Ik zeg niet dat je een DM hebt gestuurd, ik zeg dat je sneert over de verstuurde DM en wel in deze post:quote:Op donderdag 10 september 2015 16:16 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Heb het niet over de DM, dat heb ik niet gedaan en doe ik niet aan mee.
Gaat om afval topic zelf, en heb het puur over mijn posts
DM zou ik niet gedaan hebben want dat is puur tegen iemand, wat ik post zijn gewoon wat algemene dingetjes.
Dat je er eenquote:Op donderdag 10 september 2015 11:55 schreef gcjoel het volgende:
[..]
excuus lijstje dikzak! jij wilt gewoon vreten als D he?
Zal je wel ff wat DM sturen vol waarheden!![]()
En cruesli zit vol suiker, ook slecht voor je!
En light jam, eet dan tenminste echte jam!
Bijna over de nazwevende verkoudheid af!quote:Op donderdag 10 september 2015 16:18 schreef Barreltje het volgende:
moblo! ik was je al kwijt
al van je griepje bekomen?
OK nou als dat als sneer wordt gezien. Als er zoveel ophef is om een DM vind ik dat grappig om te noemen.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je een DM hebt gestuurd, ik zeg dat je sneert over de verstuurde DM en wel in deze post:
[..]
Dat je er eenachter zet maakt het niet minder een sneer of meer een grapje
Ja, dat vind ik sneren. Kijk eens ff waar ze zich in dat andere topic druk om maken, al die ophef, poehpoeh. Maar dat noem je zelf ook al, alleen hang jij er de kwalificatie grappig aan en was dat nou niet echt wat bij mij opkwam.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:20 schreef gcjoel het volgende:
[..]
OK nou als dat als sneer wordt gezien. Als er zoveel ophef is om een DM vind ik dat grappig om te noemen.
In dat andere topic noemen we elkaar sowieso al dik dus hoef ik niemand voor te DM-en.
OK nouja dat is dan jammer.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik sneren. Kijk eens ff waar ze zich in dat andere topic druk om maken, al die ophef, poehpoeh. Maar dat noem je zelf ook al, alleen hang jij er de kwalificatie grappig aan en was dat nou niet echt wat bij mij opkwam.
maar als jezelf ook eerlijk bent is er dan helemaal geen ruimte meer voor humor.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je een DM hebt gestuurd, ik zeg dat je sneert over de verstuurde DM en wel in deze post:
[..]
Dat je er eenachter zet maakt het niet minder een sneer of meer een grapje
Hihi je zei dik.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
Maak je toch allemaal niet zo dik, vreet 'n tompouce en ga door met gezellig posten.
gewoon gaan dan heb je er later ook geen spijt van als je niet gegaan bentquote:Op donderdag 10 september 2015 16:22 schreef motorbloempje het volgende:
Twijfelde twijfel over bodypump.
Ik wíl heel graag.
Ik héb de logistieke mogelijkheid.
Maar ik ben nog een beetje aan het namiespelen en ben echt héééeééél moe van de afgelopen 3 zéér chaotische/lange dagen met niet genoeg groentjes bij mijn eten, en dat merk ik altijd meteen in mijn energielevels....
*twijfeldetwijfel*
Ik denk dat je 90% minder commentaar had gekregen (en er meer mensen mee gehihaho'd hadden) als je 't gewoon hier gepost had, in plaats van in 't andere topic.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
OK nouja dat is dan jammer.
Ik hou dit soort grapjes niet voor niks in het andere topic om hier niet te gaan zitten trollen.
Als men daar dan alsnog mee gaat lezen en zich er boos over maakt, tsja..
Hoorde net dat die best wel tegenvallenquote:Op donderdag 10 september 2015 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
Maak je toch allemaal niet zo dik, vreet 'n tompouce en ga door met gezellig posten. Doorzaniken = zeiken om het zeiken.
Wel eentje van de bakker, zelf maken is te veel geklieder!quote:Op donderdag 10 september 2015 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
Maak je toch allemaal niet zo dik, vreet 'n tompouce en ga door met gezellig posten. Doorzaniken = zeiken om het zeiken.
gewoon gaan, anders blijf je de rest van de avond twijfelenquote:Op donderdag 10 september 2015 16:22 schreef motorbloempje het volgende:
Twijfelde twijfel over bodypump.
Ik wíl heel graag.
Ik héb de logistieke mogelijkheid.
Maar ik ben nog een beetje aan het namiespelen en ben echt héééeééél moe van de afgelopen 3 zéér chaotische/lange dagen met niet genoeg groentjes bij mijn eten, en dat merk ik altijd meteen in mijn energielevels....
*twijfeldetwijfel*
Ok maar alleen de bovenkant!quote:Op donderdag 10 september 2015 16:24 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, ik denk niet dat ik spijt ga hebben van niet gaan, ben bang dat ik spijt ga krijgen van wél gaan omdat ik door vermoeidheid mijn houding niet optimaal kan houden wat voor iemand met een rugblessure niet zo fijn isquote:Op donderdag 10 september 2015 16:25 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
gewoon gaan dan heb je er later ook geen spijt van als je niet gegaan bent![]()
Ik las toevallig mee omdat er hier een opmerking over gemaakt werd, kwam jouw post tegen en dacht: oh, werkt dat zo. Misschien toeval, maar het viel me direct op.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:24 schreef gcjoel het volgende:
[..]
OK nouja dat is dan jammer.
Ik hou dit soort grapjes niet voor niks in het andere topic om hier niet te gaan zitten trollen.
Als men daar dan alsnog mee gaat lezen en zich er boos over maakt, tsja..
Ja dat, eigenlijk. Niks aan toe te voegen.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Er is zat ruimte voor humor. Maar humor ten koste van een ander, waar je híer vervolgens net tegen gaat doen alsof er niks aan de hand is, dat vind ik ongepast
Precies datquote:Op donderdag 10 september 2015 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Er is zat ruimte voor humor. Maar humor ten koste van een ander, waar je híer vervolgens net tegen gaat doen alsof er niks aan de hand is, dat vind ik ongepast
je kan ook gaan en minder gewichten er op doen.. is dan minder slecht voor je rugquote:Op donderdag 10 september 2015 16:26 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Oh, ik denk niet dat ik spijt ga hebben van niet gaan, ben bang dat ik spijt ga krijgen van wél gaan omdat ik door vermoeidheid mijn houding niet optimaal kan houden wat voor iemand met een rugblessure niet zo fijn is. Maargoed, ik heb nog tot half 6 om te bekijken hoe ik me voel.
humor gaat altijd ten koste van iets of iemandquote:Op donderdag 10 september 2015 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Het gaat 'm meestal niet om het gewicht maar de houding, maar ik kijk wel evenquote:Op donderdag 10 september 2015 16:30 schreef Barreltje het volgende:
[..]
je kan ook gaan en minder gewichten er op doen.. is dan minder slecht voor je rug
Maar ff serieus, vat je die opmerking dan echt op al gemeen of wat?quote:Op donderdag 10 september 2015 16:27 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik las toevallig mee omdat er hier een opmerking over gemaakt werd, kwam jouw post tegen en dacht: oh, werkt dat zo. Misschien toeval, maar het viel me direct op.
[..]
Ja dat, eigenlijk. Niks aan toe te voegen.
