Bijf nou eens OT man. Je begint een topic over de islam, maar in 90% van je reacties gaat het over totaal andere zaken.quote:Op zondag 13 september 2015 13:07 schreef HongKongPhoey het volgende:
On topic, en als je niks anders te melden hebt ga dan ff lekker ergens anders klieren. Of met je aardige vriendjes en vriendinnetjes spelen. Of zitten die Bambi tte kijken?
Amerikaans christendom lijkt me nou niet bepaald een voorbeeld van hoe religie en maatschappij wél goed samen kunnen gaan.quote:Op zondag 13 september 2015 13:07 schreef motorbloempje het volgende:
De koran en de bijbel, beide niet mijn ding, ik geloof niet in een god, maar als mensen uit een geloof, voor zichzelf, het mooie en vooral hedendaagse halen, dan is daar niets mis mee. In Amerika zweert men ook nog vanalles op de bijbel, los van de niet zo lieve dingen die daar in staan, toch hoor je daar je een stuk minder gejammer over, en als je daar naar vraagt zegt men "ja, maar wij christenen gaan met de tijd mee qua interpretaties , en focusen op het NT!" Wat dan voor vele mensen ineens wel plausibel is.
Ooeehh... Dominant ook nog!quote:Op zondag 13 september 2015 12:47 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
EN NOU ON TOPIC EN KAPPEN MET DAT GETROL!!
Oh, nee, daarom juistquote:Op zondag 13 september 2015 13:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Amerikaans christendom lijkt me nou niet bepaald een voorbeeld van hoe religie en maatschappij wél goed samen kunnen gaan.
Dat is een hardnekkige mythe.quote:Op zondag 13 september 2015 13:02 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ooit zei e massa de aarde is plat, een enkeling de aarde is rond. Wie had er gelijk?
Hehe, eindelijk iemand met helder verstand!!quote:Op zondag 13 september 2015 12:36 schreef Hexx. het volgende:
En toch heeft hij daar wel gelijk in. Men noemt zich moslim, maar negeert de helft wat in de koran staat. Doen wat in de koran staat is juist wat je tot moslim maakt.
Feiten zeggen idd dat de meesten niet alle regels navolgen. Voor hen is het voldoende als ze in Allah geloven. Maar technisch gezien zijn ze dan niet echt moslim.
QFT. Helemaal mee eens.quote:Op zondag 13 september 2015 13:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben voor compleet gescheiden staat en kerk. Ben zelf relatief anti religie voor kinderen, aangezien ik vind dat je dat aan volwassenen over zou moeten laten, zo'n keuze, maar als mensen zich door religie een beter en sterker mens voelen, voor zichzelf, dan juich ik dat toe. Boeken, geen boeken, religie is persoonlijk, heel persoonlijk, er zijn ook niet voor niets alleen al meerdere stromingen per religie. Blijven hameren op het negatieve is wat juist verdeeldheid en frustratie en onbegrepenheid veroorzaakt. Het niet willen zien van nuance en interpretatie en het bijna eisen van het voldoen aan een negatief verwachtingspatroon is wat de samenleving stuk maakt.
De enige waarvan je bijval krijgt is een Jehova Getuige. Oh ironie.quote:Op zondag 13 september 2015 13:26 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Hehe, eindelijk iemand met helder verstand!!
Amen.quote:Op zondag 13 september 2015 13:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ben voor compleet gescheiden staat en kerk. Ben zelf relatief anti religie voor kinderen, aangezien ik vind dat je dat aan volwassenen over zou moeten laten, zo'n keuze, maar als mensen zich door religie een beter en sterker mens voelen, voor zichzelf, dan juich ik dat toe. Boeken, geen boeken, religie is persoonlijk, heel persoonlijk, er zijn ook niet voor niets alleen al meerdere stromingen per religie. Blijven hameren op het negatieve is wat juist verdeeldheid en frustratie en onbegrepenheid veroorzaakt. Het niet willen zien van nuance en interpretatie en het bijna eisen van het voldoen aan een negatief verwachtingspatroon is wat de samenleving stuk maakt.
Alsof bijstand van een stel trollen iets voor stelt! Maar nu maak je dus een grote fout en laat je zien wie hier echt discrimineert. Jij stelt nu dat een Jehova's getuige per definitie niet gelijk kan hebben omdat hij/zij Jehova;s getuige is?quote:Op zondag 13 september 2015 13:27 schreef Molurus het volgende:
De enige waarvan je bijval krijgt is een Jehova Getuige. Oh ironie.
Dat is onlief.quote:Op zondag 13 september 2015 13:31 schreef HongKongPhoey het volgende:
Zie je niet in dat je eigenlijk een enorme hypocriete zak stront bent eigenlijk?
Dat gejank van jou siert je ook niet. Maar ik heb weel een punt, of niet?quote:Op zondag 13 september 2015 13:33 schreef motorbloempje het volgende:
Dat schelden doet je "cause" ook niet zoveel goed. Just sayin'.
Heb ik eerder vandaag al eens gedaan. PVV'ers geloven dat niet-PVV'ers kwaadaardige onmensen zijn. Zelf noemen ze die meestal 'gutmenschen', of 'policors'.quote:Op zondag 13 september 2015 13:36 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het is gewoon wel waar, of niet? Ontkracht het anders eens?
Dus omdat ze zo klein zijn, passen ze er nog net bij?quote:Op zondag 13 september 2015 13:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gaat in praktijk erg goed, maar ik heb dan ook fantastisch aardige en lieve vriendjes en vriendinnetjes.
Ik ben zelf vrij groot, dus dan lijken ze vrij snel klein.quote:Op zondag 13 september 2015 13:39 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dus omdat ze zo klein zijn, passen ze er nog net bij?
Het is gewoon niet waar. Ontkracht dat maar eens. Ha!quote:Op zondag 13 september 2015 13:36 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het is gewoon wel waar, of niet? Ontkracht het anders eens?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |