Klopt, het lagere gewicht heb ik inmiddels al.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar denk je dat dat dan ooit nog wel gaat gebeuren?
Een lager gewicht is daarbij vaak niet heilig, voor je zelfbeeld.
Ik kreeg ooit op een fokmeet een compliment dat ik zo'n strak topje durfde te dragen. Ja, gezien mijn gewicht vond ze dat heel dapper. Ik geloof dat het oprecht aardig bedoeld was, maar man oh man wat kwam dat er verrot uitquote:Op dinsdag 15 september 2015 14:02 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb nu wel al behaald dat ik me bijna niet meer schaam voor mijn lichaam, das al fijn. Gewoon in bikini kunnen lopen of een shortje enz.
Haha ja klinkt altijd leuk zoiets.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit op een fokmeet een compliment dat ik zo'n strak topje durfde te dragen. Ja, gezien mijn gewicht vond ze dat heel dapper. Ik geloof dat het oprecht aardig bedoeld was, maar man oh man wat kwam dat er verrot uit
Wel fijn dat je je in ieder geval niet meer schaamt in ieder gevalquote:Op dinsdag 15 september 2015 14:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Klopt, het lagere gewicht heb ik inmiddels al.
Ik ben wel zover dat ik weet dat ik er prima uitzie. Alleen meestal vind ik dat niet![]()
Stomme blijft ook dat ik mezelf nog vaak genoeg dik vind als ik in de spiegel kijk. En dan niet van: ik moet nog wennen aan mijn uiterlijk. Maar gewoon dikker dan de dag ervoor ofzo![]()
Ik heb nu wel al behaald dat ik me bijna niet meer schaam voor mijn lichaam, das al fijn. Gewoon in bikini kunnen lopen of een shortje enz.
Wel een erg bijzonder compliment inderdaad.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit op een fokmeet een compliment dat ik zo'n strak topje durfde te dragen. Ja, gezien mijn gewicht vond ze dat heel dapper. Ik geloof dat het oprecht aardig bedoeld was, maar man oh man wat kwam dat er verrot uit
Tot op zekere hoogte.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:31 schreef Rucola het volgende:
Ik vind kroeg-aandacht meestal kut, maar daar hoef je niet dun voor te zijn joh.
Hoe leuker je jezelf vindt, hoe meer aandacht je krijgt. Dat denk ik.
Zo van; als je blij bent met jezelf en je straalt dat uit, komen er wel mensen op je af. Ook met 15 kilo overgewicht kan je supermooi of aantrekkelijk zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:39 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte.
Zelfvertrouwen is goed. Arrogantie is het tegenovergestelde
Tja...quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:41 schreef Barreltje het volgende:
hmm.. mijn quote lijkt kapot..
anyway, in het verlengde van het strakke topje van isa..
Ik wil al een tijdje tegen een flink gezette vrouw op de sportschool zeggen dat ik het zo goed vind dat ze er iedere week toch weer is en dat ze enorm d'r best doet, ondanks haar gezet-heid zeg maar.. ik wildat op een steunende manier uiten, maar ik ben zo bang dat er uit komt van : "wat goed dat je dat doed ondanks dat je zo dik bent "
dus ik hou voorlopig maar m'n mond :[
Mja eigenlijk is dat het toch ook?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:41 schreef Barreltje het volgende:
hmm.. mijn quote lijkt kapot..
anyway, in het verlengde van het strakke topje van isa..
Ik wil al een tijdje tegen een flink gezette vrouw op de sportschool zeggen dat ik het zo goed vind dat ze er iedere week toch weer is en dat ze enorm d'r best doet, ondanks haar gezet-heid zeg maar.. ik wildat op een steunende manier uiten, maar ik ben zo bang dat er uit komt van : "wat goed dat je dat doed ondanks dat je zo dik bent "
dus ik hou voorlopig maar m'n mond :[
Namen en rugnummers.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is het ook zeker.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:50 schreef Barreltje het volgende:
mja vandaar dat ik ook zo twijfel..
kijk wat die vrouw verder doet thuis of op haar evt werk weet ik natuurlijk niet. ik weet niet of ze daadwerkelijk kilo's afvalt.
ik vind het gewoon tof dat ze wel de moeite neemt. er zijn ook genoeg mensen die gewoon weg vegeteren op de bank.
en het feit dat je dik bent maakt het JUIST moeilijker om naar de sportschool te gaan. mijn lief ( ook de kleinste niet) heeft er een jaar over gedaan om daadwerkelijk naar de sportschool te gaan.. hij vond zichzelf te dik om er heen te gaan.. mja... van dat denken wordt je ook niet dunner natuurlijk.. dus jah.. ik kan me voorstellen dat het voor dikkere mensen ( Moi inclus) lastiger is om daadwerkelijk naar de sportschool te gaan.. tenmidden van al die slanke lijven die je aankijken van :"ZO! die heeft nog een hoop te doen "
en dan vind ik het gewoon super stoer dat ze WEL gaat.
Ja hoor, maar denk niet dat al zie slanke lijven denken: zo, die heeft nog een hoop te doen. Meeste zijn bezig met zichzelf.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:50 schreef Barreltje het volgende:
kijk wat die vrouw verder doet thuis of op haar evt werk weet ik natuurlijk niet. ik weet niet of ze daadwerkelijk kilo's afvalt.
ik vind het gewoon tof dat ze wel de moeite neemt. er zijn ook genoeg mensen die gewoon weg vegeteren op de bank.
en het feit dat je dik bent maakt het JUIST moeilijker om naar de sportschool te gaan. mijn lief ( ook de kleinste niet) heeft er een jaar over gedaan om daadwerkelijk naar de sportschool te gaan.. hij vond zichzelf te dik om er heen te gaan.. mja... van dat denken wordt je ook niet dunner natuurlijk.. dus jah.. ik kan me voorstellen dat het voor dikkere mensen ( Moi inclus) lastiger is om daadwerkelijk naar de sportschool te gaan.. tenmidden van al die slanke lijven die je aankijken van :"ZO! die heeft nog een hoop te doen "
Ik denk dat het juist veel fijner is om (in de gym, of waar dan ook) behandeld te worden zoals iedereen. Dus zeg gewoon, hee wat tof dat jij zo vaak en zo fanatiek aan het sporten bent! Zonder enige referentie aan of dat ondanks of dankzij het gewicht is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:50 schreef Barreltje het volgende:
daar ben ik het ook mee eens.. en ik was dus op zoek naar de juiste formulering zodat de ander niet gaat denken dat ik het zeg omdat ze dikker is..quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:06 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist veel fijner is om (in de gym, of waar dan ook) behandeld te worden zoals iedereen. Dus zeg gewoon, hee wat tof dat jij zo vaak en zo fanatiek aan het sporten bent! Zonder enige referentie aan of dat ondanks of dankzij het gewicht is.
Iemand zei ooit tegen mij dat hij vond dat ik zo goed bezig was in de sportschool. Misschien ook vanwege mijn gewicht, wie weet. Maar het was een neutraal en vriendelijk compliment.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:06 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat het juist veel fijner is om (in de gym, of waar dan ook) behandeld te worden zoals iedereen. Dus zeg gewoon, hee wat tof dat jij zo vaak en zo fanatiek aan het sporten bent! Zonder enige referentie aan of dat ondanks of dankzij het gewicht is.
ok... pas je op dat je niet teveel kcal binnen krijgt?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:44 schreef Sjeen het volgende:
Weird or what... Ik sta rauwe andijvie te snaaien
rauwe andijviestamp met spekjesquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:44 schreef Sjeen het volgende:
Weird or what... Ik sta rauwe andijvie te snaaien
ja, was ik dus aan het makenquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
rauwe andijviestamp met spekjes
Gut, waarom ben ik ook weer dik
Het kan ook anders geweest zijn. Veel dikke mensen zijn geneigd om wijdvallende kleren te dragen om zichzelf verstoppen. Terwijl er imo meer dan genoeg een figuur hebben voor een getailleerde jurk of wat dan ook. Misschien was het wel oprecht gemeend van "joh staat je echt mooi. Veel beter dan de losse flodders die je soms ziet"quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:46 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Mja eigenlijk is dat het toch ook?
Net als bij isa, diegene denkt dat ze het aardig bedoelt, maar hoezo dan?
Die ander vind je te dik voor het topje dus vind het knap, anders was het niet knap. Dus is het helemaal niet aardig.
en jou voorbeeld ook, omdat ze dik is is het een compliment waard? Klinkt raar eigenlijk. Kun je nog beter een keer zeggen: Hey ben je hier nou alweer? Dat klinkt neutraal en is wel stiekem een compliment
Portiecontrole alleeeesss!quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:51 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Flik roerenquote:Op dinsdag 15 september 2015 17:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
nu heb ik trek
ik vind het altijd wel moeilijk om 2 ons groenten door 1 ons aardapelen te mixen bij een andijviestamp.. tips?
net zolang snaaien tot het wel door gaat dusquote:Op dinsdag 15 september 2015 17:05 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
nu heb ik trek
ik vind het altijd wel moeilijk om 2 ons groenten door 1 ons aardapelen te mixen bij een andijviestamp.. tips?
Ik zei al dat het oprecht aardig bedoeld wasquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:58 schreef Fripsel het volgende:
Het kan ook anders geweest zijn. Veel dikke mensen zijn geneigd om wijdvallende kleren te dragen om zichzelf verstoppen. Terwijl er imo meer dan genoeg een figuur hebben voor een getailleerde jurk of wat dan ook. Misschien was het wel oprecht gemeend van "joh staat je echt mooi. Veel beter dan de losse flodders die je soms ziet"
Mijn hele lay-out is plots veranderd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:36 schreef Barreltje het volgende:
wat is er met m'n fok aan de hand?
ik heb ineens een RSS band bovenaan
Dat ook!quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn hele lay-out is plots veranderd.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:41 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Dat ook!
ohw men ohw men ohw men!
dit kan mijn zolder autisme niet aan hoor
Ik vond het juist zo modern ogenquote:
Het doet mij heel erg aan een oud forum van zo'n 15 jaar geleden denken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vond het juist zo modern ogen
quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:03 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag 1850kcal gegeten en les evy gelopen.
Volgens mij best weer netjes
Nee allemaal gezonde/normale dingenquote:Op dinsdag 15 september 2015 21:10 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]prima getallen. Zou alleen een beetje jammer zijn als het 1850 aan ijs is of zo natuurlijk
![]()
Ik zit op 1650. Zo nog een zakje mani nuts maar
Sowieso weer heel wat calorieën verbranden met dat geslenterquote:Op woensdag 16 september 2015 07:51 schreef Shandaly het volgende:
Weegschaal is lief: 87,4!
Vandaag dagje shoppen in Utrecht... ben benieuwd wat daar morgen het resultaat van is
Wat id het recept vd muffins?quote:Op woensdag 16 september 2015 08:08 schreef Sarabi het volgende:
De weegschaal hier is nog steeds niet aardig
Maar we gaan gewoon door.
Zometeen (als het droog is) naar de winkel wandelen voor de ingrediënten voor de appelmuffins.
Hopelijk zijn ze goed in te vriezen want wil een voorraadje maken.
Voor 18 muffinsquote:
Ik ben sinds die tijd van de maand 2 kilo 'aangekomen'quote:Op woensdag 16 september 2015 08:25 schreef Sjeen het volgende:
Weegschaal is hier best aardig, zeker als je de tijd van de maand erbij neemt... Maar ik wil gewoon 75 zien staan
Ik kon geen kokosmeel vindenquote:Op woensdag 16 september 2015 08:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Recept van de sportjuf van Sun![]()
En het is gewoon een T hoor![]()
Als ik op kantoor ben gaat ook veel beter met eten&drinken ook veel beter en makkelijkerquote:Op woensdag 16 september 2015 09:07 schreef Shandaly het volgende:
Ik weet niet meer wie het zei, maar ik drink ook te weinig als ik thuis ben, en daar merk ik in de weegschaal. Net na het weekend weeg ik meer dan midden in de week, ook al eet ik heel netjes in het weekend.
Doordeweeks op kantoor gaat drinken veel makkelijker... Ben extra blij met dit resultaat na anderhalve week vakantie
Ah, thanks! Weer wat geleerdquote:Op woensdag 16 september 2015 10:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]2 dagen na overmatig drankgebruik stijgt het gewicht. Wet lijkt hier goed te kloppen
Ik denk echt dat je met 1700-1800 kcal ook gewoon netjes af blijft vallen!quote:Op woensdag 16 september 2015 10:56 schreef MutedFaith het volgende:
Caloriedoel heb ik na de discussie van maandag naar 1700 opgeschroefd. Mocht ik daarmee ook nog zo snel afvallen, dan ga ik t langzaam verder verhogen. Doel wordt ongeveer een halve tot een hele kilo per week.
Gewoon meer verbruiken dan dat je inneemt. Dan maakt het volgens mij niet zo veel uit of je nou 1400 of 1800 kcal binnen krijgt.quote:Op woensdag 16 september 2015 10:59 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik denk echt dat je met 1700-1800 kcal ook gewoon netjes af blijft vallen!Plus je krijgt wat meer energie binnen, daarmee kun je ook honger en snaaizin voorkomen. Dat maakt het allemaal wat makkelijker vol te houden.
Top!
Dat maakt wel uit, want structureel te weinig (een tekort van meer dan 500kcal/dag) binnenkrijgen is onverstandig.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:14 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Gewoon meer verbruiken dan dat je inneemt. Dan maakt het volgens mij niet zo veel uit of je nou 1400 of 1800 kcal binnen krijgt.
Het maakt het iig veel lastiger vol te houdenquote:Op woensdag 16 september 2015 11:20 schreef Artoo het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit, want structureel te weinig (een tekort van meer dan 500kcal/dag) binnenkrijgen is onverstandig.
Precies, en daarom moet je je verbruik wetenquote:Op woensdag 16 september 2015 11:28 schreef Sarabi het volgende:
En het verschilt natuurlijk wel per persoon.
1800kcal voor een meisje van 60kilo die nooit sport is anders dan voor een man van 120kilo die veel sport.
Moet ik ook weer eens gaan doen.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:31 schreef Artoo het volgende:
[..]
Precies, en daarom moet je je verbruik weten
Als je wilt afvallen kun je je verbruik berekenen en je intake onder dat verbruik houden.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:49 schreef marcb1974 het volgende:
De stijging is gestopt hier, nu kan ik dus er weer echt gaan afhalen.
Alleen jammer dat de pijn het sporten nu even vrij moeilijk maakt
93.2 hier..quote:Op woensdag 16 september 2015 08:31 schreef Lonaa het volgende:
93 lijkt een soort magisch, onbreekbaar getal op de weegschaal.
Misschien afwachten hoe je je na het avondeten voelt? Vaak krijg ik daar ook weer meer energie van.quote:Op woensdag 16 september 2015 14:12 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb een beetje twijfel.. hier is m'n gewicht omlaag gedonderd ( 1.5 kilo in 1 week en dat is absurd veel voor mij.) en ik voel me er eigenlijk best slapjes en licht in mij nhoofd bij..
dus nu keuzes.. meer (beter) gaan eten of zo doorgaan.
en ik baal dus een beetje omdat ik het idee heb dat die bodypump geen goed idee is, maar ik wil wel heel graag![]()
Verdomde Flow!
Keep up the good work!quote:Op woensdag 16 september 2015 16:05 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb opeens een hele gekke flow voor mijn doen. Waar ik normaal zeker 2x een tussendoortje wil maar vaak ook de halve dag groenten oid snaai wegens enorme hekel aan legemaaggevoel ben ik opeens bijna van de tussendoortjes af. 3 maaltijden per dag, en misschien 2x fruit, waarvan 1x 's avonds, en ik ben klaar. Ik vind zelfs het lege gevoel in mijn maag niet vervelend.
Werkt wel, zelfs met wat buiten de deur eetmomenten al 2 dagen in de 80.
SQ en Sunny, ik kom eraan!
/dagboek
Ooit! Echt waarquote:Op woensdag 16 september 2015 08:31 schreef Lonaa het volgende:
93 lijkt een soort magisch, onbreekbaar getal op de weegschaal.
http://www.lemonsforlulu.com/spanakopita-quick-and-easy/quote:
Oew, ziet er goed uit!quote:Op woensdag 16 september 2015 19:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
http://www.lemonsforlulu.com/spanakopita-quick-and-easy/
Ik gebruikte geitenkaas ipv feta en light creamcheese ipv cottage cheese. Met de hoeveelheden die daar staan, ding verdelen in 5 stukken = 273 kcal per stuk.
Vandaag 2 als avondeten (vriend ook) morgen 1 als lunch
Zuurkoolquote:Op woensdag 16 september 2015 19:00 schreef MutedFaith het volgende:
Geen tortizza als D, maar zuurkoolstampot met worst. Want, kutweer en zin in zuurkool.
quote:Op woensdag 16 september 2015 16:05 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb opeens een hele gekke flow voor mijn doen. Waar ik normaal zeker 2x een tussendoortje wil maar vaak ook de halve dag groenten oid snaai wegens enorme hekel aan legemaaggevoel ben ik opeens bijna van de tussendoortjes af. 3 maaltijden per dag, en misschien 2x fruit, waarvan 1x 's avonds, en ik ben klaar. Ik vind zelfs het lege gevoel in mijn maag niet vervelend.
Werkt wel, zelfs met wat buiten de deur eetmomenten al 2 dagen in de 80.
SQ en Sunny, ik kom eraan!
/dagboek
HA! Het lag dus niet aan mijquote:Op woensdag 16 september 2015 19:00 schreef mrspoeZ het volgende:
Trouwens bij de TT denk ik aan Mel & Kim
quote:Op woensdag 16 september 2015 20:28 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
HA! Het lag dus niet aan mijTee tee tee tee tutedetete tee tee... *dansje doet*
Nou nee trek heb ik wel hoor! En zinquote:Op woensdag 16 september 2015 20:26 schreef Sunnythesun het volgende:
En herkenbaarIk heb bijna geen behoefte aan tussendoortjes, ook geen leeg of hongerig gevoel verder
Eet ze vooral om te zorgen dat ik niet te weinig kcal binnen krijg, niet omdat ik nou zo veel trek heb per se
![]()
Had ik eerst ook nog wel. Ineens was het wegquote:Op woensdag 16 september 2015 20:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nou nee trek heb ik wel hoor! En zin
Dus ik eet gewoon. En lekker ook. En zelfs mayo.
Alleen minder.
quote:Op woensdag 16 september 2015 20:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een chocolaatje genomen. Gekregen van mijn ouders die het voor me meenamen uit Oostenrijk. En nu is het dus de bedoeling dat het bij 1 blijft.Dat is op zich een heel moeilijk concept voor mij, dus vandaar dat ik dit even opschrijf
Ik zat nog vol van het avondeten, dat was expresquote:
En hop tanden poetsen om jezelf te steunen.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zat nog vol van het avondeten, dat was expres
En nu hebben wij het gelezen dus moet je het wel bij 1 houdenquote:Op woensdag 16 september 2015 20:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een chocolaatje genomen. Gekregen van mijn ouders die het voor me meenamen uit Oostenrijk. En nu is het dus de bedoeling dat het bij 1 blijft.Dat is op zich een heel moeilijk concept voor mij, dus vandaar dat ik dit even opschrijf
quote:Op woensdag 16 september 2015 21:20 schreef PaarsBeestje het volgende:
En nu hebben wij het gelezen dus moet je het wel bij 1 houden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
quote:Op woensdag 16 september 2015 21:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]gelukt
![]()
De craving is het ergst in het begin, eigenlijk. Maar eigenlijk wel te overleven!Goed bezig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij mij werden ze ook niet superhoogquote:Op woensdag 16 september 2015 21:06 schreef MutedFaith het volgende:
De muffins he, horen die niet omhoog te komen als je ze bakt? Want dat doen e dus niet. :-/
2 km wandelen, submaximaal en niet rennen en dan tussen 10 en 20 minuten. Als je dit in 10 minuten doet dan wandel je met 12 km per uur? Ik vind dat een leuk hardlooptempoquote:Met behulp van deze test kan door bijna iedereen tussen de 20 en 65 jaar op een vrij gemakkelijk en veilige manier de conditie bepaald worden. Voor mensen met overgewicht is de test minder betrouwbaar. Ook bij zeer goed getrainden is de test minder bruikbaar. Het is een submaximale test. Dit betekent dat de testpersoon zich niet maximaal hoeft in te spannen.
Tijdsduur
Afhankelijk van de conditie. Tussen de 10 en 20 minuten.
Benodigdheden
ˇ Geslacht.
ˇ Lichaamslengte.
ˇ Lichaamsgewicht.
ˇ Leeftijd.
ˇ Hartslagmeter (het is ook mogelijk direct na afloop de hartslag te meten).
ˇ Een rondje van 2km.
Hoe
Het is de bedoeling dat de 2km wandelend (dus niet rennend) zo snel mogelijk en in een gelijkmatig (praat)tempo wordt afgelegd. Na afloop wordt de hartslag en de wandeltijd genoteerd. Deze hartslag is, als je de test goed heb ook gevoerd, gedurende de test ongeveer gelijk gebleven. Een andere (en betere) mogelijk is om je hartslag met een hartslagmeter op verschillende punten (bijvoorbeeld 500m, 1000m, 1500m en 2000m) te meten en daarvan het gemiddelde te nemen.
De chocola was om een uur of twee, de chips om acht uur, dus niet vlak na elkaar. Ik had 's middags een werkafspraak en ging' s avonds boodschappen doen, dus honger en al dagen trek in chips, en te veel honger om mezelf er nog van te overtuigen dat koken en dan lekker eten veel fijner is.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:14 schreef Isabeau het volgende:
Waarom chips na die chocola
En cranberrysap schijnt alleen blaasontstekingen te voorkomen, niet te genezen. Maar in ieder geval beterschap
Ah, dan zat er denk ik gewoon veel te veel tijd tussen je L en D! Dus had je trek. Ik snap dat wel (en al helemaal als iets al dagen in je hoofd zat). Zoals het er stond leek het er op dat je het beiden 's middags had gehad voor je D.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:23 schreef LadyOracle het volgende:
De chocola was om een uur of twee, de chips om acht uur, dus niet vlak na elkaar. Ik had 's middags een werkafspraak en ging' s avonds boodschappen doen, dus honger en al dagen trek in chips, en te veel honger om mezelf er nog van te overtuigen dat koken en dan lekker eten veel fijner is.
Maar wel de kleinste zak met de minste kcal genomen. 440 valt op zich nog mee. Ik vind al dat zout eigenlijk erger.
Tot nu toe trouwens nog nooit een kuur gehad voor blaasontsteking, altijd alleen veel drinken, cranberrysap en brandnetelthee. Kwaad kan cranberrysap sowieso niet, dus voor alle zekerheid drink ik het wel gewoon (hoe smerig ook...).
Absoluut. Morgen weer een betere dag. Met verslapen en werkafspraak was ik gewoon mijn ritme kwijt.quote:Op woensdag 16 september 2015 22:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, dan zat er denk ik gewoon veel te veel tijd tussen je L en D! Dus had je trek. Ik snap dat wel (en al helemaal als iets al dagen in je hoofd zat). Zoals het er stond leek het er op dat je het beiden 's middags had gehad voor je D.
En veel drinken is prima bij een (beginnende) blaasontsteking natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
Ah, dan zal t wel goed zijn. Morgen gaan ze mee naar t werk. Ben er alleen nog niet uit of ik er 1 meeneem als T, of twee als L.quote:Op woensdag 16 september 2015 21:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Bij mij werden ze ook niet superhoog
Maar wel smakelijk.
Neem er nog eentje en een mok thee en dan is het weer een geslaagde dag.
quote:Op woensdag 16 september 2015 22:43 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Absoluut. Morgen weer een betere dag. Met verslapen en werkafspraak was ik gewoon mijn ritme kwijt.Toch even inleveren bij de huisarts of er niet iets anders dan anders aan de hand is?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oja dan zou het wel kunnenquote:Op donderdag 17 september 2015 07:00 schreef MutedFaith het volgende:
Als ik ze als L meeneem is 't sowieso in combinatie met iets aan groentes. Maar ik ga er eerst eens een als T proberen vandaag.
Als het na het weekend niet over is, ga ik dat wel doen.quote:Op donderdag 17 september 2015 07:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Toch even inleveren bij de huisarts of er niet iets anders dan anders aan de hand is?
Ik zou dat nu doen. Het laatste wat je wil is dat het omhoog kruipt naar bijv. je nieren.quote:Op donderdag 17 september 2015 08:58 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Als het na het weekend niet over is, ga ik dat wel doen.
93.4. You win..quote:
Jij bent een man? Damn, wat weinig eet je op zo'n dagquote:Op donderdag 17 september 2015 10:29 schreef MutedFaith het volgende:
Lijstje voor vandaag is niet ideaal. Maar anders ga ik met de sushi vanavond echt heel dik eroverheen.
O: Knackbrod met smeerkaas
L: Stukje komkommer, groentebouillon, volkoren boterham met rookvlees
T: Suikervrije appelmuffin
D: Sushi.
En dan krijg je honger en eet je te veel van dingen waar veel vet en koolhydraten in zitten. Echt niet slim.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:47 schreef HarveySpecter het volgende:
Jij bent een man? Damn, wat weinig eet je op zo'n dag
Nouja als je toch al weet dat je veel sushi gaat eten....quote:Op donderdag 17 september 2015 11:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dan krijg je honger en eet je te veel van dingen waar veel vet en koolhydraten in zitten. Echt niet slim.
Je kan ook niet veel sushi eten. Maar gewoon normaal. En andere keuzes maken.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nouja als je toch al weet dat je veel sushi gaat eten....
Het is dus wel gepland.
Maar goed ik denk hier toch anders over dan 99% van de mensen hier.
Dat kan maar als je toch weet dat je dat niet doet (kan ik ook niet als ik sushi ga eten)quote:Op donderdag 17 september 2015 11:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je kan ook niet veel sushi eten. Maar gewoon normaal. En andere keuzes maken.
Ja, maar overkoepelende probleem is volgens mij dit:quote:Op donderdag 17 september 2015 11:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat kan maar als je toch weet dat je dat niet doet (kan ik ook niet als ik sushi ga eten)
Is het beter om er rekening mee te houden
quote:Op donderdag 17 september 2015 11:53 schreef Lonaa het volgende:
En een keer is dat niet erg, maar zoals ik een paar dagen geleden ook al zei, vind ik dat MF vreemde (niet gezonde) keuzes maakt.
Als het vaker voorkomt is het inderdaad niet zo handig.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, maar overkoepelende probleem is volgens mij dit:
[..]
Ik denk dat het sowieso slim is om aan te leren normale porties te eten, ook als iets bijzonder lekker is. Jezelf de hele dag uithongeren om 's avonds te kunnen bunkeren leert je niets over uit eten gaan voor de toekomst.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:53 schreef Lonaa het volgende:
Je kan ook niet veel sushi eten. Maar gewoon normaal. En andere keuzes maken.
Als ik alleen dit eet overdag, dan klap ik voor de sushi al aan de grond.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:29 schreef MutedFaith het volgende:
Lijstje voor vandaag is niet ideaal. Maar anders ga ik met de sushi vanavond echt heel dik eroverheen.
O: Knackbrod met smeerkaas
L: Stukje komkommer, groentebouillon, volkoren boterham met rookvlees
T: Suikervrije appelmuffin
D: Sushi.
Klinkt allemaal leuk en ik weet dat in een perfecte wereld het zo zou moeten gaan.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat het sowieso slim is om aan te leren normale porties te eten, ook als iets bijzonder lekker is. Jezelf de hele dag uithongeren om 's avonds te kunnen bunkeren leert je niets over uit eten gaan voor de toekomst.
Goede argumentatie om jezelf dan overdag maar uit te hongerenquote:Op donderdag 17 september 2015 12:01 schreef Sarabi het volgende:
Klinkt allemaal leuk en ik weet dat in een perfecte wereld het zo zou moeten gaan.
Maar jij weet ook dat het niet altijd zo gaat, toch?
Dan zouden wij nu allemaal na jaren dieeten ook uit eten kunnen gaan zonder te bunkeren of een vreetbui hebben.
vrijdag:quote:Op maandag 7 september 2015 12:31 schreef MutedFaith het volgende:
En ik ben afgelopen weekend begonnen met langzaamaan het laagkoolhydraten te verlaten en gewoon op calorieën te gaan letten. Na vrijdagavond KFC en gisterenavond frites met een kroket had ik een plus verwacht in gewicht tov vrijdagochtend. Maar blijkbaar was de wedstrijd van zaterdagavond voldoende om de extra calorie-inname te counteren, en zelfs nog 0,2 kg af te vallen.
Zaterdag:quote:Op vrijdag 11 september 2015 20:04 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn D is een kebabschotel geworden.
maandag:quote:Op zaterdag 12 september 2015 20:47 schreef MutedFaith het volgende:
Pizza was te druk. Dus t is een big mac menu geworden. Met cola light, want zo weinig mogelijk calorieën. uit drank.
Dat was ook een reden dat ik vanmiddag niet voor een tosti ofzo gegaan ben: Ik wist al dat ik na al die wedstrijden sowieso moest eten. En dat t calorierijk ging zijn.
En dan vandaag, donderdag, sushi.quote:Op maandag 14 september 2015 19:01 schreef MutedFaith het volgende:
gezondste dag ever. Not.
Zoveel chocolade gegeten dat ik als avondeten een eiwitshake en stuk komkommer heb gepakt. Anders was t qua calorieën helemaal drama geweest.
Geen honger. Dat dan weer niet. En voor een dagje moet t maar kunnen dan.
Je weet dat het feit dat je het niet kan alleen maar komt omdat je dieet en niet een gezond eetpatroon hebt aangeleerd (waarbij je o.a. overdag genoeg eet en niet gaat bunkeren. Toch? Toch?quote:Op donderdag 17 september 2015 12:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk en ik weet dat in een perfecte wereld het zo zou moeten gaan.
Maar jij weet ook dat het niet altijd zo gaat, toch?
Dan zouden wij nu allemaal na jaren dieeten ook uit eten kunnen gaan zonder te bunkeren of een vreetbui hebben.
Nee dat vind ik niet.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je weet dat het feit dat je het niet kan alleen maar komt omdat je dieet en niet een gezond eetpatroon hebt aangeleerd (waarbij je o.a. overdag genoeg eet en niet gaat bunkeren. Toch? Toch?
Ik ben er van overtuigd dat als je normaal met eten om leert gaan (wat heel moeilijk is hoor) je ook normaal uit eten kan gaan, je niet gaat bunkeren en leert doseren. En dan ga je ook niet jojo'en.quote:
quote:Op donderdag 17 september 2015 12:13 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja, overigens, voordat die kritiek weer komt. Ik heb goede zin, geen tegenslagen gehad en uitermate tevreden. Om maar even te onderstrepen dat ik deze mening ook deel als ik niet net gehoord heb dat ik Pfeiffer heb.
En volgens mij is dan de gezondste oplossing om wel 1 x in de zoveel tijd sushi te eten, maar dat verder niet te compenseren door minder te eten. Als dat iets is wat sporadisch gebeurd staat dat echt het afvallen niet in de weg.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:14 schreef Barreltje het volgende:
dat is inderdaad niet zo'n goed lijstje
Wat sushi betreft vind ik het lastig.. mijn sushi leverde me vorige keer ook zo'n 1200 kcals op.. en toen at ik , voor mij ngevoel, ook niet echt enorm veel..
lastig lastig
Die rijst is killing wat dat betreft.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:14 schreef Barreltje het volgende:
dat is inderdaad niet zo'n goed lijstje
Wat sushi betreft vind ik het lastig.. mijn sushi leverde me vorige keer ook zo'n 1200 kcals op.. en toen at ik , voor mij ngevoel, ook niet echt enorm veel..
lastig lastig
Dan kan je er voor kiezen om minder shizzle met rijst te eten. Hoe maar sashimi hoe beter, wat mij betreft.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:16 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Die rijst is killing wat dat betreft.
En dat geloof ik dus oprecht niet.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:14 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat als je normaal met eten om leert gaan (wat heel moeilijk is hoor) je ook normaal uit eten kan gaan, je niet gaat bunkeren en leert doseren. En dan ga je ook niet jojo'en.
Ja, helemaal prima toch. Gewoon lekker blijven doen dan. Jouw lijf en leven, niet het mijne.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:17 schreef MutedFaith het volgende:
Ja man. Die ene dag dat een van mijn beste vrienden weer eens hier is en we met onze hele groep tijd hebben om te gaan eten ga ik de helft van de avond met een blaadje sla zitten kijken hoe de rest sushi naar binnen schuift. Goed plan.
Daarnaast maakt t qua gezondheid geen fuck uit of je alle calorieën in 1 keer naar binnen schuift op een dag, of verdeeld over 26 maaltijden. Doorgaans verdeel ik t netjes in O's, L's, D's en T's omdat ik geen enorme hoeveelheden in 1 keer naar binnen geduwd krijg / wil duwen. Maar van een dagje overdag wat minder eten en 't gros van de calorieën in m'n avondeten duwen ga ik echt niet dood ofzo hoor.
En je mag van mij alles wat ik doe 'vreemde keuzes' vinden. En dan mag ik me daar van mezelf geen fuck van aantrekken en gewoon lekker doen wat voor mij werkt.
En op dit moment is dat weinig eten overdag, omdat ik weet dat ik ongeacht wat ik de rest van de dag gegeten heb ik daar niet met een blaadje sla ga zitten kijken hoe mijn tafelgenoten 2 en een half uur van hun sushi zitten te genieten.
Ja uiteraard maar dan nog blijft het calorierijk als je iets anders eet dan sashimi. Veel is gefrituurd of met rijst of is bedekt met heerlijke teriyaki sausjes enzoquote:Op donderdag 17 september 2015 12:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dan kan je er voor kiezen om minder shizzle met rijst te eten. Hoe maar sashimi hoe beter, wat mij betreft.
En ze hebben ook andere dingen.
Prima joh, zelfde als bij MF, jouw leven, jouw lijf.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En dat geloof ik dus oprecht niet.
Agree to disagree oke?
Tijd om te shoppen
Ja, true.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:19 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ja uiteraard maar dan nog blijft het calorierijk als je iets anders eet dan sashimi. Veel is gefrituurd of met rijst of is bedekt met heerlijke teriyaki sausjes enzo
Je gaat nu weer van het ene extremum naar het andere. Er bestaat ook zoiets als de gezonde middenmaat. Dus; eet vandaag iets minder dan je normaal zou doen en drink veel water, door bijvoorbeeld de tussendoortjes over te slaan, maar eet nog wel even iets 1-2 uur voor je naar dat restaurant gaat zodat je niet uitgehongerd aankomt.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:17 schreef MutedFaith het volgende:
Ja man. Die ene dag dat een van mijn beste vrienden weer eens hier is en we met onze hele groep tijd hebben om te gaan eten ga ik de helft van de avond met een blaadje sla zitten kijken hoe de rest sushi naar binnen schuift. Goed plan.
Daarnaast maakt t qua gezondheid geen fuck uit of je alle calorieën in 1 keer naar binnen schuift op een dag, of verdeeld over 26 maaltijden. Doorgaans verdeel ik t netjes in O's, L's, D's en T's omdat ik geen enorme hoeveelheden in 1 keer naar binnen geduwd krijg / wil duwen. Maar van een dagje overdag wat minder eten en 't gros van de calorieën in m'n avondeten duwen ga ik echt niet dood ofzo hoor.
En je mag van mij alles wat ik doe 'vreemde keuzes' vinden. En dan mag ik me daar van mezelf geen fuck van aantrekken en gewoon lekker doen wat voor mij werkt.
En op dit moment is dat weinig eten overdag, omdat ik weet dat ik ongeacht wat ik de rest van de dag gegeten heb ik daar niet met een blaadje sla ga zitten kijken hoe mijn tafelgenoten 2 en een half uur van hun sushi zitten te genieten.
Voornamelijk slecht plannen. Heeft niks met te weinig eten te maken.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:09 schreef Lonaa het volgende:
Vorig weekend:
[..]
vrijdag:
[..]
Zaterdag:
[..]
maandag:
[..]
En dan vandaag, donderdag, sushi.
Dit zijn, in 10 dagen, best wel wat niet-zulke-goede-keuzes. En volgens mij komen die voornamelijk door overdag te weinig eten en slecht plannen.
Maar goed, nevermind, ik blijf niet leuren met advies.
Ik honger mezelf niet uit. Sterker nog, ik moet mezelf op andere dagen haast dwingen om overdag of s ochtends iets te eten. Simpelweg omdat ik t gewoon vergeet als ik t niet direct zie staan en ik met iets anders bezig ben.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je gaat nu weer van het ene extremum naar het andere. Er bestaat ook zoiets als de gezonde middenmaat. Dus; eet vandaag iets minder dan je normaal zou doen en drink veel water, door bijvoorbeeld de tussendoortjes over te slaan, maar eet nog wel even iets 1-2 uur voor je naar dat restaurant gaat zodat je niet uitgehongerd aankomt.
Vervolgens kies je bij elke gang of ronde 2 dingen die je echt lekker vindt en 2 porties groenten of magere vis o.i.d. Als je dan morgen en overmogen ook nog een beetje 'compenseert', door iets minder te eten maar niet extreem, dan past zo'n gezellige avond met vrienden prima in een dieet/gezond eetpatroon zonder dat je er jezelf eerst een dag voor moet uithongeren.
Eens! Honger hebben + lekker gaan eten zijn in mijn ogen gewoon domme keuzes.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Je gaat nu weer van het ene extremum naar het andere. Er bestaat ook zoiets als de gezonde middenmaat. Dus; eet vandaag iets minder dan je normaal zou doen en drink veel water, door bijvoorbeeld de tussendoortjes over te slaan, maar eet nog wel even iets 1-2 uur voor je naar dat restaurant gaat zodat je niet uitgehongerd aankomt.
Vervolgens kies je bij elke gang of ronde 2 dingen die je echt lekker vindt en 2 porties groenten of magere vis o.i.d. Als je dan morgen en overmogen ook nog een beetje 'compenseert', door iets minder te eten maar niet extreem, dan past zo'n gezellige avond met vrienden prima in een dieet/gezond eetpatroon zonder dat je er jezelf eerst een dag voor moet uithongeren.
Als je slecht zou plannen maar goed zou eten ben je in staat betere keuzes te maken. Dus te weinig eten overdag heeft daar wel zeker mee te maken.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:21 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Voornamelijk slecht plannen. Heeft niks met te weinig eten te maken.
Overigens ging t beter toen ik nog gewoon t laagkoolhydratendieet deed. Vandaar dat ik in een van mijn eerste posts in deze reeks ook aangaf dat strengere beperkingen op wat ik wel en niet mag voor mij stukken beter werken dan 'zolang je calorieën maar onder de 1800 blijven'. Wat uit de afgelopen twee weken inderdaad ook wel weer blijkt.
Maargoed. In 10 dagen waarin ik dat heb gegeten ben ik nog steeds lichter geworden. En dat is het hele doel, dus who fucking cares.
Jij gelooft niet dat normaal gezond leren eten en doseren je niet helpt om je doelen te bereiken? U wot m8?quote:Op donderdag 17 september 2015 12:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Agree to disagree oke?
Tijd om te shoppen
Dat lijkt mij een teken dat er iets niet heel goed zit met je stofwisseling, iets wat ook wel weer goed kan komen door gevarieerde maaltijden op gestructureerde tijdstippen in te nemen!quote:Op donderdag 17 september 2015 12:23 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik honger mezelf niet uit. Sterker nog, ik moet mezelf op andere dagen haast dwingen om overdag of s ochtends iets te eten. Simpelweg omdat ik t gewoon vergeet als ik t niet direct zie staan en ik met iets anders bezig ben.
Kwestie van gewenning.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:23 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik honger mezelf niet uit. Sterker nog, ik moet mezelf op andere dagen haast dwingen om overdag of s ochtends iets te eten. Simpelweg omdat ik t gewoon vergeet als ik t niet direct zie staan en ik met iets anders bezig ben.
QFTquote:Op donderdag 17 september 2015 12:21 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat is precies wat ik zegquote:Op donderdag 17 september 2015 12:25 schreef Artoo het volgende:
[..]
Jij gelooft niet dat normaal gezond leren eten en doseren je niet helpt om je doelen te bereiken? U wot m8?Check your facts pls
Dat lijkt mij gewoon een teken dat ik al sinds ik werk niet meer ontbijt en slechts sporadisch tussen de middag eet. Iets wat wel weer goed kan komen als ik mezelf aanleer om dat structureel wel te doen, wat gezondheidstechnisch eigenlijk geen enkele zin heeft. Ik probeer het nu alleen toch te doen, omdat het vrij onmogelijk is om 's avonds in 1 maaltijd genoeg calorieën naar binnen te werken zonder op enorme hoeveelheden koolhydraten en vetten te hoeven vertrouwen.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:25 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een teken dat er iets niet heel goed zit met je stofwisseling, iets wat ook wel weer goed kan komen door gevarieerde maaltijden op gestructureerde tijdstippen in te nemen!
Ja, en ik denk dat je daar dus de denkfout maaktquote:Op donderdag 17 september 2015 12:30 schreef MutedFaith het volgende:
Zorgen dat t gewicht er niet opnieuw aankomt is een kwestie van zoeken naar de juiste balans tussen eten en bewegen. Dat lukt tijdens een periode van afvallen toch niet,dus daar ga ik daarna wel aan werken.
Ik weet het wel zeker dat dat een denkfout is.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, en ik denk dat je daar dus de denkfout maaktAfvallen gaat volgens mij juist wél om het meteen aanleren van een gezonde levensstijl. Anders schiet je zo weer in de fout (en er zit hier jaren aan ervaring die dat kunnen beamen).
Is alles bij jou zo zwart/wit?quote:Op donderdag 17 september 2015 12:17 schreef MutedFaith het volgende:
Dit. Gaat dus niks worden met die jongen zo lang hij er zo over denkt.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:34 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Is alles bij jou zo zwart/wit?
Waarom post je hier eigenlijk mee als je toch niets aan wilt nemen van wat hier gezegd wordt?
Nah.. zolang hij hier post kan hij (positief bedoelde) feedback verwachtenquote:Op donderdag 17 september 2015 12:36 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Dit. Gaat dus niks worden met die jongen zo lang hij er zo over denkt.
Geen tijd meer aan besteden dus.
Iedereen mag het toch op zijn eigen manier doen?quote:Op donderdag 17 september 2015 12:36 schreef HarveySpecter het volgende:
[..]
Dit. Gaat dus niks worden met die jongen zo lang hij er zo over denkt.
Geen tijd meer aan besteden dus.
Prima.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:38 schreef MutedFaith het volgende:
Maar die gezondere levensstijl meet ik me toch ook aan? Ik eet nu in elk geval een stuk gezonder en gevarieerder dan voorheen. Maar die balans zoeken, dat gaat niet zolang ik af wil vallen. Immers, de balans gaat ervoor zorgen dat ik niet verder afval, maar ook niet bijkom.
Alleen ik geloof er niet in dat hamburgers, pizza en sushi de duivel zijn en koste wat kost vermeden moeten worden. Moet ik zorgen dat ik geen pizza ga eten als ik dat niet gepland had (en er dus geen calorieën voor 'reserveer')? Ja! Ben ik slecht in t plannen van mijn bezoeken aan de supermarkt om mijn koelkast aan te vullen? Absoluut! Boeit t mij wat als ik ondanks mijn 'uitspattingen' toch gewoon afval? Nee, dan boeit t me geen fuck.
Bij de gemiddelde sushitent is alles OF gerold in rijst, OF gefrituurd, OF bedolven in saus, OF alledrie. Dus ja, als ik dan niet 'normaal' mee eet dan zit ik de helft van de avond naar etende mensen te kijken.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:34 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Is alles bij jou zo zwart/wit?
Waarom post je hier eigenlijk mee als je toch niets aan wilt nemen van wat hier gezegd wordt?
Dat geloof ik wel.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:40 schreef Lonaa het volgende:
Goed, stukje openhartigheid dan.
Ik kamp al ruim 10 jaar met een eetstoornis. Een jaar of 5 geleden viel ik 30 kg af. In hele korte tijd. Mijn enige doel was afvallen, afvallen, afvallen. Ik wilde niet meer dik zijn. Einde.
So I did. Ik at veel minder, bewoog meer en hield dat vol. Na een aantal maanden vond mijn toenmalige nieuwe vriend dat ik meer moest eten. So I did. En ik had niks geleerd. Langzaam kwamen de kilo's er weer aan.
Ik had namelijk niks structureel veranderd, ik had alleen een periode minder gegeten.
Uiteindelijk ben ik in die 4 jaar daarna 40 kg aangekomen. Ik ben vorig jaar in behandeling gegaan voor mijn eetstoornis, om te kunnen zorgen dat ik iets structureels zou kunnen veranderen. En dat doe ik nu. En daarom heb ik succes.
Structureel veranderen = duizend meer kans op succes in de toekomst.
Als je dat niet geloofd, fine, dan niet. Jullie lijf, jullie leven.
Die stel ik overigens ook op prijs. Alleen ik pik er alleen de dingen uit waar ik zelf ook iets in zie. Niet alles werkt immers voor iedereen hetzelfde.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:38 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nah.. zolang hij hier post kan hij (positief bedoelde) feedback verwachten
Maar dat is toch een ongelofelijke dooddoener? Want hey, misschien loop ik morgen wel onder een bus en ga ik dood. En mensen die gezond leven, niet roken en shit krijgen ook op hun 40e kanker. Niks is een garantie.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel.
Maar ik weet ook dat als je het echt op de gezonde manier doet het nog geen garantie is (mss wel meer maar toch).
Nee natuurlijk is het geen garantie. Dat heb je volledig zelf in de hand. De kans is alleen veel groter dat je blijvend slaagt wanneer je structureel je gedrag verandert in plaats van 'dieetje hier en dieetje daar' doet, waardoor je uiteindelijk geen zak leert en weer terug valt in oude fouten wanneer je na 6 weken "dieet" "klaar" bent.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel.
Maar ik weet ook dat als je het echt op de gezonde manier doet het nog geen garantie is (mss wel meer maar toch).
Dat is natuurlijk prima, doe ik ook. Het is mensen alleen opgevallen dat er toch een patroon te zien is en geven daar tips over. Het feit dat je er door in de verdediging schiet geeft het idee dat je helemaal niets wilt aannemen. Goed om te horen dat dit niet zo isquote:Op donderdag 17 september 2015 12:45 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Die stel ik overigens ook op prijs. Alleen ik pik er alleen de dingen uit waar ik zelf ook iets in zie. Niet alles werkt immers voor iedereen hetzelfde.
Tuurlijk weet ik dat ik structureel iets anders moet (blijven) doen. Maar ik weet ook dat ik niet structureel geen pizza en andere zooi meer wil eten. De structurele verandering bij mij zal voornamelijk na maart komend jaar moeten gaan gebeuren. Dan is namelijk mijn sportseizoen weer voorbij. Als er dan gebeurd wat er vorig jaar gebeurde zitten de kilo's er zo weer aan. Als ik dan dit eetpatroon door kan zetten en mezelf in beweging kan blijven houden zie ik niet in waarom ik geen lager gewicht vast zou kunnen houden.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:40 schreef Lonaa het volgende:
Goed, stukje openhartigheid dan.
Ik kamp al ruim 10 jaar met een eetstoornis. Een jaar of 5 geleden viel ik 30 kg af. In hele korte tijd. Mijn enige doel was afvallen, afvallen, afvallen. Ik wilde niet meer dik zijn. Einde.
So I did. Ik at veel minder, bewoog meer en hield dat vol. Na een aantal maanden vond mijn toenmalige nieuwe vriend dat ik meer moest eten. So I did. En ik had niks geleerd. Langzaam kwamen de kilo's er weer aan.
Ik had namelijk niks structureel veranderd, ik had alleen een periode minder gegeten.
Uiteindelijk ben ik in die 4 jaar daarna 40 kg aangekomen. Ik ben vorig jaar in behandeling gegaan voor mijn eetstoornis, om te kunnen zorgen dat ik iets structureels zou kunnen veranderen. En dat doe ik nu. En daarom heb ik succes.
Structureel veranderen = duizend meer kans op succes in de toekomst.
Als je dat niet geloofd, fine, dan niet. Jullie lijf, jullie leven.
Dude, daar GAAT het toch niet om!?quote:Op donderdag 17 september 2015 12:49 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Tuurlijk weet ik dat ik structureel iets anders moet (blijven) doen. Maar ik weet ook dat ik niet structureel geen pizza en andere zooi meer wil eten. De structurele verandering bij mij zal voornamelijk na maart komend jaar moeten gaan gebeuren. Dan is namelijk mijn sportseizoen weer voorbij. Als er dan gebeurd wat er vorig jaar gebeurde zitten de kilo's er zo weer aan. Als ik dan dit eetpatroon door kan zetten en mezelf in beweging kan blijven houden zie ik niet in waarom ik geen lager gewicht vast zou kunnen houden.
Waar gaat t wel om dan? Dat ik niet overdag minder mag eten om 's avonds meer sushi in m'n mik te kunnen duwen? Dat ik volgens jullie overdag te weinig eet, daardoor honger heb en dan big macs ga staan vreten? Want dat is een beetje de samenvatting van t commentaar hier.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dude, daar GAAT het toch niet om!?
Dit is echt praten tegen een muur.
Om goede keuzes te maken moet je je lijf goed voeden. Doe je dan niet, dan wordt je lijf, maar ook je geest, zwak. Vervolg => verkeerde keuzes.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:56 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Waar gaat t wel om dan? Dat ik niet overdag minder mag eten om 's avonds meer sushi in m'n mik te kunnen duwen? Dat ik volgens jullie overdag te weinig eet, daardoor honger heb en dan big macs ga staan vreten?
Leg nou eens kort uit wat je punt is. Want ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ok, prima.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:18 schreef MutedFaith het volgende:
Nee, dat zeg ik niet. Ik had ook veel liever iets anders/gezonders gegeten op de meeste van die dagen. Ik geef alleen aan dat t niks met meer of minder honger te maken heeft.
Nee, je zou ballen moeten kweken! Dat zou al een hoop schelenquote:Op donderdag 17 september 2015 13:23 schreef MutedFaith het volgende:
Ze zouden fastfood minder makkelijk moeten maken, dat zou voor mij al een hoop schelen.
uurtje factuurtje?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
YW. Volgende keer stuur ik een factuur.
Ja. Of je komt volgende keer m'n afwas doen, want die staat er nu dus nog.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:30 schreef Barreltje het volgende:
[..]
uurtje factuurtje?
ik heb net m'n paste-restjes salade op.. was erg lekker..
zo maar eens aan de Hide 'n Seek almonds beginnen
quote:Op donderdag 17 september 2015 13:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Of je komt volgende keer m'n afwas doen, want die staat er nu dus nog.
Luxe paard. Geen wonder dat je dik blijft, weet je wel hoeveel kcal je verbrand met een beetje schoonmaken?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]![]()
ik heb een afwas machine en een werkster.. ik WEET niet eens meer hoe ik moet afwassen
luxe paard?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:33 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Luxe paard. Geen wonder dat je dik blijft, weet je wel hoeveel kcal je verbrand met een beetje schoonmaken?Kan je gewoon als B in je lijstje zetten!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op donderdag 17 september 2015 13:10 schreef MutedFaith het volgende:
De enige waar je een punt hebt zijn de marsjes. En zelfs dat niet helemaal, want juist op die dag heb ik helemaal niet weinig gegeten. Zelfs veel voor mijn doen. Dat was meer naar binnen duwen uit 'oude gewoontes'.
quote:Op maandag 14 september 2015 09:51 schreef MutedFaith het volgende:
Vandaag:
O: 2 crackers met calorieloze aardbeienjam
T: Zo weinig mogelijk mini-marsjes, snickers en twixen (ik kon niet weg hier zonder getrakteerd te hebben. En geen zin in vlaai).
L: Geld op mijn pasje opmaken in de kantine. Dus saladebuffet en wellicht soep.
T: Optimel Griekse stijl kers
D: Ligt er een beetje aan wat ik qua calorieën over heb. Dus zwaar afhankelijk van hoeveel ik van die chocoladetroep onder mn neus duw.
quote:Op donderdag 17 september 2015 13:35 schreef Barreltje het volgende:
I knowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkheidsbaas van alles.
Dat zeggik. Ik had die middag een heel bord met sla (en toebehoren) en soep op. En toch heb ik de meeste van die rotzooi s middags naar binnen geduwd. De eerste uren kon ik er nog best goed vanaf blijven.quote:
Sla en soep. Toch wel zo'n 200 kcal.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:39 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Dat zeggik. Ik had die middag een heel bord met sla (en toebehoren) en soep op. En toch heb ik de meeste van die rotzooi s middags naar binnen geduwd. De eerste uren kon ik er nog best goed vanaf blijven.
Overigens hebben we de afgelopen maanden op mijn oude werk elke week wel een keer vlaai gehad, waarbij ik t steeds heb afgewezen.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:38 schreef Barreltje het volgende:
mja ik snap dus helemaal niks van het niet kunnen beheersen.
vandaag op het werk taart , niks genomen. maar ook thuis een chocolade reep die, als het aan mij ligt en m'nem niet op vreet) pas op is over 2/3/4 maanden
Uh,quote:Op donderdag 17 september 2015 13:41 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Overigens hebben we de afgelopen maanden op mijn oude werk elke week wel een keer vlaai gehad, waarbij ik t steeds heb afgewezen.
Maar qua hoeveelheid vult t wel prima.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Sla en soep. Toch wel zo'n 200 kcal.
Voor een uurtje.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:44 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Maar qua hoeveelheid vult t wel prima.
Vooruit. 1 keer niet.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Uh,
7 september: T: Abrikozenvlaai
quote:Op donderdag 17 september 2015 13:45 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Vooruit. 1 keer niet.
Ik zie wel een trend trouwens. Sinds ik naar jullie luister gaat t qua discipline een stuk slechter.
Beging gewoon eens met het bijhouden van kcal en het maken van weekplanningen qua eten. Zorg dat je vooruit kookt voor de dagen dat je weinig tijd hebt. En tel je kcals!! En kap met excuses of geef het gewoon maar meteen opquote:Op donderdag 17 september 2015 13:45 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Vooruit. 1 keer niet.
Ik zie wel een trend trouwens. Sinds ik naar jullie luister gaat t qua discipline een stuk slechter.
Ik vind het wel frappant dat het de schuld is van ons en het fast food, maar vooral niet van jou.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:48 schreef MutedFaith het volgende:
Voor je calimero weer van stal haalt:
Ja, dat ligt aan mij. Mijn kalender kan daar verder niks aan doen.
Edit: Te laat
Zou het kunnen dat kritiek / feedback je wat obstinater maakt?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:45 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Vooruit. 1 keer niet.
Ik doe dat laatste. Maar als ik denk dat een D die ik bedacht heb een shitload kcal's zal bevatten, voer ik m van te voren in, dan kan ik de rest van de dag daarop een beetje aanpassen of het recept tweaken.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:51 schreef MutedFaith het volgende:
Calorieën hou ik al sinds ik begonnen ben netjes bij.
Weekplanningen zijn wel een goed idee. Werk tot nu toe met een dagplanning, maar dat werkt dus ook maar half.
Bij zo'n weekplanning, tel je dan direct bij het opstellen al de calorieën bij elkaar voor de hele week? Of maak je een 'grove' planning en tel je de precieze calorieën op de dagen zelf?
Ik zeg toch dat t de schuld van mezelf is? Als je denkt dat ik bedoel dat t allemaal de schuld van anderen is dan begrijp je me verkeerd.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik vind het wel frappant dat het de schuld is van ons en het fast food, maar vooral niet van jou.
Dit klinkt best bekend.. Ik heb ook zo'n kleuterquote:Op donderdag 17 september 2015 13:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat kritiek / feedback je wat obstinater maakt?
Ik heb dat zelf wel eens en heb het in deze reeksen vaker gezien, dat het best moeilijk is om 100% eerlijk naar je gedrag te kijken. Soms word je (niet specifiek jij maar algemeen) een spiegel voorgehouden waar je helemaal geen zin in hebt.
Iemand noemde het ook ooit haar "innerlijke stampvoetende kleuter" trouwens, die vond ik wel toepasselijk dus daar denk ik zelf aan als ik weer een "ja jemig ik doe verdeurie toch mn best"-moment of een "waarom kunnen andere mensen wel veel slecht voer eten zonder dik te worden!"-gedachte heb
Just throwing it out there.
quote:Op donderdag 17 september 2015 13:53 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat t de schuld van mezelf is? Als je denkt dat ik bedoel dat t allemaal de schuld van anderen is dan begrijp je me verkeerd.
Dat ik niet kan plannen en daardoor geen tijd heb om fatsoenlijk inkopen te doen, waardoor ik slechtere keuzes maak is alleen mijn schuld. Ik moet beter leren plannen.
Maar dat kan ik je nog 20 keer vertellen, het enige wat je ziet is dat ik minder eet dan anderen overdag, dus 't *moet* wel van de honger komen.
quote:Op donderdag 17 september 2015 13:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik doe dat laatste. Maar als ik denk dat een D die ik bedacht heb een shitload kcal's zal bevatten, voer ik m van te voren in, dan kan ik de rest van de dag daarop een beetje aanpassen of het recept tweaken.
Oh, dat kan ik niet helemaal ontkennen. Stiekem probeer ik uit alles wat gezegd wordt toch nog wel iets te halen en goed te kijken of jullie niet toch gelijk hebben.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:51 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat kritiek / feedback je wat obstinater maakt?
Ik heb dat zelf wel eens en heb het in deze reeksen vaker gezien, dat het best moeilijk is om 100% eerlijk naar je gedrag te kijken. Soms word je (niet specifiek jij maar algemeen) een spiegel voorgehouden waar je helemaal geen zin in hebt.
Iemand noemde het ook ooit haar "innerlijke stampvoetende kleuter" trouwens, die vond ik wel toepasselijk dus daar denk ik zelf aan als ik weer een "ja jemig ik doe verdeurie toch mn best"-moment of een "waarom kunnen andere mensen wel veel slecht voer eten zonder dik te worden!"-gedachte heb
Just throwing it out there.
No pain, no gainquote:Op donderdag 17 september 2015 12:17 schreef MutedFaith het volgende:
Maar dat is toch wat ik met de sushi van vandaag probeer? De rest van de dag aanpassen op wat gaat komen?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik doe dat laatste. Maar als ik denk dat een D die ik bedacht heb een shitload kcal's zal bevatten, voer ik m van te voren in, dan kan ik de rest van de dag daarop een beetje aanpassen of het recept tweaken.
Bezorgen is serieus geen slecht idee. Dat ik daar nog niet aan gedacht heb.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:56 schreef Lonaa het volgende:
Oh, hell ik heb ook zo'n kleuter.
MF, er zijn een aantal opties als je beter wilt plannen, maak een weekplanning (of een 3/4 dagen planning), ga op zoek naar je valkuilen en probeer die te vermijden (door bijv. je eigen lunch mee te nemen als je ergens heen gaat or whatever)
Geen tijd om weekplanning te maken = Je nieuwe zondagochtend invulling.
Geen zin/tijd in boodschappen doen = weekplanning maken en laten bezorgen door de AH.
Geen inspiratie, geen zin in weekplanning en geen zin/tijd voor boodschappen = maaltijd box van hellofresh, appie of marley spoon.
Daarom zei ik een beetje.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:56 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Maar dat is toch wat ik met de sushi van vandaag probeer? De rest van de dag aanpassen op wat gaat komen?
Zie, ik ben niet alleen maar iemand die gemeen doet en geen oplossingen aandraagt.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:58 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Bezorgen is serieus geen slecht idee. Dat ik daar nog niet aan gedacht heb.
Die maaltijdboxen, iemand daar ervaring mee qua calorieën / voedingswaarde / etc?
Zelf heb ik een arsenaaltje aan gerechten waarvan ik inmiddels weet wat ze doen qua kcal en die combineer ik in willekeurige samenstellingen.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:51 schreef MutedFaith het volgende:
Calorieën hou ik al sinds ik begonnen ben netjes bij.
Weekplanningen zijn wel een goed idee. Werk tot nu toe met een dagplanning, maar dat werkt dus ook maar half.
Bij zo'n weekplanning, tel je dan direct bij het opstellen al de calorieën bij elkaar voor de hele week? Of maak je een 'grove' planning en tel je de precieze calorieën op de dagen zelf?
Tip: Zorg voor een voorraad!quote:Op donderdag 17 september 2015 14:17 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb gisteren inelk geval weer voldoende inkopen gedaan om t de komende dagen uit te kunnen houden.
Morgenavond maar eens een planning voor de volgende week in elkaar draaien.
Een paar tips dan van iemand die ook een druk en soms nogal onvoorspelbaar leven heeft.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:18 schreef MutedFaith het volgende:
Nee, dat zeg ik niet. Ik had ook veel liever iets anders/gezonders gegeten op de meeste van die dagen. Ik geef alleen aan dat t niks met meer of minder honger te maken heeft.
Dus ja. Ik ben t met je eens dat t nog steeds ongezondere keuzes zijn. En ja, dat wil ik zeker beperken. Ik krijg t alleen niet zo gepland dat ik altijd wat te eten in mn koelkast heb liggen.
Daarom ben ik ook hartstikke blij met recepten waar ik een paar dagen van kan eten, zoals de kwarktaart, muffins of sarabi's salade. Als ik namelijk weet dat zoiets in huis is denk ik er niet eens aan om bijvoorbeeld naar een macdonalds ofzo te gaan. Mijn grote probleem is dat ik afhankelijk ben van de avonden en t weekend. Waarbij ik dus afgelopen weekend de hele zaterdag pleite was, terwijl ik gepland had om 's middags mijn boodschappen te doen.
Het heeft even wat tijd nodig om te wennenquote:Op donderdag 17 september 2015 16:39 schreef MariaEtcetera het volgende:
ieeeehhh ik zie nu voor het eerst de niet-mobiele lay-outBeetje claustrofobisch met die blokken en rare bewegende dingetjes!
saartje, er komt serieus een moment waarop je gedoseerd kunt genieten, geloof me. Het heeft alleen heel veel tijd en discipline nodig om tot dat moment te komen.quote:Op donderdag 17 september 2015 12:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Agree to disagree oke?
Tijd om te shoppen
Ik heb die momenten ook gehadquote:Op donderdag 17 september 2015 17:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
saartje, er komt serieus een moment waarop je gedoseerd kunt genieten, geloof me. Het heeft alleen heel veel tijd en discipline nodig om tot dat moment te komen.
uiteindelijk wordt het voor altijd, heusquote:Op donderdag 17 september 2015 17:06 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb die momenten ook gehad
Maar bij mij was dat dus niet voor altijd.
Maar hey ik ben ook geen succesverhaal.
Kan, maar hoeft nietquote:Op donderdag 17 september 2015 18:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
uiteindelijk wordt het voor altijd, heus
Dan ben ik asbakvulling.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kan, maar hoeft niet
/pessimist
Maar slank word ik sowieso (je gaat toch ooit dood).
Zo ben je wel je eigen saboteurquote:Op donderdag 17 september 2015 18:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kan, maar hoeft niet
/pessimist
Maar slank word ik sowieso (je gaat toch ooit dood).
Das nog lichterquote:Op donderdag 17 september 2015 19:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dan ben ik asbakvulling.(Wel lekker licht.
)
Fijn gesport net.
Dat is toch alleen maar erwtenpuree? Of zit er nog iets bij?quote:
Dus uit blijven gaan van de hoeveelheid die zie voor je uitgerekend hebben? Die extra calorietjes zijn dan extra afvallen?quote:Op donderdag 17 september 2015 20:06 schreef IJsdraakje het volgende:
Tenzij je drie uur hebt gefietst of heul ver hebt gelopen: nope, niet bij-eten.
Ik weet niet precies op welke basis ze die berekening hebben gedaan, maar als dat rekening houdt met "normaal" bewegen (van A naar B fietsen, het normale wandelen, dat soort), dan gewoon dat aanhouden en de rest als extra zien ja.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:25 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Dus uit blijven gaan van de hoeveelheid die zie voor je uitgerekend hebben? Die extra calorietjes zijn dan extra afvallen?
In mijn geval bestond de dahl uit linzen, ui, tomaten en een scheutje kokosmelk (en een boel kruiden uiteraard). Ik had 'm eigenlijk als sidedish bij de pannenkoeken, maar ik zat nog wat vol door de cake dus eet ik de pannenkoeken later op de avond.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:55 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Dat is toch alleen maar erwtenpuree? Of zit er nog iets bij?
Moet je nou eigenlijk de kcals die je 'erbij krijgt' van je fitbit wel of niet eten?
quote:Op donderdag 17 september 2015 20:43 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik weet niet precies op welke basis ze die berekening hebben gedaan, maar als dat rekening houdt met "normaal" bewegen (van A naar B fietsen, het normale wandelen, dat soort), dan gewoon dat aanhouden en de rest als extra zien ja.Sowieso zijn dat soort "extra calorieën" vaak wat erg optimistisch, dus met bij-eten ga je dan makkelijk over je doel heen.
Okay thnx.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:45 schreef Artoo het volgende:
[..]
En in principe eet je geen kcals bij nee. Je berekent je verbruik 'in general' als het goed is, je BMR en TDEE zijn namelijk gebaseerd op je activiteitenniveau. Dan is het dus niet de bedoeling dat je extra gaat eten als je gesport hebt, tenzij het echt om een lange duuractiviteit gaat.
Ja ik denk het!quote:Op donderdag 17 september 2015 16:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het heeft even wat tijd nodig om te wennen
De nieuwe quote-alert is wel cool
Ik zou het zelf bepalen op basis van hoeveel extra het is, hoe je je voelt, wat je doel is, etc.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:55 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Dat is toch alleen maar erwtenpuree? Of zit er nog iets bij?
Oh en lijstje:
O kwark
T notenvruchtenreepje
L spinazie met kaas en tomaat
T nog een reepje
D spruiten met boursin en kip
T speculaas <3
Moet je nou eigenlijk de kcals die je 'erbij krijgt' van je fitbit wel of niet eten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |