abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156458885
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:48 schreef inkjet het volgende:
Nu de stoelen nog dan kan het toestel deze kant op. Ik zag twee data waarbij het leek of de BHC eerder komt dan de BHA...
Hij moet eerst ook nog wat testvluchtjes doen:)
  maandag 28 september 2015 @ 21:56:08 #227
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_156460280
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:11 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Stoel bij het raam is toch juist klote? Je kunt beter aan het gangpad zitten. Vooral als je alleen reist.
Ik ben van gemiddelde lengte dus geen extra beenruimte nodig. Ik kan mooi mijn hoofd tegen de cabine leggen om te slapen of weg te dommelen en daarnaast nog eens een beetje uitzicht.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_156460433
Stoel bij t raam = hel
Zeker in een narrowbody. Dan moet ik constant met mn hoofd scheef zitten :')

Vliegen in economy is sowieso hel, behalve nooduitgang.
pi_156476064
Weer Noorse gevangen op EHGG. Was er toevallig:

pi_156476125
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 19:56 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Nouja, wellicht dat je dit een keertje filmt:


Die reactie van de passagiers ook _O-
Ik vlieg misschien te vaak maar ik zie niet in wat hier zo speciaal aan is?
pi_156476506
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:09 schreef thesystem het volgende:

[..]

Ik vlieg misschien te vaak maar ik zie niet in wat hier zo speciaal aan is?
Vanaf 2:17 ongeveer rijdt ie de baan af het gras in ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_156476681
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:09 schreef thesystem het volgende:

[..]

Ik vlieg misschien te vaak maar ik zie niet in wat hier zo speciaal aan is?
En je vliegt vaak van de baan af?
pi_156476693
Zo ver had ik niet gekeken hahaha, werd me te saai :@

Ik kom op plekken waar geen baan is ;)
pi_156479737
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 21:19 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Hij moet eerst ook nog wat testvluchtjes doen:)
Natuurlijk maar de stoelen bepalen de afleverdatum in dit geval. Er is overigens een film op Youtube waar je een hele set 787's ziet landen met de RAT gedeployed voor die tests ;
--
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:05:16 #235
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156480010
Hoe zit het nou eigenlijk met de classes van vliegen bij Arke in de 787?
pi_156480999
Boem = ho gister in Seattle:

Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 29 september 2015 @ 21:24:43 #237
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_156482601
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:39 schreef Blistering het volgende:
Boem = ho gister in Seattle:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wtf? :')

pi_156482922
Duur geintje ~O> :X
pi_156495298
Om nog een oude post te recyclen:


G-DOCX op Schiphol, afgelopen augustus.

British Airways heeft al hun 737's uitgefaseerd op G-DOCW en G-DOCX na; twee 737-400's.
Deze twee toestellen voeren nu de laatste vluchten uit voor dit type toestel bij BA.
De laatste keer dat de BA 737 op Schiphol kwam was op dinsdag 15 september toen G-DOCX zowel de ochtend- als avondvlucht uitvoerde. (planning was eerst alleen de ochtendvlucht)


De laatste vlucht voor de 737 bij BA is vandaag van en naar Turijn uitgevoerd door G-DOCX.
Het gaat om vlucht BA2578 vertrekkende om 13:10 uur lokale tijd (14:10 uur NL-tijd) en aankomst in Turijn om 16:11 uur.
Terug met vlucht BA2579 vertrekkende om 16:56 lokale tijd en aankomst op Gatwick om 17:34 uur lokale tijd (18:34 uur NL-tijd).
Let wel; zoals altijd met uitfasering van toestellen is dit alles onder voorbehoud.

Gisteren werd voor een select aantal van op Gatwick gebaseerde workforce (d.m.v. loting) een
rondvlucht gemaakt met G-DOCW met vluchtnummer BA737 boven het zuiden van Engeland:





Dit betekend na ruim 35 jaar het einde voor de 737 bij British Airways.
Daarnaast betekend dit ook het einde voor Boeing narrow-bodies bij BA.
In juli 1978 plaatste BA 19 nieuwe 737-200's om hun Hawker Siddeley Trident toestellen te vervangen.
Vanaf 3 november 1977 kreeg het ervaring met het type door het leasen van enkele toestellen van Transavia.



In totaal heeft BA 35 737-200's rechtstreeks bij Boeing besteld. Later kwam hier nog een totaal van 27 orders voor de 737-400 bij. Ook heeft het nog met 737-300's en 737-500's gevlogen.
De laatste -200 ging in 2001 uit de vloot.
De -300 werd tussen 1988 en 2009 gevlogen en de -500 tussen 1996 en 2009.

De -400's kwamen in oktober 1991 in de vloot en BA heeft in totaal 37 van dit type in de vloot gehad.
De toestellen waren aanvankelijk gestationeerd op London Heahtrow waar het de oudere -200's verving maar zodra de nieuwe Airbus A319-family toestellen kwamen werden de 737's naar Gatwick verplaatst.
Een aantal zijn door gaan vliegen voor andere maatschappijen, maar velen zijn naar Victorville gegaan.



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 30-09-2015 15:54:58 ]
pi_156499856


Close call for valley-based Mesa Air Group flight
quote:
MCALLEN, Texas (KSAZ) - It was quite an eventful flight for the pilot of a regional jet Tuesday. It was a flight between Dallas-Fort Worth and McAllen Miller Airport near the Texas-Mexico border. The flight was normal up until the final approach, a photographer captured what happened next.

The photo captured the moment the wingtip of a U.S. Airways Express Jet made contact with the runway at McAllen's airport. The man who took the picture is a self-described plane spotter and couldn't believe what he saw through his viewfinder.

"Right now I'm still on a little bit of an adrenaline rush considering what I saw, what I witnessed could have been a lot worse. Thank God nobody was hurt," said Juan Diego DeLaGarza.

Photo Close call for valley-based Mesa Air Group flight
The type of plane involved, a CRJ Regional Jet operated by Phoenix-based Mesa Airlines for US Airways Express holds about 90 passengers. Juan posted the photo to Facebook and Twitter where it quickly went viral.

"I went home half an hour later and started going through my pictures, and that's when I realized what I had taken a picture of," he said.

He said it seemed like a normal landing right up until the plane was a few feet off the ground and believes the pilot may have hit wind shear.

"Considering he was only a few feet off the ground, he did a good reaction and saved the plane and all the lives on board," said DeLaGarza.

Mesa Air Group released the following statement on the incident. "Due to concerns about possible damage incurred on landing, the aircraft was removed from service for inspection. Passengers exited the aircraft normally, and there were no reported injuries. Mesa Airlines is conducting an investigation."

American Airlines, which is merging with US Airways, says the return flight was cancelled, and passengers were accommodated.
pi_156507363
En even op de valreep:

Vandaag rolde in 1968 (dus 47 jaar geleden!) de allereerste 747 uit de fabriek.
Joe Sutter had nog geen 28 maanden eerder pas de eerste sketches gemaakt.
En 2 jaar eerder had Boeing de grond pas gekocht. In die 2 jaar is
- de fabriek gebouwd en werd hiermee direct het grootste gebouw (qua volume) ter wereld; en wat het - dankzij verbouwingen - nog steeds is),
- een mock-up 747 gebouwd (voor o.a. de essentiële evacuatietest); de mock-up werd afgebouwd in de fabriekshal terwijl het dak er nog niet eens op zat
- productielijn opgezet
- en de eerste 747 gebouwd.

De 26e stewardessen; een voor elke maatschappij die de 747 had besteld:
(let op het KLM logo en stewardess, 3e van links)









pi_156507637
Mooi :) Nostalgisch! Toch wel het meest iconische vliegtuig wat mij betreft.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 21:22:45 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156507644
Bestonden er toen überhaupt nog geen trucks die het neuswiel optilden? Of waren ze er nog niet die geschikt waren voor 747?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 30 september 2015 @ 21:24:19 #244
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156507719
quote:
6s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:22 schreef Blistering het volgende:
Mooi :) Nostalgisch! Toch wel het meest iconische vliegtuig wat mij betreft.
Zeker!
pi_156515157
Gave foto's zeg. :D En ook nog een oud Aer Lingus logo erop. Ik blijf steeds vergeten dat Aer Lingus ooit Boeings gevlogen heeft..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_156516378
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 02:02 schreef LintuxCx het volgende:
Gave foto's zeg. :D En ook nog een oud Aer Lingus logo erop. Ik blijf steeds vergeten dat Aer Lingus ooit Boeings gevlogen heeft..
Sterker nog, er vliegen nog altijd 3 757's rond van Air Lingus (EI-LBS/EI-LBR/EI-LBT) :)

Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156517292
quote:
6s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 07:21 schreef Blistering het volgende:

[..]

Sterker nog, er vliegen nog altijd 3 757's rond van Air Lingus (EI-LBS/EI-LBR/EI-LBT) :)

[ afbeelding ]
WTF :D

Ik heb vijf jaar in Dublin gewoond, waarom zijn die mij nooit opgevallen..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_156517377
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:13 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

WTF :D

Ik heb vijf jaar in Dublin gewoond, waarom zijn die mij nooit opgevallen..
Ze vliegen ook pas sinds vorig jaar ofzo voor Aer Lingus, dus wat dat betreft nog redelijk recent. Technisch gezien zijn ze ook van Aer Contractors (operated for Aer Lingus) :P
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_156519334
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:22 schreef derLudolf het volgende:
Bestonden er toen überhaupt nog geen trucks die het neuswiel optilden? Of waren ze er nog niet die geschikt waren voor 747?
Dat kwam inderdaad later. Plus de 747 was tot 2.5 keer zo groot/zwaar als de grootste vliegtuigen van dat moment
(de Boeing 707 en Douglas DC-8) dus ook al waren die er op dat moment geweest dan waren ze niet geschikt voor de 747.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 02:02 schreef LintuxCx het volgende:
Gave foto's zeg. :D En ook nog een oud Aer Lingus logo erop. Ik blijf steeds vergeten dat Aer Lingus ooit Boeings gevlogen heeft..
Is dan ook alweer (bijna) 10 jaar geleden dat de laatste Boeing (de 737's) de Aer Lingus vloot verliet.
En wat was ie mooi:


quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 09:20 schreef Thetallguy het volgende:
Ze vliegen ook pas sinds vorig jaar ofzo voor Aer Lingus, dus wat dat betreft nog redelijk recent. Technisch gezien zijn ze ook van Aer Contractors (operated for Aer Lingus) :P
Februari 2014 inderdaad en dat is de vorige naam; nu is het ASL Airlines Ireland. ;)
Is wel een beetje een twijfelgeval aangezien het om damp lease gaat; ofwel alleen de cabin crew is van Aer Lingus.
Maar goed; ze hebben een Aer Lingus livery dus het is Aer Lingus. :P
pi_156520526
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 12:27 schreef Iemand91 het volgende:
De -400's kwamen in oktober 1991 in de vloot en BA heeft in totaal 37 van dit type in de vloot gehad.
De toestellen waren aanvankelijk gestationeerd op London Heahtrow waar het de oudere -200's verving maar zodra de nieuwe Airbus A319-family toestellen kwamen werden de 737's naar Gatwick verplaatst.
Een aantal zijn door gaan vliegen voor andere maatschappijen, maar velen zijn naar Victorville gegaan.
En BA neemt geen halve maatregelingen; zowel G-DOCW als G-DOCX vliegen momenteel achter elkaar aan (2 minuten achter elkaar vertrokken) naar hun laatste rustplaats.
Route is London Gatwick - Keflavík - Goose Bay - Chicago Rockford - Victorville.
Beide toestellen zouden morgen moeten aankomen in VCV.

(Beide toestellen op Gatwick; na de laatste vlucht van G-DOCX naar Turijn)




EDIT: ok, als dit doorgaat baal ik als de pest dat ik niet in de buurt van Schiphol Rotterdam woon:
quote:
Laat ik eens wat leuks posten (nog een beetje onder voorbehoud):
1130-2000 (03-10) ODM118/119 NBO-CAO-AMS-ALG-BZV; TT-DBC DC8-73F.
EDIT: schijnt Rotterdam te worden.

Ofwel een 47 jaar oude McDonnell Douglas DC-8 van juli 1968. :9~
Wat zou ik dat wel graag willen zien; dan zou ik überhaubt voor het eerst een DC-8 in het echt zien...

September 1981:


April 2015:


Van de 556 geproduceerde DC-8's (tussen 1958–1972) zijn er nog zo'n 13 stuks in service. Erg bijzonder dus.
Toestel was in april 2003 voor het laatst op Schiphol.

En zoals het er nu uitziet komt ook B-HNR naar Schiphol; de spiksplinternieuwe 777-300ER voor Cathay Pacific die afgelopen zaterdag pas aan Cathay is geleverd.
Het is hun 70e 777, de 53e 777-300ER en wel de laatste 777 voorlopig.
Hun vloot bestaat nu uit 53 777-300ER's, 12 777-300 en 5 777-200.
Verder hebben ze 21 777-9X besteld.




[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 01-10-2015 16:26:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')