quote:Op maandag 14 september 2015 14:47 schreef CaLeX het volgende:
Leuke rant, maar wat is je vraag?
zoals het nu staat past dit topic beter in R&P
quote:Realiseren mensen zich niet dat ze met dit soort gedrag verschillende partijen een hak zetten?
dan is het antwoord: Jaquote:
uiteraard maar zolang de koper het contract niet tekent, gaat die vlieger ook niet op. die clausule is pas van toepassing na tekenen plus 3 dagen wettelijke bedenktijd.quote:Op maandag 14 september 2015 14:47 schreef VanFleppenstein het volgende:
Zit er geen boeteclausule in het voorlopig koopcontract?
Dat is er toch ook geen sprake voor een overeenkomst? Dan kan je het gewoon aan iemand anders verkopen?quote:Op maandag 14 september 2015 14:53 schreef Evilaurian het volgende:
[..]
uiteraard maar zolang de koper het contract niet tekent, gaat die vlieger ook niet op. die clausule is pas van toepassing na tekenen plus 3 dagen wettelijke bedenktijd.
Zolang je in onderhandelingen bent, mag je niet met een andere potentiële koper in gesprek.quote:Op maandag 14 september 2015 14:54 schreef VanFleppenstein het volgende:
[..]
Dat is er toch ook geen sprake voor een overeenkomst? Dan kan je het gewoon aan iemand anders verkopen?
trouwens waarom heeft het opstellen van koopcontract 7 weken geduurd?
Van wie niet?quote:Op maandag 14 september 2015 14:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zolang je in onderhandelingen bent, mag je niet met een andere potentiële koper in gesprek.
Nogmaals, van wie moet dat? En indien je antwoord wederom "de wet" is, graag even een naam+artikelnummer.quote:Op maandag 14 september 2015 15:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Goed, het mag wel, maar dan moet hij de onderhandelingen met die andere lui afkappen.
Nee maar daar is ook creatief mee om te gaan. Gewoon weer op Funda zetten met een kleine tekst dat jullie in onderhandeling zijn maar nog geen definitief koopcontract getekend is.quote:Op maandag 14 september 2015 14:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zolang je in onderhandelingen bent, mag je niet met een andere potentiële koper in gesprek.
Absoluut, dit soort "geintjes" zijn zo irritant omdat het voor mensen over grote bedragen gaat.quote:Op maandag 14 september 2015 15:09 schreef Nemephis het volgende:
Vervelend voor je Evilaurian.
Hopelijk het is alsnog vlot verkocht.
Ja inderdaad. Maar helaas is er achteraf weinig aan te doen.quote:Op maandag 14 september 2015 15:10 schreef VanFleppenstein het volgende:
[..]
Absoluut, dit soort "geintjes" zijn zo irritant omdat het voor mensen over grote bedragen gaat.
Ja hoor, dat kan hij gewoon doen. Dat is niet strafbaar.quote:Op maandag 14 september 2015 15:12 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar helaas is er achteraf weinig aan te doen.
Kan de makelaar niet de mensen die hebben aangegeven interesse te hebben alsnog benaderen (als die er waren)?
jazeker! voor zover de geinteresseerden hun gegevens hebben achtergelaten, worden deze door de makelaar benaderd of er nog interesse is, nadat de uiterste termijn (woensdag 12.00) is verstreken.quote:Op maandag 14 september 2015 15:12 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar helaas is er achteraf weinig aan te doen.
Kan de makelaar niet de mensen die hebben aangegeven interesse te hebben alsnog benaderen (als die er waren)?
dat heb ik dus helaas ook gehoord.quote:Op maandag 14 september 2015 15:12 schreef VanFleppenstein het volgende:
Ik weet ook een verhaal trouwens waarbij mensen al hun potentiële concurrenten aan het lijntje hielden met dit soort dingen zodat hun huis aantrekkelijker werd omdat hun huis de enigste bleef in een bepaalde prijsklasse in hun dorp. ps. ze lieten dit doen door kennissen zodat de link niet zo snel werd gelegd.
Vrij sneu zou je zo zeggen, maar als je huis al 3 jaar te koop stad snap ik wel dat mensen wanhopig worden.quote:Op maandag 14 september 2015 15:12 schreef VanFleppenstein het volgende:
Ik weet ook een verhaal trouwens waarbij mensen al hun potentiële concurrenten aan het lijntje hielden met dit soort dingen zodat hun huis aantrekkelijker werd omdat hun huis de enigste bleef in een bepaalde prijsklasse in hun dorp. ps. ze lieten dit doen door kennissen zodat de link niet zo snel werd gelegd.
Heb je geen kennissen die een bod kunnen doen op alle huizen in je omgeving om ze op dezelfde manier aan het lijntje te houden?quote:Op maandag 14 september 2015 15:17 schreef Evilaurian het volgende:
je hoopt altijd zo dat dit soort dingen jou niet overkomen...(klinkt heel dramatisch, maar het gaat hier niet om een broodje kaas)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo glashard als jij het hier stelt is het nu ook weer niet.quote:Op maandag 14 september 2015 14:57 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik zou nu nog een mailtje sturen dat het huis morgenochtend gelijk weer beschikbaar is, fuck hun.quote:Op maandag 14 september 2015 17:59 schreef Psy-freak het volgende:
Ik zou woensdag om 12:05 uur je makelaar bellen om het weer op de markt te gooien.
Dat is een redelijke termijn. Om eerlijk te zijn heb ik ons contract niet zo grondig doorgelezen. Heb alleen gekeken of het bedrag, data en vervaldata e.d. klopten. Misschien iets te veel de makelaar vertrouwd.quote:Op maandag 14 september 2015 18:53 schreef Piger het volgende:
Bij ons koopcontract stond dat de partij die als laatste tekent, 10 werkdagen heeft om te zorgen dat de ovk getekens retour komt. Indien dat niet gebeurt is er geen sprake meer van een ovk.
Maar wat als de tweede partij niet tekent?quote:Op maandag 14 september 2015 18:53 schreef Piger het volgende:
Bij ons koopcontract stond dat de partij die als laatste tekent, 10 werkdagen heeft om te zorgen dat de ovk getekens retour komt. Indien dat niet gebeurt is er geen sprake meer van een ovk.
Hij heeft een stropdas om, dat zegt genoeg.quote:Op maandag 14 september 2015 19:00 schreef Janar het volgende:
[..]
Dat is een redelijke termijn. Om eerlijk te zijn heb ik ons contract niet zo grondig doorgelezen. Heb alleen gekeken of het bedrag, data en vervaldata e.d. klopten. Misschien iets te veel de makelaar vertrouwd.
dan is er na 10 werkdagen dus geen contract meer.quote:Op maandag 14 september 2015 19:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar wat als de tweede partij niet tekent?
Tien dagen na...?quote:Op maandag 14 september 2015 19:03 schreef snellejelle het volgende:
[..]
dan is er na 10 werkdagen dus geen contract meer.
Het is eerder een fatsoensnorm maar zolang er geen koopovereenkomst getekend is door beide partijen is er geen afspraak en mag je met zoveel mensen onderhandelen wat je wilt.quote:Op maandag 14 september 2015 15:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Goed, het mag wel, maar dan moet hij de onderhandelingen met die andere lui afkappen.
hij omschrijft het niet duidelijk, dat ben ik met je eens. Maar een goede lezer haalt het er wel uitquote:Op maandag 14 september 2015 19:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat haal ik niet uit die tekst.
Ik denk dat er iets ontbreekt over wanneer de tweede partij dan het contract krijgt, anders kan er geen sprake zijn van dat de tweede partij tien dagen heeft om het terug te sturen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:11 schreef snellejelle het volgende:
[..]
hij omschrijft het niet duidelijk, dat ben ik met je eens. Maar een goede lezer haalt het er wel uit
10 dagen nadat de eerste partij heeft getekend, wat er gebeurt als de eerste partij de ovk pas laat stuurt, weet ik niet.quote:Op maandag 14 september 2015 19:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat er iets ontbreekt over wanneer de tweede partij dan het contract krijgt, anders kan er geen sprake zijn van dat de tweede partij tien dagen heeft om het terug te sturen.
(Ik vraag me trouwens af hoe je met zo'n bepaling vaststelt vanaf wanneer de drie dagen bedenktijd van de koper ingaan, maar dat terzijde.)
Alleen als de koper tekent.quote:Op maandag 14 september 2015 20:12 schreef Piger het volgende:
[..]
10 dagen nadat de eerste partij heeft getekend, wat er gebeurt als de eerste partij de ovk pas laat stuurt, weet ik niet.
Bedenktijd gaat in als koper in bezit is van ovk die door beide partijen is getekend.
wettelijk gezien mag je 2 partijen gewoon tegen elkaar uitspelen. Dit is wel tegen de spelregels van de NVM. Maarja spelregels is geen wet.quote:Op maandag 14 september 2015 17:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zo glashard als jij het hier stelt is het nu ook weer niet.
Verkoper mag rustig met een 2e partij in gesprek, hij mag ze alleen niet tegen elkaar uitspelen. Verkoper mag ook gewoon tegen beide partijen zeggen dat zij hun uiterste bod uit mogen brengen zonder dat hij mededeelt wat er door een ander is geboden en daarna mag verkoper kiezen met welke partij hij in zee gaat.
Tijdens het proces van onderhandelen had TS dus gewoon door moeten gaan met bezichtigingen. Nu is er 2 maand verloren gegaan wat gewoon erg zuur is. Daarbij is dit geen wetgeving maar een erecode van de NVM makelaars.
En ligt het aan mij of is 6 weken erg lang om een prijs/levering mondeling overéén te komen?
Klopt, dat staat er ookquote:Op maandag 14 september 2015 20:21 schreef VanFleppenstein het volgende:
[..]
wettelijk gezien mag je 2 partijen gewoon tegen elkaar uitspelen. Dit is wel tegen de spelregels van de NVM. Maarja spelregels is geen wet.
Bedankt voor de samenvatting.quote:Op maandag 14 september 2015 20:21 schreef VanFleppenstein het volgende:
[..]
wettelijk gezien mag je 2 partijen gewoon tegen elkaar uitspelen. Dit is wel tegen de spelregels van de NVM. Maarja spelregels is geen wet.
Sorryquote:Op maandag 14 september 2015 20:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Bedankt voor de samenvatting.
Ik vind die hottentot soms ook wat lang van stof .
Volgens mij begrijp je het niet echt. Als je geen contract hebt getekend kun je er clausules inzetten tot je er bij neervalt maar dat gaat je echt niet helpen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:33 schreef Evilaurian het volgende:
vind mijn makelaar geen natte krant.
tijdens een proces wil je een koper toch ook wel wat ruimte geven om zaken te regelen. de makelaar heeft echt wel zijn best gedaan om de koper te bereiken. eens, het had misschien sneller gekund dat we er mee zijn gestopt.
maar ja, eerste keer dat we een huis verkopen, dus je hebt geen idee. ik heb van te voren wel gezocht op internet hoe dingen werken, maar dat is voor de verkopende partij dus vet weinig.
weet in ieder geval wel, dat als er andere kopers zich aandienen, ik wél een tijdsclausule in het contract op laat nemen. vind het alleen wel een trieste zaak dat dit nodig is tegenwoordig. hoe moeilijk kan het zijn om even een reactie te geven op een e-mail? al is het 2 zinnen met: we zien er vanaf. toedeloe.
anyway. when you assume....
Ditquote:Op maandag 14 september 2015 14:49 schreef CaLeX het volgende:
[..]
dan is het antwoord: Ja
Of Nee
afhankelijk van de betreffende koper
quote:Op donderdag 17 september 2015 09:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Is het deze koper toevallig?
WGR / Bijna huis gekocht, Qoocker niet aangesloten/kapot
|
Forum Opties | |
---|---|