abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156125303
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:04 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik weet precies wat je bedoel. Zo denk ik ook over de bijbel namelijk. Er is maar één juiste manier van interpretatie en aanbidding.
Tof. Welke?
pi_156125330
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En dat is dat van de Westboro Baptist Church, of?
Je weet wel beter.
  dinsdag 15 september 2015 @ 22:06:42 #153
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156125352
quote:

[..]

Ik weet precies wat je bedoel. Zo denk ik ook over de bijbel namelijk. Er is maar één juiste manier van interpretatie en aanbidding.
En toch is dat een hele andere interpretatie dan een andere Christen als bijv. Sjoemie.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156125374
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:48 schreef Molurus het volgende:
Nou, ik ben benieuwd.
Ik ga wel eens even zoeken vanavond. Wordt verolgt
pi_156125406
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En dat is dat van de Westboro Baptist Church, of?
Nou ja, die zijn in ieder geval consequent. Bovendien is het bij mijn weten de enige christensekte die stelt dat de christengod een boze god is die vooral mensen haat.
pi_156125442
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:49 schreef Molurus het volgende:
Want heb ik nu werkelijk gesuggereerd dat je me een hufter noemde? Nee!! Je leest dus iets anders dan wat ik daar zeg.
Ik maak je dus niet voor iets uit, ik stel een vorm van gedrag vast, of ik vraag me eigenlijk af of het dat gedrag is.
pi_156125449
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Tof. Welke?
Rara? :P

Maar zeg nou zelf, als je iets zegt zou je toch ook niet verschillend bedoelen?
pi_156125494
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:08 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik maak je dus niet voor iets uit, ik stel een vorm van gedrag vast, of ik vraag me eigenlijk af of het dat gedrag is.
Waarom doe je dat?

Want ik garandeer je dat dat niet bepaald tot goodwill van mijn kant leidt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156125555
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:06 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

En toch is dat een hele andere interpretatie dan een andere Christen als bijv. Sjoemie.
Juist. Of van Eficaz of van de katholiek. Maar er kan maar één de juiste zijn.
pi_156125561
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 21:56 schreef Molurus het volgende:
Precies! ^O^

En dat is wat ik en een aantal mensen hem al honderden posts proberen duidelijk te maken. Het dringt maar niet door.
Nope, je wilt gelijk hebben op basis van een valse aanname.

Dat is namelijk niet wat ik zeg, lees dit
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:06 schreef HongKongPhoey het volgende:
Citeer waar ik dat zeg!!! Nog steeds probeert men voor mij te praten. Let even heel goed op en lees wat ik stel!!!

Ik claim dat de Koran claimt dat het een volmaakt boek is, ik claim dat de Islam/Koran claimt dat de Koran absolute autoriteit heeft. Ik zeg niet dat iedereen dat moet erkennen. De Koran claimt dat iedere Moslim dat moet erkennen, anders erken je de basis, de essentieele basis niet van het Moslim zijn!!!!

Dat zeg ik, en ik heb nooit iets anders gezegd!!! Lees wat ik zeg. Dus interpreteer mij niet, maar lees wat ik letterlijk zeg!!!
pi_156125566
quote:

[..]

Ik wacht je excuses in spanning af.
pi_156125657
quote:

[..]

Citeer waar ik dat zeg!!! Nog steeds probeert men voor mij te praten. Let even heel goed op en lees wat ik stel!!!

Ik claim dat de Koran claimt dat het een volmaakt boek is, ik claim dat de Islam/Koran claimt dat de Koran absolute autoriteit heeft. Ik zeg niet dat iedereen dat moet erkennen. De Koran claimt dat iedere Moslim dat moet erkennen, anders erken je de basis, de essentieele basis niet van het Moslim zijn!!!!

Dat zeg ik, en ik heb nooit iets anders gezegd!!! Lees wat ik zeg. Dus interpreteer mij niet, maar lees wat ik letterlijk zeg!!!
Niemand ontkent dat volgens veel islamieten de Koran volmaakt is en absolute autoriteit heeft. Maar jij trekt daaruit de conclusie dat de Koran maar 1 interpretatie heeft (die noem je steeds 'letterlijk wat er staat'. Dat is een vorm van naief realisme). Het probleem daarmee heb ik aangegeven.
The view from nowhere.
pi_156125659
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:06 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Je weet wel beter.
Maar wat ik weet is toch volkomen irrelevant, het gaat mij er om dat zij exact hetzelfde zullen zeggen over jou en dat die voorbeelden juist een empirische diversiteit van interpretaties tonen.
pi_156125662
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:08 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Rara? :P

Maar zeg nou zelf, als je iets zegt zou je toch ook niet verschillend bedoelen?
Je bedoelt gewoon de jehova's? Maar da's flauw, want die hebben hun eigen Bijbel, dus dan is het vrij logisch dat ze de enigen zijn die die versie naleven.
pi_156125664
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:02 schreef Molurus het volgende:
Zover ik weet is hier niemand die dit ontkent. Het is niet aan de orde. :)
Dat is precies waar het nou juist wel om gaat!!!
pi_156125705
quote:
Juist, anders verloochen je de fundamenten van je aanname. Je zegt geloof. Maar is het voor jou geloof?
  dinsdag 15 september 2015 @ 22:12:38 #167
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156125743
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:09 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Juist. Of van Eficaz of van de katholiek. Maar er kan maar één de juiste zijn.
Er kan er maar maximaal één de juiste zijn. Het kan natuurlijk ook allemaal onjuist zijn.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156125759
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, die zijn in ieder geval consequent. Bovendien is het bij mijn weten de enige christensekte die stelt dat de christengod een boze god is die vooral mensen haat.
Zij zijn was uitgebreider in hun 'goddelijke' haat inderdaad, maar verder kan je op zich wel vergelijken met bewegingen zoals de KKK e.d. als het gaat om religieus geïnspireerd haat.
pi_156125847
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:11 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat is precies waar het nou juist wel om gaat!!!
Het is niet relevant voor jouw idee dat de islam daarom 1 religie zou zijn. Dat is het dus niet.

Dat moslims geloven dat er 1 Islam is maakt dat nog geen feit. Er zijn zoals Triggershot elders aangaf zeker 18 stromingen. En elk van die stromingen gelooft dat de andere 17 de verkeerde interpretatie erop nahouden.

Waar het in jouw geval misgaat is dat jij het geloof dat er maar 1 juiste of zelfs mogelijke interpretatie is deelt met moslims. Dat is heel vreemd als je elke interpretatie verwerpt. (Anders zou je zelf een moslim zijn.)
pi_156125894
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:06 schreef GrumpyFish het volgende:
Sjoemie weet niet eens at ze is volgens mij. Die zit vol vragen. Ze kan zich christen noemen omdat ze jezus volgt en de bijbel. Maar overtuigt is ze niet echt volgens mij. Daarvoor stelt ze te veel vragen.

Als je overtuigd volger bent dan heb je geen vragen meer, dan zijn al je vragen beantwoord met het antwoord. Het is god's wil.
pi_156125974
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:14 schreef Molurus het volgende:
Dat moslims geloven dat er 1 Islam is maakt dat nog geen feit. Er zijn zoals Triggershot elders aangaf zeker 18 stromingen. En elk van die stromingen gelooft dat de andere 17 de verkeerde interpretatie erop nahouden.
Om het maar wat visueler te maken:

pi_156125977
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:11 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar wat ik weet is toch volkomen irrelevant, het gaat mij er om dat zij exact hetzelfde zullen zeggen over jou en dat die voorbeelden juist een empirische diversiteit van interpretaties tonen.
Nou, ik weet ook niet of wij de juiste zijn. Ik heb in mijn achterhoofd wel altijd dat er nooit meer dan één interpretatie van kan zijn. Het kan niet dat God van jou verlangt dat je het zo doet en van mij zus. Hij wil het op de zelfde manier van iedereen.
pi_156126025
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je bedoelt gewoon de jehova's? Maar da's flauw, want die hebben hun eigen Bijbel, dus dan is het vrij logisch dat ze de enigen zijn die die versie naleven.
Zie mijn post aan Trigger.
pi_156126095
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:16 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Nou, ik weet ook niet of wij de juiste zijn. Ik heb in mijn achterhoofd wel altijd dat er nooit meer dan één interpretatie van kan zijn. Het kan niet dat God van jou verlangt dat je het zo doet en van mij zus. Hij wil het op de zelfde manier van iedereen.
Dan ga ik haast concluderen dat de God van de Koran toch wat ruimdenkender is dan jouw god?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2015 22:18:53 ]
pi_156126217
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Er kan er maar maximaal één de juiste zijn. Het kan natuurlijk ook allemaal onjuist zijn.
Wat er tot nu toe geinterpreteerd is, kan ja. Maar meerdere kan niet echt zijn...
pi_156126428
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan ga ik haast concluderen dat de God van de Koran toch wat ruimdenkender is dan jouw god?
Verwacht Allah dat iedereen het doet zoals ze dat zelf willen?
pi_156126526
quote:

[..]

Om je voor te zijn, fair is fair, ik heb 1 keer gesuggereerd dat je dom was. Dat was namelijk hier:

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als jij denkt dat dit uitnodigt tot reactie dan ben je nog dommer dan ik dacht.
Maar dan moet ik toch zeggen dat ik buitengewoon beschaafd ben gebleven, gezien het feit dat dat een reactie was op deze post van jou:

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:45 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Zie je niet in dat je eigenlijk een enorme hypocriete zak stront bent eigenlijk?

Ga je nog reageren trolurus? Nou?
Normaalgesproken laat ik me niet zo uit de tent lokken. Chapeau hoor. Knap gedaan.
pi_156126537
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:24 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Verwacht Allah dat iedereen het doet zoals ze dat zelf willen?
Allah wil niet de mensheid als een gemeenschap, maar groepen die concurreren in het 'verrichten van goede daden'
pi_156126571
Wanneer ga je nou eens normaal reageren Trolurus.
pi_156126752
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Allah wil niet de mensheid als een gemeenschap, maar groepen die concurreren in het 'verrichten van goede daden'
Dat verklaart waarom de moslims zo streng zijn.
pi_156126816
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:29 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dat verklaart waarom de moslims zo streng zijn.
Je acht meerdere mogelijkheden strenger dan maar 1 acceptabele manier van aanbidding?
pi_156126875
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:08 schreef Molurus het volgende:
Waarom doe je dat?

Want ik garandeer je dat dat niet bepaald tot goodwill van mijn kant leidt.
Omdat ik me afvraag waar het gedrag vandaan komt. Als ik vriendjes met iedereen wil zijn en daarom hier ben dan ga ik wel gewoon lekker makkelijk met iedereen meelullen. Net als vele anderen hier doen. Daarvoor ben ik hier niet, ik ben hier voor interessante discussie, althans wat ik interessant vind!

Ik weet uit ervaring dat de menigte niet heel erg diep nadenkt over wat men zegt, maar dat men voornamelijk meepraat. Dat moet een ieder voor zich zelf weten,. Maar dat is niet wie ik ben.

Ik kan met een ieder bevriend zijn, wanneer deze oprecht is, in oppervlakkig meepraat gedoe ziie ik geen vriendschappen. Maar ik zal dan vriendschap wel weer niet begrijpen, ook daar heb ik een hele specifieke mening over. Maar daar zal ik je niet mee lastig vallen.

Als iemand zegt Atheist te zijn en mij ook dusdanig bestempelt(zoals je eerder deed volgens mij) dan kan het voor jou moeilijk te begrijpen zijn dat ik niet klakkeloos met je meepraat of niet je vriendje wil zijn. Prima, dat boeit mij niet. Het feit dat jij mij bestempeld als atheist maakt me nog niet tot atheist. Misschien ben ik wel Agnost, of misschien wil ik mezelf wel helemaal niet als iets betitelen.

Misschien kan ik wel een veel oprechter en beter, zelfs vriendschappelijk gesprek hebben met een (niet overtuigd) "Moslim", die ook zelf durft te denken en net meepraat met alles en iedereen die binnen zijn/haar straatje past, dan met iemand die hetzelfde tenopzichte van een religie staat als ik?
  dinsdag 15 september 2015 @ 22:34:06 #183
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156127086
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:31 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Omdat ik me afvraag waar het gedrag vandaan komt. Als ik vriendjes met iedereen wil zijn en daarom hier ben dan ga ik wel gewoon lekker makkelijk met iedereen meelullen. Net als vele anderen hier doen. Daarvoor ben ik hier niet, ik ben hier voor interessante discussie, althans wat ik interessant vind!

Ik weet uit ervaring dat de menigte niet heel erg diep nadenkt over wat men zegt, maar dat men voornamelijk meepraat. Dat moet een ieder voor zich zelf weten,. Maar dat is niet wie ik ben.

Ik kan met een ieder bevriend zijn, wanneer deze oprecht is, in oppervlakkig meepraat gedoe ziie ik geen vriendschappen. Maar ik zal dan vriendschap wel weer niet begrijpen, ook daar heb ik een hele specifieke mening over. Maar daar zal ik je niet mee lastig vallen.

Als iemand zegt Atheist te zijn en mij ook dusdanig bestempelt(zoals je eerder deed volgens mij) dan kan het voor jou moeilijk te begrijpen zijn dat ik niet klakkeloos met je meepraat of niet je vriendje wil zijn. Prima, dat boeit mij niet. Het feit dat jij mij bestempeld als atheist maakt me nog niet tot atheist. Misschien ben ik wel Agnost, of misschien wil ik mezelf wel helemaal niet als iets betitelen.

Misschien kan ik wel een veel oprechter en beter, zelfs vriendschappelijk gesprek hebben met een (niet overtuigd) "Moslim", die ook zelf durft te denken en net meepraat met alles en iedereen die binnen zijn/haar straatje past, dan met iemand die hetzelfde tenopzichte van een religie staat als ik?
Klinkt goed. Nu nog in gedrag omzetten.
pi_156127092
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:11 schreef deelnemer het volgende:
Niemand ontkent dat volgens veel islamieten de Koran volmaakt is en absolute autoriteit heeft
Waar heb ik ooit gezegd dat die Koran absoluut en volmaakt is voor iedereen, of iedereen die het leest? Citeer me eens dan? Want anders heeft iedereen me dus al die tijd vooringenomen verkeerd geinterpreteert!!! Waarom is deze discussie er anders?

Maar hoe je het stelt klopt niet hoor, er zijn er zat die eerst stelden wat jij zegt niet gesteld te zijn. Maar onderweg in de discussie zie je dat men het aan het bijstellen is
pi_156127312
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:11 schreef deelnemer het volgende:
Maar jij trekt daaruit de conclusie dat de Koran maar 1 interpretatie heeft (die noem je steeds 'letterlijk wat er staat'. Dat is een vorm van naief realisme). Het probleem daarmee heb ik aangegeven.
Nogmaals leg eens uit waar je de ruimte hebt van de koran om hem te interpreteren als je eerst al die Koran hebt aangenomen als volmaakt en absolute autoriteit. Jouw interpretatie als Moslim ondermijn t dan het gezag van dat boek dat je hebt aangenomen als absolute autoriteit en volmaakt.

Jouw interpretatie is niks anders dan jouw mening, de betekenis die jij aan de woorden geeft, daarmee ondermijn je de betekenis die de Koran aan geeft. Je kunt enkel dat boek dat je als volmaakt aanneemt en absolute autoriteit erkent klakkeloos aannemen en letterlijk aannemen als je niet het gezag er van wilt ondermijnen
pi_156127321
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je acht meerdere mogelijkheden strenger dan maar 1 acceptabele manier van aanbidding?
Nee. Ik bedoel dat de moslims daarom altijd maar vechten. Ze worden aangemoedigt de beste zijn. Zij willen de beste zijn en de enige.
pi_156127340
quote:

[..]

Een discussie draait om een uitwisseling van standpunten, ideeen, en argumenten. En ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat dat bij jou grotendeels eenrichtingsverkeer is. Jij presenteert de ideeen en anderen mogen het met jou eens zijn. Zo werkt dat niet. Je zult toch echt een poging moeten doen om te begrijpen wat anderen daar in reactie op zeggen. En je lijkt dusdanig vaak iets anders te lezen dan wat mensen werkelijk zeggen dat ik me afvraag hoe dat komt.

quote:

Ik garandeer je dat niemand waarmee jij tot dusver aanvaringen hebt gehad daar zo in zit. Het merendeel heeft een kennis van godsdienstfilosofie waar je U tegen zegt.

quote:

Als iemand zegt Atheist te zijn en mij ook dusdanig bestempelt(zoals je eerder deed volgens mij) dan kan het voor jou moeilijk te begrijpen zijn dat ik niet klakkeloos met je meepraat of niet je vriendje wil zijn.
Wacht even, je bent geen atheist? Dan heb ik dat verkeerd begrepen. ;)

Dat geeft de discussie overigens een nog vreemdere twist. Je bent neem ik aan geen moslim?

quote:

Prima, dat boeit mij niet. Het feit dat jij mij bestempeld als atheist maakt me nog niet tot atheist. Misschien ben ik wel Agnost, of misschien wil ik mezelf wel helemaal niet als iets betitelen.
Het lijkt mij niet volledig irrelevant voor je standpunten. Als moslim verdedigen dat er maar 1 Islam bestaat lijkt mij in elk geval iets heel anders dan hetzelfde beweren als atheist.

quote:

Wie zijn die meepraters dan?
  dinsdag 15 september 2015 @ 22:40:12 #188
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156127437
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Een discussie draait om een uitwisseling van standpunten, ideeen, en argumenten. En ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat dat bij jou grotendeels eenrichtingsverkeer is. Jij presenteert de ideeen en anderen mogen het met jou eens zijn. Zo werkt dat niet. Je zult toch echt een poging moeten doen om te begrijpen wat anderen daar in reactie op zeggen.

[..]

Ik garandeer je dat niemand waarmee jij tot dusver aanvaringen hebt gehad daar zo in zit. Het merendeel heeft een kennis van godsdienstfilosofie waar je U tegen zegt.

[..]

Wacht even, je bent geen atheist? Dan heb ik dat verkeerd begrepen. ;)

Dat geeft de discussie overigens een nog vreemdere twist. Je bent neem ik aan geen moslim?

[..]

Het lijkt mij niet volledig irrelevant voor je standpunten. Als moslim verdedigen dat er maar 1 Islam bestaat lijkt mij in elk geval iets heel anders dan hetzelfde beweren als atheist.

[..]

Wie zijn die meepraters dan?
Joh, doe toch geen moeite. KingKongSuey wil helemaal geen antwoorden bij zijn vragen, hij wil vragen bij zijn antwoorden. Of beter nog, instemmende geluiden.
pi_156127556
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:38 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Nee. Ik bedoel dat de moslims daarom altijd maar vechten. Ze worden aangemoedigt de beste zijn. Zij willen de beste zijn en de enige.
De Koranische opvatting over meerdere gemeenschappen, het concurreren voor goede daden omarmd ook de christenen en joden, niet alleen de Islamitische gemeenschappen, dat bedoelde ik met meerdere manieren.

Je weet dat er ook bloederige gevechten zijn tussen christenen he?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2015 22:42:49 ]
pi_156127699
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:11 schreef Triggershot het volgende:
Ook al zegt 100 van de honderd dat a fout is en B goed, dan nog neem jij dat aan als waar. Ik niet per definitie, enkel als ik me er volledig in kan vinden dan neem ik het aan als een aannemelijk iets. maar niet per definitie als waar.

Als je 100 mensen in Iran vraagt of Allah bestaat en 100 keer zegt men JA!! Is dat dab je bewijs voor het bestaan van Allah? Maakt dat Allah de absolute realiteit voor jou? Voor mij niet, ik kan enkel vaststellen, dat het voor wellicht de realiteit is, maar nit per se voor mij. Ik neem echt niet alleen maar iets aan voor waar omdat iedereen zegt dat het waar is. Helaas lijkt de mens dat wel massaal te doen.

Dat blijkt hier ook wel weer.
  dinsdag 15 september 2015 @ 22:44:42 #191
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156127746
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:43 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ook al zegt 100 van de honderd dat a fout is en B goed, dan nog neem jij dat aan als waar. Ik niet per definitie, enkel als ik me er volledig in kan vinden dan neem ik het aan als een aannemelijk iets. maar niet per definitie als waar.

Als je 100 mensen in Iran vraagt of Allah bestaat en 100 keer zegt men JA!! Is dat dab je bewijs voor het bestaan van Allah? Maakt dat Allah de absolute realiteit voor jou? Voor mij niet, ik kan enkel vaststellen, dat het voor wellicht de realiteit is, maar nit per se voor mij. Ik neem echt niet alleen maar iets aan voor waar omdat iedereen zegt dat het waar is. Helaas lijkt de mens dat wel massaal te doen.

Dat blijkt hier ook wel weer.
Ken je die mop van die spookrijder?
  dinsdag 15 september 2015 @ 22:47:15 #192
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156127868
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:38 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nogmaals leg eens uit waar je de ruimte hebt van de koran om hem te interpreteren als je eerst al die Koran hebt aangenomen als volmaakt en absolute autoriteit. Jouw interpretatie als Moslim ondermijn t dan het gezag van dat boek dat je hebt aangenomen als absolute autoriteit en volmaakt.

Jouw interpretatie is niks anders dan jouw mening, de betekenis die jij aan de woorden geeft, daarmee ondermijn je de betekenis die de Koran aan geeft. Je kunt enkel dat boek dat je als volmaakt aanneemt en absolute autoriteit erkent klakkeloos aannemen en letterlijk aannemen als je niet het gezag er van wilt ondermijnen
Hoe zoiets in de praktijk zou werken:
1. Ik accepteer de Koran als volmaakt en de absolute autoriteit
2. Ik ga dat boek lezen.
3. Ik interpreteer wat er staat.
4. Ik denk dat ik het boek letterlijk gelezen heb.

Eventueel zou punt 1. ook als laatste kunnen zijn, en er zullen ook wel moslims zijn die het oneens zijn met punt 1 en/of 4.
pi_156127960
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:05 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Volgens mij is iedereen het hier daar wel mee eens. De kanttekening die daarbij gezet wordt, is dat al die moslims er toch een andere interpretatie op na houden (ook al denken ze wellicht zelf dat ze de Koran letterlijk nemen).
Dat bedoel ik.
  dinsdag 15 september 2015 @ 22:50:30 #194
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156128016
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:49 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat bedoel ik.
Dan zijn we het allemaal eens. Tijd voor de orgie.
pi_156128052
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Koranische opvatting over meerdere gemeenschappen, het concurreren voor goede daden omarmd ook de christenen en joden, niet alleen de Islamitische gemeenschappen, dat bedoelde ik met meerdere manieren.

Je weet dat er ook bloederige gevechten zijn tussen christenen he?
Ik begrijp er niets meer van. Moeten christenen en andere ongelovigen niet gedood worden? Zijn zij (de moslims) niet de enige echte?

En ja, ik weet het van de christenen toen, maar dat is in een heel ver verleden. Gebeurt niet meer.
  dinsdag 15 september 2015 @ 22:55:33 #196
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156128246
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:51 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik begrijp er niets meer van. Moeten christenen en andere ongelovigen niet gedood worden? Zijn zij (de moslims) niet de enige echte?

En ja, ik weet het van de christenen toen, maar dat is in een heel ver verleden. Gebeurt niet meer.
Klein google'tje:
http://www.theguardian.co(...)ian-militias-revenge
pi_156128260
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:14 schreef Molurus het volgende:
Het is niet relevant voor jouw idee dat de islam daarom 1 religie zou zijn. Dat is het dus niet.

Dat moslims geloven dat er 1 Islam is maakt dat nog geen feit.
Jawel, het is dan wel een feit. het is een feit dat er dan 1 Islam is. Of de Islam en wat het verkondigt ook de absolute waarheid is is niet waar het om gaat. Het gaat er om of het de absolute waarheid is voor de volgers van die Islam!!!

Maar je kunt op de basis dus juist wel vaststellen dat er 1 Islam is, maar het zegt niks over dat de basis van de Islam ook echt waar is.
pi_156128335
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:51 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Nee joh, Allah is veel ruimdenkender dan dat:

quote:
"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)
quote:

Die met de mes in z'n handen is geen moslim, kan ik je nu al vertellen, het resultaat bespaar ik je maar even.
pi_156128344
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:55 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Jawel, het is dan wel een feit. het is een feit dat er dan 1 Islam is. Of de Islam en wat het verkondigt ook de absolute waarheid is is niet waar het om gaat. Het gaat er om of het de absolute waarheid is voor de volgers van die Islam!!!

Maar je kunt op de basis dus juist wel vaststellen dat er 1 Islam is, maar het zegt niks over dat de basis van de Islam ook echt waar is.
En welke van die 18+ stromingen is dan volgens jou "de echte Islam"? Ik ben wel benieuwd.

In herinnering:

pi_156128444
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 22:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Die met de mes in z'n handen is geen moslim, kan ik je nu al vertellen, het resultaat bespaar ik je maar even.
Gezellige boel. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')