Sterkte! Ik had mijn stoel gelukkig nog snel geruild voor een stoel bij het raam.quote:Op maandag 28 september 2015 10:38 schreef FredvZ het volgende:
Volgens mij wordt het morgen een "gezellige" janboel in het vliegtuig. Ben nu voor de derde keer in tien dagen tijd op een andere stoel gezet. Nou maar hopen dat iedereen op zijn boarding pass kijkt...
Stoel bij het raam is toch juist klote? Je kunt beter aan het gangpad zitten. Vooral als je alleen reist.quote:Op maandag 28 september 2015 17:32 schreef donroyco het volgende:
[..]
Sterkte! Ik had mijn stoel gelukkig nog snel geruild voor een stoel bij het raam.
Nee joh, stoel bij het raam is tof! Lekker alles filmenquote:Op maandag 28 september 2015 18:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Stoel bij het raam is toch juist klote? Je kunt beter aan het gangpad zitten. Vooral als je alleen reist.
Afhankelijk van de lengte van de vlucht is het ook wel lekker om af en toe even je benen te strekken, langs de galley voor een versnapering of een drankje, even toiletteren, toch? Voel me altijd bezwaard als ik daar mensen voor wakker moet maken .quote:Op maandag 28 september 2015 18:19 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nee joh, stoel bij het raam is tof! Lekker alles filmen
Het enige voordeel van een stoel bij het gangpad is dat je snel je bagage kan pakken.
Wat wil je filmen dan? Het opstijgen en landen?quote:Op maandag 28 september 2015 18:19 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nee joh, stoel bij het raam is tof! Lekker alles filmen
Het enige voordeel van een stoel bij het gangpad is dat je snel je bagage kan pakken.
Yep.quote:Op maandag 28 september 2015 18:29 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Wat wil je filmen dan? Het opstijgen en landen?
Een gangpad plek heeft voor mij altijd de voorkeur. Helemaal als ik alleen reis. Als je bij het raam zit is het even leuk om tijdens het taxiën en stijgen en dalen naar buiten te kunnen kijken maar dan houdt het ook snel op. Het makkelijk bij je bagage kunnen, naar de wc kunnen gaan zonder andere mensen voorbij te hoeven (helemaal als ze slapen) en meer ruimte voor je benen te hebben heeft echt mijn voorkeur.
Nu Iemand91 nogquote:Op maandag 28 september 2015 19:38 schreef Blistering het volgende:
Begin 'm steeds meer te waarderen.
Ik heb eerlijk gezeg nooit begrepen wat er nu zo leuk is om zijwaards uit een toestel te filmen.quote:
Ik wil niets anders meerquote:Maar ik snap dat anders bij het gangpad zitten wel fijner is ja
787quote:Op maandag 28 september 2015 19:37 schreef Sunri5e het volgende:
Geen idee of deze hier al gepost is:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)05553.jpg]afbeelding[/url] ]
Ik heb pas nog hele mooie filmpjes gemaakt vanaf mijn plek bij het raam toen we een extra rondje boven Londen vlogenquote:Op maandag 28 september 2015 19:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezeg nooit begrepen wat er nu zo leuk is om zijwaards uit een toestel te filmen.
[..]
Ik wil niets anders meerIk heb één een keer een raamplaats gehad en had idee het daar een stuk kouder was aan de gangpadzijde.
Curacao?quote:Op maandag 28 september 2015 19:49 schreef FredvZ het volgende:
[..]
787
Nog zo'n 15 uur en ik zit er weer in
Nouja, wellicht dat je dit een keertje filmt:quote:Op maandag 28 september 2015 19:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezeg nooit begrepen wat er nu zo leuk is om zijwaards uit een toestel te filmen.
Hij moet eerst ook nog wat testvluchtjes doen:)quote:Op maandag 28 september 2015 19:48 schreef inkjet het volgende:
Nu de stoelen nog dan kan het toestel deze kant op. Ik zag twee data waarbij het leek of de BHC eerder komt dan de BHA...
Ik ben van gemiddelde lengte dus geen extra beenruimte nodig. Ik kan mooi mijn hoofd tegen de cabine leggen om te slapen of weg te dommelen en daarnaast nog eens een beetje uitzicht.quote:Op maandag 28 september 2015 18:11 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Stoel bij het raam is toch juist klote? Je kunt beter aan het gangpad zitten. Vooral als je alleen reist.
Ik vlieg misschien te vaak maar ik zie niet in wat hier zo speciaal aan is?quote:Op maandag 28 september 2015 19:56 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nouja, wellicht dat je dit een keertje filmt:
Die reactie van de passagiers ook
Vanaf 2:17 ongeveer rijdt ie de baan af het gras inquote:Op dinsdag 29 september 2015 17:09 schreef thesystem het volgende:
[..]
Ik vlieg misschien te vaak maar ik zie niet in wat hier zo speciaal aan is?
En je vliegt vaak van de baan af?quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:09 schreef thesystem het volgende:
[..]
Ik vlieg misschien te vaak maar ik zie niet in wat hier zo speciaal aan is?
Natuurlijk maar de stoelen bepalen de afleverdatum in dit geval. Er is overigens een film op Youtube waar je een hele set 787's ziet landen met de RAT gedeployed voor die tests ;quote:Op maandag 28 september 2015 21:19 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Hij moet eerst ook nog wat testvluchtjes doen:)
Wtf?quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:39 schreef Blistering het volgende:
Boem = ho gister in Seattle:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:MCALLEN, Texas (KSAZ) - It was quite an eventful flight for the pilot of a regional jet Tuesday. It was a flight between Dallas-Fort Worth and McAllen Miller Airport near the Texas-Mexico border. The flight was normal up until the final approach, a photographer captured what happened next.
The photo captured the moment the wingtip of a U.S. Airways Express Jet made contact with the runway at McAllen's airport. The man who took the picture is a self-described plane spotter and couldn't believe what he saw through his viewfinder.
"Right now I'm still on a little bit of an adrenaline rush considering what I saw, what I witnessed could have been a lot worse. Thank God nobody was hurt," said Juan Diego DeLaGarza.
Photo Close call for valley-based Mesa Air Group flight
The type of plane involved, a CRJ Regional Jet operated by Phoenix-based Mesa Airlines for US Airways Express holds about 90 passengers. Juan posted the photo to Facebook and Twitter where it quickly went viral.
"I went home half an hour later and started going through my pictures, and that's when I realized what I had taken a picture of," he said.
He said it seemed like a normal landing right up until the plane was a few feet off the ground and believes the pilot may have hit wind shear.
"Considering he was only a few feet off the ground, he did a good reaction and saved the plane and all the lives on board," said DeLaGarza.
Mesa Air Group released the following statement on the incident. "Due to concerns about possible damage incurred on landing, the aircraft was removed from service for inspection. Passengers exited the aircraft normally, and there were no reported injuries. Mesa Airlines is conducting an investigation."
American Airlines, which is merging with US Airways, says the return flight was cancelled, and passengers were accommodated.
Zeker!quote:Op woensdag 30 september 2015 21:22 schreef Blistering het volgende:
MooiNostalgisch! Toch wel het meest iconische vliegtuig wat mij betreft.
Sterker nog, er vliegen nog altijd 3 757's rond van Air Lingus (EI-LBS/EI-LBR/EI-LBT)quote:Op donderdag 1 oktober 2015 02:02 schreef LintuxCx het volgende:
Gave foto's zeg.En ook nog een oud Aer Lingus logo erop. Ik blijf steeds vergeten dat Aer Lingus ooit Boeings gevlogen heeft..
WTFquote:Op donderdag 1 oktober 2015 07:21 schreef Blistering het volgende:
[..]
Sterker nog, er vliegen nog altijd 3 757's rond van Air Lingus (EI-LBS/EI-LBR/EI-LBT)
[ afbeelding ]
Ze vliegen ook pas sinds vorig jaar ofzo voor Aer Lingus, dus wat dat betreft nog redelijk recent. Technisch gezien zijn ze ook van Aer Contractors (operated for Aer Lingus)quote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:13 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
WTF
Ik heb vijf jaar in Dublin gewoond, waarom zijn die mij nooit opgevallen..
Dat kwam inderdaad later. Plus de 747 was tot 2.5 keer zo groot/zwaar als de grootste vliegtuigen van dat momentquote:Op woensdag 30 september 2015 21:22 schreef derLudolf het volgende:
Bestonden er toen überhaupt nog geen trucks die het neuswiel optilden? Of waren ze er nog niet die geschikt waren voor 747?
Is dan ook alweer (bijna) 10 jaar geleden dat de laatste Boeing (de 737's) de Aer Lingus vloot verliet.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 02:02 schreef LintuxCx het volgende:
Gave foto's zeg.En ook nog een oud Aer Lingus logo erop. Ik blijf steeds vergeten dat Aer Lingus ooit Boeings gevlogen heeft..
Februari 2014 inderdaad en dat is de vorige naam; nu is het ASL Airlines Ireland.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 09:20 schreef Thetallguy het volgende:
Ze vliegen ook pas sinds vorig jaar ofzo voor Aer Lingus, dus wat dat betreft nog redelijk recent. Technisch gezien zijn ze ook van Aer Contractors (operated for Aer Lingus)
En BA neemt geen halve maatregelingen; zowel G-DOCW als G-DOCX vliegen momenteel achter elkaar aan (2 minuten achter elkaar vertrokken) naar hun laatste rustplaats.quote:Op woensdag 30 september 2015 12:27 schreef Iemand91 het volgende:
De -400's kwamen in oktober 1991 in de vloot en BA heeft in totaal 37 van dit type in de vloot gehad.
De toestellen waren aanvankelijk gestationeerd op London Heahtrow waar het de oudere -200's verving maar zodra de nieuwe Airbus A319-family toestellen kwamen werden de 737's naar Gatwick verplaatst.
Een aantal zijn door gaan vliegen voor andere maatschappijen, maar velen zijn naar Victorville gegaan.
EDIT: schijnt Rotterdam te worden.quote:Laat ik eens wat leuks posten (nog een beetje onder voorbehoud):
1130-2000 (03-10) ODM118/119 NBO-CAO-AMS-ALG-BZV; TT-DBC DC8-73F.
Hoe lang zal de route nog bestaan?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:09 schreef Blistering het volgende:
Wil begin November misschien ook weer even een paar dagen Heathrow doen. Ik overweeg met Garuda te vliegen, want 777 op AMS > LGW
Wauwquote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:40 schreef Blistering het volgende:
[ link | afbeelding ]All Nippon Airways 787-8 by Daniel, on Flickr
Toch wel geinig wat je nog voor foto's kunt maken van vliegtuigen op dik 12km hoogte
Oeh, dat onthoud ik. Mocht ik es naar Londen gaanquote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:09 schreef Blistering het volgende:
Wil begin November misschien ook weer even een paar dagen Heathrow doen. Ik overweeg met Garuda te vliegen, want 777 op AMS > LGW
Gaat niet door. De slotcoordinator wegens "onvoldoende ruimte op de apron"....quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:55 schreef Iemand91 het volgende:
EDIT: ok, als dit doorgaat baal ik als de pest dat ik niet in de buurt van Schiphol Rotterdam woon:
EDIT: schijnt Rotterdam te worden.
Ofwel een 47 jaar oude McDonnell Douglas DC-8 van juli 1968.![]()
Wat zou ik dat wel graag willen zien; dan zou ik überhaubt voor het eerst een DC-8 in het echt zien...
Van de 556 geproduceerde DC-8's (tussen 1958–1972) zijn er nog zo'n 13 stuks in service. Erg bijzonder dus.
Toestel was in april 2003 voor het laatst op Schiphol.
Deze kist komt wél naar Amsterdam; is al onderweg en vliegt op moment van posten boven China. Dit is de 3e rotatie voor deze kist.quote:En zoals het er nu uitziet komt ook B-HNR naar Schiphol; de spiksplinternieuwe 777-300ER voor Cathay Pacific die afgelopen zaterdag pas aan Cathay is geleverd.
Het is hun 70e 777, de 53e 777-300ER en wel de laatste 777 voorlopig.
Hun vloot bestaat nu uit 53 777-300ER's, 12 777-300 en 5 777-200.
Verder hebben ze 21 777-9X besteld.
De A380's waren al een ijdele hoop maar Boeing lijkt nu ook een probleem te krijgen; 2 v.d. 4 747-8i's zijn al gebouwd...quote:Russian Prime Minister Dmitry Medvedev has given the green light to begin bankruptcy proceedings for Transaero airlines, according to sources cited by online newspaper Gazeta.ru. Negotiations on a takeover of Russia's second-biggest carrier by Aeroflot have been deadlocked. According to sources, Aeroflot took a hard line refusing the Transaero consolidation.
“The process has taken the toughest turn,” the media cites a federal official present at the meeting as saying. "The bankruptcy will proceed according to Russian law,” he added.
The technical details of the bankruptcy procedure are currently being worked out, another source told the newspaper.
"There are two considerations: first, who will inherit Transaero's [$4 billion - Ed.] debts and how much of them, second, how it will affect the airline's smaller creditors, the passengers and airline employees," the source said.
Russia's federal aviation service has told Transaero to stop all ticket sales, TASS reports.
According to the Russian Interfax news agency, all the negotiators have acknowledged bankruptcy as the only possible way out. A source close to the deal told Interfax there are three reasons for that.
First, the airline's shareholders have not been able to consolidate 75 percent plus one share that were expected to be transferred to Aeroflot. Secondly, Transaero creditors refused a debt restructuring model, proposed by Sberbank that is overseeing the deal. An the final reason was the Russian Ministry of Finance’s reluctance to give state guarantees of 85 billion rubles ($1.3 billion) for the restructuring of Transaero, which was promised in the early stages of negotiations.
The banks are opposed to the bankruptcy, but Aeroflot says they should have better assessed the risk when they gave loans to Transaero. According to Aeroflot, the airline had an extremely risky strategy in staying afloat.
Transaero is in such financial straits that it can’t refuel its planes, which is now done by Aeroflot. It said it would stop refueling Transaero planes on September 30, but First Deputy Prime Minister Igor Shuvalov asked Aeroflot to move the deadline to midnight October 2, Russian business media RBC reported.
Shuvalov has promised the government would help the 10,000 Transaero employees who may lose their jobs as well as passengers that had pre-purchased tickets.
At the beginning of September, Aeroflot said it intended to acquire a 75 percent stake in Transaero, which has about a $4 billion debt. Aeroflot's main shareholder is the Russian state, which owns 51 percent stake in the carrier.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 20:40 schreef Blistering het volgende:
[ link | afbeelding ]All Nippon Airways 787-8 by Daniel, on Flickr
Toch wel geinig wat je nog voor foto's kunt maken van vliegtuigen op dik 12km hoogte
Blauw spuiten en opsturen naar Nederland, het liefst natuurlijk even verbouwen naar combi-versie.quote:De A380's waren al een ijdele hoop maar Boeing lijkt nu ook een probleem te krijgen; 2 v.d. 4 747-8i's zijn al gebouwd...
Als:quote:Op donderdag 1 oktober 2015 22:05 schreef mar456 het volgende:
[..]
Blauw spuiten en opsturen naar Nederland, het liefst natuurlijk even verbouwen naar combi-versie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |