abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156045494
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:30 schreef Molurus het volgende:
Moslims leggen de Koran vaak anders uit dan jij en hechten waarde aan andere zaken dan jij.
Waar is de ruimte om de Koran uit te leggen als deze absolute autoriteit heeft en een volmaakt boek is?

Snap je echt de betekenis niet van die woorden?
pi_156045513
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:30 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik vindt
Nice.

Waarom is spelling op groep 6-niveau te moeilijk voor PVV'ers?

Of breder: waarom respecteren ze de Nederlandse taal niet? Vanwaar die desinteresse in de Nederlandse cultuur?
pi_156045530
Idd, Molurus ben je echt zo dom dat je niet begrijpt dat de Koran zegt dat het absolute autoriteit heeft en een volmaakt boek is.
pi_156045531
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:31 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Waar is de ruimte om de Koran uit te leggen als deze absolute autoriteit heeft en een volmaakt boek is?

Snap je echt de betekenis niet van die woorden?
Nogmaals, zolang jij geen onderscheid kunt maken tussen de Koran en gelovigen is elke discussie hierover totale onzin.

Dat mensen onderling strijdige overtuigingen hebben is niks bijzonders. Bijna iedereen heeft dat, jij ook. Als je het mij vraagt ben jij in dit topic degene die lijdt aan ernstige cognitieve dissonantie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156045550
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:30 schreef Molurus het volgende:
Maar we draaien nu in rondjes. Jij lijkt geen onderscheid te kunnen maken tussen de Koran en gelovigen. Zolang jij dat niet kunt is elke discussie over het onderwerp totale onzin.
Geef hier eens een positieve draai aan dan?

quote:
Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 15:
En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat God haar een weg opent.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
pi_156045556
quote:
9s.gif Op zondag 13 september 2015 12:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik betaal tenminste belasting aan Nederland, itt jou.
Klopt. Sterker nog, ik betaal helemaal nergens belasting en krijg een bak geld om onderzoek te doen, belastingvrij.

Maar waarom progeer je 't hier nog Trig? Plaat blijft hangen, eenzijdige pohi op meerdere fora. Die ziel ga je niet meer redden hoor, ook niet met een lading maagden.

Kan in theorie een lading wetenschappelijk onderzoek posten over interpretatie vanteksen, maar dan moet ik moeite doen...
Ja doei.
pi_156045566
quote:
9s.gif Op zondag 13 september 2015 12:33 schreef Triggershot het volgende:

Idd, Molurus ben je echt zo dom dat je niet begrijpt dat de Koran zegt dat het absolute autoriteit heeft en een volmaakt boek is.
Ja, je hebt gelijk. Er is eigenlijk geen andere oplossing. We moeten hier met zijn allen maar erkennen dat HKP intellectueel superieur is en dat wij allemaal dom zijn. :D

Toon ons de weg, oh grote HKP. _O_
pi_156045576
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

En deze onzin die direct in strijd is met de feiten gewoon blijven herhalen. :')
En toch heeft hij daar wel gelijk in. Men noemt zich moslim, maar negeert de helft wat in de koran staat. Doen wat in de koran staat is juist wat je tot moslim maakt.

Feiten zeggen idd dat de meesten niet alle regels navolgen. Voor hen is het voldoende als ze in Allah geloven. Maar technisch gezien zijn ze dan niet echt moslim.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2015 12:36:34 ]
pi_156045577
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 12:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, je hebt gelijk. Er is eigenlijk geen andere oplossing. We moeten hier met zijn allen maar erkennen dat HKP intellectueel superieur is en dat wij allemaal dom zijn. :D

Stemp PVV!!!!
pi_156045597
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:34 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Geef hier eens een positieve draai aan dan?
De positieve draai komt van moslims, niet van de Koran.

Ik herhaal dit nog 1 keer: probeer eens een verschil te zien tussen de Koran en moslims. Spreek eens een moslim aan. Praat eens met ze.
pi_156045611
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 12:34 schreef motorbloempje het volgende:
Kan in theorie een lading wetenschappelijk onderzoek posten over interpretatie vanteksen, maar dan moet ik moeite doen...
Absoluut en volmaakt, hoezo interpretatie.Daarnaast, als je geen moeite wilt doen, wat doe je hier dan? Kom je mee trollen met de andere trollen?
pi_156045614
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 12:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Klopt. Sterker nog, ik betaal helemaal nergens belasting en krijg een bak geld om onderzoek te doen, belastingvrij.

Maar waarom progeer je 't hier nog Trig? Plaat blijft hangen, eenzijdige pohi op meerdere fora. Die ziel ga je niet meer redden hoor, ook niet met een lading maagden.

Van mijn zuurverdiende centen zeker :(

Het is meer leedvermaak geworden, stukje amusement, heb serieuze pogingen al bijna een week geleden opgegeven om eerlijk te zijn.

Heeft geen zin, dan pikt hij er weer wat uit, focust zich daarop en gaat geheel voorbij aan je punt.
pi_156045622
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 12:36 schreef Hexx. het volgende:

[..]

En toch heeft hij daar wel gelijk in. Men noemt zich moslim, maar negeert de helft wat in de koran staat. Doen wat in de koran staat is juist wat je tot moslim maakt.

Feiten zeggen idd dat de meesten niet alle regels navolgen. Voor hen is het voldoende als ze in Allah geloven. Maar technisch gezien zijn ze dan niet echt moslim.
Alsof jij niet de helft van de Bijbel negeert. :P

Dit zie je in alle religies. Als strikte naleving van de heilige teksten een voorwaarde is om 'een echte gelovige' te zijn dan bestaan 'echte gelovigen' niet.
pi_156045635
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is meer leedvermaak geworden, stukje amusement,

Ik vind 'm wel grappig. Lekker vooroordeelbevestigend.
pi_156045641
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:36 schreef Jigzoz het volgende:
Stemp PVV!!!!
Kijk, en Motorbloempje zou nu dus moeten zeggen dat dit off topic gedrag is, en een niet onderbouwde reactie is. Maar dat doet ze niet. Is dat modder eren?
pi_156045652
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:39 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Kijk, en Motorbloempje zou nu dus moeten zeggen dat dit off topic gedrag is, en een niet onderbouwde reactie is. Maar dat doet ze niet. Is dat modder eren?
Je mag geen 'stemp PVV' zeggen in een PVV-topic? Waarom niet?
pi_156045656
Dit is niet mijn forum.
Ja doei.
pi_156045671
quote:

[..]

"Zijn niet echt moslim want XYZ" is ISIS retoriek, er is nog nooit een moslim geweest die de Koran 100% heeft uitgevoerd, simpelweg omdat de Koran in andere omstandigheden andere dingen beveelt, de Koranische openbaringen in Mekka zijn fundamenteel anders dan de openbaringen in Medina, bij de een moet Mohammed passief het geloof prediken en in Madinah heeft hij weer de verantwoordelijkheid over een staat, waar de verzen van Mekka weer niet opgaan.
pi_156045680
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 12:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

En zo is dat!
pi_156045685
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:40 schreef motorbloempje het volgende:

Dit is niet mijn forum.
Jammer, want (godsdienst)filosofie kan een machtig interessant onderwerp zijn. Helaas is het niveau hier om te janken. ;(
pi_156045686
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:36 schreef Molurus het volgende:
De positieve draai komt van moslims, niet van de Koran.
O? Ga je d e vraag nu ontwijken? Doe eens een poging om die tekstjes anders te interpreteren dan wat er letterlijk staat??

quote:
Hoofdstuk 2, vers 191:
En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

Hoofdstuk 4, vers 15:
En voor degenen uwer vrouwen, die zich aan ontucht schuldig maken, roept vier uwer als getuigen tegen haar en als zij getuigen, sluit haar dan in de huizen op, totdat de dood haar achterhaalt, of totdat God haar een weg opent.

Hoofdstuk 4, vers 89:
Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.
Of moet je dat interpreteren als; Wees lief voor iedereen en steun de democratie, eer de democratie. De democratie is een groot goed, en die moet je in stand houden. Ende eert de ongelovigen, bekeer ze niet en heb respect voor andermans visie.

Staat dat er eigenlijk?
pi_156045700
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:42 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

O? Ga je d e vraag nu ontwijken? Doe eens een poging om die tekstjes anders te interpreteren dan wat er letterlijk staat??
Nee, jij bent al honderden posts de antwoorden aan het negeren. Ik ga het dus niet verder herhalen.
pi_156045703
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vind 'm wel grappig. Lekker vooroordeelbevestigend.
Hij gaat nog bijna met zijn acties de moslims en niet-moslims verenigen. Toch wel knap van hem.
pi_156045714
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Alsof jij niet de helft van de Bijbel negeert. :P

Dit zie je in alle religies. Als strikte naleving van de heilige teksten een voorwaarde is om 'een echte gelovige' te zijn dan bestaan 'echte gelovigen' niet.
Dat is een onterechte beschuldiging.

Maar ik zeg niet "gelovige". Ik zeg "moslim". Moslim leeft de regels na. Gelovige gelooft en probeert goed te leven.
pi_156045717
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 12:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hij gaat nog bijna met zijn acties de moslims en niet-moslims verenigen. Toch wel knap van hem.
Ik begin zo langzaam aan te denken dat PVV'ers enger zijn dan moslims. _O-
pi_156045718
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:37 schreef Triggershot het volgende:

Het is meer leedvermaak geworden, stukje amusement, heb serieuze pogingen al bijna een week geleden opgegeven om eerlijk te zijn.

Heeft geen zin, dan pikt hij er weer wat uit, focust zich daarop en gaat geheel voorbij aan je punt.
On topic nou! Bedankt Motorbloempje, je hebt het hele topic ontspoort, prima modder eter ben je!! Maar vooral niks doen, en helpen ontsporen, maar anderen als het enkel jou uitkomt wel op dat gedrag aanspreken. Daar zie je de hypocrisie al!!
pi_156045734
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Dit is niet mijn forum.
Maar je verziekt de boel hier wel, zou je niet moeten doen als modder eter!!!
pi_156045752
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 12:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou... Dat gaat 'm niet worden, ben ik bang.
pi_156045757
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Niet alleen dat, er zijn laboratorische onderzoeken verricht en vele boeken geschreven over de gevaren van waterstofperoxide.
pi_156045758
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 12:44 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dat is een onterechte beschuldiging.

Maar ik zeg niet "gelovige". Ik zeg "moslim". Moslim leeft de regels na. Gelovige gelooft en probeert goed te leven.
Ah ja. Er zijn dus geen christenen en geen moslims. Het zijn gewoon 3,5 miljard gelovigen, maar geen daarvan is 'moslim' of 'christen'. Duidelijk.
pi_156045762
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar is al een topic over.
pi_156045776
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:42 schreef Molurus het volgende:
Jammer, want (godsdienst)filosofie kan een machtig interessant onderwerp zijn. Helaas is het niveau hier om te janken. ;(
Ja en dat is met name aan jou en je vriendjes te danken. EN NOU ON TOPIC EN KAPPEN MET DAT GETROL!!
pi_156045784
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 12:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet alleen dat, er zijn laboratorische onderzoeken verricht en vele boeken geschreven over de gevaren van waterstofperoxide.
Je kunt er raketten mee laten opstijgen. Nuf said.
pi_156045785
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou... Dat gaat 'm niet worden, ben ik bang.
Je weet maar nooit misschien zegt de (niet)moslim, in tegenstelling tot ts is de 'Hollander'/moslim not so bad. Misschien denk je dat nu al!
pi_156045798
Ik ben geen F&L moderator, dat je 't even weet. En anderen hoeven op zich niet heel veel moeite te doen om het te laten ontsporen, aangezien je zelf niet echt open staat voor enige vorm van nuance of input op een discussieforum, alwaar je als een bekraste plaat tegen ongeveer alles wat de wetenschap over tekst- en religieinterpretatie te zeggen heeft ingaat. Dat frustreert, op een discussieforum.
Ja doei.
pi_156045808
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je kunt er raketten mee laten opstijgen. Nuf said.
Nu maar hopen dat IS en PVV niet gaan samenwerken :'(
pi_156045815
Wat een stel trollen hier zeg!!!
pi_156045822
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je weet maar nooit misschien zegt de (niet)moslim, in tegenstelling tot ts is de 'Hollander'/moslim not so bad. Misschien denk je dat nu al!
Hmja, daar heb je wel gelijk in. Liever een moslim op visite dan een PVV'er.
pi_156045861
Zo typisch he, zitten ze vast dan gaan ze trollen om het topic om zeep te helpen. Maar niet onderbouwen, o nee. Maar zichzelf wel fantastisch vinden. Man, man, wat is het triest gesteld men sommigen
pi_156045894
Zijn we nu klaar met janken en trollen? Kan het nu weer on topic?
pi_156045899
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hmja, daar heb je wel gelijk in. Liever een moslim op visite dan een PVV'er.
Same here, liever een sociale niet-moslim dan een opdringende moslim op visite, toch heel wat gezelliger.
pi_156045916
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:52 schreef HongKongPhoey het volgende:
Zo typisch he, zitten ze vast dan gaan ze trollen om het topic om zeep te helpen. Maar niet onderbouwen, o nee. Maar zichzelf wel fantastisch vinden. Man, man, wat is het triest gesteld men sommigen
Merk op dat dat niet geldt voor 'sommigen' maar voor iedereen hier. Dan zijn er twee mogelijkheden:

1) iedereen is gek behalve jij.
2) er gaat iets niet helemaal goed met de wijze waarop jij communiceert.

Gut, welke van deze twee mogelijkheden is nu het meest plausibel?
pi_156045925
quote:
11s.gif Op zondag 13 september 2015 12:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Same here, liever een sociale niet-moslim dan een opdringende moslim op visite, toch heel wat gezelliger.
Ik ken eigenlijk geen opdringerige moslims.

Hoe dan ook: relivolk durft toch niet binnen te komen in mijn satanische grot.
pi_156045981
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:52 schreef HongKongPhoey het volgende:
Kun je misschien bij het onderwerp blijven? We hadden het over moslims en, gerelateerd daaraan, de PVV. Ik snap dat je ongelukkig bent met jezelf, maar daarvoor zijn andere subfora.
pi_156046058
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 12:54 schreef Molurus het volgende:

Ooit zei e massa de aarde is plat, een enkeling de aarde is rond. Wie had er gelijk?
pi_156046080
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:55 schreef Jigzoz het volgende:

Ik vraag me af of er nog wel ruimte voor anderen is als jij en je enorme ego er in zitten
pi_156046089
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:02 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ooit zei e massa de aarde is plat, een enkeling de aarde is rond. Wie had er gelijk?
Jij niet, want dat zei de massa nooit.
pi_156046107
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:03 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er nog wel ruimte voor anderen is als jij en je enorme ego er in zitten
Gaat in praktijk erg goed, maar ik heb dan ook fantastisch aardige en lieve vriendjes en vriendinnetjes.
pi_156046125
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

mwuah ik zou gewoon bewapend komen met een reliek.
pi_156046142
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 13:06 schreef Triggershot het volgende:

[..]

mwuah ik zou gewoon bewapend komen met een reliek.
Dat zou mij leren!
pi_156046152
Net "Britain's greatest sportsman ever" zien finishen op de Great North Run. Mo Farah. Moslim, Brit sinds zijn 7e levensjaar. Praat nooit tot zelden over zijn geloof, maar bedankt na iedere race zijn Allah, en inspireert een heel land, moedigt jeugd aan te sporten. Doet zijn ding, gelooft zijn geloof voor zichzelf en functioneert meer dan prima.

De koran en de bijbel, beide niet mijn ding, ik geloof niet in een god, maar als mensen uit een geloof, voor zichzelf, het mooie en vooral hedendaagse halen, dan is daar niets mis mee. In Amerika zweert men ook nog vanalles op de bijbel, los van de niet zo lieve dingen die daar in staan, toch hoor je daar je een stuk minder gejammer over, en als je daar naar vraagt zegt men "ja, maar wij christenen gaan met de tijd mee qua interpretaties , en focusen op het NT!" Wat dan voor vele mensen ineens wel plausibel is.

Ach ja, men mag zich van mij noemen wat hij/zij wil. Ik bekijk liever of ik met mensen om wil gaan op basis van wat ze doen in plaats van wat ik zou vinden wat ze zouden moeten doen volgens mijn interpretatie van een boek of geloof.
Ja doei.
pi_156046158
On topic, en als je niks anders te melden hebt ga dan ff lekker ergens anders klieren. Of met je aardige vriendjes en vriendinnetjes spelen. Of zitten die Bambi tte kijken?
pi_156046177
Ik ben weg, kom later wel terug als de strontlucht hier een beetje weggetrokken is!!
pi_156046197
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:07 schreef HongKongPhoey het volgende:
On topic, en als je niks anders te melden hebt ga dan ff lekker ergens anders klieren. Of met je aardige vriendjes en vriendinnetjes spelen. Of zitten die Bambi tte kijken?
Bijf nou eens OT man. Je begint een topic over de islam, maar in 90% van je reacties gaat het over totaal andere zaken.
pi_156046273
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:07 schreef motorbloempje het volgende:

De koran en de bijbel, beide niet mijn ding, ik geloof niet in een god, maar als mensen uit een geloof, voor zichzelf, het mooie en vooral hedendaagse halen, dan is daar niets mis mee. In Amerika zweert men ook nog vanalles op de bijbel, los van de niet zo lieve dingen die daar in staan, toch hoor je daar je een stuk minder gejammer over, en als je daar naar vraagt zegt men "ja, maar wij christenen gaan met de tijd mee qua interpretaties , en focusen op het NT!" Wat dan voor vele mensen ineens wel plausibel is.
Amerikaans christendom lijkt me nou niet bepaald een voorbeeld van hoe religie en maatschappij wél goed samen kunnen gaan.
pi_156046297
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:47 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

EN NOU ON TOPIC EN KAPPEN MET DAT GETROL!!
Ooeehh... Dominant ook nog! :D
pi_156046343
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 13:14 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ooeehh... Dominant ook nog! :D
Ik hou niet zo van dat geschreeuw. Het staat zo dom.
pi_156046347
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Amerikaans christendom lijkt me nou niet bepaald een voorbeeld van hoe religie en maatschappij wél goed samen kunnen gaan.
Oh, nee, daarom juist :')
Ja doei.
pi_156046364
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 13:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, nee, daarom juist :')
Ach so...

Laat geworden gisteren...
pi_156046422
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:02 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat is een hardnekkige mythe.

Men heeft lang gedacht dat de zon rond de aarde draaide, maar zover bekend is 'de aarde is plat' nooit echt een mainstream gedachte geweest.

Overigens ben je nu zelf aan de lopende band off topic aan het posten en aan het trollen. Heb je dit zelf door?

Jouw topic, jouw feestje. Je moet het zelf weten natuurlijk. Maar kijk ook eens in de spiegel. ;)
pi_156046525
Ik ben voor compleet gescheiden staat en kerk. Ben zelf relatief anti religie voor kinderen, aangezien ik vind dat je dat aan volwassenen over zou moeten laten, zo'n keuze, maar als mensen zich door religie een beter en sterker mens voelen, voor zichzelf, dan juich ik dat toe. Boeken, geen boeken, religie is persoonlijk, heel persoonlijk, er zijn ook niet voor niets alleen al meerdere stromingen per religie. Blijven hameren op het negatieve is wat juist verdeeldheid en frustratie en onbegrepenheid veroorzaakt. Het niet willen zien van nuance en interpretatie en het bijna eisen van het voldoen aan een negatief verwachtingspatroon is wat de samenleving stuk maakt.
Ja doei.
pi_156046529
quote:

Hehe, eindelijk iemand met helder verstand!!
pi_156046547
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben voor compleet gescheiden staat en kerk. Ben zelf relatief anti religie voor kinderen, aangezien ik vind dat je dat aan volwassenen over zou moeten laten, zo'n keuze, maar als mensen zich door religie een beter en sterker mens voelen, voor zichzelf, dan juich ik dat toe. Boeken, geen boeken, religie is persoonlijk, heel persoonlijk, er zijn ook niet voor niets alleen al meerdere stromingen per religie. Blijven hameren op het negatieve is wat juist verdeeldheid en frustratie en onbegrepenheid veroorzaakt. Het niet willen zien van nuance en interpretatie en het bijna eisen van het voldoen aan een negatief verwachtingspatroon is wat de samenleving stuk maakt.
QFT. Helemaal mee eens.
pi_156046564
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:26 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Hehe, eindelijk iemand met helder verstand!!
De enige waarvan je bijval krijgt is een Jehova Getuige. Oh ironie. :D
pi_156046577
quote:
Amen.
pi_156046579
"Hehe, eindelijk iemand die het met mij eens is", moet dat zijn.
Ja doei.
pi_156046654
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:27 schreef Molurus het volgende:
Alsof bijstand van een stel trollen iets voor stelt! Maar nu maak je dus een grote fout en laat je zien wie hier echt discrimineert. Jij stelt nu dat een Jehova's getuige per definitie niet gelijk kan hebben omdat hij/zij Jehova;s getuige is?

Zie je niet in dat je eigenlijk een enorme hypocriete zak stront bent eigenlijk?

Ga je nog reageren trolurus?

[ Bericht 2% gewijzigd door HongKongPhoey op 13-09-2015 13:43:49 ]
pi_156046694
Dat schelden doet je "cause" ook niet zoveel goed. Just sayin'.
Ja doei.
pi_156046732
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:31 schreef HongKongPhoey het volgende:

Zie je niet in dat je eigenlijk een enorme hypocriete zak stront bent eigenlijk?
Dat is onlief.
pi_156046739
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:33 schreef motorbloempje het volgende:
Dat schelden doet je "cause" ook niet zoveel goed. Just sayin'.
Dat gejank van jou siert je ook niet. Maar ik heb weel een punt, of niet?
pi_156046759
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:35 schreef Jigzoz het volgende:
Dat is onlief.
Het is gewoon wel waar, of niet? Ontkracht het anders eens?
pi_156046792
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:36 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Heb ik eerder vandaag al eens gedaan. PVV'ers geloven dat niet-PVV'ers kwaadaardige onmensen zijn. Zelf noemen ze die meestal 'gutmenschen', of 'policors'.
  zondag 13 september 2015 @ 13:39:11 #273
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156046828
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gaat in praktijk erg goed, maar ik heb dan ook fantastisch aardige en lieve vriendjes en vriendinnetjes.
Dus omdat ze zo klein zijn, passen ze er nog net bij?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156046844
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:39 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Dus omdat ze zo klein zijn, passen ze er nog net bij?
Ik ben zelf vrij groot, dus dan lijken ze vrij snel klein.
  zondag 13 september 2015 @ 13:41:57 #275
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156046900
quote:

[..]

Het is gewoon niet waar. Ontkracht dat maar eens. Ha!
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156046920
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:37 schreef Jigzoz het volgende:
Heb ik eerder vandaag al eens gedaan. P
Praat geen onzin, jij loopt enkel te janken hier! Wie zegt trouwens dat ik een PVV'er ben?
pi_156046944
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:42 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Praat geen onzin, jij loopt enkel te janken hier!
Nee, integendeel! Ik ben hier voornamelijk aan het lachen juist.
quote:
Wie zegt trouwens dat ik een PVV'er ben?
Ik. Lijkt me nogal duidelijk.
pi_156046969
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:41 schreef GrumpyFish het volgende:
Het is gewoon niet waar. Ontkracht dat maar eens. Ha!
O ja, god bestaat, want jij kan niet bewijzen dat hij niet bestaat. Die logica, ga knikkeren joh
  zondag 13 september 2015 @ 13:45:30 #279
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_156046991
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2015 12:54 schreef Molurus het volgende:
Merk op dat dat niet geldt voor 'sommigen' maar voor iedereen hier. Dan zijn er twee mogelijkheden:

1) iedereen is gek behalve jij.
2) er gaat iets niet helemaal goed met de wijze waarop jij communiceert.

TS is niet zo goed in zelfreflectie geloof ik. Vast een borderliner of zo, als ik het zo zie.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_156046997
quote:
Alsof bijstand van een stel trollen iets voor stelt! Maar nu maak je dus een grote fout en laat je zien wie hier echt discrimineert. Jij stelt nu dat een Jehova's getuige per definitie niet gelijk kan hebben omdat hij/zij Jehova;s getuige is?

Ga je nog reageren trolurus? Nou?
pi_156047000
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:45 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

TS is niet zo goed in zelfreflectie geloof ik. Vast een borderliner of zo, als ik het zo zie.
Welnee. Gewoon een standaard-PVV'er.
pi_156047012
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:45 schreef Villas__Rubin het volgende:
Dat is het joh, nu weer on topic?
  zondag 13 september 2015 @ 13:46:35 #283
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156047019
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:44 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

O ja, god bestaat, want jij kan niet bewijzen dat hij niet bestaat. Die logica, ga knikkeren joh
Jij bent anders degene die hier stelt dat het zo is, tenzij iemand het ontkracht:
quote:

[..]

Dus misschien moet je je eigen logica eens onder de loep nemen. Ik hield je alleen een spiegel voor.
pi_156047028
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:45 schreef HongKongPhoey het volgende:

Dat is onlief.
  zondag 13 september 2015 @ 13:47:21 #285
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156047042
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is onlief.
Maar wel waar, of niet? Ontkracht het maar eens!
pi_156047055
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:47 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Maar wel waar, of niet? Ontkracht het maar eens!
Heb ik eerder vandaag al eens gedaan. PVV'ers geloven dat niet-PVV'ers kwaadaardige onmensen zijn. Zelf noemen ze die meestal 'gutmenschen', of 'policors'.
pi_156047074
quote:
Eigenlijk, als men religie precies naleeft, zegt het ook dat het gescheiden dient te zijn van de staat.
pi_156047082
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:46 schreef Jigzoz het volgende:
Dat is onlief.
Stel ik het anders.

quote:

Zie je niet in dat je eigenlijk eigenlijk een beetje hypocriet ben, een beetje heel erg?

Ga je nog reageren Molurus? Nou?

Zo beter?
  zondag 13 september 2015 @ 13:48:44 #289
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156047085
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 13:48 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Eigenlijk, als men religie precies naleeft, zegt het ook dat het gescheiden dient te zijn van de staat.
Religie in het algemeen?
pi_156047091
quote:

[..]

Ehm, wat is sharia bijvoorbeeld dan?
pi_156047098
quote:

[..]

Niet zo arrogant doen.
pi_156047099
quote:
En is daarom ook niet verenigbaar met een democratie?
pi_156047127
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:48 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Religie in het algemeen?
Jep! Ga maar es na.
  zondag 13 september 2015 @ 13:50:46 #294
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156047147
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 13:50 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Jep! Ga maar es na.
Ik ben het zojuist na gegaan en het klopt niet. ;(
pi_156047154
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 13:49 schreef Hexx. het volgende:
Niet zo arrogant doen.
Precies, die arrogantie druipt er hier bij een boel nogal af. Hij discrimineert jou. Jij bent Jehova's getuige, dus die kan je niet serieus nemen.

Hij doet precies waar hij mij van beticht.
pi_156047188
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:50 schreef GrumpyFish het volgende:
Ik ben het zojuist na gegaan en het klopt niet. ;(
Misschien moet je of ophouden met dat kinderachtige gedoe, of met je knikkers gaan spelen.
pi_156047204
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Precies, die arrogantie druipt er hier bij een boel nogal af. Hij discrimineert jou. Jij bent Jehova's getuige, dus die kan je niet serieus nemen.

Hij doet precies waar hij mij van beticht.
Ik denk niet dat Hexx. vriendjes met je wil worden hoor.
pi_156047205
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ehm, wat is sharia bijvoorbeeld dan?
Gewoon een vertakking van de echte koran. Menselijke regels enzo.
  zondag 13 september 2015 @ 13:52:52 #299
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156047214
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:51 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Misschien moet je of ophouden met dat kinderachtige gedoe, of met je knikkers gaan spelen.
Als zij (of jij) geen enkele moeite stopt in haar posts, waarom zou ik dat dan wel doen?
pi_156047224
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 13:52 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Gewoon een vertakking van de echte koran. Menselijke regels enzo.
En dan gaan religie en staat toch samen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')