag 16 september 2015 @ 23:16:06 #114
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156158576
Ze mag wel laten doen aan haar neus -O-
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156158615
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:15 schreef TheVulture het volgende:
Ze komt echt heel slecht uit d'r woorden _O-
Ik zou ook behoorlijk gaar zijn na een hele dag luisteren naar die riedeltjes waarvan je de uitkomst al weet en al tien keer hebt gehoord.
  woensdag 16 september 2015 @ 23:17:43 #116
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156158625
Belastinghervorming, maar niet verlaging. En toch denken dat er dan veeel banen bijkomen.

Links -O-
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156158654
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:17 schreef Smoofie het volgende:
Belastinghervorming, maar niet verlaging. En toch denken dat er dan veeel banen bijkomen.

Links -O-
Jawel, houdt bij vrijwel alle partijen ook een belastingverlaging in hoor. Op het gebied van inkomstenbelasting en btw dan.
  woensdag 16 september 2015 @ 23:20:32 #118
192592 SureD1
pi_156158702
Sympathie voor haar boodschap, maar ze had wel ff mogen oefenen zeg...
  woensdag 16 september 2015 @ 23:20:51 #119
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156158709
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:18 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jawel, houdt bij vrijwel alle partijen ook een belastingverlaging in hoor.
Vaak wel alleen de laagste schijf. Of met maar 1 a 2%. Gaat meer om dat wil je echt met belastinghervormingen 100k+ banen creeren dan mag de wig en de loonbelasting flink omlaag.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156158720
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:20 schreef SureD1 het volgende:
Volgens mij is ze gewoon vermoeid.
pi_156158761
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ze heeft gewoon te weinig vlees gegeten :P
pi_156158769
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:20 schreef SureD1 het volgende:
Jij zou nog goed geconcentreerd zijn na 13 uur debat :O
  woensdag 16 september 2015 @ 23:23:00 #123
192592 SureD1
pi_156158782
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Hmm ze leest, ze zit niet in haar tekst...

Mooie analogie wel 'je geld of je leven'
  woensdag 16 september 2015 @ 23:23:09 #124
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156158790
Ze wil ook de hele maatschappij van economische groei en consumptie veranderen. Snap dat wel, alleen dan moet elk land dat doen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 16 september 2015 @ 23:23:32 #125
192592 SureD1
pi_156158804
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:22 schreef Max23 het volgende:

[..]

Jij zou nog goed geconcentreerd zijn na 13 uur debat :O
Bij de APB wel ja...
  woensdag 16 september 2015 @ 23:24:36 #126
192592 SureD1
pi_156158839
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:23 schreef Smoofie het volgende:
Ze wil ook de hele maatschappij van economische groei en consumptie veranderen. Snap dat wel, alleen dan moet elk land dat doen.
Iemand moet beginnen he... Nederland was ooit 'leading' op veel vlakken, dat kunnen we hier ook zijn...
pi_156158853
tientallen miljoenen vluchtelingen?
pi_156158856
Eigenlijk is Thieme een Geert light
  woensdag 16 september 2015 @ 23:25:35 #129
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156158864
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:24 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Iemand moet beginnen he... Nederland was ooit 'leading' op veel vlakken, dat kunnen we hier ook zijn...
Nee, wss gaan we dan achterlopen qua welvaart en de amerikanen enz volgen echt niet.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Moderator woensdag 16 september 2015 @ 23:26:13 #130
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_156158881
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:25 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nee, wss gaan we dan achterlopen qua welvaart en de amerikanen enz volgen echt niet.
Dat is juist de bedoeling.
What can change the nature of a man?
  woensdag 16 september 2015 @ 23:28:11 #131
192592 SureD1
pi_156158928
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:25 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Bernie Sanders heeft toch best wel wat momentum nu daar. Ook in de US lopen mensen die de kernboodschap van Thieme en Klaver (en die van mij) delen: het gaat niet om geld.
pi_156158964
Tot dusver geen enkele interruptie. Wordt ze de eerste?
pi_156158981
Toch nog even de bio-industrie er doorheen gefietst :D
pi_156159005
Dan nu de enige politicus die nóg vermoeiender is dan Geert Wilders.
pi_156159013
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:28 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Bernie Sanders heeft toch best wel wat momentum nu daar. Ook in de US lopen mensen die de kernboodschap van Thieme en Klaver (en die van mij) delen: het gaat niet om geld.
Ik sluit me ook van harte aan bij deze visie.

Maar aan de andere kant zie ik ook wel dat zaken als zorg en sociale zekerheid betaald moeten worden.

Daar is een hoop geld voor nodig.
pi_156159028
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:31 schreef Elfletterig het volgende:
Hoezo Pechtold is al geweest toch :?
pi_156159053
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:31 schreef Elfletterig het volgende:
Wel wrang dat hij zo laat pas spreektijd krijgt.

Alle oudjes liggen al in bed.
pi_156159061
Die Krol met zijn 'oh wat zijn de bejaarden en ouderen toch zielig' en ondertussen zelf totaal niet willen deugen _O-
  Moderator woensdag 16 september 2015 @ 23:33:26 #139
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_156159073
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:32 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wel wrang dat hij zo laat pas spreektijd krijgt.

Alle oudjes liggen al in bed.
Oudjes gaan meestal laat naar bed.
pi_156159137
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:31 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Hoezo Pechtold is al geweest toch :?
Leuk hoor. ;) Ik doelde uiteraard op die zeikstraal van een Henk Krol.
pi_156159168
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Leuk hoor. ;) Ik doelde uiteraard op die zeikstraal van een Henk Krol.
Ja, die is ook vermoeiend ja
pi_156159189
Ik ben benieuwd of er nu überhaupt nog interrupties komen.
pi_156159218
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
Misschien bij Kuzu, aangezien er net bekend is geworden dat er 5000 gelukzoekers per week binnen komen
pi_156159294
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:37 schreef Elfletterig het volgende:
Nu al dus
pi_156159304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:41 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Nu al dus
Niet verwacht, moet ik zeggen.
  Moderator woensdag 16 september 2015 @ 23:44:01 #146
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_156159346
_O- _O- _O-
pi_156159371
Een xenofobe herder _O-
  Moderator woensdag 16 september 2015 @ 23:45:39 #148
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_156159400
Het is net een voetbalstadion.
pi_156159401
Ik vind "Vak X" dan wel weer aardig bedacht van Kuzu.
pi_156159405
Wat mij opvalt is dat die halve kamer al leeg is en de rest zitten te appen of te twitteren :')
  Moderator woensdag 16 september 2015 @ 23:46:20 #151
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_156159421
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:45 schreef TheVulture het volgende:
Wat mij opvalt is dat die halve kamer al leeg is en de rest zitten te appen of te twitteren :')
Is idd triest om te zien.
pi_156159427
quote:
Het is gewoon het plichtmatig uitzitten van de rit.
pi_156159448
Kiekeboe :D
pi_156159450
quote:
Uren zullen wel door tikken neem ik aan?
Ze zijn er immers is toch geen wat controleerd wat ze doen of wel?
pi_156159485
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is gewoon het plichtmatig uitzitten van de rit.
Dat snap ik ergens wel, maar als volksvertegenwoordiger hoor je juist deze twee dagen gewoon aanwezig te zijn en op te letten
pi_156159507
Cijfertjes uitdelen :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_156159518
Kuzu benoemt andermans hypocrisie, maar vergeet even dat hij als PvdA-kamerlid ook gewoon instemde met het regeerakkoord dat Samsom aan de PvdA-fractie voorlegde.
  Moderator woensdag 16 september 2015 @ 23:49:27 #158
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_156159521
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:49 schreef superniger het volgende:
Cijfertjes uitdelen :')
kabinet, min min
pi_156159533
Of zouden ze op het forum hier aan het meelezen zijn?
pi_156159550
Rutte een 3 ^O^
pi_156159563
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:50 schreef Houtenbeen het volgende:
Rutte een 3 ^O^
Duits cijfer?
  Moderator woensdag 16 september 2015 @ 23:51:01 #162
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_156159566
quote:
10s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:50 schreef Houtenbeen het volgende:
Rutte een 3 ^O^
Donderspeech van zijn moeder.
pi_156159569
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:49 schreef john2406 het volgende:
Of zouden ze op het forum hier aan het meelezen zijn?
Zou maar zo kunnen. Ik moet ineens denken aan een serie plaatjes van een tijdje geleden in NWS-SC...
pi_156159592
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Zou maar zo kunnen. Ik moet ineens denken aan een serie plaatjes van een tijdje geleden in NWS-SC...
Hier komt immers vaak genoeg voorbij we hebben het toch niet slecht voorbij niet?
pi_156159597
Ascher: Links lullen, rechts vullen, aldus Kuzu
pi_156159614
Slob _O_
pi_156159627
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:52 schreef Houtenbeen het volgende:
Daar heb ik geen Kuzu voor nodig om daar achter.
pi_156159641
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:52 schreef Houtenbeen het volgende:
De lang verwachte Asscher-bash van Kuzu. Het zit diep.
  woensdag 16 september 2015 @ 23:56:01 #169
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156159703
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:48 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat snap ik ergens wel, maar als volksvertegenwoordiger hoor je juist deze twee dagen gewoon aanwezig te zijn en op te letten
Als er namens jouw partij al iemand anders spreekt, waarom dan precies?
  Moderator woensdag 16 september 2015 @ 23:57:14 #170
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_156159732
Veel a4-tjes.
pi_156159740
Honderdduizenden banen extra, maar wie gaat die functies dan invullen?
pi_156159761
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:56 schreef Euribob het volgende:

[..]

Als er namens jouw partij al iemand anders spreekt, waarom dan precies?
Waarom zijn er dan zoveel van, dan zou eentje toch kunnen voldoen niet, hoeveel geld spaart dat per man wat er teveel is?
Trouwens als eentje alles zou kunnen behoeven er toch niet meer te zijn, maar een tweede kan net dat ding aanvullen wat die ene vergeet niet?
pi_156159775
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:57 schreef Elfletterig het volgende:
Honderdduizenden banen extra, maar wie gaat die functies dan invullen?
Kwamen er niet 160000 vluchtelingen?
  woensdag 16 september 2015 @ 23:59:42 #174
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156159802
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom zijn er dan zoveel van, dan zou eentje toch kunnen voldoen niet, hoeveel geld spaart dat per man wat er teveel is?
Trouwens als eentje alles zou kunnen behoeven er toch niet meer te zijn, maar een tweede kan net dat ding aanvullen wat die ene vergeet niet?
Ik bedoel dat dit een belangrijke beschouwing is (een van de belangrijkste van het jaar) en dat daarom alleen de fractievoorzitters aan het woord komen. Als je dan de volgende dag verplichtingen hebt als volksvertegenwoordiger snap ik wel dat je weggaat.
pi_156159815
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:58 schreef john2406 het volgende:

[..]

Kwamen er niet 160000 vluchtelingen?
Die mogen er van hem toch niet in? (Ik zeg niet dat ik dat met hem oneens ben, maar ik vind zijn betoog gewoon tegenstrijdig).
pi_156159824
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:59 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ik bedoel dat dit een belangrijke beschouwing is (een van de belangrijkste van het jaar) en dat daarom alleen de fractievoorzitters aan het woord komen. Als je dan de volgende dag verplichtingen hebt als volksvertegenwoordiger snap ik wel dat je weggaat.
Ja vooral begrip heben heb ik ook en neem aan zei ook voor mij niet?
  donderdag 17 september 2015 @ 00:01:15 #177
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156159840
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 00:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ja vooral begrip heben heb ik ook en neem aan zei ook voor mij niet?
Ja.
pi_156159867
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 00:01 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja.
Ik ben benieuwd hoeveel begrip ze voor me hebben, of dadelijk als ik oud ben hoeveel begrip dat ik dan krijg?
pi_156159870
van Klaveren _O_
  donderdag 17 september 2015 @ 00:02:22 #180
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156159873
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 00:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoeveel begrip ze voor me hebben, of dadelijk als ik oud ben hoeveel begrip dat ik dan krijg?
Genoeg.
pi_156159886
Ruttegraat. :D
#superniger2020
pi_156159893
Zelfs ik maak niet zulke slechte woordgrappen. :N
pi_156159897
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 00:02 schreef Houtenbeen het volgende:
van Klaveren _O_
Inderdaad, is het niet schandalig dat iemand met dubbelle nationaliteit als hij die heeft?
Zoveel begrip zou het echt zijn?
pi_156159923
Norbert Klein de circusdirecteur :+
pi_156159939
Norbert Klein. Ooit de betere en meer realistische van de twee 50PLUS'ers, maar nu meer een soort clown. Niemand neemt deze man nog serieus.
pi_156159950
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 00:02 schreef Euribob het volgende:

[..]

Genoeg.
Wat? is jouw definitie van genoeg en wat is de mijne?
pi_156160125
Overigens sprak Wilders "Schalkhaar" verkeerd uit. Hij legde de klemtoon op "schalk", terwijl die juist op "haar" moet liggen.

Dus niet Schalkhaar, maar Schalkhaar.
  donderdag 17 september 2015 @ 00:33:44 #188
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156160420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:46 schreef Coco98 het volgende:

[..]

Is idd triest om te zien.
Het is kwart voor twaalf man.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156161147
Het is niet erg uit de verf gekomen, maar de SGP heeft dus een muzikale flashmob georganiseerd in de hal van de Tweede Kamer...

Dat was dus waar Van der Staaij aan refereerde.
pi_156163369
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:06 schreef Smoofie het volgende:
Abortus als moord slaat ook nergens op. Dan is een rat doden ook moord.
Heb je zelf kinderen?
Heb je zelf ooit voor de keuze gestaan, laten leven of abortus?
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
pi_156163843
Ik zit er al klaar voor. :9
#superniger2020
pi_156164516
We gaan beginnen. w/
#superniger2020
pi_156164544
Wilders. :D
#superniger2020
  donderdag 17 september 2015 @ 10:42:11 #194
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156164651
Nu alweer klaar met Rutte
pi_156165078
Wilders :')

Alleen maar roepen en niets oplossen...
pi_156165082
We gaan in verzet jongens, Nederland wil Rutte niet meer!

donderdag 17 september 2015 @ 11:06:53 #197
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156165118
Wat ziet Asscher er slecht uit zeg.
Bis bis bis
  donderdag 17 september 2015 @ 11:07:39 #198
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156165130
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:06 schreef eriksd het volgende:
Die moest vanochtend om half 7 al bammetjes smeren voor de kinderen
pi_156165161
Ik lees dat Rutte heerlijk aan het jijbakken is :).
pi_156165252
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:06 schreef eriksd het volgende:
Zware nacht, drie boeven thuis.
pi_156165469
Inderdaad opmerkelijk dat ze voor volgend jaar minder asielzoekers begroot hebben. :')
  donderdag 17 september 2015 @ 11:28:39 #202
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_156165486
Dat om die vragen heen praten altijd :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_156165517
Rutte wil wel veel waken...
pi_156165540
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Inderdaad opmerkelijk dat ze voor volgend jaar minder asielzoekers begroot hebben. :')
Omdat Oostblokeurolanden ook gaan opvangen.
  donderdag 17 september 2015 @ 11:33:50 #205
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156165596
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:31 schreef Nober het volgende:

[..]

Hopen ze dan
  donderdag 17 september 2015 @ 11:38:25 #206
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156165711
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:31 schreef Nober het volgende:

[..]

Daar denkt ene V. Orban heel anders over :')
pi_156165794
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:38 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daar denkt ene V. Orban heel anders over :')
Wie?

Zelfs Vaticaanstad en Monaco, ook euro'landen', zullen medewerking verlenen.
pi_156165923
Thieme heeft hierin wel gelijk.
  donderdag 17 september 2015 @ 11:48:18 #209
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_156165968
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 11:46 schreef Tomatenboer het volgende:
Thieme heeft hierin wel gelijk.
En voorts is zij van mening dat de bio-industrie moet worden afgeschaft
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 17 september 2015 @ 11:49:37 #210
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156166007
Zijlstra vraagt wat :o
pi_156166481
Ik vind Rutte momenteel echt niet sterk in het debat.
  † In Memoriam † donderdag 17 september 2015 @ 12:20:02 #212
pi_156166860
Is er tot nu toe nog iets bijzonders gezegd?
pi_156167068
Het gaat alleen over de vluchtelingenstroom.
  donderdag 17 september 2015 @ 12:29:30 #214
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156167098
Rutte moet weer opstappen :D
pi_156167125
Heerlijk die politieke antwoorden
pi_156167204
Wilders interrumpeert. :P
Hij vindt het niet kunnen dat er meer dan 20 minuten achter elkaar gevraagd is om meer geld voor onderwijs voor asielzoekers, meer geld voor ontwikkelingssamenwerking, meer geld om vluchtelingen hierheen te vliegen (Klaver wil zo het probleem met de bootjes op de Middellandse Zee oplossen :') ) etc etc.

Wilders vindt dat het geld besteed moet worden aan de Nederlanders, de ouderen, zieken etc. En als Rutte daar niet voor staat, dan moet hij maar opstappen, volgens Geert.
  donderdag 17 september 2015 @ 12:43:07 #217
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156167416
Wat zit Rutte nou achterlijk te lullen over die JSF
pi_156167447
Ruttegod
  † In Memoriam † donderdag 17 september 2015 @ 12:52:12 #219
pi_156167643
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:43 schreef Sked het volgende:
Wat zit Rutte nou achterlijk te lullen over die JSF
Is dat kutding inmiddels af :')
pi_156167654
LUNCHEEEENNNN
  donderdag 17 september 2015 @ 12:52:44 #221
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156167659
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Is dat kutding inmiddels af :')
Vermoedelijk in 2193 pas
pi_156167663
Geen uitsmijters voor de parlementariërs dus vandaag.
  donderdag 17 september 2015 @ 12:55:58 #223
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156167730
45 minuten, dan heeft Dijksma in ieder geval tijd om even langs de Mac te gaan
pi_156169266
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:33 schreef Rowlf het volgende:
Wilders interrumpeert. :P
Hij vindt het niet kunnen dat er meer dan 20 minuten achter elkaar gevraagd is om meer geld voor onderwijs voor asielzoekers, meer geld voor ontwikkelingssamenwerking, meer geld om vluchtelingen hierheen te vliegen (Klaver wil zo het probleem met de bootjes op de Middellandse Zee oplossen :') ) etc etc.

Wilders vindt dat het geld besteed moet worden aan de Nederlanders, de ouderen, zieken etc. En als Rutte daar niet voor staat, dan moet hij maar opstappen, volgens Geert.
Ik hoorde het eerst half, ik denk huh? Toen herhaalde hij het nog ook :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_156169375
Zijn die koopkrachtplaatjes gecorrigeerd voor inflatie of niet?
  donderdag 17 september 2015 @ 14:00:43 #226
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156169439
Haha Rutte rot op man _O-
pi_156169501
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:00 schreef Sked het volgende:
Haha Rutte rot op man _O-
Als die koopkrachtplaatjes niet gecorrigeerd zijn voor inflatie, dan blijven uitkeringsgerechtigden en gepensioneerden inderdaad niet 'op peil' zoals beloofd, want dan is 0% erbij gewoon pakweg 2% achteruitgang als je inflatie meerekent.
pi_156169583
Waar komt die 16% vandaan die erop achteruit zouden gaan? Door welke maatregelen gaan zij dan inleveren? Of komt dat puur doordat de inflatie niet of slechts ten dele is meegenomen?
pi_156169643
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Zijn die koopkrachtplaatjes gecorrigeerd voor inflatie of niet?
quote:
Koopkracht geeft aan hoeveel geld iemand kan besteden aan goederen en diensten. De koopkracht is onder andere afhankelijk van inkomen, belastingen en inflatie. Gaan belastingen bijvoorbeeld omhoog? Dan daalt de koopkracht, omdat mensen minder kunnen kopen. Koopkrachtcijfers gaan over zogeheten standaardhuishoudens. Zoals alleenstaande ouders of tweeverdieners. Uw koopkrachtcijfer kan dus afwijken van het gemiddelde.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/koopkracht
pi_156169705
O, ieeeuw. Dat boze janktoontje van Pechtold. :r
pi_156169728
Pechtold was niet zo goed.
  donderdag 17 september 2015 @ 14:12:01 #232
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156169741
Iedereen gaat er op vooruit, maar, tenzij, mits
pi_156169910
Terecht punt dat door de Christelijke partijen gemaakt wordt. Ik vind het ook belachelijk dat een gezin met 2 verdieners bij een vergelijkbaar gezamenlijk inkomen maar liefst 5 keer minder belasting betalen dan iemand binnen een gezin met 1 kostwinner.
pi_156170234
Jesse Klaver _O_
pi_156170345
Roemer heeft een Porsche
pi_156170348
Brood 2000 euro goedkoper, Porsche drie cent.
pi_156170358
Roemer :')
pi_156170388
Wordt een flauw spelletje gespeeld tussen Samsom en Rutte ten opzichte van Roemer. De SP wilt de BTW verlagen, en dat wordt door Rutte en Samsom geframed als VVD beleid, want een Porsche zou veel meer in prijs dalen dan een brood bij een BTW verlaging, en dat is geen nivelleren.

Maar BTW verlaging zou wel degelijk een uitstekend idee zijn, zeker omdat lagere inkomens een veel groter deel van hun inkomen (tot modaal veelal vrijwel hun volledige inkomen) uitgeven aan noodzakelijkheden, en dus ook veel meer zouden opschieten bij een BTW verlaging.
  donderdag 17 september 2015 @ 14:45:08 #239
66825 Reya
Fier Wallon
pi_156170422
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Wordt een flauw spelletje gespeeld tussen Samsom en Rutte ten opzichte van Roemer. De SP wilt de BTW verlagen, en dat wordt door Rutte en Samsom geframed als VVD beleid, want een Porsche zou veel meer in prijs dalen dan een brood bij een BTW verlaging, en dat is geen nivelleren.

Maar BTW verlaging zou wel degelijk een uitstekend idee zijn, zeker omdat lagere inkomens een veel groter deel van hun inkomen (tot modaal veelal vrijwel hun volledige inkomen) uitgeven aan noodzakelijkheden, en dus ook veel meer zouden opschieten bij een BTW verlaging.
Voedsel zit natuurlijk al in een laag tarief.
pi_156170503
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:45 schreef Reya het volgende:

[..]

Voedsel zit natuurlijk al in een laag tarief.
Absoluut, al zat het volgens mij ook in de pijplijn om dat BTW tarief te verhogen bij de belastinghervormingen door dit kabinet (wat voorlopig uitgesteld is).

Maar lagere inkomens geven uiteraard ook een groter deel van hun inkomen uit aan zaken als kleding, huishoudelijke artikelen, enz.

Bovendien lijkt mij zo'n BTW verlaging goed voor het MKB. (Terug naar 19% wat het was voordat dit kabinet het BTW tarief naar 21% verhoogde).
  donderdag 17 september 2015 @ 14:52:27 #241
66825 Reya
Fier Wallon
pi_156170585
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:49 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Absoluut, al zat het volgens mij ook in de pijplijn om dat BTW tarief te verhogen bij de belastinghervormingen door dit kabinet (wat voorlopig uitgesteld is).

Maar lagere inkomens geven uiteraard ook een groter deel van hun inkomen uit aan zaken als kleding, huishoudelijke artikelen, enz.

Bovendien lijkt mij zo'n BTW verlaging goed voor het MKB. (Terug naar 19% wat het was voordat dit kabinet het BTW tarief naar 21% verhoogde).
Voordeel vaan een BTW-verlaging is dat het een heel makkelijke manier is om de koopkracht over de gehele linie linie een impuls te geven. Daar staat dan weer tegenover dat het geld daarvoor ergens vandaan moet komen, en dat kan dan weer een hele complexe operatie zijn.
  donderdag 17 september 2015 @ 14:54:03 #242
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156170627
BTW op 21 % houden en gewoon veel minder loonbelasting plx.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156170773
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als die koopkrachtplaatjes niet gecorrigeerd zijn voor inflatie, dan blijven uitkeringsgerechtigden en gepensioneerden inderdaad niet 'op peil' zoals beloofd, want dan is 0% erbij gewoon pakweg 2% achteruitgang als je inflatie meerekent.
De inflatie is veel lager dan 2%.
pi_156171070
kan iemand mij dit als half-leek uitleggen?

Waarom verzoekt Samsom het Kabinet en de premier om nu iets uit te zoeken qua uiets met de FNV-federatie (heb het begin van zijn punt gemist).

Hoezo verzoekt Samsom dit in de Algemene Beschouwingen? Samsom, en daarmee de PvdA, ís toch onderdeel van hetzelfde kabinet waar hij een verzoek aan doet?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 17 september 2015 @ 15:17:00 #245
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_156171206
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:12 schreef kalinhos het volgende:
kan iemand mij dit als half-leek uitleggen?

Waarom verzoekt Samsom het Kabinet en de premier om nu iets uit te zoeken qua uiets met de FNV-federatie (heb het begin van zijn punt gemist).

Hoezo verzoekt Samsom dit in de Algemene Beschouwingen? Samsom, en daarmee de PvdA, ís toch onderdeel van hetzelfde kabinet waar hij een verzoek aan doet?
Samsom (en Zijlstra) zitten niet in het Kabinet.

Had deze vraag volgens mij ook in het overleg kunnen doen.
Maar dat zal waarschijnlijk minder scoren.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_156171302
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:17 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Samsom (en Zijlstra) zitten niet in het Kabinet.

Had deze vraag volgens mij ook in het overleg kunnen doen.
Maar dat zal waarschijnlijk minder scoren.
nee, maar hun partijen toch wel? Gisteren zag ik volgens mij ook een VVD'er Zijlstra interrumperen. Maar Zijlstra verdedigt dan toch gewoon de VVD/PVDA-begroting, waar de VVD zelf bij is geweest. Waarom dan interrumperen?

Alsof je met een studiegenoot een afstudeerscriptie samen maakt, en tijdens de verdediging gaat je studiegenoot ineens aan de andere kant van de tafel zitten en een partij kritische vragen op je afvuren.
  donderdag 17 september 2015 @ 15:25:05 #247
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156171404
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 15:20 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Gisteren zag ik volgens mij ook een VVD'er Zijlstra interrumperen.
Dat lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk
  donderdag 17 september 2015 @ 15:33:55 #248
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156171612
Roemer :')
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 17 september 2015 @ 15:39:47 #249
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156171765
Van Vliet :D
  donderdag 17 september 2015 @ 15:41:58 #250
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_156171810
Heeft Roemer weer staan stuntelen? Ik lees vermakelijke tweets over onze rooie vriend.
pi_156171821
Hoeveel spreektijd hebben de fractievoorzitters in de tweede termijn?
  donderdag 17 september 2015 @ 15:43:10 #252
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_156171850
Rutte is een werkgroep kwijt. Balen.

Ook lullig voor de werkgroep in kwestie. Ben je lekker aan het werken met je groep, komt de MP niet vragen hoe het gaat omdat hij niet weet waar je zit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_156172375
Pechtold is een IS lover. :{
#superniger2020
  donderdag 17 september 2015 @ 16:08:31 #254
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156172460
Waarom zeikt pechtold hier altijd zo over :').
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156172523
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:08 schreef Smoofie het volgende:
Waarom zeikt pechtold hier altijd zo over :').
Omdat het belachelijk is om als premier niet voor fatsoenlijke rechtsvervolging te zijn.
pi_156172526
Pechtold denkt dat je door een celstraf en begeleiding die zieke geesten weer het juiste pad op kan krijgen. :')
pi_156172547
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:10 schreef tralalala het volgende:
Pechtold denkt dat je door een celstraf en begeleiding die zieke geesten weer het juiste pad op kan krijgen. :')
Het is wel hoe we in het beschaafde westen en in een rechtstaat met elkaar omgaan toch?

Lijkt me logisch dat een premier die waarden uitdraagt.

Bovendien, niks mis met een levenslange celstraf.
pi_156172555
Pechtold zei "sergeant die disserteert" in plaats van deserteert. :')
  donderdag 17 september 2015 @ 16:11:57 #259
346939 Janneke141
pi_156172556
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Omdat het belachelijk is om als premier niet voor fatsoenlijke rechtsvervolging te zijn.
Dat is hij wel. Kennelijk snap jij ook al niet wat hij bedoelt.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:12:25 #260
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156172570
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Niemand snapt het, behalve Rutte
pi_156172572
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bla bla bla, als persoon vind ik zus en als premier vind ik zo... bullshit.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:12:34 #262
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156172577
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

En dat blijkt uit?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156172613
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:12 schreef Smoofie het volgende:

[..]

En dat blijkt uit?
Uit zijn standpunt dat hij persoonlijk liever heeft dat mensen omkomen in Syrië dan dat ze terugkomen (om berecht te worden).
  donderdag 17 september 2015 @ 16:13:51 #264
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156172622
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:12 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Bla bla bla, als persoon vind ik zus en als premier vind ik zo... bullshit.
Ik vind van niet. Dus hij mag geen mening hebben? Overigens, genoeg landen die wil het beleid hebben deserteurs of 'landverraders' te bombarderen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 17 september 2015 @ 16:14:05 #265
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_156172627
Hij heeft alleen de keuze gemaakt dat ISIS-tuig beter daar kan sterven dan hier terugkeren (met het doel aanslagen te plegen).

Dat zegt niets over zijn mening wat er moet gebeuren als zo'n baardaap daadwerkelijk terugkeert en ook wenst hij niet iemand dood.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:15:57 #266
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156172683
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Uit zijn standpunt dat hij persoonlijk liever heeft dat mensen omkomen in Syrië dan dat ze terugkomen (om berecht te worden).
En die mening mag hij birt hebben door zijn positie?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 17 september 2015 @ 16:16:03 #267
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_156172686
Oppositie is hypocriet trouwens. Wel bommen flikkeren op ISIS-tuig maar dan niet de consequenties daarvan dragen of mogen zeggen dat het goed is dat we ze daar kapot maken ipv dat ze hier terreur kunnen zaaien? Dat is toch echt een van de redenen dat vrijwel de hele Kamer heeft ingestemd met die missie, zelfs GL.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:18:22 #268
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156172752
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:16 schreef Szura het volgende:
Oppositie is hypocriet trouwens. Wel bommen flikkeren op ISIS-tuig maar dan niet de consequenties daarvan dragen of mogen zeggen dat het goed is dat we ze daar kapot maken ipv dat ze hier terreur kunnen zaaien? Dat is toch echt een van de redenen dat vrijwel de hele Kamer heeft ingestemd met die missie, zelfs GL.
Politiek correct Nederland he. Dat opsporen en berechten slaat al helemaal nergens op wat Pechtold zei. Wil je KCT sturen om dat soort mensen daar te pakken en terugnemen naar Nederland om ze hier te berechten? :'). UK heeft engelse opgespoord en vervolgens gewoon JDAM erop.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156172770
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:14 schreef Szura het volgende:
Hij heeft alleen de keuze gemaakt dat ISIS-tuig beter daar kan sterven dan hier terugkeren (met het doel aanslagen te plegen).

Dat zegt niets over zijn mening wat er moet gebeuren als zo'n baardaap daadwerkelijk terugkeert en ook wenst hij niet iemand dood.
Het is een vreemde keuze om te wensen dat mensen daar aan gevechten gaan deelnemen en daarbij sneuvelen.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:20:17 #270
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_156172803
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is een vreemde keuze om te wensen dat mensen daar aan gevechten gaan deelnemen en daarbij sneuvelen.
Dat wenst hij niet.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:20:22 #271
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156172808
Is er nog iets spannends gebeurd vandaag?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156172851
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:20 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat wenst hij niet.
Wat ik heb gelezen is dat hij wou dat ze daar sneuvelen, je sneuvelt alleen als je gaat deelnemen aan gevechten het betekent immers omkomen in de strijd.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:23:17 #273
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156172896
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat ik heb gelezen is dat hij wou dat ze daar sneuvelen, je sneuvelt alleen als je gaat deelnemen aan gevechten het betekent immers omkomen in de strijd.
Hij heeft gezegd dat hij liever heeft dat ze sneuvelen dan dat ze terugkomen naar Nederland. Kleine nuance.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:23:37 #274
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_156172902
quote:

[..]

Ik zou zeggen kijk het debat bij RTL eens terug en zijn persconferentie op vrijdag,twee weken terug. Hij wenst niks en zegt ook dat het geen kabinetsbeleid is.

Het enige wat hij heeft gedaan is een keuze gemaakt tussen een hypothetische en daarmee misschien wel kansloze stelling.
pi_156172922
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:23 schreef Sked het volgende:

[..]

Hij heeft gezegd dat hij liever heeft dat ze sneuvelen dan dat ze terugkomen naar Nederland. Kleine nuance.
Dan betekent dat toch dat ze ook moeten deelnemen aan de strijd volgens hem, anders kun je niet sneuvelen. Ik heb liever dat ze tot inkeer komen en terugkeren zonder er daadwerkelijke te vechten.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:24:30 #276
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156172929
quote:

[..]

En wat is jouw mening daarover? Wil jij liever dat ze terugkomen en hier berechten?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 17 september 2015 @ 16:25:13 #277
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_156172956
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dan betekent dat toch dat ze ook moeten deelnemen aan de strijd volgens hem, anders kun je niet sneuvelen. Ik heb liever dat ze tot inkeer komen en terugkeren zonder er daadwerkelijke te vechten.
Nee, ze moeten niks volgens hem en dat wenst hij ook helemaal niet.
pi_156173004
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef Smoofie het volgende:

[..]

En wat is jouw mening daarover? Wil jij liever dat ze terugkomen en hier berechten?
Als ze terugkomen moet je kijken wat ze gedaan hebben en inderdaad berechten maar het liefst heb ik inderdaad dat ze zo snel mogelijk vertrekken uit Syrië en niet vechten voor IS, hoe eerder ze daarmee stoppen, als ze al vechten, hoe liever het mij is.
pi_156173015
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:20 schreef Szura het volgende:

[..]

Dat wenst hij niet.
Dat is zeker niet de essentie van wat hij zegt.
pi_156173055
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:25 schreef Szura het volgende:

[..]

Nee, ze moeten niks volgens hem en dat wenst hij ook helemaal niet.
Als je aangeeft iets liever te hebben dan wens je dat boven de andere optie.
quote:
Premier Mark Rutte heeft liever dat de sergeant van de Koninklijke Luchtmacht die zich bij IS heeft aangesloten sneuvelt, dan dat hij terugkeert naar Nederland.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)uvelt-dan-terugkeert
  donderdag 17 september 2015 @ 16:29:24 #281
346939 Janneke141
pi_156173080
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:24 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Leuke optie, maar in de praktijk natuurlijk niet realistisch. Misschien kun je proberen om er een paar tegen te houden om te gaan, maar als ze daar eenmaal zijn is het leed wel geschied. Sterven ze daar in het harnas, dan is dat het gevolg van hun eigen keuze. Zo niet, hebben ze strafbare feiten gepleegd en komen ze terug, dan vallen ze in handen van het OM.
pi_156173112
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:29 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Leuke optie, maar in de praktijk natuurlijk niet realistisch. Misschien kun je proberen om er een paar tegen te houden om te gaan, maar als ze daar eenmaal zijn is het leed wel geschied. Sterven ze daar in het harnas, dan is dat het gevolg van hun eigen keuze. Zo niet, hebben ze strafbare feiten gepleegd en komen ze terug, dan vallen ze in handen van het OM.
Het gaat ook niet om een realistisch scenario maar om wat iemand liever heeft. In de praktijk moeten we afwachten wat er gebeurd.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:34:09 #283
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_156173217
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je aangeeft iets liever te hebben dan wens je dat boven de andere optie.

[..]

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)uvelt-dan-terugkeert
Ja, je bevestigt mijn punt.

Het zegt nog niet dat hij in het algemeen die baardapen doodwenst of graag heeft dat ze zich daar doodvechten. Jij en anderen hier laten een cruciaal deel van de voorgelegde stelling weg.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:35:19 #284
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156173254
quote:
18s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:26 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ze terugkomen moet je kijken wat ze gedaan hebben en inderdaad berechten maar het liefst heb ik inderdaad dat ze zo snel mogelijk vertrekken uit Syrië en niet vechten voor IS, hoe eerder ze daarmee stoppen, als ze al vechten, hoe liever het mij is.
Je hebt niet liever dat ze daar omkomen dus? Ondanks dat ze voor IS vechten?
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 17 september 2015 @ 16:36:56 #285
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156173292
Het is ook naïef om te denken dat er IS strijders zijn die zich niet hebben misdragen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 17 september 2015 @ 16:39:02 #286
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156173359
Plaspauze
pi_156173382
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:39 schreef Sked het volgende:
Plaspauze
Ton Elias wilde weer een snack
pi_156173413
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:34 schreef Szura het volgende:

[..]

Ja, je bevestigt mijn punt.

Het zegt nog niet dat hij in het algemeen die baardapen doodwenst of graag heeft dat ze zich daar doodvechten. Jij en anderen hier laten een cruciaal deel van de voorgelegde stelling weg.
Hij zegt gewoon dat die overgelopen man zich daar beter dood kan vechten dan terugkeren naar Nederland wat hem betreft. Dat vind ik inderdaad idioot, het lijkt mij voor die tegenstanders niet zo fijn dat onze premier liever heeft dat mensen daar vechten in plaats van vertrekken.
pi_156173466
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:35 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Je hebt niet liever dat ze daar omkomen dus? Ondanks dat ze voor IS vechten?
Ik heb liever dat ze de strijd staken dan dat ze omkomen terwijl ze vechten inderdaad.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:45:29 #290
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156173530
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik heb liever dat ze de strijd staken dan dat ze omkomen terwijl ze vechten inderdaad.
Lekker realistisch wel
  donderdag 17 september 2015 @ 16:48:23 #291
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_156173585
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Van mij mogen ze allemaal omkomen. Opgeruimd staat netjes. Liefst allemaal door napalm, meest oneervolle dood in de islam, verbrand worden.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_156173595
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:45 schreef Sked het volgende:

[..]

Lekker realistisch wel
Het was een hypothetische vraag naar wat iemand liever heeft.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:51:23 #293
346939 Janneke141
pi_156173640
Geert vertegenwoordigt de helft van het Nederlandse Volk, jaja.
pi_156173642
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:48 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Van mij mogen ze allemaal omkomen. Opgeruimd staat netjes. Liefst allemaal door napalm, meest oneervolle dood in de islam, verbrand worden.
Ze mogen van mij ook best omkomen, ik wil alleen liever niet dat mensen deelnemen aan de strijd van IS en heb liever dat hij ook bij IS gaat deserteren. IS is er nogal trots op als mensen omkomen in de strijd en die mensen zouden dat zelf ook zijn, als ze deserteren lijkt mij dat veel waardevoller voor de strijd tegen IS.
pi_156173694
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:51 schreef Janneke141 het volgende:
Geert vertegenwoordigt de helft van het Nederlandse Volk, jaja.
Hij bedoelt de helft vanaf het middenrif naar beneden.
  donderdag 17 september 2015 @ 16:55:04 #296
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_156173729
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:51 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze mogen van mij ook best omkomen, ik wil alleen liever niet dat mensen deelnemen aan de strijd van IS en heb liever dat hij ook bij IS gaat deserteren. IS is er nogal trots op als mensen omkomen in de strijd en die mensen zouden dat zelf ook zijn, als ze deserteren lijkt mij dat veel waardevoller voor de strijd tegen IS.
Als je wenst dat hij van ISIS deserteert, is dat ook een doodvonnis voor hem. Als ze hem snappen, zal hij van een gebouw geflikkerd worden of iets dergelijks.
pi_156173750
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:55 schreef Szura het volgende:

[..]

Als je wenst dat hij van ISIS deserteert, is dat ook een doodvonnis voor hem. Als ze hem snappen, zal hij van een gebouw geflikkerd worden of iets dergelijks.
Volgt daaruit dat je het met me eens bent of niet?
  donderdag 17 september 2015 @ 16:59:44 #298
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_156173821
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 16:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgt daaruit dat je het met me eens bent of niet?
Het gaat er niet om wat ik vind, het ging erom dat uitspraken correct worden uitgelegd.
  donderdag 17 september 2015 @ 17:02:27 #299
436595 Sked
Zonnestraal
pi_156173867
Een bizar moeilijk vonnis willen uitvoeren, maar geen fuck doen :')
pi_156178625
Roemer met z'n miljonairsbelasting. Die vent is gek.
pi_156178634
Leuk al de moties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')