Maar als je hier gewoon mee wil posten is het ook weer niet goed. Kan me hier nog een discussie heugen over tussendoortjes waar ik een gezonde kwarktaart adviseerde. Werd nog net niet afgefikt onder andere door jou.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:27 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ik volg de discussie hier, lees dat sommige mensen verondersteld worden moeite te hebben met afval, denk: laat ik eens gaan kijken in afval en ik lees dan als eerste jouw opmerking. Dan denk ik: oh, vandaar, lekker gezellig sneren naar de dieetclub. Misschien heb ik pech, val ik op het verkeerde moment in, dat kan natuurlijk ook.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:32 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar ff serieus, vat je die opmerking dan echt op al gemeen of wat?
Want ik zie dat er dus echt totaal niet in, het is niet op/over 1 persoon gewoon algemeen over de ophef om die DM.
het is de toon die de muziek maakt uiteindelijkquote:Op donderdag 10 september 2015 16:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Maar als je hier gewoon mee wil posten is het ook weer niet goed. Kan me hier nog een discussie heugen over tussendoortjes waar ik een gezonde kwarktaart adviseerde. Werd nog net niet afgefikt onder andere door jou.
Ja nee dat is gezellig en leuk
Als je nooit in afval leest is het sowieso een vrij raar topic denk ik.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:35 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, ik volg de discussie hier, lees dat sommige mensen verondersteld worden moeite te hebben met afval, denk: laat ik eens gaan kijken in afval en ik lees dan als eerste jouw opmerking. Dan denk ik: oh, vandaar, lekker gezellig sneren naar de dieetclub. Misschien heb ik pech, val ik op het verkeerde moment in, dat kan natuurlijk ook.
Beetje mij dikzak noemen om mijn boterham met nutella .quote:Op donderdag 10 september 2015 16:38 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Als je nooit in afval leest is het sowieso een vrij raar topic denk ik.
Want daar doen we altijd lullig naar elkaar zeg maar, elkaar uitmaken voor dikzak enz.
Extra schop als je niet netjes eet, enz.
Vooral is het flauwe grapjes in dat topic
en lijkt me beter dat we die grapjes daar houden in plaats van hier posten wat sommige opperen want dan krijg je iedere dag ruzies hier
Was niet achter je rug omquote:Op donderdag 10 september 2015 16:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Beetje mij dikzak noemen om mijn boterham met nutella .
de meeste diepvriesfruitdoosjes werken prima en het makkelijkst want die zijn al wat zachter als je ontdooitquote:Op donderdag 10 september 2015 16:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga trouwens ook binnenkort een kwarktaart maken in miniformaat, maar dan wel aspartaamvrij en suikerarm. Welk fruit is het meest geschikt om door kwarktaart te mengen?
Ik heb laatst banaan, kokosmelk en vanille gebruikt met gewoon naturelkwark. Dat vond ik zelf een heerlijk zachtzoete comboquote:Op donderdag 10 september 2015 16:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga trouwens ook binnenkort een kwarktaart maken in miniformaat, maar dan wel aspartaamvrij en suikerarm. Welk fruit is het meest geschikt om door kwarktaart te mengen?
Met mandarijnpartjes uit blikquote:Op donderdag 10 september 2015 17:03 schreef MutedFaith het volgende:
Diepvriesfruit werkt perfect.
En anders ben ik ook altijd fan van citroenkwarktaart![]()
klinkt heerlijk, maar voor een kind van 1 misschien wat minder geschikt omdat er vrij veel suiker bij moet om het eetbaar te krijgen. Maar wellicht wel lekker voor de overige visite!quote:Op donderdag 10 september 2015 17:03 schreef MutedFaith het volgende:
Diepvriesfruit werkt perfect.
En anders ben ik ook altijd fan van citroenkwarktaart![]()
Mooi,quote:Op donderdag 10 september 2015 17:04 schreef kwakz0r het volgende:
Just to be clear: ik heb niet grlezen in afval, de quote die ik hier zag vond ik niet earth shattering en ik heb hier alleen geklaagd over een kut DM die ik kreeg van iemand die zei lurker te zijn maar een kloon van qwea bleek. Nou ja, toen ik dat wist was ik wel klaar eigenlijk.
Move along, nothing to see. Etc.
Klinkt goed die kwarktaart, als je kwark lust
Mja had ook ooit eens een gemaakt met dadels enzo. Toen zaten er uiteindelijk meer calorieën in dan als ik hem gewoon met bastogne zou doen.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:13 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb 'm maandagavond gemaakt, bodem is hier (gelukkig) nog prima. Zitten bij mij wel geen dadels doorheen (want daar moest ik voor naar een andere supermarkt, dus die heb ik geskipt).
Even voor de duidelijkheid: ik ook niet hoor. Gewoon een sneer, niks meer, niks minder, geen doden, geen gewonden, geen huilenden, geen therapie, en inderdaad: move alongquote:Op donderdag 10 september 2015 17:04 schreef kwakz0r het volgende:
Just to be clear: ik heb niet grlezen in afval, de quote die ik hier zag vond ik niet earth shattering en ik heb hier alleen geklaagd over een kut DM die ik kreeg van iemand die zei lurker te zijn maar een kloon van qwea bleek. Nou ja, toen ik dat wist was ik wel klaar eigenlijk.
Move along, nothing to see. Etc.
Klinkt goed die kwarktaart, als je kwark lust
Nou ik heb wel wat sessies nodig hoor..quote:Op donderdag 10 september 2015 17:19 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: ik ook niet hoor. Gewoon een sneer, niks meer, niks minder, geen doden, geen gewonden, geen huilenden, geen therapie, en inderdaad: move along
Ik heb nog maar even een zomerrok aangedaan, nu het nog kan met het mooie weer en nu ik hem nog pas, want volgend jaar hoop ik op heel wat maten kleiner
Sushi's bedoel je?quote:Op donderdag 10 september 2015 17:21 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Nou ik heb wel wat sessies nodig hoor..
Heul goed!! Als we allemaal daadwerkelijk succesvol zouden afslanken in een te snel tempo dat slaat het topic zo dood hequote:Op donderdag 10 september 2015 17:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, het gaat gewoon weer over sushi en taarten. Zoals het hoort, in een dieettopic.
In welke hoeveelheden gebruik je die dan? Ik wil 'm van het weekend ook wel makenquote:Op donderdag 10 september 2015 16:56 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik heb laatst banaan, kokosmelk en vanille gebruikt met gewoon naturelkwark. Dat vond ik zelf een heerlijk zachtzoete combo
Nu weer thuis (straks gewoon lekker groente, yay!), net terug van een uitvaart. Suf hoe vermoeiend zulks is, met voornamelijk op je kont zitten.quote:
ow ja, vandaar de koffie en cake... Dat kennen we hier niet. Was het dichtbij?quote:Op donderdag 10 september 2015 18:16 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nu weer thuis (straks gewoon lekker groente, yay!), net terug van een uitvaart. Suf hoe vermoeiend zulks is, met voornamelijk op je kont zitten.
Als ik niet expliciet gevraagd was om met de auto te komen met het oog op meerijders, was ik gaan fietsen.quote:Op donderdag 10 september 2015 18:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ow ja, vandaar de koffie en cake... Dat kennen we hier niet. Was het dichtbij?
Even voor de zekerheid.. Alle ingrediënten gaan daar gewoon koud in?quote:Op donderdag 10 september 2015 18:20 schreef Isabeau het volgende:
Als lunch had ik weer Sarabi's kikkererwtensalade. Wat is die toch lekker
kan, ieders hormonen werken weer anders. Ik heb het voornamelijk bij menstruatie en bij alcoholquote:Op donderdag 10 september 2015 17:45 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
In welke hoeveelheden gebruik je die dan? Ik wil 'm van het weekend ook wel maken![]()
Oh en als ik dan toch uit lurkstand kom: ik weet dat je rond je menstruatie vocht vast houdt, maar is dit ook zo rond de eisprong?
(afgelopen dagen tot grote frustratie alleen maar zwaarder, en vanmorgen opeens alles er weer af.. En volgens mijn app zou gister mijn eisprong zijn...)
/Lurkt weer verder
Yesquote:Op donderdag 10 september 2015 18:56 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Even voor de zekerheid.. Alle ingrediënten gaan daar gewoon koud in?
Mooiquote:Op donderdag 10 september 2015 19:15 schreef MutedFaith het volgende:
Gelukkig, dan heb ik 'm correct gemaakt.
Hij was lekker!
quote:
Ziet er heel fijn uit!quote:Op donderdag 10 september 2015 20:07 schreef Sarabi het volgende:
http://www.francescakookt(...)ererwten-en-avocado/
Neequote:Op donderdag 10 september 2015 20:10 schreef Stormqueen het volgende:
Lucky, hoe is het met jou?
Puff, volgens mij heb jij je flow nog niet echt gevonden he?
Wat dat sporten betreft, veel mensen rekenen zich TE rijk met sporten. 80% van gewichtsverlies wordt bepaald door wat je eet. Om een flink bord frietjes met mayonaise en kroketten er af te sporten ben je minstens twee uur non stop op hoge intensiteit aan het sporten. Wil niet zeggen dat je geen friet meer kan eten, maar je kan beter friet inplannen. Dat je er in je dagtotalen rekening mee kan houden.
En een beetje meer steun van je partner zou hem wel sieren
Hoe krijgt ze die tonijn zo mooi? Mijn tonijn ziet er altijd uit als geprakt kattenvoer (smaakt niet slecht, daar niet van).quote:Op donderdag 10 september 2015 20:07 schreef Sarabi het volgende:
http://www.francescakookt(...)ererwten-en-avocado/
Mijn tonijn ziet er normaal ook niet zo mooi uit hoorquote:Op donderdag 10 september 2015 20:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe krijgt ze die tonijn zo mooi? Mijn tonijn ziet er altijd uit als geprakt kattenvoer (smaakt niet slecht, daar niet van).
Verse tonijnmoot halen. Dan lukt jou dat ook.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe krijgt ze die tonijn zo mooi? Mijn tonijn ziet er altijd uit als geprakt kattenvoer (smaakt niet slecht, daar niet van).
Er ligt een blikje naast?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:46 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Verse tonijnmoot halen. Dan lukt jou dat ook.
Bij mcD zie je ook de échte ingrediënten niet op de reclame foto., toch?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Er ligt een blikje naast?
Ik heb John Westquote:Op donderdag 10 september 2015 20:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik denk dat het aan het merk ligt, duurdere merken zitten mooier in het blik zeg maar
Dat was ook het eerste dat ik dacht toen ik die foto zagquote:Op donderdag 10 september 2015 20:38 schreef miss_dynastie het volgende:
Zijn dat die van het recept wat ik plaatste??quote:Op donderdag 10 september 2015 21:33 schreef Barreltje het volgende:
[ afbeelding ]
Nom!
Had iemand em al in mfp gestopt?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Nou, willen is een groot woord hoor Vanyel. Ik zit mezelf gewoon in de weg, afvallen is eigenlijk een oplossing voor veel problemen. Maar ik weet gewoon niet hoe ik het aan moet pakken.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:11 schreef Vanyel het volgende:
Pff dat klinkt zwaar. Knap dat je je überhaupt nog wil en kan bezighouden met gezond eten.
Nope, het is een autoimmuunziekte en dat gaat nooit meer over. Dat geeft op zich niet maar ik moet me gewoon fitter kunnen voelen dan nu.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:16 schreef Barreltje het volgende:
Pfftt ls.. een dikke () knuffel..
Is er wel uitzicht op dat het beter wordt?
Is meer sporten geen optie dan? Dan kun je inderdaad de friet inplannen en lekker sporten van tevoren zodat je je er niet zo druk om hoeft te maken. Het verschil tussen een keer patat en je gewone maaltijd is er goed af te sporten op een avond. En dan verveel je je ook niet zo. Misschien voel je je dan beter?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Neegeen flow nog. Ik ben wel blij dat ik meer werk, soms in m'n eentje heb ik echt verveel-eetbuien, dat komt nu minder voor, maar m'n vriend denkt inderdaad niet zo goed aan mij. Gelukkig heb ik net wel het chocolade-ijs afgewezen dat ie nu gaat opeten. Ik snap hem wel, baanwisseling binnenkort en dit is z'n enige vrije dag deze week. Maar voor mij is het wel moeilijker.
Ik heb ook eens zo'n momentje gehadquote:Op donderdag 10 september 2015 23:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Stom hoe je ineens op bepaalde inzichten kunt komen Ik had 2 uur geleden helemaal niet door dat er iets aan de hand was met me tot ik begon te typen
Meer sporten is zeker een optie, eerder dit jaar had ik Evy weer opgepakt, maar dat was ingedut na m'n vakantie. Ik vind het lastig nu weer te beginnen, zeker ik nu met de nieuwe opleiding weer een nieuw evenwicht moet vinden in m'n tijd en aandacht. M'n plan was om zaterdag te gaan rennen, helaas is er zaterdag geen leuk sportschool lesje (alleen bodypump, maar m'n schouder gaat daarvan kapot).quote:Op donderdag 10 september 2015 23:42 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Is meer sporten geen optie dan? Dan kun je inderdaad de friet inplannen en lekker sporten van tevoren zodat je je er niet zo druk om hoeft te maken. Het verschil tussen een keer patat en je gewone maaltijd is er goed af te sporten op een avond. En dan verveel je je ook niet zo. Misschien voel je je dan beter?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Best kans dat ik er zo weer boven schommel hoor. Maar die 7 had ik al heel lang niet meer gezien.. Dus ik was blijquote:Op vrijdag 11 september 2015 07:13 schreef Stormqueen het volgende:
Sunny! Wat doe je nu!![]()
waanzinnig!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik had een grote taart gemaakt. Even zo uit mijn hoofd:quote:Op donderdag 10 september 2015 17:45 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
In welke hoeveelheden gebruik je die dan? Ik wil 'm van het weekend ook wel maken![]()
Cakequote:Op vrijdag 11 september 2015 08:10 schreef Artoo het volgende:
Wel lekker m'n internal regulatory resources uitputten, want er is cake met slagroom en smarties en broodjes knakworst. Hueh
quote:Op vrijdag 11 september 2015 07:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
L_S, fijn dat je hebt kunnen opschrijven als het je inzicht geeft. Wel rot dat het zo gaat, hoop op verbetering!
Ss onder de 80, een mooie mijlpaal
[..]
Meer sporten is zeker een optie, eerder dit jaar had ik Evy weer opgepakt, maar dat was ingedut na m'n vakantie. Ik vind het lastig nu weer te beginnen, zeker ik nu met de nieuwe opleiding weer een nieuw evenwicht moet vinden in m'n tijd en aandacht. M'n plan was om zaterdag te gaan rennen, helaas is er zaterdag geen leuk sportschool lesje (alleen bodypump, maar m'n schouder gaat daarvan kapot).Begrijpelijk en herkenbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat bij mij hielp, was een heel botte vriend die zei dat geen tijd onzin was en dat het een kwestie van prioriteiten was. Bij iedere afspraak tussendoor sloeg ik de sportschool over en alles was een excuus ('ja maar dan moet ik zo laat eten'), terwijl hij alle afspraken liet schieten om te kunnen sporten. Uiteindelijk ben ik dat ook gaan doen en ik heb inmiddels geconcludeerd dat mijn vrijwilligerswerk blijkbaar niet instort als ik er niet ben. En dat ik ook na een werkdag best kan sporten. Nu is het makkelijk om te gaan, want routine. Maar het was wel een enorme drempel.
Wat ook hielp trouwens was direct na mijn werk gaan en mijn sporttas dus meenemen naar mijn werk. Ik ga echt niet naar huis als iedereen me met die sporttas heeft gezien, met het risico dat ze de dag erna vragen hoe het was. :-p
Sterkte met je familie.“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
Het is buiten in de natuur. De loopvereniging heeft een 1,5 km lange baan rondom een grote vijver in de bossen. Het is ook heel motiverend. Je kunt het trainingsprogramma vergelijken met Evy en Renate, maar dan met een life coach die ook veel aandacht besteedt aan warming up/cooling down/houding etc. Het is opbouwen naar 30 min achter elkaar lopen. Daarna kun je bij de vereniging verdergaan in verschillende niveaus tot aan marathon training aan toe.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:44 schreef Isabeau het volgende:
Sugarsnap, is dat hardloopgroepje op een atletiekbaan of buiten in de natuur? Het klinkt in ieder geval motiverend om zoiets te doen. En je wordt natuurlijk vanzelf een beetje sneller! Ik neem aan dat jullie daar ook op trainen.
Klinkt echt heel goedquote:Op vrijdag 11 september 2015 09:48 schreef Sugarsnap het volgende:
Het is buiten in de natuur. De loopvereniging heeft een 1,5 km lange baan rondom een grote vijver in de bossen. Het is ook heel motiverend. Je kunt het trainingsprogramma vergelijken met Evy en Renate, maar dan met een life coach die ook veel aandacht besteedt aan warming up/cooling down/houding etc. Het is opbouwen naar 30 min achter elkaar lopen. Daarna kun je bij de vereniging verdergaan in verschillende niveaus tot aan marathon training aan toe.
zorg ervoor dat naarmate het kouder wordt je niet te warm kleed. (ik weet het klinkt gek) Als het koud is moet je namelijk niet gaan zweten dat schijnt niet zo goed te zijnquote:Op vrijdag 11 september 2015 09:48 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Het is buiten in de natuur. De loopvereniging heeft een 1,5 km lange baan rondom een grote vijver in de bossen. Het is ook heel motiverend. Je kunt het trainingsprogramma vergelijken met Evy en Renate, maar dan met een life coach die ook veel aandacht besteedt aan warming up/cooling down/houding etc. Het is opbouwen naar 30 min achter elkaar lopen. Daarna kun je bij de vereniging verdergaan in verschillende niveaus tot aan marathon training aan toe.
Je hebt absoluut gelijk. Er gaan 24 uur in een dag en als ik niet sport komt dat omdat ik andere dingen liever doe of te ongereguleerd ben om te sporten ipv te bankhangen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:20 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Begrijpelijk en herkenbaar.
Wat bij mij hielp, was een heel botte vriend die zei dat geen tijd onzin was en dat het een kwestie van prioriteiten was. Bij iedere afspraak tussendoor sloeg ik de sportschool over en alles was een excuus ('ja maar dan moet ik zo laat eten'), terwijl hij alle afspraken liet schieten om te kunnen sporten. Uiteindelijk ben ik dat ook gaan doen en ik heb inmiddels geconcludeerd dat mijn vrijwilligerswerk blijkbaar niet instort als ik er niet ben. En dat ik ook na een werkdag best kan sporten. Nu is het makkelijk om te gaan, want routine. Maar het was wel een enorme drempel.
Wat ook hielp trouwens was direct na mijn werk gaan en mijn sporttas dus meenemen naar mijn werk. Ik ga echt niet naar huis als iedereen me met die sporttas heeft gezien, met het risico dat ze de dag erna vragen hoe het was. :-p
Sterkte met je familie.
Deels waar. Maar ook bij mensen met kinderen zie ik enorm verschil. Je kan ieder boertje wat er niet uit komt aangrijpen om thuis te blijven, of er wat relaxter mee omgaan. Ik ken mensen met kinderen die de deur amper uitkomen en alles afzeggen, en er zijn mensen die hun partner/familie/vrienden ook wel af en toe met hun kind vertrouwen of het gewoon meenemen (bv. met wandelen of hardlopen). Degene die het tegen me zei heeft trouwens ook kinderen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:29 schreef Vanyel het volgende:
Dat is m.i. wel een ander verhaal met kleine kinderen. Dan liggen je prioriteiten vaak niet bij jezelf, hoe graag je ook wil.
Ze maken je niet speciaal, maar ze bepalen wel voor een groot deel je ritme. En dat doen inderdaad andere dingen ook. Maar dan is het ook niet meteen een zwaktebod natuurlijkquote:Op vrijdag 11 september 2015 10:32 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Deels waar. Maar ook bij mensen met kinderen zie ik enorm verschil. Je kan ieder boertje wat er niet uit komt aangrijpen om thuis te blijven, of er wat relaxter mee omgaan. Ik ken mensen met kinderen die de deur amper uitkomen en alles afzeggen, en er zijn mensen die hun partner/familie/vrienden ook wel af en toe met hun kind vertrouwen of het gewoon meenemen (bv. met wandelen of hardlopen). Degene die het tegen me zei heeft trouwens ook kinderen.
Overigens erger ik me een beetje aan het 'ja maar ik heb een kind'. We hebben allemaal verplichtingen. Bij de een is dat een kind, bij de ander zijn/haar eigen zieke lijf, een verlieslijdend bedrijf, of een partner of familielid dat zorg nodig heeft. Kinderen maken je niet speciaal of zo.
oh 700 is wel intens ja. Waar lag het aan?quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:45 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren 700kcal over mijn doel heen gegaan
Dus de komende dagen maar richten op 1600-1700kcal ipv 2000kcal.
Vandaag dus de bruiloft, ik laat de taart (mierzoet) staan en verder ben ik de bob dus dat moet geen probleem zijn.
Mijn vriend heeft hier net een stuk schouder uit de vriezer gehaald voor de pulled pork zondag. 1,6 Kilo is dat dingquote:Op vrijdag 11 september 2015 10:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh verdorie ik heb ook nog procureur in de vriezer. Misschien zondag maar eens verwerken tot lekkers..
Ik normaal ook met mfp hoor, als je maar 2 kcal er overheen zit slaat ie rood uit.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh 700 is wel intens ja. Waar lag het aan?
Ik voelde me al een crimineel omdat ik er 55 overheen zat
Jum! Ik heb ook genoeg voor iig twee avondmaaltijden. Handig! Maandag heb ik bijna geen tijd om te koken dus komt dat erg goed uit.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mijn vriend heeft hier net een stuk schouder uit de vriezer gehaald voor de pulled pork zondag. 1,6 Kilo is dat dingUiteraard maak ik porties voor in de vriezer
Ja, dat vond ik ook. Tot mijn vriend een Big Green Egg kocht. Toen bleek varkensvlees ineens het lekkerste vlees te zijn. Niet zo handigquote:Op vrijdag 11 september 2015 10:53 schreef Stormqueen het volgende:
ik vind vrijwel alle varkensvlees echt nasty, dat scheelt zo te lezen een hoop calorische verleidingen!
Sarabi, kun je niet gezond meesnacken anders?
En is je vriend niet bereid wat meer rekening te houden met je?
Ik had vanmorgen als plan om voortaan wat vers fruit te snijden op dat soort avondenquote:Op vrijdag 11 september 2015 10:53 schreef Stormqueen het volgende:
Sarabi, kun je niet gezond meesnacken anders?
En is je vriend niet bereid wat meer rekening te houden met je?
quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat vond ik ook. Tot mijn vriend een Big Green Egg kocht. Toen bleek varkensvlees ineens het lekkerste vlees te zijn. Niet zo handig
Haal het dan niet in huisquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik had vanmorgen als plan om voortaan wat vers fruit te snijden op dat soort avonden
Vind ik eigenlijk net zo lekker.
En dat probeert hij ook, hij heeft er alleen net zoveel moeite mee als ik.
Op zo'n momenten is de supermarkt niet ver wegquote:
Meegeven aan vrienden of weg gooien een optie?quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:08 schreef Sarabi het volgende:
Nu was trouwens het probleem de spullen die we nog over hadden van de housewarming
Denk dat de laatste optie hem wordtquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Meegeven aan vrienden of weg gooien een optie?
Ja maar da's toch een beetje een lastig ding hoor, dat zit er bij veel mensen zo ingebakken (bij mij ook!). Goed eten gooi je niet weg want da's zonde.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik vond dat ook best lastig idd. Daarom geef ik het tegenwoordig maar gewoon mee, Heeft er nog iemand plezier van weet je wel.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar da's toch een beetje een lastig ding hoor, dat zit er bij veel mensen zo ingebakken (bij mij ook!). Goed eten gooi je niet weg want da's zonde.
Ik ga soms wel eens zo ver dat ik bewust wacht tot het verrot is, dan kan ik het zonder schuldgevoel weggooien![]()
![]()
Ben nu ook aan het bedenken wat ik met mijn verjaardag doe morgen. Wel / geen taart bijvoorbeeld. En wat dan. Argh
Niet alleen voor deze situatie natuurlijk he. Maar ook voor alle volgendequote:Op vrijdag 11 september 2015 11:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Denk dat de laatste optie hem wordt
Voor de eerste optie is het een beetje laat
Ik maak banoffee voor m'n verjaardagquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja maar da's toch een beetje een lastig ding hoor, dat zit er bij veel mensen zo ingebakken (bij mij ook!). Goed eten gooi je niet weg want da's zonde.
Ik ga soms wel eens zo ver dat ik bewust wacht tot het verrot is, dan kan ik het zonder schuldgevoel weggooien![]()
![]()
Ben nu ook aan het bedenken wat ik met mijn verjaardag doe morgen. Wel / geen taart bijvoorbeeld. En wat dan. Argh
wij hebben het nooit in huis....als ik iets extra wil pakken om te snoepen kan ik kiezen uit een banaan of een bak magere kwark.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn vriend en ik hebben de regel dat er gewoon niks meer in huis komt. Behalve soms in het weekend als er visite is ofzo.
En dat werkt zoveel beter want je kunt het niet pakken
Bij ons nu ook idd. Als het me niet aan ligt te kijken is de verleiding al 75% weg.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:20 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
wij hebben het nooit in huis....als ik iets extra wil pakken om te snoepen kan ik kiezen uit een banaan of een bak magere kwark.
In het weekend ligt er een reep chocola maar dat is het
Klinkt lekker, maar bananen, room en caramel, dat doe ik maar nietquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik maak banoffee voor m'n verjaardag
Ik maak altijd gewoon de meest simpele versie. Die is 166 calorieën per stuk bij een gewone vorm en in 8 stukken gesnedenquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klinkt lekker, maar bananen, room en caramel, dat doe ik maar niet![]()
Ik denk idd gewoon een kwarktaart - geen vezelrijke met roggenbrood en speltmeel, maar gewone
Ook niet één stukje? Op m'n (met de nadruk op MIJN, dus eens per jaarquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klinkt lekker, maar bananen, room en caramel, dat doe ik maar niet![]()
Ik denk idd gewoon een kwarktaart - geen vezelrijke met roggenbrood en speltmeel, maar gewone
Nee. Het gaat niet om dat ene kleine stukje. Het gaat om de halve taart die overblijft en die dan vanuit de koelkast tegen me ligt te schreeuwen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:25 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ook niet één stukje? Op m'n (met de nadruk op MIJN, dus eens per jaar) verjaardag vind ik dat dat wel kan
jemig zoals jij het vertelt is het ook dat jet het gevoel hebt dat je het moet pakkenquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee. Het gaat niet om dat ene kleine stukje. Het gaat om de halve taart die overblijft en die dan vanuit de koelkast tegen me ligt te schreeuwen.
Weet je wat het is, elke keer als ik tegen mezelf een reden vertel waarom het wél kan, dan zie ik dat terug. En ik heb een doel voor ogen en daar ben ik keihard aan aan het werken. Dus ik zeg liever niet "ik mag nu zooi eten omdat ik jarig ben".
En het is nooit alleen 1 stukje taart op 1 verjaardag. Het zijn al die dingen bij elkaar. Ik heb na deze verjaardag drie weken vakantie, ik moet elke dag nee gaan zeggen tegen verleidingen en ja tegen gezondere alternatieven en beweging enzo. Ik zou ook kunnen zeggen "het is maar eens per jaar vakantie dus dan mag het wel". Maar zodra ik mezelf dat ga toestaan weet ik elke dag wel iets te verzinnen onder het motto "ach toe, voor 1 keertje...." En dan blijf ik dus dik.
Overigens is dit een vrije keuze en ik vind ook dat iedereen dat prima voor zichzelf kan bepalen, maar ík wil nu gewoon graag for once and for all doorpakken en dat kloterige overgewicht kwijt
Oh ja, dat haalt 'ie hier dan weer niet, dat scheeltquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee. Het gaat niet om dat ene kleine stukje. Het gaat om de halve taart die overblijft en die dan vanuit de koelkast tegen me ligt te schreeuwen.
Als dat voor jou onder zooi valt, moet je het inderdaad niet doen. Mijn definitie én praktijk van zooi is gewoon anders en veeeeel heftiger dan een stukje taart op een verjaardag...quote:Weet je wat het is, elke keer als ik tegen mezelf een reden vertel waarom het wél kan, dan zie ik dat terug. En ik heb een doel voor ogen en daar ben ik keihard aan aan het werken. Dus ik zeg liever niet "ik mag nu zooi eten omdat ik jarig ben".
Zo zwartwit is mijn wereld niet.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:32 schreef LadyOracle het volgende:
Overigens erger ik me een beetje aan het 'ja maar ik heb een kind'. We hebben allemaal verplichtingen. Bij de een is dat een kind, bij de ander zijn/haar eigen zieke lijf, een verlieslijdend bedrijf, of een partner of familielid dat zorg nodig heeft. Kinderen maken je niet speciaal of zo.
Dude, dan mis je de cadeautjes! En ik krijg juist zulke awesome dingen deze keerquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:33 schreef Sjeen het volgende:
Daarom vier ik mijn verjaardag gewoon niet
76,2 vanmorgen... Zou ik dan echt ooit die 75 nog eens zien?
Zoals ik al zei... het gaat niet om 1 stukje taartquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh ja, dat haalt 'ie hier dan weer niet, dat scheelt
[..]
Als dat voor jou onder zooi valt, moet je het inderdaad niet doen. Mijn definitie én praktijk van zooi is gewoon anders en veeeeel heftiger dan een stukje taart op een verjaardag...
Ik geef toe dat ik het voornamelijk doe voor m'n man, die vindt dat erg leukquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:33 schreef Sjeen het volgende:
Op Facebook aanbieden op een weggeefgroep kan ook. Weggooien vind ik altijd zo zonde, en dan kun je er nog iemand blij mee maken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Denk dat de laatste optie hem wordt
Voor de eerste optie is het een beetje laat
Zo werkt het voor mij ook precies. Maar goede vibe zit je in. Knap hoor.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zoals ik al zei... het gaat niet om 1 stukje taartHet gaat om het domino-effect dat dat ene stukje taart teweeg brengt. Daarvoor ken ik mezelf gewoon te goed.
Echt wel!!quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:33 schreef Sjeen het volgende:
Als het voor jou werkt, lekker op die manier doen en je niet laten vertellen dat het anders niet. Knap dat je je doel zo voor ogen weet te houden.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zoals ik al zei... het gaat niet om 1 stukje taartHet gaat om het domino-effect dat dat ene stukje taart teweeg brengt. Daarvoor ken ik mezelf gewoon te goed.
En die kwarktaart heeft dan niet hetzelfde effect? Geen taart kan ik me namelijk in het kader van het dominogedoe wel indenken, maar wel kwarktaart vind ik moeilijker te snappen. Geen oordeel, gewoon een vraag.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zoveel zit er nou ook weer niet in, althans, niet in de versie die ik een paar jaar geleden maaktequote:Op vrijdag 11 september 2015 11:52 schreef Stormqueen het volgende:
Daarom ben ik er ook nog niet helemaal over uit wat ik doe.
Maar een taart van 500 kcal per puntje is dan sowieso een nog minder handige keuze! Als ik bij jou op visite zou komen had ik wel een stukje geproefd hoor
SQ, hulde dat je doet wat de ervaring je geleerd heeftquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:36 schreef Stormqueen het volgende:
Oh - My - Godquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:56 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik had ooit een notentaart van 1300 kcal per klein puntje. En iedereen wilde een tweede puntje
Nee hoor, helemaal niet. Ik zou gewoon helemaal stoppen met etenquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:12 schreef Jiang153 het volgende:
Oke mensen misschien dat iemand hier antwoord op kan geven:
De laatste tijd heb ik niet echt zin om te eten en er zijn dus zelfs dagen dat ik eten skip. Op dit moment is het dus meestal dat ik op een dag dan alleen ontbijt, lunch of avond eet en dan de dag of zelfs 2 dagen erna alles skip. Zo gaat het denk ik al bijna een maand weken.
Is dit ongezond?
Ik vind hem zelf niet eens echt lekker, eigenlijk. Veel te machtig.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh - My - GodEn ik vind Banoffeepie al zo rijk
(en lekker
)
Als het kan. Scheelt tijd allemaal, maar haal het niet langer dan die 2 dagen vol.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:14 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Nee hoor, helemaal niet. Ik zou gewoon helemaal stoppen met eten
als je regelmatig twee dagen geen zin hebt om te eten moet je waarschijnlijk óf naar een psychiater óf in rehab. Weet niet welke van toepassing is. Dus ik zou zeggen: niet gezondquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:12 schreef Jiang153 het volgende:
Oke mensen misschien dat iemand hier antwoord op kan geven:
De laatste tijd heb ik niet echt zin om te eten en er zijn dus zelfs dagen dat ik eten skip. Op dit moment is het dus meestal dat ik op een dag dan alleen ontbijt, lunch of avond eet en dan de dag of zelfs 2 dagen erna alles skip. Zo gaat het denk ik al bijna een maand weken.
Is dit ongezond?
de appels? Ik ben ook benieuwd!quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Er staan muffins in de ovenben benieuwd hoe ze worden..
Ik ook! Ik heb het recept gehalveerd behalve de appel (1 kwart net los opgegeten). En ik heb de eieren en banaan met de staafmixer gemengd, hoop dat het dan iets luchtiger wordt. Oh en ook een beetje kardemom toegevoegdquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
de appels? Ik ben ook benieuwd!
Naja je verliest er wel gewicht door denk ik, dus...quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als je regelmatig twee dagen geen zin hebt om te eten moet je waarschijnlijk óf naar een psychiater óf in rehab. Weet niet welke van toepassing is. Dus ik zou zeggen: niet gezond
dat klopt, maar dat hoeft niet per definitie gezond te zijnquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:39 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Naja je verliest er wel gewicht door denk ik, dus...
Ja hoor, van niet eten word je thunder slank. Dat wil echter niet zeggen dat het een goed idee is voor je lichaamquote:Op vrijdag 11 september 2015 12:39 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Naja je verliest er wel gewicht door denk ik, dus...
Oh wauw. Daar valt mijn Sachertorte bij in het nietsquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zoveel zit er nou ook weer niet in, althans, niet in de versie die ik een paar jaar geleden maakte![]()
Ik had ooit een notentaart van 1300 kcal per klein puntje. En iedereen wilde een tweede puntje
Ik geloof dat het recept van mening was dat het een stuk minder was (800 of zo), maar dan werden het helemaal niet te snijden puntjesquote:Op vrijdag 11 september 2015 13:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh wauw. Daar valt mijn Sachertorte bij in het niets![]()
Ja, eens.quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:48 schreef MutedFaith het volgende:
Een dag niet eten is niet per definitie ongezond.
Maar ik zou me er meer zorgen over maken of de reden waarom je 'geen zin' hebt om te eten niet ongezond is.
ik ook!!quote:Op vrijdag 11 september 2015 12:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Er staan muffins in de ovenben benieuwd hoe ze worden..
Ik vind ze lekker geworden! Minder massief dan die van de sportjufquote:Op vrijdag 11 september 2015 15:34 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ook!!
ik weet nog niet wat ik van die van mij moet vinden
ik had het met de hand gemixt ( ik dacht: extra cals verbranden!quote:Op vrijdag 11 september 2015 15:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik vind ze lekker geworden! Minder massief dan die van de sportjufLekker hapje voor bij de thee
Staafmixer er op idd, dan wordt het ei-banaanmengsel een echt beslagjequote:Op vrijdag 11 september 2015 15:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik had het met de hand gemixt ( ik dacht: extra cals verbranden!) maar volgende keer idd met de mixer
Die kende ik nog niet! Is wel een goed idee eigenlijk. Ook voedzamer, lijkt me. Heb ze ooit gemaakt met ijsbergsla als de wrap, vond ik toch wel wat minder.quote:Op vrijdag 11 september 2015 18:50 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Heb wraps op alleen dan ipv wrap gebakken ei. Best lekker en veel lager in calorieën
bikkel!quote:Op vrijdag 11 september 2015 16:35 schreef Sunnythesun het volgende:
Mensen.. ik zit gewoon nu al op 10.400 stappen.. en ik ga na het eten nog het dorp in voor het straattheaterfestival én ik heb 10km gefietst..![]()
Echt.. wat een verschil met 1-1,5 jaar geleden
och lieve ls tochquote:Op vrijdag 11 september 2015 17:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er is echt niets mis met die hormonen van mij hoorBij de bloedafname in het ziekenhuis bleek de boel gesloten. Ik liep nog net niet jankend langs de receptie maae buiten liep ik met lange uithalen snotterend naar de auto. Die ik extra ver weg had gezegd want lopen is gezond
Werd alweer uitgemaakt voor 'overachiever' door fitbit. Rondje straattheaterfestival in het dorp en de teller staat op ruim 13.000quote:
Nee joh, was met 2 minuten weer over. Baal nu gewoon omdat ik nu nog langer moet wachten op de uitslag.quote:
quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En we zijn, echt waar, vergeten te wandelen
quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, 't is dus echt waar he. Toen ik net op de wc zat bedacht ik het ineens.
Echt wel! Vriend ligt te snurken op de bank. Over 10 minuten ik ook geloof ik.quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:20 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]de dag is nog niet voorbij..
![]()
quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Echt wel! Vriend ligt te snurken op de bank. Over 10 minuten ik ook geloof ik.
Hij staat nu in de koelkast! Ben erg benieuwd... Vooral omdat ik niet zo'n held ben met gelatine...quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:04 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik had een grote taart gemaakt. Even zo uit mijn hoofd:
1000g Linessa magere kwark
2 bananen
150ml kokosmelk
2 ruimte tl vanille essence
10 blaadjes gelatine
Boter + bodem
Bodem: kan met dadels, maar ook met koekjes zoals bastogne, speculaas, digestive...
De kwark kun je zo in een bak mikken. De bananen heb ik in plakjes in een pannetje gedaan, samen met de kokosmelk en de vanille. Dit heb ik 10 minuten zachtjes laten pruttelen zodat de smaken wat mengen, daarna pureer je dit. De blaadjes gelatine week je 5 minuten, knijp je uit en laat je smelten in het kokos-banaan mengsel. Dit geheel doe je bij de kwark, mixen, en dan kun je het op de bodem gieten en in de koelkast zetten. Voila
Vrijdagavond als je groot bentquote:Op vrijdag 11 september 2015 22:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Echt wel! Vriend ligt te snurken op de bank. Over 10 minuten ik ook geloof ik.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Vrijdagavond als je groot bent
Werden net in de stad mee stappen gevraagd, echt, hoe dan? Ik ben blij dat ik even met man en poekies op de bank kan uitblazenen nee, da's geen kwestie van zin maken, ik kan gewoon geen pap meer zeggen
wel 9k stappen
Jij snapt hetquote:Op vrijdag 11 september 2015 22:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]Herkenbaar.. één 'ding' per weekend, meer niet.. dat trekken opa en oma niet meer
Had ik ook bij mijn gratis boxen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:29 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
En ik heb vandaag de tweede zending van bwl gekregen. Wat vreemd was, want ik had 'm pas volgende week verwacht. Het waren ook precies dezelfde als vorige week. Komt dat omdat ik een gratis levering zou krijgen omdat ik Kwaks code gebruikte? Of gaat het ergens anders fout en moet ik even aan de bel trekken?
Boodschappen, beetje huishouden, huiswerk/lesvoorbereidingen morgen en 's avonds een feest. Weekend volquote:Op vrijdag 11 september 2015 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij snapt hetWij hebben dit weekend naast boodschappen doen zelfs helemaal niets en dat is geen enkel probeem!
Lijkt me heerlijk! Ik vermaak me ook wel... helaas moeten we dit weekend wel weer vanalles in huis, maar ik verheug me al op een weekend echt vrij.... Niet de deur uit hoeven, pyama aan en de sushiboer die het eten komt brengen.... Helaas duurt dat nog ffquote:Op vrijdag 11 september 2015 22:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jij snapt hetWij hebben dit weekend naast boodschappen doen zelfs helemaal niets en dat is geen enkel probeem!
Foodsharing! Zie hierquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hoe lang kun je zo'n taart nu bewaren in de koelkast? Heb ipv kwark Griekse yoghurt gebruikt en aardbeien ipv banaan + bastogne bodemquote:Op vrijdag 11 september 2015 08:04 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik had een grote taart gemaakt. Even zo uit mijn hoofd:
Wij hebben net gisteren een week geboekt op Terschelling, 2e week kerstvakantiequote:Op vrijdag 11 september 2015 23:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, we hebben wel wat dingen te doen. Maar niets met tijdsdruk ofzo. Uurtje klussen, eea op werkspot zetten, mais blancheren, kruidenmengsels maken, weekendje weg boeken, gamen, bbq'en. Zoiets, ik kijk wel waar we aan toe komen.
Mijn taart staat nu sinds Maandagavond en smaakt nog prima. Zondagochtend staat t laatste stuk gepland.quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:35 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hoe lang kun je zo'n taart nu bewaren in de koelkast? Heb ipv kwark Griekse yoghurt gebruikt en aardbeien ipv banaan + bastogne bodemMaar omdat ik het idee heb gevat het als ontbijtding in te zetten (is toch
dat je taart mag vreten terwijl ik anders een schaaltje met Griekse yoghurt + fruit had gepakt) Dus als ik er 8 punten uit haal, overleeft zo'n ding het 8 dagen of moet ik invriezen? Wil wel twee punten nemen zodat het op is in 4 dagen
Maar het is ook een zelfbeheersingtest. En dat vind ik lastig als ik lekker spul in huis heb, dat gaat over het algemeen dan nooit lang mee. Tenzij ik het niet in huis haal.
Beetje googlen geeft me twee dagen. Mooi excuusnaah ga het wel invriezen dan.
Om het helemaal gezond in te zetten moet ik gewoon havermout pakken als bodem, gooi ik ook door de Griekse yoghurt met fruit heen dus kan prima als taartvorm. Was alleen de havermout vergeten te kopen
Weltrusten! :-pquote:Op zaterdag 12 september 2015 07:25 schreef Lonaa het volgende:
Net thuis.
Na mijn D (broodje pulled pork) nog gegeten:
2 boterhammen met smeerkaas, 200 gram kalkoen, zakje bites, 1 plak kaas, flesje vitaminewater, 2 stukkies kibbeling en nu een broodje met leverkaas.
Zo eindelijk Slaaaaaaaaaaaapen![]()
Morgen eet ik iig 2 broodjes, fruit, shake en AVG.
Ja, thanksquote:
http://www.ah.nl/allerhan(...)haise-biefstuksalade Deze kan ik van harte aanbevelen, sons eten we hem wekelijksquote:Op zaterdag 12 september 2015 09:31 schreef Spiegelei het volgende:
Trouwens ik heb echt behoefte aan inspiratie voor avondeten. En niet teveel gedoe. Liever geen aardappelen, beetje pasta of rijst moet wel kunnen. Dus nog geniale ingevingen!
Sarabi's salade staat voor vanmiddag op de planning. Gezien de ingrediënten ga ik dat wel lekker vinden.
Ligt eraan hoe oud enzoquote:Op zaterdag 12 september 2015 09:44 schreef mrspoeZ het volgende:
Chili sin carne met veul groente?
Wat ongezellig, mvrP...
En ja eerste keer dat ie daarheen ging, wilde even de ouders ontmoeten. Vind je dat gek?
De taart bewaar ik zelf in de koelkast tot 'ie op isquote:Op vrijdag 11 september 2015 23:35 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Hoe lang kun je zo'n taart nu bewaren in de koelkast? Heb ipv kwark Griekse yoghurt gebruikt en aardbeien ipv banaan + bastogne bodemMaar omdat ik het idee heb gevat het als ontbijtding in te zetten (is toch
dat je taart mag vreten terwijl ik anders een schaaltje met Griekse yoghurt + fruit had gepakt) Dus als ik er 8 punten uit haal, overleeft zo'n ding het 8 dagen of moet ik invriezen? Wil wel twee punten nemen zodat het op is in 4 dagen
Maar het is ook een zelfbeheersingtest. En dat vind ik lastig als ik lekker spul in huis heb, dat gaat over het algemeen dan nooit lang mee. Tenzij ik het niet in huis haal.
Beetje googlen geeft me twee dagen. Mooi excuusnaah ga het wel invriezen dan.
Om het helemaal gezond in te zetten moet ik gewoon havermout pakken als bodem, gooi ik ook door de Griekse yoghurt met fruit heen dus kan prima als taartvorm. Was alleen de havermout vergeten te kopen
Ben benieuwd wat je er van vindt!quote:Op vrijdag 11 september 2015 22:27 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Hij staat nu in de koelkast! Ben erg benieuwd... Vooral omdat ik niet zo'n held ben met gelatine...
Ik vond het lekker, maar niet geweldig. Zeker een goed begin om mee verder te experimenteren! De kwark was nu nogal... Kwarkig (quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:31 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je er van vindt!
Dat soort overwinningen zijn best okquote:Op zaterdag 12 september 2015 10:31 schreef Artoo het volgende:
Poeh, gisteravond had ik een bruiloft. Had stevig gegeten voor de tijd en heb daarom niet echt trek gehad in hapjes. Op de welkomst-prosecco na alleen maar cola light gehad. Had wel echt een rommelende maag toen ik thuis kwamMaar vond 't best nice dat het lukte om geen hapjes e.d. te nemen.
Er zijn landen waar ze met koekjes ontbijtenquote:Op zaterdag 12 september 2015 11:46 schreef Isabeau het volgende:
Een gezonde kwarktaart maken met Bastogne is volgens mij gewoon een kwarktaart en geen gezond ontbijt meer. Je moet jezelf ook niet voor de gek houden hè.
quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:47 schreef Sunnythesun het volgende:
Durf het bijna niet te zeggen...
79.5![]()
![]()
Heel goed!quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:47 schreef Sunnythesun het volgende:
79.5![]()
![]()
quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:09 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Heel goed!
Hier dacht ik met m'n hoofd Evy 14 wel te kunnen. Het werd 2(1) 3(2) 63(1)2 en wandelenmaandag maar bij 1 beginnen
Eind juli deed ik nog les 20 vandaarquote:Op zaterdag 12 september 2015 12:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]![]()
ze begint niet voor niets met het begin
Daarom kwarktaart met havermoutquote:Op zaterdag 12 september 2015 11:46 schreef Isabeau het volgende:
Een gezonde kwarktaart maken met Bastogne is volgens mij gewoon een kwarktaart en geen gezond ontbijt meer. Je moet jezelf ook niet voor de gek houden hè.
Thanks, ga ik zeker proberen!quote:Op zaterdag 12 september 2015 09:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
http://www.ah.nl/allerhan(...)haise-biefstuksalade Deze kan ik van harte aanbevelen, sons eten we hem wekelijks
quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:47 schreef Sunnythesun het volgende:
79.5![]()
![]()
Bananenpannenkoekjes worden hier ook een soort roerei maar het is idd wel lekker. Het schijnt dat wanneer je de deksel op de pan houdt in het begin dat ze dan steviger worden en wel in vorm blijven.quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:33 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Thanks, ga ik zeker proberen!
Lijstje!
O - ei/banaan roerbak prut zooi (was bedoeld als bananenpannenkoekjes, maar ik maakte er dus dit van, was wel lekker overigens)
T- paar geschrapte worteltjes
L - sarabi salade en wat fruit (kiwi, nectarine)
T- notenmix
D- tomaten/groentesoep. En een paar sneden stevig donker brood, het heet Bush geen idee hoe het smaakt, maar ach ik lukt alles, don't we all!![]()
(soep moet ik nog maken, met soepgroenten, een shitload aan verse tomaten, en ik ga 400 gram aan mager rundergehakt omtoveren in pittige soepballetjes. Vind ik altijd een rotklus, maar als ik dan uit gemak een keer kant en klaar soepballetjes koop heb ik altijd spijt dat ik het toch niet zelf heb gedaan).
T - geen idee, maar ik denk dat ik wel een fles Hugo opentrek en nog een cappuccino neem, verder misschien nog een avocado
sunny! wat goed!
Nice!quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:47 schreef Sunnythesun het volgende:
79.5![]()
![]()
quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:33 schreef Spiegelei het volgende:
Lijstje!
O - ei/banaan roerbak prut zooi (was bedoeld als bananenpannenkoekjes, maar ik maakte er dus dit van, was wel lekker overigens)
Alleen als er een 7 voor staat graag jaquote:Op zaterdag 12 september 2015 13:51 schreef Artoo het volgende:
[..]
Nice!Tot nooit meer ziens, 8 op de weegschaal?
Scheelt wel lekker in de kcals. Heb de cream cheese ook weggelaten, kom nu op 188 kcals per 1/8 taartquote:Op zaterdag 12 september 2015 13:54 schreef MutedFaith het volgende:
Ik heb de kwarktaart ook zonder dadels gemaakt. Ik heb ze niet gemist.
heel herkenbaarquote:Op zaterdag 12 september 2015 15:43 schreef LadyOracle het volgende:
Zo stom, van de week was ik nog heel blij met mijn 85.9 en nu ben ik er al aan gewend en erger ik me eraan dat ik al een week stil sta.![]()
Sunny: wat mooi! Geniet ervan
je hebt veel gelopen gisteren, dan is het normaal dat je wat zwaarder bent.quote:Op zaterdag 12 september 2015 16:25 schreef Lonaa het volgende:
Lijstje:
O: 2 flinke afbakbroodjes. 1 met salami, 1 met leverworst.
D: Kalkoenfilet, coleslaw, twisterfries.
T: Vijgen, rauwe ham, geitenkaas![]()
Eventueel nog wat rode bessen.
Vanochtend 2 ons zwaarder. Mja
2 volkoren met kaas (20+ om mijn part. achterham, schijfje ananas ofzo)quote:
Ik vind tosti's heel lekker, maar niet altijd de beste keus qua gezondheid. Een kantinetosti met witbrood en vette kaas? Neh...quote:Op zaterdag 12 september 2015 20:16 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
2 volkoren met kaas (20+ om mijn part. achterham, schijfje ananas ofzo)
Buitenkant ligt insmeren met roomboter en dan zacht bakken in een antiaanbakkoekenpan met deksel.
Oliehoorn curry of nog beter wat ketchup erbij.
Lekker hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |