Tof. Welke?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:04 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ik weet precies wat je bedoel. Zo denk ik ook over de bijbel namelijk. Er is maar één juiste manier van interpretatie en aanbidding.
Je weet wel beter.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dat is dat van de Westboro Baptist Church, of?
En toch is dat een hele andere interpretatie dan een andere Christen als bijv. Sjoemie.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:04 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Ik weet precies wat je bedoel. Zo denk ik ook over de bijbel namelijk. Er is maar één juiste manier van interpretatie en aanbidding.
Nou ja, die zijn in ieder geval consequent. Bovendien is het bij mijn weten de enige christensekte die stelt dat de christengod een boze god is die vooral mensen haat.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En dat is dat van de Westboro Baptist Church, of?
Ik maak je dus niet voor iets uit, ik stel een vorm van gedrag vast, of ik vraag me eigenlijk af of het dat gedrag is.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:49 schreef Molurus het volgende:
Want heb ik nu werkelijk gesuggereerd dat je me een hufter noemde? Nee!! Je leest dus iets anders dan wat ik daar zeg.
Waarom doe je dat?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:08 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik maak je dus niet voor iets uit, ik stel een vorm van gedrag vast, of ik vraag me eigenlijk af of het dat gedrag is.
Juist. Of van Eficaz of van de katholiek. Maar er kan maar één de juiste zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:06 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
En toch is dat een hele andere interpretatie dan een andere Christen als bijv. Sjoemie.
Nope, je wilt gelijk hebben op basis van een valse aanname.quote:Op dinsdag 15 september 2015 21:56 schreef Molurus het volgende:
Precies!
En dat is wat ik en een aantal mensen hem al honderden posts proberen duidelijk te maken. Het dringt maar niet door.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:06 schreef HongKongPhoey het volgende:
Citeer waar ik dat zeg!!! Nog steeds probeert men voor mij te praten. Let even heel goed op en lees wat ik stel!!!
Ik claim dat de Koran claimt dat het een volmaakt boek is, ik claim dat de Islam/Koran claimt dat de Koran absolute autoriteit heeft. Ik zeg niet dat iedereen dat moet erkennen. De Koran claimt dat iedere Moslim dat moet erkennen, anders erken je de basis, de essentieele basis niet van het Moslim zijn!!!!
Dat zeg ik, en ik heb nooit iets anders gezegd!!! Lees wat ik zeg. Dus interpreteer mij niet, maar lees wat ik letterlijk zeg!!!
Ik wacht je excuses in spanning af.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:06 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ik ga wel eens even zoeken vanavond. Wordt verolgt
Niemand ontkent dat volgens veel islamieten de Koran volmaakt is en absolute autoriteit heeft. Maar jij trekt daaruit de conclusie dat de Koran maar 1 interpretatie heeft (die noem je steeds 'letterlijk wat er staat'. Dat is een vorm van naief realisme). Het probleem daarmee heb ik aangegeven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:06 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Citeer waar ik dat zeg!!! Nog steeds probeert men voor mij te praten. Let even heel goed op en lees wat ik stel!!!
Ik claim dat de Koran claimt dat het een volmaakt boek is, ik claim dat de Islam/Koran claimt dat de Koran absolute autoriteit heeft. Ik zeg niet dat iedereen dat moet erkennen. De Koran claimt dat iedere Moslim dat moet erkennen, anders erken je de basis, de essentieele basis niet van het Moslim zijn!!!!
Dat zeg ik, en ik heb nooit iets anders gezegd!!! Lees wat ik zeg. Dus interpreteer mij niet, maar lees wat ik letterlijk zeg!!!
Maar wat ik weet is toch volkomen irrelevant, het gaat mij er om dat zij exact hetzelfde zullen zeggen over jou en dat die voorbeelden juist een empirische diversiteit van interpretaties tonen.quote:
Je bedoelt gewoon de jehova's? Maar da's flauw, want die hebben hun eigen Bijbel, dus dan is het vrij logisch dat ze de enigen zijn die die versie naleven.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:08 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Rara?
Maar zeg nou zelf, als je iets zegt zou je toch ook niet verschillend bedoelen?
Dat is precies waar het nou juist wel om gaat!!!quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:02 schreef Molurus het volgende:
Zover ik weet is hier niemand die dit ontkent. Het is niet aan de orde.
Juist, anders verloochen je de fundamenten van je aanname. Je zegt geloof. Maar is het voor jou geloof?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:04 schreef Hexx. het volgende:
Er kan er maar maximaal één de juiste zijn. Het kan natuurlijk ook allemaal onjuist zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:09 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Juist. Of van Eficaz of van de katholiek. Maar er kan maar één de juiste zijn.
Zij zijn was uitgebreider in hun 'goddelijke' haat inderdaad, maar verder kan je op zich wel vergelijken met bewegingen zoals de KKK e.d. als het gaat om religieus geïnspireerd haat.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:07 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, die zijn in ieder geval consequent. Bovendien is het bij mijn weten de enige christensekte die stelt dat de christengod een boze god is die vooral mensen haat.
Het is niet relevant voor jouw idee dat de islam daarom 1 religie zou zijn. Dat is het dus niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:11 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dat is precies waar het nou juist wel om gaat!!!
Sjoemie weet niet eens at ze is volgens mij. Die zit vol vragen. Ze kan zich christen noemen omdat ze jezus volgt en de bijbel. Maar overtuigt is ze niet echt volgens mij. Daarvoor stelt ze te veel vragen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:06 schreef GrumpyFish het volgende:
En toch is dat een hele andere interpretatie dan een andere Christen als bijv. Sjoemie.
Om het maar wat visueler te maken:quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:14 schreef Molurus het volgende:
Dat moslims geloven dat er 1 Islam is maakt dat nog geen feit. Er zijn zoals Triggershot elders aangaf zeker 18 stromingen. En elk van die stromingen gelooft dat de andere 17 de verkeerde interpretatie erop nahouden.
Nou, ik weet ook niet of wij de juiste zijn. Ik heb in mijn achterhoofd wel altijd dat er nooit meer dan één interpretatie van kan zijn. Het kan niet dat God van jou verlangt dat je het zo doet en van mij zus. Hij wil het op de zelfde manier van iedereen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar wat ik weet is toch volkomen irrelevant, het gaat mij er om dat zij exact hetzelfde zullen zeggen over jou en dat die voorbeelden juist een empirische diversiteit van interpretaties tonen.
Zie mijn post aan Trigger.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je bedoelt gewoon de jehova's? Maar da's flauw, want die hebben hun eigen Bijbel, dus dan is het vrij logisch dat ze de enigen zijn die die versie naleven.
Dan ga ik haast concluderen dat de God van de Koran toch wat ruimdenkender is dan jouw god?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:16 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Nou, ik weet ook niet of wij de juiste zijn. Ik heb in mijn achterhoofd wel altijd dat er nooit meer dan één interpretatie van kan zijn. Het kan niet dat God van jou verlangt dat je het zo doet en van mij zus. Hij wil het op de zelfde manier van iedereen.
Wat er tot nu toe geinterpreteerd is, kan ja. Maar meerdere kan niet echt zijn...quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:12 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Er kan er maar maximaal één de juiste zijn. Het kan natuurlijk ook allemaal onjuist zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |