abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156046152
Net "Britain's greatest sportsman ever" zien finishen op de Great North Run. Mo Farah. Moslim, Brit sinds zijn 7e levensjaar. Praat nooit tot zelden over zijn geloof, maar bedankt na iedere race zijn Allah, en inspireert een heel land, moedigt jeugd aan te sporten. Doet zijn ding, gelooft zijn geloof voor zichzelf en functioneert meer dan prima.

De koran en de bijbel, beide niet mijn ding, ik geloof niet in een god, maar als mensen uit een geloof, voor zichzelf, het mooie en vooral hedendaagse halen, dan is daar niets mis mee. In Amerika zweert men ook nog vanalles op de bijbel, los van de niet zo lieve dingen die daar in staan, toch hoor je daar je een stuk minder gejammer over, en als je daar naar vraagt zegt men "ja, maar wij christenen gaan met de tijd mee qua interpretaties , en focusen op het NT!" Wat dan voor vele mensen ineens wel plausibel is.

Ach ja, men mag zich van mij noemen wat hij/zij wil. Ik bekijk liever of ik met mensen om wil gaan op basis van wat ze doen in plaats van wat ik zou vinden wat ze zouden moeten doen volgens mijn interpretatie van een boek of geloof.
Ja doei.
pi_156046158
On topic, en als je niks anders te melden hebt ga dan ff lekker ergens anders klieren. Of met je aardige vriendjes en vriendinnetjes spelen. Of zitten die Bambi tte kijken?
pi_156046177
Ik ben weg, kom later wel terug als de strontlucht hier een beetje weggetrokken is!!
pi_156046197
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:07 schreef HongKongPhoey het volgende:
On topic, en als je niks anders te melden hebt ga dan ff lekker ergens anders klieren. Of met je aardige vriendjes en vriendinnetjes spelen. Of zitten die Bambi tte kijken?
Bijf nou eens OT man. Je begint een topic over de islam, maar in 90% van je reacties gaat het over totaal andere zaken.
pi_156046273
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:07 schreef motorbloempje het volgende:

De koran en de bijbel, beide niet mijn ding, ik geloof niet in een god, maar als mensen uit een geloof, voor zichzelf, het mooie en vooral hedendaagse halen, dan is daar niets mis mee. In Amerika zweert men ook nog vanalles op de bijbel, los van de niet zo lieve dingen die daar in staan, toch hoor je daar je een stuk minder gejammer over, en als je daar naar vraagt zegt men "ja, maar wij christenen gaan met de tijd mee qua interpretaties , en focusen op het NT!" Wat dan voor vele mensen ineens wel plausibel is.
Amerikaans christendom lijkt me nou niet bepaald een voorbeeld van hoe religie en maatschappij wél goed samen kunnen gaan.
pi_156046297
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 12:47 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

EN NOU ON TOPIC EN KAPPEN MET DAT GETROL!!
Ooeehh... Dominant ook nog! :D
pi_156046343
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 13:14 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ooeehh... Dominant ook nog! :D
Ik hou niet zo van dat geschreeuw. Het staat zo dom.
pi_156046347
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Amerikaans christendom lijkt me nou niet bepaald een voorbeeld van hoe religie en maatschappij wél goed samen kunnen gaan.
Oh, nee, daarom juist :')
Ja doei.
pi_156046364
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 13:17 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, nee, daarom juist :')
Ach so...

Laat geworden gisteren...
pi_156046422
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:02 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ooit zei e massa de aarde is plat, een enkeling de aarde is rond. Wie had er gelijk?
Dat is een hardnekkige mythe.

Men heeft lang gedacht dat de zon rond de aarde draaide, maar zover bekend is 'de aarde is plat' nooit echt een mainstream gedachte geweest.

Overigens ben je nu zelf aan de lopende band off topic aan het posten en aan het trollen. Heb je dit zelf door?

Jouw topic, jouw feestje. Je moet het zelf weten natuurlijk. Maar kijk ook eens in de spiegel. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156046525
Ik ben voor compleet gescheiden staat en kerk. Ben zelf relatief anti religie voor kinderen, aangezien ik vind dat je dat aan volwassenen over zou moeten laten, zo'n keuze, maar als mensen zich door religie een beter en sterker mens voelen, voor zichzelf, dan juich ik dat toe. Boeken, geen boeken, religie is persoonlijk, heel persoonlijk, er zijn ook niet voor niets alleen al meerdere stromingen per religie. Blijven hameren op het negatieve is wat juist verdeeldheid en frustratie en onbegrepenheid veroorzaakt. Het niet willen zien van nuance en interpretatie en het bijna eisen van het voldoen aan een negatief verwachtingspatroon is wat de samenleving stuk maakt.
Ja doei.
pi_156046529
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2015 12:36 schreef Hexx. het volgende:
En toch heeft hij daar wel gelijk in. Men noemt zich moslim, maar negeert de helft wat in de koran staat. Doen wat in de koran staat is juist wat je tot moslim maakt.

Feiten zeggen idd dat de meesten niet alle regels navolgen. Voor hen is het voldoende als ze in Allah geloven. Maar technisch gezien zijn ze dan niet echt moslim.
Hehe, eindelijk iemand met helder verstand!!
pi_156046547
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben voor compleet gescheiden staat en kerk. Ben zelf relatief anti religie voor kinderen, aangezien ik vind dat je dat aan volwassenen over zou moeten laten, zo'n keuze, maar als mensen zich door religie een beter en sterker mens voelen, voor zichzelf, dan juich ik dat toe. Boeken, geen boeken, religie is persoonlijk, heel persoonlijk, er zijn ook niet voor niets alleen al meerdere stromingen per religie. Blijven hameren op het negatieve is wat juist verdeeldheid en frustratie en onbegrepenheid veroorzaakt. Het niet willen zien van nuance en interpretatie en het bijna eisen van het voldoen aan een negatief verwachtingspatroon is wat de samenleving stuk maakt.
QFT. Helemaal mee eens.
pi_156046564
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:26 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Hehe, eindelijk iemand met helder verstand!!
De enige waarvan je bijval krijgt is een Jehova Getuige. Oh ironie. :D
pi_156046577
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:25 schreef motorbloempje het volgende:
Amen.
pi_156046579
"Hehe, eindelijk iemand die het met mij eens is", moet dat zijn.
Ja doei.
pi_156046654
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:27 schreef Molurus het volgende:
De enige waarvan je bijval krijgt is een Jehova Getuige. Oh ironie. :D
Alsof bijstand van een stel trollen iets voor stelt! Maar nu maak je dus een grote fout en laat je zien wie hier echt discrimineert. Jij stelt nu dat een Jehova's getuige per definitie niet gelijk kan hebben omdat hij/zij Jehova;s getuige is?

Zie je niet in dat je eigenlijk een enorme hypocriete zak stront bent eigenlijk?

Ga je nog reageren trolurus?

[ Bericht 2% gewijzigd door HongKongPhoey op 13-09-2015 13:43:49 ]
pi_156046694
Dat schelden doet je "cause" ook niet zoveel goed. Just sayin'.
Ja doei.
pi_156046732
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:31 schreef HongKongPhoey het volgende:

Zie je niet in dat je eigenlijk een enorme hypocriete zak stront bent eigenlijk?
Dat is onlief.
pi_156046739
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:33 schreef motorbloempje het volgende:
Dat schelden doet je "cause" ook niet zoveel goed. Just sayin'.
Dat gejank van jou siert je ook niet. Maar ik heb weel een punt, of niet?
pi_156046759
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:35 schreef Jigzoz het volgende:
Dat is onlief.
Het is gewoon wel waar, of niet? Ontkracht het anders eens?
pi_156046792
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:36 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Heb ik eerder vandaag al eens gedaan. PVV'ers geloven dat niet-PVV'ers kwaadaardige onmensen zijn. Zelf noemen ze die meestal 'gutmenschen', of 'policors'.
  zondag 13 september 2015 @ 13:39:11 #273
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156046828
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gaat in praktijk erg goed, maar ik heb dan ook fantastisch aardige en lieve vriendjes en vriendinnetjes.
Dus omdat ze zo klein zijn, passen ze er nog net bij?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156046844
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:39 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Dus omdat ze zo klein zijn, passen ze er nog net bij?
Ik ben zelf vrij groot, dus dan lijken ze vrij snel klein.
  zondag 13 september 2015 @ 13:41:57 #275
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156046900
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2015 13:36 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Het is gewoon niet waar. Ontkracht dat maar eens. Ha!
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')