abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156140634
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:02 schreef deelnemer het volgende:
Waarom moet je die input van mij hebben, als volgens jou iemand gewoon letterlijk moet doen wat er staat. Er staat:
zodat jij aan het eind niet ineens weer gaat zeggen dat jij niet kunt bepalen wat de definitie is.

Ik wil wel weten of we over hetzelfde praten.zodat ik kan aannemen dat we het over hetzelfde hebben. Snap je?

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:02 schreef deelnemer het volgende:
Wat betekenen overigens die twee uitroeptekens. Waarom 2 ipv 1?
! nadrukkelijk, !! erg nadrukkelijk. Snap je wat ik bedoel?
pi_156141236
Nou, het wordt te moeilijk blijkbaar. Andere stelling!

Gij zult niet doden!! Kan iemand dat oprecht anders lezen dan je mag niks of niemand doodmaken?
pi_156141443
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:28 schreef HongKongPhoey het volgende:

Gij zult niet doden!! Kan iemand dat oprecht anders lezen dan je mag niks of niemand doodmaken?
Is het aantal mensen dat je niet mag doden afhankelijk van het aantal uitroeptekens? Waarom niet 3 uitroeptekens?
The view from nowhere.
pi_156141494
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:35 schreef deelnemer het volgende:
Is het aantal mensen dat je niet mag doden afhankelijk van het aantal uitroeptekens? Waarom niet 3 uitroeptekens?
Wat staat er letterlijk? (ik vraag het maar 1 keer)
pi_156141541
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:36 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wat staat er letterlijk? (ik vraag het maar 1 keer)
Er staan letterlijk 2 uitroeptekens.
The view from nowhere.
pi_156141561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:38 schreef deelnemer het volgende:
Er staan letterlijk 2 uitroeptekens.
is een uitroepteken een letter?
pi_156141593
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:38 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

is een uitroepteken een letter?
Zeg jij het maar. Jij kunt lezen wat er echt staat. Ik heb al snel een interpretatie probleem.
The view from nowhere.
pi_156141633
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:39 schreef deelnemer het volgende:
Zeg jij het maar. Jij kunt lezen wat er echt staat. Ik heb al snel een interpretatie probleem.
Dan stoppen we er maar mee, je wilt dus geen eerlijke discussie.
pi_156141865
Misschien is een korte evaluatie zinvol.

We kunnen vastgestellen dat islamieten het niet eens worden over de juiste interpretatie van de Koran. Je kunt dus niet beoordelen of je je zorgen moet maken, zonder na te gaan wat alle islamieten ervan vinden en doen. Je kunt dat niet bepalen door alleen de Koran te lezen en dan te claimen dat je weet wat alle islamieten ervan vinden. Doe je dat wel, dan schuif je alle islamieten in de schoenen wat je er zelf van maakt. Als je zelf een veel zwartere lezing geeft dan de gemiddelde islamiet dat doet, dan schets je een negatiever beeld dan reeel is. Dan maak je je zorgen over iets dat niet reeel is en zaai je angst met doemscenario's.
The view from nowhere.
pi_156142813
The view from nowhere.
pi_156144948
Wat een onnozele vraag, deze topic titel...
  woensdag 16 september 2015 @ 17:47:52 #162
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156146735
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:08 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Leg uit waar je mij niet enkel bevestigt.

[..]

Op woensdag 16 september 2015 08:51 schreef HongKongPhoey het volgende:
Als ze interpreteren ja. Maar bij een volmaakt boek met absolute autoriteit is juist die ruimte niet!!

Je bevestigt nu eigenlijk mijn stelling!! Als men zou interpreteren, dan is men in conflict met de volmaaktheid en autoriteit. Men moet dus niet interpreteren, men zou het enkel verkeerd interpreteren. Dus niet interpreteren, maar klakkeloos aannemen voor waar!!!
En wij proberen je al een tijdje duidelijk te maken dat ze altijd interpreteren, ook als ze wellicht denken dat ze het letterlijk aannemen. Maar dat gaat er bij jou niet in.

Jij denkt dat mensen een soort kopieermachines zijn die fotografische kopieen van bladzijden van de Koran in hun geheugen kunnen opnemen zonder het te interpreteren en dientengevolge niet wetende wat de inhoud is.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  woensdag 16 september 2015 @ 17:52:20 #163
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156146875
Gekopieerd uit een ander topic:
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:51 schreef HongKongPhoey het volgende:
ja, en dat is ook het vervelende. Je praat iet met mij, maat je praat met houw versie van mij. Je legt me continu woorden in de mond en verteld mij wat ik vind.
Dit is precies wat jij bij moslims doet. Jij ageert tegen jouw idee van wat moslims zijn (c.q. denken) in plaats van dat je praat over wat moslims nou zelf vinden. Je legt ze woorden in de mond en vertelt ze wat ze (moeten) vinden.

Als het niet zo vreselijk sneu was, zou dit nog om te lachen zijn ook.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156147544
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:47 schreef GrumpyFish het volgende:
En wij proberen je al een tijdje duidelijk te maken dat ze altijd interpreteren, ook als ze wellicht denken dat ze het letterlijk aannemen. Maar dat gaat er bij jou niet in.
je bevestigt me alleen.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 08:24 schreef GrumpyFish het volgende:
Zelfs als er een god zou bestaan die een perfect boek zou hebben geschreven, dan nog zouden die imperfecte zakken vlees, bloed en botten die we zijn dat boek verkeerd interpreteren.
quote:
Als ze interpreteren ja. Maar bij een volmaakt boek met absolute autoriteit is juist die ruimte niet!!

Je bevestigt nu eigenlijk mijn stelling!! Als men zou interpreteren, dan is men in conflict met de volmaaktheid en autoriteit. Men moet dus niet interpreteren, men zou het enkel verkeerd interpreteren. Dus niet interpreteren, maar klakkeloos aannemen voor waar!!!

Dank je wel.
pi_156147935
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 17:52 schreef GrumpyFish het volgende:
Dit is precies wat jij bij moslims doet.
Nope, ik stel enkel vast dat de Koran dat eist van de Moslim. De Koran moet aangenomen worden als volmaakt en absolute autoriteit!! Niet interpreteren, slechts volgen. Vandaar van Gogh's titel voor zn film over Islam SUBMISSION, onderwerping!!

Als de Koran zegt, De ongelovige is jouw vijand! Wordt geen vrienden met ongelovigen want ze zullen liegen tegen je en je wapens proberen te stelen. Moet je dat dan interpreteren van de Koran? Nee, je mag niet interpreteren, want(en jij legt het zelf heel mooi uit)

Op woensdag 16 september 2015 08:24 schreef GrumpyFish het volgende:

quote:
Zelfs als er een god zou bestaan die een perfect boek zou hebben geschreven, dan nog zouden die imperfecte zakken vlees, bloed en botten die we zijn dat boek verkeerd interpreteren.
Taddaa! Precies daarom mag je de Koran niet interpreteren!

quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:16 schreef HongKongPhoey het volgende:

Dank je wel.
Als je interpreteert dan erken je de autoriteit niet meer en ook de volmaaktheid erken je dan niet meer!!

Je moet aannemen en uitvoeren.

interpretatie volgens wiki
quote:
Een interpretatie is een persoonlijk beredeneerd oordeel over de betekenis van een waarneming, een tekst of een stuk muziek. Het woord is verwant aan het Franse interprète, wat "tolk", maar ook "vertolker" betekent.
De opdrachten die de Koran de Moslim geeft, zijn al door Allah beredeneert, en de Koran is het volmaakte woord van god, en heeft absolute autoriteit. Jouw persoonlijke redenatie "overruled" de Koran, en dat mag je als Moslim niet!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door HongKongPhoey op 16-09-2015 18:38:48 ]
pi_156148713
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 18:31 schreef HongKongPhoey het volgende:
De opdrachten die de Koran de Moslim geeft, zijn al door Allah beredeneert, en de Koran is het volmaakte woord van god, en heeft absolute autoriteit. Jouw persoonlijke redenatie "overruled" de Koran, en dat mag je als Moslim niet!!!
Hij, zij, ieder mens, is de degene die uiteindelijk beoordeeld wat hij wel en niet juist acht. Jij kan dat niet voor hem / haar doen. Gelukkig, want dan zou jij voor God spelen in zijn / haar leven. En je ben God niet, ook al doe je alsof.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 17-09-2015 14:43:59 ]
The view from nowhere.
pi_156150332
quote:

Paar dingen, PVV-tokkie:

- Als je het echt wil weten, vraag het een moslim. Gratis tip: niet meteen schelden, want dat vinden veel mensen een beetje raar.
- Leer fatsoenlijk schrijven, want dit getuigt van geen enkel respect voor de Nederlandse taal en cultuur.
- Gebruik geen woorden die je niet begrijpt, want dat komt nog dommer over en dan gaan mensen denken dat het geen zin heeft om je vragen te beantwoorden, aangezien je toch niks snapt.

Succes ermee.
  woensdag 16 september 2015 @ 22:56:58 #168
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156157984
quote:

[..]

Nope, ik stel enkel vast dat de Koran dat eist van de Moslim. De Koran moet aangenomen worden als volmaakt en absolute autoriteit!! Niet interpreteren, slechts volgen. Vandaar van Gogh's titel voor zn film over Islam SUBMISSION, onderwerping!!

Als de Koran zegt, De ongelovige is jouw vijand! Wordt geen vrienden met ongelovigen want ze zullen liegen tegen je en je wapens proberen te stelen. Moet je dat dan interpreteren van de Koran? Nee, je mag niet interpreteren, want(en jij legt het zelf heel mooi uit)

Op woensdag 16 september 2015 08:24 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Taddaa! Precies daarom mag je de Koran niet interpreteren!

[..]

Als je interpreteert dan erken je de autoriteit niet meer en ook de volmaaktheid erken je dan niet meer!!

Je moet aannemen en uitvoeren.

interpretatie volgens wiki

[..]

woensdag 16 september 2015 @ 23:00:39 #169
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156158092
Voordat ie er zelf mee komt: ik leg me hierbij neer bij de oneindige wijsheid en kennis van HongKongPhoey; hij heeft gelijk, voor nu en altijd. Ik hoop dat hij binnenkort een boek gaat schrijven dat ik voor absolute waarheid kan aannemen en niet hoef te interpreteren.
pi_156158723
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

_O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156160531
Alleen de Koran kent absoluteit aangezien het direct van god komt. Het afdoen als onzin en achterhaald is natuurlijk onzin. De verzen zijn zo geschreven dat ze in elk paradigma passen, dus zowel vroeger als nu. Mensen die de Koran in het Arabisch analyseren zouden achter de waarheid kunnen komen. Jammer. Geloof dat het wel beetje off topic is dese post.
pi_156161809
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 00:39 schreef bechirti het volgende:
off topic is dese post.
nee, juist niet. DE Koran heeft Absolute autoriteit voor de Moslims en de Moslim moet het aannamen als volmaakt boek. Jij stelt je moet er wijsheid uithalen. Maar dat is maar deels waar. Een absolute autoriteit gaat verder dan dat, Absolute autoriteit wil zeggen dat het volledig over jou beschikt!

Met andere woorden, het beslist voor jou. Alles is al voor je uitgedacht, en er wordt verteld war jij moet doen. Als er in de Koran staat: Alle ongelovigen zijn je vijand, bekeer ze, anders doodt ze!

Welke wijsheid moet je daar uithalen? Kijk uit voor ongelovigen? Of, respecteer de ongelovigen?

Dat zegt de Koran niet. De Koran is in haar opdrachten vaak heel erg duidelijk, men maakt het enkel ingewikkeld. Maar stel, je gebruikt wat er in de Koran staat om er wijsheid uit te halen.

Het is ook voor de Moslim een volmaakt boek. Dus perfect, het kan niet beter. Als god iets anders had bedoeld dan hij Mohammed via Djibriel liet opschrijven(of waarschijnlijk dicteren). Dan had er wel iets anders gestaan dan wat er staat.

Het is immers een volmaakt boek! Er staat niks verkeerd, er hoeft geen wijsheid uitgehaald te worden. Ga je er "wijsheid" uit halen, en daarmee een besluit nemen? Dan ben jij degene die beslist wat je doet met een situatie! Daarmee stel je je eigen autoriteit boven die van de Koran/God.

En dat kan niet dus. Je treedt dan de grens. Het is volmaakt, dus letterlijk perfect en het heeft absolute autoriteit. Dus het beslist wat jij moet doen, jij beslist niet wat jij er mee moet doen.

Interpreteren is het te voegen naar jouw persoonlijke situatie, daarmee erken je niet meer de absolute autoriteit, en het is volmaakt. Je moet dus niet interpreteren, je moet de tekst letterlijk aannemen en uitvoeren. Alleen dan erken je als Moslim de absolute autoriteit en volmaaktheid!

Dat er mensen zijn die dat niet snappen is inmiddels duidelijk. De mens denkt allemaal heel erg slim te zijn. Maar de mens is absoluut niet slim.

De mens is erg dom en nog steeds niet veel veranderd sinds 2000 jaar geleden. Het feit dat de Wereld niet meer de plek is zoals 2000 jaar geleden is enkel in materialistische zin waarneembaar. Voor de rest is er nog steeds overal oorlog, onderdrukking, etc. En het allerbelangrijkste is, De lessen die man had kunnen leren uit de geschiedenis, zoals de gevaren van religie doet men niks mee. Even werkte het, maar men is het gevaar nu weer enorm aan het onderschatten!!

Het feit dat er een hogere technologie is nu is niet te danken aan de mensheid. Dat is enkel te danken aan een paar heldere en briljante "zielen" meer niet. Mensen zijn nog steeds enorme schapen, de mens praat elkaar nog steeds massaal na en denkt vooral niet iets dieper na.

De mens slaat zichzelf op de borst door de inzichten van een enkele heldere "ziel" in het verleden waardoor er is wat er nu is. In wezen precies hoe het altijd was. De mens heeft nog steeds enorm veel regels nodig om echt een beetje in het gareel te houden. Dit is nooit anders geweest.

Religie is in sommige gevallen extreem autoritair en extreem gevaarlijk. Zeker voor de mens die vol naieve hoop zit. Het is als een peuter laten spelen met een handgranaat!

Iedereen kan zeggen,"het zijn de extremisten die religie niet begrijpen" omdat de meerderheid er anders over denkt. Maar het is juist andersom, het zijn de extremisten die het JUIST wel precies begrijpen!! De rest van de naieve wereld maakt elkaar alleen maar wijs dat die het niet begrijpen. Men staat totaal niet stil bij de gevolgen van absolute autoriteit en volmaakt!!

Wanneer het een zeer kleine minderheid betreft die fundamentalistisch religie beleefd is het wellicht verwaarloosbaar, Maar het is geen kleine minderheid. Islam is in wezen al zeer extreem wat de inhoud betreft.

De extremere fundamentalisten snappen dondersgoed wat absolute autoriteit inhoudt en zijn enorm gedreven om dat waar de Koran/Islam daadwerkelijk voor staat uit te voeren. En het is geen kleine verwaarloosbare minderheid. Voorzichtige schattingen zeggen 10% anderen zeggen 15% tot 25%. Maar laat ik uitgaan van de voorzichtigste schatting.

Er zijn meer dan 2 Miljard Moslims(2,3 miljard dacht ik). 10% daarvan is dus meer dan 200.000.000. Dat is 12 x Nederland!!!

En de groep word steeds groter en machtiger. Door naief te blijven en te denken men snapt het niet in die fundamentalistische kringen maakt juist mogelijk dat het terrein blijft winnen. Gewoon je ogen sluiten en het gaat vanzelf weg is een illusie!!

10% dus 200.000.000 kunnen de overige massa makkelijk onderwerpen!! De massa wordt nu al door een heel klein groep geleidt!!

Sta eens stil bij wat absolute autoriteit en volmaaktheid in religie betekent!!!
pi_156166336
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 06:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

nee, juist niet. DE Koran heeft Absolute autoriteit voor de Moslims en de Moslim moet het aannamen als volmaakt boek. Jij stelt je moet er wijsheid uithalen. Maar dat is maar deels waar. Een absolute autoriteit gaat verder dan dat, Absolute autoriteit wil zeggen dat het volledig over jou beschikt!

Met andere woorden, het beslist voor jou. Alles is al voor je uitgedacht, en er wordt verteld war jij moet doen. Als er in de Koran staat: Alle ongelovigen zijn je vijand, bekeer ze, anders doodt ze!

Welke wijsheid moet je daar uithalen? Kijk uit voor ongelovigen? Of, respecteer de ongelovigen?

Dat zegt de Koran niet. De Koran is in haar opdrachten vaak heel erg duidelijk, men maakt het enkel ingewikkeld. Maar stel, je gebruikt wat er in de Koran staat om er wijsheid uit te halen.

Het is ook voor de Moslim een volmaakt boek. Dus perfect, het kan niet beter. Als god iets anders had bedoeld dan hij Mohammed via Djibriel liet opschrijven(of waarschijnlijk dicteren). Dan had er wel iets anders gestaan dan wat er staat.

Het is immers een volmaakt boek! Er staat niks verkeerd, er hoeft geen wijsheid uitgehaald te worden. Ga je er "wijsheid" uit halen, en daarmee een besluit nemen? Dan ben jij degene die beslist wat je doet met een situatie! Daarmee stel je je eigen autoriteit boven die van de Koran/God.

En dat kan niet dus. Je treedt dan de grens. Het is volmaakt, dus letterlijk perfect en het heeft absolute autoriteit. Dus het beslist wat jij moet doen, jij beslist niet wat jij er mee moet doen.

Interpreteren is het te voegen naar jouw persoonlijke situatie, daarmee erken je niet meer de absolute autoriteit, en het is volmaakt. Je moet dus niet interpreteren, je moet de tekst letterlijk aannemen en uitvoeren. Alleen dan erken je als Moslim de absolute autoriteit en volmaaktheid!

Dat er mensen zijn die dat niet snappen is inmiddels duidelijk. De mens denkt allemaal heel erg slim te zijn. Maar de mens is absoluut niet slim.

De mens is erg dom en nog steeds niet veel veranderd sinds 2000 jaar geleden. Het feit dat de Wereld niet meer de plek is zoals 2000 jaar geleden is enkel in materialistische zin waarneembaar. Voor de rest is er nog steeds overal oorlog, onderdrukking, etc. En het allerbelangrijkste is, De lessen die man had kunnen leren uit de geschiedenis, zoals de gevaren van religie doet men niks mee. Even werkte het, maar men is het gevaar nu weer enorm aan het onderschatten!!

Het feit dat er een hogere technologie is nu is niet te danken aan de mensheid. Dat is enkel te danken aan een paar heldere en briljante "zielen" meer niet. Mensen zijn nog steeds enorme schapen, de mens praat elkaar nog steeds massaal na en denkt vooral niet iets dieper na.

De mens slaat zichzelf op de borst door de inzichten van een enkele heldere "ziel" in het verleden waardoor er is wat er nu is. In wezen precies hoe het altijd was. De mens heeft nog steeds enorm veel regels nodig om echt een beetje in het gareel te houden. Dit is nooit anders geweest.

Religie is in sommige gevallen extreem autoritair en extreem gevaarlijk. Zeker voor de mens die vol naieve hoop zit. Het is als een peuter laten spelen met een handgranaat!

Iedereen kan zeggen,"het zijn de extremisten die religie niet begrijpen" omdat de meerderheid er anders over denkt. Maar het is juist andersom, het zijn de extremisten die het JUIST wel precies begrijpen!! De rest van de naieve wereld maakt elkaar alleen maar wijs dat die het niet begrijpen. Men staat totaal niet stil bij de gevolgen van absolute autoriteit en volmaakt!!

Wanneer het een zeer kleine minderheid betreft die fundamentalistisch religie beleefd is het wellicht verwaarloosbaar, Maar het is geen kleine minderheid. Islam is in wezen al zeer extreem wat de inhoud betreft.

De extremere fundamentalisten snappen dondersgoed wat absolute autoriteit inhoudt en zijn enorm gedreven om dat waar de Koran/Islam daadwerkelijk voor staat uit te voeren. En het is geen kleine verwaarloosbare minderheid. Voorzichtige schattingen zeggen 10% anderen zeggen 15% tot 25%. Maar laat ik uitgaan van de voorzichtigste schatting.

Er zijn meer dan 2 Miljard Moslims(2,3 miljard dacht ik). 10% daarvan is dus meer dan 200.000.000. Dat is 12 x Nederland!!!

En de groep word steeds groter en machtiger. Door naief te blijven en te denken men snapt het niet in die fundamentalistische kringen maakt juist mogelijk dat het terrein blijft winnen. Gewoon je ogen sluiten en het gaat vanzelf weg is een illusie!!

10% dus 200.000.000 kunnen de overige massa makkelijk onderwerpen!! De massa wordt nu al door een heel klein groep geleidt!!

Sta eens stil bij wat absolute autoriteit en volmaaktheid in religie betekent!!!
Ten eerste.. Kennis moet je er niet uit halen. Vooral moraal. Het is ook gevaarlijk wat sommige moslims doen. Van die semi wetenschappelijke verzen eruithalen en dan zeggen. Kijk eens god heeft het jaren geleden al voorspeld. Klinkklare lulkoek. Wie zegt dat we over 20 jaar er niet achterkomen dat het toch zo of zo zit? Dus absoluut interpreteren is gewoon gevaarlijk. Daar zijn we het allebei over eens gezien jouw post. Al het fundamentalisme is dus ook geen ware islam.
pi_156166411
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:00 schreef bechirti het volgende:
Ten eerste.. Kennis moet je er niet uit halen. Vooral moraal.
Ja, daar komt het vaak wel op neer. Maar ik persoonlijk vind er weinig moraliteit in te vinden waarin ik me kan vinden. Het is heel erg eenzijdig.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:00 schreef bechirti het volgende:
Dus absoluut interpreteren is gewoon gevaarlijk.
Ja, maar de religie eist dat je alles letterlijk aanneemt
pi_156169815
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 12:02 schreef HongKongPhoey het volgende:

Ja, maar de religie eist dat je alles letterlijk aanneemt
Bij exoterische religievoering zie je inderdaad meer dogmatisme en de drang bepaalde teksten voor letterlijk te nemen.

Binnen esoterische religievoering staat de onderliggende boodschap erachter méér centraal dan het letterlijk interpreteren van de desbetreffende tekst.
pi_156169954
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:15 schreef Elzies het volgende:
Bij exoterische religievoering zie je inderdaad meer dogmatisme en de drang bepaalde teksten voor letterlijk te nemen.

Binnen esoterische religievoering staat de onderliggende boodschap erachter méér centraal dan het letterlijk interpreteren van de desbetreffende tekst.
Het gaat over een religie die eist dat je het aanneemt het absolute autoriteit te geven en als volmaakt te zien. Is er dan nog sprake van interpretatie van het boek waar op de religie is gebaseerd? Of enkel letterlijk aannemen en uitvoeren?
pi_156169977
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 14:28 schreef HongKongPhoey het volgende:

Wie is 'gij'?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156169994
Heb je een echte vraag?
pi_156170037
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:23 schreef HongKongPhoey het volgende:
Heb je een echte vraag?
Dat is een echte vraag. Wie is 'gij' in dat voorbeeld? Is dat alleen de lezer, of bedoelt God ook zichzelf daarmee? Zijn Gods regels de regels waar God zich aan moet houden, waar alleen mensen zich aan moeten houden?
pi_156170057
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:26 schreef Ludachrist het volgende:
Dat is een echte vraag. Wie is 'gij' in dat voorbeeld? Is dat alleen de lezer, of bedoelt God ook zichzelf daarmee? Zijn Gods regels de regels waar God zich aan moet houden, waar alleen mensen zich aan moeten houden?
Was jij het niet die mijn topics zo verschrikkelijk vond?
pi_156170079
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:27 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Was jij het niet die mijn topics zo verschrikkelijk vond?
Ik denk dat iedereen dat vindt, maar ik ben bereid je nog een kans te geven.
pi_156170149
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:28 schreef Ludachrist het volgende:
Ik denk dat iedereen dat vindt, maar ik ben bereid je nog een kans te geven.
quote:
9s.gif Op donderdag 17 september 2015 13:19 schreef Ludachrist het volgende:
Godverdomme dat topic van TS in filosofie :') _! Alsof mijn ogen zich uit mijn lichaam willen rukken om maar zo snel mogelijk in het zoutzuur te springen, zodat ze van de pijn af zijn.
na zoiets kan ik mezelf niet wijs maken dat je komt om serieus een discussie te voeren, sorry. Als je serieus kwam voor discussie, had je ook niet
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:22 schreef Ludachrist het volgende:
Wie is 'gij'?
gevraagd denk ik
pi_156170160
Dus ik pas, heb een beetje mn buik vol van dat gedoe.
pi_156170178
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:31 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

[..]

na zoiets kan ik mezelf niet wijs maken dat je komt om serieus een discussie te voeren, sorry. Als je serieus kwam voor discussie, had je ook niet

[..]

gevraagd denk ik
Oke, als je geen antwoord kunt geven mag je het ook gewoon zeggen hoor.
pi_156170215
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:32 schreef Ludachrist het volgende:
Oke, als je geen antwoord kunt geven mag je het ook gewoon zeggen hoor.
De vraag is niet moeilijk, de houding die je hebt naar mij maakt het moeilijk
pi_156170224
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:35 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

De vraag is niet moeilijk, de houding die je hebt naar mij maakt het moeilijk
Mijn houding is slechts jouw interpretatie.
pi_156170241
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:36 schreef Ludachrist het volgende:
ok, dus ik interpreteer het verkeerd?
pi_156170269
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:37 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

ok, dus ik interpreteer het verkeerd?
Dat kan, ja. Voor jou zal het echter een goede interpretatie zijn, want zo zie jij het. Voor jou is het dus de waarheid, terwijl ik het wellicht anders bedoeld heb.
pi_156170277
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:36 schreef Ludachrist het volgende:
Deze zin is overigens niet te interpreteren, ik neem het aan of niet. Snap je dat?
pi_156170291
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:38 schreef Ludachrist het volgende:
Dat kan, ja. Voor jou zal het echter een goede interpretatie zijn, want zo zie jij het. Voor jou is het dus de waarheid, terwijl ik het wellicht anders bedoeld heb.
Leg uit wat je bedoelde dan
pi_156170324
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:38 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Deze zin is overigens niet te interpreteren, ik neem het aan of niet. Snap je dat?
Nee, dat snap ik niet.
pi_156170338
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:38 schreef HongKongPhoey het volgende:
Ik rationaliseer de zin, dus ik probeer het in de context te plaatsen. Daarna komt eventueel interpreteren, kan je dat volgen?
pi_156170344
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:39 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Leg uit wat je bedoelde dan
Het maakt niet uit wat ik bedoelde. Mijn woorden zijn een ding op zich, ongeacht de context. Er is niets buiten de tekst, op het moment dat ik woorden uit zijn ze niet meer van mij.
pi_156170354
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:41 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik rationaliseer de zin, dus ik probeer het in de context te plaatsen. Daarna komt eventueel interpreteren, kan je dat volgen?
Nee, dingen in een context plaatsen is volgens mij per definitie interpreteren.
pi_156170404
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:41 schreef Ludachrist het volgende:
Het maakt niet uit wat ik bedoelde. Mijn woorden zijn een ding op zich, ongeacht de context. Er is niets buiten de tekst, op het moment dat ik woorden uit zijn ze niet meer van mij.
jaja. maar de woorden geven een mening weer. En die kan veranderen misschien. Maar tot die tijd blijft het je mening wel. En daar zit het knelpunt
pi_156170426
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:44 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

jaja. maar de woorden geven een mening weer. En die kan veranderen misschien. Maar tot die tijd blijft het je mening wel. En daar zit het knelpunt
Jij leest er slechts mijn mening in. Misschien is mijn mening wel anders dan jouw interpretatie van mijn mening.
pi_156170428
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:41 schreef Ludachrist het volgende:
Nee, dingen in een context plaatsen is volgens mij per definitie interpreteren.
quote:
Een interpretatie is een persoonlijk beredeneerd oordeel over de betekenis van een waarneming, een tekst of een stuk muziek. Het woord is verwant aan het Franse interprète, wat "tolk", maar ook "vertolker" betekent.
pi_156170460
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:45 schreef Ludachrist het volgende:
Jij leest er slechts mijn mening in. Misschien is mijn mening wel anders dan jouw interpretatie van mijn mening.
Wat was je mening dan?
pi_156170464
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:45 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

[..]

Ja, en de context van een tekst is daar belangrijk voor. Als jij dus een context kiest om iets in te plaatsen ben je aan het interpreteren.
pi_156170476
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 14:46 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Wat was je mening dan?
Dat is aan jou om te interpreteren. Ik kan je wel zeggen dat er maar één interpretatie juist is, want mijn mening is voor mij persoonlijk volmaakt en almachtig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')