We hebben een bouwkundige keuring laten doen, die man was heel nauwkeurig en heeft naar heel veel punten gekeken. Het was hem opgevallen dat deze kraan het niet doet.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:18 schreef 44rdbei het volgende:
Het definitieve koopcontract?
Je had dit eigenlijk moeten testen bij de bezichtigingen...
Heb je de overige kranen / wc wel gecontroleerd?
Een bouwkundige gaat dit soort dingen toch niet controleren? Normaliter..... Daarnaast heb je volgens mij altijd een tijd dat je nog werkelijke gebreken aan mag geven.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:21 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
We hebben een bouwkundige keuring laten doen, die man was heel nauwkeurig en heeft naar heel veel punten gekeken. Het was hem opgevallen dat deze kraan het niet doet.
Ligt er natuurlijk wel aan of het een gebrek is, als de bewoners deze kraan niet genoemd hebben als zijnde een feature van de keuken bij de verkoop of wel genoemd hebben (of door de makelaar hebben laten noemen) dat deze het niet doet c.q. nooit aangesloten is geweest en degene die de keuring heeft uitgevoerd heeft geconstateerd dat deze het niet doet kan je lastig van een verborgen gebrek spreken (waar je normaliter later op kan terugkomen), en kan er mogelijk zelfs gesteld worden dat het bod is uitgebracht met de kennis dat deze kraan niet in werkende staat is, omdat dit tijdens de keuring naar voren is gekomen.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:22 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Een bouwkundige gaat dit soort dingen toch niet controleren? Normaliter..... Daarnaast heb je volgens mij altijd een tijd dat je nog werkelijke gebreken aan mag geven.
Het gebrek is niet verborgen.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:24 schreef mastertephon het volgende:
https://www.eigenhuis.nl/juridisch/kopen/verborgen-gebreken/
Zaak dus om in het koopcontract te laten aantekenen dat verkoper zorgt voor aansluiting en correcte werking (en niet te wachten tot het passeren van de akte).quote:Wie een bestaand huis koopt, koopt de woning in de staat waarin die zich op dat moment bevindt. Dat wil zeggen: inclusief alle zichtbare en onzichtbare gebreken.
Uh ja, het gaat nu over die kraan, niet over andere gebreken.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:22 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Een bouwkundige gaat dit soort dingen toch niet controleren? Normaliter..... Daarnaast heb je volgens mij altijd een tijd dat je nog werkelijke gebreken aan mag geven.
Helder, bedankt!quote:Op woensdag 16 september 2015 23:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Het gebrek is niet verborgen.
En uit dezelfde link:
[..]
Zaak dus om in het koopcontract te laten aantekenen dat verkoper zorgt voor aansluiting en correcte werking (en niet te wachten tot het passeren van de akte).
Het huis is niet nieuw, maar honderd jaar oudquote:Op woensdag 16 september 2015 23:51 schreef Chinless het volgende:
Als je een beetje handig bent kan je dat ding onder de 1000 euro kopen en zelf aansluiten.
Feit dat hij niet werkt zal makkelijk te fixen zijn, maw; paar honder euro in de hand en verder niet zeuren. Net alsof een quooker t waard is om je huis te laten staan. Denk dat je in deze tijd blij mag zijn met een nieuw huis en hypotheek.
De keuken zit op een eigen groep. Een Qoocker hoeft geen eigen groep, zover ik weet.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:54 schreef Fer het volgende:
Zo'n ding heeft toch een eigen groep nodig, zal wel een kink in de kabel zijn gekomen.
Klopt, vaak geschakeld met bijv de vaatwasser of oven ofzo.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:57 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
De keuken zit op een eigen groep. Een Qoocker hoeft geen eigen groep, zover ik weet.
Maar wat is max 1000 op een huis van X 1000 euro? Een vloer, muur ofzo moet toch ook opnieuw gedaan worden.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:53 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
Het huis is niet nieuw, maar honderd jaar oudde keuken is wel nieuw.
Dat ik blij mag zijn met hypotheek en droomhuis ben ik met je eens, maar dat maakt niet dat ik genoegen moet nemen met kapotte apparatuur in de keuken.
Dat is een denkfout; dat het in verhouding om een klein gedeelte gaat van de koopsom, betekent niet dat het geen geld is. Stel het aansluiten kost 300 euro, dan is dat toch 300 euro die je extra moet uitgeven.quote:Op donderdag 17 september 2015 00:01 schreef Chinless het volgende:
[..]
Maar wat is max 1000 op een huis van X 1000 euro? Een vloer, muur ofzo moet toch ook opnieuw gedaan worden.
Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp je wel, maar om t nu te laten gaan voor due par euro. Gewoon vermelden en vooraf contant regelen of indd in koop contract opnemen, maar dat is kort dag.
Het kan zelfs nog vlak voor het tekenen met pen worden toegevoegd.quote:Op donderdag 17 september 2015 00:01 schreef Chinless het volgende:
of indd in koop contract opnemen, maar dat is kort dag.
Denk dat de verkoper blijer mag zijn.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:51 schreef Chinless het volgende:
Als je een beetje handig bent kan je dat ding onder de 1000 euro kopen en zelf aansluiten.
Feit dat hij niet werkt zal makkelijk te fixen zijn, maw; paar honder euro in de hand en verder niet zeuren. Net alsof een quooker t waard is om je huis te laten staan. Denk dat je in deze tijd blij mag zijn met een nieuw huis en hypotheek.
Dus als ik een jacuzzi in de badkamer zet, maar deze totaal niet aansluit en er ook met geen woord over rep, dan is het geen selling point en maakt het niet uit?quote:Op woensdag 16 september 2015 23:28 schreef Dennism het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk wel aan of het een gebrek is, als de bewoners deze kraan niet genoemd hebben als zijnde een feature van de keuken bij de verkoop of wel genoemd hebben (of door de makelaar hebben laten noemen) dat deze het niet doet c.q. nooit aangesloten is geweest en degene die de keuring heeft uitgevoerd heeft geconstateerd dat deze het niet doet kan je lastig van een verborgen gebrek spreken (waar je normaliter later op kan terugkomen), en kan er mogelijk zelfs gesteld worden dat het bod is uitgebracht met de kennis dat deze kraan niet in werkende staat is, omdat dit tijdens de keuring naar voren is gekomen.
Is de Qoocker wel genoemd als "selling point" door de verkopers / verkoopmakelaar dan mag je natuurlijk verwachten dat deze het doet.
Dat iets relatief niet veel geld kost mag geen reden zijn om het te laten zitten; je koopt een huis, dan mag ik verwachten dat je een beetje verantwoord met je geld om kan gaan, dan zou een beredenatie van 'ach het is maar 1000 euro en ik heb er net 200.000 uitgegeven' een foute beredenatie zijn.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:51 schreef Chinless het volgende:
Dit dus. 1000,- is voor een normaal Nederlands gezin gewoon 2 of 3 maanden de boodschappen doen.quote:Op donderdag 17 september 2015 10:00 schreef Maax het volgende:
Dat iets relatief niet veel geld kost mag geen reden zijn om het te laten zitten; je koopt een huis, dan mag ik verwachten dat je een beetje verantwoord met je geld om kan gaan, dan zou een beredenatie van 'ach het is maar 1000 euro en ik heb er net 200.000 uitgegeven' een foute beredenatie zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |